BATMANCOLAAA!!!!Jokainen juokoon sitä, mistä oikeasti pitää
Elintarviketopic
Jos haluaa mehun makuista litkua eikä alkoholin maku (aka viina, kalja, viini) ole mukamas hyvää, niin juokaa sitä mehua. Sehän se humalahakuista juomista vasta onkin, jos pitää se "alkoholin" maku olla juomassa peitettynä. Miksi juoda alkoholia jos ei sen "oikeista" ilmenemismuodoista pidä?
Ja kyllä moni mies juo lonkeroa ja siideriä, mutta ei se tee heistä neitejä, koska he juovat myös olutta ja viinaa ja vaikka mitä. Ne ovat neitejä, jotka juovat VAIN lonkeroa ja siideriä. Noilla kahdella on vissi ero.
Ja kyllä moni mies juo lonkeroa ja siideriä, mutta ei se tee heistä neitejä, koska he juovat myös olutta ja viinaa ja vaikka mitä. Ne ovat neitejä, jotka juovat VAIN lonkeroa ja siideriä. Noilla kahdella on vissi ero.
kumiorava kirjoitti:Jossain määrin ihailen sitä intoa, että heppu jaksaa kirjoittaa rivikaupalla markkinaliberaalista utopiastaan jollekin painifoorumille.
- The Goldberg
- Viestit: 105
- Liittynyt: Su 09.07.2006 16:55
- Paikkakunta: Hyvinkää
Kyllä sä kasvat tuosta vielä...Riveni kirjoitti:Jos haluaa mehun makuista litkua eikä alkoholin maku (aka viina, kalja, viini) ole mukamas hyvää, niin juokaa sitä mehua. Sehän se humalahakuista juomista vasta onkin, jos pitää se "alkoholin" maku olla juomassa peitettynä. Miksi juoda alkoholia jos ei sen "oikeista" ilmenemismuodoista pidä?
Ja kyllä moni mies juo lonkeroa ja siideriä, mutta ei se tee heistä neitejä, koska he juovat myös olutta ja viinaa ja vaikka mitä. Ne ovat neitejä, jotka juovat VAIN lonkeroa ja siideriä. Noilla kahdella on vissi ero.
Kun sattuu niin sattuu, kun sattuu tarpeeksi niin tottuu...
Omia mietteitä:
- Henkilökohtaisesti pidän lonkerosta vain ja ainoastaan krapulajuomana. Kännejä en sillä saa vedettyä, koska (etenkin kaupan) lonkero alkaa tökkimään about kolmannen kohdalla.
- Siidereistä taas Magners on suurin piirtein ainut, jota kiskon mielelläni useamman kuin yhden.
- Suomalaista kaljaa saan tarvittaessa noin mäyriksen alas, mutta sen jälkeen suorastaan TARVITSEN oikeaa viinaa.
- Punaviinillä en vedä enää ikinä lärvejä, koska kolme pulloa sitä aiheuttaa tavallista suuremman ysköksen. Valkkari sen sijaan on ihan mainiota seurustelujuomaa.
- Mieluiten juon kuitenkin sellaista drinksua kuin viski (tässä yhteydessä mieluiten Vat 69) + ginger alea. Jack & Coke tulee hyvänä kakkosena ja perisuomalainen kossubattery kolmosena.
- Henkilökohtaisesti pidän lonkerosta vain ja ainoastaan krapulajuomana. Kännejä en sillä saa vedettyä, koska (etenkin kaupan) lonkero alkaa tökkimään about kolmannen kohdalla.
- Siidereistä taas Magners on suurin piirtein ainut, jota kiskon mielelläni useamman kuin yhden.
- Suomalaista kaljaa saan tarvittaessa noin mäyriksen alas, mutta sen jälkeen suorastaan TARVITSEN oikeaa viinaa.
- Punaviinillä en vedä enää ikinä lärvejä, koska kolme pulloa sitä aiheuttaa tavallista suuremman ysköksen. Valkkari sen sijaan on ihan mainiota seurustelujuomaa.
- Mieluiten juon kuitenkin sellaista drinksua kuin viski (tässä yhteydessä mieluiten Vat 69) + ginger alea. Jack & Coke tulee hyvänä kakkosena ja perisuomalainen kossubattery kolmosena.
