WWE 2K15

Keskustelua vapaapainiaiheisista peleistä ja videoista.
Avatar
Ravenwood
Viestit: 2276
Liittynyt: La 09.01.2010 20:11
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: WWE 2K15

Viesti Kirjoittaja Ravenwood » La 06.12.2014 17:15

ViiZei kirjoitti:^Kai sä tilasit sen pelin? Kahden viikon palautusaika. Ihan sama mitä sivujen omat säännöt sanovat avatuista paketeista tms, noissa on aina se kahden viikon palautusaika.
Tilasin joo, mutta enpä mä tuota jaksa ruveta takasinkaan lähettämään. Kyllä mä ton MyCareerin nyt yritän ainaki läpi vetää vaikka tuokin on paljon tylsempi pelimuoto kuin mitä alkujaan ajattelin. Pelkkiä 1 vs. 1 matseja jatkuvalla syötöllä. Jokseenkin puuduttavaa.

Hulkamaniac
Viestit: 14
Liittynyt: Su 18.01.2004 20:27
Paikkakunta: Kuopio

Re: WWE 2K15

Viesti Kirjoittaja Hulkamaniac » Ke 17.12.2014 00:58

Minä olen pelaillut samaa versiota ilmeisesti kuin Coca. Itselläni oli arvostelujen mukaiset odotukset pelistä, eli aika laimeahkot. Yllätyin kuitenkin positiivisesti. :) En tiedä johtuneeko positiivisuus osittain reilun vuoden konsolittomasti vietetystä ajasta (ps3:een iski light of death) vaihdellen välillä kakkavaippoja ja tehden pelkästään kaikkea "oikeaan" perheenisän arkeen kuuluvaa mukavaa. Hommasin hetki sitten vaimolta salaa ps4:n ja pitihän se vanhana old school -painin ja kaikenlaisten painipelien fanina hommata tämäkin kokemus. WWE 14 on jäänyt minulta kokonaan väliin, joten vertailupohjana käytän WWE 13 ja sitä aiempia tuotoksia.

Muutamia näytösmatseja olen ehtinyt ottamaan ja parit harkat + eventit my storyssa omalla tulevalla monsterheelillä. Hiukan siinä sivussa tuli myös luonti -ja editointijuttuihin tutustuttua.

Mielestäni ainakin 1 vs 1 matsit ovat menneet jokseenkin oikeaan suuntaan. Nyt tämä näyttää showpainilta enemmän kuin aiemmin ja pelattavuuteen on tullut paljon pieniä mielenkiintoisia yksityiskohtia, jotka tekevät matseista autenttisia. Näitä ovat mm. staminan realistisen oloinen heikentyminen ja sen vaikutus painijan liikkumiseen; väsyneenä maatessa voidaan raahautua köysiin, joista otetaan tukea noustakseen ylös ja otettuaan kunnolla pataan tai tehtyään staminapalkki alhaisena voimia vaativan liikkeen makoillaan pitkään kanveesissa. Lisäksi nyt on sellainen fiilis, että liikkeet tekevät kipeää.. ainakin leikisti. Tosin verta en ole vielä nähnyt, vaikka bleidauksen pitäisi olla päällä (tuoleja ja muita aseita en ole vielä pahemmin kolistellut). Ilmeet ja tuskainen vaikertaminen lattialla on toteutettu tyylikkäästi.

Selättäminen on myös tehty sulavan realistiseksi; oikeastaan jokaisen maahanviennin jälkeen voi päättää haluaako yrittää nopeaa selätystä ja molempien ollessa kanveesissa virkeämpi osapuoli voi ryömiä selättämään. Selätyksestä nouseminen on tosiaan tehty haasteellisemmaksi, joka antaa myös com vastustajalle entistä paremmat mahdollisuudet voittoon (aiemmissa osissa nousin 99% varmuudella selätyksestä, jos vain halusin.. ja sehän se vasta veikin jännityksen yksin peleistä). Nyt palkki liikkuu suht nopeasti, joten heikossa hapessa tarvitsee tarkkuutta. Itse en ole huomannut kontrollien erityisesti jätättävän näissä tilanteissa, vaan kosketus täsmälleen oikeaan aikaan riittää.. Kyllähän se välillä keljuttaa, kun haluaisi saada ylivoimaisen voittoputken omalle sankarilleen ja sitten joku randomilta tuntuva kaveri katkaisee sen yllättävällä selätyksellä. Mutta eihän kaikki voi olla Bill Goldbergejä. Tai sitten Wrestlemanian main event päättyy omien sillinäppien takia perus suplexin jälkeiseen selätykseen.. Se on p****estä, koska eihän niin koskaan käy?! Joka tapauksessa selätyshomma on nykyisellään minun mielestäni paljon parempi kuin aiemmissa osissa. Nyt jokaista vastustajan selätysyritystä saa odottaa pienellä pelolla, etenkin jos oman häiskän kuntomittari kahlaa pohjalukemilla.

Ketjupainilisäys on ihan ok ja tuohan hiukan monipuolisuutta + eloa mittelöihin. Olisin tietysti odottanut selkeämpiä eroja mörssäreiden ja pienempien painijoiden ketjuihin, koska harvemmin mörssärit toisilleen nopeita snapmareja yms. heittelee. Niitäkin ominaisuuksia olisi hyvä pystyä editoimaan moveseteissä. Isoilla ja pienillä painijoilla ei onneksi kuitenkaan keskenään voi harrastaa tätä ketjupainia.

