Sosiaaliset verkostot

Ai vapaapaini ei juuri nyt nappaa? No puhutaan sitten vaikkapa tv-ohjelmista tai termodynamiikasta.
Vastaa Viestiin
Velocity
Viesti:

Sosiaaliset verkostot

Viesti Kirjoittaja Velocity » Pe 18.09.2009 11:42

Onko teilläkin Facebookin chatti koko ajan paskana? Ja kyllä, kielenäni on nyt englanti ollut jo pitkään.
XBKuvaX 360 - Jump In.
PLAYSTATION 3 - PLAY B3YOND
Kuva -The Future Is Blue-

Hamatti

Viesti Kirjoittaja Hamatti » Pe 18.09.2009 11:48

Velocity kirjoitti:Onko teilläkin Facebookin chatti koko ajan paskana? Ja kyllä, kielenäni on nyt englanti ollut jo pitkään.
On. Se on jatkuvasti vähän sökönä, viestit ei mee perille ja ikkunat bugaa ja kaikkea. Siksi ärsyttää ne kaverit, jotka eivät enää mesetä, kun naamatsätti on kätevämpi.

Velocity
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Velocity » Pe 18.09.2009 12:31

Hamatti kirjoitti:
Velocity kirjoitti:Onko teilläkin Facebookin chatti koko ajan paskana? Ja kyllä, kielenäni on nyt englanti ollut jo pitkään.
On. Se on jatkuvasti vähän sökönä, viestit ei mee perille ja ikkunat bugaa ja kaikkea. Siksi ärsyttää ne kaverit, jotka eivät enää mesetä, kun naamatsätti on kätevämpi.
Juuri tämä on ongelmanani. Hyvä vain tietää ettei se johdu juuri omasta koneestani.
XBKuvaX 360 - Jump In.

Riveni
Moderaattori

Viesti Kirjoittaja Riveni » Pe 18.09.2009 13:44

Ei mitään ongelmia ole ollut suomenkielisessä, wörkkii kuin unelma. Ehkä ongelma on kotikaupungissanne?
kumiorava kirjoitti:Jossain määrin ihailen sitä intoa, että heppu jaksaa kirjoittaa rivikaupalla markkinaliberaalista utopiastaan jollekin painifoorumille.

Velocity
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Velocity » Pe 18.09.2009 14:29

Riveni kirjoitti:Ei mitään ongelmia ole ollut suomenkielisessä, wörkkii kuin unelma.
No sitten ei ole mitään ongelmaa. Rivenin unelmat ovat tunnetusti rikki.
XBKuvaX 360 - Jump In.

Tzei-em
Moderaattori

Viesti Kirjoittaja Tzei-em » Ma 21.09.2009 12:46

On. Olen kokeillut sekä englannin- että suomenkielistä versiota ja vähän väliä sekoilee. Esim. juuri äsken kesken keskustelun ilmoitti, etten voi kirjoittaa viestejä, koska en ole kirjautuneena sisälle... Lisäksi kirjoitetut tekstit häviävät välillä kokonaan ja pitää pyydellä aina toista osapuolta copypastettamaan viimeisimmät viestinsä, jotta pystyisi jatkamaan keskustelua. Yleisin ongelma on se, ettei chat lähetä viestejä. Ensin tulee teksti "Lähetetään", ja muutaman minuutin jälkeen naamakirja ilmoittaa "viestiä ei lähetetty". Että semmoinen chatti.
Rotta.

Velocity
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Velocity » Ma 21.09.2009 13:03

Tzei-em kirjoitti:
On. Olen kokeillut sekä englannin- että suomenkielistä versiota ja vähän väliä sekoilee. Esim. juuri äsken kesken keskustelun ilmoitti, etten voi kirjoittaa viestejä, koska en ole kirjautuneena sisälle... Lisäksi kirjoitetut tekstit häviävät välillä kokonaan ja pitää pyydellä aina toista osapuolta copypastettamaan viimeisimmät viestinsä, jotta pystyisi jatkamaan keskustelua. Yleisin ongelma on se, ettei chat lähetä viestejä. Ensin tulee teksti "Lähetetään", ja muutaman minuutin jälkeen naamakirja ilmoittaa "viestiä ei lähetetty". Että semmoinen chatti.
Jep, itellä aina tulee juuri "sending".... ja parin minuutin päästä tulee ettei voitu lähettää etc.

