Eduskuntavaalit 2015

Ai vapaapaini ei juuri nyt nappaa? No puhutaan sitten vaikkapa tv-ohjelmista tai termodynamiikasta.

Valvojat: Moderaattorit, Ylläpito

Dorian

Re: Eduskuntavaalit 2015

Viesti Kirjoittaja Dorian » Ti 14.04.2015 18:35

Merovingi kirjoitti:Tuo on Dorianin "ääni menee hukkaan" -mentaliteetti on kyllä yksi syy sille, miksi nuo pienpuolueet eivät millään nouse korkeammalle, kun ei uskalleta antaa ääniä. Piraatit ovat pienpuolueista joko paras tai toiseksi paras vaihtoehto Muutoksen jälkeen muiden ollessa jotain kommareiden ongelmajätettä tai hörhöjä.
Kyllä, juuri näin. Mutta koska tämä kansa on niin p****estä niin näillä korteilla pelataan. Siksi olen erittäin tyytyväinen isosta jytkystä, että saatiin edes joku ravistelemaan poliittista kenttää. Samaan massaan nuokin tulevat parin vaalikauden kuluessa hukkumaan, kun pitäisi ruveta vastuuta kantamaan.
Tämä pysyy tässä niin kauan, kunnes seuraavat asiat tapahtuvat:

SM-liiga käy liian pieneksi Jokereille [ ]

Hjallis harkimo suksii vittuun Jokereista [ ]

Joel Armia tekee Olympiakisoissa maalin [ ]

Minä ja DMW istutaan tuopin ääressä [ ]

DeadManWalking
WrestlingAlertin johtava jääkiekkoanalyytikko

Viesti Kirjoittaja DeadManWalking » Ti 14.04.2015 18:52

Dorian kirjoitti:Siksi olen erittäin tyytyväinen isosta jytkystä, että saatiin edes joku ravistelemaan poliittista kenttää.
Minä en, koska jytkäyttelijät olisivat voineet kasvattaa munat ja lähteä mukaan hallitukseen. Mutta ei, sehän on kivempaa huudella oppositiosta vailla ilman mitään oikeaa vastuuta.
Riveni kirjoitti:Tämä ei tosin auta siihen että joku Naarajärveläinen luulee olevansa Oulusta (Ja Manchesterista). Eihän sieltä olekkaan kuin se 400 kilometriä Ouluun, vaikka tämän pahamaineisen JYPin kotokunnille on alle 100 kilometriä. 8)
Four passes break any defense

Dorian

Viesti Kirjoittaja Dorian » Ti 14.04.2015 19:06

DeadManWalking kirjoitti:Minä en, koska jytkäyttelijät olisivat voineet kasvattaa munat ja lähteä mukaan hallitukseen. Mutta ei, sehän on kivempaa huudella oppositiosta vailla ilman mitään oikeaa vastuuta.
No tämä toki, mutta se että Kepu-Kokkarit-Demarit joutuu edes vähän "vilkuilemaan olan yli" ei voi olla kuin posia. Oltiin (olen) Persuista sitten mitä mieltä hyvänsä.

Edit: Nythän on kaiken järjen mukaan tulossa kepu-vetoinen hallitus. Siitä ei voi Soinikaan enää kieltäytyä tai menee loputkin uskottavuuden rippeet.

What

Viesti Kirjoittaja What » Su 19.04.2015 14:09

Odotan Rivenin ylösnousemusta. On sentään vaalipäivä.

Riveni
Moderaattori

Viesti Kirjoittaja Riveni » Su 19.04.2015 16:20

What kirjoitti:Odotan Rivenin ylösnousemusta. On sentään vaalipäivä.
Olen ennalta-arvattava henkilö. Omalla tavallaanhan nämä ovat todella jännät vaalit, mutta toisaalta taas täysin merkityksettömät. Jos kukaan kuvittelee että mikään muuttuu sillä että kepu nousee valtaan, niin on todella väärässä. Jännittävyyshän tulee tietenkin hallituskokoonpanosta. Jos (ja kun) hallitusta ei muodosta 3/4 suuresta, niin syntyvä koalitio tulee olemaan yhtä surkea ja risainen kuin edellinenkin hallitus. Kepu ei pysty luomaan oikein millään porukalla toimivaa hallitusta, joten neljä vuotta paskaa ja lokaa edessä meille kaikille.

