Niin, siis mistä suunnasta minun tulisi yksittäisenä kuluttajana asiaa katsella kuin omasta näkökulmastani? Tuskin sinäkään lähdet ostamaan yhtään tuotetta ihan vaan kannatuksen vuoksi, jos tuote itsessään ei sinua miellytä?Darien Fawks kirjoitti:Ongelma tuossa ajattelussa on minusta se, että se pyörii täysin oman napasi ympärillä. Sen sijaan, että näkisit tämän hyvänä mahdollisuutena tukea rakastamaasi lajia ja vuosikausia seuraamasi firman tuotetta ja työntekijöitä, katselet asiaa täysin egosentrisestä näkökulmasta.
WWE Network
- DeadManWalking
- WrestlingAlertin johtava jääkiekkoanalyytikko
Re: WWE Network
Four passes break any defenseRiveni kirjoitti:Tämä ei tosin auta siihen että joku Naarajärveläinen luulee olevansa Oulusta (Ja Manchesterista). Eihän sieltä olekkaan kuin se 400 kilometriä Ouluun, vaikka tämän pahamaineisen JYPin kotokunnille on alle 100 kilometriä.
En ymmärrä yhtään Darien valitusta siitä, miten joku ei koe Networkin olevan ostamisen arvoinen jos sieltä ei näe viikottaisia TV-lähetyksiä. Helkkari, kait sitä nyt asiakas saa toivoa palveluun tiettyä materiaalia, jotta kokisi olevan sen maksamisen arvoinen. Haukkuuko Darien nyt jonkun muun käyttäjän ahneeksi, kun hän tahtoisi saada palveluun vuoden Y ohjelmaa Z? Pitäisikö vain tyytyä siihen, mitä palvelu tarjoaa ja olla toivomatta mitään?
Helkkari, jopa minua kiinnostaisi Network enemmän, jos voisin katsoa sieltä viikottaiset lähetykset kätevästi hyvällä laadulla ja hypätä yli kaikesta roskasta. Tietysti ne vanhemmat tapahtumat ja lähetykset kiinnostaisivat, mutta innostus ei muutekaan ole nyt järin suurta, että välittäisin katsoa.
Tosin en usko RAW:n tulevan ollenkaan suorana saatika jälkilähetyksenä päivää myöhemmin Networkille edes täällä, kun alueelliset estot on niin helppo kiertää. Monet saattaisivat vain vaihtaa meidän Networkkimme puolelle ja lopettaa kaapelitilauksensa esim. Briteissä ja USA:ssa, jolloin WWE menettäisi vain rahaa.
Helkkari, jopa minua kiinnostaisi Network enemmän, jos voisin katsoa sieltä viikottaiset lähetykset kätevästi hyvällä laadulla ja hypätä yli kaikesta roskasta. Tietysti ne vanhemmat tapahtumat ja lähetykset kiinnostaisivat, mutta innostus ei muutekaan ole nyt järin suurta, että välittäisin katsoa.
Tosin en usko RAW:n tulevan ollenkaan suorana saatika jälkilähetyksenä päivää myöhemmin Networkille edes täällä, kun alueelliset estot on niin helppo kiertää. Monet saattaisivat vain vaihtaa meidän Networkkimme puolelle ja lopettaa kaapelitilauksensa esim. Briteissä ja USA:ssa, jolloin WWE menettäisi vain rahaa.
hevosen k**pä
- DeadManWalking
Veikkaan että tämä porukka on kuitenkin lopulta melko marginaalinen ryhmä. Helppoahan ne estot on kiertää joo, mutta kyllä ihmiset loppujen lopuksi ovat valmiita jopa vähän maksamaan siitä jos palvelut on helposti ja vaivattomasti saatavilla.Merovingi kirjoitti:Tosin en usko RAW:n tulevan ollenkaan suorana saatika jälkilähetyksenä päivää myöhemmin Networkille edes täällä, kun alueelliset estot on niin helppo kiertää. Monet saattaisivat vain vaihtaa meidän Networkkimme puolelle ja lopettaa kaapelitilauksensa esim. Briteissä ja USA:ssa, jolloin WWE menettäisi vain rahaa.
