Videopelit

Ai vapaapaini ei juuri nyt nappaa? No puhutaan sitten vaikkapa tv-ohjelmista tai termodynamiikasta.
Vastaa Viestiin
Ravenwood

Re: Videopelit

Viesti Kirjoittaja Ravenwood » Ti 26.06.2012 16:43

valkopeura kirjoitti:Mää en oo koko elämäni aikana jaksanut pelata yhtäkään fps single palyeria loppuun :)
Mä oon jaksanut sentään yhden pelata läpi ja se oli Black PS2:lla. Muuten en voi kyseistä genreä sietää, mutta Blackillä on oma paikkansa mun sydämessä. Tosin nykyään en varmaan jaksais sitä pelata, mutta muistot elävät pitkään.

valkopeura

Viesti Kirjoittaja valkopeura » Ti 26.06.2012 17:56

Lähin peli mikä oli jo aika lähellä loppua oli James Bond 007 Nightfire.
Darien Fawks kirjoitti:Kappas, Mr.Off Topic kävi ulostamassa oikein kunnolla tänne ketjuun. Ihan pakarat heiluivat sitä tehdessä.

Ravenwood

Viesti Kirjoittaja Ravenwood » Ti 26.06.2012 19:15

Stefa kirjoitti:UFC Undisputed 3:sta on tässä hakattu semmonen kiva viikko ja kyllähän täytyy myöntää, on tuo aivan h**vetin hyvä peli. Kaikki on hiottu lähes kymppiin ja tuon kanssa on kulunut kyllä ihan mukavasti aikaa. Xbox livenkin puolella tuli käytyä sekoilemassa ja siellä nyt ei oikeastaan ole mennyt kovin hyvin. Voitto/häviö tilanne onlinessa on aika vahvasti häviön puolella. Mutta ei sen väliä kun hauskaa on.

Mä muuten tilasin ton pelin äsken, elikkäs saat sitten turpaan ku pääsen tätä jyystämään. :wink:

Stefa

Viesti Kirjoittaja Stefa » Ti 26.06.2012 19:36

Ravenwood kirjoitti:
Stefa kirjoitti:UFC Undisputed 3:sta on tässä hakattu semmonen kiva viikko ja kyllähän täytyy myöntää, on tuo aivan h**vetin hyvä peli. Kaikki on hiottu lähes kymppiin ja tuon kanssa on kulunut kyllä ihan mukavasti aikaa. Xbox livenkin puolella tuli käytyä sekoilemassa ja siellä nyt ei oikeastaan ole mennyt kovin hyvin. Voitto/häviö tilanne onlinessa on aika vahvasti häviön puolella. Mutta ei sen väliä kun hauskaa on.

Mä muuten tilasin ton pelin äsken, elikkäs saat sitten turpaan ku pääsen tätä jyystämään. :wink:
Tämä muistetaan :wink:

eCiuj

Viesti Kirjoittaja eCiuj » Ti 26.06.2012 21:20

Kylläpä käyttäjä stefamiehellä on hävettävän vähän gamerscorea. L.A. Noirestakin vain 345.
AAAWWWEEESSSOOOMMMEEE

Stefa

Viesti Kirjoittaja Stefa » Ti 26.06.2012 23:48

eCiuj kirjoitti:Kylläpä käyttäjä stefamiehellä on hävettävän vähän gamerscorea. L.A. Noirestakin vain 345.
A) Achievementit ovat kyllä ihan kivaa kerättävää mutta ei ne nyt pakollisia ole. En ole ns. achievement huntteri. B) LA Noire on vielä kesken.

eCiuj

Viesti Kirjoittaja eCiuj » Ti 26.06.2012 23:53

Stefa kirjoitti:
eCiuj kirjoitti:Kylläpä käyttäjä stefamiehellä on hävettävän vähän gamerscorea. L.A. Noirestakin vain 345.
A) Achievementit ovat kyllä ihan kivaa kerättävää mutta ei ne nyt pakollisia ole. En ole ns. achievement huntteri. B) LA Noire on vielä kesken.
En ole itsekään oikeastaan, ellei tylsää ole eikä pelattavaa niin silloin voi "huntata" niitä puuttuvia. Tai jos 100%:sta uupuu pari, niin ne täytyypi hankkia mikäli on mahdollisuus. L.A. Noiresta on 1400/1400 gamerscorea 8). Yllätyin pelin läpivedettyäni, että h****tti vain joku 5 puuttuu. Ne tulikin pian hankittua.
AAAWWWEEESSSOOOMMMEEE

