Videopelit

Ai vapaapaini ei juuri nyt nappaa? No puhutaan sitten vaikkapa tv-ohjelmista tai termodynamiikasta.
Vastaa Viestiin
valkopeura

Re: Videopelit

Viesti Kirjoittaja valkopeura » To 28.06.2012 19:36

takaovi kirjoitti:Oletkos Valkkari kokeillut Unchartedeja? Ei tartte vaivata päätään valinnoilla ja juoni on erittäin laadukas.
En oo koskaan kokeillu. Omistan ps 3 niin periaatteessa niiden kokeileminen olisi ihan mahdollista. Hyviä arvosanoja tuntuvat saavan mutta lähinnä kuitenkin omiin pelattaviini peleihin kuuluu nuo roolipelit. Ei ton kokeileminen silti ihan mikään mahdoton ajatus olisi.

Sitten kyllä on se kaikkein suurin ongelma ettei mua kiinnosta realistinen taide oikein missään muodossa. Mikä sijoittuu tyyliin oikeaan mailmaan ja missä ei ole mitään yliluonnollista mukana. Naughty Dogin pelitkään ei oo ikinä ollut ihan se mun juttu.. Crash bandicoot pelejä tuli kyllä lapsena pelattua :D

Tällä hetkellä pelit mitkä mun on tarkotus harmaassa tulevaisuudessa alottaa ja mitkä kiinnostaa mua eniten ovat: Xenoblade Chronicles ja Witcherit. Witchereistä on muuten tarkotus hankkia suomenkielinen kirja. Witcher pelihän perustuu niihin kirjoihin. Voi olla sitten ihan siistii pelata, jos se kirja on hyvä.
Darien Fawks kirjoitti:Kappas, Mr.Off Topic kävi ulostamassa oikein kunnolla tänne ketjuun. Ihan pakarat heiluivat sitä tehdessä.

takaovi

Viesti Kirjoittaja takaovi » To 28.06.2012 20:43

valkopeura kirjoitti:Sitten kyllä on se kaikkein suurin ongelma ettei mua kiinnosta realistinen taide oikein missään muodossa. Mikä sijoittuu tyyliin oikeaan mailmaan ja missä ei ole mitään yliluonnollista mukana. Naughty Dogin pelitkään ei oo ikinä ollut ihan se mun juttu.. Crash bandicoot pelejä tuli kyllä lapsena pelattua :D
No kyllähän tuossa on mukana fiktiota kirouksien ja muiden muodossa. Ei voi sanoa siis etteikö olisi mitään yliluonnollista, mutta toki realistinenhan se koittaa pääosin olla. Mutta suosittelen kyllä ehdottomasti noita. Nimenomaan se juoni oli omasta mielestä aivan loistava ja sai kahlaamaan pelit läpi helposti, vaikka joitain ärsyttävyyksiä pelattavuudesta löytyy.
No anna kakkua, anna sakkoa, s****na. Hymyile, hymyile oikein. Mä en kestä näitä s****nan mikkihiiriä. KAKS TUOMARIA, KUMPIKIN SANOO, EN NÄHNY!-Harri Ahola
Kuullmma mylsän koulujen opetussuunnitelmaa on muutettua ja seksivalistusvideona näytetään tästälähin HJK-Schalke ottelu

valkopeura

Viesti Kirjoittaja valkopeura » To 28.06.2012 20:48

takaovi kirjoitti:No kyllähän tuossa on mukana fiktiota kirouksien ja muiden muodossa. Ei voi sanoa siis etteikö olisi mitään yliluonnollista, mutta toki realistinenhan se koittaa pääosin olla. Mutta suosittelen kyllä ehdottomasti noita. Nimenomaan se juoni oli omasta mielestä aivan loistava ja sai kahlaamaan pelit läpi helposti, vaikka joitain ärsyttävyyksiä pelattavuudesta löytyy.
Nojoo. Pitääpä muistaa. Täytyykö ostaa eka Uncharted 1 vai voiko ostaa, vaikka sen kolmosen?
Darien Fawks kirjoitti:Kappas, Mr.Off Topic kävi ulostamassa oikein kunnolla tänne ketjuun. Ihan pakarat heiluivat sitä tehdessä.

Ihmine

Viesti Kirjoittaja Ihmine » To 28.06.2012 21:03

valkopeura kirjoitti:
takaovi kirjoitti:No kyllähän tuossa on mukana fiktiota kirouksien ja muiden muodossa. Ei voi sanoa siis etteikö olisi mitään yliluonnollista, mutta toki realistinenhan se koittaa pääosin olla. Mutta suosittelen kyllä ehdottomasti noita. Nimenomaan se juoni oli omasta mielestä aivan loistava ja sai kahlaamaan pelit läpi helposti, vaikka joitain ärsyttävyyksiä pelattavuudesta löytyy.
Nojoo. Pitääpä muistaa. Täytyykö ostaa eka Uncharted 1 vai voiko ostaa, vaikka sen kolmosen?
Kaipa kannattee ykkösestä aloittaa, vaikka itse en aloittanutkaan. Ja jos et ykköstä jaksa niin osta kakkonen, (imo) parempi kuin kolmas osa, hirveästi ei tuossa välillä mielestäni kehittynyt.
Darien Fawksille ViiZei kirjoitti: Jos tämä oli taas joku hassunhauska "suomen kielen" vitsi niin juokse jo seinään.

