Yleinen Painiblogi

Kaikkea yleistä showpainiin liittyvää. Yritetään kuitenkin pysyä asiallisessa keskustelussa.
Vastaa Viestiin
Coca

Re: Yleinen Painiblogi

Viesti Kirjoittaja Coca » To 16.05.2013 11:36

Jälkikäteen ajateltuna tuo tapahtuma oli ihan hirveä. Sisältö oli WWE:n osalta juuri sitä kuraripulia, jota vihaan. Oli Hornswogglea Suomenlipun kanssa, Goldustia ja kuivaakin kuivempia kofikingston-kohtaamisia. Yleisössä jotain chantatessa koko muu halli kääntyi katsomaan paheksuvasti. Kaikki oli vaan niin pielessä.

Tuosta muutama kuukausi eteenpäin osallistuin ensimmäiseen FCF-tapahtumaani. Vasta siellä valkeni, että parhaimmillaan livemeno, ihan missä piireissä tahansa, on pienissä ympyröissä, jossa seuraajakunta on yhtenäistä. Vitsit kulkeutuvat paremmin, painijoiden ja yleisön välillä ei ole kuin kehän köydet. Pienessä tilassa myös akustiikka palvelee tapahtuman tarpeita rutkasti paremmin. Olisipahan kokemus joskus päästä katsomaan esimerkiksi jotain PWG:n tapahtumaa, jossa painijatkin olisivat ammattitaitoisia.
WrestlingAlertin seuraava kehäpsykologi

Mr.Perfekt

Viesti Kirjoittaja Mr.Perfekt » To 16.05.2013 12:28

Kuunlento kirjoitti:Kattelin tossa jonkun kuvaamaa Tripsun entrancea viime kerralta kun WWE kävi Suomessa eli 2009 Hesassa. Nyt kun tuota vilkaisee tuosta kuvakulmasta niin ei ihmekkään, että jäi WWE'n viimeiseksi.
Spoiler: näytä
Kuva
Tiesin ettei WWE'n Suomen tapahtumat nyt mitään loppuunmyytyjä olleet, mutta en tiennyt että ne ihan noin huonosti myivät. :shock:

Paljonkohan muuten maksaisi jos lähtisi vaikkapa Saksaan tsekkaamaan CZW'n ja wXw Germanyn yhteistapahtumaan? :-k Tuon lähemmäksi CZW tuskin nyt kuitenkaan Suomea tulee... ikinä.

Show_Stopper

Viesti Kirjoittaja Show_Stopper » To 16.05.2013 16:36

Kuunlento kirjoitti:Kattelin tossa jonkun kuvaamaa Tripsun entrancea viime kerralta kun WWE kävi Suomessa eli 2009 Hesassa. Nyt kun tuota vilkaisee tuosta kuvakulmasta niin ei ihmekkään, että jäi WWE'n viimeiseksi.
Kuva
Tässä pitäis varmaan aina mainita se vieressä käyty ehkä tärkeäkin (?)fudismatsi, jonka moni sitten valitsi painin sijaan. Emt. Sitten toki lol RAW 09 + ryöstöhinnat. Oli mulla silti ihan kivaa.
JDub kirjoitti:Cock_Sucker sopisi kyllä sinulle paremmin..

Goner

Viesti Kirjoittaja Goner » To 16.05.2013 20:42

Aika hämmentävää, että juttu painijournalismista pääsi eilen New York Timesin paperilehden urheiluosion etusivulle ja nytimes.comin etusivulle sekä oli luetuimpien artikkeleiden joukossa. Enkä ole varma onko urheiluosio vai etusivulle laittaminen noista se yllättävämpi.

Ihan hyvä teksti oli. Suosittelen niille, jotka ikinä uutissivustoja lukevat, eivätkä ole varmoja mikä ero voi olla gerweckillä, lordsofpastella ym. ja ansioituneemmalla journalismilla.

