WWE 2K15

Keskustelua vapaapainiaiheisista peleistä ja videoista.
Avatar
TheChosen
Viestit: 190
Liittynyt: Ma 23.01.2006 19:24
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: WWE 2K15

Viesti Kirjoittaja TheChosen » La 23.08.2014 13:30

Siskolle näytin ja hän hetken luuli että kyseessä on oikea Randy Orton ja niin pois päin, kunnes hän huomasi yleisön. On jo aikakin että painijat sentään näyttävät painijoilta eikä miltään karikatyyri nukeilta.

Tämä graafinen taso tietenkin koskee vain next-gen konsoleita ja hyvällä tuurilla PS3 versio on sama kuin edellinen, mutta päivitetyllä rostereilla.
"It's only a game if you win, but if you lose it's a stinking waste of time." - Al Bundy

Avatar
MR.Off Topic
Viestit: 3971
Liittynyt: Ke 22.08.2007 17:34
Paikkakunta: GODLAND

Re: WWE 2K15

Viesti Kirjoittaja MR.Off Topic » La 23.08.2014 13:53

TheChosen kirjoitti:Siskolle näytin ja hän hetken luuli että kyseessä on oikea Randy Orton ja niin pois päin, kunnes hän huomasi yleisön. On jo aikakin että painijat sentään näyttävät painijoilta eikä miltään karikatyyri nukeilta.

Tämä graafinen taso tietenkin koskee vain next-gen konsoleita ja hyvällä tuurilla PS3 versio on sama kuin edellinen, mutta päivitetyllä rostereilla.
Niin no grafiikan taso on kyllä huikeaa, mutta mielestäni kaikki ihmishahmot tuossa sisääntulossa hyppäsivät esiin muusta ympäristöstä. Heidän reunat oli ikään kuin liian terävät, ihan kuin painijoiden hahmon mallinnukset olisi grafiikalta parempia kuin ympäristön tekstuurit. Lisäksi Cenan naama näytti jotenki tosi päälle liimatulta yhdessä kohtaa. Aivan kuin kehässä olisi seisonut tyyppi, joka oli liimannut paperisen Cena naamarin päähänsä.

Mutta onhan tuo aika pirun realistista grafiikkaa. Toivottavasti gameplay olisi myös ottanut loikan eteepäin, mutta tuskimpa.
GOD OF ALERT Heeelp meee

Tajunnan Rakennelmia

Avatar
Darien Fawks
Viestit: 3765
Liittynyt: Pe 09.04.2004 15:04
Paikkakunta: Pääkaupunki

Re: WWE 2K15

Viesti Kirjoittaja Darien Fawks » Su 24.08.2014 12:57

Kyllä minusta on aika kummallista katsoa tuo video ja kitistä jostain yleisöstä, joka on sekin parantunut huikeasti. Sen kuitenkin tietää, ettei yleisö pelin aikana tule olemaan mitenkään erityisen realistinen, joten mitäpä tuollaiseen kiinnittää huomiota.

Ikää minulla on 27 ja suunnilleen saman ajan olen konsoleilla pelannut. Ensimmäinen kertahan tämä on, kun voisin oikeasti erehtyä peligrafiikan ja oikean elämän välillä. Ei voi muuta kuin kehua. Miettikää nyt, jos vaikka itse olisitte tuolla ja isänne tai äitinne katsoisi, että jaahas, meidän rakas poikamme eCiuj siellä WWE-kehässä menee, vaikka kyseessä on vain IGN:n video. Un-frickin'-believable!

Jos uuden sukupolven laite tulee jossain vaiheessa hankittua, niin ehdottomasti menee ostoon tämä peli ihan jo visuaalisen annin puolesta. Sen verran kauan peli on ollut ok, mutta näyttänyt uskomattomasti aivan täysin samalta paskalta kuin edellisvuosina.
Uudistunut, entistä parempi Kielisirkus:

http://kielisirkus.blogspot.fi/

Avatar
Dedu
Viestit: 798
Liittynyt: Ke 10.12.2008 18:54

Re: WWE 2K15

Viesti Kirjoittaja Dedu » Su 24.08.2014 17:47

Itseltäni löytyy jo PS4, ja tulen varmaan tämän pelin ostamaan. Jos ei muuten niin ihan vaan siksi, että saan uudelle konsolille ainakin yhden WWE-pelin. Toivottavasti on pelillisesti toimiva.

Grafiikasta sen verran, että todennäköinen syy miksi hahmot, erityisesti yleisö, hyppäävät esiin tuosta ympäristöstä on yksinkertaisesti pelin värimaailma/valaistus. Eli se särö realistisuuteen tulee siinä, kun erittäin kirkas tai väririkas hahmo liikkuu tummalla alustalla. Eli toisinsanoen joko hahmo on liian kirkas, tai ympäristö liian tumma. Yleisössä taas yksi suuri ongelma on tuo liioiteltu heiluminen ja hyppiminen, eli sitä hahmojen liikehdintää tulisi vähentää, ja yleisöä ehkä hiukan tiivistää (tuntuu että katsojia on joissakin paikoissa liian vähän).

Ja yksi todella suuri asia, joka voi vaikuttaa siihen hahmojen ja ympäristön realistisuuteen: valonlähde. Tai tässä tapauksessa enemmänkin sen puute. Pelissä ei ilmeisesti ole varsinaisia valonlähteitä. Eli pitäisi yksinkertaisesti tehdä niin, että kaikki kehän yläpuolella olevat lamput, entrancen aikana välkkyvät valot yms olisivat "dynaamisia", tai mikä nyt oikea termi sille onkaan. Sanokaa ihmeessä jos ette ymmärrä mitä tarkoitan, voin tarvittaessa yrittää selittää asian paremmin. Mutta vaikuttaa siltä, että pelissä hahmot, niiden valaistus ja varjot ovat animoituja. Eli ne eivät synny jonkin valonlähteen perusteella, vaan graafikkotiimi on animoinut ne valmiiksi.