Toisaalta tässä voisi vähitellen alkaa miettimään sitkin, että olisiko WWE:nkin jo aika siirtää ohjelmistoaan entistä enemmän vaikkapa Networkin puolelle ihan kokonaisuudessaan?
Four passes break any defenseRiveni kirjoitti:Tämä ei tosin auta siihen että joku Naarajärveläinen luulee olevansa Oulusta (Ja Manchesterista). Eihän sieltä olekkaan kuin se 400 kilometriä Ouluun, vaikka tämän pahamaineisen JYPin kotokunnille on alle 100 kilometriä.
Kritisoit ensin DMW:tä, koska hän ei ole valmis maksamaan WWE:n palvelusta, josta ei saa kaikkea haluamaansa WWE-matskua. Heti sen jälkeen kehut Spotifya siitä, kuinka se on nimenomaan onnistunut tarjoamaan kaiken halutun musiikkimateriaalin, jolloin ihmiset maksavat siitä mieluummin. Sen jälkeen pointtisi on kuitenkin se, että palvelun kehittämisen sijaan asiakkaiden pitäisi vain laskea vaatimustasoaan ja maksaa "ihan kannatuksesta" jostain sellaisesta tuotteesta, jota ei ole vuosiin seurannut säännöllisesti ja jota nyt voisi ehkä alkaa seurata, jos vain WWE tarjoaisi siihen kätevän keinon. Näen tässä argumentoinnissasi jonkun sortin ristiriidan.Darien Fawks kirjoitti:Ongelma tuossa ajattelussa on minusta se, että se pyörii täysin oman napasi ympärillä. Sen sijaan, että näkisit tämän hyvänä mahdollisuutena tukea rakastamaasi lajia ja vuosikausia seuraamasi firman tuotetta ja työntekijöitä, katselet asiaa täysin egosentrisestä näkökulmasta. Näet ennemmin vaivaa hankkiaksesi laittomia reittejä kaiken mahdollisen kiinnostavan materiaalin kuin laitat muutaman vaivaisen euron kannatukseen. Minusta se on yksinkertaisen väärin ja itsekästä.
Spotifyn hienous ja suosion salaisuushan on se, että ohjelmasta on tehty niin kattava ja hyvä, että se vetoaa jopa myös niihin lusmuihin, jotka eivät koskaan maksaisi kannatuksesta ja esimerkiksi mukavasta palvelusta mitään. Ette te mitään tarkan markan miehiä tai älykkäitä penninvenyttäjiä mielestäni ole, vaan vain "cheappeja" tyyppejä, niin kuin Triple H:kin taisi sanoa.
Itsekin maksan ihan silkasta kannatuksesta pieniä summia kuussa sellaisille pienille firmoille/yhteisöille/tms. joiden toimintaa haluan oikeasti tukea ja joiden tiedän tarvitsevan kipeästi rahaa. Sen sijaan on aivan absurdi ajatus, että haluaisin maksaa jotain kannatusmaksuja jollekin WWE:n kaltaiselle kansainväliselle jättikorporaatiolle, joka ei ainakaan minulta kerää minkäänlaista sympatiaa yrityksenä itsessään. Ihan sama kuin maksaisin Applelle tai joillekin levy-yhtiöille jotain kannatusmaksuja sen sijaan että tukisin esim. pieniä teknologiapajoja tai yksittäisiä bändejä. Noilta jättiyrityksiltä on lupa ja myös velvollisuus vaatia asiakkaana paljon, eikä se ole mitään egosentrisyyttä vaan ihan kuluttajan järkevyyttä.
