Ongelmat & Kysymykset | Tietotekniikka
En ole varma ymmärsinkö kysymyksen oikein, mutta kai sinulla on edes Paint koneessasi, jolla voit avata JPG -tiedostoja?Nevis kirjoitti:Miten saisin näytettyä koneellani jpg-tiedostoja. Kun yleensä explorer avaa kuvat, niin jpg-kuvat eivät avaudu. Yritin jo tehdä näytä->kansion asetukset->tiedostotyypit jpg-tiedostolle tyypin, mutta mitään ei tapahtunut. Somebody, please help me!!!
It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
Blõg
Blõg
Voi voi, kun kerrotte ongelmanne, kertokaa myös tarkkaan mitä tapahtuu. Ainoa neuvo jonka voin antaa on: Klikkaa tiedostoa hiiren oikealla napilla. Valitse KÄYNNISTÄ OHJELMASSA, josta VALITSE OHJELMA. Ennen valintaa rastita KÄYTÄ AINA...- ruutu.Nevis kirjoitti:Miten saisin näytettyä koneellani jpg-tiedostoja. Kun yleensä explorer avaa kuvat, niin jpg-kuvat eivät avaudu. Yritin jo tehdä näytä->kansion asetukset->tiedostotyypit jpg-tiedostolle tyypin, mutta mitään ei tapahtunut. Somebody, please help me!!!
Öh, kun vasenta painaa, ei tapahdu mitään ja oikeallakaan ei ole muuta, kuin kohdat:
lähetä
leikkaa
kopioi
poista
luo pikakuvake
nimeä uudelleen
ominaisuudet
sekä ylempänä näitä winrarin pakkaa tiedosto höskiä.
En siis löydä rekisteröidyistä tiedostotyypeistä jpg-tiedostoa.
EDIT: Photoshop 2.0'lla niitä tällä hetkellä availen, kun en muutakaan voi, mutta on melko vaikeaa aina ensin avata photoshop ja sieltä kautta avata kuvat.
lähetä
leikkaa
kopioi
poista
luo pikakuvake
nimeä uudelleen
ominaisuudet
sekä ylempänä näitä winrarin pakkaa tiedosto höskiä.
En siis löydä rekisteröidyistä tiedostotyypeistä jpg-tiedostoa.
EDIT: Photoshop 2.0'lla niitä tällä hetkellä availen, kun en muutakaan voi, mutta on melko vaikeaa aina ensin avata photoshop ja sieltä kautta avata kuvat.
Puutunutta.
Tuolta pitäisi löytyä Open with -kohta (sama suomeksi, itse kun käytän lontoonkielistä), mitä se näyttää?Nevis kirjoitti:ominaisuudet
Tietysti pidemmän päälle paras ratkaisu löytyy täältä. Uutta ohjelmaa asennettaessa sen pitäisi rukata nuo tiedostotyypit kuntoon ja Irfanview on mielestäni selvästi Exploreria parempi kuvankatseluohjelma.
"Just once, couldn't your attitude reflect the gravity of the situation?"
"Not if I can help it!"
-Transformers: FFoD-
"Not if I can help it!"
-Transformers: FFoD-
Hmh, nyt tarviin todella jonkun apua. Minulla on XP Professional ja kun käynnistän koneen, kirjautumismuoto on perinteinen. (jossa pitää kirjoittaa nimi ja sitten salasana) Ja nyt haluaisin saada helpomman version, eli Tervetuloa -ikkunan. Vaihdan sen ohjauspaneelista, mutten voikaan koska se sanoo, että "NetWare Asiakaspalvelu on poistanut Tervetuloa-ikkunan ja Nopean käyttäjänvaihdon käytöstä. Ominaisuudet voidaan palauttaa poistamalla NetWare asiakaspalvelu."
Etsin jo tietokoneen haulla NetWaren ja poistin ohjelman. Sitten vaihdan Perinteisen tyylin Tervetuloa-ikkunaan, mutta se sanoo vieläkin, että pitäisi poistaa NetWare asiakaspalvelu. Mitä teen?
Etsin jo tietokoneen haulla NetWaren ja poistin ohjelman. Sitten vaihdan Perinteisen tyylin Tervetuloa-ikkunaan, mutta se sanoo vieläkin, että pitäisi poistaa NetWare asiakaspalvelu. Mitä teen?