Mutta kuten jo totesin, peli näyttää hyvältä, mutta sitä laiskuutta (ja huonoja valintoja) on kyllä todellakin havaittavissa:
-Kuten eCiuj totesikin, puuttavat kameramiehet... Miksi? Voitanee odottaa, että IC-mestaruusmatsissa kehän laidalla nököttää WHC-vyö?
-Selostajatiimi heiluu aivan liikaa verrattuna siihen, että he eivät puhu mitään. Moni varmasti tietää kuinka pelihahmojen suut liikkuvat GTA V:ssä tai Garry's Modissa, kun pelaaja puhuu mikrofoniin. Olisiko ollut liikaa käyttää samankaltaista ohjelmointia selostajiin, että he heiluttelisivat käsiään vain puhuessaan?
-Yleisö on liian yliliikkuva ja harva.
-Hahmot teleporttaavat edelleen rampille. Kuvataan ramppia ja Ortonia ei näy missään, yhtäkkiä hän seisookin siinä. Ei niitä tarvitse välttämättä kaikkia animoida, koska settejä on useampia, mutta voisi niihin jotain kehitellä.
-Mitä v**tua tuo WWE-logo tekee tuolla rampilla? Sitä ei ole ollut käytössä pitkään aikaan. Nämä on niitä asioita, jotka mua on aina WWE-peleissä vituttanut. Eiköhän Undertakerilläkin ole taas v***u soihdunkantajat omassa entrancessaan.
Darien Fawks kirjoitti:Kyllä minusta on aika kummallista katsoa tuo video ja kitistä jostain yleisöstä, joka on sekin parantunut huikeasti. Sen kuitenkin tietää, ettei yleisö pelin aikana tule olemaan mitenkään erityisen realistinen, joten mitäpä tuollaiseen kiinnittää huomiota.

Ikää minulla on 27 ja suunnilleen saman ajan olen konsoleilla pelannut. Ensimmäinen kertahan tämä on, kun voisin oikeasti erehtyä peligrafiikan ja oikean elämän välillä. Ei voi muuta kuin kehua. Miettikää nyt, jos vaikka itse olisitte tuolla ja isänne tai äitinne katsoisi, että jaahas, meidän rakas poikamme eCiuj siellä WWE-kehässä menee, vaikka kyseessä on vain IGN:n video. Un-frickin'-believable!

Jos uuden sukupolven laite tulee jossain vaiheessa hankittua, niin ehdottomasti menee ostoon tämä peli ihan jo visuaalisen annin puolesta. Sen verran kauan peli on ollut ok, mutta näyttänyt uskomattomasti aivan täysin samalta paskalta kuin edellisvuosina.
Ei se ole niinkään sitä, että kunhan kitistään tai kuinka paljon se vaikuttaa. Vaan sitä, että ihmiset tietävät kuinka paljon parempaankin uudella konsolisukupolvella pystyy. Ihmiset tahtovat rahalleen parhaan mahdollisen vastineen.


EDIT:
Goldustin entrance:

Hahmo itsessään näyttää hyvin tehdyltä. Kuitenkin muutama asia pisti silmään tässäkin. Ensinnäkin: miksi pyrot tulevat edelleen tyhjästä? Tai ihan vaan rampin lävitse? Olisiko ollut liikaa vaivaa tehdä ne putket joista pyrot ammutaan? Ja sitten toinen kysymys: milloin Goldust on viimeksi käyttänyt pyroja entrancessaan? Menee taas samaan kategoriaan Undertakerin soihdunkantajien kanssa. Se, että Taker tulee 'Maniaan kerran tai pari joidenkin druidien kanssa ei tarkoita sitä, että se sama entrance pitäisi lyödä peliin. Sama pätee tässäkin asiassa; se että Goldust on käyttänyt pyroja joskus 2000-luvun alkupuolella ei tarkoita sitä, että niitä pyroja pitäisi tunkea peliin vuosikymmen sen jälkeen.

EDIT 2:
Tsekatkaa muuten tämä:
Ortonin entrance 2K14 vs. 2K15.
Myhvatte kirjoitti:pitäisi kai olla iloinen että Cena ei pistänyt sekä Lesnaria että Rollinsia taputtamaan, pukenut molempia mekkoihin ja pannut p*****seen, samalla vitsaillen Summerslamin beatdownista.

Japeet
Viestit: 1514
Liittynyt: Pe 29.12.2006 16:00

Re: WWE 2K15

Viesti Kirjoittaja Japeet » Su 24.08.2014 19:15

Dedu kirjoitti:Mitä v**tua tuo WWE-logo tekee tuolla rampilla? Sitä ei ole ollut käytössä pitkään aikaan
Viimeksi taisi olla maanantaina. Eri logo tosin.

Nää sisääntulovideot on meikäläisen mielestä ihan turhia kohteita kun katsellaan onko mikään muuttunut. Eipä niistä oikein saa irti kuin grafiikkapäivitykset ja animaatiota, ja sitäkin aika vähäisesti. Noissa välivideoissa kuitenkin lähes poikkeuksetta paremmat grafiikat kuin sitten varsinaisessa pelivaiheessa, ja grafiikka itsessäänkin on ollut jo vuosia mielestäni tasolla josta ei varsinaisesti tarvitse parantaa, mutta kun kerran voidaan niin miksi ei. Enemmän ne animaatiot kiinnostavat, ja ainakin noiden kahden videon perusteella aika pientä edistymistä siinä otettu. Päähahmo on vaikuttavasti tehty, mutta taustahahmot (yleisö, vastustaja) näyttävät edelleen yhtä heikosti animoiduilta kuin ennenkin. Sitten on toki ne yksityiskohdat kuten kuvaajien puuttuminen. Olisihan se kiva jos ne näkyisivät, erityisesti tuossa Goldustin sisääntulossa näytti hölmöltä kun mies oli kanssakäymisessä olemattoman kameran kanssa. Toisaalta varsinaisen pelin kannalta täysin epäoleellinen seikka, eikä se kamera mitään vaikuta että kamera puuttuu. Sen verran mitätön yksityiskohta kuitenkin että sen voisi tehdä päin vittuakin kuten vaikka Fifoissa ja kaikki olisivat tyytyväisiä niin sinällään en tajua miksi sitä ei ole tehty.