Perusliikkeitä painijoilla on riittävästi ja niitäkin saa jonkun tovin etsiskellä, ellei tee muistinvirkistystä ohjekirjan kautta. Simppelithän ne loppujen lopuksi ovat. Peruslyönnit/heitot tehdään nappia näpäyttämällä ja astetta kovemmat tällit annetaan nappi pohjassa. Nyt vastustajan sijainti vaikuttaa realistisemmin erilaisten liikkeiden toteuttamiseen (en ole varma, onko ominaisuus ollut vastaavanlainen jo WWE 14:ssä). Eli jos vastustaja on vaikka polvillaan, hänet voidaan tuupata takaisin ketoon esim. matalammalla big bootilla. Tai jos vastustaja on kiinni iholla, häntä lyödään eri tavalla. Liikkeiden suoritusnopeus on verrannollinen isku -ja tartuntanopeus attribuuttien tasoon. Hitailla painijoilla liikkeet tulevat hiukan viiveellä, joka minun mielestäni on ihan normaalia. Torjuminen on myös tehty vaikeammaksi, koska se pitää ajoittaa oikein. Torjuntanappia ei kannata rämpyttää, vaikka se onnistuikin edellisissä versioissa. Nyt rämpyttäjälle tulee huomautus "Too fast!" ja iskut vuotaa läpi.

Yksi asia mikä pistää hetken pelailun jälkeen silmään on torjuntojen yhteydessä erittäin usein tapahtuvat reversalit.. Eihän siinä mitään jos ne olisivat yleisiä ja huomaamattomia polvella mahaan tai vaikka ihan nyrkillä turpaan reversal liikkeitä, mutta jatkuvasti pitää vääntää joku saakelin Russian leg sheep vai mikä se takaapäin kampitus nyt oli!? Ja sitten se toinen etupuolelta tapahtuva vastustajan naama edellä lattiaan kaatuminen.. Näitä viljellään matseissa ihan liikaa ja se syö sitten sitä autenttisuutta, jota ollaan muilta osa-alueilta saatu mielestäni ihan kiitettävästi. Olisivat voineet jättää koko reversal homman pois ja jättää vaan pelkän blokkauksen. Ei kaikki painijat edes tee niitä liikkeitä oikeasti juuri koskaan. Ei näytä tässäkään kovin järkevältä, kun Big Show torjuu Mysteeri Reijon liikkeet kaatumalla tämän kanssa yhdessä lattiaan +10 kertaa ottelun aikana.

Näihin painijoiden "yhteisiin" juttuihin, mitä ei voi editoida, tulisi kiinnittää jatkossa huomiota. Joka painoluokassa kuuluisi olla omat realistiset tyylit niin torjumiseen kuin muuhunkin pelifyysiikkaan. Niiden tulisi käyttäytyä eri tavoilla sen mukaan, minkä painoluokan vastustaja on vastassa. Onhan tässäkin jonkinlainen weight detector -systeemi, mutta se pelkkä no lifting moves ei riitä tuomaan realistisuutta. Liikkeet tulisi animoida esimerkiksi kolmeen eri tyyliin: kevyen näköiset heitot, normaalit ja raskaat. Lisäksi tähän sotkuun lisättäisiin vielä attribuutit, jotka määrittävät liikkeiden mm. voiman ja nopeuden. Mikäli voima olisi esim. 96-100%, isot 500 paunaiset olisi mahdollista heittää menemään. Ja mikäli voima olisi vaikka 86-95%, melko isot +300 paunaiset olisi mahdollista heittää, ja voima 76-85% heittää +200 paunaa jne... Matseissa näihin suorituksiin vaikuttaisivat vielä momentum -ja staminamittarit. Liekohän ne miettineet tällaisia juttuja tuotantotiimissä..? Tuskin tuo nykyään kovin hankala olisi toteuttaa peliin, jossa suurin osa ajasta menee parin körilään vääntämiseen/nosteluun varsin pienessä miljöössä.

Painijoilta löytyy runsaasti erilaisia attribuutteja (ehkä vähän liiankin monipuolisesti), joiden kaikkien merkityksiä en ole ehtinyt/jaksanut testata. Kykyjä löytyy myös moneen lähtöön ja jokaisesta on erikseen vielä kolme leveliä. Lisäksi painijoiden OMG! ominaisuudet ja muut liikearsenaalien laajuuteen vaikuttavat ominaisuudet on valittavissa jokaiselle erikseen. Esim. nyt yläköydelle nouseminen on oma ominaisuutensa, jota kaikilla painijoilla ei ole. Sen sijaan noustaankin toiselle köydelle, josta toimitettava liikerepertuaari on vähäinen. Tämä tuo realistisuutta isompien ja pienempien painijoiden välille.

Osa hahmoista on mallinnettu erittäin realistisesti jonkinlaisen skannaussysteemin? kautta ja se toinen osa hahmoista on ilmeisesti tehty käsivaralta vähän kaljapäissä. En kauheasti itse tiedä näitä uusia staroja, joten niiden yksityiskohdat eivät sano minulle juurikaan mitään. Mutta jotenkin minulla on sellainen mielikuva, että esimerkiksi Batistan pää on häiritsevän suuri verrattuna kroppaan. Mainittakoon erityisesti itselleni tärkein hahmo Hulk Hogan, joka on mallinnettu osittain ihan hemmetin hienosti, mutta kuitenkin ihan päin v*ttua! Onhan kaikki muutkin hahmot todellisuuteen verrattuna jotenkin siloteltuja ja suurempia, mutta tämä Hulk... Sekään ei niin haittaa, vaikka yläkroppa on överi. Vaan se että Hulkin hiusrajaa on siirretty 30 cm eteenpäin!?! Siis ihan sairasta touhua. Hoganin tavaramerkki on ollut jo vuosikymmeniä ne viikset ja se huivin alta paljastuva naurettava KALJU päälaki sekä takana roikkuvat ylipitkät spedet! Olisivat tekijät jättäneet edes sen huivin päähän, jos kerran tukka ei voi olla sellainen kuin se oikeasti on. Mikähän tuossakin nyt on ollut ideana..? En vaan ymmärrä.. No joka tapauksessa hahmojen ilmeet ja eleet ovat jo osittain sekoitettavissa todelliseen maailmaan. Eli paljon on uudella sukupolvella menty grafiikoissa eteenpäin.

