En löytänyt kyseisestä tag teamista vielä topiikkia, joten päätinpä itse sellaisen raapustaa. Joten, mitä mieltä itse olette Jessestä ja Festuksesta? Itse pidän tästä parivaljakosta, ovat mielestäni varsin viihdyttävä valonpilkahdus muuten smäkkärin tylsähkössä rosterissa. Heidän gimmickeihinsäkin on vaivauduttu keksimään jotain uutta ja on aina viihdyttävää seurata Festuksen pimahtavan ja vievän vastustajiansa kuin litran mittaa. Yleisökin on aina Festuksen riehunnassa täysillä mukana. Tosin heidän tag finisherinsä voisi olla jokin omaperäisempi kuin pelkkä Jessen heittäminen kulmasta vastustajien päälle. Mutta, kokonaisuudessaan varsin viihdyttävä huumoritiimi, tosin en tiedä sitten toimisivatko hyvin tag team -tittelin kantajina, mielipiteitä asiasta?
Jesse ja Festus
Hetkellisesti viihdyttävä undercard-tiimi kyllä, uskottavat Tag Team-mestarit ei. Jesseltä löytyy kyllä ihan keskivertoiset taidot köysien sisällä, mutta tuo potkupukuun pukeutunut hillbilly ei todellakaan tule toimimaan pidemmän päälle, josta pääsemmekin hänen partneriin, Festukseen. Festus on iso mölli joka muuttuu tuhovoimaiseksi hirviöksi kellon soidessa, ja dominoi vastustajiaan perus-voimaliikkeillä, ja kellon soitua jälleen, muuttuu hän takaisin vammaiseksi idiootiksi - pidemmän päälle tuokaan ei vain tule toimimaan. Itse olen jo vähitellen alkanut kyllästyä heidän joukkueeseen, vaikkeivät olekaan esiintyneet kovinkaan monesti, joten tämä heidän tarjoama hetken piristysruiske on jo menettänyt tehonsa.
Kun ensimmäisen kerran näin tiimin, mietin, että ompa omaperäinen ja hauska tiimi. Mutta sitten päästään heikkouksiin. Se ei vaan jaksa kiinnostaa paria ensimmäistä kertaa enempää. Festus pimahtaa kellon soidessa, tulee vammaiseksi ottelun loputtua. Mitä uutta nähtiin? Ei mitään. Tiimi ei todellakaan toimisi mestareina, pelkästään lyhytaikaisena huumoripläjäyksenä, joka on jo loppuun kulutettu. Gimmickit vaihtoon ja tästä voisi tullakin jotain.
Samoilla linjoilla Nodachin ja frebixin kanssa paitsi, että minua tuo tiimi ei edes hetkellisesti viihdyttänyt. Jesse on täysin perusjamppa, joka ei ole jäänyt millään tavalla mieleen. Ei todellakaan mikään surkea tyyppi kehässä, mutta eipä hänessä kyllä mitään erikoistakaan ole.
Festus taas on EDELLEEN se tyhmä läski, joka lentää hulluksi kellon soidessa. Minua tämä ei kiinnostanut alun perinkään. Yllättävän kovaa reaktiota jässi kuitenkin saa, mutta enpä usko sen pitkään enää jatkuvan. Ei todellakaan tagmestareiksi ole tästä tiimistä. Joukkue hajalle ja Jesselle singles-pushi.
Festus taas on EDELLEEN se tyhmä läski, joka lentää hulluksi kellon soidessa. Minua tämä ei kiinnostanut alun perinkään. Yllättävän kovaa reaktiota jässi kuitenkin saa, mutta enpä usko sen pitkään enää jatkuvan. Ei todellakaan tagmestareiksi ole tästä tiimistä. Joukkue hajalle ja Jesselle singles-pushi.
Minä taidan olla yksi niistä harvoista, jotka oikeasti nauttivat Jessen ja Festuksen tiimistä. Mielestäni tämä tiimi kun on kunnon old school -joukkue, joka saa yleisön äänekkääksi yksinkertaisen, mutta tehokkaan gimmickin ansiosta. Kehätaidotkin ovat ainakin Jessellä kohdallaan (ei Festuskaan täysin toivoton iso mies ole) ja karismaa löytyy molemmilta, niin en näe mitään syytä sille, miksei heistä olisi tag team -mestareiksi. Jos näin lyhyen ajan jälkeen he ovat jo näin suosittuja, voivat he nousta oikealla bookkauksella vaikka kuinka suosituiksi. Ja kaikkein hienointa tässä tiimissä on se, että heidän matseihin voidaan bookata varsin mielenkiintoisia ja uutukaisia lopetuksia – kehäkello kun on Festuksen heikkous. Keskellä tärkeää mestaruusottelua kun joku tekee ns. Edget (soittaa kesken ottelua kehäkelloa) jämähtää Festus paikoilleen ja heelit vievät helpon voiton. Toinen hyvä seikka tässä tiimissä on se, että jomman kumman heel-turnista tulee iso juttu; pieni kusipäinen Jesse kun pettää rakastetun Festuksen saa se paljon heatia aikaa, ja Festuksen tappaessa Jessen tulee yleisö niin ikään buuamaan ja kovaa.
