Videopelit
Re: Videopelit
Ei kyllä tunnu olevan ainuttakaan peliä joka itseäni kiinnostaisi PS4'n julkaisussa. Watch Dogs voisi ehkä olla ihan menevä peli. Todellakin ehkä. Noh, viimeistään sitten kun Arkham 4, Uncharted 4 tai TLoU 2 on julkaistu. 
The Last of Usiin pitäisi muuten piakkoin tulla se yksinpeli-DLC. Onhan sitä vähän odotettukkin jo.
Hyvin oon kuitenkin aikani saanu TLoU:n parissa muutenkin kulumaan. Tarinan oon pelannut kolmesti läpi ja multiplayeriä olen hakannut viikolle 56 asti. Ihan heittämällä vuoden peli niin yksinpelin kuin moninpelinsäkin puolesta.
Hyvin oon kuitenkin aikani saanu TLoU:n parissa muutenkin kulumaan. Tarinan oon pelannut kolmesti läpi ja multiplayeriä olen hakannut viikolle 56 asti. Ihan heittämällä vuoden peli niin yksinpelin kuin moninpelinsäkin puolesta.
- Mr.Perfekt
Vähän samoilla linjoilla että ostan PS4'n vasta sitten kun tulee jotain kiinnostavaa pelattavaa. Innolla odotan ainakin seuraavaa UFC-peliä.
Ja jää toistaiseksi New Vegas vielä hyllyyn kun tuli rahalle muuta tarvetta.
Ja jää toistaiseksi New Vegas vielä hyllyyn kun tuli rahalle muuta tarvetta.
- MR.Off Topic
Watch Dogs ei tule launch pelinä vaan julkaisu siirretty ensi vuodelle. Arkham Origins julkaistiin myös nykyisille konsoleille, mutta nelosen tulossa ei kai pitäisi mennä ihan hirveän kauoa, koska paljon huhuiltu, että alkuperäiset Arkham -sarjan tekijät värkkäilisivät uuden parissa. PS4:ssa on myös ollut aika paljon lastentauteja. Blue pulse of Dead on vissiinkin jo vakiintunut terminä, vaikka ei tosiasiassa meinaa konsolin kuolemaa, mutta kyseisestä BPoD:stä kärsineet konsolit ei lähetä kuvaa HDMI-kaapelia pitkin TV:hen. Jos pleikkarin on ostamassa, niin jättäisin ensi vuoden puolelle, kun tuo ongelma ja muutama muu on saatu korjattua. Jotain valmistusvikoja konsoleissa on myös ollut.Memory kirjoitti:Ei kyllä tunnu olevan ainuttakaan peliä joka itseäni kiinnostaisi PS4'n julkaisussa. Watch Dogs voisi ehkä olla ihan menevä peli. Todellaakin ehkä. Noh, viimeistään sitten kun Arkham 4, Uncharted 4 tai TLoU 2 on julkaistu.
Xbonen vetonaulat tällä hetkellä taitavat olla peli puolelle Dead Rising 3, jonka MS on hankkinut exclusiveksi. Myös uusi Forza on saanut aika hemmetisti kehuja ja mitä katellut niin kyseessä on ainakin hiton nätti peli. 'Boxilla on kuitenkin siinä mielessä pleikkariin verrattuna aika huono asema, että son reportoitu olevan vähemmän tehokas kuin PS4 ja sille on hankalampi tehdä pelejä tällä hetkellä ei kuitenkaan samanlaisia ongelmia kuin esimerkiksi PS3:lle oli aluksi. Esimerkkinä tästä heikkoudesta heitetään vaikkapa se, että uusi COD pyörii PS4:lla 1080p:nä ja Xbonella 760p:nä, joka on upscalettu 1080p:ksi. Toisaalta PS4:lla on koettu jonkin verran framerate droppeja, kun taas Xbone versio toimii tasasen varmasti 60fps:nä. Xbonen lastentaudeista ei vielä ole hirveämmin tietoja ja Suomessa julkaisu taitaa anyway olla joskus ensi vuoden puolella. Yhdysvalloissa tuo julkaisupäivä on tänään.
Suurin plussa Xbonen hankkimiselle taitaa muuten pelipuolella olla Titanfall. Kyseinen peli julkaissaan joskus 2014:sta ja son MS exclusive, mutta Xbonen lisäksi tullaan näkemään myös PC ja 360 julkaisu. Kyseessä on hiton hauskan näköinen FPS, jossa myös mechat näyttelee osaa taistelukentällä. Tekijöinä toimii Respawn Entertaiment, joka koostuu kai isolta osin vanhojen COD-pelien tekijöistä ja pelissä on tietyllä tavalla näkyvissä COD, mutta itse vertaisin paljolti myös Haloon ja wikipediassa vertaillaan myös Gears of Wariin. Itse odottelen peliä aika paljon juurikin, koska tässä on hieman Halomainen fiba, mutta toisaalta myös erittäin tuoreen oloinen peli ja gameplay toisinkuin nykyisissä Haloissa. Nopea liikkuminen ympäristössä ja mechat tuntuvat tuovan FPS:ään ihan oman tunnelman. Ehdottomasti omasta mielestäni yksi tärkeimmistä Xbone julkaisuista, mutta ei tule olemaan niin suuri tekijä, koska julkaissaan myös PC:lle. Muutenkin PC Master Race tuntuu vahvistuneen nykyään aikapaljon Steamin suosion myötä.