Luontimahdollisuuksia on supistettu roppakaupalla. Esimerkiksi CAWille valittavia hiuksia ja partoja on edellisiin versioihin nähden todella vähän. Kasvojen muokkaus on myös todella rajallinen. Nyt ei voi säätää pelkkää pään kokoa, kulmien asentoja tai kunnolla edes silmienkään kokoa. Hahmosta ei saa edelleenkään tehtyä Yokozunan kaltaista läskikasaa millään, vaan maksimi on sellainen perussuomalainen kaljamaha. Muuten kyllä itseluotujen hahmojen fyysiset olemukset näyttävät melkoisen realistisilta ja kaikenlaisia rekvisiitan puutteita voi korvata melko onnistuneesti valokuvaskannauksella. Itse en ole kauheasti jaksanut viettää aikaa hahmon luomisen parissa, vaan olen turvautunut kätevään community creationsiin, josta löytyy nopeasti läjäpäin muiden valmiiksi tehtyjä ukkeleita. Niistä voi sitten nopsaan muokkailla itselle mieluisia. Luontitiloista on valitettavasti poistettu mm. omien liikkeiden ja areenan tekeminen. Voivat sitten tulevina vuosina tuoda ne taas "uusina" paranneltuina ominaisuuksina peliin..

Matsimuodoistakin on karsittu aika karskilla kädellä kaikenlaista, etenkin useamman miehen otteluita on vähennetty. Käsittääkseni mitään uutta korvaavaa ottelumuotoa ei ole peliin tuotu.

Kyllä tämä tällä pelikokemuksella minusta ihan kelpo mäiske on ja starttaa ihan pelattavasti uuden sukupolven painipelit. Odotan todellakin innolla jatkoa.. Nämä vuosipäivitykset tosin vähän risoo. Voisivat heittää nuo vuosinumerot hiiteen ja vaikka parin vuoden välein tekisivät WWE-pelin jonkun kovan iskulauseen kera, niinkuin silloin joskus...

Plussat ja miinukset:

+ Paikoittainen realistisuuden tuntu matseissa
+ Staminasysteemi
+ Haasteellisuus ja häviämisen mahdollisuus myös com vastaan pelattaessa
+ Grafiikka
+ Enemmän hahmojen henk. koht. ominaisuuksia, joita voi muokata

+/- Fysiikkamallinnus

- Reversalit näyttää typeriltä
- Matsityyppejä poistettu
- Luontimahdollisuuksia poistettu ja rajoitettu paljon
-- Se Hulkin rogainetukka! (Vähentää ainakin sen pisteen arvosanasta!)

Tämän hetkinen arvosana: 7,5
Viimeksi muokannut Hulkamaniac, Ke 17.12.2014 13:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
What'cha gonna do when all HULKAMANIACS runs wild on YOU!?

Avatar
Coca
Viestit: 907
Liittynyt: La 18.08.2007 09:55
Paikkakunta: Kotka

Re: WWE 2K15

Viesti Kirjoittaja Coca » Ke 17.12.2014 08:08

Jep mullakin parin vuoden tauko ylipäänsä konsolipelaamisesta. Wwe 11 taisi olla viimeisin painipeli, jota olen kokeillut. Onhan tämä nyt tullut sieltä hirveän suuria harppauksia. Ehkä parin vuoden päästä alkaa olla setti kasassa?
WrestlingAlertin seuraava kehäpsykologi

Hulkamaniac
Viestit: 14
Liittynyt: Su 18.01.2004 20:27
Paikkakunta: Kuopio

Re: WWE 2K15

Viesti Kirjoittaja Hulkamaniac » Ke 17.12.2014 23:43

Houp sou. Kyllä tässä paljon hyviä pohjia on, jos eivät koko hommaa jaksa pistää uusiksi. Kunhan keskittyisivät oikeisiin asioihin.

Luin tässä tovi sitten jonkun arvostelun WWE 2K15:stä, jossa arvostelija mainitsi merkittävän puutteen yleensäkin showpainipeleissä. Nimittäin matsien käsikirjoituksen puutteen. Ainakin valtavirran painipelit ovat seuranneet enemmän kamppailu-urheilupelien jälkiä. Tavoitteena on siis voittaa jokainen matsi ja tulla mestariksi. Niissä ei oteta huomioon lainkaan esim. jobberien rooleja tai mitään muitakaan rooleja, jotka ovat kokonaisuuden kannalta yhtä tärkeitä. Niissä ei huomioida sitä onko matsi ylipäätään kiinnostava, vaan riittää kun hakataan toisesta ilmat pihalle. Painipelit eivät opasta pelaajaa luomaan showpainille ominaista draamaa.