Tuotteen kehittäminen vaatii rahaa ja sen koko käyttötarkoituksena on paisuttaa tässä tapauksessa WWE'n lompakkoa. Raha tulee kuitenkin kuluttajilta, joiden mieltymykset ja vaatimukset tuotteen suhteen poikkeavat toisistaan. Tuo hinta tuskin on kenellekkään se este tämän jutun suhteen mutta tuskin ketään ostaa mitään vain siksi, koska se on halpa. Näin siis pääasiassa. Näin ollen esimerkiksi Enska on varmasti tyytyväinen tuotteeseen ja maksaa mieluusti tuon mitättömän summan, sillä haluaa katsella vaivattomasti vanhoja tapahtumia. Sen sijaan toinen henkilö (demari?) voi todeta, että hänen pääprioriteettinsa tämän tuotteen suhteen olisi se, että hän näkisi viikottaiset lyhyellä viiveellä tai suorana. Tällöin mielestäni hän voi "valittaa", ettei tuote mukaile hänen käyttötarkoituksiaan. Kyse ei ole silloin mistään, että tukeeko joku suomalainen fani tuotetta kympillä kuussa vai ei.
Itse tulen tuon varmasti hankkimaan jossain kohtaa. En vielä mutta joskus. Tämä siksi, koska itse tykkään katsella erillaisia mielenkiintoisia dokumentteja sekä vanhoja tapahtumia. Suuri plussa lähtee WWE'n suuntaan siitä, että nyt on rutkasti tullut uusia "formaatteja", kuten Rivalries sekä Monday Night War. Tuollainen tuotteen mielyttävä kehittäminen onkin syy, miksi aion tämän hankkia. Itsekin kuitenkin toivoisin, että näkisi myös viikottaiset hieman näppärämmin mutta ymmärrettävistä syistä tuo ei ole mahdollista, joten eihän sille sitten mitään voi. Ja kertauksena vielä, että toisia ei välttämättä kiinnosta dokumentit ja vastaavat, jolloin he eivät oikeastaan mitään tuolla nykyisellä tuotteella tee. Kokonaisuudessaan silti hieno veto WWE:ltä. Hieno tuote ja etenkin se miten tämä on tuotu mahdolliseksi ympäri maailmaa.
Itse tulen tuon varmasti hankkimaan jossain kohtaa. En vielä mutta joskus. Tämä siksi, koska itse tykkään katsella erillaisia mielenkiintoisia dokumentteja sekä vanhoja tapahtumia. Suuri plussa lähtee WWE'n suuntaan siitä, että nyt on rutkasti tullut uusia "formaatteja", kuten Rivalries sekä Monday Night War. Tuollainen tuotteen mielyttävä kehittäminen onkin syy, miksi aion tämän hankkia. Itsekin kuitenkin toivoisin, että näkisi myös viikottaiset hieman näppärämmin mutta ymmärrettävistä syistä tuo ei ole mahdollista, joten eihän sille sitten mitään voi. Ja kertauksena vielä, että toisia ei välttämättä kiinnosta dokumentit ja vastaavat, jolloin he eivät oikeastaan mitään tuolla nykyisellä tuotteella tee. Kokonaisuudessaan silti hieno veto WWE:ltä. Hieno tuote ja etenkin se miten tämä on tuotu mahdolliseksi ympäri maailmaa.
- Darien Fawks
Minusta warettaminen vain on yksinkertaisesti hanurista.
Se, että latasi PPV-tapahtumia, koska niitä ei muuten saanut Suomeen, on ymmärrettävää. Se, ettei ole valmis maksamaan 10 euroa, vaikka katsoo jokaisen PPV-tapahtuman, ei ole ymmärrettävää. Yksinkertaisesti: jos haluat katsoa, niin maksat. Kaikkien halpamaisinta on tässä vaiheessa käyttää jotain PPV-tapahtumien ilmaisstriimejä. Sama kuin kehuisi jotain artistia suosikikseen ja warettaisi jokaisen levyn.
Jännä huomata, että täälläkin julkisella fanifoorumilla tunnutaan olevan näin waretusmyönteisiä. Minulle itselleni oli ilo päästä maksavaksi asiakkaaksi.