- Spoiler: näytä
EDIT: Unohin täysin Xbonen peleistä Ryse: Son of Romen. Aika pitkälti saanut keskinkertaisia tai huonompia arvioita lähes joka paikassa, mutta Kotaku antoi pelille "Yes" arvosanan. Kotakun arvostelu toimii niin, että on kysymys "Should you play this game?" ja vastaus vaihtoehdot tähän on Yes, No ja Not Yet. Peli sai taistelusysteemistään ja grafiikoistaan plussaa. Periaattessa, mitä arvostelussa sanottiin, että tässä oli jotain tuoretta ja uutta. Verrattiin ensimmäiseen AC:hen eli peli sisältää palaset huomattavasti parempaan peliin. "Yes" arvosanan peli taisi saada siksi, että se ei kangistunut vanhoihin kaavoihin vaan yritti jotain oikeasti uutta ja tuoretta ja ainakin arvostelija tuntui tuosta tykkäävän. Toiset ovat löytäneet pelin taistelusydeemin tylsäksi. Tiedä sitten.
Tosiaan, oli jo melkein unohtunut. Joko on jotain päivämäärää lyöty lukkoon? Joskus season passin ostelin peliin, johon se ilmeisesti myös sisältyy. Multiplayer kävi aika tylsäksi itselleni koska kokoajan mentiin samoissa kartoissa. Kaiken sain tosin unlockattua. Pitäisi varmaan sekin katsastaa jossain vaiheessa taas uudestaba kun ilmeisesti ovat jotain DLC mappeja siihen lisänneet.Ravenwood kirjoitti:The Last of Usiin pitäisi muuten piakkoin tulla se yksinpeli-DLC. Onhan sitä vähän odotettukkin jo.
Vai niin. Siinä taisi sitten mennä se ainut tekosyy hommata konsoli heti julkaisussa. Kai se on parempi vain ensi vuoteen odotella. Arkham nelosesta olen myöskin lukenut että Rocksteady sitä olisi ilmeisesti tehnyt jo jonkin aikaa, sekä Kevin Conroy on lipsauttanut jotain sen tapaista jossain haastattelussa jokin aika sitten. Originsia ei uusille laitteille tule ilmeisesti ollenkaan. Hyvä niin, on tuossa kuitenkin vielä jonkin verran patchattavaa vanhoillekin alustoille. Muuten mennään lähes samalla tasolla edeltäjiensä kanssa, kahdesti menty nyt läpi ja tällä hetkellä on menossa "I Am The Night" mode, jossa kuolema tosiaan tarkoittaa kuolemaa. Kerrasta poikki siis.MR.Off Topic kirjoitti:Watch Dogs ei tule launch pelinä vaan julkaisu siirretty ensi vuodelle. Arkham Origins julkaistiin myös nykyisille konsoleille, mutta nelosen tulossa ei kai pitäisi mennä ihan hirveän kauoa, koska paljon huhuiltu, että alkuperäiset Arkham -sarjan tekijät värkkäilisivät uuden parissa. PS4:ssa on myös ollut aika paljon lastentauteja. Blue pulse of Dead on vissiinkin jo vakiintunut terminä, vaikka ei tosiasiassa meinaa konsolin kuolemaa, mutta kyseisestä BPoD:stä kärsineet konsolit ei lähetä kuvaa HDMI-kaapelia pitkin TV:hen. Jos pleikkarin on ostamassa, niin jättäisin ensi vuoden puolelle, kun tuo ongelma ja muutama muu on saatu korjattua. Jotain valmistusvikoja konsoleissa on myös ollut.
- MR.Off Topic
Heh minulla on Steamissä pelejä joiden ostamista en muista ollenkaan. Noh, pistinpä asentumaan Mirror's Edgen, koskakohan oon tuonkin ostanut. Dead Space on toinen sellainen peli, jonka ostoa en muista ollenkaan, pitäisköhän sitäkin jossain välissä testata. Niin ja minulla on näköjään tuo Origins asennettuna koneelle. Mitäköhän pelejä siellä oli? Olen muuten läpäissyt hävyttömän vähän pelejä alusta loppuun Steamissä. Pitäisiköhän vihdoinkin yrittää pelailla noita läpi asti vähitellen. Vois. Täytyy sanoa, että on tulossa ihan hauska p**ka perjantai.
HAH. Onhan siellä itelläki pelejä mutta kai ne joskus jaksaa mätätä pois alta.MR.Off Topic kirjoitti:Heh minulla on Steamissä pelejä joiden ostamista en muista ollenkaan. Noh, pistinpä asentumaan Mirror's Edgen, koskakohan oon tuonkin ostanut. Dead Space on toinen sellainen peli, jonka ostoa en muista ollenkaan, pitäisköhän sitäkin jossain välissä testata. Niin ja minulla on näköjään tuo Origins asennettuna koneelle. Mitäköhän pelejä siellä oli? Olen muuten läpäissyt hävyttömän vähän pelejä alusta loppuun Steamissä. Pitäisiköhän vihdoinkin yrittää pelailla noita läpi asti vähitellen. Vois. Täytyy sanoa, että on tulossa ihan hauska p**ka perjantai.