Sellainen uramoodi olisi mielestäni ihan vinkeä, jossa luotaisiin tai valittaisiin hahmo, jolle alettaisiin pikkuhiljaa kehittämään tarina ja elinkaari. Pelaaja itse saisi osallistua haluamallaan tavalla käsikirjoitukseen mukaan tai vaikkapa jättää laiskasti sen kokonaan tietokoneen päätettäväksi. Itse ottelut tulisi toteuttaa tietylle hahmolle tarkoitetun käsikirjoituksen mukaisesti. Jos homma ei suju roolin mukaisella tavalla, niin jouduttaisiin takaisin painikouluun hioutumaan, kokeilemaan erilaista tyyliä tai lopettamaan ura kokonaan. Uraa pelattaisiin niin kauan, kun halutaan eläköityä. Vanhetessaan hahmon kyvyt heikkenisivät ja matsien vetäminen hankaloituisi erilaisten vaivojen takia, jolloin myös voidaan tehdä hallaa muuten hyvin menneelle uralle. Jos pelaaja ei lopettaisi uraa tarpeeksi ajoissa, niin silloin hahmo pyörisi vanhana kehäraakkina kaikenlaisissa täyteotteluissa. Painimisen voisi halutessaan jättää sivuun ja alkaa toimimaan esimerkiksi jonkun muun painijan managerina. Uran päätavoitteena olisi tulla oman tyylilajinsa kaikkien aikojen legendaksi. Paluut eläkkeeltä olisivat myös mahdollisia, niin kuin legendat tahtovat tehdäkin. Tämän "kaikkien aikojen legenda" statuksen voisi kuitenkin menettää, mikäli alkaisi töpeksimään uran loppumetreilläkin.

Tämän olisin tietysti voinut laittaa johonkin muuhunkin painipelien viestiketjuun, mutta tulipahan nyt tässä yhteydessä mieleen.
What'cha gonna do when all HULKAMANIACS runs wild on YOU!?

Avatar
vendicta
Viestit: 1245
Liittynyt: La 17.10.2009 08:28

Re: WWE 2K15

Viesti Kirjoittaja vendicta » Ti 21.04.2015 19:14

Vihdoinkin tulossa PC:lle!
http://www.wwe.com/inside/2k/wwe-2k15/w ... g-27315901

Peliä ja modeja odotellessa ;)


Avatar
Jers1
Viestit: 834
Liittynyt: Pe 03.11.2006 15:53
Paikkakunta: Helsinki

Re: WWE 2K15

Viesti Kirjoittaja Jers1 » Ke 22.04.2015 20:19

Ennakkotilattavissa Steamista jo.
We need CM Punk!

Avatar
Memory
Viestit: 520
Liittynyt: Ke 12.01.2005 17:46

Re: WWE 2K15

Viesti Kirjoittaja Memory » Ke 22.04.2015 20:47

No perhana. Toivottavasti on kanssa kunnolla PC-peleihin kuuluvia asetuksia ja säätöjä, eikä mikään hikinen kiireellä tehty paskaportti.

Avatar
Jers1
Viestit: 834
Liittynyt: Pe 03.11.2006 15:53
Paikkakunta: Helsinki

Re: WWE 2K15

Viesti Kirjoittaja Jers1 » Ke 22.04.2015 22:20

Memory kirjoitti:No perhana. Toivottavasti on kanssa kunnolla PC-peleihin kuuluvia asetuksia ja säätöjä, eikä mikään hikinen kiireellä tehty paskaportti.
Jep. En uskalla ottaa mahtavaa 10% alennusta ennakkotilatakseni, koska ei tee mieli ostaa sikaa säkissä.
We need CM Punk!

Panu5
Viestit: 1059
Liittynyt: Ke 12.10.2005 14:56
Viesti:

Re: WWE 2K15

Viesti Kirjoittaja Panu5 » To 23.04.2015 22:53

Konsoliversioiden näytöt riittivät jo minun tulevaan ostopäätökseeni, joka on kielteinen. Euroakaan en kyllä tuohon suolistotautiin tule laittamaan enää. Toivottavasti 2K16 tehdään vain Next Gen-vehkeille, jolloin energiaa rosteripäivityksistä PS3:lla ja XBOX360:lla säästyy merkittäviin parannuksiin PS4:lla, XBOX ONE:lla ja PC:lla.

Avatar
Jack DiBiase
Moderaattori
Viestit: 3819
Liittynyt: Su 18.04.2004 14:52

Re: WWE 2K15

Viesti Kirjoittaja Jack DiBiase » Pe 24.04.2015 15:39

Memory kirjoitti:No perhana. Toivottavasti on kanssa kunnolla PC-peleihin kuuluvia asetuksia ja säätöjä, eikä mikään hikinen kiireellä tehty paskaportti.
AHAHAHAHAHA :lol: :lol: :lol:
WE BACK YA'LL?!

Avatar
Memory
Viestit: 520
Liittynyt: Ke 12.01.2005 17:46

Re: WWE 2K15

Viesti Kirjoittaja Memory » To 30.04.2015 20:37

Onko kukaan sitä 2K15 kokeillut PC'llä? YouTuben perusteella vaikutti ainakin graafikat ihan hyviltä.

Avatar
-Invincible-
Viestit: 276
Liittynyt: La 02.01.2010 21:45

Re: WWE 2K15

Viesti Kirjoittaja -Invincible- » Pe 01.05.2015 00:10

Joo, tuli ladattua "demo" ja pari matsia testattua. Vaikuttaa ihan kivalta mätkeeltä ja ottelut aikas sulavan oloisia. Stamina-systeemi tuntuu olevan aika isossa osassa ja se on myös hieno lisä tähän, mutten oikein osaa vielä käyttää sitä kun muutenkin olen vielä niin ruosteessa tämän kanssa. Luulin tosin että ne ilmaiset DLC:t olisivat tulleet jo, mutta siellä olikin joku pieni asteriksi jonka mukaan "myöhemmin keväällä". Pelaan sitten myöhemmin keväällä enemmän kun saa sen ulockaus lisärin tohon pakettiin mukaan.

Ottelumuotoja näyttää aluksi olevan ihan kivasti, mutta sitten sitä lopulta alkaa huomaan että sieltähän puuttuu ihan vitusti niitä. Optimointi tuntuu olevan ihan ok, mutta KAIKKI cutscenet, sisääntulot mukaanluettuna on capattu 30fps joka on hiukan ärsyttävää.