Japeet

Viesti Kirjoittaja Japeet » To 28.06.2012 21:16

Minulle se ykkönen oli pettymys. Jaksoin mättää muutaman ekan tehtävän läpi, mutta siinä vaiheessa kun ekat ammuskelut alkoivat homma muuttui tylsäksi "räiski 1 vs. 20 asetelmasta tiesi voittoon, kiipeä muurin yli, räiski 1 vs. 10 asetelmasta itsesi voittoon, laskeudu laaksoon, toista" -meiningiksi. Tiedä sitten olisiko se tuosta sitten palannut missään vaiheessa alun kiinnostavaksi tutkimiseksi, mutta pienoisen pettymyksen ja erittäin tapahtumarikkaan kesän takia jäi kyllä hyllyyn pölyttymään. Ehkä vielä jonain päivänä.

Sliditanko

Viesti Kirjoittaja Sliditanko » To 28.06.2012 21:55

Sorry, kun heitän vähän monta viestillistä myöhässä replyn mutta täytyypä tässä välissä mainita Offarille: Kasibittinen paskaläjä on parasta mitä tässä maailmankaikkeudessa konsolipelaamisen saralla on koskaan tapahtunu, tbh. Olihan silloin peleissä kaikki graffoista juoneen melko ohutta (yleisesti pelaajien päälle paskannettiin viimeistään siinä vaiheessa, kun hikisen lopputaistelun jälkeen tulee vain yhden lauseen "Thanks for saving me" - setitys ja THE END.. jonka jälkeen muutamassa sekunnissa peli resettaa takaisin valikkoruutuun. Sapettiko? Kyllä.) mutta varsinainen kokemus on kestänyt vuodesta toiseen käyttöä. Itse olen aina vähän jämähtänyt vanhaan aikaan tämän pelaamiseni kanssa. En edes muista koska olen viimeksi pyrkinyt pelaamaan jotain modernimpaa peliä.

Kasibitin peleissä oli sitäkin hyvää, että jos niitä erehtyi tietokoneella emuloiden pelaamaan niin täysin uusia kokemuksia oli mahdollista saada aikaan, kun imaisi romeihin jotain laadukkaampia hackeja. Tästä hyvänä esimerkkinä Mega Man 4:n ehkä paras pelaamani hack Rock man 4 minus infinity. Suosittelen lämpimästi.
Sliditanko laskeutui taas jälleen kerran rankaisemaan kaikkia tympeillä puheillaan.

MR.Off Topic

Viesti Kirjoittaja MR.Off Topic » To 28.06.2012 22:00

Sliditanko kirjoitti:Sorry, kun heitän vähän monta viestillistä myöhässä replyn mutta täytyypä tässä välissä mainita Offarille: Kasibittinen paskaläjä on parasta mitä tässä maailmankaikkeudessa konsolipelaamisen saralla on koskaan tapahtunu, tbh. Olihan silloin peleissä kaikki graffoista juoneen melko ohutta (yleisesti pelaajien päälle paskannettiin viimeistään siinä vaiheessa, kun hikisen lopputaistelun jälkeen tulee vain yhden lauseen "Thanks for saving me" - setitys ja THE END.. jonka jälkeen muutamassa sekunnissa peli resettaa takaisin valikkoruutuun. Sapettiko? Kyllä.) mutta varsinainen kokemus on kestänyt vuodesta toiseen käyttöä. Itse olen aina vähän jämähtänyt vanhaan aikaan tämän pelaamiseni kanssa. En edes muista koska olen viimeksi pyrkinyt pelaamaan jotain modernimpaa peliä.