Se, että latasi PPV-tapahtumia, koska niitä ei muuten saanut Suomeen, on ymmärrettävää. Se, ettei ole valmis maksamaan 10 euroa, vaikka katsoo jokaisen PPV-tapahtuman, ei ole ymmärrettävää. Yksinkertaisesti: jos haluat katsoa, niin maksat. Kaikkien halpamaisinta on tässä vaiheessa käyttää jotain PPV-tapahtumien ilmaisstriimejä. Sama kuin kehuisi jotain artistia suosikikseen ja warettaisi jokaisen levyn.
Jännä huomata, että täälläkin julkisella fanifoorumilla tunnutaan olevan näin waretusmyönteisiä. Minulle itselleni oli ilo päästä maksavaksi asiakkaaksi.
- MR.Off Topic
Vähän sama kuin kuuntelee spotifyssä...Darien Fawks kirjoitti:Sama kuin kehuisi jotain artistia suosikikseen ja warettaisi jokaisen levyn.
Ihan vaan mielenkiinnosta, mutta mistä sä katsot Raw't ja Smackdownit?Darien Fawks kirjoitti:Minusta warettaminen vain on yksinkertaisesti hanurista.
Jos ei halua warettaa, niin simppelillä googletuksella löytää parikin sivua minne ladataan ravit, smäkit ja muut suht nopeasti. Täällä ei vissiin saa levittää linkkiä tuonne, joten jätetään se sanomatta. Itse katon ne sieltä aina kun oon duunissa. Ja kyllä itsekkin ottaisin Networkin, mutta kun yritän maksaa Pay Palilla, niin Pay Pal vaatii että yhdistän tiliini credit cardin, jota minulla ei ole eikä edes myönnetty kun hain.
[X] Stingin paluu oli hyvä veto ja minä syön hatullisen lehtiä!Seeing Seth Rollins penis isn't how I was expecting to start off my day.
Ja tämä eroaa warettamisesta miten? Ihan yhtä paljon tuosta WWE:lle on hyötyä että katsotko jaksot netistä vai lataatko omalle koneelle.kossi5 kirjoitti:Jos ei halua warettaa, niin simppelillä googletuksella löytää parikin sivua minne ladataan ravit, smäkit ja muut suht nopeasti.
Ja onhan täällä ainakin wmr-sportsia mainostettu joskus ihan urakalla. Itse en ole aikoihin kyseistä sivua käyttänyt, mutta joskus se oli aika kova sana. Suomi-invaasio oli jepa. Muistajat muistaa.
- DeadManWalking
Joo, senpä vuoksi en käytännössä WWE:tä seuraakaan. Seuraaminen rajoittuu siihen että luen täältä mitä siellä on tapahtunut, ja katson WWE.comista jos siellä onkin nyt Hornswoggle käynyt voittamassa Undertakerin Hell in a cell -ottelussa.Darien Fawks kirjoitti:Se, ettei ole valmis maksamaan 10 euroa, vaikka katsoo jokaisen PPV-tapahtuman, ei ole ymmärrettävää. Yksinkertaisesti: jos haluat katsoa, niin maksat. Kaikkien halpamaisinta on tässä vaiheessa käyttää jotain PPV-tapahtumien ilmaisstriimejä.
Minullekin todennäköisesti olisi, jos sille 10 eurolle kuukautta kohti saisin sen vastineen mitä itse tarvitsen/haluan. Nyt jos saan tuolla rahalla ainoastaan yhden tapahtuman per kuukausi, niin WWE ei saa minusta maksavaa asiakasta, mutta eipähän tarvitse painia muutenkaan juuri seurailla.Minulle itselleni oli ilo päästä maksavaksi asiakkaaksi.
