Ai tää on taas näitä juttuja. Olen kuullut saman piimään liittyen. Että litra piimää ennen dokaamista niin sitten kohta humahtaa kunnolla. En kyllä ymmärrä miksi kukaan haluaisi saada kerralla päähän noin tunnin kahden juomisia.Japeet kirjoitti:Lähinnä ton pointti on se että ne munat vääntävät mahaan jonkun kalvon jota se viina ei läpäise, ja sitten se näkkäri rikkoo sen kalvon ja päästää viinan humahtamaan. Raakoja munia siis. Kelasin vaan maalaisjärjellä että luulisi vatsahappojen hoitavan aika nopeasti tuon kalvon, että ainakaan pitkäaikaista "suojaa" tuosta ei olisi.
Elintarviketopic
- The Rocker
Re: Elintarviketopic
"The only time success comes before work is in the dictionary."
"Legal interpretation takes place in a field of pain and death." -Robert Cover
Blogi (Päivitetty 12.05.2015)
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.
Lihaton Lokakuu
Onko tämä uhka vai mahdollisuus?
Itse olen ainakin vielä sitä mieltä että lähden kokeilemaan tota ihan tosissaan. Tiedän että tuosta tulee ihan hemmetin vaikeaa, koska syön nykyään lihaa ns. ihavitusti. Mutta jos pystyin olemaan vuoden juomatta alkoholia, niin ei kai toikaan kovin paha rasti voi olla. Eihän?
Muita messissä?
Itse olen ainakin vielä sitä mieltä että lähden kokeilemaan tota ihan tosissaan. Tiedän että tuosta tulee ihan hemmetin vaikeaa, koska syön nykyään lihaa ns. ihavitusti. Mutta jos pystyin olemaan vuoden juomatta alkoholia, niin ei kai toikaan kovin paha rasti voi olla. Eihän?
Muita messissä?
- The Rocker
En edes yritä. Pihvi on hyvän makuista.Ravenwood kirjoitti:Lihaton Lokakuu
Muita messissä?
- MR.Off Topic
En osaa tehdä kasviksista tarpeeksi monipuolista ruokaa. Ja tämä ihan terveydelliseltä kantilta ja myös siltä kantilta, että alkais jo viikon jälkeen vituttamaan syödä lähes samaa paskaa joka päivä.The Rocker kirjoitti:En edes yritä. Pihvi on hyvän makuista.Ravenwood kirjoitti:Lihaton Lokakuu
Muita messissä?
Syön lihaa tätänykyä muutenkin maks. 2 kertaa kuussa, eli ei paha. Tällähetkellä on ollut tuo raakaruoka se juttu, kun en omista uunia ja keittolevy on mitä on. Mitenkään en tosin sitoudu tähän Madventures-huttuun. v***n tunna.Ravenwood kirjoitti:Lihaton Lokakuu
Muita messissä?
Mutta tuo vuosi juomatta olisi huomattavasti hankalampi homma
\____0___/
Älä huoli. Tänä vuonna on otettu sitten senkin eestä.Migu.22 kirjoitti:Mutta tuo vuosi juomatta olisi huomattavasti hankalampi homma.
- Phenomenon
Jaa, en muista milloin olisin viimeksi syönyt ns. päiväruokaa jossa ei ole lihaa. Kerran rahattomana keitin nuudelikeittoa eli ehkä silloin. Salaattia en syö, rikkaruohot on p****estä.
Phe-no se on, sai hän suosion
fanilauma perässänsä on jo loputon
Mah-do-ton, ownausputki on
nörttejä lakos, voimansa on rajaton
fanilauma perässänsä on jo loputon
Mah-do-ton, ownausputki on
nörttejä lakos, voimansa on rajaton
Ajattelin kokeilla. Lihaa tulee syötyä tosi vähän muutenkin, niin nythän sitten voisi ihan katsoa että tekeekö kuukaudessa kertaakaan mieli.