SkullCrushingFinale

Viesti Kirjoittaja SkullCrushingFinale » Ke 27.06.2012 03:39

Stefa kirjoitti:
Ravenwood kirjoitti:

Pistän teitä molempia turpaan triple threatissa.

valkopeura

Viesti Kirjoittaja valkopeura » Ke 27.06.2012 06:56

Mää voittasin foorumilta kaikki Tekkenissä. Pitääpi siihen seuraavaan Tekkenin suomenmestaruus turnaukseen osallistua.
Darien Fawks kirjoitti:Kappas, Mr.Off Topic kävi ulostamassa oikein kunnolla tänne ketjuun. Ihan pakarat heiluivat sitä tehdessä.

Stefa

Viesti Kirjoittaja Stefa » Ke 27.06.2012 10:50

eCiuj kirjoitti:
Stefa kirjoitti:
En ole itsekään oikeastaan, ellei tylsää ole eikä pelattavaa niin silloin voi "huntata" niitä puuttuvia. Tai jos 100%:sta uupuu pari, niin ne täytyypi hankkia mikäli on mahdollisuus. L.A. Noiresta on 1400/1400 gamerscorea 8). Yllätyin pelin läpivedettyäni, että h****tti vain joku 5 puuttuu. Ne tulikin pian hankittua.
Ei siinä mitään, kyllähän nuo achit on kivoja ja tuo mukavaa lisäpelattavuutta peleihin. Ja kyllähän mä niitä koitan aina hankkia, mutta välillä nuo menevät niinkin vaikeeksi että hermot eivät kestä.

Tuo viesti kuulosti vaan semi-vittumaiselta kun kerran mulla on "hävettävän" vähän gamerscorea. Mutta joo, en loukkaantunut. :wink:

LA Noirea pelasin sillon kun hankein niin monta päivää putkeen ja viimisessä levyssä taisin olla. Jostain syystä tuon monen päivän putken jälkeen en ole koskenut koko peliin. Pitäis kyllä että saisi joskus sen lopetettua.

Liveä tuli tosiaan ostettua joskus viikko takasin kun oli tarjouksella 2 kuukautta liveä 2:lla eurolla. Enpä muistanutkaan kuinka hauskaa esim. Halo Reachia on pelata kavereiden (ja avokin) kanssa netissä headsetit päässä. :)

EDIT: Tuli muuten tilattua uudet headsetit itselleni ja avokille. Avokilla ei tuollaisia ennestään olekaan, ja itse tahdon jo vaihtaa nämä vanhat paskat uudempaan. Noh, onneksi Zavvi.com tarjosi hyvään 2 tuotetta 30e hinnalla tämänlaiset :) Eiköhän noilla hetki pärjätä. Tuntuu vaan hölmöltä pelata esim Haloa porukalla kun avokki ei kuule pelin aikana mitään mitä kaverit huutelee.

MR.Off Topic

Viesti Kirjoittaja MR.Off Topic » Ke 27.06.2012 11:18

SkullCrushingFinale kirjoitti:
Stefa kirjoitti:
Ravenwood kirjoitti:Mä muuten tilasin ton pelin äsken, elikkäs saat sitten turpaan ku pääsen tätä jyystämään. :wink:
Pistän teitä molempia turpaan triple threatissa.
Onneksi mie pääsen sitten napauttamaan teitä four wayssä.

Aivan loistava peli on kyllä kyseessä ja vaikka olen pelannut jo kaksi careeria ja kolmaskin taitaa olla kolmen viimeisen vuoden kohdalla jo, tuntuu etten hallitse vieläkään pelin kaikkia osa-alueita ja tosiaan itselleni ainakin nuo konevastustajat tarjoavat haastetta jo ihan tarpeeksi, vaikka pelaan "experienced" tasolla. Tosin viime uralla taisi olla 7 tappiota ja nyt nykysellä uralla taisi recordi olla 32-3 ja en ole viimeiseen 9 matsiin hävinnyt yhtään. Ensimmäisen uran vedin MMA-tyylillä, mutta se periaatteessa muuttui kickboxingiksi kuuluttajalla loppuvaiheessa ja toisen vedin sitten puhtaasti kickboxing tyylillä. Suurin osa voitoista tuli tyrmäyksellä. Nyt sitten otin wrestlerin ja voittoja on tullut kaikilla mahdollisilla tavoilla ja tosiaan todella ground baset hommaa ja clinchistä heittoja. Mukava peli on kyllä kyseessä.