- MR.Off Topic
Netin takkuillessa jäi Mirror's Edge latailematta, mutta sen sijaan päätin viimein lähteä taklaamaan peliä nimeltä Batman Arkham Asylum pelattavien pelien listalta pois. Pelihän joskus aikoinaan oli itselläni kaverilta lainassa 360:lle, mutta jostain syistä en sitä silloin jaksanut tahkota kovin paljoa. Ostin sitten aikanaan saman pelin Steamissä ja pelasin hetken, mutta taas se jäi kesken. Kummallakin kerralla lähdin pelaamaan peliä rauhassa ja tutkien paikkoja ja yrittäen saada siitä kaiken irti. Tuo pelitapa ei vain toimi puolissakaan pelaamissani peleissä niimpä tällä kertaa lähdin pelaamaan aikalailla ainoastaan tarinaa läpi. Ridleys Trophies? Naah nigga. Toisinsanoen juosten ja tuhoten vihollisia nopeimmalla mahdollisella tavalla. Tiedättekö mitä? 6 tuntia nyt takana peliä, n. 30% läpäisty ja Ridleys Trophyja aika paljon listalla, koska olen jostain syystä aina välillä niitä hakenut, vaikka osa kyllä onkin tippunut suoraan eteeni. Myös vihollisten teloittamisessa keskityn jo tyyliin, niin ja silti useimmin vain ryntäilen suorittamaan asiaa toisen perään. Ehkäpä tällä kertaa saan tämän läpäistyä ja täytyy myöntää, että onhan tämä pirun hauska peli.
- MR.Off Topic
Xbone Disc Drive of Dead
Elikkä Xboxilla on ongelmia levyn lukijan kanssa eli toisinsanoen Bluray levyasema ei lue levyjä ja päästelee hirveitä ääniä. Ongelma vaikuttaa olevan about yhtä suuressa määrää Xboxeja kuin PS4:ssa on ollut noita BPoD-ongelmia. Toisinkuin PS4:n ongelma niin Xboxin ongelma ei tee konsolista täysin hyödytöntä, koska kaikkien ladattujen pelien pelaaminen onnistuu, mutta en tiedä kuka haluaisi pitää konsolin, jonka levyasema on periaatteessa rampa. Ongelman ratkasu on tällä hetkellä uusi konsoli. Ei mitään hajua onko tuo levyasema tuhonnut levyjä. PS4:n tulee Suomeen ensi perjantaina, 'boxi ensi vuoden puolella.
Elikkä Xboxilla on ongelmia levyn lukijan kanssa eli toisinsanoen Bluray levyasema ei lue levyjä ja päästelee hirveitä ääniä. Ongelma vaikuttaa olevan about yhtä suuressa määrää Xboxeja kuin PS4:ssa on ollut noita BPoD-ongelmia. Toisinkuin PS4:n ongelma niin Xboxin ongelma ei tee konsolista täysin hyödytöntä, koska kaikkien ladattujen pelien pelaaminen onnistuu, mutta en tiedä kuka haluaisi pitää konsolin, jonka levyasema on periaatteessa rampa. Ongelman ratkasu on tällä hetkellä uusi konsoli. Ei mitään hajua onko tuo levyasema tuhonnut levyjä. PS4:n tulee Suomeen ensi perjantaina, 'boxi ensi vuoden puolella.
Arkham Asylum on kyllä todella kova peli. Muistan, kun se julkaistiin ja jengi ihmetteli miten se voi olla niinkin hyvä. Pari kertaa tuli muistaakseni pelattua se läpi. Hauskana sattumana itselläni rupeaa muuten olemaan Arkham City loppusuoralla. Arkham Citystä on pakko sanoa sen verran, että se tekee kaiken minkä Arkham Asylum teki, mutta vielä paremmin. Arkham Origins täytyisi sitten varmaan pelata seuraavaksi, mutta taidan odotella vielä alennusmyyntejä ennen kuin sen ostan. Assassin's Creed 3 tuli myös eilen aloitettua vihdoin ja viimein reilun tunnin tahkoamisella. Ei vaan tahtonut oikein pyöriä sulavasti kaiken aikaa, joten taidan odotella että posti tuo uudet osat tietokoneeseen ja jatkan vasta sitten.
We need CM Punk!
Bundleistahan noita pelejä on kerääntynyt aivan järkyttävät määrät. Aikas vähän tullut todellakin pelattua, en ole varmaankaan mitään peliä tuossa Steamissa läpäissyt. Olen nyt kaverin antanut tuota accounttia käyttää, niin onpahan jollekin noista peleistä riemua, kun itse ei ole niinkään innostunut. Mutta kun halvalla saa, niin markkinoiden orjanahan sitä sitten vaan ostaa mirrorsedget ja batmanit. Originista en kyllä tykkää, vaikka sinnekin nuo muutamat pelit on, kun Steam tuntuu toimivan kaikin puolin paremmin.
"If you combined Paul Heyman and Big E, you would have one full haircut"
- Jack DiBiase
- Moderaattori
Tajusin juuri, että minulla ei ole mitään kiirettä PS4:n hankkimiseen, koska PS3:lle löytyy vielä niin paljon kokemattomia elämyksiä. Tänäänkin mukaan tarttui cittarista Far Cry 3 ja Max Payne 3, yhteishintaan 40€. Paljon muutakin pelattavaa löytyy vielä. Esimerkiksi Uncharted ja Arkham sarjoista olen pelannut vain ykkösosan, Last of Us on kokonaan näkemättä, ja paljon muitakin mestariteoksia löytyisi vielä. Ja nämä kaikki saa nyt pilkkahinnalla. Uusin Gran Turismokin on vasta tulossa. Olisi pelkkää tyhmyyttä hankkia jokuvitunkillzone Neloselle vain siksi, että se on nätti grafiikkademo. Katsotaan sitten vuoden päästä, jos/kun laitteelle alkaa tippumaan kunnon pelejä.