Ei se noin vaikeaa pitäisi olla fiksata.
XBKuvaX 360 - Jump In.

Smark

Viesti Kirjoittaja Smark » Ma 21.09.2009 13:18

Ongelmaan on ainakin kaksi hyvää ratkaisua ja niiden nimet ovat IRC & Skype.
Darien Fawks kirjoitti:Provoatteko JDubille, vai oletteko oikeasti tuota mieltä?
You want the best? Here I am. Kuva

Wormmaster

Viesti Kirjoittaja Wormmaster » Ma 21.09.2009 14:37

Koko naamakirja kusee vähän väliä. Nytkin minulla on ollut viimeisen kaksi viikkoa olematon kaveripyyntö ylänurkassa, jota klikatessa palautuu vain takaisin etusivulle.

Ilman Mobsters 2'sta ynnä muita hienoja selainpelejä olisi ragequit tapahtunut aikoja sitten.
Last.fm | Xfire | Steam
TAISTELE LUKKO!

Tzei-em
Moderaattori

Viesti Kirjoittaja Tzei-em » Ti 22.09.2009 08:57

Smark kirjoitti:Ongelmaan on ainakin kaksi hyvää ratkaisua ja niiden nimet ovat IRC & Skype.
Totta, ainakin ircin osalta. Harmi vaan, kun vaimokkeella ei ole töissä ircciä. Enkä muutenkaan mitään maailman tärkeimpiä keskusteluja siellä Facebookin chatissa käy, lähinnä kyselen jotain pieniä kuulumisia joiltain kavereilta. Lähin kaveripiiri onneksi pyörii ihan meidän omalla irc-kannulla, joten heidän vuokseen ei tarvitse facebookin kanssa takuta.
Rotta.

Velocity
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Velocity » Ti 22.09.2009 12:24

Juuri se, että facebookia käyttää kaikki, on syy miksi siellä tahtoisi chatata. Ircissä nyt vaan on pari jäbää joiden kanssa en enää liiemmin oleskele ja messengeriä käytän melko harvoin. Facebookissa onkin sitten kaikki lukio-ja työkaverit etc.
XBKuvaX 360 - Jump In.

Kenitys
Moderaattori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kenitys » Ti 22.09.2009 14:36

Velocity kirjoitti:Juuri se, että facebookia käyttää kaikki..
Eikä käytä.

Onneksi suurin osa omista kavereista on toistaiseksi vielä osannut pitää mesensäkin päällä niin ei ole tarvinnut liittyä naamakirjaan saadakseen niihin helposti yhteyden. Loppuihinkin saa helposti yhteyden puhelimella (eikä edes yleensä maksa mitään kuukausimaksun lisäksi, kiitos DNA-liittymien). Tosin alkaa tuo perhanan keksintö olla kyllä tiettyjen käytännönasioiden takia semmoinen, että joutuu sinne itsekin jossain vaiheessa liittymään. Ihan periaatteessa kuitenkin vastustan sitä, että ihmisarvo tuntuu nykyään olevan matalampi jos ei kuulu facebookkiin.

Mahti Ankka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mahti Ankka » Ti 22.09.2009 15:14

Itse en taas ainakaan ymmärrä miksi jotkut ihmiset Facebookkia niin kauheasti inhoavat. Se on h**vetin hyvä kommunikointilaite, monessa suhteessa. Chatti nyt on se hyödyttömin raakile tuolla sivulla, mutta esimerkiksi tapahtumien luominen ja asioiden mainostaminen on todella helppoa ja tehokasta tuolla. Esimerkiksi itse juuri jokunen päivä sitten sain idean että teenpä tapahtumailmoituksen kaikille (vaskisoittaja)inttikavereilleni, että pidettäisiin jälleennäkeminen Kouvolassa Kymi Brassissa. Sinne sitten vaan porukkaa kutsumaan ja kasvain, homma on lähtenyt jo rullaamaan. Tuskinpa olisin kyseistä asiaa jaksanut alkaa järjestelemään puhelimitse.