You want the best? Here I am.Darien Fawks kirjoitti:Provoatteko JDubille, vai oletteko oikeasti tuota mieltä?

finlay kirjoitti:Pakko kysyä näiltä siideriä ja lonkeroa tissuttelevilta neideiltä - juotteko te viiniä?
Riveni kirjoitti:Lonkero on "miesten" siideriä, hinttareille siis, sellaisille puppelipojille, joille ei kalja maistu.
v***u hei, ootte kovia jätkiä. Sanokaa ÄIJÄT Nikulan Jonelle ja Hynysen Jounille terkkuja kun näette seuraavan kerran.finlay kirjoitti:on neitimäistä pitää lonkerosta. Se on kyllä totta, että on enemmän neitiä juoda kaljaa, jos ei siitä pidä, kuin juoda lonkeroa, mutta kyllä se lonkerosta pitäminen vaan on neitimäistä - niin kallistakin kun se on.
Pistäkää saman tien mekot ja meikit naamaan
Joo, ette ehkä sanoneet tosissanne, päätellen myöhemmistä viesteistänne mutta ignoorasin ne. Niin naurettavaa paskaa nämä lainaamani viestit olivat. Riveni varsinkin voi mennä helvettiin trollausviesteineen.
All your message are belong to me.
I dont always win... but when I do, it's PPV-veikkaus (2005, 2015).
I dont always win... but when I do, it's PPV-veikkaus (2005, 2015).
- Lumihiutale
- Viestit: 139
- Liittynyt: Ma 26.01.2004 10:53
- Paikkakunta: Turku
Eli sinun mielestäsi ranskalaisia tai sipsejä ei kannata syödä, jos ei pidä perunasta? On meinaan aika sama juttu. Sitä paitsi, tuo kysymys oikeasta ilmenemismuodosta ei ole aivan noin mustavalkoinen, alkoholi kun voi olla melkein kuinka vahvaa tahansa, siitä prosenttimäärästä nyt voi olla montaa eri mieltä. Ja kyllä se viina menee, mutta en pidä siitä läheskään niin paljoa kuin esimerkiksi Rekorderligistä.Riveni kirjoitti:Miksi juoda alkoholia jos ei sen "oikeista" ilmenemismuodoista pidä?
Kyllä siinä oluessa minusta vähemmän se alkoholi maistuu. Ainakin III oluissa. Humalan maku kun on sen verran voimakas minusta. Ja sitä paitsi, sama prosentti määrä suurimmissa osista siidereistä/lonkeroista/kaljoista alkoholia on. 4,5 tai 4,7. Pidän kyllä mehuista, mutta oikeasti paras juoma mitä tiedän, on juuri Rekorderlig. Okei, sitä en joisi aivan joka tilanteessa, mutta siksipä en sitä myöskään tee. Tykkään kyllä juoda välillä paljon, mutta minusta sen voi tehdä myös sillä meiningillä, että juo mistä pitää. Aivan kuten finlay sanoi, jokainen tallaa tyylillään ja juo juuri sitä mistä pitää. Jotkut tykkäävät ottaa yhden oluen vaikka kesäpäivänä, minä ottaisin Rekorderligin.Riveni kirjoitti:Jos haluaa mehun makuista litkua eikä alkoholin maku (aka viina, kalja, viini) ole mukamas hyvää, niin juokaa sitä mehua. Sehän se humalahakuista juomista vasta onkin, jos pitää se "alkoholin" maku olla juomassa peitettynä.
Selitäs vähän tarkemmin. On siis tosiaan neitimäistä juoda sellaista juotavaa mistä pitää? Neitimäistä ei minusta tässä alkoholi-asiassa saa millään ketään, mutta lapsellista kyllä.Riveni kirjoitti:Ja kyllä moni mies juo lonkeroa ja siideriä, mutta ei se tee heistä neitejä, koska he juovat myös olutta ja viinaa ja vaikka mitä. Ne ovat neitejä, jotka juovat VAIN lonkeroa ja siideriä. Noilla kahdella on vissi ero.
- "Eihän nämä mitkään reilut jaot ole. Jos pihapeleissä tämmöiset jaot olisivat, jakoja vaihdettaisiin viimeistään erätauolla. Jos ensimmäisellä tauolla jaot pysyisivät samoina, niin viimeistään toisella tauolla äidit tulisivat vaatimaan poikia vaihtamaan jakoja."