Kasibitin peleissä oli sitäkin hyvää, että jos niitä erehtyi tietokoneella emuloiden pelaamaan niin täysin uusia kokemuksia oli mahdollista saada aikaan, kun imaisi romeihin jotain laadukkaampia hackeja. Tästä hyvänä esimerkkinä Mega Man 4:n ehkä paras pelaamani hack Rock man 4 minus infinity. Suosittelen lämpimästi.
No tuo oli nyt alun alkaenkin aika provona heitettyä, mutta olihan siinä ihan oikea mielipidekkin takana. Itsekkin olen aikoinaan pelannut meidän Nintendolla (NES) ensimmäiset pelaamisen askeleeni ja vaikka se nyt oli jo jonkinmoinen kehityksen askel pelien historiassa niin olihan sekin aika alkukantaista. Super Mariot sun muut pyörineet. Totuus on kuitenkin se, että nykyaikaiset pelit ovat jokaisella osa-alueella parempia kuin nuo vanhat. Pleikka ykkösen ja muiden kohdilla voidaan sitten alkaa puhua siitä, että ne pelit pystyvät olemaan ihan jo "mekaanisesti" (paremman sanan puutteessa) parempia ja sekä tietysti juonen puolelta, koska pystyttiin luomaan jo kunnollisia cut skenejä sun muuta. Kasibittisistä peleistä on kuitenkin ajettu ohi ja kovaa, kaikilla osa-alueilla.

EDIT: No sinänsä toki hahmot voivat olla idealtaan parempia. Ei nimittäin itselle tule mieleen parempaa lastan pelin hahmoa kuin Super Mario. Toki Marion voi ottaa karullaki tavalla ja eihän se pelkkä lastenpeli ollut, mutta tajuatte kuitenkin. Nykyajan kaikki lasten jutut on muutenkin hyvin samanlaista kuin WWE-paini tällä hetkellä vapaapainimaailmassa.
GOD OF ALERT Heeelp meee

Tajunnan Rakennelmia

Sliditanko

Viesti Kirjoittaja Sliditanko » Pe 29.06.2012 00:21

Itsehän taas sanon, että Mega Man - pelisarja oli sellainen jossa oli monta pelin osa-aluetta kohdillaan. Ainoastaan jäi uupumaan se pelit toisistaan erottava juoni. Silti ne vaan toimii. Vieläkin. Se on mulle se The Pelisarja. Ei esim. Kaikkien ikisuosikki SMB. :)

Kasibitille annan myös kunniamaininnan musiikkipuolelta. Monta klassikkoa on jääny mieleen elämään. :)
Sliditanko laskeutui taas jälleen kerran rankaisemaan kaikkia tympeillä puheillaan.

takaovi

Viesti Kirjoittaja takaovi » Pe 29.06.2012 14:48

Ihmine kirjoitti:
valkopeura kirjoitti:
Kaipa kannattee ykkösestä aloittaa, vaikka itse en aloittanutkaan. Ja jos et ykköstä jaksa niin osta kakkonen, (imo) parempi kuin kolmas osa, hirveästi ei tuossa välillä mielestäni kehittynyt.
Ihmisen kanssa samoilla linjoilla. Itsekin aloin tuosta kakkososasta, joka on kyllä kolmostakin parempi. Itsestä ainakin tuntui, että ihan hyvin pääsi hommaan sisälle, vaikka sen ykkös missasikin.
No anna kakkua, anna sakkoa, s****na. Hymyile, hymyile oikein. Mä en kestä näitä s****nan mikkihiiriä. KAKS TUOMARIA, KUMPIKIN SANOO, EN NÄHNY!-Harri Ahola
Kuullmma mylsän koulujen opetussuunnitelmaa on muutettua ja seksivalistusvideona näytetään tästälähin HJK-Schalke ottelu

valkopeura

Viesti Kirjoittaja valkopeura » Su 01.07.2012 18:58

Onko teillä mielessä sellasia videopelin tekijöitä minkä pelejä ette vaan tunnu pystyvän sietää, vaikka kuinka yrittäisitte?

Itselleni nyt nopeiten tulee mieleen Bioware. Olen pelannut Mass Effect 3:sta ja Dragon Age Originssia.. Näiden pelien perusteella en enään ikinä tule koskemaan Biowaren peleihin. En oikein ole varma mikä noissa peleissä ärsyttää mutta just, kun noita miettii niin ehkä ne vaan jollain tavalla tuntuu mahdollisimman tyypillisiltä peleiltä.

Sitten Rockstar. Kaikki Rockstarin pelit saa muistaakseni huikeat arvosanat kriitikoilta enkä ole kyllä koskaan mistään Rockstarin pelistä huikeasti välittänyt.

Tähän tulisi Blizzard myös taatusti ellei Wowia olisi olemassa. Wow vaikuttaa olevan vieläkin selkeä ykkönen tuolla netti roolipeli asetelmalla. Välillä jo ikävöin wowia, vaikka vuosi sitten vannoin etten enään koskaan koskisi siihen peliin. Wow yksinpelinähän ei olisi mitenkään erikoinen mutta näin ollen kaikki sosiaalisuus vuorovaikutus muut pelaajat asetelma tekee siitä loppujenlopuksi mielenkiintoisen.. Saan suuremmat kiksit pelatessani Wowissa pvp:tä kuin jotain fps peliä multiplayerilla..

No enempää en keksi tälläsiä pelintekijöitä mitkä aiheuttavat minulle antipatiaa jo, kun nään niiden nimen kannessa. Lava on vapaa teille ja toivottavasti tulee paljon viestejä, koska mua kiinnostaa teidän mielipiteenne.

