Kuolema

Ai vapaapaini ei juuri nyt nappaa? No puhutaan sitten vaikkapa tv-ohjelmista tai termodynamiikasta.
Vastaa Viestiin
Phenomenon

Kuolema

Viesti Kirjoittaja Phenomenon » Pe 28.11.2014 01:09

Kuva

Kaikki kuolee joskus. Onko jengi ajatellut omia hautajaisiaan tai kuolemaa ylipäätänsä?

Itse tahdon, että minut tuhkataan ja tuhkat heitetään mereen josta pääsen takaisin elämän kiertokulkuun. Ihminen -> Tuhkaa -> Kalanruokaa -> Linnunruokaa -> Linnun paskaa -> Vaikka kukka. Ajatuskin ruumiista mätänemässä jossain ahtaassa ja kalliissa arkussa puistattaa.

Tosiasia on, että jokainen unohdetaan jossain vaiheessa eikä hautaa jossain tapauksissa hoideta omien lapsien jälkeen eikä lähes varmasti lastenlapsien jälkeen. Hautapaikat uusitaan ehkä kerran viidessä (?) vuodessa ja huonolla tuurilla siinä arkunpäällä lepää jo toinen vainaja tuon viiden vuoden jälkeen...

En halua kirkkohäitä, joten en missään nimessä hautajaisiakaan. Vaikka ihmisillä on kuolemanjälkeisiä kokemuksia, joita ei voida millään selittää niin (voisiko ehkä aika hidastua kun ihminen tekee kuolemaa?) jotenkin tuntuu että ainoa tapa jolla delaamisen jälkeen täällä eletään on ihmisten muistoissa. Sinänsä kannattaisi jättää siis läheisille hyvät muistot.

Jos joskus riistäisin itseltäni hengen niin tekisin sen viiltämällä ranteet auki. Jotenkin jollain masokistisella tapaa kiinnostaisi se "Mitä v**tua mä menin tekemään"-tunne ennen tyhjiin vuotamista. Pientä katumusta ehkä? Toivottavasti täällä ei ole ketään kuka on menettänyt omaisia itsemurhan takia, mutta tuollaista ihan oikeasti olen joskus ennen nukkumaanmenoa pohdiskellut.

Jatkakaa ihmeessä.
Phe-no se on, sai hän suosion
fanilauma perässänsä on jo loputon
Mah-do-ton, ownausputki on
nörttejä lakos, voimansa on rajaton

Merovingi

Re: Kuolema

Viesti Kirjoittaja Merovingi » Pe 28.11.2014 01:16

Varmaan jokainen on tuollaista ajatellut. Minulla on myös ollut mielessäni tuhkauksen mahdollisuus, vaikka olisi se sukulaisille ja läheisille hyvä olla paikka, jossa käydä minua muistamassa. En vain pidä jostain syystä ajatuksesta omasta kehostani hajoamassa arkussa, vaikka enhän minä sitä tunne tai näe. Ajatus tuntuu vastenmieliseltä, joten olen miettinyt tuhkausta.

Kuitenkin jos arkussa haudattaisiin, niin halvin mahdollinen arkku, koska mitä väliä sillä arkun laadulla tai puulla minulle on? Ei sitä hautajaisissa pitkään katsota ja sen jälkeen kukaan näe. Turhaa rahanhukkaa.

Ainiin, hautajaisaterialla ei tarjota mitään perhanan hirvikäristystä.
hevosen k**pä

The Rocker

Viesti Kirjoittaja The Rocker » Pe 28.11.2014 08:44

Mitä niin ikävää on siinä ajatuksessa että keho mätänee? Se on ihan normaalia. Toisaalta itse ajattelin luovuttaa aivoni lääketieteen käyttöön (ehkä muitakin osia mutta ei koko ruumista), niin lähestymistapani kuolemaan ja hautajaisiin on hieman erilainen.