-Antero Mertaranta @ Kanada vs. Slovenia
-Antero Mertaranta @ Kanada vs. Slovenia
Noh noh, älkää nyt olko niin tosikkoja. Trikkakin ottaa itseensä liian helpostia. (Paitsi Nikula juo varmasti Lonkeroa).
Se, mitä en voi hyväksyä, on väite siitä, ettei muka suurin osa pitäisi suomalaisesta oluesta. Suurin osa nimittäin pitää juuri kaljasta ja sen mausta, vähintään 70% oluen juojista juo sitä siksi, että pitää siitä, ei 5%, kuten Lumihiutale väittää. Olut on hyvää, mutta tietenkin löytyy myös huonompia oluita, kuten Koff. Itse harvemmin kaljaa juon baareissa, joissa hanasta saa vaan koffia, mitä nyt ehkä pullo-oluita. Kyllä sitäkin voi aivan hyvin juoda, mutta miksi pitäisi jos parempaakin on tarjolla? Se, ettei joku lumihiutale pidä kaljasta ei tarkoita, ettei valtaosa pitäisi.
Itse en ole koskaan katsonut ketään kieroon, jos he ovat juoneet jotain muuta, siideriä, lonkeroa, viiniä, viinaa, blandiksia etc. Mutta on kyllä pakko myöntää, että jos joku esimerkiksi jotain Red Cattiä tai Ofeliaa tai Gin Lemonia tai muuta vastaavaa teiniaikojen ihanaa litkua vielä tässä iässä vetelee, on pakko kyllä katsoa kahteen kertaan.
Alkoholin "aitoja" ilmenemismuotoja taas ovat tislaustuotteet, kilju, olut, viini ja alkuperäinen siideri, joka on kuitenkin kaukana nykyisestä. Nykyiset "synteettiset" lonkerot ja siiderit eivät ole aitoa alkoholia, ne ovat siiderien tapauksessa marjamehua, joihin on lisätty alkoholia ja lonkerot, no, ne ovat lonkeroa. Idea on kuitenkin se, että ne voisivat olla olemassa myös ilman alkoholia, mutta silloin niitä ei ostaisi kukaan. Eli kummassa tapauksessa sitä lopulta humalahakuisesti juodaankaan?
Itse asiassa oluella perskännien vetäminen alkaa olla jo mahdottomuus, ainakin itselleni. Tahti ei vain ole tarpeeksi kova, jotta niin humalaan koskaan pääsisi, siihen tarvitaan jotain vahvempaa. Oluita nautitaan, viinalla vedetään kännit.
Se, mitä en voi hyväksyä, on väite siitä, ettei muka suurin osa pitäisi suomalaisesta oluesta. Suurin osa nimittäin pitää juuri kaljasta ja sen mausta, vähintään 70% oluen juojista juo sitä siksi, että pitää siitä, ei 5%, kuten Lumihiutale väittää. Olut on hyvää, mutta tietenkin löytyy myös huonompia oluita, kuten Koff. Itse harvemmin kaljaa juon baareissa, joissa hanasta saa vaan koffia, mitä nyt ehkä pullo-oluita. Kyllä sitäkin voi aivan hyvin juoda, mutta miksi pitäisi jos parempaakin on tarjolla? Se, ettei joku lumihiutale pidä kaljasta ei tarkoita, ettei valtaosa pitäisi.
Itse en ole koskaan katsonut ketään kieroon, jos he ovat juoneet jotain muuta, siideriä, lonkeroa, viiniä, viinaa, blandiksia etc. Mutta on kyllä pakko myöntää, että jos joku esimerkiksi jotain Red Cattiä tai Ofeliaa tai Gin Lemonia tai muuta vastaavaa teiniaikojen ihanaa litkua vielä tässä iässä vetelee, on pakko kyllä katsoa kahteen kertaan.
Alkoholin "aitoja" ilmenemismuotoja taas ovat tislaustuotteet, kilju, olut, viini ja alkuperäinen siideri, joka on kuitenkin kaukana nykyisestä. Nykyiset "synteettiset" lonkerot ja siiderit eivät ole aitoa alkoholia, ne ovat siiderien tapauksessa marjamehua, joihin on lisätty alkoholia ja lonkerot, no, ne ovat lonkeroa. Idea on kuitenkin se, että ne voisivat olla olemassa myös ilman alkoholia, mutta silloin niitä ei ostaisi kukaan. Eli kummassa tapauksessa sitä lopulta humalahakuisesti juodaankaan?
