WWE '13

Keskustelua vapaapainiaiheisista peleistä ja videoista.
Vastaa Viestiin
Avatar
DeadManWalking
WrestlingAlertin johtava jääkiekkoanalyytikko
Viestit: 8631
Liittynyt: Ke 13.07.2005 13:51
Paikkakunta: Kuopio + Oulu/Manchester

Re: WWE '13

Viesti Kirjoittaja DeadManWalking » Ti 06.11.2012 00:45

eCiuj kirjoitti:NHL, FIFA ym. päivittyvät joka vuosi aivan kuin WWE eikä siellä oteta yhtään sen suurempia harppauksia kuin WWE:n pelisarjassa.
Aijjaa, ainakin vasta luin jutun jossa uusi NHL-peli on esim. luistelun ja tekoälyn kannalta erilainen kuin edeltäjä. Saman on todennut myös kaverini ja usea muukin peliarvostelu.

WWE-peleistä en ole samanlaisia juttuja lukenut.
Sana "fanipoika" on hyvin väärä termi, jos vain haluaa ne uudet painijat ja on siitä valmis maksamaan.
Nimenomaan se fanipoika on se oikea termi, jos ostaa sen saman paskan joka vuosi, vaikka ainoa uudistus on ollut muutama uusi painija ja Randy Ortonin uudet uikkarit.
Riveni kirjoitti:Tämä ei tosin auta siihen että joku Naarajärveläinen luulee olevansa Oulusta (Ja Manchesterista). Eihän sieltä olekkaan kuin se 400 kilometriä Ouluun, vaikka tämän pahamaineisen JYPin kotokunnille on alle 100 kilometriä. 8)
Four passes break any defense

Japeet
Viestit: 1514
Liittynyt: Pe 29.12.2006 16:00

Re: WWE '13

Viesti Kirjoittaja Japeet » Ti 06.11.2012 01:29

Homman nimi on se että WWE tarvitsee rosteripäivityksen. Ja sitten valitettaisiin kuinka kallis/rahastusta on maksaa samasta pelistä uudella rosterilla.
Miten se eroaisi nykyisestä valittamisesta. Ja WWE ei todellakaan tarvitse rosteripäivitystä vuoden välein, sitä varten on CAW. Tietty aina välillä tulee Antonio Cesaron kaltaisia kavereita, joiden liikesettiä ei pelistä löydy, mutta käsittääkseni nykyään myös liikkeitä voi tehdä ja ainakin pahimmat ongelmat ohittaa. Lisäksi jos sen joka toinen vuosi/pari kertaa vuodessa päivittyvä DLC pysyisi kohtuuhintaisena en usko että valitusta syntyisi. Eipä siellä fanipoikaleirissä nytkään tunnuta itkevän vaikka lisämateriaali ostetaan jo pelin yhteydessä. Ajattele jos saisit ensi lokakuussa ne +-10 vuoden aikana debytoivaa painijaa, ja ehkä pari vanhaa nimeä, ja sitten parin vuoden päästä pelin jota ei edes tunnista samaksi. Vaihtoehtoisesti vaikka huhtikuussa, syyskuussa ja huhtikuussa pari uutta painijaa. Hintana vaikka kerran vuodessa tulevalle päivitykselle se 20-15 euroa ja parin kuukauden välein vaikka 10-5 euroa.
NHL, FIFA ym. päivittyvät joka vuosi aivan kuin WWE eikä siellä oteta yhtään sen suurempia harppauksia kuin WWE:n pelisarjassa. Puhumattakaan Call of Dutysta, joka on mennyt täsmälleen samalla kaavalla sitten vuoden 2007 ellei jopa pidempään.
Muistaakseni näistä on puhuttu aikaisemminkin, ja kyllä noista jokainen on ottanut harppauksia enemmän kuin WWE-pelit. CoDeja en itse ole pelannut, mutta olen ymmärtänyt että sielläkin se paketti on niin hyvässä kunnossa että uuden materiaalin oleminen luokkaa "uusia mappeja ja isompia aseita" ei juurikaan haittaa. Samaa rahastusta nuokin pelit silti ovat enkä yhtäkään osta ennen kunnon arvioita.
Sana "fanipoika" on hyvin väärä termi, jos vain haluaa ne uudet painijat ja on siitä valmis maksamaan.
Eikä ole. Se on täsmälleen oikea termi.
Tähän voisi laittaa hauskan "köyhät valittaa kun ei ole rahaa" -vitsin mutten laita.
Kiitos.
Peruspaketti on WWE-peleissä ollut kunnossa jo pitkään,
Ei ole. Tai ehkä se ihan peruspaketin ydinosa on ollut kunnossa, mutta se mitä siihen ympärille rakennetaan tuntuu olevan hukassa. Silloin tällöin tosiaan otetaan niitä askeleita eteenpäin, mutta nekin tuppaavat ärsyttämään usein olemalla joko juosten kustuja, tai sitten sellaisia että ne olisi pitänyt mahdollistaa jo ajat sitten. Esimerkkeinä vaikkapa ööh 08, jossa panostettiin hardcoreen, mutta KAIKKI muu jätettiin ihan retuperälle, ja viime vuotinen "kaikki liikkeet voidaan keskeyttää" -räpellys jossa se keskeytysanimaatio oli niin kömpelö että peliä pelatessani itseasiassa VÄLTTELIN liikkeiden keskeyttämistä etten joutuisi näkemään sitä. Ainoa positiivinen kehitysaskel joka mieleen tulee viimeiseltä seitsemältä vuodelta, on tuo että liikkeitä tehdessä ei enää warpata keskelle kehää.
välillä tulee niitä aivopieruja että otetaan tämä pois ja tämä ja parin vuoden päästä lisätään ne uudestaan mutta se on pelintekijöiden järjenjuoksua se.
Ja tämä.. Juuri tämä on se mistä me boikotoiat (tai ainakin minä) puhumme. Se että pelissä on jokin typerä tai suoraan sanottuna huono ominaisuus ei tarkoita että jos sen ottaa pois, olisi peli uudistettu ja ilman muuta 70e arvoinen, vaikka siihen rinnalle saisi 20 uutta painijaa ja Buried Alive -matsin. Ja se ei varsinkaan ole uudistus että vuotta myöhemmin se sama turha ominaisuus tuodaan takainsin, ja korvaraan Buried Alive Lumberjackilla.