In World of Wrestling, Trying to Keep It Real

Kuunlento

Viesti Kirjoittaja Kuunlento » Pe 17.05.2013 21:09

Mr.Perfekt kirjoitti:Tiesin ettei WWE'n Suomen tapahtumat nyt mitään loppuunmyytyjä olleet, mutta en tiennyt että ne ihan noin huonosti myivät. :shock:
No jooh, tosin paikan päällä omasta kumakulmasta ei näyttänyt niin tyhjältä, mutta toisaalta kun kattoo näitä omiakin kuvaamia videoita niin aika tyhjää täynnä:

Kuva
Kuva
Show_Stopper kirjoitti:Tässä pitäis varmaan aina mainita se vieressä käyty ehkä tärkeäkin (?)fudismatsi, jonka moni sitten valitsi painin sijaan. Emt. Sitten toki lol RAW 09 + ryöstöhinnat. Oli mulla silti ihan kivaa.
Jep, fudismatsi oli jonkun 500 metrin päässä toisella areenalla ja matkalla näin aika paljon ryssiä lappaavan sinne (koska Suomi-Venäjä). Ja mitä hintoihin tulee niin jepa, liput ihan naurettavan kalliit, nuo paikat missä olin niin maksoivat 60€ kun edellisinä vuosina tuolla hinnalla sai ringside paikat. Siihen vielä päälle, että Batista oli loukkaantunut niin main event muutettiin Orton vs HHH'ksi. Näin käy kun WWE hieman yliarvoi oman tuotteensa arvokkuuden ulkomailla. Ymmärrän, että Jenkit, Britit ja ehkä Saksa ovat maita jossa voidaan pyytää helposti noita hintoja, mutta ihan naurettavaa luulla, että jengi viitti pulittaa jotakin 90€ ringsidestä missään muualla.

Ok kokemus muuten (kun itse en lippuja maksanut), mutta tuli huijattu olo kun kuuli, että ihan sama show, samoilla matseilla ja lopetuksilla oli pidetty seuraavana iltana muualla. Tietty ei tämä mitään uutta ole ja kokemus on kokemus, mutta silti...

Ja komppaan Cocaa, paras ilmapiiri on ollu FCF'n tapahtumissa.

EDIT:

Ja tässä house show fiilikset vuonna 2005, vähän enemmän porukkaa:
Kuva
Kuva
:P

Jack DiBiase
Moderaattori

Viesti Kirjoittaja Jack DiBiase » Pe 17.05.2013 23:35

Mä en vieläkään pysty käsittämään, että WWE on käynyt täällä vielä 2009. Tuo oli mennyt jostain syystä minulta täysin ohi. Olisin vaikka lyönyt vetoa, että ainoat kerrat olivat 2002 Hesa, 2003 Turku ja 2004 Hesa. Näkyikö ohjelmat enää edes telkkarista tuohon aikaan?
WE BACK YA'LL?!

DeadManWalking
WrestlingAlertin johtava jääkiekkoanalyytikko

Viesti Kirjoittaja DeadManWalking » Pe 17.05.2013 23:37

Jack DiBiase kirjoitti:Näkyikö ohjelmat enää edes telkkarista tuohon aikaan?
MTV3 Maxilla saattoi tulla, mutta ilmaiskanavilta ei ainakaan.
Riveni kirjoitti:Tämä ei tosin auta siihen että joku Naarajärveläinen luulee olevansa Oulusta (Ja Manchesterista). Eihän sieltä olekkaan kuin se 400 kilometriä Ouluun, vaikka tämän pahamaineisen JYPin kotokunnille on alle 100 kilometriä. 8)
Four passes break any defense

Kuunlento

Viesti Kirjoittaja Kuunlento » La 18.05.2013 00:58

Jack DiBiase kirjoitti:Mä en vieläkään pysty käsittämään, että WWE on käynyt täällä vielä 2009. Tuo oli mennyt jostain syystä minulta täysin ohi. Olisin vaikka lyönyt vetoa, että ainoat kerrat olivat 2002 Hesa, 2003 Turku ja 2004 Hesa. Näkyikö ohjelmat enää edes telkkarista tuohon aikaan?
Unohdit 2005, mutta joo. MTV3 MAX'lla näkyi vielä tekstitetyt RAW & SD ja tunniksi pätkittyjä PPV'tä (jotka oli tyyliin yli kuukauden jäljessä) vuoteen 2010 loppuun saakka. Ja mitä nyt muistelen niin MTV3 MAX taisi sponssata 2009 house showta. Kaipa WWE'llä vielä oli joku illuusio, että täällä olisi faneja, mutta totuushan on, että myöhäset lähetysajat hitaasti tappoi fanikunnan ja maksukanaville siirtyminen oli final nail in the coffin.

Tosin enpä valita, niin kuin olen aiemmin maininnut niin Eurosportin tarjonta on paras skenaario mitä on voinut tapahtua: nykynen skeida recapattuna 25 minuuttiin ja 45min klassikkokamaa ja kaikki tämä suomenkielisellä smarkkiselotuksella jotka eivät anna vittuakaan (ja joskus vielä exclusive haastatteluja).

