WWE 2k18

Keskustelua vapaapainiaiheisista peleistä ja videoista.
Vastaa Viestiin
Jack DiBiase
Moderaattori

WWE 2k18

Viesti Kirjoittaja Jack DiBiase » Ti 14.11.2017 11:52

Pitkästä aikaa ostin taas vuotuisen WWE-pelin. Olen tätä Smackdown-pelisarjaa (oikeasti taitaa olla Exciting Pro Wrestling tjsp.) pelannut siitä aivan ensimmäisestä pelistä lähtien, jonka nimi oli ytimekkäästi Smackdown!. Sen jälkeen pelejä tuli vuosittain osteltua, mutta loistavan Smackdown vs. RAW 2006:n jälkeen en tässä välissä ole ostanut kuin yhden pelisarjan osan, ja sekin meni vaihtoon hyvin nopeasti.

2k18 on paikoitellen todella viihdyttävä peli, mutta jotenkin siinä vaivaa sama munattomuus ja isojen elämysten puute, mitä nyky WWE:ssä muutenkin. Toki rosteri on täynnä elämää suurempia legendoja, mutta kuitenkin kaikki on todella tylsää ja hengetöntä. Universumi-moodin puuduttava ja itseääntoistava rakenne ei jaksa pitkään kiinnostaa, koska feudeissa on aivan liian vähän cut sceneja, eikä feudit etene mitenkään. Samaa 1vs1 junnausta koko ajan viikosta toiseen, mitä nyt välillä joku kaavamainen promo väliin. Jopa Smackdown kakkosessa lähes 20 vuotta oli kunnon cut skenet kausimoodissa. Enkä ymmärrä miksi 2006:ssa itseäni erittäin paljon koukuttanut GM Mode on täysin unohdettu. Universe moodikin voisi olla paljon parempi, jos siinä pystyisi itse bookkaamaan matsit ja feudit.

Sitten on tarinapohjainen myplayer, jossa painijasi aloittaa NXT:ssä ja tekee uraa kohti WWE:tä. En oikein ole tälle moodille lämmennyt, sillä matseissa on todella ärsyttäviä ns. lisäobjetiveja, jotka sinun täytyy suorittaa. Tämäkin moodi olisi paljon parempi, jos kyse olisi vain voittamisesta ja häviämisestä ja sen mukaan urasi rakentamisesta vaihtelevine juonenkäänteineen. Mutta sinun pitää voittamisen lisäksi tehdä kaikkia muitakin turhia kevätjuhlaliikkeitä, jotta metroseksuaalinen tuottajanörtti on tyytyväinen.

Itse pelattavuus on yllättävänkin hyvällä tasolla, ja pelisarjaan pitkän tauon jälkeen palaavalle AI tarjoaa hyvän vastuksen normal-vaikeudellakin. Harmi vain, että ne muut elämykset jäävät niin vaisuiksi. Olen vahvasti sitä mieltä, että ottamalla vaikka parikin vuotta taukoa, nämä tekijät saisivat kasaan loistavan painipelin, mutta jokavuotisena päivityksenä jää varsin keskinkertaiseksi.
WE BACK YA'LL?!

Vastaa Viestiin