En jaksa alkaa vääntämään, kun menisi ruokavalio varmaan vähän liian yksipuoliseksi. Opiskelijana on muutenkin suhteellisen hankalaa syödä terveellisesti kasvisten hinnan ollessa mitä on. No, ei se lihakaan niin halpaa ole, mutta sitä on tottunut enemmän tekemään ja helpompaakin. On se vähän eri juttu alkaa yhtäkkiä vääntämään kasviksista safkaa kuukauden ajan.
hevosen k**pä
- Marshallsaaret
Otapa huomioon se, että sä korvaat lihattomassa skenaariossa sen kaikista kalleimman ainesosan proteiinipitoisella kasvisainesosilla, jotka ei noin yleisesti kilohinnoiltaan ole lähellekään lihan hintaluokassa. Toki jos ei ole mitään hajua mitä tekee, tommoinen muutos voi aiheuttaa hankaluuksia. Ihan vinkkinä, jotain papuja tai soijarouhetta saa muutaman euron kilohintaan, ja ravintoarvot on hyvin paljon lihan kaltaiset.Merovingi kirjoitti:En jaksa alkaa vääntämään, kun menisi ruokavalio varmaan vähän liian yksipuoliseksi. Opiskelijana on muutenkin suhteellisen hankalaa syödä terveellisesti kasvisten hinnan ollessa mitä on. No, ei se lihakaan niin halpaa ole, mutta sitä on tottunut enemmän tekemään ja helpompaakin. On se vähän eri juttu alkaa yhtäkkiä vääntämään kasviksista safkaa kuukauden ajan.
永源 遥~!
- The Rocker
Joo sitten voi tehdä jauhelihakastikkeen sijaan soijarouheesta käytännössä saman makuista mättöä. Ongelmana taitaa yleisesti olla halu välttää liikoja muutoksia elämässä kun pitäisi opiskella tekemään täysin erilaista ruokaa kuin yleensä. Jos ei aiemmin ole kasvisruokaa tehnyt pidempiä aikoja niin nopeastihan sitä menee sormi suuhun.Marshallsaaret kirjoitti: Otapa huomioon se, että sä korvaat lihattomassa skenaariossa sen kaikista kalleimman ainesosan proteiinipitoisella kasvisainesosilla, jotka ei noin yleisesti kilohinnoiltaan ole lähellekään lihan hintaluokassa. Toki jos ei ole mitään hajua mitä tekee, tommoinen muutos voi aiheuttaa hankaluuksia. Ihan vinkkinä, jotain papuja tai soijarouhetta saa muutaman euron kilohintaan, ja ravintoarvot on hyvin paljon lihan kaltaiset.
Mutq se on pahaa.
Vakavasti ottaen tätähän voisi vaikka kokeilla, kun en kuitenkaan valmista itse ruokaa ennen tammikuuta ja muutenkin on vähän epäselvää, mitä lihaa tässä on tullut viime aikoina vedettyä.
Vakavasti ottaen tätähän voisi vaikka kokeilla, kun en kuitenkaan valmista itse ruokaa ennen tammikuuta ja muutenkin on vähän epäselvää, mitä lihaa tässä on tullut viime aikoina vedettyä.
- DeadManWalking
- WrestlingAlertin johtava jääkiekkoanalyytikko
En kokeile. Olen raavas mies jonka uskottavuus kärsii tällaisesta pelleilystä. Minä en syö kanin ruokia, ja kani ei syö minun ruokaani. Kyllä se on jämpti niin.
Four passes break any defenseRiveni kirjoitti:Tämä ei tosin auta siihen että joku Naarajärveläinen luulee olevansa Oulusta (Ja Manchesterista). Eihän sieltä olekkaan kuin se 400 kilometriä Ouluun, vaikka tämän pahamaineisen JYPin kotokunnille on alle 100 kilometriä.