Merovingi

Viesti Kirjoittaja Merovingi » La 18.05.2013 01:55

Show't oli pätkitty tunnin mittaiseksi, mutta MTV3 Max kyllä näytti PPV't ihan kokonaisina, mutta kuukauden jäljessä, koska jaksotkin tulivat sen 3 viikkoa myöhässä täällä.

Olin itse paikalla tuossa 2009 vuoden showssa. Lippujen hinnat olivat aika suolaisia, kun menin ringsidelle neljännelle riville, mutta kun sitä tiesi kyseessä olevan viimeinen kerta WWE:n olevan Suomessa, niin sen hinnan viitsi maksaa.

Itse show oli ihan jees elämys, kun ymmärsi sen olevan house show ja odotukset sen mukaiset. Siksi vähän ihmettelen noita Trimoonin odotuksia showlta ja ihmetystä, kun cardi oli sama kaikkialla. Minua tosin harmittaa, että sinä vuonna olisi ollut SmackDownilla parempi rosteri (Punk, Jericho, Morrison, Edge..) kuin RAW:lla.

Tapahtumassa oli kyllä autiota. Nordiksen takakatsomot olivat aika autiota, oli siellä muutamia jonneja, jotka näyttivät uhkaavasti keskaria Ortonille ja haistattelivat huonolla englannilla. Randyn ilme oli mahtava katsoessaan kyseistä jonne-laumaa.
hevosen k**pä

Kuunlento

Viesti Kirjoittaja Kuunlento » La 18.05.2013 02:17

Merovingi kirjoitti:Show't oli pätkitty tunnin mittaiseksi, mutta MTV3 Max kyllä näytti PPV't ihan kokonaisina, mutta kuukauden jäljessä, koska jaksotkin tulivat sen 3 viikkoa myöhässä täällä.
Ainakin ne PPV't jotka itse näin kanavalla oli pätkittyjä. Entrancet alkoi keskeltä ja segmentejen väliin oli tungettu mainosvideoita.
Merovingi kirjoitti:Itse show oli ihan jees elämys, kun ymmärsi sen olevan house show ja odotukset sen mukaiset. Siksi vähän ihmettelen noita Trimoonin odotuksia showlta ja ihmetystä, kun cardi oli sama kaikkialla.
Kyllä minäkin ymmärsin sen olevan house show ja tiesin, että tuloksia kierrätetään, mutta silti sitä jotenkin pettyi kun show identtisesti sama jonkun toisen kanssa, mutta niin kuin sanottu, ei mitään uutta ja aina näin on toimittu.

Tuli tuosta MTV3 Maxista vielä mieleen, että Urheilukanavahan näytti jonkun aikaa SmackDownia. Mikäköhän järki siinäkin oli...

Ravenwood

Viesti Kirjoittaja Ravenwood » La 18.05.2013 08:27

Kuunlento kirjoitti:
Merovingi kirjoitti:Show't oli pätkitty tunnin mittaiseksi, mutta MTV3 Max kyllä näytti PPV't ihan kokonaisina, mutta kuukauden jäljessä, koska jaksotkin tulivat sen 3 viikkoa myöhässä täällä.
Ainakin ne PPV't jotka itse näin kanavalla oli pätkittyjä. Entrancet alkoi keskeltä ja segmentejen väliin oli tungettu mainosvideoita.
Olen Meron kanssa tässä samoilla linjoilla että PPV't tuli MAXilta kyllä ihan kokonaisina. Saatan toki olla väärässä, mutta en myönnä sitä.

DeadManWalking

Viesti Kirjoittaja DeadManWalking » La 18.05.2013 09:14

Minäkin olen samoilla linjoilla, että PPV:t tulivat kokonaisena. Ok, tietty kaikki jenkkilän mainokset oltiin karsittu pois ja ehkä jotain sisääntuoja lyhennetty, mutta noin muutoin kyllä PPV:t nähtiin kokonaan.
Riveni kirjoitti:Tämä ei tosin auta siihen että joku Naarajärveläinen luulee olevansa Oulusta (Ja Manchesterista). Eihän sieltä olekkaan kuin se 400 kilometriä Ouluun, vaikka tämän pahamaineisen JYPin kotokunnille on alle 100 kilometriä. 8)

Kuunlento

Viesti Kirjoittaja Kuunlento » La 18.05.2013 09:53

Kattelin tossa vanhoja ohjelmatietoja ja kyllä, olin väärässä. :| Olisin voinut vannoa, että ne olivat lyhyempiä, mutta ehkä ajanhammas on syönyt muistiani kun viime PPV jonka muistan katsoneeni kanavalta oli Cyber Sunday 2008. Eli hieman on aikaa kulunut...