+Grafiikat
-Animaatiot
-Yksityiskohdat

Tuossapa oikeastaan kaikki mitä tässä vaiheessa voidaan sanoa. Katellaan uudestaan sitten kun pelikuvaa tulee saataville.

Avatar
Dedu
Viestit: 798
Liittynyt: Ke 10.12.2008 18:54

Re: WWE 2K15

Viesti Kirjoittaja Dedu » Su 24.08.2014 20:07

Japeet kirjoitti:
Dedu kirjoitti:Mitä v**tua tuo WWE-logo tekee tuolla rampilla? Sitä ei ole ollut käytössä pitkään aikaan
Viimeksi taisi olla maanantaina. Eri logo tosin.
Eikö se ollut suht selvää mitä viestilläni tarkoitin? Oleellinen osa alkuperäisestä viestistäni boldattu. Tuota logoa ei ole näkynyt aikoihin. Ja nämä ei ole mitään hirveän oleellisia juttuja jotka pilaisivat pelin, mutta samalla sellaisia mitä en ymmärrä. Sama pätee muuhunkin, kuten entranceihin. Vai oletko sitä mieltä, että tyyliin Rey Mysterionkin pitäisi tulla kehään samanlaisen päähineen kanssa, jota tämä käytti WrestleMania 22:ssa? Tai ehkäpä laittaa vielä lisäksi P.O.D soittamaan rampille?

Tarkoitan siis tätä:

Mun mielestä se on vaan turhaa laittaa jotain once in a lifetime-entranceja videopeliin, jossa ne entrancet pyörii moneen kertaan.
Myhvatte kirjoitti:pitäisi kai olla iloinen että Cena ei pistänyt sekä Lesnaria että Rollinsia taputtamaan, pukenut molempia mekkoihin ja pannut p*****seen, samalla vitsaillen Summerslamin beatdownista.

Avatar
Memory
Viestit: 520
Liittynyt: Ke 12.01.2005 17:46

Re: WWE 2K15

Viesti Kirjoittaja Memory » Su 24.08.2014 20:55

Darien Fawks kirjoitti:Kyllä minusta on aika kummallista katsoa tuo video ja kitistä jostain yleisöstä, joka on sekin parantunut huikeasti. Sen kuitenkin tietää, ettei yleisö pelin aikana tule olemaan mitenkään erityisen realistinen, joten mitäpä tuollaiseen kiinnittää huomiota.

Ikää minulla on 27 ja suunnilleen saman ajan olen konsoleilla pelannut. Ensimmäinen kertahan tämä on, kun voisin oikeasti erehtyä peligrafiikan ja oikean elämän välillä. Ei voi muuta kuin kehua. Miettikää nyt, jos vaikka itse olisitte tuolla ja isänne tai äitinne katsoisi, että jaahas, meidän rakas poikamme eCiuj siellä WWE-kehässä menee, vaikka kyseessä on vain IGN:n video. Un-frickin'-believable!

Jos uuden sukupolven laite tulee jossain vaiheessa hankittua, niin ehdottomasti menee ostoon tämä peli ihan jo visuaalisen annin puolesta. Sen verran kauan peli on ollut ok, mutta näyttänyt uskomattomasti aivan täysin samalta paskalta kuin edellisvuosina.
No en tiedä mitä laseja teidän päässäne on, mutta tuota videota kuin katsoo, tulee ihan mieleen joku cartoon jossa kävelee keskellä oikea ihminen. Vähän niinkuin South Parkissa on liimattu Mel Gibsonin pää piirroshahmoon. Ramppiakin kun Ortonin taustalla katselee, tulee ihan vanhat kunnon PlayStation One-ajat mieleen. 8)

Oli miten oli, ei grafiikka tätä pelisarjaa pelasta. Pelililisesti tulee edelleen olemaan paskaa, fakta.

Japeet
Viestit: 1514
Liittynyt: Pe 29.12.2006 16:00

Re: WWE 2K15

Viesti Kirjoittaja Japeet » Su 24.08.2014 22:47

Sama pätee muuhunkin, kuten entranceihin. Vai oletko sitä mieltä, että tyyliin Rey Mysterionkin pitäisi tulla kehään samanlaisen päähineen kanssa, jota tämä käytti WrestleMania 22:ssa? Tai ehkäpä laittaa vielä lisäksi P.O.D soittamaan rampille?
Sanoinko viestissäni mitään tuohon viittaavaa? Puhuinko viestissäni entranceista yhtään mitään lukuunottamatta sitä että kameramiesten puuttuminen näyttää hölmöltä? Mielestäni sanoin ainoastaan että päähahmoa lukuunottamatta animaatio näytti sutaistulta, että yksityiskohtien puuttuminen on ikävää, ja että grafiikka on hyvää. Niin ja senkin taisin sanoa että tässä vaiheessa vertailu on aika hedelmätöntä koska peleissä välianimaatiot lähes aina ovat erilaatuisia kuin varsinainen pelikuva. Ja kaikki tämä yleisellä tasolla. Oletatko nyt että haluan jotain erikoissisääntuloja sen takia että vastasin yhteen (1) kohtaan viestissäsi -ja siihenkin vain siksi että ymmärsin sen väärin.

