Sami Zayn/El Generico

Kaikkea yleistä showpainiin liittyvää. Yritetään kuitenkin pysyä asiallisessa keskustelussa.

Valvojat: Moderaattorit, Ylläpito

Vastaa Viestiin
MR.Off Topic

Sami Zayn/El Generico

Viesti Kirjoittaja MR.Off Topic » Ti 31.01.2012 12:42

Kuva

Sami Zayn/El Generico

Saavutuksia:
Chikara:
Rey de Voladores (2011)

DDT:
KO-D Openweight Championship (1 time)
Best Foreigner Award (2012)

PWG:
PWG World Championship (2 times)
PWG World Tag Team Championship (5 times)
Battle Of Los Angeles (2011)
DDT4 (2010)

ROH:
ROH World Tag Team Champion (1 time)
ROH World Television Champion (1 time)

Wrestling Observer Newsletter:
Feud Of The Year (2010) vs Kevin Steen

--

Tehdäänpä tästä herrasta topikki myös tänne, kun kerta on Suomeen tulossa. Kirjoittelen joskus tässä muutaman päivän sisällä, kun on aikaa niin kattavamman kuvauksen, minkälie miehestä ja muokkaan tähän. Nyt ajattelin vain kommentoida Gonerin postausta. Tosin kommenttini tulevat olemaan aika turhia loppujen lopuksi, koska suurimmaksi osaksi allekirjoitan koko Gonerin postauksen yleisellä tasolla.
Goner kirjoitti:Ei minun tarkoitukseni ollut moittia hänen painitaitojaan, vaan päinvastoin oman näkemykseni jälkeen korostaa, että olen ehkä vain poikkeus, koska hän on kuitenkin yksi viime vuosien kovimmista indy-nimistä. "Ei kuitenkaan kaikkia varten" viittaa siihen, että hänellä tuskin on asiaa isompiin promootioihin ja edes ROH ei tykkää nostaa häntä niin isoon rooliin kuin äänekkäin faniryhmä haluaisi.
No tuo painitaitojen haukkuminen oli lähinä oma tekemäni oletus, koska en itse pidä Genericoa niin kovana painijana kuin esimerkiksi tuossa Wrestling Obrervorin äänestyksessä miestä oli pidetty. ROH:n ongelma on Genericon nostamisessa kaiketi juuriki lookin, että hänen hauskuuden takia, näin ainaki luulen. Koshceck taisi joskus sanoa, että PWG:n ja ROH:n ero on se, että PWG:ssä Generico voi olla maailmanmestari ja ROH:ssa ei. Noin niin kuin karkeasti ottaen.
Hän on taitava kehässä, mutta tarkoitan, että en näe mitään syytä miksi minun pitäisi kiinnostua hänen matseistaan. Minun ei tarvitse varmaan kovin tarkasti perustella, koska kirjoitit juuri sopivasti vastaavaa tekstiä Kevin Steenistä top 100 -threadiin. Generico on minulle kuin kuka tahansa jamppa 5 dollarin maski päässä. Hän on kalpea rääpäle ilman mitään piirrettä, mikä tekisi hänestä erityisen uskottavan painijan tai katsojia valovoimaisemman tähden. Jos painija ei ole keskimääräistä isompi, kannattaisi hänen olla urheilullisen näköinen ja mieluusti erottua vaikkapa intensiivisyydellä, teknisellä erinomaisuudella, nopeudella tai valtavalla kehäkarismalla. Poikkeuksiakin tietysti aina on.
Jännää kuinka hyvin pitkälti olen samaa mieltä tuosta mustatusta kohdasta. Generico ei tosiaankaan loppujen lopuksi ole kuin 180 senttiä pitkä ja painaa alle 90 kiloa, joten tuo kalpea rääpäle kuvauksesi pitää hyvin paikkaansa. Itselleni se erottava tekijä miehessä on se fakta, että hänellä on gimmick toisin kuin niin monilla muilla indypainijoilla. Oli sitten kyseessä sympaattinen Danielsonia halaava Generico tai sitten se vakavampi Generico, joka puski ulos Steen feudissa niin häneltä löytyy gimmick. Lisäksi Generico tuntuu jokseenki aina olevan jotenki innostunut kehässä ja se vetoaa itseeni. Ymmärrän kuitenki, miksi sinä et välttämättä niin välitä Genericosta.
Monelle katsojalle huonompi look on täysin merkityksetön asia, joidenkin mielestä se ei edes ole ollenkaan huono ja toiset pitävät sitä vain pienenä miinuksena (kuten sinä Steenin kohdalla), mikä on tietysti täysin ok. Genericon, Young Bucksien ym. skippaamisen jälkeenkin minulla on katsottavana niin valtavasti hyvää painia nykyajalta ja historiasta, että voin olla tässä asiassa ärsyttävän vaativa, eikä kiinnostava paini lopu siltikään ikinä kesken. Toisaalta minun kriteerini ovat erittäin kieroja ja suosikkieni joukossa on monia, joita voisin mainitsemieni vaatimusten perusteella yhtä hyvin inhota.
Itse pidän lookkia suhtkoht tärkeänä asiana painissa, josta olen indykehissä esimerkiksi kiitellyt sitä kiistanalaista Mike Bennettiä ja vaikkapa Bryan Cage-Tayloria. Olen kuitenki niitä ihmisiä myös, jotka näkevät, että huonon lookin voi korvata muilla asioilla. Esimerkiksi Bucksien kohdalla katson, että heidän painityylinsä ei välttämättä vaadi mitään 5 miljoonan taalan kroppaa. Tosin voisivat ne kyllä vähän enemmän puntilla käydä. Mutta rääpäleemmät alkavat tätä nykyä olla hieman uskottavampia sen vuoksi, että main stream painissa on alkanut tähdiksi nousta rääpäleitä kuten CM Punk ja Daniel Bryan. Eikös kaikkien kriteerit ole muuten varsin kieroja tai lähinä tarkoitan, että oudoista herroista saattaa alkaa markittamaan vaikkei siihen juuri mitään fakta pitoista pohjaa ole.