Itse asiassa oluella perskännien vetäminen alkaa olla jo mahdottomuus, ainakin itselleni. Tahti ei vain ole tarpeeksi kova, jotta niin humalaan koskaan pääsisi, siihen tarvitaan jotain vahvempaa. Oluita nautitaan, viinalla vedetään kännit.
kumiorava kirjoitti:Jossain määrin ihailen sitä intoa, että heppu jaksaa kirjoittaa rivikaupalla markkinaliberaalista utopiastaan jollekin painifoorumille.
- Lumihiutale
- Viestit: 139
- Liittynyt: Ma 26.01.2004 10:53
- Paikkakunta: Turku
Kyse oli liioitellusta väitteestä, aivan kuten sinun neitimäisyys-väite. Ei sen enempää.Riveni kirjoitti:Se, mitä en voi hyväksyä, on väite siitä, ettei muka suurin osa pitäisi suomalaisesta oluesta. Suurin osa nimittäin pitää juuri kaljasta ja sen mausta, vähintään 70% oluen juojista juo sitä siksi, että pitää siitä, ei 5%, kuten Lumihiutale väittää.
Kuten äsken sanoin, kyse oli liioitellusta väitteestä. Toki on ihmisiä, ketkä siitä pitävät. Itse en pidä, eikä moni kavereistanikaan. Osa juo kaljaa, mutta aika harva. Ei se meistä silti neitimäisiä tee.Riveni kirjoitti:Se, ettei joku lumihiutale pidä kaljasta ei tarkoita, ettei valtaosa pitäisi.
Nuo ovat halpoja juomia, ja sen takia niitä lähinnä teinit juovat. Myös kalja on halpaa, ja teinit juovat sitä myös erittäin paljon. Ainakin pojat. Väittäisin melkeinpä, että teinipojista suurempi osa juo kaljaa kuin siideriä.Riveni kirjoitti:Itse en ole koskaan katsonut ketään kieroon, jos he ovat juoneet jotain muuta, siideriä, lonkeroa, viiniä, viinaa, blandiksia etc. Mutta on kyllä pakko myöntää, että jos joku esimerkiksi jotain Red Cattiä tai Ofeliaa tai Gin Lemonia tai muuta vastaavaa teiniaikojen ihanaa litkua vielä tässä iässä vetelee, on pakko kyllä katsoa kahteen kertaan.
Itse juon välillä alkoholinta päärynäsiideriä, kun tarvitsisi esimerkiksi autolla ajaa, mutta siideri silti maistuisi. Ei se yhtään sen pahempaa ole. Oikeasti Riveni tuokin asia riippuu vain ihmisestä, ei siitä mitä se juo.Riveni kirjoitti:Idea on kuitenkin se, että ne voisivat olla olemassa myös ilman alkoholia, mutta silloin niitä ei ostaisi kukaan. Eli kummassa tapauksessa sitä lopulta humalahakuisesti juodaankaan?
Aivan, tuohon pitikin sanoa. Tosiaan, yleensä mullakin se nauttiminen keskittyy noihin lonkeroihin ja siidereihin, myös aloitella voi noilla. Jos haluaa sitten joskus päädyt vetää, niin yleensä Suomi-redbull on aika kova yhdistelmä. Kyllä sitä viinaa melkein on nykyään pakko vetää, jos haluaa pellit kiinni olla joskus iltaisin. Tuo kyseinen drinkki on tietysti hyvää, ja niin on myös mm. Sex on the beach, kelkka, mango mango, Kiwi Dreams jne. Mutta suurin osa noista drinkeistä on semmoisia, ettei kotona tule tehtyä. Onhan se helpompaa vain aukaista tölkki ja kaataa suuhun. Eikä koskaan sekoitussuhde ole huono, aina on se saman verran alkoholia siinä juomassa. Paitsi kerran, kun avasin Fizz mansikka-vaniljan, joka oli sitten sen verran jossain avautunut, että oli päässyt jo täysin pilaantumaan... sen jälkeen on jäänyt nuo Fizzin siiderit juomatta.Riveni kirjoitti:Itse asiassa oluella perskännien vetäminen alkaa olla jo mahdottomuus, ainakin itselleni. Tahti ei vain ole tarpeeksi kova, jotta niin humalaan koskaan pääsisi, siihen tarvitaan jotain vahvempaa. Oluita nautitaan, viinalla vedetään kännit.