Kiva tätä oli pelata, mutta loppujenlopuksi myös aika keskeneräinen karsittujen ominaisuuksien takia, niinkuin konsolipelaajat jo ovat kaikkialla todenneetkin. Tuon parin matsin aikana ilmeni pari bugiakin replayn aikana. Taidan jatkaa demon pelailua ja ostan mahdollisesti myöhemmin jos saa kympillä niin pääsee community creationsiinkin käsiksi.
"I call that a medium segment. It's not rare and it's certainly not well done."
- Cesaro

WrestlingAlertin Formulatietäjä vuosimallia 2013!

Avatar
Jers1
Viestit: 834
Liittynyt: Pe 03.11.2006 15:53
Paikkakunta: Helsinki

Re: WWE 2K15

Viesti Kirjoittaja Jers1 » Pe 01.05.2015 00:16

-Invincible- kirjoitti:Optimointi tuntuu olevan ihan ok, mutta KAIKKI cutscenet, sisääntulot mukaanluettuna on capattu 30fps joka on hiukan ärsyttävää.
No sillä lailla. Mutta itse pelatessa FPS:ää ei ole capattu?
We need CM Punk!

Avatar
-Invincible-
Viestit: 276
Liittynyt: La 02.01.2010 21:45

Re: WWE 2K15

Viesti Kirjoittaja -Invincible- » Pe 01.05.2015 00:55

Jers1 kirjoitti:
-Invincible- kirjoitti:Optimointi tuntuu olevan ihan ok, mutta KAIKKI cutscenet, sisääntulot mukaanluettuna on capattu 30fps joka on hiukan ärsyttävää.
No sillä lailla. Mutta itse pelatessa FPS:ää ei ole capattu?
Ainiin unohtuikin mainita vielä tuo että itse peli on tosiaan sitten capattu kuuteenkymppiin :/
"I call that a medium segment. It's not rare and it's certainly not well done."
- Cesaro

WrestlingAlertin Formulatietäjä vuosimallia 2013!

Avatar
Jers1
Viestit: 834
Liittynyt: Pe 03.11.2006 15:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Jers1 » Pe 01.05.2015 11:35

Kas vaan. 60FPS-capin kanssa voisi kyllä juuri ja juuri elää, vaikka rautaa löytyisi 144FPS:stä nauttimiseenkin. Steamin arvostelujen mukaan peli olisi suht. helposti modattavissa.
We need CM Punk!

Avatar
Krizski
Viestit: 1226
Liittynyt: Ma 24.10.2011 18:58
Paikkakunta: Koskenkorva/Savonlinna

Re:

Viesti Kirjoittaja Krizski » Pe 01.05.2015 13:17

Jers1 kirjoitti:Kas vaan. 60FPS-capin kanssa voisi kyllä juuri ja juuri elää, vaikka rautaa löytyisi 144FPS:stä nauttimiseenkin. Steamin arvostelujen mukaan peli olisi suht. helposti modattavissa.
John Cena SUUUUUUCKS ;)
The Krizski Twitterissä
The Krizski Youtubessa
The Krizskin pelistriimejä Twitchissä

Diaryni:
WWE by Krizski viewtopic.php?f=5&t=7422

Uuden WWE PPV-veikkauksen ylituomari!
Vuoden 2013 kehittynein!!

Avatar
-Invincible-
Viestit: 276
Liittynyt: La 02.01.2010 21:45

Re: WWE 2K15

Viesti Kirjoittaja -Invincible- » Ke 03.06.2015 16:05

PC:lle tuli DLC:t.
"I call that a medium segment. It's not rare and it's certainly not well done."
- Cesaro

WrestlingAlertin Formulatietäjä vuosimallia 2013!

Avatar
Cageron
Viestit: 59
Liittynyt: To 07.10.2010 18:38
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Re: WWE 2K15

Viesti Kirjoittaja Cageron » Ma 15.06.2015 18:56

Onks kellään kyseistä peliä ps3:selle netin kera? Vastustajia ois kiva saada.

Avatar
Wanhus
Viestit: 506
Liittynyt: To 02.11.2006 19:47

Re: WWE 2K15

Viesti Kirjoittaja Wanhus » Ke 17.06.2015 00:08

Steamista tämän saa nyt kesäalesta tänään 25€, jos joku on kiinnostunut.
"If you combined Paul Heyman and Big E, you would have one full haircut"

Avatar
Jers1
Viestit: 834
Liittynyt: Pe 03.11.2006 15:53
Paikkakunta: Helsinki

Re: WWE 2K15

Viesti Kirjoittaja Jers1 » Ke 17.06.2015 00:37

Wanhus kirjoitti:Steamista tämän saa nyt kesäalesta tänään 25€, jos joku on kiinnostunut.
Olin kiinnostunut, mutta sitten katselin vähän niitä screenshotteja. Merovingi puhui minut järkiini ja säästin rahani.
We need CM Punk!

Avatar
Dedu
Viestit: 798
Liittynyt: Ke 10.12.2008 18:54

Re: WWE 2K15

Viesti Kirjoittaja Dedu » Su 21.06.2015 23:06

Ajattelin nyt vihdoinkin kirjoittaa oman arvioni WWE 2K15:tä, tai pikemminkin sen ongelmista ja puutteista. Älkää kuitenkaan antako tämän kirjoituksen hämätä teitä, koska kyseessä on nimenomaan tietynlainen "rant". Kaikenkaikkiaan peli itsessään on ihan hyvä ja mukiinmenevää mäiskintää, mutta mikään mestariteos tämä ei ole. Eli vaikka tässä tulee pitkä lista asioista mitkä pelissä ovat paskaa, ansaitsee tämä peli silti kaksi tähteä viidestä. Itse ostin pelin 35 eurolla, joka lienee ihan sopiva hinta tästä pelistä; ihan mukavaa sitä on ollut pelata, varsinkin kavereiden kanssa WWE + muutama olut on toimiva yhdistelmä. Kuitenkaan 70 euron arvoinen tämä peli ei ikipäivänä ole.