Itsekään en Whatin tavoin koskaan pitänyt kummastakaan joukkueen osapuolesta eikä se ole edes ihme. Piristystä tag divariin toisivat oikeasti taitavat ja uskottavat miehet, joilla ei ole mikään hatusta tempaistu hupigimmick.
Muistan kun miehiä hypetettiin SmackDowniin ja heille annettiin haastatteluaikaa. näin jo siinä vaiheessa epäonnistuneen joukkueen, joka tulisi tippumaan ennemmin tai myöhemmin pois vakituisesta rosterista. Näin tulee myös tapahtumaan, halusi Vince niin tai ei. Festuksesta ei tuollaisen aasin jälkeen saa rakennettua uskottavaa miestä soolouralle eikä hän ole painitaidoiltakaan edes keskivertoa ja Jesse tippuu Festuksen mukana. Hänen tasoisiaan painijoita näkee todella tiheään WWE'n ulkopuolella, joten siihen tämä jääkin.
Ei onnistu sanon minä.
Muistan kun miehiä hypetettiin SmackDowniin ja heille annettiin haastatteluaikaa. näin jo siinä vaiheessa epäonnistuneen joukkueen, joka tulisi tippumaan ennemmin tai myöhemmin pois vakituisesta rosterista. Näin tulee myös tapahtumaan, halusi Vince niin tai ei. Festuksesta ei tuollaisen aasin jälkeen saa rakennettua uskottavaa miestä soolouralle eikä hän ole painitaidoiltakaan edes keskivertoa ja Jesse tippuu Festuksen mukana. Hänen tasoisiaan painijoita näkee todella tiheään WWE'n ulkopuolella, joten siihen tämä jääkin.
Ei onnistu sanon minä.
"Coca" kirjoitti:
Muistan kun miehiä hypetettiin SmackDowniin ja heille annettiin haastatteluaikaa. näin jo siinä vaiheessa epäonnistuneen joukkueen, joka tulisi tippumaan ennemmin tai myöhemmin pois vakituisesta rosterista. Näin tulee myös tapahtumaan, halusi Vince niin tai ei. Festuksesta ei tuollaisen aasin jälkeen saa rakennettua uskottavaa miestä soolouralle eikä hän ole painitaidoiltakaan edes keskivertoa ja Jesse tippuu Festuksen mukana. Hänen tasoisiaan painijoita näkee todella tiheään WWE'n ulkopuolella, joten siihen tämä jääkin.
Ei onnistu sanon minä.
Toisaalta Festuksestakin voisi saada uskottavammin erilaisen. Hänestä voisi tehdä koko aikaisen sekopään esim. hakkaamalla kelloa taotta. Tuolloin Festus sekoaisi täysin ja alkaisi riehumaan hajoittaen paikkoja yms. Tuon jälkeen Festuksen heikkoutena olisi ottelukello, jota hän voisi pelätä tai joko kellon äänen kuullessa hänen raivonsa vain yltyisi enemmän ja enemmän.
Minusta Jesse on ihan ok. Festusta en voi sietää. En pidä tuollaisista epärealistisista gimmickeistä. Eugenea en vihannut, koska hän oli hauska. Ihme gimmicktagdivari SD!:ssä: Jesse ja Festus, Deuce'n'Domino , hillybilly Shannon Moore ja Jimmy Wang Yang... Mitäs muita niitä olikaan?
Ihan jees molemmat, Festus oli kuitenkin parempi Freakin Deaconina.
Kyllä Jesse ja Festus melkoisen Tag Teamin muodostavat. Festuksen tuo melko omaperäinen gimmick hieman häiritsee, mutta mikäs siinä. Alussa kun näin molempien painivan, niin mietin hetken, että Jesse on vähän kuin sellainen joka katselee vierestä, kun Festus on kehässä, mutta käsitykseni muuttui, kun näin Jessenkin painivan. Vähän vissiin Tekniikka-painija enemmänkin. Itse tykkäsin kun näin Jessen painivan, ja täytyy sanoa, että Jesse osaa kyllä painia. Festuksesta on tehty vissiin vähän enemmän tuollaista dominoivaa painijaa. Se normaali ilme tosin on tyhmännäköinen. Mikä siis tulee, kun kehäkello soi ottelun päätteeksi, tai kun kello ei ole vielä soinut. Hyvinkin uskon, että tulevaisuuden Tag Team mestareiksi tulevat. Sen verran hyviä ja näyttäviä kehässä.
Jos Umaga tosiaan tulee Smackdowniin manian jälkeen, olisi hauska nähdä jossain vaiheessa Festus vs. Umaga matsia. Saman oloisia, tyylisiä ja kokoisia painijoita, joiden luulisi saavan toisistaan jotain irtikin.