Ja sitten vastaus. En panisi pahakseni jos suurimman osan painijoista sisääntulot olisivat jotain Wrestlemania-entranceja tai muuten erityisiä, jos ne myös pysyisivät tarpeeksi lyhyinä. Kaikkea muutakin lihaksista yleisöreaktioihin liioitellaan jotta pelaamisessa olisi suuruuden tuntua, joten miksi ei sitten sisääntuloja. Mielummin kyllä mielummin laimentaisin kaikkea muuta lähemmäs totuudenmukaista, mutta voisin elää Mysterion päähineiden kanssa.

Avatar
Dedu
Viestit: 798
Liittynyt: Ke 10.12.2008 18:54

Re: WWE 2K15

Viesti Kirjoittaja Dedu » Su 24.08.2014 23:36

Japeet kirjoitti:Sanoinko viestissäni mitään tuohon viittaavaa? Puhuinko viestissäni entranceista yhtään mitään lukuunottamatta sitä että kameramiesten puuttuminen näyttää hölmöltä? Mielestäni sanoin ainoastaan että päähahmoa lukuunottamatta animaatio näytti sutaistulta, että yksityiskohtien puuttuminen on ikävää, ja että grafiikka on hyvää. Niin ja senkin taisin sanoa että tässä vaiheessa vertailu on aika hedelmätöntä koska peleissä välianimaatiot lähes aina ovat erilaatuisia kuin varsinainen pelikuva. Ja kaikki tämä yleisellä tasolla. Oletatko nyt että haluan jotain erikoissisääntuloja sen takia että vastasin yhteen (1) kohtaan viestissäsi -ja siihenkin vain siksi että ymmärsin sen väärin.

Ja sitten vastaus. En panisi pahakseni jos suurimman osan painijoista sisääntulot olisivat jotain Wrestlemania-entranceja tai muuten erityisiä, jos ne myös pysyisivät tarpeeksi lyhyinä. Kaikkea muutakin lihaksista yleisöreaktioihin liioitellaan jotta pelaamisessa olisi suuruuden tuntua, joten miksi ei sitten sisääntuloja. Mielummin kyllä mielummin laimentaisin kaikkea muuta lähemmäs totuudenmukaista, mutta voisin elää Mysterion päähineiden kanssa.
Kommentoin yleisellä tasolla. En olettanut, että haluaisit kyseisiä asioita peliin, vaan esitin kysymyksen/vertauskuvan liittyen kaikkeen ylimääräiseen mitä WWE peleistä löytyy, tai missä jonkintasoinen laiskuus/ajattelemattomuus näkyy. Itselleni nimenomaan nuo kauneusvirheet ovat aina olleet ärsyttäviä seikkoja ihan lapsesta asti. Se, että entrance, theme, stage, ring gear tai jokin muu vastaava asia on useamman vuoden vanha tuo juuri sen fiiliksen, että pelintekijöistä kovin moni ei taida seurata WWE:n tuotetta.

Vähän sama asia, jos tämän vuoden EA Sports NHL:ssä olisi käytössä (joko kaikilla tai osalla joukkueista) vain 90-luvun pelipaidat ja rosterit. Itseasiassa NHL-pelisarjassa mua on kauan ärsyttänyt se, että omalle pelaajalle on voinut joskus laittaa pipon päähän tai maalivahdille maskin muutaman vuosikymmenen takaa. Sama pätee myös siihen, että NHL:ssä Oilersilla ja Sharksilla on omat custom-entrancet, kun 28 muulla joukkueella on "oletus"-entrance.

Se on eri asia, jos kyseessä on jokin legenda. Oli kyseessä sitten NHL tai WWE. Tämä siis oma mielipiteeni.
Myhvatte kirjoitti:pitäisi kai olla iloinen että Cena ei pistänyt sekä Lesnaria että Rollinsia taputtamaan, pukenut molempia mekkoihin ja pannut p*****seen, samalla vitsaillen Summerslamin beatdownista.

Avatar
Darien Fawks
Viestit: 3765
Liittynyt: Pe 09.04.2004 15:04
Paikkakunta: Pääkaupunki

Re: WWE 2K15

Viesti Kirjoittaja Darien Fawks » Ma 25.08.2014 01:35

Siinä on Dedu kyllä oikeassa, että aivan käsittämätöntä, että Goldiella on pyrot. Nykypäivänä pyroja ei ole WWE:ssä juuri kenelläkään, mutta että nyt sitten hahmolla, jolla itse en ole nähnyt niitä kuuna päivänä ja joka on pääasiallisesti ollut täytehahmo viime aikoina. :o

Druideista valitusta en kyllä oikein ymmärrä. Undertakerilla on Wrestlemaniassa aina druidit mukana, eikä hän muualla enää painikaan. Kyllä kyseenalaisempaa olisi ollut jättää druidit pois.

Japeet on oikeassa siinä, että entrance-videoitahan nämä vain ovat, eivätkä siis klassisessa mielessä pelikuvaa. Toivotaan, että animaatiot ovat menneet uusiksi, sillä nehän ne ovat viime vuosina olleetkin ne, jotka ovat tympineet aina. Siis nämä "counteroin kun toinen yrittää tehdä minulle liikkeen maassa, eli tökkään toista naamaan ja saan etulyöntiaseman". Tällainen kaavamaisuus ja kaikkien animaatioiden tuttuus jo vuosien takaa on se, joka eniten näissä on tympinyt muun grafiikan päivittämättömyyden ohella. Noin muuten peli on minusta kuitenkin ollut yleensä ihan ok. Tai no kyllä niistä otteluista usein aika nopeasti on riemu loppunut myös.
Uudistunut, entistä parempi Kielisirkus:

http://kielisirkus.blogspot.fi/

Avatar
Jack DiBiase
Moderaattori
Viestit: 3819
Liittynyt: Su 18.04.2004 14:52

Re: WWE 2K15

Viesti Kirjoittaja Jack DiBiase » Ma 25.08.2014 12:51

Joo, grafiikat näyttää hienoilta ja todennäköisesti otan tämän PS4:lle, koska toisinaan huvittaisi naksutella painipeliä ja tehdä CAWeja ja niin edelleen.