Grafiikka ja äänet

Hahmomallinnus
Osa hahmoista näyttää erittäin eläviltä. Muun muassa John Cena ja Randy Orton ovat todella hyvin tehtyjä hahmoja, mutta sitten löytyy niitä aivan toisesta ääripäästä olevia hahmoja: esimerkiksi Dean Ambrose on ilmeisesti tehty vahasta, Bray Wyatt näyttää kumiselta porsaalta ja AJ Lee joltain aivan muulta kuin itseltään. Myös hahmojen tatuoinnit ovat hiukan mitä sattuu; esimerkiksi R-Truthin tatuoinnit ovat aivan sysimustia ja erottuvat todella hyvin, vaikka jokainen WWE:tä enemmän seurannut varmasti tietää, että Truthin tatuoinnit ovat todella haaleita.

Yleisö, valo ja varjo
Jokainen katsoja on saanut ADHD-kohtauksen ja he pomppivat kuin pienet simpanssit. Tässä voitaisiin ottaa esimerkkiä vaikkapa EA Sportsin NHL-pelisarjasta, jossa yleisö on yleensä suhteellisen rauhallinen mutta reagoi itse otteluun. WWE-sarjassakin tätä reagointia ilmeisesti on, mutta se jää hiukan taka-alalle yliaktiivisen yleisön takia. Erityisesti yleisön animaatiot olisi syytä päivittää.

Valoa ja varjoa tässä pelissä ei ilmeisesti ole, siis tarkoitan valonlähteitä joista valo lähtee ja näin synnyttää varjon; kaikki hahmojen varjot vaikuttavat itse hahmoihin ja niiden liikkeisiin animoiduilta, ei hyvä. WWE-pelien ei pitäisi olla mitenkään valtavasti tehoa vaativia, sillä itse pelissä ei ole oikeastaan mitään sen suurempia alueita joita pelin tulisi ladata tai puskuroida pelin aikana; loppujen lopuksihan pelialueena toimii vain yksi areena, muutama painija, ja yleisö, sekä tietenkin selostajat ja muutama objekti kuten pöytä tai leka. Valo-varjo -suhteen puute saa peliympäristön näyttämään kovin elottomalta ja muoviselta.

Mestaruusvyöt
Mestaruusvyöt näyttävät lasten replikoilta. Ne on myös tehty ilmeisesti paperista, koska sivulaatat kääntyvät vyön taitekohdissa kuin löysä spaghetti. Ja niin, vyöt leijuvat edelleen kuten ne ovat leijuneet jo vuosikymmen sitten, ovatpa ne sitten mestarin vyötäröllä tai olalla. Joillain vaatekappaleilla vyö myös pomppii ylös ja alas entrancen aikana. Ja tosiaan: jos supertähtesi käyttää takkia, joka on auki, vyö on takin päällä ja mestaruusvyön metallinen osa (joka on hiukan kupera ulospäin) kääntyy sisäänpäin. v***n hyvin koodattu.

Entrancet
Painijat edelleen teleporttaavat itsensä rampille. Jos mietitään kuinka samanlaisia kaikki pelin areenat ovat, ei uskoisi realistisempien enrancejen olevan haaste. Huvittavaa on myös se, että jokainen areena on yleisöalueeltaan samanlainen, silti Dean Ambrose, Seth Rollins ja Roman Reigns saapuvat Shield-entrancensa kanssa kuin tyhjästä ringsidelle sen sijaan, että kävelisivät portaita alas.

Entranceissa myös ajoitus on onnistuttu kusemaan: John Cena nostaa kätensä ilmaan themeensä verrattuna väärään aikaan, ja Rob Van Damin käsiliikkeet yleisön chantatessa tämän nimen ovat aivan pielessä.


Äänet
Joissakin kohdin pelin lip sync on aivan p****estä ja selostus on edelleen sitä samaa vanhaa; muutamia asioita on lisätty selostukseen, mutta edelleenkin saamme kuulla kuinka hän laittaa nuo koulutetut jalat hyvään käyttöön. Jos joku ei vielä ymmärtänyt, niin Jerry Lawlerin "he's putting those educated feet to good use" on edelleen pelissä mukana.


2K Showcase
Showcaseja on oletuksena kaksi, joista toisessa on 19 osaa, toisessa 14 osaa. Lisää showcaseja saa ostamalla DLC-paketteja. Peli on siis nykymaailman tyyliin julkaistu puolivalmiina mutta täydellä hinnalla, ja lisää rahaa nyhdetään myymällä nämä puuttuvat palaset pelaajille noin 10 euron kappalehintaan.

Showcaseen on myös tehty paljon asioita joita ei ole ajateltu ihan loppuun asti: esimerkiksi CM Punkin ja John Cenan Showcasessa on ottelu, jossa sinun tulee tehdä Punkilla Suicide Dive kehän ulkopuolelle. Liikkeen voi suorittaa heittämällä vastustajan ihan mille puolelle kehää vain haluaa, mutta Suicide Dive cut scene tapahtuu vain yhdelle puolelle kehää; hahmot siis maagisesti siirtyvät eripuolelle ringsidea.

Muuta kivaa ovat muun muassa selostajien katoaminen cut scenen ajaksi, kun Shield tekee Triple Powerbombin selostuspöydän läpi, ja Shawn Michaelsin ollessa erikoistuomarina et kuule tuomarin count out tai pinfall laskentaa.

