finlay kirjoitti:Ymmärrän täysin pointtisi, mutten itse siihen oikein usko. En tosin tarkoittanut, että koko ykköskentällinen vaihdetaan, mutta ainakin joku 2-4 pelaajaa, mieluusti sellaisia, jotka ovat - ja tuntevat jo itsensä jossain määrin väsyneiksi. Tottakai tällainen päätös pitää tehdä yhdessä pelaajien kanssa, ettei joukkue käänny valmentajaa vastaan ja pelitapa mene sekaisin - niin kuin sanoit - mutta mielestäni tällaista taktiikkaa kannattaa ehdottomasti harkita.ilike kirjoitti:finlay kirjoitti:Itse ainakin valmentajana lepuuttaisin ykköspelaajia ja antaisin vaihtomiehille peliaikaa, jotte hekin pääsisivät pelivireeseen
Entä, jos Hollanti häviääkin tuon pelin vaihtomiehillä, ja häviön myötä koko joukkue demoralisoituu sekä samalla koko pelitapa menee sekaisin, kun aloituspelaajat eivät enää olleetkaan pelissä mukana? Tämä tietysti on niin sanottu "worst-case scenario", mutta ainakin siis minä itse, jos toimisin päävalmentajana, pitäisin kaikki avainpelaajat avauskokoonpanossa mukana, vaihtoja lukuun ottamatta, varsinkin, kun on kyseessä turnaus, eikä pelkkä runkosarja, jossa ei välttämättä ole pakko voittaa joka ottelua.
Näkemyserojahan nämä loppuen lopuksi ovat, ja täysin ulkopuolisena sivustakatsojana on paha mennä ehdottomaan, mitä huippuvalmentajan tulisi tehdä... Tosin tuossa sinun ehdotuksessasi ei periaatteessa ole mitään riskejä, kun taas tässä minun ehdotuksessani on, mutta jatkoa ajatellen se olisi mielestäni kannattavaa - olettaen, ettei siitä koidu merkittäviä erimielisyyksiä pelaajien ja valmentajan välille.
Jos turpiin tulisi ilman tai juuri tähtipelaajien ollessa mukana, olisi taas helppo jossitella sekä samalla syyttää päävalmentajaa "väärästä" päätöksestä. Tämän vuoden NFL:n pudotuspeleissä Indianapolis Coltsin päävalmentaja Tony Dungy päätti juuri mainitsemalla tavallasi jättää jo paljon loukkaantumisia kärsineen joukkueen tähtipelaajia levolle, kun oli kyseessä kauden viimeinen ottelu ja play-off -paikka käytännössä varmistettu. Kuitenkin Colts hävisi tuon kauden viimeisen ottelunsa sekä saman tien kahden viikon päästä pelatun play-off -ottelunsa vaikka ennen kauden loppua "heikossa hapessa" olleet pelaajat olivatkin suurimmalta osaltaan pelissä mukana, joten Coltsin päävalmentaja Dungy joutui suurehkon kritiikin kohteeksi. Tuli vain tuo juttu mieleen, kun esittelit ehdotuksesi.