Mutta se, että tämän sarjan peruspelattavuus on teknisesti edelleen 90-luvun tasolla, pelkkä kaunis karkki päältä katsottuna ei riitä. On suorastaan käsittämätötä, että nyt herran vuonna 2014, kahdeksannen sukupolven konsolille tehty ja tämän kyseisen pelisarjan kuudestoista(!) painos, ei vieläkään sisällä minkäänlaista kunnon fysiikkamoottoria. Joskus aikoinaan 2000-luvun alussa, kun ensimmäisen kerran kokeilin monien tuntemaa peliä nimeltä Porrasturvat, aloin fantasioimaan kuinka hienosti tätä uutta ja ennennäkemätöntä ns. rag-doll fysiikkaa voitaisiin käyttää hyväksi painipeleissä. Kuvittelin mielessäni kuinka makoisaa olisi vaikka Stone Coldilla vetää Stunnerilla joku backstagen portailta pyörimällä alas, tai Undertakerilla Chokeslamilla heitellä porukkaa alas korkeista paikoista ja nauttia animaatioista, kun elottomat ruumiit kituvat maassa, ja kaikenlaista hienoa, mitä mielikuvitukseni keksi. Tiesin, että tähän kaikkeen varmasti menisi muutama vuosi, jotta sellaiset ominaisuudet saataisin WWE-peleihin, mutta olin luottavainen, koska siihen aikaan pelisarja oli teknisesti huippulaatua mihin tahansa muihin peleihinkin verrattuna.

Kelataan aikaa 12 vuotta eteenpäin Porrasturvien ilmestymisestä, ja TÄTÄ TEKNIIKKAA EI VIELÄKÄÄN OLE SAATU WWE-PELEIHIN. Miten ne edes kehtaavat myydä meille edelleen kömpösti esianimoitua paskaa ilman mitään varsinaista fysiikkaa. Kuvitelkaa kuinka paljon enemmän se toisi tähän peliin nautintoa, jos vaikka kun clothesline pamahtaisi vastustajaa eri kulmista ja eri nopeuksista eri tavalla ja vastustaja myisi liikkeen joka kerta erilaisella animaatiolla. Tai Suplexia suorittaessa animaatio olisi erilainen riippuen painijan voimasta ja sen henkisestä väsymystilasta, ja luonnollisesti vastustajan painosta. Tämä ei ole mitään avaruustiedettä, sillä tekniikka on ollut olemassa jo yli kymmenen vuotta ja sitä on onnistuneesti hyödynnetty monissa peleissä, kun EA:n urheilupelit. Mutta jostain syystä tällaisesta pelistä (WWE), missä kaikki pelattavuus olennaisesti perustuu vastustajan näyttävästi vahingoittamiseen, juuri tästä pelistä se loistaa poissaolollaan.

Turha ehkä enempää valittaa pelattavuudesta, ennen kuin edes ainuttakaan gameplay-videota on ilmestynyt. Mutta voi p****le, jos ensimmäisetä pelivideosta asti sitten huomaa, että liikkeiden animaatio ja myynti on edelleen sitä purkitettua esianimoitua paskaa kuin aina ennenkin ensimmäisestä pelistä lähtien.
WE BACK YA'LL?!

Avatar
Ravenwood
Viestit: 2276
Liittynyt: La 09.01.2010 20:11
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: WWE 2K15

Viesti Kirjoittaja Ravenwood » Ma 25.08.2014 15:20

Gameplaytä Gamescomista

Samalta kuralta toi kyllä näyttää kuin aikasemminkin.

Avatar
Dedu
Viestit: 798
Liittynyt: Ke 10.12.2008 18:54

Re: WWE 2K15

Viesti Kirjoittaja Dedu » Ma 25.08.2014 15:20

Darien Fawks kirjoitti:Siinä on Dedu kyllä oikeassa, että aivan käsittämätöntä, että Goldiella on pyrot. Nykypäivänä pyroja ei ole WWE:ssä juuri kenelläkään, mutta että nyt sitten hahmolla, jolla itse en ole nähnyt niitä kuuna päivänä ja joka on pääasiallisesti ollut täytehahmo viime aikoina. :o

Druideista valitusta en kyllä oikein ymmärrä. Undertakerilla on Wrestlemaniassa aina druidit mukana, eikä hän muualla enää painikaan. Kyllä kyseenalaisempaa olisi ollut jättää druidit pois.

Japeet on oikeassa siinä, että entrance-videoitahan nämä vain ovat, eivätkä siis klassisessa mielessä pelikuvaa. Toivotaan, että animaatiot ovat menneet uusiksi, sillä nehän ne ovat viime vuosina olleetkin ne, jotka ovat tympineet aina. Siis nämä "counteroin kun toinen yrittää tehdä minulle liikkeen maassa, eli tökkään toista naamaan ja saan etulyöntiaseman". Tällainen kaavamaisuus ja kaikkien animaatioiden tuttuus jo vuosien takaa on se, joka eniten näissä on tympinyt muun grafiikan päivittämättömyyden ohella. Noin muuten peli on minusta kuitenkin ollut yleensä ihan ok. Tai no kyllä niistä otteluista usein aika nopeasti on riemu loppunut myös.
Joo, ehkä se nykyään on ihan ymmärrettävää, vaikka itse suosisin entrancea ilman druideja. Itselleni se vitutus on jäänyt pääasiassa SmackDown vs. Raw -peleistä, jolloin Undertaker oli vielä aktiivipainija, ja tuli kehään druidien kanssa. Nykyään varmaan ne suurimmat ärsytyksen kohteet ovat juuri nämä pienet, mutta painifanin huomion herättävät, virheet.
Jack DiBiase kirjoitti:Joo, grafiikat näyttää hienoilta ja todennäköisesti otan tämän PS4:lle, koska toisinaan huvittaisi naksutella painipeliä ja tehdä CAWeja ja niin edelleen.