- "Eihän nämä mitkään reilut jaot ole. Jos pihapeleissä tämmöiset jaot olisivat, jakoja vaihdettaisiin viimeistään erätauolla. Jos ensimmäisellä tauolla jaot pysyisivät samoina, niin viimeistään toisella tauolla äidit tulisivat vaatimaan poikia vaihtamaan jakoja."
-Antero Mertaranta @ Kanada vs. Slovenia
-Antero Mertaranta @ Kanada vs. Slovenia
= http://www.wrestlingalert.com/phpBB2/vi ... 7&start=50
= http://www.wrestlingalert.com/phpBB2/vi ... &start=100XB
X 360 - Jump In.
PLAYSTATION 3 - PLAY B3YOND
-The Future Is Blue-
X 360 - Jump In.PLAYSTATION 3 - PLAY B3YOND
-The Future Is Blue-- Jack DiBiase
- Moderaattori
- Viestit: 3819
- Liittynyt: Su 18.04.2004 14:52
- Lumihiutale
- Viestit: 139
- Liittynyt: Ma 26.01.2004 10:53
- Paikkakunta: Turku
Eikös nämä keskustelemamme tarvikkeet ole juomia?Velo ekassa viestissä kirjoitti:Hämmästyin kun ruualle ja juomalle ei ollut jo omaa topiccia. Fixed.
Kaikkea mahdollista kaikesta mahdollisesta mitä suuhunsa laittaa/ei laita. Hyvien ruokien ja juomien mainostaminen on jopa suotavaa.
- "Eihän nämä mitkään reilut jaot ole. Jos pihapeleissä tämmöiset jaot olisivat, jakoja vaihdettaisiin viimeistään erätauolla. Jos ensimmäisellä tauolla jaot pysyisivät samoina, niin viimeistään toisella tauolla äidit tulisivat vaatimaan poikia vaihtamaan jakoja."
-Antero Mertaranta @ Kanada vs. Slovenia
-Antero Mertaranta @ Kanada vs. Slovenia
Joo kuse toki haavoihin.
Mutta siis pointti on ettei nyt kohta aleta jo puhumaan suonensisäisistä. Pidetään alkoholi ulos tästä, kun sille on jo pari muutakin threadia? Omistetaan tämä ruualle ja alkoholittomille juomille. Tai ei siis haittaa jos suosittelette jotain hyvää viiniä, mutta kun aletaan puhumaan kumpi on kovempaa, juoda giniä vai viinaa, niin mielestäni kesqstelu saisi jakaantua omiin tarkoitettuihin threadeihinsa.
Mutta siis pointti on ettei nyt kohta aleta jo puhumaan suonensisäisistä. Pidetään alkoholi ulos tästä, kun sille on jo pari muutakin threadia? Omistetaan tämä ruualle ja alkoholittomille juomille. Tai ei siis haittaa jos suosittelette jotain hyvää viiniä, mutta kun aletaan puhumaan kumpi on kovempaa, juoda giniä vai viinaa, niin mielestäni kesqstelu saisi jakaantua omiin tarkoitettuihin threadeihinsa.
XB
X 360 - Jump In.
PLAYSTATION 3 - PLAY B3YOND
-The Future Is Blue-
X 360 - Jump In.PLAYSTATION 3 - PLAY B3YOND
-The Future Is Blue-No minun mielestäni päihdetopic on enemmänkin humalalle, kännille ja muulle vastaavalle ja tämä on sitten itse niille tuotteille, joista me olemme puhuneetkin. Loppujen lopuksi humalasta on puhuttu kuitenkin aika vähän. Muutama lause on sisältänyt päihdekäyttäytymistä, mutta pääasiassa on keskitytty itse tuotteisiin.
kumiorava kirjoitti:Jossain määrin ihailen sitä intoa, että heppu jaksaa kirjoittaa rivikaupalla markkinaliberaalista utopiastaan jollekin painifoorumille.