Ehkä se tärkein juttu tuolla on se, että pystyy olemaan helposti yhteydessä semmoisiin ihmisiin joita ei usein tapaa ja joiden kanssa harvemmin mitään puhelinkeskusteluja käydään.
"Such beauty, it touches me! Love, hatred, pain, pleasure, life, death, they are all there...This is to be human! This is to be evil!"

Vasarasta päähän!

Riveni
Moderaattori

Viesti Kirjoittaja Riveni » Ti 22.09.2009 16:14

Jep, ankka on oikeassa. Facebook on loistava yhteinen "kalenteri" koko tuttavapiirille, ja juuri se tekee siitä ylivoimaisen kilpailijoihin nähden (MySpace, IRC-G ja Twitter). Facebook on todellakin sosiaalinen nettipalvelu, sillä se lähinnä täydentää oikeaa sosiaalista verkkoasi, eikä koita korvata sitä virtuaalisella. Toki Facebookin käytössä pitää olla järkikin mukana, nimittäin ihan kaikkia koiran siskon omistajan serkkuja ei kannata kaveriksi lisäillä jos haluaa hyötyä naamakirjasta. Siinävaiheessa, kun kaverilistalla on se 400 turhaa nimeä, joita näet ehkä kerran vuodessa, jos sitäkään, on jo ylitetty sellainen määrä porukkaa, ettet hyödy facebookista mitenkään. Onneksi FB:kin on ymmärtänyt tämän, ja mahdollistaa kaverien lokeroimisen eri ryhmiin, mikä ei vaadi kiusallista kaverien poistamista jotta pääsee taas hyötymään naamakirjan ominaisuuksista. Etusivulle ja kutsuihin tulevat siis ne lähimpien jutut, ei niiden turhien ala-aste luokkakaverien, joihin olet korkeintaan törmännyt kerran jossain baarissa viimeisen kuuden vuoden aikana.
kumiorava kirjoitti:Jossain määrin ihailen sitä intoa, että heppu jaksaa kirjoittaa rivikaupalla markkinaliberaalista utopiastaan jollekin painifoorumille.

Kenitys
Moderaattori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kenitys » Ti 22.09.2009 16:42

Ajattelenkin, että tätä aihetta tämä foorumi vielä joskus tarvitsee. Yllättävän kauan siinä kestikin, ennen kuin semmoisen sitten kätevästi sai jaettua jostain toisesta aiheesta. Täällä nyt sitten voi yleisesti keskustella facebookista, mitä mieltä siitä on jne.. Ja kai tänne niitä facebookin teknisiä ongelmiakin voi purkaa.
Mahti Ankka kirjoitti:Itse en taas ainakaan ymmärrä miksi jotkut ihmiset Facebookkia niin kauheasti inhoavat.
Onkin hyvä ero havaita Facebookin inhoamisen ja Facebook-kulttuurin inhoamisen välillä. Minulla ei ole mitään lärvikirjaa vastaan, se on monessa suhteessa varmasti äärimmäisen hyödyllinen (kuten sanoin, luultavasti tässä tämän vuoden puolellakin vielä sinne joutuu ihan käytännön syiden takia liittymään) ja kai ihan hauskakin tietyiltä ominaisuuksiltaan (toisiltaan taas typerä ja tylsä). Oikeastaan koko "inhota" sanan voi unohtaa omassa tapauksessani, minä en inhoa, minua vain toisinaan huvittaa ja toisinaan suruttaa koko juttu. Itseäni mättääkin juuri se, kuinka nykyisin kaikkien pitäisi kuulua facebookiin ja kuinka on suorastaan järkyttävää, jos ei kuulu facebookiin. HS:n viimeisimmässä kuukausiliitteessä oikeastaan asia oli aika hyvin puettu sanoiksi:

"Ihmiskunta jakautuu nykyisin naisiin ja mieheen, kissaihmisiin ja koiraihmisiin sekä niihin, jotka ovat Facebookissa ja jotka eivät ole."