Mutta se, että tämän sarjan peruspelattavuus on teknisesti edelleen 90-luvun tasolla, pelkkä kaunis karkki päältä katsottuna ei riitä. On suorastaan käsittämätötä, että nyt herran vuonna 2014, kahdeksannen sukupolven konsolille tehty ja tämän kyseisen pelisarjan kuudestoista(!) painos, ei vieläkään sisällä minkäänlaista kunnon fysiikkamoottoria. Joskus aikoinaan 2000-luvun alussa, kun ensimmäisen kerran kokeilin monien tuntemaa peliä nimeltä Porrasturvat, aloin fantasioimaan kuinka hienosti tätä uutta ja ennennäkemätöntä ns. rag-doll fysiikkaa voitaisiin käyttää hyväksi painipeleissä. Kuvittelin mielessäni kuinka makoisaa olisi vaikka Stone Coldilla vetää Stunnerilla joku backstagen portailta pyörimällä alas, tai Undertakerilla Chokeslamilla heitellä porukkaa alas korkeista paikoista ja nauttia animaatioista, kun elottomat ruumiit kituvat maassa, ja kaikenlaista hienoa, mitä mielikuvitukseni keksi. Tiesin, että tähän kaikkeen varmasti menisi muutama vuosi, jotta sellaiset ominaisuudet saataisin WWE-peleihin, mutta olin luottavainen, koska siihen aikaan pelisarja oli teknisesti huippulaatua mihin tahansa muihin peleihinkin verrattuna.

Kelataan aikaa 12 vuotta eteenpäin Porrasturvien ilmestymisestä, ja TÄTÄ TEKNIIKKAA EI VIELÄKÄÄN OLE SAATU WWE-PELEIHIN. Miten ne edes kehtaavat myydä meille edelleen kömpösti esianimoitua paskaa ilman mitään varsinaista fysiikkaa. Kuvitelkaa kuinka paljon enemmän se toisi tähän peliin nautintoa, jos vaikka kun clothesline pamahtaisi vastustajaa eri kulmista ja eri nopeuksista eri tavalla ja vastustaja myisi liikkeen joka kerta erilaisella animaatiolla. Tai Suplexia suorittaessa animaatio olisi erilainen riippuen painijan voimasta ja sen henkisestä väsymystilasta, ja luonnollisesti vastustajan painosta. Tämä ei ole mitään avaruustiedettä, sillä tekniikka on ollut olemassa jo yli kymmenen vuotta ja sitä on onnistuneesti hyödynnetty monissa peleissä, kun EA:n urheilupelit. Mutta jostain syystä tällaisesta pelistä (WWE), missä kaikki pelattavuus olennaisesti perustuu vastustajan näyttävästi vahingoittamiseen, juuri tästä pelistä se loistaa poissaolollaan.

Turha ehkä enempää valittaa pelattavuudesta, ennen kuin edes ainuttakaan gameplay-videota on ilmestynyt. Mutta voi p****le, jos ensimmäisetä pelivideosta asti sitten huomaa, että liikkeiden animaatio ja myynti on edelleen sitä purkitettua esianimoitua paskaa kuin aina ennenkin ensimmäisestä pelistä lähtien.
Tästä kyllä ehdottomasti samaa mieltä. Fysiikkamoottori alkaa olemaan melkein joka (urheilu)pelissä enemmänkin sääntö kuin poikkeus. Toki on sitä ehkä WWE:nkin peleissä jollakin tasolla, mutta aivan liian vähän. Onhan se nyt aika syvältä, kun Rey Mysterio voi heitellä Big Show'ta ilmaan kuin käpysäkkiä. Ehkä Yukes' on todennut, että suurin asiakaskunta koostuu lapsista/nuorista, jotka eivät osaa kiinnittää näihin asioihin huomiota, ja jotka ostavat pelin jokatapauksessa. Tässä se nähdään mitä pelisarjalla tapahtuu, kun jäädään sinne omalle mukavuusalueelle ja keskitytään vain maksimaaliseen voittoon miettimättä pitkäaikasempia seuraksia.

Ylipäätään uuden konsolisukupolven tulisi mahdollistaa WWE-peleissä melkein kaikki herkut. Niin grafiikat, dynaamiset valot, dynaamisen peliympäristön, erilaiset animaation yms. WWE on kuitenkin peliympäristöltään niin mitättömän pieni, että tämä konsolisukupolvi voi tarjota sille (ainakin melkein) kaiken mahdollisen.

Jos gameplay-matskua haluaa nähdä, niin täältä löytyy: http://www.youtube.com/results?search_q ... 5+gameplay
Ei kuvanlaadultaan mitenkään silmiä hivelevää, mutta antanee jonkinlaisen mielikuvan siitä, mitä voi itse pelimatskulta odottaa.
Myhvatte kirjoitti:pitäisi kai olla iloinen että Cena ei pistänyt sekä Lesnaria että Rollinsia taputtamaan, pukenut molempia mekkoihin ja pannut p*****seen, samalla vitsaillen Summerslamin beatdownista.