Täytyy muuten sanoa, että tämä keskustelu koskettaa El Genericoa jo kovin löyhästi, mutta vielä vähemmän kyllä FCF:ää. Siirretään nyt, vaikka tänne.
Viimeksi muokannut MR.Off Topic, La 14.06.2014 11:34. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
GOD OF ALERT Heeelp meee

Tajunnan Rakennelmia

Goner

Re: El Generico

Viesti Kirjoittaja Goner » Pe 03.02.2012 00:46

MR.Off Topic kirjoitti:Mutta rääpäleemmät alkavat tätä nykyä olla hieman uskottavampia sen vuoksi, että main stream painissa on alkanut tähdiksi nousta rääpäleitä kuten CM Punk ja Daniel Bryan.
En ollenkaan laske Punkia ja Bryania noiden joukkoon. Punk taitaa olla keskimääräistä indy-rääpälettä kymmenisen senttiä pidempi ja ruskettuneempi. Ei hän tietysti siltikään näytä elämää suuremmalta tähdeltä, mutta näyttää ihan erilaiselta kuin kaikki muut. Bryan on lyhyt, mutta erittäin hyvässä kunnossa, joten en ikinä kutsuisi rääpäleeksi.

Bryan ja Punk ovat kuitenkin ehkä juuri ne kaksi painijaa, joita ei kannata liikaa ajatella kun miettii pienempien ja tavallisen ihmisen näköisten painijoiden mahdollisuuksia WWE:ssä. Kenelläkään muulla ei ole ainakaan vielä samanlaisia vahvuuksia. Punk saavuttaisi hyvän aseman jo promoillaan ja paikkaa mahdolliset ulkonäköpuutteet, koska osaa itsevarmuuden, kokemuksen ja karisman ansiosta käyttäytyä (kantaa itseään taitaa olla huonoa kieltä) kuin superstara. Bryan taas osaa olla kokoonsa nähden uskottava eli intensiivinen ja teknisesti niin loistava, että tavallinen katsojakin ymmärtänee hänen olevan muutakin kuin perusjamppa.

Kirjoitin tässä nyt kaksi kappaletta vähän hölmösti kuin väittäen sanomaasi vastaan, vaikka tottahan se varmasti on. Yritän vain sanoa, että pienten painijoiden mahdollisuudet voivat parantua, mutta ulkonäköongelman paikkaaminen ja pärjääminen vaatii silti jotain ihan erityistä.

Generico erottuu muista pätevistä indy-painijoista, koska hänellä on tiettyyn yleisöön vetoava gimmick. Tuo on vähän huono vahvuus, koska isommat promootiot käyttäisivät tuota gimmickiä luultavasti korkeintaan Santinon kaltaisessa huumoriroolissa, haluaisivat kokonaan vaihtaa sen tai kaikista todennäköisemmin eivät halua häntä ollenkaan, koska eivät koe tarvitsevansa häntä. Generico voisi varmaan pärjätä muussakin roolissa, mutta tuolla kropalla sen pitäisi olla erityisen hyvä, jotta pääsisi edes telkkariin. Koko tämä kritiikki perustuu nyt hölmösti siihen oletukseen, että hän haluaisi isompiin kuvioihin, vaikka en yhtään tiedä onko hänellä mitään kiinnostusta. On täysin ok, jos hänelle riittää pikkupromootiot, mutta on vain helpompi olettaa, että itsensä vaivalla erittäin päteväksi kehittäneellä painijalla olisi myös kunnianhimoa ja halua turvata tulevaisuutensa taloudellisesti.