Sinällään olisi tietysti mielenkiintoista jos omissa hautajaisissa syötäisiin vainajan ruumista. Vanha tapa joissain paikoissa. Musiikin pitää olla hyvää ja hautapaikan merkittävä. Rakennutan itselleni mausoleumin.
"The only time success comes before work is in the dictionary."
"Legal interpretation takes place in a field of pain and death." -Robert Cover
Blogi (Päivitetty 12.05.2015)
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Borga

Viesti Kirjoittaja Borga » Pe 28.11.2014 13:44

"Mitä tapahtuu kuoleman jälkeen?" on semmoinen kysymys, mistä vaan alkaa päätä särkee. Joten sitä lukuunottamatta ainoat asiat mitä olen omaa kuolemaani liittyen ajatellut, ovat:

Ehdottomasti tuhkataan, en halua mädäntyä maan alla. Ihan sama mitä tuhkilla tekee, ehkä kesämökille johonkin voisi sirotella tms.

Sitten hautajaiset tai muistotilaisuus tms. Ei sanaakaan taivaasta tai jumalasta tai muusta, eikä myöskään surullisia itkuvirsiä, vaan positiivista energiaa vapauttavaa musaa ja toivoisin ainakin edes jokusen pystyvän muistella oman elämäni hyviä puolia ja nauraa niille typerille jutuille mitä tein/sanoin elämäni aikana. Kyyneleet on sallittuja, mutta ei toivottuja.

Et näin.

Darien Fawks

Viesti Kirjoittaja Darien Fawks » Pe 28.11.2014 16:03

Enpä ole miettinyt. Täytyy ajatella noita hautajaisjuttuja sitten, kun se on ajankohtaista.
Uudistunut, entistä parempi Kielisirkus:

http://kielisirkus.blogspot.fi/

DeadManWalking
WrestlingAlertin johtava jääkiekkoanalyytikko

Viesti Kirjoittaja DeadManWalking » La 29.11.2014 11:01

Eipä se kuolema ihmeellinen kokemus ollut. Tässä sitä vielä kävellään.
Riveni kirjoitti:Tämä ei tosin auta siihen että joku Naarajärveläinen luulee olevansa Oulusta (Ja Manchesterista). Eihän sieltä olekkaan kuin se 400 kilometriä Ouluun, vaikka tämän pahamaineisen JYPin kotokunnille on alle 100 kilometriä. 8)
Four passes break any defense

nixu-

Viesti Kirjoittaja nixu- » La 29.11.2014 15:58

Alko puistattamaan koko ajatus ja oikeasti päätä särkemään ajatus että joskus sitä ei vain ole enää hereillä ...
And that's the bottom line, 'cause Stone Cold said so!
R.I.P. Eddie Guererro 1967-2005

The Rocker

Viesti Kirjoittaja The Rocker » La 29.11.2014 17:04

nixu- kirjoitti:Alko puistattamaan koko ajatus ja oikeasti päätä särkemään ajatus että joskus sitä ei vain ole enää hereillä ...
Eipä se luultavasti eroa ajasta ennen syntymääsi. Yhtä paljon muistaa ja tajuaa maailmanmenosta.

Ja selittäkää nyt mikä siinä mätänemisessä on niin hirvittävää? Useampi henkilö jo perustellut tuhkaustoiveitaan sillä periaatteella.