Jos kuitenkin puolueet tulevat järkiinsä ja pystyttävät kolmen suuren hallituksen (Multainen punaniska tai Konservatiivihallitus tai Kolme Vanhusta) ilman pienpuolueita niin jotain saatetaan saada oikeasti jopa aikaan. Näistä toki kammottavin olisi "Multainen punaniska" joka olisi paluu suomettumisen aikaan, ja toisi epädemokraattisen AY-liikkeen liian lähelle päätöksentekoa. Itse toki liputan konservatiivihallituksen puolesta, jonka muodostaisivat kepu, kokoomus ja persut. Näin saataisiin ehkä jopa toimiva paketti kasaan ilman yhden asian pienpuolueiden ailahtelevuutta.

Itse äänestän Kokoomusta kuten aina, mutta toivottaisin esimerkiksi Piraattipuolueen mielelläni eduskuntaan tuomaan uutta väriä, ja samalla se pakottaisi myös vanhat puolueet ottamaan selkeämmän kannan yksilönvapauksiin joita pidän todella tärkeinä.
kumiorava kirjoitti:Jossain määrin ihailen sitä intoa, että heppu jaksaa kirjoittaa rivikaupalla markkinaliberaalista utopiastaan jollekin painifoorumille.

What

Viesti Kirjoittaja What » Su 19.04.2015 16:42

Riveni kirjoitti: Kepu ei pysty luomaan oikein millään porukalla toimivaa hallitusta, joten neljä vuotta paskaa ja lokaa edessä meille kaikille.
Tätä minä kovasti kaipasinkin. Heti tuli kodikkaampi fiilis täällä Alertissa.

Ravenwood

Viesti Kirjoittaja Ravenwood » Su 19.04.2015 16:45

Pitihän sitä heti aamusta piti käydä velvolllisuutensa hoitamassa. En tiedä sitten vaikuttaako se mihinkään, mutta voipahan ainakin sanoa yrittäneensä. Tosi hiljaista kyllä oli äänestyspaikalla. Pääsin suoraan koppiin ja kun lähdin niin yks ihminen oli ennen mua menossa just äänestämään. Pullapisteellä oli kyllä ihmisiä ihan jonoksi asti.

What

Viesti Kirjoittaja What » Su 19.04.2015 16:51

Kyllähän ihan oikeasti kansakunnan etu olisi se, että saataisi vahva hallitus. Soinin sanojen mukaisesti "takiaispuolueet" pois ja kolmen suuren hallitus. Keskusta-Perussuomalaiset-Kokoomus olisi minun unelmani, mutta kyllä se punamultainen variaatokin kelpaa, vaikka ei yhtä kova kokoonpano olisi. Sipilä pääministeriksi, Soini ulkoministeriksi ja valtiovarainministeriksi sitten joku osaava kokoomuslainen. Miksei vaikka Stubb, ellei sitten pakene Brysseliin.

Dorian

Viesti Kirjoittaja Dorian » Su 19.04.2015 17:02

Eiköhän Sekoomuksen näytöt ole viimeisen 8 vuoden aikana jo annettu? Olkoonkin että tämän hallituksen lähtökohdat olivat mitä olivat.

