Videopelit
- Bushmeister
Voin samanlaisella noin tunnin kokemuksella kuin Velo kertoa että Wings Of Libertyn yksinpelikampanja oli RTS:ksi oikein mukiinmenevä, ja tämä tulee mieheltä joka vetää kyseisen genren kanssa rajan yleensä Total War-pelisarjaan. Tietty Blizzardin tapaan alun kädestäpitelytutoriaalit ovat aika meh, mutten usko että koko 26 tehtävän kampanja samanlaista on. Jos ensinmäinen StarCraft upposi niin kaikinmokomin tämäkin hankintaan.Mahti Ankka kirjoitti:Mahtaakohan muuten Starcraft II olla hyvä peli, kokemuksia? Kiehtoisi tuon ostaminen mutta kun nykyään niin harvoin pelailee saati uusia pelejä ostelee niin ei tohtisi ihan sikaa ostaa.
myöskin lol @ velocity joka kritisoi peliä siitä ettei netissä osaa
Vain henkisesti sairas ihminen uskoo markkinatalouteen.
Velo ei ole pelannut SC1:täkään netissä?
Sama juttu joka laudalla. Ihmiset, jotka ovat ennen pelanneet SC:tä vain kamppanjamuodossa ja/tai hyvän LAN-porukan kanssa ovat aivan shokissa kun päästään interwebsin pelottavaan maailmaan. Ei siinä mitään, niin minäkin olin kun aikoinaan 56k motukalla yritin näyttää maailmalle kuinka v***n kova jätkä olen kys. peliä pelaamaan. Siinä meni kutakuinkin 2½ minuuttia, zerg-rush ja game over. Tottakai sitten jälkeenpäin oppi pelaamaan. Nyt kun SC2:sta on napittanut, niin se on itseasiassa vain helpompi tapaus... kiitos tuhansien pelaajien, jotka loggaavat kuin minä vuonna 1999.
Sama juttu joka laudalla. Ihmiset, jotka ovat ennen pelanneet SC:tä vain kamppanjamuodossa ja/tai hyvän LAN-porukan kanssa ovat aivan shokissa kun päästään interwebsin pelottavaan maailmaan. Ei siinä mitään, niin minäkin olin kun aikoinaan 56k motukalla yritin näyttää maailmalle kuinka v***n kova jätkä olen kys. peliä pelaamaan. Siinä meni kutakuinkin 2½ minuuttia, zerg-rush ja game over. Tottakai sitten jälkeenpäin oppi pelaamaan. Nyt kun SC2:sta on napittanut, niin se on itseasiassa vain helpompi tapaus... kiitos tuhansien pelaajien, jotka loggaavat kuin minä vuonna 1999.
Olen angry PS3-360-nerd, ei yhdistetä mihinkään yhden pelisarjan suppeaan valikoimaan.Stefa kirjoitti:COD-nörtti kyseessä joten enpä tiedä....Wankie kirjoitti:Velo ei ole pelannut SC1:täkään netissä?
CrackDown on ollut ihan kivaa "aivot narikkaan"-tavaraa. Tuli halvalla ostettua kuukausi takaperin. Ei tässä muuta!
Ja Crackdown 1 ja 2 ovat kyllä hyviä. Ykkönen ehkä vielä parempi, sillä se on täysin originaali teos, kakkosessa taas on aivan liikaa sitä samaa kuin 1:ssä, vaikka itse kyllä siitä kovin pidinkin. Mutta ei pidä odottaa liikaa uudistuksia, tai saattaapi pettyä.
XB
X 360 - Jump In.
PLAYSTATION 3 - PLAY B3YOND
-The Future Is Blue-
X 360 - Jump In.PLAYSTATION 3 - PLAY B3YOND
-The Future Is Blue-No huh. Nyt näin nopean tutustumisen (traileri ja wikipedia) perusteella peli vaikuttaa miljoona kertaa mielenkiintoisemmalta kuin aikaisemmat Bioshockit.
kumiorava kirjoitti:Jossain määrin ihailen sitä intoa, että heppu jaksaa kirjoittaa rivikaupalla markkinaliberaalista utopiastaan jollekin painifoorumille.