My Career
My Career on ihan mukava pelimuoto, sääli vaan että siitäkin suuri osa on tehty päin v**tua. Saat jokaisesta ottelusta arvosanan, Skill Pointeja (SP) ja Virtual Currencya (VC). SP:llä ja VC:llä voi ostaa attribuutteja, taitoja ja muuta vastaavaa omalle hahmolleen. Hyvin ajoissa käy selväksi, että otteluiden tähtiarvosanat ovat täysin hyödyttömiä; on muutamia (erittäin harvoja) otteluita joissa oikeasti vaaditaan hyvä arvosana, näistäkin kerrotaan erikseen. WWE:n Developement Centerissä, NXT:ssä ja Superstarsissa voit hyvin aloittaa matsin, lyödä pelin pauselle ja poistua matsista: saat arvosanaksi 0 tähteä, mutta saat silti lisää seuraajia. Huvittavaa on myös se, että Vickie Guerrero tulee kertomaan sinulle 0 tähden ottelunkin jälkeen, että ottelusi oli hyvä. SP:tä ja VC:tä tästä ei paljoakaan heru mutta eipä niitä tarvi saadakaan; päärosterissa tulet saamaan yhdestä PPV-esiintymisestä 50 000 SP:tä tai VC:tä.

Pelimuoto toistaa itseään. Kun lähdet kampeamaan itseäsi NXT:stä kohti Raw:ta, sinulle tarjotaan kokoajan kahta tai kolmea ottelutyyppiä. Jos olet NXT-, US-, IC- tai WHC-mestari saat päättää vaihtoehdoista Title Defense, Dark Match, Tune-Up Match. Ilman mestaruutta vaihtoehdot ovat samat, mutta ilman Title Defenseä. Jos et mestarina valitse Title Defenseä menetät mestaruutesi. Kuitenkin kaikki matsisi ovat periaatteessa samaa grindausta ilman sen suurempaa tarinaa. My Careerissa on toki storylineja, mutta niitä on todella vähän ja ne kestävät todella lyhyen ajan; tulet siis viettämään valtaosan peliajastasi mättäen näitä yhdentekeviä ja tylsiä otteluita.

NXT-, US-, IC-, ja WHC-mestaruuksia ei tässä pelissä kannata hankkia, ne ovat vain taakka. Jos olet mestari et saa kunnollisia storyline-feudeja, vaan puolustat mestaruuttasi jokaisessa viikottaisessa tapahtumassa ja saat Title Defense-feudeja, jotka toistavat aina samaa kaavaa - ainoastaan vastustaja vaihtuu.

Pelissä valitaan jokaiselle vuodelle kolme PPV-tapahtumaa joissa haluaa otella. Huvittavaa tässä on se, että sillä ei ole väliä oletko ollut WWE:ssä vain muutaman vuoden vai 10 vuotta, tai oletko vaikkapa World Heavyweigh -mestari, tai eikö sinulla ole mestaruutta olleenkaan - olet joka vuosi vain kolmessa PPV:ssä.

Mestaruuksista WWE-mestaruus on arvokkain, ja ainoa jonka haluat saavuttaa. Sääli vaan, että heti kun voitat WWE Championshipin saat ilmoitustekstin kuinka nousit muiden suurten nimien joukkoon ja pääset Hall of Fameen, tämän jälkeen peli simuloi sinut urasi viimeiselle vuodelle. Peli siis periaatteessa päättyy kun voitat päämestaruuden ja saat otella vielä viimeisen ottelusi WrestleManiassa. Et kuitenkaan selvästikään ole part timer-painija, koska tuota viimeistä otteluasi kohti mentäessä ottelet edelleen samoja dark ja tune-up matcheja Raw:ssa (tai SmackDownissa) neljä kertaa ennen urasi päätösottelua.

My Careerissa on muutama 2K:n itse luoma hahmo ikäänkuin kilpailutoverinasi. Näissä naurettavaa on se, että niiden tekemiseen on käytetty ehkä kaksi minuuttia aikaa. Esimerkiksi yhdellä näistä hahmoista on pelkästään punainen painipuku; ei logoja, ei pipoa, ei mitään erikoista, vain punainen painijan puku.

Yksi My Careerin feudeista on Brock Lesnaria vastaan. Sinun tulee voittaa Lesnar, jotta voit unlockata Paul Heymanin pelissä. Typerää tässä vain on se, että Lesnar on WWE-mestari ja urasi päättyy jos voitat hänet. Itse jouduin grindaamaan monta tuntia erillistä uraa, jotta saisin Heymanin avatuksi, koska hävisin aiemmin Lesnarille tahallani. Ja mikä tuossa on vielä typerämpää on tämä: näet newsfeedin WWE:n tapahtumista, josta näin CM Punkin puolustaneen WWE-mestaruutta aiemmassa PPV:ssä onnistuneesti, seuraavassa PPV:ssä Lesnar oli päämestari otellessaan minua vastaan, mutta sitä seuraavassa Punk oli jälleen mestari. Peli siis siirtää mestaruuden Lesnarille yhden PPV:n ajaksi.

My Careerissa ei myöskään ole minkäänlaista ikääntymistä painijoilla tai "suuruutta". Saatat otella vielä viimeisenä vuotenasikin esimerkiksi Kanea, Undertakeria tai Daniel Bryania vastaan Raw:ssa, siis vuonna 2030. Ja niin, painijoilla ei ole "suuruutta" tarkoittaa tässä sitä, että saatat päätyä jo urasi alkutaipaleella ottelemaan Dark Matchin Brock Lesnaria tai Undertakeria vastaan SmackDownissa, joka vie pois sen "magian" ja "suuruuden tunteen" näistä hahmoista. Esimerkiksi feudi Lesnaria vastaan ei tunnu niin suurelta, koska olet jo otellut tätä vastaan mahdollisesti useaankin otteeseen.