Vaan eihän mikään ikinä tule muuttumaan. Yllättäen Persujenkin linja pehmentynyt huomattavasti 4 vuoden takaisesta. Ei tässä maassa saada ikinä toimivaa hallitusta kun idiootit vaihtaa puoluetta joka vaaleihin sen mukaan, kuka on räksyttänyt parhaimmat populistiset lausunnot oppositiosta. Toki puoluetta saa ja pitääkin vaihtaa jos ei homma toimi, mutta yhdellä vaalikaudella ei ihmeitä tehdä hallituksesta eikä oppositiosta. Varsinkaan jos hallituskokoonpano muuttuu radikaalisti joka vaalien jälkeen.

Kerrankin voi Riveniin yhtyä, eiköhän sieltä ole historian 2. paskin hallitus tulossa. Persut ja Kokkarit ei vaan mahdu samaan hallitukseen. Keskusta-Persut-Demarit voivat toki mahtuakkin, mutta en luota siihen lestadiolaiseen pätkän v**tua.

Kenitys
Moderaattori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kenitys » Su 19.04.2015 18:19

Eiköhän se ole ihan päivänselvää, että kolmen ison hallitus sieltä on tulossa, kun siitä ovat kaikki pj:tkin puhuneet vähintään epäsuorasti. Sen takia itse uskon, että politiikka muuttuu paljon dynaamisemmaksi kuin mitä tämä paskanpyörittely on viimeiset neljä vuotta. Rivenin kanssa olen toki täsmälleen vastakkaista mieltä siitä, että perusporvarihallitus olisi aivan s****nan kamala lopputulos ja tietäisi pelkkää kuraa niskaan kaltaiselleni pientuloiselle kuviteltujen "sopeutusten" toivossa. Punaniska on huonoista vaihtoehdoista paras.

DeadManWalking

Viesti Kirjoittaja DeadManWalking » Su 19.04.2015 19:04

Ennakkoäänet laskettu, paikat jakautuneet seuraavasti top nelosen suhteen:

1. Keskusta 51 edustajaa (muutosta +16)
2. SDP 39 edustajaa (-3)
3. Kokoomus 37 edustajaa (-7)
4. Perussuomalaiset 32 edustajaa (-7)

EDIT:

Itse asiassa ei ollutkaan vielä kaikki ennakkoäänet laskettu, joten katsellaas vielä.
Riveni kirjoitti:Tämä ei tosin auta siihen että joku Naarajärveläinen luulee olevansa Oulusta (Ja Manchesterista). Eihän sieltä olekkaan kuin se 400 kilometriä Ouluun, vaikka tämän pahamaineisen JYPin kotokunnille on alle 100 kilometriä. 8)

Merovingi

Viesti Kirjoittaja Merovingi » Su 19.04.2015 20:08

Riveni kirjoitti:Olen ennalta-arvattava henkilö. Omalla tavallaanhan nämä ovat todella jännät vaalit, mutta toisaalta taas täysin merkityksettömät. Jos kukaan kuvittelee että mikään muuttuu sillä että kepu nousee valtaan, niin on todella väärässä. Jännittävyyshän tulee tietenkin hallituskokoonpanosta. Jos (ja kun) hallitusta ei muodosta 3/4 suuresta, niin syntyvä koalitio tulee olemaan yhtä surkea ja risainen kuin edellinenkin hallitus. Kepu ei pysty luomaan oikein millään porukalla toimivaa hallitusta, joten neljä vuotta paskaa ja lokaa edessä meille kaikille.
Tämä, niin tämä.
Jos kuitenkin puolueet tulevat järkiinsä ja pystyttävät kolmen suuren hallituksen (Multainen punaniska tai Konservatiivihallitus tai Kolme Vanhusta) ilman pienpuolueita niin jotain saatetaan saada oikeasti jopa aikaan. Näistä toki kammottavin olisi "Multainen punaniska" joka olisi paluu suomettumisen aikaan, ja toisi epädemokraattisen AY-liikkeen liian lähelle päätöksentekoa. Itse toki liputan konservatiivihallituksen puolesta, jonka muodostaisivat kepu, kokoomus ja persut. Näin saataisiin ehkä jopa toimiva paketti kasaan ilman yhden asian pienpuolueiden ailahtelevuutta.
Multaista punaniskaa se valitettavasti näyttää ja olen täysin samaa mieltä, että kyseessä on aivan järkyttävä kokoonpano. Suomettumisen aikaan tehdään oikean tunkkainen paluu (odotan jo milloin uusi YYA-sopimus allekirjoitetaan ja Väykkä itkee onnen kyyneliä housut märkänä) ja AY-liike jatkaa Suomen kilpailukyvyn paskomista lyhyen tähtäimen edut mielessään. Eikä mitään rakenteellisia uudistuksia tulla todellakaan tekemään, koska demarit eivät tahdo muuttaa mitään ja etenkään vähentää virkamiehiä, kun niiltä ääniä kuitenkin tulee. Päinvastoin luodaan Kepun ehdotuksesta taas jotain uusia byrokratian rakenteita pyörittämään papereita maakuntahallinnon tjsp muodossa. Ainiin, tästähän "sanouduttiin irti". Yeah, right.. Ehkä kehitysavusta voidaan leikata, kun persut sitä kannattavat, vaikka eiväthän he muuten mitään tervehdyttämistä kannata.