Itse en ole vielä ehtinyt StarCraft kakkosta kokeilla, vaikka ykköstä tulikin aikanaan pelattua paljon ja viimeisin matsi jopa tämän vuoden puolella. RTS-pelit eivät vain kiinnosta enää niin paljoa kuin mukulana.. mutta eiköhän tuokin tule joskus nostalgiafiiliksissä alelaarista mukaan napattua. Ainakaan kiire ei ole, jos tuki ja pelaajamäärät pysyvät riittävinä yhtä pitkään kuin orkkiksessa.
Reachin LEGENDARY EDITION taas aukesi perjantaina ja kampanja meni legendarylla (tietenkin) splittinä kaverin kanssa läpi lauantai-iltapäivällä. Yksin en ole vielä ehtinyt kuin kolmanteen tehtävään. Mielipiteet kampanjasta menevät netissä kovasti ristiin, mutta itse pidän tätä parhaana kaikista, vaikka typeriäkin kohtia oli mukana. Vaikeustaso oli myös aika kova, sarjan toiseksi vaikein heti kakkosen jälkeen.
Sitten vielä vähän asiaa nettipelistä, joka on tässäkin Halossa perinteisesti namia, ellei pelityypiksi ole äänestetty SWAT. Armory on pikkukiva lisäys, mutta parasta siinä on se, että kyseisessä paikassa voi päivittää itseään ainostaan tyylikkäämmäksi, muttei voimakkaammaksi tyyliin MW2. Plussat Bungielle myös matchmakingin lisäämisestä Firefightiin, mutta vielä jäin kaipaamaan samaa ominaisuutta vanhaan kunnon Firefight Classiciin, joka on siis se ODST:ssa tutuksi tullut tulitaistelun paras muoto.
EDIT:

Reachin LEGENDARY EDITION taas aukesi perjantaina ja kampanja meni legendarylla (tietenkin) splittinä kaverin kanssa läpi lauantai-iltapäivällä. Yksin en ole vielä ehtinyt kuin kolmanteen tehtävään. Mielipiteet kampanjasta menevät netissä kovasti ristiin, mutta itse pidän tätä parhaana kaikista, vaikka typeriäkin kohtia oli mukana. Vaikeustaso oli myös aika kova, sarjan toiseksi vaikein heti kakkosen jälkeen.
Sitten vielä vähän asiaa nettipelistä, joka on tässäkin Halossa perinteisesti namia, ellei pelityypiksi ole äänestetty SWAT. Armory on pikkukiva lisäys, mutta parasta siinä on se, että kyseisessä paikassa voi päivittää itseään ainostaan tyylikkäämmäksi, muttei voimakkaammaksi tyyliin MW2. Plussat Bungielle myös matchmakingin lisäämisestä Firefightiin, mutta vielä jäin kaipaamaan samaa ominaisuutta vanhaan kunnon Firefight Classiciin, joka on siis se ODST:ssa tutuksi tullut tulitaistelun paras muoto.
EDIT:
Juu, ei siellä veden alla tuollaisia ampiasvyötäröitä tai tissejä ollut.Riveni kirjoitti:No huh. Nyt näin nopean tutustumisen (traileri ja wikipedia) perusteella peli vaikuttaa miljoona kertaa mielenkiintoisemmalta kuin aikaisemmat Bioshockit.
You want the best? Here I am.Darien Fawks kirjoitti:Provoatteko JDubille, vai oletteko oikeasti tuota mieltä?

- Mahti Ankka
- Viesti:
Jees, pitänee varmaan odottaa että SCII hiukan halpenee ja ostaa sitten, en kuitenkaan niin iso pelien fani ole että tohtisin 50-60 näin äkkiseltään niihin uhrata. Ykkösosa pitänee tosin hommata, ei sitä ikinä itsellä ole ollut vaikka aika paljon sitä on tullut menneisyydessä pelattuakin, siitä on varmasti hyvä taas palautella mieleen mistä koko hommassa oli kyse ja siirtyä sitten kakkoseen.