Ja toinen kysymys. Oletteko huomanneet jollain samalla pelintekijällä jotain pelisarjaa mihin he ovat periaatteessa melkein kokonaan kopioineet jonkun entisen pelisarjansa pelimoottorin ja peli teeman lähestulkoon? Ovat siis vain suunnilleen muuttaneet pelin nimeä mahdollisesti, kun edellinen pelisarja ei enään myynyt.

Capcom on tässä tapauksessa todellinen ryökäle.. Demon's Souls / Dark Souls pelithän ovat ihan ohjaussyysteemiltään ja lähes kaikelta muultakin kuin niiden edellinen pelisarja Onimusha. Enään ei vaan kuljeta samurailla noissa Demons / Dark Soulsseissa.. Capcomilta sen enempää asiaan perustuneena väittäisin myös, että Bayonette on aikamoinen Devil May Cry kopio. Ainakin kaikki mitä olen lukenut nähnyt pelistä on ihan silkkaa Devil may Cryta vähän värillisemmällä ja söpömmällä ulkoasulla.

Sitten Ubisoft. Prince Of Persia ja Assassins Creed. Ellei näillä peleillä olisi erinimeä Assassins Creed tuntuisi minulle kuin uudelta Prince Of Persialta. Noh en ole pelannut kumpiakaan pelejä. Korjatkaa, jos olen väärässä ja kertokaa ihmeessä uusia tälläisiä esimerkkejä, jos tiedätte !

MR.Off Topic

Viesti Kirjoittaja MR.Off Topic » Su 01.07.2012 20:52

valkopeura kirjoitti:Sitten Ubisoft. Prince Of Persia ja Assassins Creed. Ellei näillä peleillä olisi erinimeä Assassins Creed tuntuisi minulle kuin uudelta Prince Of Persialta. Noh en ole pelannut kumpiakaan pelejä. Korjatkaa, jos olen väärässä ja kertokaa ihmeessä uusia tälläisiä esimerkkejä, jos tiedätte !
En tiedä tämän todenperäisyyttä, mutta Youtubessa aika vastakin näin pelimateriaalia pelistä "Prince Of Persia: Assassins". Huhu on tosiaan se, että ensimmäinen AC oli tarkoitus tulla osana POP-sarjaa ja olla juoneltaan siis huomattavan erillainen. Lopulta joku oli kuitenkin päättänyt, että peli ei sovi POP-sarjaan ja siitä sitten oltaisiin päätetty tehdä oma peli ja omanlaisella juonella sitten myös. Tämä oli ehdottomasti hyvä asia. Onhan nämä pelit sitten loppujen lopuksi hyvinkin erilaisia, mutta samanlainen tyyli on toki nähtävissä.
GOD OF ALERT Heeelp meee

Tajunnan Rakennelmia

Stefa

Viesti Kirjoittaja Stefa » Su 01.07.2012 21:13

Ei ole olemassa tuollaista peliyhtiötä mitä en vaan voisi sietää, kun kaikilla yhtiöillä on sekä heikot että vahvat lenkkinsä. Biowaresta ainakin kaksi ekaa Mass Effectiä ja KOTOR on ainakin erittäin hyviä pelejä. Dragon Ageen en tartu koska en ole pelannut, vaikka pelin ostaminen on ollut mielessä.

Blizzardia en kyllä osaisi haukkua, vaikka en heidän pelejä sen pahemmin pelailekkaan. Ainakin ajavat asiansa ja antavat faneille aina sitä mitä haluavat. Tai ainakin siltä tuntuu. Warcraft 3 ja Starcraft ovat itselleni tuttuja pelejä, vaikka en paljoa niitä olekaan pelannut.

Muuten en jaksa lähteä arvostelemaan jokaista peliyhtiötä huonoksi. Kaikilla on hyvät ja huonot puolensa.

Merovingi

Viesti Kirjoittaja Merovingi » Ma 02.07.2012 00:34

BioWare on ikuisen pyhän vihani kohde, sillä he jättivät KOTOR3:n tekemättä ja tekivät sen sijaan mörpin, joka paskoi täysin loren päälle. Tiedä sitten oliko taustalla LucasArtsin painostus, mutta BioWarea pidän yhtenä syyllisistä.