Eipä mulla kuitenkaan ole liveä ollut hyvin pitkään aikaan. Tykkään pelata lähinnä yksikseni ja tästä johtuu esimerkiksi syvärakkauteni AC-peleihin. Tosin Halon hakkaus netissä on jokseenki aivan h**vetin hienoa, vaikka olenkin syvästi sitä mieltä, että moninpeli on suuresti pilattu Reachissä. Ranked -pelilista oli siistein juttu ikinä Halo 3:ssa ja sen arvonimimerkin eteen piti tehdä jotain. Se herätti jo pelkoa, kun näki jonkun five star generalin tulevan vastaan. Oma paras oli 44 Team Swatissa. Reachissä riittää se, että pelaat vain paljon niin saat jonku hienon merkin. Aivan v***n typerää.

Halo 4:sta tunnutaan pilaavan vielä enemmän, sillä moninpeliin tulee ilmeisesti COD-tyyliset perksit, joten tietyt pelaajat voivat saada etua toisiin nähden jo sillä, että ostavat pelin aikaisemmin kuin muut. Peliä kai halutaan uudistaa, mutta minusta tätä nyt viedään vain huonompaan suuntaan. Pakko-ostos kuitenkin itselleni sarjan fanina ja suhtkoht avoimin mielin otan sen vastaan ja annan yllättää itseni positiivisesti, jos ne jutut todella toimivat. Varmaan moninpeliä kuitenkin tulen hakkaamaan aika paljon.

Jos joku Xbox hyypiö foorumilta ei vielä tiedä, niin Liveajat kannattaa ostaa sivustolta http://www.xboxlivecode.net. Tällä hetkellä 12+2 kuukauden liveaikakortti maksaa 42€ ja tosiaan se koodi tulee 24 tunnin aikana sähköpostiin eli mitään fyysistä sinulle ei tule. Aina on kuitenkin toiminut. Jos joku tietää halvemman ja paremman vaihtoehdon, niin mieluusti otan tietoja semmosesta.
GOD OF ALERT Heeelp meee

Tajunnan Rakennelmia

Stefa

Viesti Kirjoittaja Stefa » Ke 27.06.2012 11:24

Mulle Reachin moninpeli on juurikin riittävä ja valitettavasti Halo 3:sta en koskaan kerinnyt netissä pelaamaan, joten en pysty sitä juurikaan vertailemaan. Reach oli oma ensimmäinen Halo-peli ja sen pelaaminen on ollut kaikesta huolimatta ihan h**vetin hauskaa. Eipä oikeastaan vitutakkaan tuo Halo3:n missaaminen alunperin (jälkikäteen ostettu kylläkin campaignin takia), sillä tuskinpa nauttisin Reachin nettipelistä muuten yhtä paljoa. :)
Halo 4:sta tunnutaan pilaavan vielä enemmän, sillä moninpeliin tulee ilmeisesti COD-tyyliset perksit, joten tietyt pelaajat voivat saada etua toisiin nähden jo sillä, että ostavat pelin aikaisemmin kuin muut. Peliä kai halutaan uudistaa, mutta minusta tätä nyt viedään vain huonompaan suuntaan. Pakko-ostos kuitenkin itselleni sarjan fanina ja suhtkoht avoimin mielin otan sen vastaan ja annan yllättää itseni positiivisesti, jos ne jutut todella toimivat. Varmaan moninpeliä kuitenkin tulen hakkaamaan aika paljon.
Jollain tapaa olen edelleen hyvinkin skeptinen neljännen Halon suhteen, mutta kyllä tykkäsin kun näin gameplayta E3-messuilla. Kyllähän tuo on pakko-ostos kaikesta huolimatta. Mutta nuo Cod-tyylinen nettipeluu nyt olisi automaattisesti aivan p****estä. Pitäisivät Halon Halona eikä ruveta muokkailemaan sitä samaan muottiin modernien sotapelien kanssa, joista en muutenkaan pidä yhtään.