WE BACK YA'LL?!
Itsellä on myös vino pino pelaamattomia/vähän pelattuja tekeleitä. Eli koneen hankinta jää kyllä ainakin seuraavaan Unchartediin asti tjms. En ole vaan pariin vuoteen pelannut juuri ollenkaan, mitä nyt silloin tällöin co-oppeja tulee hakattua maanpetturin kanssa.
Katsotaan jos sitä nyt tulee ollenkaan hankittua. Konsoleista on itsellä mennyt aikalailla maku kaikkien DLC-julkaisustrategioiden ja pelin jälkeisten päivitysten myötä. Ennen laitoit pelin konsoliin, pelasit. Nykyään esim. Skyrim on pelikelvoton PS3:lla, kyseinen peli brickasi vanhan kunnon julkaisulaitteeni ja lopetti pelinä toimimisen siinä 135h kohdalla (jäätävät framedropit ja bugailua). Niillä kenellä on joku 200h kellossa ovat umpikujassa kun peli ei enää vaan toimi, kaverillakin aina peli tilttasi veteen mennessä tai kaupunkiin mentäessä. Ja näitä toimimattomia Skyrim-tapauksia on siis paljon. No, pistinpä yhden aussikoodarin asialle ja hän käänsi seivini PS3:lta PC:lle, ja nyt peli pyörii 50 fps maksimiasetuksilla. Lisäksi modasin nuolet niin että nyt ne oikeasti osuu kaukaisiinkin kohteisiin + lisäsin draw distancea, joten nyt oikeasti näen kaikki rakennukset ja yksityiskohdat kaukaakin. Peli-immersio kyllä kasvoi huikeasti.
Konsolit ovat minulle olleet aina huolettomia ja yksinkertaisia laitteita, mutta se hohto alkaa kadota kun pelejä aletaan julkaista puolivalmiina, bugisina ja vajaasisältöisinä tekeleinä. Ei vaan huvita yhtään samalla lailla kun esim. 2007.
Sitten nämä pelit. Ja nyt ei puhuta vain siitä että on ihmisenä kasvanut viimeisen 6 vuoden aikana, vaan myös siitä että peleistä oikeasti alkaa pahasti loppua ideat - tuntuu että viimeiset 3 vuotta on kulunut samojen pelien tekemisenä uudelleen ja uudelleen - tottakai niin kauan kun joku COD myy, vaativat osakkeenomistajat jatkuvasti korkeaa vuosituottoa ja toimet moisen aikaansaamiseksi ovatkin sitten selvillä. Mutta tämä FPS-tusinaräiskintäteollisuus on kyllä aivan saatanasta. Menivät Killzonenkin persoonallisuuden (raskas painovoima josta johtui se "tönkkö" ohjattavuus) poistamaan, sen takia että se olisi askeleen lähempänä bäfää ja COD:ia, ja siten suurempia myyntilukuja.
Tottahan toki uusia hienoja tarinoitakin tehdään, kuten ilmeisesti tämä Last Of Us joka on jäänyt itseltä vielä toistaiseksi pelaamatta. Sen lisäksi indie-sisältöä julkaistaan enemmän kuin koskaan ennen, ja löytyyhän sieltä ihan persoonallisiakin helmiä. Sitten kun tulee next-gen Skate, Elder Scrolls, Crackdown, Fallout, Uncharted, Motorstorm, Wipeout ja Tomb Raider niin voisi alkaa sitä hankintaa harkita. Mutta eiköhän tässä ihan turvalliset pari vuotta mene, ellei sitten satu tulemaan käsiin 450€ edestä ylimääräistä rahaa.
PS3:n ominaisuudet vaan olivat julkaisussa niin paljon huikeammat (Blu-Ray, HD-peli-vallankumous, kunnon nettipalvelut, latauspelit, mediaominaisuudet jne.) Nyt saat PS4:lla mitä? No... se tekee monen asian paremmin, mutta se ei kyllä itsellä riitä läheskään julkaisupäivänä ostopäätökseen.
Mutta niin paljon otettu myös takapakkia sellaisissa asioissa joka itseäni v***ttaa ihan suunnattomasti:
-PS4:lla ei voi enää toistaa ulkoisia mediatiedostoja, eli ei enää leffoja muistitikulla suoraan koneeseen. Ei edes musiikkia - PS4:han ei tue MP3-tiedostojen soittamista. Anteeks mitä v**tua?
-Käsittääkseni minkäänlainen USB-tikun tuki on poistettu, ainakaan ulkoista kovoa ei voi enää kiinnittää tai sen antimia hyödyntää
-Siinä v***n ohjaimessa on v***n kirkas v***n valo - joka on LED-v***n-telkkarin kanssa ihan v***n kiva juttu. Suurin osa LED-telkuista on kirkaspintaisia, eli tavallaan peilejä - jos kirkkaalla valolla osoittaa ruutuun, se heijastaa sen takaisin todella voimakkaasti - jo PS Movella se häiritsi hieman, ja nyttenhän se valo on paljon kirkkaampi. Lisäksi nyt olisi tarkoitus pelata pelejä joissa on pimeää ja immersio on tärkeä - eihän se kaverin kanssa jossain PS Moven urheilupelissä liiemmin haittaa, mutta on jo PSU:n forumeilla ollut sellaista ranttia että huhhuh. Se valo myös varmasti häiritsee huoneen tunnelmaa jos ihan pimeässä pelaa.
