Foorumiarkisto

← Painijat

Nexus

kuva



Kaikki Nexuksesta aiheutunut keskustelu on pysynyt visusti muilla alueilla, mutta eiköhän tiivistetä kaikki mielipiteemme yhteen aiheeseen?

Kaikille WWE:tä seuraamattomille henkilöille pientä tietopaketin poikasta:
Nexus on WWE:ssä vallan ottanut stable, joka koostuu pääasiassa NXT-ohjelman ensimmäisen kauden rosterista. He tekivät varsinaisen breakoutinsa Rawssa kesäkuussa 2010 pistämällä kehän ja ringsiden ylösalaisin. Edellämainitusta hetkestä lähtien WWE on tavalla tai toisella ollut Nexuksen otteessa. Muunmuassa kaikkien rakastama supertähti John Cena pakotettiin liittymään ryhmään ja tämän oikeuksia poljettiin rajusti. Koko Raw on ollut ''yhtä helvettiä'' ja sekasortoa Nexuksen debyytin jälkeen.

Stablen kärkimiehenä toimii NXT:n ensimmäisen kauden voittaja Wade Barrett, joka on hujauksessa noussut ihan main event tason painijaksi. Hänen ympärillään seisoo vahva rintama tunteettomia, oman etunsa tuntevia paskiasia - David Otunga, Heath Slather, Husky Harris, Michael McGillicutty, Justin Gabriel ja Skip Sheffield.


Oma mielipiteeni koko stablen ympärille kehitettyä konseptia kohtaan on pelkästään positiivinen. Se on tuonut mukanaan monia tunteita herättäviä hetkiä ja saanut fanit tärisemään penkeissään. Jännitys ja ennalta-arvaamattomuus ovat myös käsitteitä, joita Nexus on maalaillut WWE:n harmaan buukkauksen päälle.

Mielipiteitä? Keskustelua?
Okei, Nexus ei näköjään räjäyttänyt puheen sorinaa käyntiin ihan samalla vomalla kuin aluksi ajattelin. Kaivetaan kuitenkin toinen ässä hihasta:

Vaikka mielipiteet Nexuksesta olisivat kuinka positiiviset tahansa, mikään ei sulje pois sitä faktaa, että näiden miesten avulla pilattiin WWE:n uusimman ''kultakaivoksen'' NXT:n idea. Kyseessä kuuluisi olla WWE:n viikottainen, jossa tulevaisuuden lupaukset kilpailevat veren maku suussaan sopimuksesta WWE:hen. Peli on kuitenkin julmaa ja vain kaikista paras loppujen lopuksi saa tuon havitellun sopimuksen. Ei, hetkinen... Otetaanpa esimerkiksi NXT:n ensimmäinen tuotantokausi. Minne hävisivätkään vaikkapa Justin Gabriel ja Daniel Bryan? Nexuksen kautta nämäkin toljanterit heiluvat monen muun mukana suuren suuressa roolissa WWE:n lippulaivan, RAW:n leivissä.

Nyt ei ole puhe pelkästään Nexuksesta, vaan kun raja oli kerran rikottu, miksei sitä voitaisi rikkoa uudestaan? Tähän asti on saatu kahdesta tuotantokaudesta ylimääräisiä palkkakirjoille (Alex Riley).

Itse en näe tuota buukkausta kovinkaan järkävänä, mutta tämä puolivuotinen Nexuksen parissa on kyllä tarjonnut kovemman luokan viihdettä kuin WWE on pitkiin aikoihin pystynyt tarjoamaan. Se on tuonut intensiivisyyttä ja kiinnostavia segmenttejä katseltavaksi viikottain, mutta NXT on silti idealtaan kuollut ja kuopattu. NXT 0 - Nexus 10.
Joo tuosta olen kyllä samaa mieltä että ylimääräisten palkkaaminen vähän syö pohjaa koko idealta. Alkuperäinen Nexus toimi ihan hyvin mutta Huskyn ja Rileyn ja kumppaneiden mukana pitäminen ei tosiaan kauheasti NXT:n uskottavuutta paranna.

Itse olisin ehkä tehnyt niin että pari ensimmäistä NXT kautta olisin pitäny vain sen voittajan messissä ja ehkä sitten näitä tippuneita tuonut muita reittejä pitkin rosteriin ja sitten vaikka sillä neljännellä kaudella tuonut Nexuksen mukaan.
Japeet kirjoitti:
Joo tuosta olen kyllä samaa mieltä että ylimääräisten palkkaaminen vähän syö pohjaa koko idealta. Alkuperäinen Nexus toimi ihan hyvin mutta Huskyn ja Rileyn ja kumppaneiden mukana pitäminen ei tosiaan kauheasti NXT:n uskottavuutta paranna.

Itse olisin ehkä tehnyt niin että pari ensimmäistä NXT kautta olisin pitäny vain sen voittajan messissä ja ehkä sitten näitä tippuneita tuonut muita reittejä pitkin rosteriin ja sitten vaikka sillä neljännellä kaudella tuonut Nexuksen mukaan.