Et sitten tullut ajatelleeksi, että kannattaisi ehkä käyttää sen Netwaren uninstall-toimintoa. Jos sitä ei löydy, niin sitten Windowsin omaa? Tosin, nyt on varmaan liian myöhäistä.
Ohjauspaneeli -> Valvontatyökalut -> oikealla napilla sitä, minkä epäilet olevan oikea vaihtoehto -> Ominaisuudet -> muuta käynnistystapa.
Jos tuo ei toimi, suosittelisin lspfix ja HijackThis! -nimisiä ohjelmia. Niiden kanssa pitää olla kohtalaisen varovainen, mutta niillä saa myös poistettua ihan mitä vaan.
Ohjauspaneeli -> Valvontatyökalut -> oikealla napilla sitä, minkä epäilet olevan oikea vaihtoehto -> Ominaisuudet -> muuta käynnistystapa.
Jos tuo ei toimi, suosittelisin lspfix ja HijackThis! -nimisiä ohjelmia. Niiden kanssa pitää olla kohtalaisen varovainen, mutta niillä saa myös poistettua ihan mitä vaan.
Lyhyt vastaus: Kyllä.
Pidempi vastaus: Se on ongelmallista. Todennäköisesti heillä on erilaisia menetelmiä, joilla sitä yritetään estää. Loppujen lopuksi kuitenkin video latautuu koneellesi kokonaisuudessaan kun sitä katselet. On sitten eri asia, että miten sen voi saada siitä muuten katselukelpoiseksi. En tiedä tarkalleen missä muodossa ne lähetetään, mutta siinä käytetään apuna Flashia tai Shockwavea, joissa saattaa olla erinäisiä turvallisuuslisiä, jotka estävät videon soittamisen ilman YouTuben ikkunaa.
Ainakin off-line niitä pystyy soittamaan, sen verran olen kokeillut. Todennäköisesti joku kehittää pian tai on jo kehittänyt ohjelman, jolla niitä voi tallentaa, mutta senkin jälkeen niiden katseleminen todennäköisesti vaatii konversion toiseen muotoon.
Pidempi vastaus: Se on ongelmallista. Todennäköisesti heillä on erilaisia menetelmiä, joilla sitä yritetään estää. Loppujen lopuksi kuitenkin video latautuu koneellesi kokonaisuudessaan kun sitä katselet. On sitten eri asia, että miten sen voi saada siitä muuten katselukelpoiseksi. En tiedä tarkalleen missä muodossa ne lähetetään, mutta siinä käytetään apuna Flashia tai Shockwavea, joissa saattaa olla erinäisiä turvallisuuslisiä, jotka estävät videon soittamisen ilman YouTuben ikkunaa.
Ainakin off-line niitä pystyy soittamaan, sen verran olen kokeillut. Todennäköisesti joku kehittää pian tai on jo kehittänyt ohjelman, jolla niitä voi tallentaa, mutta senkin jälkeen niiden katseleminen todennäköisesti vaatii konversion toiseen muotoon.
Mozilla Firefoxia varten on saatavilla VideoDownloader -laajennus, jonka avulla mm. YouTubesta voi ladata koneelleen videopätkät. Video tallentuu koneelle FLV -muotoon, joten sen katsomiseen tarvitaan FLV Player. Toinen vaihtoehto on muuttaa FLV -tiedosto vaikkapa AVI- tai MPG -muotoon haluamallaan ohjelmalla.
It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
Blõg
Blõg
- Marshallsaaret
Nappaat kuvan print screenillä keskustelukuvakkeestasi ja leikkaat vaikka paintilla oikean kokoiseksi?Inkfish kirjoitti:Tietääkö kukaan, voiko MSN Messengerin keskustelukuvakkeen kopioida ja ja laittaa takaisin työpöydälle? Kun kuva ei ole enää työpöydällä, ja typotin google -hakuun sen kuvan nimen, ja se löytyi sillä haulla, ja en enää muista, mitä olin kirjoittanut.
永源 遥~!
- DeadManWalking
- WrestlingAlertin johtava jääkiekkoanalyytikko
Olin irc-galleriassa, ja ruutuun tärähti tämmöinen:
Internet Explorer ei voi avata Internet-sivustoa http://irc-galleria.net/channel.php?channel_id=1119680. (tämä tulee, kun yritän mihin tahansa yhteisöön, kun olen sisäänkirjautuneena, ja tapahtui aivan juuri äsken, netti toimii muuten.)