"Such beauty, it touches me! Love, hatred, pain, pleasure, life, death, they are all there...This is to be human! This is to be evil!"
Vasarasta päähän!
Vasarasta päähän!
http://gog.com/
Tiedä kuinka moni on täällä kys. sivuston tapahtumia seurannut, joten kerrottakoon, että DRM-vapaiden ja restauroitujen peliklassikoiden julkaisija Good Old Games avaa jälleen ovensa. Tapahtumaketju sai alkunsa muutaman hämärän tweetin myötä ja jo alkuviikosta oli sivusto suljettu ja paikalla vain viesti, jossa valiteltiin nykytilaa sekä kuinka vaikeaa on pitää pelitalot tyytyväisinä. Eilen "virallisessa" lehdistötilaisuudessa sivuston ylläpitäjät - munkeiksi pukeutuneena - paljastivat, että avataankin uusi sivusto, joka sisältää 98% uutta koodia, parempia julkaisuja ja mikä tärkeintä; ilman DRM:ää.
Eipä varmaan mikään tempaus ole aikoihin aiheuttanut näin suurta kohinaa pelaajien keskuudessa sitten Ubisoftin pelaajien päälle paskantamisen. Itse olen sitä mieltä, että julkisuus-/markkinointitemppuna tämä oli aika verraton. Vielä kun laittavat valikoimaan kunnolla killeriä, niin avot. Ainakin ensimmäinen Baldur's Gate on vilahdellut promovideoissa ja sehän vain passaa.
Lopullisesti asia selvenee klo 15.00 Suomen aikaa, joten olkaapa paikalla. Jollei mitään dramaattista muutosta huonompaan tapahdu, niin allekirjoittanut laittaa taas Visan vinkumaan. Eihän noita keskeneräisiä pelejäkään ole vasta kuin yhden käden sormille.
Tiedä kuinka moni on täällä kys. sivuston tapahtumia seurannut, joten kerrottakoon, että DRM-vapaiden ja restauroitujen peliklassikoiden julkaisija Good Old Games avaa jälleen ovensa. Tapahtumaketju sai alkunsa muutaman hämärän tweetin myötä ja jo alkuviikosta oli sivusto suljettu ja paikalla vain viesti, jossa valiteltiin nykytilaa sekä kuinka vaikeaa on pitää pelitalot tyytyväisinä. Eilen "virallisessa" lehdistötilaisuudessa sivuston ylläpitäjät - munkeiksi pukeutuneena - paljastivat, että avataankin uusi sivusto, joka sisältää 98% uutta koodia, parempia julkaisuja ja mikä tärkeintä; ilman DRM:ää.
Eipä varmaan mikään tempaus ole aikoihin aiheuttanut näin suurta kohinaa pelaajien keskuudessa sitten Ubisoftin pelaajien päälle paskantamisen. Itse olen sitä mieltä, että julkisuus-/markkinointitemppuna tämä oli aika verraton. Vielä kun laittavat valikoimaan kunnolla killeriä, niin avot. Ainakin ensimmäinen Baldur's Gate on vilahdellut promovideoissa ja sehän vain passaa.
Lopullisesti asia selvenee klo 15.00 Suomen aikaa, joten olkaapa paikalla. Jollei mitään dramaattista muutosta huonompaan tapahdu, niin allekirjoittanut laittaa taas Visan vinkumaan. Eihän noita keskeneräisiä pelejäkään ole vasta kuin yhden käden sormille.
GOG.com kirjoitti:First of all we’d like to apologize to everyone who felt deceived or harmed in any way by the closedown of GOG.com. As a small company we don’t have a huge marketing budget and this why we could not miss a chance to generate some buzz around an event as big as launching a brand new version of our website and even more important, bringing back Baldur’s Gate to life!
We believe this title was extremely expected by all our users and PC gamers in general. It would have made no sense to announce it in a typical plain corporate way. Our aim at GOG is to promote the greatest DRM-free PC classics ever in a creative way and allow people to escape from the usual boring mainstream marketing. We are also gamers and this is why we played a bit with this announcement.
