Kenitys kirjoitti:
Ei vaan ensisijainen kritiikkini koskee sittenkin tätä. Olenhan minä tämän moneen kertaan lukenut, mutta tosiaan nykyisenä formulaummikkona (jonka aktiivinen F1-seuranta päättyi joskus 2000-luvun puolivälissä) olin taas kerran ehtinyt unohtaa asian. En vain voi millään ymmärtää tätä, enkä ole ikinä lukenut yhtään niin hyvää perustelua tallimääräyksien sallimiselle, että olisin hetkeäkään voinut yhtyä niiden puoltamiseen. Todella rasittava lisä.
Kysehän on siitä, ettei niitä nyt yksinkertaisesti voida kieltää. Ne ovat koko lajin historian läpi olleet niin yleisesti käytetty keino, että kieltäminen johtaa ainoastaan kiertämiseen. Tämä taas johtaa siihen, että rehellisesti tallimääräyksiä käyttäviä rangaistaan ja piilossa puuhaavia ei. Parempi on että kaikki tekevät sitä rehellisesti jos niin näkevät parhaaksi. Säästytään monelta selitykseltä ja tekopyhyydeltä.
Toisekseen F1 on sekä yksilö-, että joukkuelaji, joten jos toinen kuljettaja hidastaa toista, on varsin fiksua tehdä ohitus sulavasti, jottei kummankaan kisä häiriinny.
Itse olen sitä mieltä, ettei kiellossa ole mitään järkeä, mutta jos kiellon aikana, eli esim. Brasiliassa 2007 sitä käytetään, ei siinä ole mitään tyylikästä. Sama se on miten se on hoidettu. Malesian tilanteessa taas Vettel rikkoi tiimin käskyä, eli ns. säästöliekille laittamista, ja pääsi tämän avulla saman tien hyökkäämään luultavasti yllättyneen Webberin kantaan. Webber nyt on itsekin näitä määräyksiä rikkonut mutta toki se päähän ottaa. Ennen kaikkea tämä tuo esiin Vettelistä entistä häikäilemättömämmän puolen, joka muuan Schumacherin suosion perusteella luulisi tekevän hänestä suositumman mm. tämän foorumin käyttäjien keskuudessa. Mene ja tiedä