Lisäksi luki vielä: Toiminto hylättiin.
Missä vika?
EDIT: Väärä hälytys, homma alkoi skulaamaan taas. Mutta jos joku (Ares?) osaa syytä kertoa, niin vastauksen saa antaa, jos tulevaisuudessa tulee vastaavia ongelmia.
Internet Explorer ei voi avata Internet-sivustoa http://irc-galleria.net/channel.php?channel_id=1119680. (tämä tulee, kun yritän mihin tahansa yhteisöön, kun olen sisäänkirjautuneena, ja tapahtui aivan juuri äsken, netti toimii muuten.)
Lisäksi luki vielä: Toiminto hylättiin.
Missä vika?
EDIT: Väärä hälytys, homma alkoi skulaamaan taas. Mutta jos joku (Ares?) osaa syytä kertoa, niin vastauksen saa antaa, jos tulevaisuudessa tulee vastaavia ongelmia.
Four passes break any defenseRiveni kirjoitti:Tämä ei tosin auta siihen että joku Naarajärveläinen luulee olevansa Oulusta (Ja Manchesterista). Eihän sieltä olekkaan kuin se 400 kilometriä Ouluun, vaikka tämän pahamaineisen JYPin kotokunnille on alle 100 kilometriä.
Haiskahtaa siltä että ongelma on enemmän irc-gallerian palvelimen puolella kuin sinun nettiyhteydessäsi, jos kerran mikä hyvänsä muu nettisivu latautuu aivan normaalisti.DeadManWalking kirjoitti:Olin irc-galleriassa, ja ruutuun tärähti tämmöinen:
All your message are belong to me.
I dont always win... but when I do, it's PPV-veikkaus (2005, 2015).
I dont always win... but when I do, it's PPV-veikkaus (2005, 2015).
- DeadManWalking
- WrestlingAlertin johtava jääkiekkoanalyytikko
Joo, aiemmin kesän aikana galleriassa oli ohjelmointivirhe, eikä tietyt Soneran käyttäjät päässeet sisään lainkaan.Tirkka kirjoitti:Haiskahtaa siltä että ongelma on enemmän irc-gallerian palvelimen puolella kuin sinun nettiyhteydessäsi, jos kerran mikä hyvänsä muu nettisivu latautuu aivan normaalisti.DeadManWalking kirjoitti:Olin irc-galleriassa, ja ruutuun tärähti tämmöinen:
Tosin silloin vika oli kylläkin Sonerassa.(yllätys yllätys)
Four passes break any defenseRiveni kirjoitti:Tämä ei tosin auta siihen että joku Naarajärveläinen luulee olevansa Oulusta (Ja Manchesterista). Eihän sieltä olekkaan kuin se 400 kilometriä Ouluun, vaikka tämän pahamaineisen JYPin kotokunnille on alle 100 kilometriä.
How do I know what kind of memory does my computer use? Siis olisin ostamassa lisää muistia koneeseeni enkä nyt tuolta Laitehallinnan kautta ainakaan saanut selville, että mitäs muistia minulla taas olikaan. ( outoa muuten, Tietokoneen tiedot - Tila etsintähommeli ilmoittaa, että minulla on muistia 512Mt, kun taas painaessani ctrl-alt-delete, niin alakulmassa sanotaan jotain/1248M. JA tuo jälkimmäinen vaihtoehto on se, jonka pitäisi pitää paikkansa. )
\____0___/
Usko vain että sulla on 512mt muistia. Minulla gigan muistilla näyttää tuolla tehtävienhallinnassa 2459M.Migu.22 kirjoitti:( outoa muuten, Tietokoneen tiedot - Tila etsintähommeli ilmoittaa, että minulla on muistia 512Mt, kun taas painaessani ctrl-alt-delete, niin alakulmassa sanotaan jotain/1248M. JA tuo jälkimmäinen vaihtoehto on se, jonka pitäisi pitää paikkansa. )
Lataapa vaikka Everest Home Edition, ja katso sieltä mitä muistia sinulla on käytössä.
"Your arms are just too short to box with God!"