Minulla ei ole mitään sitä vastaan, että on sivusto, jossa ihmiset saavat toisensa helpommin kiinni: itsellä ei ole toistaiseksi kuitenkaan kauhean montaa tilannetta, joissa en ole muilla välineillä saanut kavereita ja tuttuja kaikissa tarpeellisissa asioissa kiinni (kasvavissa määrin kuitenkin), joten en ole vielä kokenut tarvitsevani Facebookia. Ongelma tuleekin lähinnä siinä, että (myöskin kasvavissa määrin) joidenkin mielestä on suoranainen ongelma, jos ihminen ei ole Facebookissa, tai ainakin oletetaan että "kaikkihan siellä ovat". Ainakin kaikki merkittävät ihmiset. Mikä ihmeen pakko sinne on kaikkien tulla? Toiset (kuten eräs vanha työkaverini, johon baarissa törmäsin) eivät edes suostu uskomaan, ettei toinen ole jostain kumman syystä liittynyt sinne. Onko todella niin, että sosiaalisen verkoston on pakko pyöriä niin vahvasti yhden sivuston ympärillä? Niin vahvasti, että sen ympärille pyöriminen vaikuttaa muuhunkin sosiaaliseen elämään? Ehkä Facebook (kuten Riveni sanoi) ei yritä korvata sosiaalista verkostoa virtuaalisella vastaavalla, mutta ainakin facebook-kulttuuri yrittää rajata sosiaaliseen verkostoon kuuluvat niihin, jotka ovat naamansa sinne kirjaan laittaneet.

Tottakai ylläoleva on lähinnä raakaa yleistystä ja karrikointia, koska toistaiseksi ainakaan yksikään kaveruussuhde ei ole kaatunut siihen, ettei minua facebookista löydy. Silti tietyissä tilanteissa ja myös mediassa painottamisen rajoittaminen nykyisin niin vahvasti yhteen sivuun on (kuten jo sanoin) samalla niin hassua ja vähän surullista, että en minä sinne ole vielä jaksanut liittyä :)

Ja joo, toki meillä on Twitterit jne. jne. mutta eivät ne Facebookin tasolle ainakaan pitkään aikaan täällä yllä.
Viimeksi muokannut Kenitys, Ti 22.09.2009 19:03. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Jers1

Viesti Kirjoittaja Jers1 » Ti 22.09.2009 17:28

Itse poistelin Facebook-tunnukseni joku viikko sitten. Koitin siellä sukkuloida kaiken maailman mafia gang war-sovellusten seassa jotain oikeasti mielenkiintoista. Huonolla menestyksellä.
We need CM Punk!

Nero

Viesti Kirjoittaja Nero » Ti 22.09.2009 19:34

Vitut Facebookista. Aikoinaan ku kävi Habbohotellissa kysyttiin aina onko irc-galleria nickiä.. Nykyään kun on (ollut kyllä jo pitkään) kysytään onko Facebook.
Rama Rama Ding Dong

Mahti Ankka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mahti Ankka » Ti 22.09.2009 20:02

Siinä vaiheessa jos oikeassa elämässä alkaa sosiaalisessa verkossa se pistää vastaan ettei ole Facebookissa niin jotain on kieltämättä pahasti pielessä. Mutta toisaalta se helpoin asia siinä tilanteessa on yksinkertaisesti liittyä kyseiseen sivustoon, ei siitä mielestäni ole mitään muuta kuin hyötyä. Periaatteita saa olla, mutta mielestäni on vähän hölmöä olla liittymättä tuonne vain periaatteen vuoksi.
"Such beauty, it touches me! Love, hatred, pain, pleasure, life, death, they are all there...This is to be human! This is to be evil!"

Vasarasta päähän!