Eli joo, eiköhän tässä jatketa taas aivan h**vetin paskaa politiikkaa. Velkaannutaan lisää, veroja korotetaan, biotaloudelle massiiviset tuet ja lisää byrokratiaa. Mitään rakenteellisia uudistuksia tai työmarkkinoiden vapautusta ei ole luvassa, vaan Suomen työmarkkinat ovat jatkossakin Euroopan jähmeimmät ja varmistavat nuorisotyöttömyyden korkean tason. Kreikan tie on meidän tie!

Illan naurut tulivat kun näki että Kauko Juhantalo (kepu) pääsi eduskuntaan. Kelpaakohan lahjukset vieläkin? Vanhasen läpimeno huvitti myös.
hevosen k**pä

DeadManWalking

Viesti Kirjoittaja DeadManWalking » Su 19.04.2015 21:07

Demarit (en minä) on vajoamassa neljänneksi. Haiskahtaa siis Kepu-Kok-Persut hallitukselta. Ehkä.

Dorian

Viesti Kirjoittaja Dorian » Su 19.04.2015 21:11

Wille Rydman :lol: :lol: :lol:

Ja Hjallis :|

v***u tää kansa on sekasin.

DeadManWalking

Viesti Kirjoittaja DeadManWalking » Su 19.04.2015 21:14

Hakkaraisen Teuvo. Kännissä ja läpällä.

Noh, poliittiset asiat on vähän sellaisia joista on hankala toisia arvostella. Paitsi kaikkia vassareita ja viherpiiperöitä vähän.

Riveni
Moderaattori

Viesti Kirjoittaja Riveni » Su 19.04.2015 21:18

Dorian kirjoitti:Wille Rydman :lol: :lol: :lol:

Ja Hjallis :|

v***u tää kansa on sekasin.
Päinvastoin, kansa on viimein tulossa järkiinsä kun vasemmiston rosvolauman yhteiskannatus on jäämässä 25%. =D>
kumiorava kirjoitti:Jossain määrin ihailen sitä intoa, että heppu jaksaa kirjoittaa rivikaupalla markkinaliberaalista utopiastaan jollekin painifoorumille.

Dorian

Viesti Kirjoittaja Dorian » Su 19.04.2015 21:25

Kyllä se rosvolauma löytyy sieltä veronkiertäjien ja pääomatuloilla loisivien spedejen joukosta. Sekoomuksella on jotain hyviäkin teesejä, mutta joku Wille Rydman kyllä osoittaa täydellistä arvostelukyvyn puutetta. Eirassa toki eletään jossain ihan omassa kuplassa.