MR.Off Topic

Re: Sami Zayn/El Generico

Viesti Kirjoittaja MR.Off Topic » La 14.06.2014 11:16

Hauska huomata kuinka väärässä voi olla. Generico/Zayn on viime vuoden aikana ainakin itselleni todistanut, että hänellä mahdollisesti voi olla tulevaisuus WWE:ssä isossakin roolissa, mutta toki tuo on vielä pitkän matkan päässä.
GOD OF ALERT Heeelp meee

Tajunnan Rakennelmia

Jack DiBiase
Moderaattori

Viesti Kirjoittaja Jack DiBiase » La 14.06.2014 16:59

MR.Off Topic kirjoitti:Hauska huomata kuinka väärässä voi olla. Generico/Zayn on viime vuoden aikana ainakin itselleni todistanut, että hänellä mahdollisesti voi olla tulevaisuus WWE:ssä isossakin roolissa, mutta toki tuo on vielä pitkän matkan päässä.
Viimeksi muokannut MR.Off Topic päivämäärä La 14.06.2014 11:34, muokattu yhteensä 2 kertaa

Jätkä ei kestä omia mielipiteitään. Shame on you.
WE BACK YA'LL?!

MR.Off Topic

Viesti Kirjoittaja MR.Off Topic » La 14.06.2014 17:48

Jack DiBiase kirjoitti:
MR.Off Topic kirjoitti:Hauska huomata kuinka väärässä voi olla. Generico/Zayn on viime vuoden aikana ainakin itselleni todistanut, että hänellä mahdollisesti voi olla tulevaisuus WWE:ssä isossakin roolissa, mutta toki tuo on vielä pitkän matkan päässä.
Viimeksi muokannut MR.Off Topic päivämäärä La 14.06.2014 11:34, muokattu yhteensä 2 kertaa

Jätkä ei kestä omia mielipiteitään. Shame on you.
Hah, toki muokkasin vanhan viestini mielipiteitä. Ihan vaan lisäsin kuvan ja kirjotin wikipediasta mestaruusvoittoja. Minulla ei myöskään ollut tylsää aamulla, ei yhtään.
GOD OF ALERT Heeelp meee

Tajunnan Rakennelmia

Ravenwood

Viesti Kirjoittaja Ravenwood » Su 15.06.2014 10:52

Zayn on kyllä tällähetkellä yksi viihdyttävimmistä tyypeistä WWE:ssä. Miestä on ilo seurata niin kehässä kuin sen ulkopuolellakin. Zayn on vähän tuommonen rennonletkeä huumoriveikko, joka ei kuitenkaan mene liian juustoiseksi vaan pysyy edelleen vakavasti otettavana ottelijana. Mielelläni näkisin miehen tulevaisuudessa päärosterin puolella jos hälle vaan jotain fiksua kuviota siellä keksittäisiin. Olishan se hienoa kuulla Olé-chanttia isolla stagella.

vendicta

Viesti Kirjoittaja vendicta » Su 15.06.2014 14:04

Uusimmassa NXT-jaksossa huomasin suomen lipun miehen housuissa.

Torilla tavataan?!

Dedu

Viesti Kirjoittaja Dedu » Su 15.06.2014 14:08

vendicta kirjoitti:Uusimmassa NXT-jaksossa huomasin suomen lipun miehen housuissa.

Torilla tavataan?!
Itse kiinnitin huomiota samaan asiaan jonkinaikaa sitten. Villi veikkaus: miehen housuissa on varmaankin kaikkien niiden maiden liput, joissa mies on käynyt uransa (siis indyt mukaanlukien) esiintymässä. Voin toki olla väärässä, mutta tämä mulle tuli ensimmäisenä mieleen.
Myhvatte kirjoitti:pitäisi kai olla iloinen että Cena ei pistänyt sekä Lesnaria että Rollinsia taputtamaan, pukenut molempia mekkoihin ja pannut p*****seen, samalla vitsaillen Summerslamin beatdownista.

Darien Fawks

Viesti Kirjoittaja Darien Fawks » Su 15.06.2014 16:23

Dedu kirjoitti:
vendicta kirjoitti:Uusimmassa NXT-jaksossa huomasin suomen lipun miehen housuissa.

Torilla tavataan?!
Itse kiinnitin huomiota samaan asiaan jonkinaikaa sitten. Villi veikkaus: miehen housuissa on varmaankin kaikkien niiden maiden liput, joissa mies on käynyt uransa (siis indyt mukaanlukien) esiintymässä. Voin toki olla väärässä, mutta tämä mulle tuli ensimmäisenä mieleen.
Oikein meni. Noin on selostuksessakin aikanaan kerrottu.
Uudistunut, entistä parempi Kielisirkus:

http://kielisirkus.blogspot.fi/

Show_Stopper

Viesti Kirjoittaja Show_Stopper » Su 15.06.2014 18:27

Porvoo never forget.
smarkside.com | foorumi

"I was just the right gay guy, at the right place, at the right time."
- Hulk Hogan
JDub kirjoitti:Cock_Sucker sopisi kyllä sinulle paremmin..

Vastaa Viestiin