Kari Lehtonen on muuten loukkaantuneena "toistaiseksi". Vammana se legendaarinen alavartalovamma. Noh, eipä sillä sinänsä ole merkitystä, koska Vehanen kyllä täyttää ykkösveskarin tontin ihan riittävän hyvin.
Tänään sitten peli Kazakstania vastaan. Peliä kohtaan nyt ei sinänsä mitään suurta mielenkiintoa ole, mutta pakkohan sekin on katsoa jo ihan sen vuoksi, että josko nyt olisi edes jonkinlaista pelillistä yritystä havaittavissa, vaikka vastustaja onkin todella huono. Tärkeää olisi saada onnistumisia etenkin kahdelle ensimmäiselle ketjulle. Immosen ketjulle varsinkin, joka on hiihdellyt kananmunat kainalossa ja vastuuta vältellen nyt kaksi ottelua putkeen. Koivun osasto oli sentään Kanada-matsissa edes jotenkin pelissä mukana.
Jotain pientä raapustusta;
-Petri Vehanen. Tuskin on töitä hirvittävästi luvassa, mutta ne vähät tilanteet pitäisi hoitaa kyllä varmasti kotiin. Yhtään ei saisi pomputtaa tällä osastolla, sillä nyt jos tulee huono peli niin aletaan olla jo ihan Aravirran aikaisissa legendaarisissa maalivahtiongelmissa, vaikka KOROSTAN ettei Suomi olekaan veskareihin hävinnyt.
-Immosen ketju. Olkoot vastustaja miten huono tahansa, niin siinä pelissä on tänään yksinkertaisesti oltava munaa. Tietenkään ei pidä olla tyhmä, mutta silti on pelattava hyvin. Etenkin kaksikko Granlund ja Immonen tarvitsevat onnistumisia, Pesonen nyt roikkuu menossa mukana joka tapauksessa.
Nämä veljet ovat kuitenkin se toinen tulosvastuullinen porukka, joten onnistumisia on tultava.
-Puolustuspeli. Anssi Salmela sai USA-pelin neronleimauksestaan kolmen pelin pelikiellon, joten nyt saadaan sitten pelata seitsemällä pakilla. Tämähän ei ole Jalosen aikana ollut mikään vallitseva trendi ikinä, mutta nyt on onneksi helppo peli aikaa harjoitella sitä. Puolivälierässä ollaan samassa tilanteessa, joten nyt on 60 minuuttia aikaa harjoitella sitä. Omana toiveena olisi, että Hietasen tai Mäenpään heittäisi 7. pakiksi.
-Ketjumuutokset. Kiiskinen nousee Joensuun tilalle kolmosketjuun, ja Tuppurainen tulee Pyörälän paikalle neloseen. Ihan hyviä muutoksia, joskin melko kosmeettisia. Valmennusjohto olisi saanut kokeilla tässä vaiheessa esim. Komarovia Pesosen paikalla kakkosketjussa.
-Yleinen peli-ilme. Koskee ihan koko orkesteria. Tänään siinä hommassa on oltava jotakin tolkkua, olkoonkin että vastustaja on B-sarjan tasoa. Tänään vaan laajasti onnistumisia, ja torstaina sitten hyvällä peli-ilmeellä tulevaan puolivälierään.
Semmoista sitten. Tänään on kasvojenpesun paikka, sekä hyvä tilaisuus harjoitella joitakin uusia juttuja puolivälierää ajatellen. Vaikka nyt on ollut pari heikompaa peliä putkeen, niin se ei tarkoita sitä etteikö oikeiden asioiden tekemisellä voitaisi saada kurssia käännettyä. Nyt vaan laajasti onnistumisia, energistä peliä ja tahtoa touhuun, niin ainakin hetkellisesti homma näyttää jo paljon paremmalta.
Lopuksi vielä tuttuun tapaan
Päivän Tamismi;
”Ei p**ka pöyhimällä parane.”