Avatar
Morbicae_
Viestit: 230
Liittynyt: La 31.07.2010 11:45
Paikkakunta: Espoo

Re: WWE '13

Viesti Kirjoittaja Morbicae_ » Ti 06.11.2012 06:56

v***u että v***ttaa... Voitin eilen n. 10 ottelua onlinessa ja pääsin "rankille" 3 eli jobber, noh sitten kun nyt avasin PS3 ja kävin katsomassa niin oli statsit ja rankit hävinneet... :x
"Wrestling is supposed to be fun."
- Dean Ambrose

Avatar
Saimou
Moderaattori
Viestit: 1459
Liittynyt: Ke 10.11.2004 22:51
Paikkakunta: Vasa

Re: WWE '13

Viesti Kirjoittaja Saimou » Ti 06.11.2012 09:36

Morbicae_ kirjoitti:v***u että v***ttaa... Voitin eilen n. 10 ottelua onlinessa ja pääsin "rankille" 3 eli jobber, noh sitten kun nyt avasin PS3 ja kävin katsomassa niin oli statsit ja rankit hävinneet... :x
"Peruspaketti on WWE-peleissä ollut kunnossa jo pitkään."

T: Alertin z-sukupolvi, THQ & GameSpy

Muistatteko n. vuodentakaiset huhut THQ:n konkurssista? Parempi ostaa useampi Fan Axxess mikäli haluatte samaa herkkua ensi vuonna, THQ:n tulevaisuus saattaa nimittäin olla WWE '13:n (ja tulevan South Parkin) käsissä:
PWInsider kirjoitti:Sales of WWE '13, the new WWE videogame released by THQ look to be even more important to the videogame company than one would assume on the surface.

According to DeadlineHollywood.com, the game maker pushed back several scheduled titles from release, including the long-awaited South Park video game, showed a 23% drop in its latest quarterly earnings release and ended its investor call after 12 minutes without taking questions.

There have been rumors of THQ's well being for many, many months, especially after they sold off the license for UFC videogames. THQ has publicly denied any issues.

However, with WWE '13 being their most high profile release for the near future, sales of the game, which merges the Attitude era and current rosters, are more important for the bottom line of the company going forward then they would have appeared to be a week ago.

Deadline has theorized that the company is up for sale, which has been a rumor making the rounds over the last year as well.

For more on the THQ issues, click here.

Avatar
MR.Off Topic
Viestit: 3971
Liittynyt: Ke 22.08.2007 17:34
Paikkakunta: GODLAND

Re: WWE '13

Viesti Kirjoittaja MR.Off Topic » Ti 06.11.2012 10:39

Saimou kirjoitti:Muistatteko n. vuodentakaiset huhut THQ:n konkurssista? Parempi ostaa useampi Fan Axxess mikäli haluatte samaa herkkua ensi vuonna, THQ:n tulevaisuus saattaa nimittäin olla WWE '13:n (ja tulevan South Parkin) käsissä:
Tekisi kyllä h**vetin hyvää pelisarjalle. Luulisi kuitenkin WWE:n lisensille olevan ottajia enemmän kuin monta, koska aika takuuvarmat rahathan noilla peleillä tekee, kuten uHme ja Panu ovat meille todistaneet. Tekijöiden vaihtuessa sopisi myös erittäin hyvin, että tekisivät pelin täysin nollista.

Oma ehdotukseni, jossa tehtäisiin välivuotena jonkunlainen peli lähinnä kumpuaa Assassin's Creed -sarjasta. AC2 jälkeenhän tuli joka vuosi uusi AC pääkonsoleille joiden nimet olivat Brotherhood ja Revelations. Nyt kolmantena vuonna tuli sitten isompi julkaisu Assassin's Creed 3. Hommahan meni niin, että kun AC2 julkaistiin niin samantien alettiin keittelemään kolmosta ja Brotherhood että Revelations tehtiin kakkosen pohjien päälle, joista Brotherhood tehtiin yhden laitoksen voimalla ja Revelations sitten useamman. Toki Ubisoftilla taitaa olla hieman erillaiset resurssit käytössä, mutta toisaalta on AC:t hieman isompia ja monipuolisempia pelejäkin.

Toisinsanoen WWE peleihin tuo sopisi juuri niin, että pienempi tiimi lähtisi tekemään aina edellisen pelin pohjalle samalla, kun isompi porukka tekisi kaksi vuotta sitä täysin uutta peliä, jossa uudistukset olisi luokkaa hitosti isommat. Minusta THQ periaatteessa kusee vastatuuleen voimalla tällä hetkellä. Kyllähän se kusi lentää eteepäin ja osa löytää maahan asti, mutta tarpeeksi kovan puuskan tullessa kuset lentää lopulta naamalle. Eli siis fanipojat ostaa, mutta yhä useampi kyllästyy vuosi toisensa jälkeen pelaamaan sitä samaa paskaa ja tällä hetkellä painiala alkaa olemaan siinä vaiheessa, että olisi tärkeää säilyttää ne vanhat fanit, kun uudet fanit on niitä joille vanhemmat ostaa ne pelit. Lisäksi, kun muutenkin taidetaan olla laskussa painifaneissa yleensäottaen.

Toisaalta minähän olen vain ihminen, joka edelleenkin pitää parhaana painipelinä maailmassa WWF No Mercy, jonka osa peliominaisuuksista saatiin kiinni vasta joskus WWE10:ssä tai ehkä vuoden aikaisemmin. Kuitenkin semmonen kymmenen vuotta meni siinä sitten ja siltikkin edellinen pelaamani WWE-peli oli kankeampi, mitä tuo WWF No Mercy.