- Lumihiutale
- Viestit: 139
- Liittynyt: Ma 26.01.2004 10:53
- Paikkakunta: Turku
Ja jos olisimme tämän keskustelun käyneet tuolla osoittamassasi topicissa, olisit laittanut sinnekin vain linkin
http://www.wrestlingalert.com/phpBB2/vi ... &start=100
Ja käskenyt mennä tuonne jatkamaan. Sellainen sinä vain olet, wannabe-moderaattori. Kuten Riveni sanoi, tässä ollaan puhuttu eri tuotteista, ei sinäänsä niiden tuotteiden nauttimisen seurauksista juurikaan.
http://www.wrestlingalert.com/phpBB2/vi ... &start=100
Ja käskenyt mennä tuonne jatkamaan. Sellainen sinä vain olet, wannabe-moderaattori. Kuten Riveni sanoi, tässä ollaan puhuttu eri tuotteista, ei sinäänsä niiden tuotteiden nauttimisen seurauksista juurikaan.
- "Eihän nämä mitkään reilut jaot ole. Jos pihapeleissä tämmöiset jaot olisivat, jakoja vaihdettaisiin viimeistään erätauolla. Jos ensimmäisellä tauolla jaot pysyisivät samoina, niin viimeistään toisella tauolla äidit tulisivat vaatimaan poikia vaihtamaan jakoja."
-Antero Mertaranta @ Kanada vs. Slovenia
-Antero Mertaranta @ Kanada vs. Slovenia
Siidereihin vielä palatakseni on pakko mainita, että Omena ja Päärynäsiiderit voi myös laskea tuohon alkoholin "aitojen" ilmestymismuotojen listaan, koska, vaikka eroavatkin alkp. siideristä, ne valmistetaan pääasiassa oikeasti käyttämällä. Kaiken maailman vanilija- ja mansikkasiiderit ovat sitten aivan toinen juttu.
Yksi huvittavuus on tietenkin Light-Siideri, joissa ei ole sokeria. Hienoa ja todella terveellistä, paitsi että alkoholin energimäärät ovat moninkertaiset sokeriin nähden, joten terveellisempää olisi juoda sokerillista alkoholitonta siideriä. Kaikkea sitä mainostajat keksivätkin.
Nämä maut ovat yksi syy, miksi itse vierastan lonkeroita ja siidereitä, koska kyseisistä tuotteista löytyy mitä oudoimpia "makuja". Ehkä se alitajuntainen viittaus mehuun tulee juuri valtavasta makuvalikoimasta, joista 95% on yleensä käsittämätöntä paskaa. Maistuisiko Vanilija-Kiivi-Lonkero?
Yksi huvittavuus on tietenkin Light-Siideri, joissa ei ole sokeria. Hienoa ja todella terveellistä, paitsi että alkoholin energimäärät ovat moninkertaiset sokeriin nähden, joten terveellisempää olisi juoda sokerillista alkoholitonta siideriä. Kaikkea sitä mainostajat keksivätkin.
Nämä maut ovat yksi syy, miksi itse vierastan lonkeroita ja siidereitä, koska kyseisistä tuotteista löytyy mitä oudoimpia "makuja". Ehkä se alitajuntainen viittaus mehuun tulee juuri valtavasta makuvalikoimasta, joista 95% on yleensä käsittämätöntä paskaa. Maistuisiko Vanilija-Kiivi-Lonkero?
kumiorava kirjoitti:Jossain määrin ihailen sitä intoa, että heppu jaksaa kirjoittaa rivikaupalla markkinaliberaalista utopiastaan jollekin painifoorumille.
Juu, paha tapani on ottaa itseeni aika helposti. En vaan pidä siitä että tommosen takia haukutaan neideiksi tai hinttareiksi, kun tommosella nyt ei ole mitään merkitystä siinä miten neiti joku on.Riveni kirjoitti:Noh noh, älkää nyt olko niin tosikkoja. Trikkakin ottaa itseensä liian helpostia. (Paitsi Nikula juo varmasti Lonkeroa).