Itsekin olen jo pidempään kiinnitäänyt huomiota siihen mitä syön. Liha ei missään nimessä ole ollut kiellettynä, mutta ei sitäkään nyt kolmea kertaa päivässä tarvitse syödä. Mielenkiinnosta lähdin tähänkin mukaan! Hullu kotikokki muuten pyysi kiinnittämään huomiota ruokatottumuksiinsa, ei nimen harhaanjohtavuudesta huolimatta lopettamaan sitä lihastelua kokonaan. Vähän kummastuttaa esimerkiksi isäni naureskelu tätä tempausta kohtaan. Ei ole nimittäin vielä yksikään yli nelikymppinen väittänyt syöneensä lapsena yhtä paljon lihaa kuin nykypäivänä. Monet kerran viikkoon. Siksi onkin kummallista, miksei nykyistä mallia muka voisi muuttaa. No joo sen suuremmitta meteleittä mennäääää
WrestlingAlertin seuraava kehäpsykologi
Kasvisruokien ehoton oma ykkönen on ratatouille. Hemmetin helppo tehdä, modistaa omanlaisensa. Sitä ja tuoretta yrttipatonkia niin moni raavas mieskin sitä syö hyvillä mielin. Testattu on. Sitä tein teatterilla nuortenryhmälle enskaripileisiin. Siellä näytteli myös eräs jalkapalloikoni Atik Ismail joka oli siitä sapuskasta aivan täpinöissään. Oli kuulemma parasta ikinä. 
Arguing on the Internet is like competing in the Special Olympics.
Even if you win, you're still retarded.
Even if you win, you're still retarded.
- The Rocker
Miksi nykyistä mallia pitäisi muuttaa? Ihmisillä on enemmän rahaa kuin ennen=enemmän rahaa ruokaan ja etenkin lihaan. Eikös tässä tämä valinnanvapaus ja vapaa tahto ole aika kova juttu ollut?Coca kirjoitti:Itsekin olen jo pidempään kiinnitäänyt huomiota siihen mitä syön. Liha ei missään nimessä ole ollut kiellettynä, mutta ei sitäkään nyt kolmea kertaa päivässä tarvitse syödä. Mielenkiinnosta lähdin tähänkin mukaan! Hullu kotikokki muuten pyysi kiinnittämään huomiota ruokatottumuksiinsa, ei nimen harhaanjohtavuudesta huolimatta lopettamaan sitä lihastelua kokonaan. Vähän kummastuttaa esimerkiksi isäni naureskelu tätä tempausta kohtaan. Ei ole nimittäin vielä yksikään yli nelikymppinen väittänyt syöneensä lapsena yhtä paljon lihaa kuin nykypäivänä. Monet kerran viikkoon. Siksi onkin kummallista, miksei nykyistä mallia muka voisi muuttaa. No joo sen suuremmitta meteleittä mennäääää
Koska elämänarvo, koska kuormittavuus, koska muutama maapallo, koske hyvinvointi ja terveys, koska kohtuus.
Jos kellään ois heittää linkkejä johonki hyviin/helppoihin resepteihin niin olisin kiitollinen. Ei tosiaan mitään MasterChef-tasoa tartte olla.
- The Rocker
Ai nää jutut. Entä jos ne eivät kiinnosta minua? Kenen/minkä elämänarvo?Coca kirjoitti:Koska elämänarvo, koska kuormittavuus, koska muutama maapallo, koske hyvinvointi ja terveys, koska kohtuus.
Tuoresalaateidtakin saa yllättävän ruokaisia oliiveilla, juustoilla ja krutongilla. Kasvispihvit, tortillat, lihattomat pastat, keitot ym ovat hyviä ja yksinkertaisia tehdä. Hampun siemeniä kävin hakemassa tänään pääasiassa proteiinilähteeksi. Kunnon superfoodia. En kännykällä jaksa linkkailla mitään tilastoja, mutta niissä on tyyliin mitä tahansa. 8 € maksaa pussi ja ihan päivittäiseen käyttöön noita suositellaan. Hyviä jo paljaaltaan, mutta helppoja sekoittaa mihin vain ruokaan tai vaikkapa jugurttiin ja smoothieen. Suosittelen!