Mun mielestä toi toimi sinänsä ihan hyvin Nexuksen kanssa, että kun ykköskaudella saatiin aikaan tollanen pommi, niin koko NXT:n kiinnostus nousi aika paljon. Ykköskausi oli lähinnä sellanen röhähdys, mutta kakkoskautta jaksoi jo seurata. Ykköseltä jäi lähinnä vain mieleen Bryan/Miz-vihanpito.
Jep. NXT oli tuon ensimmäisen rajan ylityksen aikoihin kuumimmillaan ja on tietenkin oletettavaa, että uutuudeltaan nuosevien tähtien joukko kiinnostaa enemmän. Toisaalta myös WWE pudotti aikamoisen pommin tehdessään noinkin radikaalin päätöksen. Yleensä nämä uudet ajatukset ja ohjelmat ovat olleet vain hymyn ja naurun täyttämiä piristysruiskeita, mutta jälkikäteen katsoen asetelma on hitusen toisenlainen. Oliko pommi kuitenkin pudottamisen arvoinen?
En nyt vastaa tohon Cocan kysymykseen ainakaan suorasti vaan enemmänkin kommentointia tuohon "NXT on idealtaan kuollut" juttuun. Itse en sanoisi näin. Ensimmäisen kauden jälkeen toki, kun kaikki(?) NXT tyypit palkattiin WWE:n palkkalistoille oli se hieman ylivedettyä, mutta toisaalta kuten sanoit, näin saatiin aikaa Nexus, joka on ollutkin WWE:n kiinnostavimpia juttuja vähään aikaan. Ihmettelen kuitenkin tuota, että vain yhden pitäisi päästä WWE:hen ajattelutapaa. Miksi? Tämä on WWE:lle kayfabessa ja oikeasti hyvä tapa nähdä ketkä toimivat oikeasti ja ketkä eivät. Ohjelman arvo kasvaa, kun jo sinne pääseminen voi tuoda työpaikan WWE:ssä. Hieman kuin Ultimate Fighter. Voittaja toki saa parhaimman sopimuksen, mutta häviäjätkin saattavat silti päästä WWE:hen. WWE:n voittaja saa mestaruusottelun ja UF:n voittaja sen hypetetyn kuusinumeroisen sopimuksen.

En tiiä saiko tuosta ujutettua minun pointtini, koska en oikein osannut koota ajatuksiani tähän viestiin. Toivotaan nyt, että se pointti sieltä löytyy.
En nyt tiedä tuosta uskottavuuden vähenemisestä. Se palkkaaminen kuitenkin selitettiin kayfabessa melko hyvin. Nexushan ikään kuin pakotti sopparit koko porukalle.
ViiZei kirjoitti:
En nyt tiedä tuosta uskottavuuden vähenemisestä. Se palkkaaminen kuitenkin selitettiin kayfabessa melko hyvin. Nexushan ikään kuin pakotti sopparit koko porukalle.


ViiZei puhuu tässä asiaa. Ajatelkaamme muutenkin näitä asioita kayfaben kannalta. Koko entisellä Nexuksella, Gillicuttylla, Huskylla sekä A-Rylla on kaikilla ollut kayfabessa hyvä syy firmaan pääsemiseen. Kaikkia NXT-starboja ei sinne kuitenkaan ole otettu. Esimerkiksi Lucky Cannonia ei ole näkynyt ja hyvä niin.
Katselen tässä viime vuoden SummerSlamia ja intropromosta muistui mieleen tuo Wade Barrettin lause "What we're doing now is part of a much, much bigger picture". Selvisikö tuo kokonaiskuva ikinä? Ei tule mieleen ainakaan minulle jos selvisi.
SkullCrushingFinale kirjoitti:
Katselen tässä viime vuoden SummerSlamia ja intropromosta muistui mieleen tuo Wade Barrettin lause "What we're doing now is part of a much, much bigger picture". Selvisikö tuo kokonaiskuva ikinä? Ei tule mieleen ainakaan minulle jos selvisi.

Mielestäni kyse oli pelkästä shown hallitsemisesta, eli yrittää nousta dominoivaan asemaan ainakin RAW:ssa, ja sen jälkeen smäkkärissä.

Ja toki tähän kokonaiskuvaan olisi kuulunut monia mestaruuksia, jolloin Nexuksesta olisi tullut kaikkien aikojen stable.

Tai sitten kokonaiskuvaan liittyi Cenan liittäminen Nexukseen, ja tässä he onnistuivat.
BustUout kirjoitti:
SkullCrushingFinale kirjoitti:
Katselen tässä viime vuoden SummerSlamia ja intropromosta muistui mieleen tuo Wade Barrettin lause "What we're doing now is part of a much, much bigger picture". Selvisikö tuo kokonaiskuva ikinä? Ei tule mieleen ainakaan minulle jos selvisi.

Mielestäni kyse oli pelkästä shown hallitsemisesta, eli yrittää nousta dominoivaan asemaan ainakin RAW:ssa, ja sen jälkeen smäkkärissä.

Ja toki tähän kokonaiskuvaan olisi kuulunut monia mestaruuksia, jolloin Nexuksesta olisi tullut kaikkien aikojen stable.

Tai sitten kokonaiskuvaan liittyi Cenan liittäminen Nexukseen, ja tässä he onnistuivat.

Eiköhän ideana ollut se että anonyymi GM olisi paljastunut Michael Coleksi ja hänestä olisi tullut Nexuksen manageri/johtaja. Tai sitten he tekivät TNA:t ja vihjailivat jollain mitä ei ole tarjota. Jostain syystä sitä ei kuitenkaan paljastettu sitä "suurta kuviota".
Taisi tuo olla ihan suora viittaus siihen, että WWE:llä on jokin suuri juonikuvio mielessään. Toisin taisi kuitenkin käydä.