Ei pelillisissä ominaisuuksissa sitten jokin MDickie Wrestling Empiret on ehottomasti edessäpäin. Esimerkiksi kyseisten pelien "universe" -moodi on about erittäin paljon parempi, vaikka on erittäin yksinkertainen. Jotain samanlaista urasydeemiä toivoisi WWE-peleihin niin voisi olla hiukkasen kiinnostavampaa yksin noidenkin pelien pelaaminen.

Totuushan on, että koko WWE-pelien ytimen saisi repiä helvettiin, raiskata kahesti ja sitten ottaa kokonaan uusi huora käyttöön.
GOD OF ALERT Heeelp meee

Tajunnan Rakennelmia

Panu5
Viestit: 1059
Liittynyt: Ke 12.10.2005 14:56
Viesti:

Re: WWE '13

Viesti Kirjoittaja Panu5 » Ke 07.11.2012 00:52

Aivan niin kuin Offari olisimme tältä foorumilta ainoat pelin puolustajat... Peli sitten tosiaan tuli tänään ja vähän sekava mieliala, mutta tarkempaa arviota on vaikea vielä tehdä.

Avatar
Velocity
Viestit: 2154
Liittynyt: Ti 07.09.2004 18:44
Paikkakunta: <Turku> Elite Member
Viesti:

Re: WWE '13

Viesti Kirjoittaja Velocity » Ke 07.11.2012 08:58

Panu5 kirjoitti:Aivan niin kuin Offari olisimme tältä foorumilta ainoat pelin puolustajat... Peli sitten tosiaan tuli tänään ja vähän sekava mieliala, mutta tarkempaa arviota on vaikea vielä tehdä.
Siis kuulostaako tämä;
MR.Off Topic kirjoitti:
Saimou kirjoitti:Muistatteko n. vuodentakaiset huhut THQ:n konkurssista? Parempi ostaa useampi Fan Axxess mikäli haluatte samaa herkkua ensi vuonna, THQ:n tulevaisuus saattaa nimittäin olla WWE '13:n (ja tulevan South Parkin) käsissä:
Tekisi kyllä h**vetin hyvää pelisarjalle. Luulisi kuitenkin WWE:n lisensille olevan ottajia enemmän kuin monta, koska aika takuuvarmat rahathan noilla peleillä tekee, kuten uHme ja Panu ovat meille todistaneet. Tekijöiden vaihtuessa sopisi myös erittäin hyvin, että tekisivät pelin täysin nollista.

Oma ehdotukseni, jossa tehtäisiin välivuotena jonkunlainen peli lähinnä kumpuaa Assassin's Creed -sarjasta. AC2 jälkeenhän tuli joka vuosi uusi AC pääkonsoleille joiden nimet olivat Brotherhood ja Revelations. Nyt kolmantena vuonna tuli sitten isompi julkaisu Assassin's Creed 3. Hommahan meni niin, että kun AC2 julkaistiin niin samantien alettiin keittelemään kolmosta ja Brotherhood että Revelations tehtiin kakkosen pohjien päälle, joista Brotherhood tehtiin yhden laitoksen voimalla ja Revelations sitten useamman. Toki Ubisoftilla taitaa olla hieman erillaiset resurssit käytössä, mutta toisaalta on AC:t hieman isompia ja monipuolisempia pelejäkin.

Toisinsanoen WWE peleihin tuo sopisi juuri niin, että pienempi tiimi lähtisi tekemään aina edellisen pelin pohjalle samalla, kun isompi porukka tekisi kaksi vuotta sitä täysin uutta peliä, jossa uudistukset olisi luokkaa hitosti isommat. Minusta THQ periaatteessa kusee vastatuuleen voimalla tällä hetkellä. Kyllähän se kusi lentää eteepäin ja osa löytää maahan asti, mutta tarpeeksi kovan puuskan tullessa kuset lentää lopulta naamalle. Eli siis fanipojat ostaa, mutta yhä useampi kyllästyy vuosi toisensa jälkeen pelaamaan sitä samaa paskaa ja tällä hetkellä painiala alkaa olemaan siinä vaiheessa, että olisi tärkeää säilyttää ne vanhat fanit, kun uudet fanit on niitä joille vanhemmat ostaa ne pelit. Lisäksi, kun muutenkin taidetaan olla laskussa painifaneissa yleensäottaen.

Toisaalta minähän olen vain ihminen, joka edelleenkin pitää parhaana painipelinä maailmassa WWF No Mercy, jonka osa peliominaisuuksista saatiin kiinni vasta joskus WWE10:ssä tai ehkä vuoden aikaisemmin. Kuitenkin semmonen kymmenen vuotta meni siinä sitten ja siltikkin edellinen pelaamani WWE-peli oli kankeampi, mitä tuo WWF No Mercy.

Ei pelillisissä ominaisuuksissa sitten jokin MDickie Wrestling Empiret on ehottomasti edessäpäin. Esimerkiksi kyseisten pelien "universe" -moodi on about erittäin paljon parempi, vaikka on erittäin yksinkertainen. Jotain samanlaista urasydeemiä toivoisi WWE-peleihin niin voisi olla hiukkasen kiinnostavampaa yksin noidenkin pelien pelaaminen.