Once again, we apologize for any harm we might have caused and we do hope people will keep the essence of our message in mind: GOG is doing things differently than elsewhere and yes, Baldur’s Gate is finally back (with more great releases to come)! We are working hard to provide users with much fun, so do expect some great surprises until Christmas.
It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
Blõg
Blõg
Olen jälleen hieman jälkijunassa, mutta tosiaan jopa minäkin sain tuon Reachin kampanjan päätökseen reilussa viikossa. Alku oli minusta hieman kankea niin pelillisesti kuin juonellisestikin, mutta päästyään vauhtiin oli kampanja kenttäsuunnittelultaan täyttä tykitystä, ja oli sillä juonellakin hetkensä. Vaikeusaste oli heroicilla yksinpeliin sopiva, kunnes sitten viimeinen chapter oli kuin vanhojen kunnon NES-pelien loppuvastukset: yhtäkkinen loikka sopivasta hermojaraastavan vaikeaan. Minulla ei kyllä kanttia olisi legendary-yksinpeliin, jo edessä siintävä coop:kin herättää kauhunsekaisia tunteita.
Seuraava kappale sisältää hienoisia paljastuksia juonesta, jotka ovat kyllä kaikin puolin ilmeisiä mikäli pelisarja on ennestään tuttu, mutta varoitetaan nyt kuitenkin mikäli joku ei moisia halua lukea.
Pelin suurimmaksi heikkoudeksi osoittautuivat hahmot, tai oikeastaan niistä luotujen odotusten täsmäämättömyys lopputulokseen. Kovasti luvattiin persoonallisia hahmoja ja niiden päälle rakentuvaa juonta, mutta kovin paperisiksi jäivät kaikki päähenkilöä myöten, eikä yksikään ihmiskohtalo tuntunut merkittävältä. Sen sijaan pääjuoni itsessään oli kerrankin helppo seurata ja sisälsi hienoja hetkiä, kuten vaikkapa vitoschapterin mahtipontinen alku ja samaisen chapterin lopusta alkaneet kovin synkät maisemat, jotka jopa onnistuivat saamaan sellaista haettua epätoivoa aikaan. Kyllähän se päähän ottaa kun itse taistelee voitokkaasti loputtomilta tuntuvia vihollismassoja vastaan, mutta silti turpaan tulee sodassa niin että raikaa!
Niin tai näin, ei tämän pelin pääansio ole tarkoituskaan olla kampanjassa, vaan moninpelissä. Viime viikonloppuna uskaltauduin pelaamaan, ja olihan se välittömästi taas sitä "vielä yksi team slayer" meininkiä kunnes havahtuu että oho, kellohan on jo vaikka mitä. Varmaan tänäkin viikonloppuna olisi tullut hakattua livessä paljon enemmän, mutta olen sen sijaan edennyt ikuisuusprojektissani Dead Spacessa. Kyllä minä senkin vielä joskus päihitän, loppu häämöttää jo, melkein.
Seuraava kappale sisältää hienoisia paljastuksia juonesta, jotka ovat kyllä kaikin puolin ilmeisiä mikäli pelisarja on ennestään tuttu, mutta varoitetaan nyt kuitenkin mikäli joku ei moisia halua lukea.
Pelin suurimmaksi heikkoudeksi osoittautuivat hahmot, tai oikeastaan niistä luotujen odotusten täsmäämättömyys lopputulokseen. Kovasti luvattiin persoonallisia hahmoja ja niiden päälle rakentuvaa juonta, mutta kovin paperisiksi jäivät kaikki päähenkilöä myöten, eikä yksikään ihmiskohtalo tuntunut merkittävältä. Sen sijaan pääjuoni itsessään oli kerrankin helppo seurata ja sisälsi hienoja hetkiä, kuten vaikkapa vitoschapterin mahtipontinen alku ja samaisen chapterin lopusta alkaneet kovin synkät maisemat, jotka jopa onnistuivat saamaan sellaista haettua epätoivoa aikaan. Kyllähän se päähän ottaa kun itse taistelee voitokkaasti loputtomilta tuntuvia vihollismassoja vastaan, mutta silti turpaan tulee sodassa niin että raikaa!