Aikaisemmin vain kysyttiin "ihan mielenkiinnosta" mistä katsoo jos ei wareta, siihen vastasin. En väittänytkään että on yhtään sen parempi vaihtoehto.Ravenwood kirjoitti:Ja tämä eroaa warettamisesta miten? Ihan yhtä paljon tuosta WWE:lle on hyötyä että katsotko jaksot netistä vai lataatko omalle koneelle.kossi5 kirjoitti:Jos ei halua warettaa, niin simppelillä googletuksella löytää parikin sivua minne ladataan ravit, smäkit ja muut suht nopeasti.
[X] Stingin paluu oli hyvä veto ja minä syön hatullisen lehtiä!Seeing Seth Rollins penis isn't how I was expecting to start off my day.
- Darien Fawks
Kyllä ymmärtääkseni tämä on laittomampaa joka tapauksessa kuin waretus.kossi5 kirjoitti:Jos ei halua warettaa, niin simppelillä googletuksella löytää parikin sivua minne ladataan ravit, smäkit ja muut suht nopeasti. Täällä ei vissiin saa levittää linkkiä tuonne, joten jätetään se sanomatta. Itse katon ne sieltä aina kun oon duunissa. Ja kyllä itsekkin ottaisin Networkin, mutta kun yritän maksaa Pay Palilla, niin Pay Pal vaatii että yhdistän tiliini credit cardin, jota minulla ei ole eikä edes myönnetty kun hain.
Mitä tuohon PayPalliin tulee, niin ei sinne tarvitse luottokorttia. Ihan suomalainen debittikin kelpaa, ainakin Visa Electron tai Mastercard Debit.
Haluaisitko vastata Ravenwoodin kysymykseen? Varmaan valvot kuuteen aina kun ohjelmia lähetetään, mutta ihan hyvien tapojen mukaista silti vastata.
- DeadManWalking
Niin ja toki olisi ihan mielenkiintoista lukea Darienilta vastaukset myös noihin omiin kysymyksiini tämän sivun ekassa viestissä, toki jos sitten yleisesti vastasit tuossa omassa viestissäsi jossa kritisoit waretusta, niin ei sitten mitään.
- Darien Fawks
Eiköhän vastauksen tuohon kysymykseen voi jo lukea aiemmista viesteistäni ja siitä, että sanoin olevani iloinen, että pääsin liittymään maksavien asiakkaiden joukkoon. Tämä ei muuta sitä, että mielipiteeni on, että waretus on hanurista. TV-ohjelmien kanssa teen tässä kuitenkin poikkeuksen.Japeet kirjoitti:Haluaisitko vastata Ravenwoodin kysymykseen? Varmaan valvot kuuteen aina kun ohjelmia lähetetään, mutta ihan hyvien tapojen mukaista silti vastata.
Tietystikin sinun pitäisi katsella asiaa maailman mittakaavassa. Jos sinun tekee mieli harrastaa seksiä jonkun sitä haluamattoman kanssa, niin katsotko silloinkin asiaa vain itsesi näkökulmasta? Itse pyrin elämään pääsääntöisesti sellaista elämää, että se olisi hyvää yleistettynäkin. Kantin kategorinen imperatiiviko sen nimi oli.Niin, siis mistä suunnasta minun tulisi yksittäisenä kuluttajana asiaa katsella kuin omasta näkökulmastani? Tuskin sinäkään lähdet ostamaan yhtään tuotetta ihan vaan kannatuksen vuoksi, jos tuote itsessään ei sinua miellytä?
Sen myönnän, että jos et DeadManWalking katsele muutenkaan painia, niin miksipä siitä maksaisit. Mutta jos käytät WWE:n tuotteita aktiivisesti, niin moraalikäsityksen tulisi sanoa, että sinun kuuluu maksaa siitä.
- DeadManWalking
Miksi? Enkö minä yksityisenä kuluttajana ole täysin itse päätäntävaltainen siitä että mihin minä rahani käytän? Kyse taitaa kuitenkin olla vapaasta maasta.Darien Fawks kirjoitti:Tietystikin sinun pitäisi katsella asiaa maailman mittakaavassa.