DeadManWalking

Viesti Kirjoittaja DeadManWalking » Su 19.04.2015 21:30

Dorian kirjoitti:Kyllä se rosvolauma löytyy sieltä veronkiertäjien ja pääomatuloilla loisivien spedejen joukosta. Sekoomuksella on jotain hyviäkin teesejä, mutta joku Wille Rydman kyllä osoittaa täydellistä arvostelukyvyn puutetta. Eirassa toki eletään jossain ihan omassa kuplassa.
Katkeraa kommareiden itkua. =D>

Dorian

Viesti Kirjoittaja Dorian » Su 19.04.2015 21:31

Kommarikortti pelattu =D> Yritä edes.

Voisiko olla, että olen kasvanut ympäristössä jossa ihmeen kaupalla kukaan läheisistä kavereistani ei päätynyt syrjäytyneeksi narkkariksi? Sen sijaan niistä vuotta vanhemmista ja nuoremmista useampikin, osa lusii ja osa on jo kuopassa. Voihan sitä konservatiivi aina tietty yksilöä syyttää, mutta jännä homma että täällä omilla kotikonnuilla tämä on hieman yleisempää kuin esim. juuri Eirassa. Varmaan sitä heikompaa ainesta?

Edit: olin itsekin lukioiässä vielä pesunkestävä kokkari, mutta kun pahoinvointia tarpeeksi läheltä jonkun aikaa katsoo, niin alkaa elämän realiteetit hahmottumaan. Kun se tulee tarpeeksi lähelle niin ymmärtää, että kaikkea ei mitata rahassa.

Tekis vähän aikaa työttömänä ihan hyvää ihan kaikille. Oma vika, ne sanoo. Kunnes osuu kohdalle.

DeadManWalking

Viesti Kirjoittaja DeadManWalking » Su 19.04.2015 21:35

Dorian kirjoitti:Kommarikortti pelattu =D> Yritä edes.
Ei se ole mikään "kortin pelaaminen" jos laittaa vaan faktat pöytään.

Merovingi

Viesti Kirjoittaja Merovingi » Su 19.04.2015 21:38

Rydman on erittäin hieno mies, voisin häntä äänestää, sillä sanoi jo 5 vuotta sitten että nyt olisi hyvä niitä leikkauksia tehdä, kun tilanne ei ole niin paha. Myös Elina Lepomäen sisäänpääsy lämmittää mieltäni paljon.

Demareiden vaalitappioiden sarja jatkuu. Mitä ne meinaa keksiä vielä estääkseen vääjäämättömän kuolemansa? Ei taida toivoa paljoa olla, mutta saas nähdä alkaako Rinne kiukuttelemaan oppositiossa jos sinne päätyy ja pistää AY-liikkeen lakkoilemaan Suomea kehityksessä taaksepäin. Niin, ja Vasemmistoliitolla laskee kannatus 20 vuotta putkeen (vihreisiin toki valuu ääniä), joten Arhinmäellä voi olla edessä väistyminen Li Anderssonin tieltä puheenjohtajan pallilta.

Nyt ei enää vituta niin pahasti, sillä konservatiivihallitus on täysin mahdollinen eikä Multainen Punaniska ole enää niin suuri vaihtoehto.
hevosen k**pä

Dorian

Viesti Kirjoittaja Dorian » Su 19.04.2015 21:38

DeadManWalking kirjoitti:
Dorian kirjoitti:Kommarikortti pelattu =D> Yritä edes.
Ei se ole mikään "kortin pelaaminen" jos laittaa vaan faktat pöytään.
Mees nyt. En ole edes mikään stereotypinen vassareiden kannattaja, vaan äänestin jälleen ns. vähiten paskaa. Kommareilla on muuten ihan omakin puolue, vai olikohan kaksikin.

Sitä mä en vaan tajua miten Kokkarit voi nauttia jotain tasaista ~20% kannatusta, kun ne ajaa niin pienen vähemmistön asiaa. Siis mainoslauseiden takana.