"Mikko Alatalo" kirjoitti:
Jos Umaga tosiaan tulee Smackdowniin manian jälkeen, olisi hauska nähdä jossain vaiheessa Festus vs. Umaga matsia. Saman oloisia, tyylisiä ja kokoisia painijoita, joiden luulisi saavan toisistaan jotain irtikin.
Oletko kenties masokisti?
Kenties, mutta ei se tähän mitenkään liity.
Haluaisin perustellun vastauksen tähän kysymykseen: miksi teidän mielestänne Festuksen gimmick ei toimi? Puolustan gimmickiä siten, että se näyttää iskevän yleisöön hyvin, se on ihan tuore idea, Festus toimii tuhoavana monsterina mainiosti ja gimmickiä voidaan kehittää erittäin moneen suuntaan. Tällaisia uusia, värikkäitä hahmoja nykypäivän WWE nimen omaan tarvitsee, ja varsinkin kun yleisö ottaa heidät hyvin vastaan, ei minulla ole mitään syytä valittaa.
Älkää käsittäkö tätä kuitenkaan miksikään hyökkäykseksi: tahtoisin vaan tietää miksi Festuksen gimmick ei teidän mielestänne toimi / ole pitkäikäinen.
Älkää käsittäkö tätä kuitenkaan miksikään hyökkäykseksi: tahtoisin vaan tietää miksi Festuksen gimmick ei teidän mielestänne toimi / ole pitkäikäinen.
Itse tunnen Festuksen gimmikin toimivan miehellä juuri hyvin. Ilman tätä melko erikoistakin hahmoa, hän olisi vain yksi iso midcard-brawlari lisää Smackdownin rosteriin. Mutta nyt kun mukaan on lisätty sitä jotain, joka muutta tylsän (?) järkäleen edes vähän mielenkiintoisammaksi, vaikka sitten aivokuollut psykopaatti roolihahmona.
Juuri näiden erikoispiirteiden avulla suuretkin nimet, jotka luokitellaan tyyliltään ja kooltaan samaan kastiin Festusken kanssa, ovat nousseet mielenkiintoisiksi, elämää suuremmiksi hahmoiksi, esimerkkinä Kane ja Undertaker. Kyllä, molempien gimmik saattaa olla hieman näyttävämpi ja mielenkiintoisempi, mutta ilman niitä olisivat nämäkin kaksi isoa herraa luultavasti vieläkin alemman luokan superstaroja. Tottakai Festus on ollut tällä hahmollaan mukana vain pienen ajan, mutta ties vaikka tätäkin gimmikkiä saataisiin kehitettyä eteenpäin (totaalinen mielenhäiriö, joka johtaa raivoisaan roster dismembermentiin, maybe?).
Harmillisesti, vaikka Festus sai osakseen enemmän mielenkiintoa nykyisen hahmonsa avulla, ei hänestä ole kasvanut sen suurempaa tapausta. No, ainakin jokseenkin hauskat segmentit ovat aina tervetulleita ja Miz ja Morrison ovat aina tukena. Nyt vain toivon käsikirjoittajille paljon mielikuvituksellisia ideoita ja joskus saatamme jopa nähdä tämän miehen nousun suuremman luokan tarinoihin.
Juuri näiden erikoispiirteiden avulla suuretkin nimet, jotka luokitellaan tyyliltään ja kooltaan samaan kastiin Festusken kanssa, ovat nousseet mielenkiintoisiksi, elämää suuremmiksi hahmoiksi, esimerkkinä Kane ja Undertaker. Kyllä, molempien gimmik saattaa olla hieman näyttävämpi ja mielenkiintoisempi, mutta ilman niitä olisivat nämäkin kaksi isoa herraa luultavasti vieläkin alemman luokan superstaroja. Tottakai Festus on ollut tällä hahmollaan mukana vain pienen ajan, mutta ties vaikka tätäkin gimmikkiä saataisiin kehitettyä eteenpäin (totaalinen mielenhäiriö, joka johtaa raivoisaan roster dismembermentiin, maybe?).
Spoiler
Impostor Kane oli toimiva juonikuvio, vaikka se loppuikin lyhyeen. Maski päällä on kumminkin hirmu vaikea hankkia näkyvyyttä ja mielenkiinnon herätystä, sillä ei tämäkään kuvio olisi loputtomiin kestänyt. Joten Festuksena palatessaan, kaikki oli aloitettava puhtaalta pöydältä.Harmillisesti, vaikka Festus sai osakseen enemmän mielenkiintoa nykyisen hahmonsa avulla, ei hänestä ole kasvanut sen suurempaa tapausta. No, ainakin jokseenkin hauskat segmentit ovat aina tervetulleita ja Miz ja Morrison ovat aina tukena. Nyt vain toivon käsikirjoittajille paljon mielikuvituksellisia ideoita ja joskus saatamme jopa nähdä tämän miehen nousun suuremman luokan tarinoihin.
Hyviä pointteja kyllä, varsinkin Festuksen gimmickin kehittäminen moneen suuntaan antaa hänelle mahdollisuuksia pidemmäksikin aikaa WWE:ssä. Nähtäväksi jää, miten teamille käy tulevaisuudessa.