Totuushan on, että koko WWE-pelien ytimen saisi repiä helvettiin, raiskata kahesti ja sitten ottaa kokonaan uusi huora käyttöön.
...pelin puolustukselta? Olet kuin republikaani.
XBKuvaX 360 - Jump In.
PLAYSTATION 3 - PLAY B3YOND
Kuva -The Future Is Blue-

Avatar
eCiuj
Viestit: 2210
Liittynyt: Ti 04.10.2011 00:00
Paikkakunta: Turku

Re: WWE '13

Viesti Kirjoittaja eCiuj » Ke 07.11.2012 09:46

Panu5 kirjoitti:Aivan niin kuin Offari olisimme tältä foorumilta ainoat pelin puolustajat... Peli sitten tosiaan tuli tänään ja vähän sekava mieliala, mutta tarkempaa arviota on vaikea vielä tehdä.
Velocity, oletan Panun tarkoittaneen tällä lauseella että luuleeko Offari että pelin ainoat puolustajat ovat tältä foorumilta. Ja puolustajilla hän tarkoittaneet mm. häntä sekä minua jotka eivät itke jokaisesta pikkuasiasta sekä näkee pelissä -- ihme ja kumma -- jotain hyvää.
AAAWWWEEESSSOOOMMMEEE

Panu5
Viestit: 1059
Liittynyt: Ke 12.10.2005 14:56
Viesti:

Re: WWE '13

Viesti Kirjoittaja Panu5 » Ke 07.11.2012 11:10

Olet kuin republikaani.
Kyllä minun nimen mainitseminen tuossa postauksessa kertoo kaiken olennaisen. Ja osaan lukea ilman vaivalloista lainaustasikin, kiitos vain. Tällä foorumilla kyllä joskus olo tuntuu kuin olisi politiikko, kun kaikista sanomisistani väännetään jos jonkinmoista vittuilua. Peli on tuossa pöydällä ja viihdyin eilenkin sen ääressä ja tulen viihtymään jatkossakin.

Attitude Era-mode on todella siististi tehty ja kaiken kruunaa aidot selostukset. Toki Montreal Screwjobia oltiin vähän siloteltu Shawn Michaelsin näkökulmasta (oli pelissä todella vihainen Vincelle ringsidella ja seisoi hänen vieressä, kun Bret Hart sylki McMahonin pärställe sen sijaan, että juoksi Vincen kanssa karkuun), mutta silti olin tyytyväinen tuohon ensimmäiseen tarinaan. Nyt on työn alla Austinin stoori, ja eilen nakersi tuossa Rumble-tappio niin, että latasin tuon Acceleratorin ja nyt on kaikki unlockattavat painijat, mestaruudet, areenat jne. Attitude Eran aikaisia videoita ei silti saanut, joten tässä on siltikin vielä mieltä läpäistä nuo kaikki.

Avatar
vendicta
Viestit: 1245
Liittynyt: La 17.10.2009 08:28

Re: WWE '13

Viesti Kirjoittaja vendicta » Ke 07.11.2012 12:03

Eilen tuli peli laatikkoon ja siitä lähtien vetänyt attitude-eraa. Normaalilla tasolla taitaa olla Mick Foley-tarina(mikälieonkaan) menossa ja voin kyllä toistaiseksi ainakin suositella pelkästään attitude-eran takia! :) Itsekkin Fan Axxessin ostin, mutta unlockkauksen käytän vasta, kun olen ensin yrittänyt kaikki vetää itse läpi.

Avatar
MR.Off Topic
Viestit: 3971
Liittynyt: Ke 22.08.2007 17:34
Paikkakunta: GODLAND

Re: WWE '13

Viesti Kirjoittaja MR.Off Topic » Ke 07.11.2012 12:21

Tulin vain sanoneeksi, että olette todistaneet, että WWE:n lisensillä tekee takuvarmat rahat ja en nyt ihan usko, että kahden henkilön ostoksilla ne rahat tehdään, joten tervettä järkeä käyttämällä tajuatte varmaan, että yleistin, että teidänlaisia ihmisiä on olemassa paljon, jotka tyytyvät siihen, mitä teille annetaan. Niin ja teidät kaksi mainitsin, koska olette olleet suurimmin äänessä. Kyllähän tältä foorumilta varmaan muitakin löytyy.

--

Itse ostan vapaapaini pelin sitten, kun pelit eivät ole animaatiosta toiseen menemistä. En itse jaksa pelata, koska painat paria nappia ---> katsot viiden sekunnin animaation ----> painat paria nappia -----> katsot animaation ----> painat paria nappia -------> katsot animaation. Mitä yritän sanoa, että haluan sujuvamman pelattavuuden. Nopeampi tahtisen, hauskemman. Tuommoisten pitempien animaatioiden olo toki jossain määrin on pakollista painipeleissä, mutta ei sen pitäisi ihan tuommoista olla. Siinä WWE All Stars oli kyllä jotain oikeaan suuntaan, mutta se oli niin simppeli, että kävi tylsäksi äkkiä. Näiden vuosimallipelien pelattavuus on sitten jokseenkin monipuolinen, mutta erittäin kankea.

Ne fysiikat olisi ihan kivat ja oikeasti muutenkin grafiikat tälle vuosikymmenelle. Grafiikoista nyt en niin suuresti välitä, mutta olisihan se ihan kiva, jos eivät olisi aivan järjettömän paljon muita nykyajan pelejä jäljessä.

Sitten joku Universe -pelisydeemi on ihan kiva, mutta voisivat oikeasti tehdä kunnollisen "career" -pelimuodon. Tämmöisen kunnolliseen toteuttamiseen tarvittaisiin kuitenkin hieman enemmän sitä kehitysaikaa kuin vuosi. Miksi? Koska tämmöisessä Career -sydeemissä pitäisi olla ainakin myös NXT, FCW ja vaikka joku päästä keksitty indyliiga mukana. Siihen sitten tyrkättäisiin ne Heymanin juonikuviot. Pelaajalla itsellä olisi päätösvalta onko heel vai feissi ja käännöksiä voisi tehdä. Ei mitään junan raiteilla kulkevaa tarinaa vaan feudeja alotettaisiin sinun kanssa ja myös sinä voisit aloittaa feudeja eri tyyppien kanssa. Backstage suhteiden luontia. Sopimusneuvotteluita. Eli siis kunnollinen uramoodi.

