Saimou kirjoitti:Ascensionista olen tästä topicista useasti lukenut, että valmis päärosterin puolelle. Körmyt ovat kyllä niin kauan farmissa vääntäneet, että aika on todellakin tullut kokeilla siipien kantoa ykkösshow'ssa. Valmiudesta olen sen sijaan eri mieltä - muutaman ottelun eri aikakausilta nähneenä ei joukkue ole minua missään määrin vakuuttanut. Isot kuviot voivat kehittää keltanokkia nopeastikin, mutta rahojani en pistäisi likoon Viktorin ja Konorin puolesta. Make it or break it.
Itse ainakin tykkään gimmickistä, koska se nyt ei ole aivan perus, mutta toisaalta ei myöskään ylivedetty eli Konnor ja Viktor eivät jauha jostain maailman muuttamisesta blaablaablaa. Konnor on varsin viihdyttävä kaveri joukkueottelijana ja miehen osuudet pysyvät tarpeeksi lyhyinä, joten mies pysyy kiinnostavana. Rick Victor eli siis Viktor on taasen oikeasti varsin mainio tekninen painija. Toimii joukkueen työhevosena ja juuri tällaiset joukkueet miellyttävät aina itseäni.
Lucha Dragons oli sen sijaan aivan mahtava joukkue, ja kun päärosterin lähin vastine on Matadors, voisi maskipäät nostaa nopealla aikataululla pääshow'hun. Pari kuukautta joukkuetyön hiomista NXT:ssä ja sitten vaan Usoja vastaan, sanon ma.
Samaa mieltä, mutta mieluusti näkisin, että Dragonseille keksitään jokin pidemmän ajan suunnitelma ennen kuin heitetään päärosteriin. Toki tämä on vain toiveunta.
Charlottesta taisi lopulta vain C2W olla sitä mieltä, että ei hyvä, mutta liityn silti vastakkaiseen rintamaan - tämän show'n perusteella koko NXT:n valmein (en kyllä olisi ilman Googlea osannut taivuttaa) tapaus. Bayleyssa myös potentiaalia, etenkin kun Emma ei ole onnistunut nousemaan päärosterissa NXT-aikojensa veroiseen kulttisuosioon.
Itse tiedostan Charlotten ongelmat eli toisinsanoen "kömpelyyden" ja botchi herkkyyden. Taisinpa tuosta puhua viime jakson kohdalla, missä nähtiin Charlotten ja Alexa Blissin matsi. Toisaalta Charlotte on tullut äärettömän paljon etiäpäin ensi esiintymisestään sekä naisen lookki ja yleinen esiintyminen on ihan kohdallaan. Lisäksi kaksi upeaa matsia tälle vuodelle kertovat jo tarinaa.
Main event oli todellakin erinomainen ja täydellisesti bookattu matsi. Tyler Breeze jakaa mielipiteet; itse olen sitä mieltä, että Tylerissa on potentiaalia paremmaksi dolphziggleriksi, mikäli jatkaa petraamista niin esiintyjänä kuin ottelijana (joissa kummassakin jo hyvällä uralla). Jo nyt enemmän luontaista öykkärimäisyyttä (ja kauniimmat kasvot) kuin päärosterin vastineellaan. Ruipelo-Genericolle en olisi uskaltanut povata kirkasta WWE-uraa, mutta nykyisellä lookilla ja otteilla Zaynissa on potentiaalia vähintään uudeksi kofikingstoniksi. Nelikosta kivisin tie tulee edelleen olemaan Tyson Kiddillä. Vaikka ottelun hypevideossa nähty hyvä haastattelu näytti minulle aivan uuden puolen kanukista, ei Tysonilla oikein ole sellaista erottautumistekijää kuin matsin kolmella muulla ottelijalla.
Jep, itsellä on myös fiilis, että Tylerista ei ole kuin keskikortin rooliin päärosterista, mutta samalla näen tärkeänä, että näitä keskikortin talentteja rakenneltaisiin kunnolla eikä tehtäisi miehistä jobbereita ja IC/US-tittelin kantajia vuoron perään. Zaynillä on minusta mahdollisuudet oikeastaan melkein mihin vain riippuen siitä kuinka hyvin asiat klikkaa. Saattaa flopata pahasti, mutta voi toki päätyä todella isoihinkin kuvioihin. Neville on itselleni ihan kysymysmerkki. Miehestä tulee jotain WWE:ssä, mutta mitä? Onko hän seuraava Evan Bourne vai tuleeko miehestä jotain hämmästyttävän hienoa. Tysonista itse pidän, mutta kivikkoiseltahan miehen tie näyttää.
--
All in all, parempaa viihdetää NXT on jo muiden mainitsemista syistä. Ykkösenä painijoiden work rate. Kakkosena NXT:n selvästi selkeämpi ja määrätietoisempi bookkaus. Kolmosena ohjelman sopiva pituus, joka tuskin koskaan sisältää mitään turhaa. Hieno farmi todellakin.