Rocker sulla taitaa olla asiat aika hiton huonosti 
- The Rocker
No jaa. Minua ei vaan kiinnosta nämä asiat sillä tavalla enää. Pidän lihasta, tykkään syödä sitä, enkä pidä siitä että minun ruokavaliotani syytetään maapallon välttämättömästä tuhoutumisesta. Tai alemmaksi ihmiseksi leimaamisesta sen takia.Coca kirjoitti:Rocker sulla taitaa olla asiat aika hiton huonosti
- MR.Off Topic
Tai sitten h**vetin hyvin niin kuin muista piittaamattomilla ihmisillä on aika monesti. Ahneudella ja röyhkeydellä tässä elämässä pärjää. Ketkä muut? Ku v***u minä itte!Coca kirjoitti:Rocker sulla taitaa olla asiat aika hiton huonosti
Tosin ite en kyllä näe itseäni tuollaisena ihmisenä, vaikka tosin jos muuttaisin ruokailutottumuksiani tekisin sen lähinnä itseni takia. Tai siis oikeastaan tein sen itseni takia. Sen verran olen siis muuttanut, että tulee noita pupun eineksia vedettyä pataan vähän enemmän, leipä mitä syön on yleisesti ottaen tummaa kuin no nee... ja mitäs muuta, siinäpä ne kaiketi oli. Lihaa syön varmaan about joka päivä riippuen vähän siitä tuleeko kyseisenä päivänä syötyä leipää ja mitä koulussa nyt sattuu olemaan ruokana. En koe pilaavani maapalloa mitenkään erityisesti, enkä koe omatunnon tuskia, koska syön paremmin kuin suurin osa ihmisistä tällä maapallolla.
- DeadManWalking
- WrestlingAlertin johtava jääkiekkoanalyytikko
Mahtava vasta-argumentti, joka jättää kaikki muut viestit täysin mitättömiksi.Coca kirjoitti:Rocker sulla taitaa olla asiat aika hiton huonosti
Siinä vaiheessa kun puhutaan maapallon ylikuormituksesta ja muusta vastaavasta, niin katsellaan alkuun vaikka tuonne Aasian suuntaan ja mietitään että asuukohan sillä suunnalla mahdollisesti pari miljardia ihmistä liikaa.
Four passes break any defenseRiveni kirjoitti:Tämä ei tosin auta siihen että joku Naarajärveläinen luulee olevansa Oulusta (Ja Manchesterista). Eihän sieltä olekkaan kuin se 400 kilometriä Ouluun, vaikka tämän pahamaineisen JYPin kotokunnille on alle 100 kilometriä.
Elämänarvo. Mitäs se nyt on? Naskit viettävät elämänsä kyvyttöminä liikkumaan sanomaletipaperin kokoisella alueella vailla mitään mahdollisuuksia harjoittaa lajityypillistä toimintaa. Ne syntyvät kuolemaan ihan muutamassa kuukaudessa. Broilereilla aika on vielä lyhyempi ja ne elävät esimerkiksi nelistään häkissä, jonne hädintuskin se yksi mahtuu. Ötökät stressaantuvat, kuolevat stressiin, repivät itseään ja toisia eläimiä verille kuumotuksissaan. Saavat koko ikänsä nokkia ja tonkia nonstopilla kasvuhormoneilla pumpattua paskaa vain kasvaakseen ja päätyäkseen jonkun jenkkiläskin purilaisen väliin. Reilu jako, kun vaihtoehtojakin olisi olemassa
Käännetään hetkeksi katseet sitten sieltä väestöongelmista (joo liputan joukkosurmien puolesta itsekin) vaikkapa pikaruokaskeneen ja muuhun ylenpalttiseen mässäilyyn. Pikaruokaskene on maailman suurin lihan kysyjä. Kelatkaa kuinka paljon pelkästään burgersämpylöiden väliin menee sitä lihaa. Mistähän se liha on peräisin? No sieltä tehotuotannosta. Mitäs sitten? Jos te tiedätte tekevänne hallaa sekä itsellenne, että maailmalle ja sulkevanne moraalin äänen, tunnetteko jotain kummallista tyydytystä? Plus noiden eläinten kasvattaminen vie muuten ihan vitusti vettä. Veden, energian, maiden ynnä muiden kulutusko ei ole rasite maapallolle? Ota huomioon että tuo mäkkäriliha pitää vielä toimittaa ties minne Ouagadougouhun ja Japaniin. Kokonaisuus on vähän isompi kuin pelkästään se, että ostat sen kivan punaiseksi värjätyn ja käsitellyn valmiiksi jauhetun jauhelihakönttisi supermarketista.