Pelattavuus
Pelattavuudesta en jaksa kirjoittaa hirveästi, koska siitä ei ole paljoakaan kirjoitettavaa. Jos olet pelannut vanhoja WWE-pelejä on pelattavuus varmaan aika pitkälti samanlainen; hiukan vähemmän kömpelö ja joitain pieniä uudistuksia, mutta silti edelleen kömpelö ja suurinpiirtein sitä samaa vanhaa. Eräs kaverini katsoi kun pelasin muutaman muun kaverini kanssa tätä peliä: hän sanoi ettei ole pelannut WWE-pelejä sitten Shut Your Mouthin, mutta hänen silmäänsä hahmojen liikkeet ja pelattavuus näyttää aivan samalta. Voitaisiinko siis vetää johtopäätös ettei peli ole kehittynyt ainakaan liikaa siitä mitä se oli vuonna 2003?

Pelistä löytyy myös roppakaupalla bugeja ja glitchejä. Niitä voitte etsiä halutessanne vaikkapa YouTubesta.
Viimeksi muokannut Dedu, Ma 22.06.2015 00:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Myhvatte kirjoitti:pitäisi kai olla iloinen että Cena ei pistänyt sekä Lesnaria että Rollinsia taputtamaan, pukenut molempia mekkoihin ja pannut p*****seen, samalla vitsaillen Summerslamin beatdownista.

Avatar
Jers1
Viestit: 834
Liittynyt: Pe 03.11.2006 15:53
Paikkakunta: Helsinki

Re: WWE 2K15

Viesti Kirjoittaja Jers1 » Su 21.06.2015 23:20

Hyvä postaus Dedu, kiitos tästä. Olen entistäkin vakuuttuneempi siitä, että tein hyvän päätöksen, kun en ostanut peliä.
We need CM Punk!

Avatar
Dedu
Viestit: 798
Liittynyt: Ke 10.12.2008 18:54

Re: WWE 2K15

Viesti Kirjoittaja Dedu » Ma 22.06.2015 00:50

Jers1 kirjoitti:Hyvä postaus Dedu, kiitos tästä. Olen entistäkin vakuuttuneempi siitä, että tein hyvän päätöksen, kun en ostanut peliä.
Peliä ei todellakaan kannata hankkia ellei siihen ole jotain erityistä syytä. Itse hommasin kyseisen läpyskän, koska myin oman Xbox 360:n ja täten mulla ei ollu mitään showpainipeliä mitä voisin mättää kavereiden kanssa. Ajattelin sitten tän hommata, jotta mulla on jotain mitä mättää frendien kanssa ja onhan tuossa ihan kivaa pelattavaa, joskin nuo storyline-moodit ei liian kauaa kestä. Paitsi tietenkin My Career, jossa on sitä oikeaa sisältöä ehkä muutamaksi (2-5) tunniksi, mutta tulet käyttämään siihen helposti sen 15-30 tuntia, kun koitat kalastella itsellesi noita oikeasti fiksuja feudeja. Voisin sanoa, että tuossa pelimuodossa 4/5 ajastasi kuluu tuohon Dark Match - Tune-Up Match paskaan.

Ja tuli tuossa juuri mieleen yksi asia minkä ainakin unohdin tuosta postista: kehittäjien ajattelemattomuus. Meinaan nyt sitä, että tässä on esimerkiksi mahdollisuus vetää tikkailta finisher. Voit kuitenkin unohtaa koko jutun, ellei sulla ole kaveri auttamassa, nimittäin ennen kuin sun hahmo on tikkaiden päälle ja kääntynyt oikeaan suuntaan, on vastustaja jo noussut matosta tai pöydältä, missä sitten makaakaan. Myös 4-6 miehen ottelut päättyy yleensä bottien tai ihmispelaajan töhöilyyn kuin siihen, että joku vaan onnistuisi paskomaan jokaisen vastustajan. Tai sitten siihen perusbugiin, että koitat estää pinfallin mutta hyppäät ohi. Toi bugi on, onneksi kyllä, erittäin harvinainen mutta esimerkiksi vastustajan pudottaminen häkin seinältä tämän kiivetessä Cage-matsissa on edelleen ajoittain arpapeliä. Ja tosiaan; jos sulla on esimerkiksi pesismaila kädessä niin et voi pysäyttää pinfallia lyömällä sillä pelaajaa, vaan sun pitää pudottaa ase ja lyödä/potkaista.


Ja tässä myös yksi (tai muutama) asia josta en pidä: https://www.youtube.com/watch?v=3r0lnoD8lko
Nuo pyrot on jotain pyro.gif joka lyöty tuohon ruudulle? Myös tuo äänitehoste on raivostuttava; tuo kuulostaa enemmän siltä että siellä roudarit törmäilee metallikärryillä toisiinsa kuin 'Takerin liekkiefektiltä. Ja tosiaan tuossa näkee sen valo-varjo -asetelman; 'Takerin hatusta pitäisi langeta varjoa kasvoihin, jos valo tulee yläviistosta, sen sijaan otsa on ihan valoisa mutta silmien alue tumma (kiinnittäkää huomiota myös miehen takaraivoon kun tätä kuvataan takaapäin). Myöskään liekeistä tai soihduista ei lankea minkäänlaista valoa hahmoon. Missään ei näy myöskään spottivaloa joka osuisi 'Takeriin, mutta silti mies on kalpea kuin lakana verrattuna takana olevaan yleisöön. Ihan näin muutama huomio.
Myhvatte kirjoitti:pitäisi kai olla iloinen että Cena ei pistänyt sekä Lesnaria että Rollinsia taputtamaan, pukenut molempia mekkoihin ja pannut p*****seen, samalla vitsaillen Summerslamin beatdownista.

Vastaa Viestiin