Velocity
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Velocity » Ti 22.09.2009 20:31

Mahti Ankka kirjoitti:Siinä vaiheessa jos oikeassa elämässä alkaa sosiaalisessa verkossa se pistää vastaan ettei ole Facebookissa niin jotain on kieltämättä pahasti pielessä. Mutta toisaalta se helpoin asia siinä tilanteessa on yksinkertaisesti liittyä kyseiseen sivustoon, ei siitä mielestäni ole mitään muuta kuin hyötyä. Periaatteita saa olla, mutta mielestäni on vähän hölmöä olla liittymättä tuonne vain periaatteen vuoksi.
Jep. Ja vihaan sellaisia Kumioravan/Kenityksen tapaisia, jotka aina vastustavat kaikkea mikä on suosittua. Jos Facebook olisi vain joku belgialaisten underground-sivusto, olisi heti siistiä olla siinä mukana, mutta nyt kun se on jokapäiväinen asia, protestoidaan sitä kaikin keinoin. Ei ole pakko olla tuollainen elitistinen massavirrasta pakenija, kun kerran jotkut ilmiöt, kuten Facebook, ovat oikeasti käteviä.
Nero kirjoitti:Vitut Facebookista. Aikoinaan ku kävi Habbohotellissa kysyttiin aina onko irc-galleria nickiä.. Nykyään kun on (ollut kyllä jo pitkään) kysytään onko Facebook.
Käyt Habbossa? Eikös se ole 4-luokkalaisille? :lol:
XBKuvaX 360 - Jump In.

Volga
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Volga » Ti 22.09.2009 20:39

Kenitys kirjoitti:Asiaa
Veit sanat suustani. Itselläni ei ole myöskään ollut tarvetta liittyä kyseiselle sivustolle ja tuskin olen liittymässä, minulle riittää irc-galleria ja messenger.
Typeface

"Säästä luontoa, minimoi kulutus ja kuole!"

Mahti Ankka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mahti Ankka » Ti 22.09.2009 20:42

Sitä olen aina myös ihmetellyt miten IRC-galleria liittyy Facebookkiin. Kyseessä on loppujen lopuksi kaksi täysin erilaista sivustoa. Ainut asia mikä niitä yhdistää on se, että molempiin saa laitettua kuvia. Ja melkeinpä siihen IRC-gallerian ominaisuudet sitten jäävätkin, tuo on Facebookissa täysin pelkkä pieni sivutoiminto.

Vasarasta päähän!

Kenitys
Moderaattori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kenitys » Ti 22.09.2009 21:12

Mahti Ankka kirjoitti:Siinä vaiheessa jos oikeassa elämässä alkaa sosiaalisessa verkossa se pistää vastaan ettei ole Facebookissa niin jotain on kieltämättä pahasti pielessä.
Totta, kuten sanoin niin aika pahaa kärjistämistähän tuo oli. Mutta silti tietyissä tilanteissa on tullut havaittua (esim. juuri tuon mainitsemani entisen työkaverin tavatessa), että "pitäisi olla Facebookissa että pysyisit [entisen työ]porukan tilanteesta selvillä" (tässä vaiheessa en vielä ollut edes harkinnut FB:hen liittymistä, kun en siihen mitään tarvetta ollut kokenut). Kummasti sitten kuitenkin tässäkin kännykkänumerot jeesasivat tilannetta. Tässä toki oli jo sitten paljon tuuria mukana, koska tilanne vaati baarissa törmäämisen. Ilman sitä olisin jäänyt ilman tätä infoa.
Periaatteita saa olla, mutta mielestäni on vähän hölmöä olla liittymättä tuonne vain periaatteen vuoksi.
Periaatteet ovat usein tietyllä tapaa hölmöjä. Ja olen minä itsekin vähän hölmö.
Velocity kirjoitti:Jep. Ja vihaan sellaisia Kumioravan/Kenityksen tapaisia, jotka aina vastustavat kaikkea mikä on suosittua.
Mitä ihmettä? :D Minä käytän Spotifyta, joka taitaa olla nykyään jatkuvassa märäässä yleistyvää (lehdetkin ovat alkaneet siitä juttuja kirjoittelemaan), liityin IRC-Galleriaan silloin kun se oli suurinta hottia, kuuntelen paljon radiosoitossa olevaa musiikkia (en kaikkea koska osa on kuraa), puhumattakaan kaikista nyt jo jokapäiväisistä jutuista, joita olen alkanut käyttää kun ne nyt suosittuja ovat (vaikkapa kännykät). Minä en valitse asioita joita käytän sen mukaan, ovatko ne suosittuja vai eivät, vaan koenko ne tarpeellisiksi/hyödyllisiksi/viihdyttäväksi minulle. Ei tule mieleen kyllä yhtään asiaa, joita vastustaisin "koska ne on suosittuja".