Tietysti katson, mutta ei minun haluni ja käytännön toteuma välttämättä siltikään toteudu. Omassa päässäni saan varmasti ajatella asiaa ihan siltä kantilta kuin itse lystään, mutta käytännön toiminta ja toteutus on luonnollisesti vähän eri. Toisaalta tämä ei liity tähän kyllä mitenkään. Vai onko tässä nyt kyse seksin ostamisesta?Darien Fawks kirjoitti:Jos sinun tekee mieli harrastaa seksiä jonkun sitä haluamattoman kanssa, niin katsotko silloinkin asiaa vain itsesi näkökulmasta?
Juuri näin, ja myönnän myös sen että jos tuotteena WWE Network olisi sellainen että katsoisin sen tarpeelliseksi, niin voisin maksaa siitä. Eli pääsisältönä viikottaiset ohjelmat ja PPV:t, ja kaikki muu siihen päälle on pelkkää extraa.Sen myönnän, että jos et DeadManWalking katsele muutenkaan painia, niin miksipä siitä maksaisit.
Vau. Oletan että ostat elintarvikkeesi pääsääntöisesti pienistä kaupoista ja vältät K- ja S-ryhmiä viimeiseen asti, ja silloinkin kun joudut pakosta niissä asioimaan niin valitset aina pienien firmojen pari euroa kalliimmat tuotteet isojen ja halpojen ohi, koska et suinkaan ruokaostoksia tehdessäsi ajattele asiaa itsesi ja oman taloutesi kannalta, vaan tahdot tukea pienempiä ja näin edistää kilpailua ja sitä kautta kaikkien kuluttajien asemaa?Darien Fawks kirjoitti:
Tietystikin sinun pitäisi katsella asiaa maailman mittakaavassa. Jos sinun tekee mieli harrastaa seksiä jonkun sitä haluamattoman kanssa, niin katsotko silloinkin asiaa vain itsesi näkökulmasta? Itse pyrin elämään pääsääntöisesti sellaista elämää, että se olisi hyvää yleistettynäkin.
- DeadManWalking
Älä nyt, mielestäni nyt ollaan siinä tilanteessa kun Jacksoni syö popcornia. Katsellaan tätä parin päivän päästä.enska kirjoitti:https://www.youtube.com/watch?v=97E5raJpnG4
Mites muuten noi peiperviyt. Tuleeko nekin kuukauden viiveellä vai samantien jälkikatsottaviksi?
PPV'n voit kattoa heti uudestaan, kun se on loppunut.Japeet kirjoitti:Mites muuten noi peiperviyt. Tuleeko nekin kuukauden viiveellä vai samantien jälkikatsottaviksi?
The Krizski Twitterissä
The Krizski Youtubessa
The Krizskin pelistriimejä Twitchissä
Diaryni:
WWE by Krizski viewtopic.php?f=5&t=7422
Uuden WWE PPV-veikkauksen ylituomari!
Vuoden 2013 kehittynein!!
The Krizski Youtubessa
The Krizskin pelistriimejä Twitchissä
Diaryni:
WWE by Krizski viewtopic.php?f=5&t=7422
Uuden WWE PPV-veikkauksen ylituomari!
Vuoden 2013 kehittynein!!
- Darien Fawks
Vapaa maa? Really? Really? Sinähän rikot lakia.Miksi? Enkö minä yksityisenä kuluttajana ole täysin itse päätäntävaltainen siitä että mihin minä rahani käytän? Kyse taitaa kuitenkin olla vapaasta maasta.Darien Fawks kirjoitti:Tietystikin sinun pitäisi katsella asiaa maailman mittakaavassa.