KOTOR-sarja on aika surullinen. Ykkönen oli loistava ja kakkonen olisi voinut olla loistava, mutta peli julkaistiin täysin keskeneräisenä LucasArtsin painostuksesta ja LucasArts myöhemmin vielä _kielsi_ Obsidiania päivittämään pelin sellaiseksi kuin sen olisi pitänyt olla patcheilla. The Sith Lordsista puuttui j******ta kokonainen planeetta, HK-50 tehdas ja valtavasti muuta materiaalia. Kaiken huippuna pelissä oli tehtäviä, joita ei voinut ratkaista keskeneräisyyden takia.
hevosen k**pä

eCiuj

Viesti Kirjoittaja eCiuj » Ma 02.07.2012 09:57

Merovingi kirjoitti: KOTOR-sarja on aika surullinen. Ykkönen oli loistava ja kakkonen olisi voinut olla loistava, mutta peli julkaistiin täysin keskeneräisenä LucasArtsin painostuksesta ja LucasArts myöhemmin vielä _kielsi_ Obsidiania päivittämään pelin sellaiseksi kuin sen olisi pitänyt olla patcheilla. The Sith Lordsista puuttui j******ta kokonainen planeetta, HK-50 tehdas ja valtavasti muuta materiaalia. Kaiken huippuna pelissä oli tehtäviä, joita ei voinut ratkaista keskeneräisyyden takia.
Jotenkin tuttua tekstiä... Vaihda vain KOTOR Dragon Ageen ja LucasArts EA:han.
AAAWWWEEESSSOOOMMMEEE

valkopeura

Viesti Kirjoittaja valkopeura » Ma 02.07.2012 12:42

Hmm... Kummaa, kun mulla on ihan mennyt kokonaan ohi, että Kotor 2 edes koskaan ilmestyi. Ehkä se oli sitä aikaa, kun pelasin vaa wowia enkä ollut kiinnostunu yhtään mistään muista peleistä, tai peliuutisista. Kotor 1 sai ainakin niin kovaa huomiota aikanansa ettei siitä kuulemisesta voinut olla välttymättä.

MR.Off Topic

Viesti Kirjoittaja MR.Off Topic » Ma 02.07.2012 21:51

Dishonored pelin gameplaytä.

Tuuuuuuun niin ostaan tän pelin, vaikka mulla ei ois aikaa tämän pelaamiseen. Rakastan tuota gameplaytä ja tuntuu tuommonen fps-stealth toimivan paljon paremmin, mitä odotin. Näin jossain E3-videon, jossa nainen haastatteli jotain tämän pelin tekijä tyyppejä, jossa nainen kertoi ostavansa pelin jo siinä vaiheessa, kun tyypit sanoivat, että pelissä on supervoimainen salamurhaaja päähenkilönä. Itse en ollut vielä tuossa vaiheessa vakuuttunut. Siinä vaiheessa olin, kun tekijä kertoi jonkun käyttäneen ensin ajan pysäytystä, kun vihu oli ampunu tätä päin niin, että luoti oli pysähtynyt ilmaan, sen jälkeen ottanut tämän saman tyypin "haltuunsa" ja siirtänyt hänet luodin etupuolelle ja sen jälkeen aika takaisin päälle. Cool suicide maaan! Hmmmm, mitäköhän kaikkea myö keksin tässä pelissä. =P~
GOD OF ALERT Heeelp meee

Tajunnan Rakennelmia

valkopeura

Viesti Kirjoittaja valkopeura » Ma 02.07.2012 23:45

Hmph eipä kyllä sun viestin jälkeen traileria katsomatta houkuttele tuo ollenkaan.. Onhan tollasta nyt nähty eikä se ole koskaan toiminut.

Luin tässä uusimmasta pelit lehdestäni ennakoissa jutun jostain tulevasta uudesta Lost Planet pelistä. Olen niin kuutamolla, että tuo pelisarja ei ole edes minulle tuttu. Jollakin lailla voisi houkutella fps eeppisten veroisten hirviöiden kanssa kunhan se ei nyt sitten mitään Dooma ole. Gotta keep eye on tohon pelisarjaan.

Kauheesti nyt on lähiaikoina tullut tuolta Japanin suunnalta kauheita tälläsiä kierolla huumorilla varustettuja häröjäpelejä esimerkkinä nyt tämä uusin peli missä 18 v blondi cheerleader menee moottorisahan kanssa pilkkoen zombeja ja puhuu poikaystävänsä kuolleen pään kanssa. Pelissä joku poikakin sanoi päähenkilölle "Im so gonna masturbate to you" senjälkeen, kun hänet pelasti zombejen kynsistä. Sitten pelissä saa achievmentin, jos katsoo tyttöä hameenalta. Mietin, että tekis mieli kerätä kaikki nämä häröt japski pelit..

Se joku japanilainen peli missä on tavoitteena stalkata äitiä hänen tytärtään ja onnistua raiskaamaan heidät vissiin niin, että molemmat tulevat raskaaksi voi olla kanssa ihan katsastamisen arvoinen tekele. Tosin tota tuskin on millekkään isoille konsoleille, peli kuulostaa niin yksinkertaiselta.