Jos tässä on jonkinlainen viittaus uusiin kännyköihin, joista taisin jotain kuukausia kirjoittaa, niin kyse on ihan vain siitä, että minulla on edelleenkin taskussa kännykkä, joka ei ole kertaakaan reistaillut tai jonka takia muutenkaan en ole ollut missään ongelmissa. Lisäksi en ole mitenkään erityisesti varoissani, enkä näe muutakaan syytä hankkia jotain superhyperkännykkää, kun kaikki muut ominaisuudet löytyvät jo muista laitteistani.. Miksi siis käyttää turhaan usean sataa euroa? Uudet pelikoneet eivät houkuta, koska ne eivät vain ole minun juttu (ja jälleen - ei ole rahaa). Twitteriä en käytä, koska se on hölmö. Facebookin käyttämättömyydestä kirjoitin jo puolikkaan romaanin, lueppas se uusiksi niin ymmärtäisit ettei kyse ole siitä että "se on suosittu", vaan siitä että sen suosion takia yhdeksi ihmisen ominaisuuksista on alkanut tulla, onko tämä facebookissa vai ei. Ja jos ei ole, se on outoa. Nykyisin varsinkin suuremman joukon tutustuessa ihan oikeasti se, ettei ole Facebookissa, voi olla haitta. Ja tämä kaikki on jotenkin hassua.
Jos Facebook olisi vain joku belgialaisten underground-sivusto, olisi heti siistiä olla siinä mukana, mutta nyt kun se on jokapäiväinen asia, protestoidaan sitä kaikin keinoin.
Eikä olisi. Sitäpaitsi minä en tietäisi edes koko paikasta, jos se olisi joku belgialainen underground-sivusto, koska en pahemmin mitään UG-kulttuuria seuraa. Toiseen kohtaan vastasinkin jo näköjään tuossa ylempänä.
Ei ole pakko olla tuollainen elitistinen massavirrasta pakenija, kun kerran jotkut ilmiöt, kuten Facebook, ovat oikeasti käteviä.
:----D Jepjep. Jos jonkun toisen syyn kuin tiettyjen käytännön etujen takia olen Facebookkiin liittymistä miettinyt niin juuri sen takia, etten tahdo hankkia itselleni mitään "elitisten massavirrasta pakenijan" imagoa :) Kyse kun nimenomaan ei ole siitä, että kokisin olevani parempi ihminen kuin ne jotka käyttävät Facebookia, vaan nimenomaan siitä että koen olevani täysin samalla tasolla kuin kaikki muut, mutta että nykyisessä FB-kulttuurissa tietyllä tavalla ei-facebookkaajat heitetään alempaan sakkiin. Jälleen, kärjistystä tottakai mutta pointtina kuitenkin tuo. Eli olet aika ilkeästi hakoteillä nyt.

Ja kuten sanoin, toistaiseksi ei ole vielä ollut mitään kunnon syytä, miksi liittyä sinne. Tiedän kuitenkin, että esim. työjuttuja ajatellen jatkossa FB:stä saattaa olla todellista hyötyä. Sitten taas toisaalta, jossain vaiheessa tämäkin ilmiö laantunee.