Dorian

Viesti Kirjoittaja Dorian » Su 19.04.2015 21:44

Merolle sen verran, että Demareiden "kuolema" näyttää tosiaankin vääjäämättömältä. Ei vaan puhuttele nuorempia, ja miksi puhuttelisikaan tuollainen mukavasemmistolainen konservatismi, jossa mikään ei sais muuttua.

Vasureiden 20 vuoden tappioputkea selittää osittain tietysti vasemmisto-oikeisto -akselin laimentuminen ja se, että 20 vuotta sitten uitiin aika syvällä. Sitä syvää uimista on edessä tälläkin vaalikaudella, joten ensi vaaleissa lähtenee käyrä nousuun. Saa sitten nähdä miten pitkälle se kantaa. Itsekin toki sitä mieltä, että Arhiksen aika alkaa olla nähty. Ja kuten sanoin, annoin itse viimeisen mahdollisuuden Vasemmistolle toteuttaa suomalaisia edistävää politiikkaa. Jos jatkossakin keskitytään pelkkiin vähemmistöihin, niin pitäkööt tunkkinsa.

Merovingi

Viesti Kirjoittaja Merovingi » Su 19.04.2015 22:11

Dorian kirjoitti:Voisiko olla, että olen kasvanut ympäristössä jossa ihmeen kaupalla kukaan läheisistä kavereistani ei päätynyt syrjäytyneeksi narkkariksi? Sen sijaan niistä vuotta vanhemmista ja nuoremmista useampikin, osa lusii ja osa on jo kuopassa. Voihan sitä konservatiivi aina tietty yksilöä syyttää, mutta jännä homma että täällä omilla kotikonnuilla tämä on hieman yleisempää kuin esim. juuri Eirassa. Varmaan sitä heikompaa ainesta?
Niin olet kasvanut ja silti se ympäristö oli hyvinvointivaltiomme aikaan olemassa, mutta ei se sitä estänyt. Estäisikö sitten vielä raskaampi hyvinvointivaltio, onkin toinen kysymys. Voiko lopulta mitenkään estää joidenkin ihmisten ajautumista huonoihin piireihin onkin aika hyvä kysymys, johon itse vastaan ei.

Se ei silti tarkoita etteikö sitä pitäisi estää. Keinot ovat vain erilaisia. Itse lähden siitä, että talouden pitää olla mahdollisimman vapaata ja dynaamista, jotta työtä kannattaa tarjota ja tehdä. Esimerkiksi Suomessa monet jäävät työttömyyskierteeseen ja loukkuun siksi, että heitä ei kannata palkata minimipalkan ja korkean irtisanomissuojan takia, vaikka tarvetta olisi. Eikö se olisi köyhillekin parempi asia, jos talous on vapaampaa ja kasvaa paremmin, kun työllistäminen on helpompaa ja yrityksillä helpompaa toimia? Yksityinen sektori ja ihmisten toiminta kuitenkin sen hyvinvoinnin luo, jolla ne valtion rahatkin kerätään.

Siksi minusta vasemmisto on suorastaan vastenmielinen toimija. En ymmärrä sitä patologista inhoa ja epäluottamusta yrittäjiä kohtaan ja niiden rankaisemista korkealla verotuksella, joka johtaa vain siihen ettei talous toimi niin hyvin kuin se voisi. Tätä perustellaan heikommista huolehtimisella, vaikka esimerkiksi AY-liike ja TES on suuri syy nuorisotyöttömyydelle ja työkokemuksen vähyydelle. Toisaalta, eihän heillä ole mitään väliä edes heidän asemaansa parantaa - eiväthän he sitten vasemmistoa välttämättä äänestäisi.

Toisaalta syy tälle yksityistä sektoria ja yrittäjiä tunnettua inhoa kohtaan on selvä syy eli kommunismi, tuo länsimaisen sivilisaation syöpä.
hevosen k**pä

What

Viesti Kirjoittaja What » Su 19.04.2015 22:20

Tämä tulos on hyvä.

Vastaa Viestiin