-Ei taustamusiikkia - se kaipaamani ominaisuus, joka on ollut Xbox 360:llä vuodesta 2005.... eipä vieläkään pleikkarilla
-Ei mitään backwards compatibilityä (ei yllätys, but one can hope)
PFFFFFT
Ja Xbox Onesta en viitsisi edes aloittaa. 22 minuutin video varmasti selittää enemmän kuin tuhat sanaa:
PFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFTT

EDIT:
Tosiaan oma mielipiteeni Xbox Onesta: aivan jäätävää kuraa. En käsitä miksi porukka tykkää siitä...
...kunnes tajusin ettei siitä oikeasti tykätä:
http://reviews.cnet.com/microsoft-xbox-one/
Ei muuten oo ainoa "less than positive" arvostelu.
Katsotaan jos sitä nyt tulee ollenkaan hankittua. Konsoleista on itsellä mennyt aikalailla maku kaikkien DLC-julkaisustrategioiden ja pelin jälkeisten päivitysten myötä. Ennen laitoit pelin konsoliin, pelasit. Nykyään esim. Skyrim on pelikelvoton PS3:lla, kyseinen peli brickasi vanhan kunnon julkaisulaitteeni ja lopetti pelinä toimimisen siinä 135h kohdalla (jäätävät framedropit ja bugailua). Niillä kenellä on joku 200h kellossa ovat umpikujassa kun peli ei enää vaan toimi, kaverillakin aina peli tilttasi veteen mennessä tai kaupunkiin mentäessä. Ja näitä toimimattomia Skyrim-tapauksia on siis paljon. No, pistinpä yhden aussikoodarin asialle ja hän käänsi seivini PS3:lta PC:lle, ja nyt peli pyörii 50 fps maksimiasetuksilla. Lisäksi modasin nuolet niin että nyt ne oikeasti osuu kaukaisiinkin kohteisiin + lisäsin draw distancea, joten nyt oikeasti näen kaikki rakennukset ja yksityiskohdat kaukaakin. Peli-immersio kyllä kasvoi huikeasti.
Konsolit ovat minulle olleet aina huolettomia ja yksinkertaisia laitteita, mutta se hohto alkaa kadota kun pelejä aletaan julkaista puolivalmiina, bugisina ja vajaasisältöisinä tekeleinä. Ei vaan huvita yhtään samalla lailla kun esim. 2007.
Sitten nämä pelit. Ja nyt ei puhuta vain siitä että on ihmisenä kasvanut viimeisen 6 vuoden aikana, vaan myös siitä että peleistä oikeasti alkaa pahasti loppua ideat - tuntuu että viimeiset 3 vuotta on kulunut samojen pelien tekemisenä uudelleen ja uudelleen - tottakai niin kauan kun joku COD myy, vaativat osakkeenomistajat jatkuvasti korkeaa vuosituottoa ja toimet moisen aikaansaamiseksi ovatkin sitten selvillä. Mutta tämä FPS-tusinaräiskintäteollisuus on kyllä aivan saatanasta. Menivät Killzonenkin persoonallisuuden (raskas painovoima josta johtui se "tönkkö" ohjattavuus) poistamaan, sen takia että se olisi askeleen lähempänä bäfää ja COD:ia, ja siten suurempia myyntilukuja.
Tottahan toki uusia hienoja tarinoitakin tehdään, kuten ilmeisesti tämä Last Of Us joka on jäänyt itseltä vielä toistaiseksi pelaamatta. Sen lisäksi indie-sisältöä julkaistaan enemmän kuin koskaan ennen, ja löytyyhän sieltä ihan persoonallisiakin helmiä. Sitten kun tulee next-gen Skate, Elder Scrolls, Crackdown, Fallout, Uncharted, Motorstorm, Wipeout ja Tomb Raider niin voisi alkaa sitä hankintaa harkita. Mutta eiköhän tässä ihan turvalliset pari vuotta mene, ellei sitten satu tulemaan käsiin 450€ edestä ylimääräistä rahaa.
PS3:n ominaisuudet vaan olivat julkaisussa niin paljon huikeammat (Blu-Ray, HD-peli-vallankumous, kunnon nettipalvelut, latauspelit, mediaominaisuudet jne.) Nyt saat PS4:lla mitä? No... se tekee monen asian paremmin, mutta se ei kyllä itsellä riitä läheskään julkaisupäivänä ostopäätökseen.
Mutta niin paljon otettu myös takapakkia sellaisissa asioissa joka itseäni v***ttaa ihan suunnattomasti:
-PS4:lla ei voi enää toistaa ulkoisia mediatiedostoja, eli ei enää leffoja muistitikulla suoraan koneeseen. Ei edes musiikkia - PS4:han ei tue MP3-tiedostojen soittamista. Anteeks mitä v**tua?