Niin ja loppukevennys wikipediasta:
Facebookin on tiettävästi todettu aiheuttavan jonkin asteista riippuvuutta ja sen on pelätty haittaavan työntekoa.[8][9]

Velocity
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Velocity » Ti 22.09.2009 21:47

Kenitys kirjoitti:
Mahti Ankka kirjoitti:Siinä vaiheessa jos oikeassa elämässä alkaa sosiaalisessa verkossa se pistää vastaan ettei ole Facebookissa niin jotain on kieltämättä pahasti pielessä.
Totta, kuten sanoin niin aika pahaa kärjistämistähän tuo oli. Mutta silti tietyissä tilanteissa on tullut havaittua (esim. juuri tuon mainitsemani entisen työkaverin tavatessa), että "pitäisi olla Facebookissa että pysyisit [entisen työ]porukan tilanteesta selvillä" (tässä vaiheessa en vielä ollut edes harkinnut FB:hen liittymistä, kun en siihen mitään tarvetta ollut kokenut). Kummasti sitten kuitenkin tässäkin kännykkänumerot jeesasivat tilannetta. Tässä toki oli jo sitten paljon tuuria mukana, koska tilanne vaati baarissa törmäämisen. Ilman sitä olisin jäänyt ilman tätä infoa.
Periaatteita saa olla, mutta mielestäni on vähän hölmöä olla liittymättä tuonne vain periaatteen vuoksi.
Periaatteet ovat usein tietyllä tapaa hölmöjä. Ja olen minä itsekin vähän hölmö.
Velocity kirjoitti:Jep. Ja vihaan sellaisia Kumioravan/Kenityksen tapaisia, jotka aina vastustavat kaikkea mikä on suosittua.
Mitä ihmettä? :D Minä käytän Spotifyta, joka taitaa olla nykyään jatkuvassa märäässä yleistyvää (lehdetkin ovat alkaneet siitä juttuja kirjoittelemaan), liityin IRC-Galleriaan silloin kun se oli suurinta hottia, kuuntelen paljon radiosoitossa olevaa musiikkia (en kaikkea koska osa on kuraa), puhumattakaan kaikista nyt jo jokapäiväisistä jutuista, joita olen alkanut käyttää kun ne nyt suosittuja ovat (vaikkapa kännykät). Minä en valitse asioita joita käytän sen mukaan, ovatko ne suosittuja vai eivät, vaan koenko ne tarpeellisiksi/hyödyllisiksi/viihdyttäväksi minulle. Ei tule mieleen kyllä yhtään asiaa, joita vastustaisin "koska ne on suosittuja".

Jos tässä on jonkinlainen viittaus uusiin kännyköihin, joista taisin jotain kuukausia kirjoittaa, niin kyse on ihan vain siitä, että minulla on edelleenkin taskussa kännykkä, joka ei ole kertaakaan reistaillut tai jonka takia muutenkaan en ole ollut missään ongelmissa. Lisäksi en ole mitenkään erityisesti varoissani, enkä näe muutakaan syytä hankkia jotain superhyperkännykkää, kun kaikki muut ominaisuudet löytyvät jo muista laitteistani.. Miksi siis käyttää turhaan usean sataa euroa? Uudet pelikoneet eivät houkuta, koska ne eivät vain ole minun juttu (ja jälleen - ei ole rahaa). Twitteriä en käytä, koska se on hölmö. Facebookin käyttämättömyydestä kirjoitin jo puolikkaan romaanin, lueppas se uusiksi niin ymmärtäisit ettei kyse ole siitä että "se on suosittu", vaan siitä että sen suosion takia yhdeksi ihmisen ominaisuuksista on alkanut tulla, onko tämä facebookissa vai ei. Ja jos ei ole, se on outoa. Nykyisin varsinkin suuremman joukon tutustuessa ihan oikeasti se, ettei ole Facebookissa, voi olla haitta. Ja tämä kaikki on jotenkin hassua.
Jos Facebook olisi vain joku belgialaisten underground-sivusto, olisi heti siistiä olla siinä mukana, mutta nyt kun se on jokapäiväinen asia, protestoidaan sitä kaikin keinoin.
Eikä olisi. Sitäpaitsi minä en tietäisi edes koko paikasta, jos se olisi joku belgialainen underground-sivusto, koska en pahemmin mitään UG-kulttuuria seuraa. Toiseen kohtaan vastasinkin jo näköjään tuossa ylempänä.
Ei ole pakko olla tuollainen elitistinen massavirrasta pakenija, kun kerran jotkut ilmiöt, kuten Facebook, ovat oikeasti käteviä.
:----D Jepjep. Jos jonkun toisen syyn kuin tiettyjen käytännön etujen takia olen Facebookkiin liittymistä miettinyt niin juuri sen takia, etten tahdo hankkia itselleni mitään "elitisten massavirrasta pakenijan" imagoa :) Kyse kun nimenomaan ei ole siitä, että kokisin olevani parempi ihminen kuin ne jotka käyttävät Facebookia, vaan nimenomaan siitä että koen olevani täysin samalla tasolla kuin kaikki muut, mutta että nykyisessä FB-kulttuurissa tietyllä tavalla ei-facebookkaajat heitetään alempaan sakkiin. Jälleen, kärjistystä tottakai mutta pointtina kuitenkin tuo. Eli olet aika ilkeästi hakoteillä nyt.