Avatar
Jack DiBiase
Moderaattori
Viestit: 3819
Liittynyt: Su 18.04.2004 14:52

Re: WWE 2K15

Viesti Kirjoittaja Jack DiBiase » Ma 25.08.2014 15:34

Dedu kirjoitti:Onhan se nyt aika syvältä, kun Rey Mysterio voi heitellä Big Show'ta ilmaan kuin käpysäkkiä.
Jossain osassahan (ainakin Here Comes the Pain) kokeiltiin tuollaista weight detection systeemia, mutta se ei tehnyt muuta kuin sai pelin entistäkin epärealistisemmaksi. Olikohan ettei Matt Hardy jaksanut tehdä suplexia Shawn Michaelsille tai jotain sinne päin.

Ja näköjään toi gameplay näyttää ihan samalta shitiltä kuin aina. Ja turha sanoa, että "aikainen versio". Ei tässä muutamassa kuukaudessa mitään isompaa saada tehtyä jos ei 15 vuodessakaan olla saatu.
WE BACK YA'LL?!

Avatar
Darien Fawks
Viestit: 3765
Liittynyt: Pe 09.04.2004 15:04
Paikkakunta: Pääkaupunki

Re: WWE 2K15

Viesti Kirjoittaja Darien Fawks » Ti 26.08.2014 00:15

Jack DiBiase kirjoitti: Ja näköjään toi gameplay näyttää ihan samalta shitiltä kuin aina. Ja turha sanoa, että "aikainen versio". Ei tässä muutamassa kuukaudessa mitään isompaa saada tehtyä jos ei 15 vuodessakaan olla saatu.
Hah haa, hauskasti ja hyvin sanottu! Nimenomaan noin, eipä ole enää toivoa tässä asiassa. Kyllä masensi tuo gameplay-video. Ihan samalla tavalla pyörähti Orton saatuaan iskun kendokepistä kuin varmaan viimeisenä viitenä vuonna. Voi hitto, että voi sylettää. Joka vuosi jokin typerä grafiikkapäivitys ja jokin uusi stoorimoodi, jota ensin hypetetään kovasti mutta seuraavana vuonna kuitenkin vaihdetaan, koska ei kukaan kestä enää lupausta samasta paskasta.

Jaakko kirjoitteli hyvin kyllä tuosta fysiikkamoottoriasiasta. Linkitänpä tässä teille pelin, joka sai aika sysipaskoja arvioita aikanaan, mutta jota oli vain ihan hiton hauska pelata. Tässä videossa on nyt päällä vielä tuollainen koodi, että hahmo hyppää korkeammalle ja on jo valmiiksi ragdollina. https://www.youtube.com/watch?v=uspiZG_REEo#t=96 Video alkaa oikeasta kohtaa ja demonstroi, mikä pelissä on niin hauskaa. Miettikää, kun saa lyödä ja heitellä pahiksia kaikenlaisista ikkunoista lävitse ja ties mihin tankoihin ja muihin.

WWE-pelin tekijät kehuvat vuodesta toiseen sitä, miten action näyttää samalta kuin TV:ssä. 1) Ei se näytä, sillä nuo animaatiot näyttävät vain hiton kömpelöiltä ja ei kukaan katsoisi lajia, jos liikkeet myytäisiin aina täysin samalla tavalla, oli tekijänä ja vastaanottajana kuka tahansa. 2) Ei se edes ole mikään arvo, sillä tuosta kommentista vain tietää, että kyseessä on samaa esipurkitettua scheissea kuin aiempinakin vuosina. Fysiikkamoottori nimenomaan toisi jokaiseen otteluun oman arvonsa, kun mukana olisi sattumanvaraa muussakin kuin siinä, vetääkö vastustaja taas voivittumitensereversoituontaas-muuvin vai ei.

Hauskuus on se, mikä näistä peleistä on nykypäivänä aika kaukana. Muutaman ottelun jaksaa jolkotella ympäriinsä niin, että saa tehtyä juoksu-grapleja ja vältettyä vihollisen muuveja, mutta sitten kohta reversalien sattumanvaraisuus tai helpommalla tasolla reversalejen puuttuvuus imee koko ilon. Entranceihinkin laitetaan joka vuosi niin hitosti kehitysaikaa, mutta oikeasti yksittäisen painijan entrancen katsoo korkeintaan kerran alusta loppuun – ellei sitten kiduta itseään vielä lisää periaatteen vuoksi silloin, kun kerrankin on jokin iso matsi kyseessä ja haluaa vähän enemmän tunnelmaa muuten tyhjänpäiväiseen jynssäämiseen.
Uudistunut, entistä parempi Kielisirkus:

http://kielisirkus.blogspot.fi/

Japeet
Viestit: 1514
Liittynyt: Pe 29.12.2006 16:00

Re: WWE 2K15

Viesti Kirjoittaja Japeet » Ti 26.08.2014 02:57

Jep jep, kauppaan jää tämäkin. SvR08 on se jonka kohdalla luovutin, ja näköjään edelleen ollaan samalla kehitysasteella.

Avatar
Velocity
Viestit: 2154
Liittynyt: Ti 07.09.2004 18:44
Paikkakunta: <Turku> Elite Member
Viesti:

Re: WWE 2K15

Viesti Kirjoittaja Velocity » Ti 26.08.2014 06:43

Japeet kirjoitti:Jep jep, kauppaan jää tämäkin. SvR08 on se jonka kohdalla luovutin, ja näköjään edelleen ollaan samalla kehitysasteella.
Sama, SVR 08 meni päivän jälkeeen takaisin kauppaan koska 07 vaan oli paljon parempi. Sen jälkeen ei tosiaan ole tarvinnut koskea näihin uudempiin. 07:aa tosin kaverin kanssa pelataan vieläkin :D
XBKuvaX 360 - Jump In.
PLAYSTATION 3 - PLAY B3YOND
Kuva -The Future Is Blue-

Avatar
DeadManWalking
WrestlingAlertin johtava jääkiekkoanalyytikko
Viestit: 8631
Liittynyt: Ke 13.07.2005 13:51
Paikkakunta: Kuopio + Oulu/Manchester