Jos joku on pelannut MDickkien pelejä niin huomaa, että lainaan miehen peleistä aika paljon tuohon uramoodiin. Mitä haluaisinkin olisi periaatteessa tuollainen urasydeemi, johon pistetään THQ:n tai minkä vain peliyhtiön resurssit mukaan ja tehdään erilaisia hienoja segmentti kuvioita ja muita joilla saadaan oikeasti uskottavia feudeja. Siihen sitten laitettaisiin hauska gameplay päälle niin voisin tuommoisen pelin oikeasti ostaa.
GOD OF ALERT Heeelp meee

Tajunnan Rakennelmia

Avatar
-Invincible-
Viestit: 276
Liittynyt: La 02.01.2010 21:45

Re: WWE '13

Viesti Kirjoittaja -Invincible- » To 08.11.2012 16:44

Avasin just pelin ja saatavilla on massiivinen yli 600MB patchi! Kellään tietoa changelogista?

E: http://wwe.thq.com/go/article/view/2607 ... -available
"I call that a medium segment. It's not rare and it's certainly not well done."
- Cesaro

WrestlingAlertin Formulatietäjä vuosimallia 2013!

Avatar
Mr.Perfekt
Viestit: 794
Liittynyt: Su 24.08.2008 17:51
Paikkakunta: Lahti

Re: WWE '13

Viesti Kirjoittaja Mr.Perfekt » To 08.11.2012 19:00

-Invincible- kirjoitti:Avasin just pelin ja saatavilla on massiivinen yli 600MB patchi! Kellään tietoa changelogista?

E: http://wwe.thq.com/go/article/view/2607 ... -available
Seuraavassa patchissa saisivat kyllä korjata tuon 1-count-bugin. todella rasittavaa kun 15 minuutin jälkeen teet Pedigreen ja tyyppi hyppää ylös 1-countin jälkeen.

Avatar
Saimou
Moderaattori
Viestit: 1459
Liittynyt: Ke 10.11.2004 22:51
Paikkakunta: Vasa

Re: WWE '13

Viesti Kirjoittaja Saimou » To 08.11.2012 23:10

No niin pojat - lopetin kuulopuheille itkemisen, otin kapulan kauniiseen käteen ja pelasin peliä. Kaveri, jonka edellinen WWE-peli oli SvR07 (meikän 06) oli hairahtanut tämän ostamaan, ja pääsin sitten tuotetta testaamaan.

Ensihuomio oli mukavan laaja roster. Toki hieman huvitusta herätti kun valikossa soi Drew McIntyren musiikki, mutta itse pelistä skottia ei löytynyt. No, ehkäpä jossain "JOBBERZ"-DLC:ssä...

Pitkä aika oli minulla edellisen WWE-pelin pelaamisesta (kokeillut joskus kaverin SvR07:ää), mutta aika nopeasti vanhat metkut muistuivat mieleen. Jonkin verran pelimekaniikka oli muuttunut, mutta suurin epämukavuustekijä tuntui olevan se, että näppäimet olivat ihan eri paikoissa kuin kuusi vuotta sitten. No, kai tuotakin voivat THQ:n kokouksissa ylistää suureksi uudistukseksi...

Ottelimme useita fourway-otteluita, koska alkuviikon treenannut kaveri olisi ownannut minut täysin singlesissä. Kohteena olevan vastustajan vaihtaminen osoittautui tuskalliseksi: automaattisesti homma meni vähän miten sattuu, manuaalisesti L3:n painelu oli äärettömän kankeaa. Jos vaikka oikealla tatilla olisi voinut osoittaa suunnan jonne haluaa hyökätä? Tekoäly ei ollut mainittavasti vuosien varrella parantunut: koneen hallinnoimilla hahmoilla ei ollut mikään kiire keskeyttämään selätyksiä. Ei sillä, että se olisi itseltäkään mitenkään nopeasti ja sulavasti onnistunut... Todella turhauttavaksi seikaksi nousi se, että a) liikkeet ovat edelleen samoja vanhoja animaatioita b) omia liikkeitä ei voi keskeyttää. Toisin sanoen nelinottelu päättyi siihen, kun ottelija X aloitti ikuisuuden kestävän liikeanimaation, ja ottelija Y käytti tilaisuuden hyväkseen pinnaamalla Z:n. Huoh.

"Uusi" selätyssysteemi on täysin järjetön - eiväthän ihmispelaajien matsit lopu enää koskaan piniin. :lol: Ymmärrän että tällä on haluttu tuoda odottamattomien kick-outtien draamaa, mutta ei oikein toimi, kun selätyksestä pääsee aina irti. I Quitin minipeli oli taas täysi vastakohta: epäinhimillistä vauhtia alusta saakka liikkunutta laatikkoa oli mahdotonta pysäyttää oikeassa kohdassa, ja Kanen (2D-hiukset = 2012 btw) ja Mankindin brutaali ottelu päättyi parin arm dragin jälkeen. Tuohon varmaan oppisi ottamaan oikean ennakon harjoittelun kautta, mutta jos se vauhti olisi vaikka kiihtynyt sillä tavalla, että alussa on turha yrittää ratkaisua, ja vasta puolen tunnin mätön jälkeen vauhti on silmät sulattavaa? Parhaaksi systeemiksi osottautuivat vanhat kunnon näpytys vs. näpytys -submmisionit, tosin niissä olen aina hävinnyt muksuna enemmän track & fieldiä pelanneelle toverille. :(

Elimination Chamber oli edelleen ihan hauska matsimuoto. Ottelussamme oli 5 standardipainijaa ja yksi CAW (Devon !!). Arvatkaapa mitä tapahtui, kun kaikki kuusi ottelijaa olivat kehässä? Hillitön lagi. Kun lokaalimoninpelin lagista oli jotenkin päässyt yli, päätin kurmoottaa vastustajaa Lesnarin murhaavalla Kimuralla, kiitos pin-systeemin myötä turhaksi muuttuneen F5:n. Pettymyksekseni huomasin, ettei Bork Laserilla edes ollut murhaavaa käsilukkoa arsenaalissaan. Mutta ei hätää, kaverini tiesi kertoa - Kimura on tulossa DLC-paketissa. Nyt. v***u. Oikeasti.