-Käsittääkseni minkäänlainen USB-tikun tuki on poistettu, ainakaan ulkoista kovoa ei voi enää kiinnittää tai sen antimia hyödyntää
-Siinä v***n ohjaimessa on v***n kirkas v***n valo - joka on LED-v***n-telkkarin kanssa ihan v***n kiva juttu. Suurin osa LED-telkuista on kirkaspintaisia, eli tavallaan peilejä - jos kirkkaalla valolla osoittaa ruutuun, se heijastaa sen takaisin todella voimakkaasti - jo PS Movella se häiritsi hieman, ja nyttenhän se valo on paljon kirkkaampi. Lisäksi nyt olisi tarkoitus pelata pelejä joissa on pimeää ja immersio on tärkeä - eihän se kaverin kanssa jossain PS Moven urheilupelissä liiemmin haittaa, mutta on jo PSU:n forumeilla ollut sellaista ranttia että huhhuh. Se valo myös varmasti häiritsee huoneen tunnelmaa jos ihan pimeässä pelaa.
-Ei taustamusiikkia - se kaipaamani ominaisuus, joka on ollut Xbox 360:llä vuodesta 2005.... eipä vieläkään pleikkarilla
-Ei mitään backwards compatibilityä (ei yllätys, but one can hope)
PFFFFFT
Ja Xbox Onesta en viitsisi edes aloittaa. 22 minuutin video varmasti selittää enemmän kuin tuhat sanaa:
PFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFTT
EDIT:
Tosiaan oma mielipiteeni Xbox Onesta: aivan jäätävää kuraa. En käsitä miksi porukka tykkää siitä...
...kunnes tajusin ettei siitä oikeasti tykätä:
http://reviews.cnet.com/microsoft-xbox-one/
Ei muuten oo ainoa "less than positive" arvostelu.
XB
X 360 - Jump In.
PLAYSTATION 3 - PLAY B3YOND
-The Future Is Blue-
X 360 - Jump In.PLAYSTATION 3 - PLAY B3YOND
-The Future Is Blue-Re: Videopelit
Ei kyllä kannattakaan, varsinkin jos on vielä tuollainen pino laatua pelaamatta. Nelosella tuskin tullaan hetkeen mitään "todella hyvää" näkemään, ja myöhemmin hankkimalla luultavasti saa myös sen varmemman version konsolista.Jack DiBiase kirjoitti:Tajusin juuri, että minulla ei ole mitään kiirettä PS4:n hankkimiseen, koska PS3:lle löytyy vielä niin paljon kokemattomia elämyksiä. Tänäänkin mukaan tarttui cittarista Far Cry 3 ja Max Payne 3, yhteishintaan 40€. Paljon muutakin pelattavaa löytyy vielä. Esimerkiksi Uncharted ja Arkham sarjoista olen pelannut vain ykkösosan, Last of Us on kokonaan näkemättä, ja paljon muitakin mestariteoksia löytyisi vielä. Ja nämä kaikki saa nyt pilkkahinnalla. Uusin Gran Turismokin on vasta tulossa. Olisi pelkkää tyhmyyttä hankkia jokuvitunkillzone Neloselle vain siksi, että se on nätti grafiikkademo. Katsotaan sitten vuoden päästä, jos/kun laitteelle alkaa tippumaan kunnon pelejä.
joo eipä tässä itelläkään mikään kiire ole uuden konsolin hommailuun. Onhan tuota pelimäärää kiitettävästi Pleikalle, Xboxille ja Wiille sen verran ettei tässä mikään hätä ole.
Viimeviikolla läpäisin Shadow of the Colossuksen joka on kaikin puolin aivan törkeän hieno kokemus. Tänään läpäisin Portal 2:n. Oli kyllä erinomainen peli kuten edeltäjänsäkin. Tänään päätin myös jatkaa aikanaan kesken jäänyttä Tomb Raider reboottia ja tuo on erinomainen peli kyllä.
Enkä edes jaksa listata tuota pelien määrää mikä pölyttyy vielä hyllyssä ja niitä mitkä on jotenkin aloitettu. Eka Uncharted pitäisi jaksaa vääntää loppuun, ongelma on vaan siinä että kyseinen peli aiheuttaa itselläni sen verran isoa vitutusta että ragequit iskee aika useesti ton parissa.
Viimeviikolla läpäisin Shadow of the Colossuksen joka on kaikin puolin aivan törkeän hieno kokemus. Tänään läpäisin Portal 2:n. Oli kyllä erinomainen peli kuten edeltäjänsäkin. Tänään päätin myös jatkaa aikanaan kesken jäänyttä Tomb Raider reboottia ja tuo on erinomainen peli kyllä.
Enkä edes jaksa listata tuota pelien määrää mikä pölyttyy vielä hyllyssä ja niitä mitkä on jotenkin aloitettu. Eka Uncharted pitäisi jaksaa vääntää loppuun, ongelma on vaan siinä että kyseinen peli aiheuttaa itselläni sen verran isoa vitutusta että ragequit iskee aika useesti ton parissa.
- valkopeura
Niin epäreiluu kun kukaa jolla on xbox360 ei pelaa Lost Odysseijaa ja Blue Dragonia mulla on sentään oikea syy olla pelaamatta niitä ja se on se etten omista xlootaa. Lähettäkää mulle xlootanne. Ps3:lla jonka omistan ei oo mtn yksinoikeuspeliä joka kiinnostaisi.