DeadManWalking
WrestlingAlertin johtava jääkiekkoanalyytikko

Viesti Kirjoittaja DeadManWalking » La 29.11.2014 17:16

The Rocker kirjoitti:Ja selittäkää nyt mikä siinä mätänemisessä on niin hirvittävää? Useampi henkilö jo perustellut tuhkaustoiveitaan sillä periaatteella.
Joo, veikkaan kanssa että eipä se paljoa taida enää omaa p***että kutitella siinä vaiheessa kun keho joko mädäntyy tai muuttuu tuhkaksi.
Riveni kirjoitti:Tämä ei tosin auta siihen että joku Naarajärveläinen luulee olevansa Oulusta (Ja Manchesterista). Eihän sieltä olekkaan kuin se 400 kilometriä Ouluun, vaikka tämän pahamaineisen JYPin kotokunnille on alle 100 kilometriä. 8)
Four passes break any defense

Memory

Viesti Kirjoittaja Memory » La 29.11.2014 17:35

Kyllä ajatus siitä, että kuoleman jälkeen ei olisi enään ikinä mitään on jo sen verran puistattava, että en sen koommin halua asiaa edes ajatella.

MR.Off Topic

Viesti Kirjoittaja MR.Off Topic » La 29.11.2014 19:20

Ruumiin polttaminenhan on paskin idea koskaan. Kun menee suosiolla hautaan kokonaisena, jättää sen mahdollisuuden, että palaa vielä joskus jonain zombiena/white walkkerina!!
GOD OF ALERT Heeelp meee

Tajunnan Rakennelmia

The Rocker

Viesti Kirjoittaja The Rocker » Ma 11.05.2015 20:34

MR.Off Topic kirjoitti:Ruumiin polttaminenhan on paskin idea koskaan. Kun menee suosiolla hautaan kokonaisena, jättää sen mahdollisuuden, että palaa vielä joskus jonain zombiena/white walkkerina!!
Tämän idean takia muuten kristityt ja juutalaiset välttelivät ruumiiden polttamista melko kauan.

Onko muuten kukaan vieläkään osannut täällä olevista selittää mikä siinä mädäntymisessä niin paljon puistattaa? Se on ihan luonnollista ja normaalia toimintaa kaikenlisäksi. Se materia mistä koostut palaa luonnon käyttöön ja se on lohdullista. Kaikista on aina hyötyä luonnon suuressa suunnitelmassa.

Ravenwood

Viesti Kirjoittaja Ravenwood » Ma 11.05.2015 20:59

Kuolema on mahdollisuus.

pz0001

Viesti Kirjoittaja pz0001 » To 14.05.2015 15:27

Kuolema - tuo elämän viimeinen pysäkki.

Joo, asiaa tulee mietittyä ajoittain tiettyinä kausina ja tavallaan olen laatinut omiin hautajaisiini jonkinlaisen käsikirjoituksenkin. En todellakaan halua omien hautajaisteni olevan haudanvakava tilaisuus vaan mieluummin positiivinen, sellainen, jossa ihmiset muistelevat minun olleen hyvä jätkä, jos sellaista edes olin. Heittäisin kaikki perinteet nurkkaan eikä omissa hautajaisissani tarjottaisi mitään lihasoppaa tai karjalanpaistia vaan siellä olisi tarjoilu suoraan kantapizzeriastani. Jos joku haluaa puheita pitää, niiden pitäisi korostaa mieluummin minun persoonaani kuin puheenpitäjän persoonaa, sillä meikäläistähän siinä muisteltaisiin. Ja virsiä ei veisattaisi vaan koko tilaisuuden ajan ämyreistä pauhaisi suosikkibiisejäni, sanoi Teosto mitä vaan. Ilta päättyisi Absoluuttisen Nollapisteen Suvannossa ylpeään ilmeeseen.

Ainahan sitä saa toivoa, "perinteiset" hautajaiset sieltä kumminkin tulee.

Niin, ja tuhkaus, todellakin. Syytä en nyt osaa sanoa, mutta tuhkaus se on.

E: Näin tuossa joku aika sitten untakin omista hautajaisista, siellä joku ruotsalainen malli tuli kesken toimituksen juosten paikalle ja huusi, että olen hänen lapsensa isä. Se oli hämäärää se.
"Kirjallisuutta, taidetta, tiedettä. Sä et tarvii niitä, mä tiedän oikotien!"

Youtube
Last.fm

Vastaa Viestiin