Stefa

Viesti Kirjoittaja Stefa » Ti 03.07.2012 07:04

Onko WA:ssa yhtään Minecraftia pelaavaa henkilöä? Jos on niin kertokaa ihmeessä joku fiksu serveri mihin pääsisi pelailemaan. Kyllähän noita Minecraft servuja on pilvin pimein julkisia, mutta olisi ihan kiva tietää missä olisi sellanen jees ilmapiiri (ellei teillä ole vaihtoehtosesti omaa servua mihin mahtuisi, Hamachi löytyy koneelta tarvittaessa). Tarvisi kipeesti päästä johonkin koska a) pitkän tauon jälkeen Minecraftia olisi kauhia himo pelata b) yksin peli ei juurikaan kiinnosta c) kaveri, jonka servua ollaan kaveriporukassa käytetty, on sulkenut servunsa taas vaihteeksi kun keskittyy lähinnä Minecraftin xbox-version pelaamiseen (itsehän en tuohon koskisi vaikka kuinka on pyydetty, ja kaveri sattuu olemaan tyhmä että ostaaa kaikki pelinsä joka v***n platformille, että varmasti kaikkien kavereiden kanssa pääsee pelaamaan #-o )

Auttakaa ihmeessä, ellen sitten tosiaan ole ainoa ketä on koukuttunut tähän upeaan Ruotsin peli-ihmeeseen. 8-[

eCiuj

Viesti Kirjoittaja eCiuj » Ti 03.07.2012 12:30

Stefa kirjoitti:Onko WA:ssa yhtään Minecraftia pelaavaa henkilöä? Jos on niin kertokaa ihmeessä joku fiksu serveri mihin pääsisi pelailemaan. Kyllähän noita Minecraft servuja on pilvin pimein julkisia, mutta olisi ihan kiva tietää missä olisi sellanen jees ilmapiiri (ellei teillä ole vaihtoehtosesti omaa servua mihin mahtuisi, Hamachi löytyy koneelta tarvittaessa). Tarvisi kipeesti päästä johonkin koska a) pitkän tauon jälkeen Minecraftia olisi kauhia himo pelata b) yksin peli ei juurikaan kiinnosta c) kaveri, jonka servua ollaan kaveriporukassa käytetty, on sulkenut servunsa taas vaihteeksi kun keskittyy lähinnä Minecraftin xbox-version pelaamiseen (itsehän en tuohon koskisi vaikka kuinka on pyydetty, ja kaveri sattuu olemaan tyhmä että ostaaa kaikki pelinsä joka v***n platformille, että varmasti kaikkien kavereiden kanssa pääsee pelaamaan #-o )

Auttakaa ihmeessä, ellen sitten tosiaan ole ainoa ketä on koukuttunut tähän upeaan Ruotsin peli-ihmeeseen. 8-[
Minecraftia boksilla koitettu ja oli ihan kiva, mutta jos pelin tulen ostamaan niin odotan hinnan laskua sekä uutta patchia. Ihan mukavaa näperrystä, mutta joka kerta kävi niin että tunnin parin pelaamisen jälkeen kun oltiin astuttu hyvin aloilleen tuli se "mitä nytten?" ajatus. Ja sitten lopetimme ja myöhemmin aloitettiin uusi save.
AAAWWWEEESSSOOOMMMEEE

MR.Off Topic

Viesti Kirjoittaja MR.Off Topic » Ti 03.07.2012 14:43

valkopeura kirjoitti:Hmph eipä kyllä sun viestin jälkeen traileria katsomatta houkuttele tuo ollenkaan.. Onhan tollasta nyt nähty eikä se ole koskaan toiminut.
Ei ollut viestini ideakaan houkutella ketään. Tarkoitus oli tiedottaa, että tämmönen peli on ja tästä on gameplay kuvaakin. On varmasti nähty ja tullaan näkemään jatkossakin, mutta pointti oli se, että tämä näyttää toimivan varsin kivasti. Nämä tekijät tuntuvat itse olevan melko innostuneita tästä ja se on aina hyvä juttu ja he ovat selvästi saaneet lähteä toteuttamaan jotain, mitä todella haluavat tehdä. Neo-Victorian/Steampunk maailma myös innostavat itseäni tässä tapauksessa. En nyt mikään hirvee steampunkin fani ole, mutta tuntuu sopivan tähän peliin kuin pottu nokaksi.
GOD OF ALERT Heeelp meee

Tajunnan Rakennelmia

eCiuj

Viesti Kirjoittaja eCiuj » Ke 04.07.2012 00:31

Tulipahan ostettua GTA: San Andreas Macille App Storesta! Hintaa oli noin 12€, joten ei kallis. Arvosteluissa kerrotiin kauheuksia pelin jatkuvasta kaatuilusta, mutta itselläni ei tämän ensimmäisen pelisession aikana peli kaatunut kertaakaan. San Andreaksen hankinnan jälkeen nyt yksi aukko sivistyksessäni paikattu, nimittäin vanhemmat eivät ostaneet San Andreasta minulle koska se oli liian väkivaltainen :(.