Tietenkään et pidä siitä, että juuri sitä omaa rakasta lokeroasi vähän näpäytellään, koska kuulut siihen itse.
Luin ihan pari päivää sitten myös syöpälääkäreiden heristelleen sormiaan lihankäytöstä. Suositeltava määrä per viikko olisi 300 g, keskivertosuomalainen vetää 200g/pvä. Hyvää syöpää!
Voin joskus ihan kunnolla blastailla. Vähän kiirus aikataulu niin nyt en kerkeä kuin raapimaan ärsyttävästi pintaa noiden onelinerien lisäksi
EDIT: Niin juu ja ennenkuin kukaan kerkeää vetää mitään ituhippi-korttia esiin, mainitsin tuolla yläpuolellakin myös itse syöväni lihaa. Etenkin pihvit ovat mieleeni. Safkaan sitä kuitenkin kohtuudella ja juuri tämän kohtuuden puolesta liputan täällä. Tuntuu etteivät ihmiset tajua että semmoinenkin vaihtoehto on olemassa ja mm tässä viestissä annoin vähän perusteluja valinnalleni. En yritä käännyttää ketään perämetsän poronystävää.

Käännetään hetkeksi katseet sitten sieltä väestöongelmista (joo liputan joukkosurmien puolesta itsekin) vaikkapa pikaruokaskeneen ja muuhun ylenpalttiseen mässäilyyn. Pikaruokaskene on maailman suurin lihan kysyjä. Kelatkaa kuinka paljon pelkästään burgersämpylöiden väliin menee sitä lihaa. Mistähän se liha on peräisin? No sieltä tehotuotannosta. Mitäs sitten? Jos te tiedätte tekevänne hallaa sekä itsellenne, että maailmalle ja sulkevanne moraalin äänen, tunnetteko jotain kummallista tyydytystä? Plus noiden eläinten kasvattaminen vie muuten ihan vitusti vettä. Veden, energian, maiden ynnä muiden kulutusko ei ole rasite maapallolle? Ota huomioon että tuo mäkkäriliha pitää vielä toimittaa ties minne Ouagadougouhun ja Japaniin. Kokonaisuus on vähän isompi kuin pelkästään se, että ostat sen kivan punaiseksi värjätyn ja käsitellyn valmiiksi jauhetun jauhelihakönttisi supermarketista.
Tietenkään et pidä siitä, että juuri sitä omaa rakasta lokeroasi vähän näpäytellään, koska kuulut siihen itse.
Luin ihan pari päivää sitten myös syöpälääkäreiden heristelleen sormiaan lihankäytöstä. Suositeltava määrä per viikko olisi 300 g, keskivertosuomalainen vetää 200g/pvä. Hyvää syöpää!
Voin joskus ihan kunnolla blastailla. Vähän kiirus aikataulu niin nyt en kerkeä kuin raapimaan ärsyttävästi pintaa noiden onelinerien lisäksi
EDIT: Niin juu ja ennenkuin kukaan kerkeää vetää mitään ituhippi-korttia esiin, mainitsin tuolla yläpuolellakin myös itse syöväni lihaa. Etenkin pihvit ovat mieleeni. Safkaan sitä kuitenkin kohtuudella ja juuri tämän kohtuuden puolesta liputan täällä. Tuntuu etteivät ihmiset tajua että semmoinenkin vaihtoehto on olemassa ja mm tässä viestissä annoin vähän perusteluja valinnalleni. En yritä käännyttää ketään perämetsän poronystävää.