Se, mitä en voi hyväksyä, on väite siitä, ettei muka suurin osa pitäisi suomalaisesta oluesta. Suurin osa nimittäin pitää juuri kaljasta ja sen mausta, vähintään 70% oluen juojista juo sitä siksi, että pitää siitä, ei 5%, kuten Lumihiutale väittää. Olut on hyvää, mutta tietenkin löytyy myös huonompia oluita, kuten Koff. Itse harvemmin kaljaa juon baareissa, joissa hanasta saa vaan koffia, mitä nyt ehkä pullo-oluita. Kyllä sitäkin voi aivan hyvin juoda, mutta miksi pitäisi jos parempaakin on tarjolla? Se, ettei joku lumihiutale pidä kaljasta ei tarkoita, ettei valtaosa pitäisi.
Itse en ole koskaan katsonut ketään kieroon, jos he ovat juoneet jotain muuta, siideriä, lonkeroa, viiniä, viinaa, blandiksia etc. Mutta on kyllä pakko myöntää, että jos joku esimerkiksi jotain Red Cattiä tai Ofeliaa tai Gin Lemonia tai muuta vastaavaa teiniaikojen ihanaa litkua vielä tässä iässä vetelee, on pakko kyllä katsoa kahteen kertaan.
Alkoholin "aitoja" ilmenemismuotoja taas ovat tislaustuotteet, kilju, olut, viini ja alkuperäinen siideri, joka on kuitenkin kaukana nykyisestä. Nykyiset "synteettiset" lonkerot ja siiderit eivät ole aitoa alkoholia, ne ovat siiderien tapauksessa marjamehua, joihin on lisätty alkoholia ja lonkerot, no, ne ovat lonkeroa. Idea on kuitenkin se, että ne voisivat olla olemassa myös ilman alkoholia, mutta silloin niitä ei ostaisi kukaan. Eli kummassa tapauksessa sitä lopulta humalahakuisesti juodaankaan?
Itse asiassa oluella perskännien vetäminen alkaa olla jo mahdottomuus, ainakin itselleni. Tahti ei vain ole tarpeeksi kova, jotta niin humalaan koskaan pääsisi, siihen tarvitaan jotain vahvempaa. Oluita nautitaan, viinalla vedetään kännit.
Kaupan siiderihän nimenomaan ei ole marjamehua johon on lisätty alkoholia, kuten ei myöskään lonkero. Kaupassa ei saa sellaisia myydä. Kaupan siiderit ja lonkerothan ovat tislattuja juomia, siinä olet kyllä ihan oikeassa että ne eivät mitään "kunnon" alkoholijuomia olekaan, se lonkero varsinkaan. Oikean siiderin valmistustavasta en ole varma mutta jotenkin se käsittääkseni valmistetaan päärynäviinistä... voin olla kyllä väärässäkin. Oikea lonkero (alkosta) taas on ginistä ja greippimehusta sekoitettua tms.
Suomalaista olutta nyt saattaa jotenkuten juoda, vaikkakin pahaa se silti on (varsinkin Koff ja Lapin "Kusta"; Karhu ja Olvi ovat ihan ok). Erikoisoluita en ole maistellut, ja Lager on pahaa, liian makeata.
All your message are belong to me.
I dont always win... but when I do, it's PPV-veikkaus (2005, 2015).
I dont always win... but when I do, it's PPV-veikkaus (2005, 2015).
- Lumihiutale
- Viestit: 139
- Liittynyt: Ma 26.01.2004 10:53
- Paikkakunta: Turku
No esim. Light Päärynä siiderissä on 33 kcal/100 ml. Jos vertaa limsoihin, niin niissä on yleensä vähintään 40 kcal/100 ml. Mutta jooh, ollaanhan siinä aika samoilla linjoilla, eikä tosiaan siidereissä ole pakko käyttää niin paljon sokeria, kuin limsoissa, mutta eikös se sitten taas melkeinpä voisi olla light? Tottakai tuo on mainostajilta hyvä kikka saada ihmisiä juomaan enemmän tuotteitaan, mutta ovathan ne tosiaan vähemmän sokerillisia juomia, jotkut sitäkin miettivät enemmän kuin makua. Tosin, jotkut light siiderit ovat ainakin minusta parempia kuin sokerilliset vastaavat. Mutta esim. Mansikka-, Päärynä- ja Go- light siiderit kaipaavat minusta sen sokerin kaverikseen, mutta niitä ei silti ainakaan Golden Capilta löydy sellaisena valikoimasta.