Grafiikat ovat vanhaksi peliksi ihan hyvät sekä pikaisen kuuntelun jälkeen radion soittolistat ovat jees. Autolla ajo on vähän outoa, koska olen tottunut GTA IV:n uuteen fysiikkaan. Ainoa moite on se, että pelaan tätä tietokoneella. Hiiri-näppäimistö kombo on muuten ihan hyvä, mutta näppäiinten opettelu varmasti vie kauan aikaa. Eikä yläkulmiin hyppäävät "neuvot" auta yhtään. "Press LMB". v***u piti googlata :lol:.
AAAWWWEEESSSOOOMMMEEE

eCiuj

Viesti Kirjoittaja eCiuj » Ma 09.07.2012 16:27

Tuli ennakkotilattua NHL 13 CDON.com:ista. Oli sinne umpeutumassa oleva tarjouskoodi, joten piti tarttua nyt tai ei ollenkaan. Mitä olen lukenut, niin ihan jees sen pitäisi olla. Puolustustekoäly on pistetty uusiksi ja vihdoin Be a GM on saanut uudistuksia! Viimeisin itse omistamani NHL oli 09, joten uskon ettei tämä ala maistua samalta heti kättelyssä. Vielä kun muut vaihtoehdot F1 2012 ja FIFA 13 eivät vaikuta niin dramaattisesti muuttuneen viime vuotisista versioistaan (jotka molemmat omaan) niin pidän tätä järkevimpänä ratkaisuna.

NHL 13:sta on muuten olemassa myös jokin "Stanley Cup Limited Edition". Siinä on oma kansi ja mukana tulee minikokoinen Stanley Cup ja jotain HUT koodeja jolla saa lunastettua jotain "ilmaiseksi". Hintaa oli 70€, kun taas perusversio oli noin 47€. Ei hyvää päivää EA, jos teette limited editionin laittakaa siihen jotain oikeasti ihmeellistä tai hyödyllistä mukaan.

Kysynpähän vielä vaan, että te "änärinhakkaajat", mitä pelimuotoja pelaatte? Itse en tule pelaamaan oikein muuta kuin Be a GM:ää, jos se on todella niin uudistunut kuin tämä artikkeli antaa odottaa niin sen parissa varmasti tulen viihtymään jouluun, jolloin sitten uusi peli. Jos täältä löytyy Xboxin omaavia heppuja tarpeeksi, jotta saataisiin tuo "GM Connected" eli Be a GM netissä pyörimään voin tulla sitä kokeilemaan.
AAAWWWEEESSSOOOMMMEEE

SkullCrushingFinale

Viesti Kirjoittaja SkullCrushingFinale » Ma 09.07.2012 18:23

eCiuj kirjoitti:Kysynpähän vielä vaan, että te "änärinhakkaajat", mitä pelimuotoja pelaatte? Itse en tule pelaamaan oikein muuta kuin Be a GM:ää, jos se on todella niin uudistunut kuin tämä artikkeli antaa odottaa niin sen parissa varmasti tulen viihtymään jouluun, jolloin sitten uusi peli. Jos täältä löytyy Xboxin omaavia heppuja tarpeeksi, jotta saataisiin tuo "GM Connected" eli Be a GM netissä pyörimään voin tulla sitä kokeilemaan.
Ite olen oppinut intistä pääsyn jälkeen rakastamaan Be a Pro'ta, etenkin kun 12:sta pääsee aloittamaan uransa CHL-sarjoissa (OHL, QMJHL ja WHL). Junnusarjoja saa koluta sen mukaan, minkä valitset pelaajasi iäksi, mutta itse pelasin vain yhden kauden OHL:n London Knightsissa. Hyvin toteutettu pelimuoto takasi sen, että helposti tuli kaikki pelit pelattua (en tosin koskaan mikään simuloinnin ystävä olekaan ollut) ja kauden jälkeinen draft oli erittäin odotettu tapahtuma - siihen saisi tosin keskittyä vielä paremmin, kateeksi käy kun katsoo videoita NBA 2K12:n Draft Daysta.

Knightsissa voitettiin OHL-mestaruus (konferenssin seitsemäs runkosarjassa) ja Memorial Cupissa, jossa siis WHL:n (Seattle Thunderbirds), OHL:n (London Knights) ja QMJHL:n (Gatineau Olympiques ja isäntäjoukkue-Shawinigan Cataractes) kisaavat maailman parhaan juniorijoukkueen tittelistä, oltiin maalin päässä finaalista. Isänniltä kuitenkin turpaan välierässä 5-4.