Re: WWE 2K15

Viesti Kirjoittaja DeadManWalking » Ti 26.08.2014 16:25

Japeet kirjoitti:Jep jep, kauppaan jää tämäkin. SvR08 on se jonka kohdalla luovutin, ja näköjään edelleen ollaan samalla kehitysasteella.
Olen tässä miettinyt että olisi kyllä kiva pelata jotain painipeliä ja voisi ostaa konsolin, joten taidanpa hommata PS2:n ja hommata siihen jonkun SVR 08:n tjsp.
Riveni kirjoitti:Tämä ei tosin auta siihen että joku Naarajärveläinen luulee olevansa Oulusta (Ja Manchesterista). Eihän sieltä olekkaan kuin se 400 kilometriä Ouluun, vaikka tämän pahamaineisen JYPin kotokunnille on alle 100 kilometriä. 8)
Four passes break any defense

Avatar
Coca
Viestit: 907
Liittynyt: La 18.08.2007 09:55
Paikkakunta: Kotka

Re: WWE 2K15

Viesti Kirjoittaja Coca » Ke 27.08.2014 08:26

Ei sitä 08 kannata. Se on jäykkä, hidas ja ontuva. Pari vuotta aiemmin tehtiin huikea painipeli!
WrestlingAlertin seuraava kehäpsykologi

Avatar
Jack DiBiase
Moderaattori
Viestit: 3819
Liittynyt: Su 18.04.2004 14:52

Re: WWE 2K15

Viesti Kirjoittaja Jack DiBiase » Ke 27.08.2014 11:41

Vieläkö konsensus on, että SvR06 on sarjan paras painipeli?
WE BACK YA'LL?!

Avatar
Darien Fawks
Viestit: 3765
Liittynyt: Pe 09.04.2004 15:04
Paikkakunta: Pääkaupunki

Re: WWE 2K15

Viesti Kirjoittaja Darien Fawks » Ke 27.08.2014 15:53

Minun suosikkini oli RAW 2 Xboxilla. Se oli oikeasti jostain syystä aika viihdyttävä.
Uudistunut, entistä parempi Kielisirkus:

http://kielisirkus.blogspot.fi/

Avatar
Memory
Viestit: 520
Liittynyt: Ke 12.01.2005 17:46

Re: WWE 2K15

Viesti Kirjoittaja Memory » Ke 27.08.2014 16:55

Darien Fawks kirjoitti:Minun suosikkini oli RAW 2 Xboxilla. Se oli oikeasti jostain syystä aika viihdyttävä.
Kuten myös. Siinä oli monta ominaisuutta jota ei edelleenkään löydy tämän päivän painipeleistä. Tämän generaation RAW 3 olisi jo oikeasti kiinnostava peli, harmi että lopettivat pelien kehityksen jo ennen PS3 ja X360 aikaa. Kyllähän pelissä oli omat vikansa, mutta oli se vaan jostain syystä h**vetin viihdyttävä peli. Varmasti tuli joskus satoja tunteja hakattua parin kaverin kanssa, seasonissakin kun sai monta pelata samaan aikaan.

Avatar
Darien Fawks
Viestit: 3765
Liittynyt: Pe 09.04.2004 15:04
Paikkakunta: Pääkaupunki

Re: WWE 2K15

Viesti Kirjoittaja Darien Fawks » Ke 27.08.2014 23:51

Memory kirjoitti:
Darien Fawks kirjoitti:Minun suosikkini oli RAW 2 Xboxilla. Se oli oikeasti jostain syystä aika viihdyttävä.
Kuten myös. Siinä oli monta ominaisuutta jota ei edelleenkään löydy tämän päivän painipeleistä. Tämän generaation RAW 3 olisi jo oikeasti kiinnostava peli, harmi että lopettivat pelien kehityksen jo ennen PS3 ja X360 aikaa. Kyllähän pelissä oli omat vikansa, mutta oli se vaan jostain syystä h**vetin viihdyttävä peli. Varmasti tuli joskus satoja tunteja hakattua parin kaverin kanssa, seasonissakin kun sai monta pelata samaan aikaan.
Näinpä. Jotenkin näistä peleistä liian usein unohdetaan tuo pelaamisen hauskuus, kun lässytetään aina vain grafiikoista ja siitä, miten nyt näyttää niin ja niin aidolta. Tekiväthän ne tässä vastikään sen Legends of Wrestlemaniankin tosin, mutta se nyt taas oli jo ehkä vähän liiankin over the top. En tosin hankkinut sitä, joten en osaa sanoa, oliko se silti lopulta parempaa viihdettä kuin nämä aikuismaisemmat versiot.
Uudistunut, entistä parempi Kielisirkus:

http://kielisirkus.blogspot.fi/

Avatar
TheChosen
Viestit: 190
Liittynyt: Ma 23.01.2006 19:24
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: WWE 2K15

Viesti Kirjoittaja TheChosen » Pe 29.08.2014 14:31

WWE 2K15 PC versio on havaittu Korean rating boarding sivustolla. Kelpaa minulle! Viimeisin PC-julkaisu sarjassa oli RAW joskus vuodelta 2002.

http://www.grb.or.kr/Statistics/Popup/P ... fe99abe7ec
"It's only a game if you win, but if you lose it's a stinking waste of time." - Al Bundy

Avatar
Jack DiBiase
Moderaattori
Viestit: 3819
Liittynyt: Su 18.04.2004 14:52

Re: WWE 2K15

Viesti Kirjoittaja Jack DiBiase » Ke 03.09.2014 08:50

Jotain making of pätkää pelistä:




Ainakin ulkoasun puolesta on nyt panostettu ensimmäistä kertaa lähes 10 vuoteen. Toivottavasti se pelattavuus olisi samalla tasolla.
WE BACK YA'LL?!

Vastaa Viestiin