Darien Fawks kirjoitti:Kappas, Mr.Off Topic kävi ulostamassa oikein kunnolla tänne ketjuun. Ihan pakarat heiluivat sitä tehdessä.
Ni no Kuni?valkopeura kirjoitti:Niin epäreiluu kun kukaa jolla on xbox360 ei pelaa Lost Odysseijaa ja Blue Dragonia mulla on sentään oikea syy olla pelaamatta niitä ja se on se etten omista xlootaa. Lähettäkää mulle xlootanne. Ps3:lla jonka omistan ei oo mtn yksinoikeuspeliä joka kiinnostaisi.
- valkopeura
Vois loogisesti ajatella että joo. Mut Studio Ghiblin lapsellisen näköinen animaatiografiikka ärsyttää. Mitä vielä jostain luin että pelissä olisi kauheesti ärsyttäviä pitkiä grindin omaisia tehtäviä ja on itselle välittynyt sellanen kuva että kohdeyleisönä voisi olla pikkutaaperot. Jos joskus näen halvalla voisin sen kyllä silti hankkia vähintäänkin nörttikokoelmaani. Kiitos kuitenkin, jossen olisi tiennyt peliä olisin jopa vaikka voinut saada uutta pelattavaa koska jotkut pelijulkaisut ovat voineet jäädä ohi.Stefa kirjoitti:Ni no Kuni?valkopeura kirjoitti:Niin epäreiluu kun kukaa jolla on xbox360 ei pelaa Lost Odysseijaa ja Blue Dragonia mulla on sentään oikea syy olla pelaamatta niitä ja se on se etten omista xlootaa. Lähettäkää mulle xlootanne. Ps3:lla jonka omistan ei oo mtn yksinoikeuspeliä joka kiinnostaisi.
Ennemmin Tales OF Xillian hankin oli se sitten yksinoikeus tai ei. En muista.
Blue Dragon ja Lost Odyssey erityisesti kiinnostaa sentakia koska tekijätiimeissä on ollut Final Fantasyjen isä, jonka mukana olosta uskon pelin tarinoiden olevan melko eeppisiä ja tarpeeksi monimutkaisia.
Darien Fawks kirjoitti:Kappas, Mr.Off Topic kävi ulostamassa oikein kunnolla tänne ketjuun. Ihan pakarat heiluivat sitä tehdessä.
Alkuun pitää sanoa, että PS4 took a big nosedive! 
Saman teki kuitenkin myös Mikkisofta oman "viihdekeskuksensa" kanssa, kun Pohjolan näin petti. Toisaalta ei ole tarvetta kummallekaan ihan vielä, tarkistetaan Halo vitosen saapuessa tilannetta uudestaan.
Viestin pääpointti on aiemmassa viestissä mainittu karmea sanapari. Lost Odyssey.
Ostin sen Itiksen Prisman alelaarista joitakin vuosia sitten, koska olin teininä diggaillut Final Fantasyistä VI - X. Peli oli kuitenkin paskaa, koska
- Final Fantasyistä tuttuja tyhjästä esiin tupsahtavia taisteluita tulee liian tiheästi (so. perus-FF kertaa kolme) melkein joka paikassa!
-- Edellisen päälle pelin taistelumekaniikka on kankea..
--- Checkpoint saattaa kyllä löytyä ennen polkua, jonka varrella odottaa kahden tunnin edestä random encountereita, mutta ei kuitenkaan ennen polun päästä löytyvää, ilman varoitusta saapuvaa ja sopivan haastavaa bossia. Käytännössä siis mäiskit pari tuntia heikosti lyöviä (mutta kestäviä) monstereita ja sen jälkeen väännät seuraavan 20 - 40 minuuttia bossin kanssa, kunnes huomaat kertakäyttöisten hyödykkeiden loppuneen = kuolema = kuluta toinen vajaa kolmetuntinen, mikäli haluat päästä tarinassa eteenpäin.
Juoni olisi kyllä kiinnostanut minuakin, mutta kun pelin henki on vittuilu, ei sitä vain jaksa pelata. Siispä lahjoitin pelin pahimmalle FF-hörhölle jonka tunnen ja reaktio oli sama.. En kuitenkaan huolinut peliä enää takaisin.
Saman teki kuitenkin myös Mikkisofta oman "viihdekeskuksensa" kanssa, kun Pohjolan näin petti. Toisaalta ei ole tarvetta kummallekaan ihan vielä, tarkistetaan Halo vitosen saapuessa tilannetta uudestaan.
Viestin pääpointti on aiemmassa viestissä mainittu karmea sanapari. Lost Odyssey.
Ostin sen Itiksen Prisman alelaarista joitakin vuosia sitten, koska olin teininä diggaillut Final Fantasyistä VI - X. Peli oli kuitenkin paskaa, koska
- Final Fantasyistä tuttuja tyhjästä esiin tupsahtavia taisteluita tulee liian tiheästi (so. perus-FF kertaa kolme) melkein joka paikassa!
-- Edellisen päälle pelin taistelumekaniikka on kankea..
--- Checkpoint saattaa kyllä löytyä ennen polkua, jonka varrella odottaa kahden tunnin edestä random encountereita, mutta ei kuitenkaan ennen polun päästä löytyvää, ilman varoitusta saapuvaa ja sopivan haastavaa bossia. Käytännössä siis mäiskit pari tuntia heikosti lyöviä (mutta kestäviä) monstereita ja sen jälkeen väännät seuraavan 20 - 40 minuuttia bossin kanssa, kunnes huomaat kertakäyttöisten hyödykkeiden loppuneen = kuolema = kuluta toinen vajaa kolmetuntinen, mikäli haluat päästä tarinassa eteenpäin.
