"Gukumatz" kirjoitti:
Yleisö ei kyllästynyt, yleisössä istuu noin 85% markeja. Mutta Warriorin matsit olivat täysin sysipaskoja. En pitänyt niistä ollenkaan. Miehen liikearsenaali ei todellakaan ollut mikään kattava, herran gimmickillä olisi saatu Hoganiakin suurempi Warriormania, jos vain liikkeitä ja promotaitoa olisi ollut. Silti herra tungettiin gimmickin turvin Main Eventeihin ja hyvää ei seurannut. Aina, tosin matsi Hogania vastaan oli loistava. WWF:ssä Ultimaten suosio alkoi kaikota ja hän siirtyi WCWhen ja parin vuoden kuluttua ura olikin ohi.
Faktojen luettelua jatketaan, älä anna jonkun random-nettinörtin (lue: Ares) aivo pestä sinua.
- Yleisössä istuu markit, heillehän ohjelma on suunnattu. Maksaville asiakkaille. Ketä oikeasti kiinnostaa jonkun wannabe-smarkin mielipide? Pieni prosentuaalinen osa showpainin katsojakuntaa, varsinkin 80-luvulla.
- Sysipaskoja? Tuota Ultimate Warriorin kohtaamiset Randy Savagea tai Hulk Hogania vastaan olivat hyviä. Painillisesti ja tunnelmallisesti.
Mikä matsi oli mielestäsi sysipaska? Kenties Papa Shangoa, Nasty Boyseja tai Triple H'ta vastaan otellut mestariteokset? Kuinka lyhyt matsi voi olla paska? Warriorin matseissa ei juuri koskaan ehtinyt kyllästyä, sehän niiden taika olikin.
- Liikkeitä oli vähän, mutta hahmo saatiin toimimaan. Mikkityöskentelyn puutteestakaan ei näyttänyt koituvan vaikeuksia. Ja hahmon turvin tungettiin Main Eventteihin? Warrior itse nousi suosikiksi, siihen tarvitaan sitä kuulua karismaa, jota Warriorilta löytyi. Ultimate Warrioriahan ei pushattu vuodessa midcardista WWF-mestariksi a'la Lashley.
- Suosio lakkasi WWF'ssä? Lainataan nyt itse sivustolta:
"WrestlingAlert, painija esittelyt" kirjoitti:
Warrior oli edelleen eräs WWE:n fanien suurimpia suosikkeja. WWE suunnitteli laittavansa hänet mestaruusotteluun vuoden 1996 Summerslamiin, jossa vastassa olisi joko Michaels tai mestaruuden mahdollisesti sillä välin Michaelsilta voittanut Vader. Kaikki merkit viittasivat siihen, että Warriorin toinen WWE-mestaruus toteutuisi väistämättä Summerslamissa. Mutta kohtalo puuttui peliin. Warriorin isä Roger Hellwig sairastui vakavasti kesän aikana ja kuoli myöhemmin. Warrior lähti välittömästi isänsä luokse ja ilmoitti lähdöstään vain puhelimitse Linda McMahonille. WWE oli mainostanut Warriorin esiintymistä useissa tapahtumissa, joista tämä nyt siis jäi pois. Vihainen Vince McMahon sanoi heti, ettei Warrior saa omatoimisesti jäädä pois enää yhdestäkään tapahtumasta sopimuksen purkamisen uhalla. Warrior ei pitänyt McMahonin uhkailusta ja päätti lähteä omasta aloitteestaan. Hänen viimeinen esiintymisensä tapahtui RAW'n lähetyksessä, jossa hän voitti Owen Hartin diskauksella, kun Vader ja Bulldog hyökkäsivät kehään. Oli jo vanhan tutun toistoa, että Warriorin tilalle ykköshaastajaksi ja ennen pitkää mestariksi tuli jälleen kerran Sid Justice, joka nyt käytti nimeä Sycho Sid.
Sopimuksensa purkamisen jälkeen Warrior nosti oikeusjutun McMahonia vastaan oikeudesta käyttää Ultimate Warrior-nimeä ja tämän tavaramerkkejä. Oikeusistuin päätti ennen pitkää jutun hänen hyväkseen ja hän jopa muutti nimensä laillisesti James Hellwigistä James Warrioriksi. Mutta ennen rojalteista nauttimista edessä oli vielä yksi valloitus wrestling-maailmassa.