Ohjematietoja selatessa niin en muistanutkaan, että esittävät myös NXT'tä jonkun aikaa.

linde

Viesti Kirjoittaja linde » La 18.05.2013 14:40

Onko kenelläkään mitään pätkiä/kuvia WWE:n Turun keikasta? Eddie Guerreron syntymäpäivä, Undertakerin debyytti Suomessa, Heel-Cena.. yms yms. Paikalla ei tainnut niin paljon väkeä olla kuin Helsingin tapahtumista.

Kuunlento

Viesti Kirjoittaja Kuunlento » La 18.05.2013 16:15

linde kirjoitti:Onko kenelläkään mitään pätkiä/kuvia WWE:n Turun keikasta? Eddie Guerreron syntymäpäivä, Undertakerin debyytti Suomessa, Heel-Cena.. yms yms. Paikalla ei tainnut niin paljon väkeä olla kuin Helsingin tapahtumista.
http://www.flickr.com/photos/henriblock ... 310298573/

Ja nyt kun selasin noita kaikkia house show -tapahtumia 'Alertissa (internet archivella) niin niistä lipun hinnoista vielä:

WWE Live 2002 - Lippujen hinnat: 62, 48, 32, 21 euroa.
WWE Passport to Pain 2003 - Lippujen hinnat: 59, 45, 29, 18 euroa
WWE Live & Loaded 2004 - Lippujen hinnat: 61,50 / 47,50 / 31,50 / 20,50 euroa.
WWE Survivor Series Tour 2005 - Lippujen hinnat: 61,50 / 47,50 / 31,50 / 20,50 euroa
WWE RAW Live Tour 2009 - Lippujen hinnat: 89 / 79 / 59 / 49 euroa

En tiedä oliko inflaatio tai joku menossa kun WWE päätti, että heidän tuotteensa on nyt niin hyvää, että siitä kannattaa pulittaa 30 euroa extraa.

Ajatella, että joskus...Passport to Painiin on päässyt 18 eurolla...

DeadManWalking

Viesti Kirjoittaja DeadManWalking » La 18.05.2013 17:44

Kuunlento kirjoitti:En tiedä oliko inflaatio tai joku menossa kun WWE päätti, että heidän tuotteensa on nyt niin hyvää, että siitä kannattaa pulittaa 30 euroa extraa.
Tainnut olla Kummola hinnoittelemassa.

Kuunlento

Viesti Kirjoittaja Kuunlento » Ti 21.05.2013 00:15

Tsekkailin taas tuossa kuvaamani WWE 2009 house show matskua ja näköjään vähän yli tunnin edestä on sitä keertyny (enemmänkin kuin kuvittelin). Jos jengillä on kiinnostusta niin voisin tehdä jonkun kosteen omasta tavarasta jahka ehdin (ja käyttää myös jotakin matskua mitä itse en kuvannut, mitä nyt tubestakin löytyy) vaikkakin semmoisen koosteen tein silloin aikoinaan, mutta se on long gone.

Kuunlento

Viesti Kirjoittaja Kuunlento » La 01.06.2013 14:04

Työn alla:
Kuva
Kuva
Hidasta tuo VHS kuvalaadun toteuttaminen tosin :P

Dorian

Viesti Kirjoittaja Dorian » La 01.06.2013 18:59

Tää mäkgillikutin uus gimmick on vähän avoin mulle. Sillä on suurinpiirtein pölykoiran karisma, mutta isänsä vuoksi saa pushia. Osaako joku teknillisesti painista enemmän ymmärtävä kuin minä (ei vaadi juurikaan) kertoa onko se oikeesti lahjakas? Ekasta NXT:stä asti on kaverin ura tullut enemmän tai vähemmän tutuksi, mutta tämä gimmickin äkillinen muutos aiheutti lievää hörähtelyä täällä päässä.