MR.Off Topic

Viesti Kirjoittaja MR.Off Topic » Ke 27.06.2012 11:46

Stefa kirjoitti:Mulle Reachin moninpeli on juurikin riittävä ja valitettavasti Halo 3:sta en koskaan kerinnyt netissä pelaamaan, joten en pysty sitä juurikaan vertailemaan. Reach oli oma ensimmäinen Halo-peli ja sen pelaaminen on ollut kaikesta huolimatta ihan h**vetin hauskaa. Eipä oikeastaan vitutakkaan tuo Halo3:n missaaminen alunperin (jälkikäteen ostettu kylläkin campaignin takia), sillä tuskinpa nauttisin Reachin nettipelistä muuten yhtä paljoa. :)
3:ssa tosin taitaa vieläkin riittää pelaajia ainakin jonkin verran. Ainakin tuossa joku vuosi sitten riitti ihan hyvin, kun kävin kaverini kanssa huvikseen fiilistelemässä nostalgioita tosin ei pelattu kuin sosiaalilistalla pari matsia ja kummassakin perfectionit. :lol: Lisäksi siinä on sentäs vanha kunnon BR, joka onneksi tekee paluun 4:ssa, vaikka itse kyllä pidin myös DMR:stä.

Asia miksi tykkäsin juuri Kolmosesta enemmän kuin Reachistä on se, että Reachissä on aina se kasuaalipelaamisen tunto. Ei ole oikeastaan väliä häviääkö vai voittaako, koska ei sillä ole sen suurempaa merkitystä. Toki niissä jossain divisioonapeleissä sillä on jotain väliä, mutta en ole koskaan jaksanut innostua niistä. 3:ssa oli semmonen verenmaku suussa pelaamisen meininki ranked -matseissa, koska häviämällä saattoi tuo ranking jopa tippua. Sitten, jos ei halunnut vetää hampaat irvessä pystyi aina menemään sosiaalilistoille eli oli vaihtoehtoa. Siinä oli jonkinmoista kilpailuhenkisyyttä enemmän.
Jollain tapaa olen edelleen hyvinkin skeptinen neljännen Halon suhteen, mutta kyllä tykkäsin kun näin gameplayta E3-messuilla. Kyllähän tuo on pakko-ostos kaikesta huolimatta. Mutta nuo Cod-tyylinen nettipeluu nyt olisi automaattisesti aivan p****estä. Pitäisivät Halon Halona eikä ruveta muokkailemaan sitä samaan muottiin modernien sotapelien kanssa, joista en muutenkaan pidä yhtään.
Itsekkään en ole koskaan innostunut minkään muun fps:n moninpelistä kuin Halon ja siksi tämän rakkaan lapsen vienti niitä päin tuntuu ihmeelliseltä ja typerältä. Toki näissä peleissä sentäs säilyy se niin sanottu hitaampitahti tai ainakin toivon niin. Hitaammalla tahdilla meinaan sitä, että kuoleminen on ikäänkuin huomattavasti hitaampaa kuin muissa peleissä. Eli voit ottaa osumaa enemmän kuin jossain COD:ssa, jossa monesti homma päättyy ekaan laukaukseen tai niin minä yleensä päätin vastustajani elämän ainoassa pelaamassani COD:ssa eli WAW:ssa. Halossa melkein aina kerkeää mennä nurkan taakse ja ottaa uuden suunnitelman käyttöön. Yleensä ottaen minusta Halo peleissä tarvitaan enemmän innovatiivisuutta ja taitoa. Tosin tästä on varmaan monta mielipidettä.

Täs on yks aika sairan Reach pelaaja: http://www.youtube.com/watch?v=z4qDPsPvSNQ
http://www.youtube.com/watch?v=qMB0phKr ... ure=relmfu
GOD OF ALERT Heeelp meee

Tajunnan Rakennelmia

eCiuj

Viesti Kirjoittaja eCiuj » Ke 27.06.2012 16:02

Pakko mainostaa,
AAAWWWEEESSSOOOMMMEEE

Saimou
Moderaattori

Viesti Kirjoittaja Saimou » Ke 27.06.2012 16:42

Stefa kirjoitti:LA Noirea pelasin sillon kun hankein niin monta päivää putkeen ja viimisessä levyssä taisin olla. Jostain syystä tuon monen päivän putken jälkeen en ole koskenut koko peliin. Pitäis kyllä että saisi joskus sen lopetettua.
Tuo on ns. Rockstar-efekti. Itse pelasin Red Dead Redemptionia n. 25 tuntia tammi-maaliskuussa, ja sitten peli pölyttyikin hyllyssä viime viikkoon saakka. Nyt olen taas viikon sisällä pelannut jonkin 6-7 tuntia (meikäläiselle melko paljon), mutta jo nyt on niin puuduttunut fiilis, että eiköhän tuo taas pian lähde määrittelemättömän mittaiselle paussille. Pelimaailma, dialogi ym. puitteet ovat todella viihdyttäviä ja siten kunnossa, mutta se kova ydin, varsinainen pelimekaniikka, on liian toistava. Toisin sanoen peli keskittyy ihan liikaa ampumiseen siihen nähden, ettei se ampuminen ole kovinkaan hauskaa tai palkitsevaa. Kaikenlaista pikkukivaakin löytyisi vaikka millä mitalla kasvien keräilystä pokeriin, mutta niiden kanssa taas ongelma on se, etten ole vuosiin jaksanut pelata yksittäisiä pelejä kovinkaan suuria tuntimääriä (poikkeuksena Fallout 3, jossa siinäkin tosin tunnit jäivät ropefanien määriin verrattuna vähäisiksi). Hiekkalaatikon sijaan kaipaisinkin varmaan pelaajana laadukkaita ja napakoita putkijuoksuja, mutta tehdäänkö sellaisia nykyään?