WWE '13:n ylivoimaisesti suurin ongelma löytyy sen koko pelattavuuden perusfilosofiasta. Se on liian hidastempoinen ollakseen wanhojen SmackDownien kaltainen balls to the walls -ADHD-spektaakkeli, mutta liian yksinkertainen ja yksitoikkoinen ollakseen peli, johon upottaisi kymmeniä tunteja harjoittelua. Ajoittain nakuttaessani henkeni edestä submissioneiden kourissa peli herätti alkukantaisia taistelun ja riemun huutoja, mutta enimmäkseen pelaaminen oli vain... tylsää. Tunnin sessio riitti paremmin kuin hyvin, ja ei tuosta nyt kyllä sellainen fiilis jäänyt, että voi kun pääsisi pian taas uudestaan. Aikalailla sellainen peli kuin siis odotinkin.

5/10

Panu5
Viestit: 1059
Liittynyt: Ke 12.10.2005 14:56
Viesti:

Re: WWE '13

Viesti Kirjoittaja Panu5 » Pe 09.11.2012 14:58

No nythän tätä voi kutsua ihan jopa keskusteluksi, kun sinulla on vihdoin pelikokemusta sanojesi tukena. Toki tuo harppaus SvR '06:sta tähän päivään on jo vuosissakin niin merkittävä, että pelaaminen tuntui varmasti erilaiselta. Itse en koskaan ottanut SvR '07:ssä esiteltyjä uusia näppäimiä käyttöön, vaan menin vanhoilla siihen asti, kunnes muutos oli pakko tehdä ja sitten WWE '12:ssa tuli vielä suurempi muutos, kun tuli tämä Predator Technology jne.

En nyt aivan jokaista lausettasi aio lainata, mutta kyllä asetuksista ainakin saa sen vanhan rämpytyssysteemin takaisin. Asetuksia voi ronkkia todella paljon, itse ainakin joudun hiljentämään yleisön ääniä, sillä ne vaan ovat volyymista huolimatta sietämättömän kovat. WWE '12:n bugeihinkaan ei olla paljoa kiinnitetty huomiota, vaan tässäkin versiossa syntyy näkymätön pöytä kulmauksen lähelle, jolloin vastustajaa on mahdoton heittää ko. kulmaan. Päällimmäisenä ärsyttää tosiaan nämä useat pikkuasiat, jotka kusevat. Jos otat vaikka WWE:n mestaruudesta Special Referee -ottelun, niin Justin Robertsin huulet kyllä liikkuvat kuulutukseen, mutta ääntä ei kuulu. Sietämättömän ärsyttävää on myös se, että jos laitat COM-vastustajalle vaikka yhden finisherin, niin tämä menee ja käyttää sen saman tien johonkin OMG-momenttiin. Niin ja missä vitussa on ne paljon puhutut, Paul Heymanin räätälöimät branchatut storylinet?

Avatar
Jesuli
Viestit: 191
Liittynyt: Su 24.12.2006 10:29
Paikkakunta: Pori

Re: WWE '13

Viesti Kirjoittaja Jesuli » Pe 09.11.2012 15:23

Itselläni sattunut pari surkuhupaisaa tapausta katsellessani tietokoneen pelaamia otteluita:

1. Road Dogg ja Animal ovat selostuspöydän päällä. Tätä alkaa hillitön counter -rypäs, joka kestää valehtelematta sellaiset 30 sekuntia. Lopulta Road Dogg saa liikkeen perille ja matsi päättyy, koska kyseessä oli pöytämatsi.

2. Ne painijat, joilla on tämä pin reversal vastahyökkäävät kymmeniä kertoja small package -liikettä. Really back and forth match! Muun muassa Sin Caralla onnistuu.

Tuossa ylhäällä Saimoukin totesi, että tästä pelistä (ja kymmenestä edeltäjästä) puuttuu se hauskuus. Pelaaminen on aivan hirvittävän kankeaa ja samat "sormi silmään" -vastahyökkäysanimaatiot piinaavat peliä, jo s****na kymmenettä vuotta peräkkäin vähintään. Pelinopeussäädin auttaisi jo paljon. Noissa oikeissa urheilupeleissä pelinopeutta on voinut säätää jo melkein 15 vuotta.

Johtuuko tämä kaikki siitä, että PS2 -versiota jyystettiin tässä vierellä niin monta vuotta? Nyt, kun siitä on päästy eroon, niin pukkaa jo kohta seuraavaa sukupolvea ja nykyiselle ei enää jaksa tehdä mitään. Tässä alkaa olla niin paljon pikkuvirheitä ja sitten isompia virheitä, että jonkun pitäisi jo viheltää peli poikki ja laittaa pelintekijät, jos ei pakkolomalle, niin suoraan giljotiiniin (väkivalta ei ole ratkaisu ongelmiin).

Näitähän riittää:
-Kaikki juhlivat mestaruusvoittoa saman animaation turvin. Kane heiluu, kuin Paul London voitettuaan Hardcore -vyön.
-Vyöt eivät sovi painijoiden lanteille. Vyön ja ihon väliin jää senttien väli, joka näyttää typerältä muilla paitsi "liian iso paita" Cenalla.
-Jokainen liike aloittaa uuden animaation ja tekee pelistä h**vetin kankeaa pelattavaa ja katsottavaa.
-Ilmeisesti naiskehon tekemin on osoittautunut ylivoimaiseksi pelintekijöille. Lihaksikkaammat naiset ovat liian laihoja ja eivät näytä näin itseltään. Muutkin naiset näyttävät "tönkköhiuksineen" lähinnä naurettavilta.
-Teräsportaat hyppivät kehässä yhtä iloisesti, kuin esimerkiksi kendokeppi. Kuinka vaikeaa olisi tehdä jokaisesta esineestä oman painoisensa?
-Kun kehässä on enemmän väkeä tai esineitä, niin peli hidastuu (kuulostaa joltain perkeleen PS2 -pelin ongelmalta nykypäivänä ajateltuna).
-Miksi ei kuvia voisi ladata kovalevyltä peliin kankean paint toll -järjestelmän tilalle? Okei, ehkä halutaan estää vaginan kuvia nettipeleissä, mutta kuitenkin.