Juoni olisi kyllä kiinnostanut minuakin, mutta kun pelin henki on vittuilu, ei sitä vain jaksa pelata. Siispä lahjoitin pelin pahimmalle FF-hörhölle jonka tunnen ja reaktio oli sama.. En kuitenkaan huolinut peliä enää takaisin.
You want the best? Here I am.Darien Fawks kirjoitti:Provoatteko JDubille, vai oletteko oikeasti tuota mieltä?

- DeadManWalking
- WrestlingAlertin johtava jääkiekkoanalyytikko
Pelasin tänään NHL 04:ää. Pelaa dynasty-modea Floridalla ja vastassa oli Ottawa. Tämä modattu NHL 04 on kehuttu siitä, että tekoäly on erittäin hyvä ja tietokonettakin vastaan saa tasaisia pelejä. Voin allekirjoittaa tämän, mutta tuossa pelissä tapahtui jotain ihan käsittämätöntä. Peli oli minulle ensimmäisen erän jälkeen 9-0, ja käytännössä jokainen hyökkäykseni päättyi maaliin. Ottelu itsessään päättyi 16-1, mutta nuo ensimmäisessä erässäni tekemäni yhdeksän maalia olivat ihan älytöntä.
Four passes break any defenseRiveni kirjoitti:Tämä ei tosin auta siihen että joku Naarajärveläinen luulee olevansa Oulusta (Ja Manchesterista). Eihän sieltä olekkaan kuin se 400 kilometriä Ouluun, vaikka tämän pahamaineisen JYPin kotokunnille on alle 100 kilometriä.
- MR.Off Topic
Arkham Asylum läpi tarinan osalta. Chalenge modea kai voisi vielä hakata, koska en ole peliin kyllästynyt, mutta toisaalta voisi aloittaa jonkun muun. Nyt vähän v***ttaa, että ei tullut Bundlesta napattua Arkham Cityä, koska jotain hyvin samanlaista peliä haluttaisi kiskoa. Pelin taistelujärjestelmä ei aluksi vaikuttanut minusta kovin ihmeelliseltä, mutta sitten kun löytyi syvyyttä niin brawlit isoja joukkoa vastaan alkoi maittaan. Stealthimmat osuudet toimivat myös, mutta alkoivat vähitellen toistaa itseään. Voishan noita chalengeja tylsiiksään alkaa kiskomaan.
Toisaalta Deus Ex: Human Revolutionia en koskaan pelannut loppuun. Dead Spacea en ole koskaan edes aloittanut ja sitäkin on vissiin joku kehunut tai jotain. L.A. Noire odottaa kunnollista korkkaamista vieläkin. Se Mirror's Edge olisi tuossa myös ja Metro 2033 en ole juuri pelannut. Niin ja oishan tuossa myös tuo Burnout Paradise, jota on melekosen paljon kehuttu joka puolella. Mitäs suositteletta?
Toisaalta Deus Ex: Human Revolutionia en koskaan pelannut loppuun. Dead Spacea en ole koskaan edes aloittanut ja sitäkin on vissiin joku kehunut tai jotain. L.A. Noire odottaa kunnollista korkkaamista vieläkin. Se Mirror's Edge olisi tuossa myös ja Metro 2033 en ole juuri pelannut. Niin ja oishan tuossa myös tuo Burnout Paradise, jota on melekosen paljon kehuttu joka puolella. Mitäs suositteletta?
Deus Ex on todella kova kuten on Mirror's Edge ja Metrokin. Dead Space on myös erittäin hyvä mutta ilmeisesti PC:llä vähän heikompi kuin konsoleilla (näin olen kuullut). Itse kyllästyin L.A. Noireen ja enkä sitten koskaan läpi tuota vetänyt.MR.Off Topic kirjoitti:Toisaalta Deus Ex: Human Revolutionia en koskaan pelannut loppuun. Dead Spacea en ole koskaan edes aloittanut ja sitäkin on vissiin joku kehunut tai jotain. L.A. Noire odottaa kunnollista korkkaamista vieläkin. Se Mirror's Edge olisi tuossa myös ja Metro 2033 en ole juuri pelannut. Niin ja oishan tuossa myös tuo Burnout Paradise, jota on melekosen paljon kehuttu joka puolella. Mitäs suositteletta?
Assassins Creed Black Flagia tullut pelattua pari päivää. Vähän sinällään harmi että näitä tulee vain pelattua kun porukoiden luona käy, ja sen takia olisikin kolmonen vielä pahasti kesken. Nelosta kuitenkin ihan hauska hakata, ja ainakaan vielä ei ole pahasti alkanut toistamaan itseään. Vähän enemmän steath-mahdollisuuksia toivoisin.
Tuota kokeilin ja kirosin alimpaan helvettiin. Ei ole minun peli tuo tuollainen.Stefa kirjoitti:Dark Souls
Täytyy tunnustaa vähän nolo juttu tässä nyt. PlayStation 4 tuli postissa perjantaina, mutta mulla ei ole mitään, mihin saisin HDMI-piuhaa kiinni. Että tällä tavalla.
"If you combined Paul Heyman and Big E, you would have one full haircut"