Live Goldia ostin jouluna 2010, koodi on aina vain paketissa. Eivät ne kai vanhene / tule varastetuiksi... Jos vaikka sortuisi johonkin Halo 4:ään tulevaisuudessa.

MR.Off Topic

Viesti Kirjoittaja MR.Off Topic » Ke 27.06.2012 17:23

eCiuj kirjoitti:
Pakko mainostaa,
Hyvä ampumaan sniperilla, mutta muuten minusta tuossa ei ollut mitään erikoista. Niin ja miksei sniperilla ampumisessa ole mitään erikoista? Noh, kun ison osan pelaajien suosikkiase on sniper ja aika moni vetää vielä parempaa settiä. Eihän tuonkaan minkä minä laitoin niin ollut muuta erikoista kuin niin sanotut luovat tavat käyttää aseita sekä nuo erittäin monimutkaiset hyppelyt ja pomput jolla onnistui puijaamaan vastustajiaan. Noin luovaa settiä ei näe monesti, mutta pelaajana ei välttämätti ole tilastollisesti yhtään tuota suomalaista parempi ja monia noita juttujaan varmaan joutunut kokeilemaan useasti ennen onnistumista.
GOD OF ALERT Heeelp meee

Tajunnan Rakennelmia

eCiuj

Viesti Kirjoittaja eCiuj » Ke 27.06.2012 19:33

Saimou kirjoitti:
Stefa kirjoitti:LA Noirea pelasin sillon kun hankein niin monta päivää putkeen ja viimisessä levyssä taisin olla. Jostain syystä tuon monen päivän putken jälkeen en ole koskenut koko peliin. Pitäis kyllä että saisi joskus sen lopetettua.
Tuo on ns. Rockstar-efekti.
Rockstar-efekti on se, että tietää mitä tulee tapahtumaan. Voisin pelata GTA:n läpi uudestaan vaikka heti, mutta tiedän tehtävien tapahtuman, juonen kulun sekä kartan ulkoa. Se syö tunnelmaa. Ensimmäisellä läpiinpeluukerralla peli on parhaimmillaan, kun on koko ajan täysin eksyksissä, hahmot ovat tuntemattomia sekä jokainen tehtävä "uusi". Roolipelejä voi pelata läpi paljon useammin, koska ne sisältävät valintoja jolloin juoni sekä peli muuttuu. Hyvä esimerkki The Witcher 2.
AAAWWWEEESSSOOOMMMEEE

valkopeura

Viesti Kirjoittaja valkopeura » To 28.06.2012 01:18

eCiuj kirjoitti:Roolipelejä voi pelata läpi paljon useammin, koska ne sisältävät valintoja jolloin juoni sekä peli muuttuu. Hyvä esimerkki The Witcher 2.
Olen kritisoinut näistä valinnoista peleissä ennenkin ja kritisoin myös nyt. Käytännössä tollasten valintojen laittaminen peleihin millä on suurikin vaikutus pelinkulkuun väkisinkin syö sitä ydinjuonta. Toki näillä valinnoilla saa uudelleenpeluu arvoa, kun voit tehdä kaiken toisin seuraavalla kerralla mutta yhtä hyvin peliin uudelleenpeluu arvoa voi tuoda, vaikka se että teet hahmostasi eri classin, tai jos pelissäsi voit eri hahmoja kouluttaa kokemuspisteillä niin voit vaihtaa hahmokaartisi koostumusta ym. Joka pelissä on jotain you name it.