Ja kuten sanoin, toistaiseksi ei ole vielä ollut mitään kunnon syytä, miksi liittyä sinne. Tiedän kuitenkin, että esim. työjuttuja ajatellen jatkossa FB:stä saattaa olla todellista hyötyä. Sitten taas toisaalta, jossain vaiheessa tämäkin ilmiö laantunee.

Niin ja loppukevennys wikipediasta:
Facebookin on tiettävästi todettu aiheuttavan jonkin asteista riippuvuutta ja sen on pelätty haittaavan työntekoa.[8][9]
No en sitten sinusta tiedä, mutta Kurre ainakin aina vastustaa kaikkea massaan kuuluvaa ja kirjoittaa aina kyseessä olevaa ilmiötä vastaan hienosti muodoillun tekstin jossa on väh. 70% sivistyssanoja.
En tiedä, mutta sinusta on jäänyt pelottavan samanlainen kuva.
XBKuvaX 360 - Jump In.

The Rocker

Viesti Kirjoittaja The Rocker » Ti 22.09.2009 21:57

Velocity kirjoitti:. Ei ole pakko olla tuollainen elitistinen massavirrasta pakenija, kun kerran jotkut ilmiöt, kuten Facebook, ovat oikeasti käteviä.
Tjaa itse olen kuullut muutamalta tutulta että siellä ei ole oikeasti mitään järkevää tekemistä. Ja kyllä taidan kuulua noihin elitistisiin massavirran pakenijoihin koska osasyy siihen miksi en ole naamakirjassa on se että siellä on kaiken maailman teinejä ja se on pop. Ja toiseksi minulla ei ole järkevää syytä liittyä sinne sillä ne henkilöt joihin saan harvemmin yhteyttä tuskin siellä ovat. Ja en koe sitä tarpeelliseksi. En tosiaankaan.
"The only time success comes before work is in the dictionary."
"Legal interpretation takes place in a field of pain and death." -Robert Cover
Blogi (Päivitetty 12.05.2015)
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Jani Panos

Viesti Kirjoittaja Jani Panos » Ke 23.09.2009 06:35

Se suurilukuinen teinien massa ei pääse häiritsemään sinua ihan tuosta vain. Omalle kaverilistalle nyt on eksynyt niitä pakosti pari, kun myönnän tuntevani heidät ja näistäkin valtaosan olen piilottanut, jotta päivittäin ei tarvitsisi välttämättä kuulla jotain merkityksettömiä asioita heidän elämistään.

Kyllä ne teinit siellä ovat, mutta eivät ne kimppuusi pääse ellet itse anna siihen mahdollisuutta. Kokoa ystäväsi sitten vain hieman kypsemmästä joukosta, jos mielesi niin sanoo.

Vastaa Viestiin