Draftissa meikäläinen meni 1st overallina (mitä nyt nettiä lueskelin, niin yllättävän laajalle alueelle olivat nuo varausvuorot jakautuneet, mikä on ehdottoman positiivista), johon agentin mukaan vaikuttivat helvetisti mestaruus ja playoffeissa maali- ja pistepörssin voitto. Siitä sitten suunta Ottawaan, jossa nousin viiden pelin jälkeen kakkosen laidalle (RW) ja 20 jälkeen ykköseen Spezzan ja Michalekin kanssa. Matseja takana about 50 ja tehot muistaakseni 20 + 46. Senaattorit konferenssin kuudes, vaikka kertaalleen jo kärjessäkin oltiin.

Tulipahan avauduttua, mutta tuosta vain on innoissaan mukava kirjoittaa. Jos nyt jotain parannuksia, niin sen draft-päivän ja paremman media-kontaktin (ts. parempi kuin olematon) en oikeastaan suurempia edes keksi, pieniä yksityiskohtia lukuunottamatta. Tyyliin OHL:n All-Star-ottelun puuttuminen, se, että sain pelata Memorial Cup-kotiotteluni Lontoossa ja Prospect-pelin puuttuminen (vaikka se on GM-muodossa sekä Exhibitioneissa mukana).

Hirvee kivaa silti, hihhih!

Stefa

Viesti Kirjoittaja Stefa » Ke 11.07.2012 10:13

Eilen tuli käytyä Tokmannilla tutkimassa pelitarjouksia (-50%), ja sieltähän lähti sitten Wiille peli messiin. Nimittäin pidemmän aikaa haluamani Super Smash Bros Brawl 29,95e, ja tuota peliähän ei kovin helpolla saa halvalla juuri mistään. Toisin sanottuna tää oli itelleni ihan lottovoitto, vaikka harvemmin tulisi mieleen että Tokmannista ostaisin mitään peliä kun yleensä ne on suhteellisen kallista. Pakko kyllä sanoa näin vähän päälle päivän pelaamisen jälkeen että tää on mainio. Kaikki hyvä otettu vanhoista osista messiin ja uusi tarinamoodi on erittäin hyvä. Paljon parempi kuin Meleen oma versio. Super Smash Bros-sarja on kyllä hyvä esimerkki siitä kuinka tehdä mätkintäpeleihin jopa ihan hyvä tarinamoodi messiin. 2D kuvakulmassa tehtyä mättöä niinkuin sen pitää, eikä yritetä mitään s****nan typerää. Huonosta tarinamoodista esimerkkinä on Tekken 6, jonka yritys tehdä 3D-kenttiä meni aivan vituiksi, jonka ansiosta peli ei ollut hyllylläni kuukautta pidempää.

Mutta joo, Super Smash Bros on ehdottomasti niitä pelejä mitkä sille Wiille pitää hankkia. Sääli vaan että nuo Wii-pelit mitä haluan maksavat joka puolella vähän liikaa omaan makuuni. Jopa briteissä nuiden pelien hinnat on vieläkin yli kolmenkympin. Hankintalistalla kun olis Xenoblade Chronicles, Mario Kart Wii, Mario Party, New Super Mario Bros, The Last Story ja ainakin Donkie Kong Country Returns. Epic Mickeykin on käynyt mielessä, sen kun saa hyvään hintaan onneksi. Myös Resident Evilien Wii-porttaukset kiinnostais, etenkin kun oma RE1 GameCube versio ei toimi kovinkaan hyvin.

Hankintalistasta unohtu kokonaan se uusin Zelda, vaikka se Twilight Princess on edelleen kesken.

valkopeura

Viesti Kirjoittaja valkopeura » Ke 11.07.2012 13:22

Stefa kirjoitti:Hankintalistalla kun olis Xenoblade Chronicles,
Tuo peli on oikeasti varmastikkin jotain ihan taivaallisen parasta. Tekijätiimissä on ne hemmot keiden takia luultavasti vanhat Final Fantasy pelit ovat niin hyviä kuin ovat. Myönnän kyllä ettei tuon pelin videoiden katsomisen jälkeen peli ollenkaan houkuttele mutta kuitenkin kuulen jokaselta järkevän oloselta ihmiseltä niin paljon kehua siitä, että katto suunnilleen tuntuisi räjähtävän. Tuo pelihän on metacriticistäkin saanut kriitikoiden keski-arvo arvosanaksi 92. Monen järkevien tyyppien mielestä tuo olisi pitänyt olla 2011 vuoden peli mutta onhan se ihan ymmärrettävää ettei japsi roolipelit mene mainstreamiin. Jos tykkäät Japanilaisista roolipeleistä tuon kuuluisi olla pakkohankinta, jos ei tykkää Japanilaisista roolipeleistä niin ei välttämättä kannata hankkia. Japanilaiset roolipelit ovat oma lempi peli genreni ja en tarkota Japanilaisilla roolipeleillä mitään Capcomin "roolipelejä"

Vastaa Viestiin