Mass Effectiä pelatessani laitoin asetuksista nuo valintojen tekemiset kokonaan pois, koska ei yksinkertasesti yhtään kiinnostanut. Olisin tehnyt ne valinnat ihan arvalla. En ainakaan itse ole törmännyt enään ps 1 pelien jälkeen mihinkään sellaseen peliin minkä juoni ois oikeesti tuntunut hyvältä, tai millään tavalla kiinnostanut, vaikka inspiroinut mua taiteilijana. Näin ollen toivoisin, että pelinkehittäjät panostaisivat oikeasti ensinnä siihen hyvään juoneen (mikä ei ole koskaan ollut hyvä niissä peleissä mitä olen pelannut näillä uusilla konsoleilla) ennen kuin alkasivat tollasia valintoja laittamaan peleihin.

valkopeura

Viesti Kirjoittaja valkopeura » To 28.06.2012 01:57

Rockstarin peleistä on kokemusta vain Gta pelien ja Bully pelin osalta. Itseä ei ole koskaan Gta:t napannut. Ärsytti vaan, kun syystä tai toisesta tehtävä meni pieleen ja joutui alottamaan alusta. Ei ne pelit edes millääntavalla kiinnostanut mua, että olisin halunnut tehdä aina yhä uuden ja uuden tehtävän uudestaan ja jostain syystä pelata ne pelit loppuun.

Bully taaseen oli paljon parempi. Miljöö, hauska teema koulukiusaaminen, henkilöt kaikki tässä pelissä kiinnosti enemmän kuin Gta peleissä. Olisin varmasti tuon pelin silloin aikanani pelannut loppuunkin asti ellen olisi sen pelin aika lopussa joutunut kohtaan missä en tiennyt mitä nyt seuraavaksi pitäisi tehdä. Muistaakseni tuo ohjattavuus tuossa pelissä ei edes ollut niin kankeaa kuin pleikkari kahen Gta:issa

MR.Off Topic

Viesti Kirjoittaja MR.Off Topic » To 28.06.2012 08:25

Kylläpä Valkkis puhuu taas kasan paskaa. En ikinä tule ymmärtämään näitä pellejä, jotka yrittävät olla jotain elitistisiähomoja ja kertovat kuinka ennen oli kaikki paremmin ja nykyään kaikki on kakkaa blaablaablaa. Kyllä niissä nykypeleissäki on varsin hyviä juonia ja varmaan voisit niistä nauttia, mutta koska "nykypeleissä keskitytään graffoihin, yhyyy ei juonta ollenkaan kunpa saisin takaisin kasibittisen paskaläjäni, vaikka en tiennyt vielä silloin peleistä edes mitään." Kyllä monet pelit nykyaikana keskittyvät liikaa graffoihin ja ehkä se juoni ja itselleni tärkeä eli gameplay aina silloin tällöin jää selvästi varjoon, mutta ohan se nyt ihan täyttä paskaa väittää että kaikki on paskaa ja voi saakuttirallaa ku oon tämmönen v***n naurettava gybergoottieliitti.

PS. Anteeksi MutiM, kun en osaa sinun neuvoa noudattaa.
GOD OF ALERT Heeelp meee

Tajunnan Rakennelmia

valkopeura

Viesti Kirjoittaja valkopeura » To 28.06.2012 08:40

MR.Off Topic kirjoitti:Kylläpä Valkkis puhuu taas kasan paskaa. En ikinä tule ymmärtämään näitä pellejä, jotka yrittävät olla jotain elitistisiähomoja ja kertovat kuinka ennen oli kaikki paremmin ja nykyään kaikki on kakkaa blaablaablaa. Kyllä niissä nykypeleissäki on varsin hyviä juonia ja varmaan voisit niistä nauttia, mutta koska "nykypeleissä keskitytään graffoihin, yhyyy ei juonta ollenkaan kunpa saisin takaisin kasibittisen paskaläjäni, vaikka en tiennyt vielä silloin peleistä edes mitään." Kyllä monet pelit nykyaikana keskittyvät liikaa graffoihin ja ehkä se juoni ja itselleni tärkeä eli gameplay aina silloin tällöin jää selvästi varjoon, mutta ohan se nyt ihan täyttä paskaa väittää että kaikki on paskaa ja voi saakuttirallaa ku oon tämmönen v***n naurettava gybergoottieliitti.
Sanoin tässä, että uusissa peleissä mitä minä olen pelannut ei ole ollenkaan ollut hyvä juoni :). En ole pelannut sinun kehumiasi Assasins Creedejä niin en sitten niistä tiedä. Ja mulla on pelin juonea kohden aina odotukset korkealla jo silläkin perusteella, kun lempipeleissäni on juoneen luultavasti keskitytty enemmän kuin muihin pelin osa-alueisiin, vaikka toki muukin näissä peleissä on koukuttavaa ja hyvää. Ja, vaikka mun mielestä kaikissa uusissa peleissä mitä oon pelannu on ollut juoni mikä mua ei oo yhtään kiinnostanu niin pelaan silti esim: tuota Elder Scrolls Skyrimiä ihan mielelläni kaiken muun siinä pelissä olevan hyvän takia, paitsi juonen.