Puhut maksullisen hyödykkeen väkisin ottamisesta kuin se olisi sinun oikeutesi kuluttajana. You wouldn't steal a car.Tietysti katson, mutta ei minun haluni ja käytännön toteuma välttämättä siltikään toteudu. Omassa päässäni saan varmasti ajatella asiaa ihan siltä kantilta kuin itse lystään, mutta käytännön toiminta ja toteutus on luonnollisesti vähän eri. Toisaalta tämä ei liity tähän kyllä mitenkään. Vai onko tässä nyt kyse seksin ostamisesta?Darien Fawks kirjoitti:Jos sinun tekee mieli harrastaa seksiä jonkun sitä haluamattoman kanssa, niin katsotko silloinkin asiaa vain itsesi näkökulmasta?
Ja miksiköhän koskaan näkisit sen tarpeelliseksi, jos varastaminen on sinulle joka tapauksessa preferoitu vaihtoehto. Tätä voisi verrata henkilöön, joka varastaa cd-levyjä kaupasta. Maksaisi, jos kokisi sen tarpeelliseksi. Ai jos kuitin voisi vaikkapa syödä?Juuri näin, ja myönnän myös sen että jos tuotteena WWE Network olisi sellainen että katsoisin sen tarpeelliseksi, niin voisin maksaa siitä. Eli pääsisältönä viikottaiset ohjelmat ja PPV:t, ja kaikki muu siihen päälle on pelkkää extraa.Sen myönnän, että jos et DeadManWalking katsele muutenkaan painia, niin miksipä siitä maksaisit.
- The Rocker
Jos kaiken saisi ilmaiseksi varmaan ottaisin sen. Warettamisen moraalisuus on luonnollisesti kyseenalainen asia koska se on a) lainvastaista ja b) haittaa kyseisen artistin/esiintyjän tuloja. Tietysti voi aina ladata vain vapaasti ladattavissa olevaa materiaalia (Beethoven, Mozart yms. kuuluvat tähän yleensä, ellei töitä ole määritelty jälkitöiksi(ilman suuria muokkauksia alkuperäiseen materiaaliin tämä on käytännössä mahdotonta)). Tässä on myös hyvä muistaa, Spotify esimerkkiisi viitaten, se että Spotifyn korvaukset per toisto ovat ERITTÄIN huonoja. Tästähän ovat ainakin Anssi Kela ja A. W. Yrjänä avautuneet. Ja itse henkilökohtaisesti boikotoin Spotifyta siihen saakka kunnes sinne saadaan King Crimson ja Tool. Kuuntelen (jos kuuntelen) sieltä ilmaisversiosta jos huvittaa. Ai niin ja suurin osa Youtubessa olevasta musiikista on siellä laittomasti. Ei et riko lakia kun kuuntelet sen (kuten et muuten riko lakia silloinkaan jos lataat materiaalia internetistä kunhan et jaa sitä), mutta jakaja rikkoo.Darien Fawks kirjoitti: Vapaa maa? Really? Really? Sinähän rikot lakia.
No jos sinä katsot viikottaiset warettuna niin oletko varsinaisesti sen parempi? Okei pistät kympin kerran kuussa WWE:n suuntaan.Puhut maksullisen hyödykkeen väkisin ottamisesta kuin se olisi sinun oikeutesi kuluttajana. You wouldn't steal a car.Ja miksiköhän koskaan näkisit sen tarpeelliseksi, jos varastaminen on sinulle joka tapauksessa preferoitu vaihtoehto. Tätä voisi verrata henkilöön, joka varastaa cd-levyjä kaupasta. Maksaisi, jos kokisi sen tarpeelliseksi. Ai jos kuitin voisi vaikkapa syödä?
Jos viitsin niin avaan viime kevään Oikeustieteen valintakoekirjan "Johdatus Immateriaalioikeuteen" ja tutkin asiaa tarkemmin erityisesti tekijänoikeuksien kohdalta, mutta tässä minun sanani tällä hetkellä.
"The only time success comes before work is in the dictionary."
"Legal interpretation takes place in a field of pain and death." -Robert Cover
Blogi (Päivitetty 12.05.2015)
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.
"Legal interpretation takes place in a field of pain and death." -Robert Cover
Blogi (Päivitetty 12.05.2015)
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.