Kyllähän niitä makuja on tosiaan varmaan miljoona, mutta siideriin noita makuja saa sinäänsä paremmin lisää, kun se ei itsessään tuo mitään tiettyä makua liikaa pintaan. Kaljassa sen sijaan humala vie makuaistista jo niin paljon, että siihen voisi änkeä korkeintaan jotain pientä sivumakua.
Kyllähän niitä makuja on tosiaan varmaan miljoona, mutta siideriin noita makuja saa sinäänsä paremmin lisää, kun se ei itsessään tuo mitään tiettyä makua liikaa pintaan. Kaljassa sen sijaan humala vie makuaistista jo niin paljon, että siihen voisi änkeä korkeintaan jotain pientä sivumakua.
- "Eihän nämä mitkään reilut jaot ole. Jos pihapeleissä tämmöiset jaot olisivat, jakoja vaihdettaisiin viimeistään erätauolla. Jos ensimmäisellä tauolla jaot pysyisivät samoina, niin viimeistään toisella tauolla äidit tulisivat vaatimaan poikia vaihtamaan jakoja."
-Antero Mertaranta @ Kanada vs. Slovenia
-Antero Mertaranta @ Kanada vs. Slovenia
- Lumihiutale
- Viestit: 139
- Liittynyt: Ma 26.01.2004 10:53
- Paikkakunta: Turku
Vertasin, koska Riveni ihmetteli miksei saman tien voitaisi tehdä alkoholitonta siideriä, missä olisi sokeria. Minä en missään vaiheessa väittänyt, että alkoholi ei sisältäisi kaloreita. Ja sitä paitsi vertaus johtui myös siitä, että kun Riveni mainitsi alkoholin sisältävän enemmän kaloreita kuin sokeri. Simple.Tirkka kirjoitti:Hyvä verrata hei Light-siideriä tavalliseen limsaan. Vertaapa seuraavana Light-limsaan ja sano kummassa on vähemmän kaloreita.
- "Eihän nämä mitkään reilut jaot ole. Jos pihapeleissä tämmöiset jaot olisivat, jakoja vaihdettaisiin viimeistään erätauolla. Jos ensimmäisellä tauolla jaot pysyisivät samoina, niin viimeistään toisella tauolla äidit tulisivat vaatimaan poikia vaihtamaan jakoja."
-Antero Mertaranta @ Kanada vs. Slovenia
-Antero Mertaranta @ Kanada vs. Slovenia
Ja alkoholi sisältää huomattavasti enemmän kaloreita kuin sokeri. Esimerkiksi vaikka Fizz, jonka Original Dry sisältää 35kcalia eli 155 kilojoulea desiä kohden ja verrataan sitä saman firman Lightiin, joka sisältää 30kcal/115Kj. Sokerin osuus on siis alkoholliin verrattuna naurettavan pieni jo orginaalissa, tosin se onkin kuiva siideri. Tästä huolimatta light-siiderit ovat vain kusetusta.
kumiorava kirjoitti:Jossain määrin ihailen sitä intoa, että heppu jaksaa kirjoittaa rivikaupalla markkinaliberaalista utopiastaan jollekin painifoorumille.
Light-siiderit maistuvat vieläpä järjestään aika pahalta minun kokemukseni mukaan. Diabeetikkona toki mieluummin joisin light-juomia mutta kun ei ne mene alas. Tosin olen kyllä jättänyt siiderin juomisen viime vuosina vähemmälle ja juon nykyisin lonkeroa mieluummin.
Muuten, tietääkö kukaan sattumalta, saisiko niitä lakuja joita Aarrearkku-pussissa on, irtokarkkina jostain? Kun muuten en kyseisen pussin karkeista pidä mutta ne lakut on h**vetin hyviä. Joo, edellisessä kappaleessa mainitsemastani syystähän minun ei PITÄISI syödä karkkia ollenkaan mutta plääh.
Muuten, tietääkö kukaan sattumalta, saisiko niitä lakuja joita Aarrearkku-pussissa on, irtokarkkina jostain? Kun muuten en kyseisen pussin karkeista pidä mutta ne lakut on h**vetin hyviä. Joo, edellisessä kappaleessa mainitsemastani syystähän minun ei PITÄISI syödä karkkia ollenkaan mutta plääh.
All your message are belong to me.
I dont always win... but when I do, it's PPV-veikkaus (2005, 2015).
I dont always win... but when I do, it's PPV-veikkaus (2005, 2015).