En nyt tarkoita siis, että uudet pelit välttämättä olisivat vanhoja pelejä huonompia mun mielestä sentakia, kun niissä olisi huono juoni. Olisi toki mukava kyllä pelata jotain uuttakin peliä minkä oikeasti haluaisi pelata loppuun sentakia, kun se juoni kiinnostaisi.

eCiuj

Viesti Kirjoittaja eCiuj » To 28.06.2012 15:40

valkopeura kirjoitti:
eCiuj kirjoitti:Roolipelejä voi pelata läpi paljon useammin, koska ne sisältävät valintoja jolloin juoni sekä peli muuttuu. Hyvä esimerkki The Witcher 2.
Olen kritisoinut näistä valinnoista peleissä ennenkin ja kritisoin myös nyt. Käytännössä tollasten valintojen laittaminen peleihin millä on suurikin vaikutus pelinkulkuun väkisinkin syö sitä ydinjuonta. Toki näillä valinnoilla saa uudelleenpeluu arvoa, kun voit tehdä kaiken toisin seuraavalla kerralla mutta yhtä hyvin peliin uudelleenpeluu arvoa voi tuoda, vaikka se että teet hahmostasi eri classin, tai jos pelissäsi voit eri hahmoja kouluttaa kokemuspisteillä niin voit vaihtaa hahmokaartisi koostumusta ym. Joka pelissä on jotain you name it.

Mass Effectiä pelatessani laitoin asetuksista nuo valintojen tekemiset kokonaan pois, koska ei yksinkertasesti yhtään kiinnostanut. Olisin tehnyt ne valinnat ihan arvalla. En ainakaan itse ole törmännyt enään ps 1 pelien jälkeen mihinkään sellaseen peliin minkä juoni ois oikeesti tuntunut hyvältä, tai millään tavalla kiinnostanut, vaikka inspiroinut mua taiteilijana. Näin ollen toivoisin, että pelinkehittäjät panostaisivat oikeasti ensinnä siihen hyvään juoneen (mikä ei ole koskaan ollut hyvä niissä peleissä mitä olen pelannut näillä uusilla konsoleilla) ennen kuin alkasivat tollasia valintoja laittamaan peleihin.
Valintojen laittaminen peleihin vaikuttaa pelinkulkuun ja syö ydinjuonta? Siis oletko pelannut mitään esim. Dragon Agea tai Witcheriä? Valinnat tekevät juonen. Eikä ole mitään oikeaa valintaa, niin miksi ihmeessä otit ne Mass Effectistä pois? Ensinnäkään ei Mass Effectissä ollut mitään oikeita valintoja, vaan vain jotain mitäänsanomattomia esim. "kumpaa panet alienia vai ihmistä".

Hyvä juoni on monipuolinen. GTA on kiva vetää kerran läpi, mutta toista kertaa sitä ei jaksa koska hahmot ovat tuttuja, tehtävät tietää eikä juoni yllätä. The Witcherissä taasen on monta, monta eri juonta jota pitkin voi mennä. Siis sitä "ydinjuonta", jonka loppuratkaisuun päädytään eri tietä pitkin.
AAAWWWEEESSSOOOMMMEEE

valkopeura

Viesti Kirjoittaja valkopeura » To 28.06.2012 18:53

eCiuj kirjoitti:Valintojen laittaminen peleihin vaikuttaa pelinkulkuun ja syö ydinjuonta? Siis oletko pelannut mitään esim. Dragon Agea tai Witcheriä? Valinnat tekevät juonen. Eikä ole mitään oikeaa valintaa, niin miksi ihmeessä otit ne Mass Effectistä pois? Ensinnäkään ei Mass Effectissä ollut mitään oikeita valintoja, vaan vain jotain mitäänsanomattomia esim. "kumpaa panet alienia vai ihmistä".
Laitoin valinnat Mass Effect 3:ssa pois, kun mua ei yksinkertasesti yhtään kiinnostanu mitä valitsisin. Ei vaa jaksanu. Haluun pelin automaattisesti päättävän mitä tapahtuu seuraavaks enkä mitään tollasta kokoaika valitse, valitse, valitse. Mass Effect 3:ssa ne valinnat tuntui vaikuttavan aika paljonkin kaikkeen. En tosin ole varma siitä, kun poistin sen valintamahdollisuuden asetuksista heti alkumetreillä. Ehkä tämä valitseminen on nyt peleissä jokin uusi välttämätön evoluutio mitä ilman jotkut pelaajat ei voi olla olematta. Mä en siihen kuitenkaan ole tottunut enkä varmaan myöskään tule tottumaan.