Parta toki on ihan ok, mutta sama v***n vitsi se mun silmissä on :?
Tämä pysyy tässä niin kauan, kunnes seuraavat asiat tapahtuvat:

SM-liiga käy liian pieneksi Jokereille [ ]

Hjallis harkimo suksii vittuun Jokereista [ ]

Joel Armia tekee Olympiakisoissa maalin [ ]

Minä ja DMW istutaan tuopin ääressä [ ]

MR.Off Topic

Viesti Kirjoittaja MR.Off Topic » La 01.06.2013 20:59

Dorian kirjoitti:Tää mäkgillikutin uus gimmick on vähän avoin mulle. Sillä on suurinpiirtein pölykoiran karisma, mutta isänsä vuoksi saa pushia. Osaako joku teknillisesti painista enemmän ymmärtävä kuin minä (ei vaadi juurikaan) kertoa onko se oikeesti lahjakas? Ekasta NXT:stä asti on kaverin ura tullut enemmän tai vähemmän tutuksi, mutta tämä gimmickin äkillinen muutos aiheutti lievää hörähtelyä täällä päässä.

En ole nähnyt kaverin uusia seikkailuja, mutta tämän kertaista pushia ei kaiketi voi vain pistää isäpapan ansioksi. Sen pushin mies on tainnut saada silloin aiemmin ja ehkä mahdollisuuden näyttää NXT:ssä vielä osaamistaan. Tämän kertainen pushi luultavasti johtuu miehen oikeasti hyvistä otteista NXT:ssä. En viimeaikoina ole miestä siellä nähnyt, mutta kun tämä NXT:n uusi konsepti alkoi kaveri taisi tähdittää useampaa main eventtiä peräkkäin. Jokainen niistä oli vähintään hyvä ottelu. Kaveri on oikeasti ottanut kehässä ison harppauksen tai siis ainakin noiden muutaman matsin perusteella joista on jo aikaa.
GOD OF ALERT Heeelp meee

Tajunnan Rakennelmia

Mr.Perfekt

Viesti Kirjoittaja Mr.Perfekt » La 01.06.2013 22:47

Dorian kirjoitti:Tää mäkgillikutin uus gimmick on vähän avoin mulle. Sillä on suurinpiirtein pölykoiran karisma, mutta isänsä vuoksi saa pushia. Osaako joku teknillisesti painista enemmän ymmärtävä kuin minä (ei vaadi juurikaan) kertoa onko se oikeesti lahjakas? Ekasta NXT:stä asti on kaverin ura tullut enemmän tai vähemmän tutuksi, mutta tämä gimmickin äkillinen muutos aiheutti lievää hörähtelyä täällä päässä.

Ainakin tyypin viimevuotinen matsi Tyson Kiddiä vastaan Superstarsissa/NXT'ssä oli yksi viimevuoden parhaimpia WWE'ltä.

Show_Stopper

Viesti Kirjoittaja Show_Stopper » La 01.06.2013 22:56

JDub kirjoitti:Cock_Sucker sopisi kyllä sinulle paremmin..

Kuunlento

Viesti Kirjoittaja Kuunlento » Su 02.06.2013 12:41

Hauskinta tuossa Mäk Killikutissa on tämä:
DiBiase had his first televised win in 2013 after defeating Michael McGillicutty on the May 9th edition of WWE Superstars.
Toisinsanoen vain noin 20 päivää sitten jätkä vielä jobbaili Ted vit*n DiBiaselle ja nyt meidän pitäisi uskoa, että hemmo pystyy päihittämään Tripsun ja Cenan. :roll: Kertoo hyvin siitä kuinka tuore idea tämä koko Curtis Axel oli.

Mr.Perfekt

Viesti Kirjoittaja Mr.Perfekt » Su 02.06.2013 13:41

Älkää ajatelko liikaa. Niin minä ainakin saan paljon enemmän irti WWE'stä.

Japeet

Viesti Kirjoittaja Japeet » Su 02.06.2013 15:31

Jep, käytännössä Curtis Axel on siirtynyt vaihtoehtoiseen historiaan, jossa mies ei ole koskaan otellut WWE:ssä tai jos onkin, niin miehen historia sisältää vain tarinan kannalta edulliset osat. Kaikkein parhaitenhan tuo olisi onnistunut jos kaveri ei olisi jobbaillut Sin Caralle viikkoa ennen hahmonvaihdostaan, mutta tämän kaverin suhteen voidaan pitää Oikeana Informaationa sitä että lippulaivaohjelmissa miestä ei ole näkynyt aikaisemmin, ja koska kukaan ei tiedä Superstarsin ja Main Eventin olemassaolosta, ei kukaan tiedä Axelin seikkailuistakaan. Itseäni pelottaa tässä ainoastaan se, että Axel kehittyy heittopussiksi, jonka olemassaolon tarkoitus on toimia välikätenä Punkin ja Lesnarin feudeissa, ja ottaa turpaansa silloin kun edellämainitut yritetään väkisin pitää vahvoina.

Vastaa Viestiin