Joskus myöhemmin taas lisää.
Velocity kirjoitti:koko v***n huone on koluttu läpi, ja siinä makasin 10 minuuttia paikallani ja se vain KATOSI.
What kirjoitti:Miksi Cena ei saisi Wrestlemanian pääottelussa?
What kirjoitti:Sekin oli ihan uskomattoman hieno hetki, kun Porin torilla kaksi n.13-vuotiasta teinityttöä tuli pummimaan tupakkaa.

Avatar
-Invincible-
Viestit: 276
Liittynyt: La 02.01.2010 21:45

Re: WWE '13

Viesti Kirjoittaja -Invincible- » Pe 09.11.2012 22:40

Katos p****le CAWille saa tänä vuonna pistettyä Finlandin kotimaaksi.

E: Kumma että sieltä löytyy Finland muttei esimerkiksi Swedeniä tai Norwayta.
Sent from my Paranoid Galaxy S II using Tapatalk
"I call that a medium segment. It's not rare and it's certainly not well done."
- Cesaro

WrestlingAlertin Formulatietäjä vuosimallia 2013!

Avatar
eCiuj
Viestit: 2210
Liittynyt: Ti 04.10.2011 00:00
Paikkakunta: Turku

Re: WWE '13

Viesti Kirjoittaja eCiuj » La 10.11.2012 13:25

-Invincible- kirjoitti:Katos p****le CAWille saa tänä vuonna pistettyä Finlandin kotimaaksi.

E: Kumma että sieltä löytyy Finland muttei esimerkiksi Swedeniä tai Norwayta.
Sent from my Paranoid Galaxy S II using Tapatalk
Joku THQ:lta spottasi Suomen lipun WrestleManiassa :tu:.
AAAWWWEEESSSOOOMMMEEE

McAngle
Viestit: 42
Liittynyt: Ma 20.11.2006 20:50
Paikkakunta: Tku

Re: WWE '13

Viesti Kirjoittaja McAngle » La 10.11.2012 13:29

eCiuj kirjoitti:
-Invincible- kirjoitti:Katos p****le CAWille saa tänä vuonna pistettyä Finlandin kotimaaksi.

E: Kumma että sieltä löytyy Finland muttei esimerkiksi Swedeniä tai Norwayta.
Sent from my Paranoid Galaxy S II using Tapatalk
Joku THQ:lta spottasi Suomen lipun WrestleManiassa :tu:.
Eikös Suomen lipun saanut jo WWE 12 laitettua esim. pöksyihin?

Avatar
Jesuli
Viestit: 191
Liittynyt: Su 24.12.2006 10:29
Paikkakunta: Pori

Re: WWE '13

Viesti Kirjoittaja Jesuli » La 10.11.2012 13:55

Suomen lippu kuten moni muukin "uusi" lippu ängettiin mukaan jo WWE '12 -pelissä. Nyt vaan uutuutena on se, että painijan kotipaikaksi saa Suomen. Eli kehäkuuluttaja sanoo nyt "from Finland".
Velocity kirjoitti:koko v***n huone on koluttu läpi, ja siinä makasin 10 minuuttia paikallani ja se vain KATOSI.
What kirjoitti:Miksi Cena ei saisi Wrestlemanian pääottelussa?
What kirjoitti:Sekin oli ihan uskomattoman hieno hetki, kun Porin torilla kaksi n.13-vuotiasta teinityttöä tuli pummimaan tupakkaa.

Panu5
Viestit: 1059
Liittynyt: Ke 12.10.2005 14:56
Viesti:

Re: WWE '13

Viesti Kirjoittaja Panu5 » La 10.11.2012 23:57

Tulinkin lukeneeksi Cory Ledesman Twitteriä ja noista Universe Moden storylineista vain 10-15 prosenttia on niitä branchattuja. Kumma vain, kun olen tahkonnut yhden Universe-vuoden enkä ole vieläkään törmännyt niihin.

Ja tässä kun olen jonkin aikaa pelaillut, niin yksi ongelma tulee ylitse muiden, siis Universe Modessa lähinnä kun Exhibitionia en pelaa. Eli ongelmana on se, että rosterit ovat liian pienet. Attitude Erassa on toki se nelisenkymmentä ukkoa, mutta eipä niitä kiinnostaisi oikein nakella tuonne aktiivirosterin sekaan, kun olen yrittänyt mukailla mahdollisimman paljon nyky-WWE:tä hieman asenteella ja keskiviikkoisin runnon RAW is WARia Attitude Eran valtavalla rosterilla. Muistaakseni viime vuonna oli paljon enemmän aktiivisia painijoita, tai ainakin nyt tuntuu siltä, kun meinaa olla skenaariot vähissä. Sekin varmaan kyllä auttaa asiaa, että tag teameja muodostuu lähes koko ajan. Odotan jo joulukuuta, kun saa Rybackin, Tensain ja kumppanit. Nyt vain pitää pärjätä nykyrosterilla ja tehdä välillä jopa muutoksiakin.