En muista, että missää vanhemmissa ps 1, ps 2 ajan peleissä olisi ollut tollasta jatkuvaa valitsemista. Se on paljon rattoisampaa, kun juoni vaan kulkee sillä tavalla ettei siihen voi vaikuttaa samalla tavalla kuin se kulkisi elokuvaa katsoessa, tai kirjaa lukiessa. Toki Final Fantasyissä jotkut ylijumala olennot saattoivat kysyä jotain kysymyksiä miksi he haluaisivat palvella pelaajaa ja aiheuttaa tyyliin tuhoa pelaajan hyväksi. Niitä oli niin harvoin ettei ne alkanu ärsyttää ja ei niillä periaatteessa ollut mitään vaikutusta mihinkään.

En halua päättää mitään pelin juoneen liittyen. Haluan pelin päättävän sen mulle valmiiksi. Nykyään peleissä on myös trendi, että oma hahmo minkä teet olet tavallaan sinä itse ettei hänellä ole mitään persoona ja saat itse valita tekojesi perusteella millainen henkilö pelaamasi hahmo on. Tämä sucks myös. On paljon kivempi pelata valmiilla persoonalla kellä on oma elämänkatsomus valmiiksi luotu.

takaovi

Viesti Kirjoittaja takaovi » To 28.06.2012 19:26

Oletkos Valkkari kokeillut Unchartedeja? Ei tartte vaivata päätään valinnoilla ja juoni on erittäin laadukas.

GTA:sta kun puhetta on ollut, niin luulin tuossa toissapäivänä ostaneeni GTA IV:n lisäreineen, mutta kotona aiheeseen enemmän perehdyttyäni huomasin ostaneeni pelkät lisärit (PS3 versio siis). Ei hemmetti...

Ja olen kyllä Juicen kanssa hieman erimieltä siitä, etteikö GTA peleissä olisi uudelleenpeluu arvoa.
No anna kakkua, anna sakkoa, s****na. Hymyile, hymyile oikein. Mä en kestä näitä s****nan mikkihiiriä. KAKS TUOMARIA, KUMPIKIN SANOO, EN NÄHNY!-Harri Ahola
Kuullmma mylsän koulujen opetussuunnitelmaa on muutettua ja seksivalistusvideona näytetään tästälähin HJK-Schalke ottelu

DeadManWalking
WrestlingAlertin johtava jääkiekkoanalyytikko

Viesti Kirjoittaja DeadManWalking » To 28.06.2012 19:33

takaovi kirjoitti:Ja olen kyllä Juicen kanssa hieman erimieltä siitä, etteikö GTA peleissä olisi uudelleenpeluu arvoa.
Tämä. San Andreas on tullut pelattua pari kertaa läpi, ja Vice City useammankin kerran, ja kyllä niitä aina jaksaa pelata. Ainakin tarinan osalta, tietysti kaikkia niitä ihan pikkutehtäviä ei aina jaksa rueta pelaamaan läpi, mutta kyllä se tarina jaksaa aina vaan vetää mukaansa. Niissäkin on aina hauska kokeilla jotakin uusia kikkoja ja tapoja niiden tehtävien läpäisemiseen, kuten esim. joskus pelkästään hiiviskelemällä ja lahtaamalla porukkaa salaa, ja joskus taas aivan hillitön mättö päälle ja "ammun kaikki" meiningillä porukka nurin.

Noihin peleihin on muuten joskus kiva lisätä omaa musiikkia. Joskus kun sattuu johonkin takaa-ajoon tulemaan joku Metallican All Nightmare Long (kertsissä lauletaan Hunt you down without mercy), niin kyllä se tuo taas lisää potkua siihenkin.
Riveni kirjoitti:Tämä ei tosin auta siihen että joku Naarajärveläinen luulee olevansa Oulusta (Ja Manchesterista). Eihän sieltä olekkaan kuin se 400 kilometriä Ouluun, vaikka tämän pahamaineisen JYPin kotokunnille on alle 100 kilometriä. 8)
Four passes break any defense

Vastaa Viestiin