Avatar
valkopeura
Viestit: 610
Liittynyt: To 13.04.2006 21:24

Re: WWE '13

Viesti Kirjoittaja valkopeura » Su 11.11.2012 02:02

Vanhat ps-1, ps-2 aikaiset THQ:n WWE pelit oli oikein hauskaa multitapilla kaveriporukassa pelattavaa. Etenkin 6-man survival, elimination chamber, monen miehen ladder matsit ym. Jossain välissä uusimassa WWE pelissä tuli joku uudistus ja peli muuttui täysin kankeaksi hitaaksi samaan aikaan ehkä realistisemmaksi mutta kenestäkään ei ollut enään kivaa pelata. Muuna WWE ei koskaan ole mitenkään toiminutkaan kun kaveriporukassa pelattuna. Yksinpelaaminen on ollut aina sellasta aivot narikkaan menoa tee tätä jos ei oo mitään parempaakaan tekemistä ja kyllä aina on ollut helkkaristi parempaa tekemistä. Nykyään vaikka jotain Tekkeneitä tai Soul Calibureja pelaa porukassa paljon mielummin, vaikka 2 tyyppiä voikin vain pelata kerrallaan.
Darien Fawks kirjoitti:Kappas, Mr.Off Topic kävi ulostamassa oikein kunnolla tänne ketjuun. Ihan pakarat heiluivat sitä tehdessä.

Avatar
-Invincible-
Viestit: 276
Liittynyt: La 02.01.2010 21:45

Re: Re: WWE '13

Viesti Kirjoittaja -Invincible- » Su 11.11.2012 02:14

Panu5 kirjoitti:Tulinkin lukeneeksi Cory Ledesman Twitteriä ja noista Universe Moden storylineista vain 10-15 prosenttia on niitä branchattuja. Kumma vain, kun olen tahkonnut yhden Universe-vuoden enkä ole vieläkään törmännyt niihin.

Ja tässä kun olen jonkin aikaa pelaillut, niin yksi ongelma tulee ylitse muiden, siis Universe Modessa lähinnä kun Exhibitionia en pelaa. Eli ongelmana on se, että rosterit ovat liian pienet. Attitude Erassa on toki se nelisenkymmentä ukkoa, mutta eipä niitä kiinnostaisi oikein nakella tuonne aktiivirosterin sekaan, kun olen yrittänyt mukailla mahdollisimman paljon nyky-WWE:tä hieman asenteella ja keskiviikkoisin runnon RAW is WARia Attitude Eran valtavalla rosterilla. Muistaakseni viime vuonna oli paljon enemmän aktiivisia painijoita, tai ainakin nyt tuntuu siltä, kun meinaa olla skenaariot vähissä. Sekin varmaan kyllä auttaa asiaa, että tag teameja muodostuu lähes koko ajan. Odotan jo joulukuuta, kun saa Rybackin, Tensain ja kumppanit. Nyt vain pitää pärjätä nykyrosterilla ja tehdä välillä jopa muutoksiakin.
Mua ärsyttää taas se, että ei meinaa painijat riittää kun tein ECW:n, kun pitää olla joku h**vetin 15 äijän minimirajoitus niin pakko ottaa joitain muita AE-tyyppejä mukaan. Tietysti cawit olisivat yksi mahdollisuus, mutta en keksi ketä latailisin ja sitten alkaa se musiikinlataushässäkkä kun pitää oikein areenaefektit olla mukana niin YouTubesta niitä löytyy, mutta sitten taas v***ttaa se, kun ne musiikit on välillä niin h**vetin kovaäänisiä että ei muutakuin uutta lataamaan.

Ja musiikin äänenvoimakkuuksista puheenollen, miten joittenkin painijoiden musiikit on voitu kusta niin, että ovat aivan liian hiljaisia? Esimerkiksi Bryan ja Rhodes, jopa myös kansitähdellä liian hiljainen musiikki.

Miten muuten olet jo kerennyt mennä vuoden universea? Skippailetko paljon kokonaisia kortteja vai mitä? Itse menen vasta SummerSlamissa, jonka kortti näyttäisi aika kovalta, ja viikottaisten puolella kovia feudeja menossa. DX erosi tuossa muutama viikko sitten myös.


E: Niin ja hei, miltäs teillä muilla mestaruustilanne näyttää? Minulla:

RAW
WWE: Chris Jericho
Intercontinental: The Miz
Tag: Team Hell No

Smackdown
WHC: Mark Henry
US: Swagger


Sent from my Paranoid Galaxy S II using Tapatalk
"I call that a medium segment. It's not rare and it's certainly not well done."
- Cesaro

WrestlingAlertin Formulatietäjä vuosimallia 2013!

Panu5
Viestit: 1059
Liittynyt: Ke 12.10.2005 14:56
Viesti:

Re: WWE '13

Viesti Kirjoittaja Panu5 » Su 11.11.2012 15:40

Olen aika rankalla kädellä skippaillut muutaman kerran, mutta toisaalta olen kyllä aikalailla painanut pitkää päivää Universe Moden edessä. Ihan alussa nollasin vielä koko roskan, mutta nyt olen vuoden koettanut kahlata läpi ihan vain sen takia, että näkisin miten kaikki perinteet, kuten Royal Rumble ja Wrestlemania toteutuvat. Hyvinhän ne toteutuivat ja draftiakin oli sitten luvassa runsain mitoin. Ainut ongelma oli vain se, kun otin Raw Is Warin mukaan siihen ja sitten mm. Daniel Bryan ja Jack Swagger ajautuivat Attitude Eran rosterin sekaan. Nyt olisi suunnitelmissa hajauttaa tuo minun megalomaaninen Raw Is War kahtia.

Avatar
-Invincible-
Viestit: 276
Liittynyt: La 02.01.2010 21:45

Re: WWE '13

Viesti Kirjoittaja -Invincible- » Su 11.11.2012 16:27

Tekisi mieli testata Special Refereetä kun en ole vielä sitä mennyt yhtään. Siinä on vain sellainen ongelma, että haluaisin nimenomaan Universessa mennä kyseisen matsin, mutten keksi mitään loogista ratkaisua siihen, miten toteuttaisin sen. Eli siis kenet laittasin vaikkapa mestaruusmatsissa tuomariksi?
"I call that a medium segment. It's not rare and it's certainly not well done."
- Cesaro

WrestlingAlertin Formulatietäjä vuosimallia 2013!

Vastaa Viestiin