Niin tai näin, ei tämän pelin pääansio ole tarkoituskaan olla kampanjassa, vaan moninpelissä. Viime viikonloppuna uskaltauduin pelaamaan, ja olihan se välittömästi taas sitä "vielä yksi team slayer" meininkiä kunnes havahtuu että oho, kellohan on jo vaikka mitä. Varmaan tänäkin viikonloppuna olisi tullut hakattua livessä paljon enemmän, mutta olen sen sijaan edennyt ikuisuusprojektissani Dead Spacessa. Kyllä minä senkin vielä joskus päihitän, loppu häämöttää jo, melkein.
Aimbot + Halo Reach =
http://www.youtube.com/watch?v=_OQQOWkXxKk
Nyyh, tulee mieleen ihan omat teinivuodet OGC-hookilla varustetun CounterStriken parissa.
EDIT:
Tumppi on muuten tuossa edellisen viestin pätkässä ja samaten FIFA-videossa harvinaisen ärsyttävä käyttäessään englanninkielistä läppää joka välissä:
"Joo nyt sain C.Ronaldon haltuun, lemme show some tricks for ya, v***u ylihän se kuljetti, that's not the way to do it!"
http://www.youtube.com/watch?v=_OQQOWkXxKk
Nyyh, tulee mieleen ihan omat teinivuodet OGC-hookilla varustetun CounterStriken parissa.
EDIT:
Tumppi on muuten tuossa edellisen viestin pätkässä ja samaten FIFA-videossa harvinaisen ärsyttävä käyttäessään englanninkielistä läppää joka välissä:
"Joo nyt sain C.Ronaldon haltuun, lemme show some tricks for ya, v***u ylihän se kuljetti, that's not the way to do it!"
You want the best? Here I am.Darien Fawks kirjoitti:Provoatteko JDubille, vai oletteko oikeasti tuota mieltä?

Se pelle on aina ollut ärsyttävä. Kuuluu sille listalle joihin törmätessä turpaan vetäminen on miltei kansalaisvelvollisuus. Tosin jos tumppi antaa suosiolla 5 euroa niin turpakäräjät voidaan välttää.Smark kirjoitti:Tumppi on muuten tuossa edellisen viestin pätkässä ja samaten FIFA-videossa harvinaisen ärsyttävä käyttäessään englanninkielistä läppää joka välissä:
kumiorava kirjoitti:Jossain määrin ihailen sitä intoa, että heppu jaksaa kirjoittaa rivikaupalla markkinaliberaalista utopiastaan jollekin painifoorumille.
Itse voin n. 50 pelaajacastia kuunneltuani sanoa, että ensin se oli kyllä se ärsyttävin tyyppi koko porukasta, mutta sitten tuli yksi casti ilman sitä, ja ns. "tuttua ääntä" jäi kaipaamaan. Ei Tumpilla mikään miellyttävin ääni/puhetapa ole, mutta olen kyllä siihen tottunut ja alkanut siitä jo pitämäänkin.Riveni kirjoitti:Se pelle on aina ollut ärsyttävä. Kuuluu sille listalle joihin törmätessä turpaan vetäminen on miltei kansalaisvelvollisuus. Tosin jos tumppi antaa suosiolla 5 euroa niin turpakäräjät voidaan välttää.Smark kirjoitti:Tumppi on muuten tuossa edellisen viestin pätkässä ja samaten FIFA-videossa harvinaisen ärsyttävä käyttäessään englanninkielistä läppää joka välissä:
Ja Puhan finglish on kyllä hienoa. "Publisherit dumaa niinku devaajii ku jengi ei osta tarpeeks geimei..." etc.
XB
X 360 - Jump In.
PLAYSTATION 3 - PLAY B3YOND
-The Future Is Blue-
X 360 - Jump In.PLAYSTATION 3 - PLAY B3YOND
-The Future Is Blue-- TupsuVeitikka
- Wormmaster
- MR.Off Topic
Innostuin hieman forgesta taas välistä ja googlella kattelinki neuvoja erilaiste kenttie suunnitteluun yms. Törmäsi sitten bungien sivuilla kirjotukseen, joka oli tältä käyttäjäsuunnittelu kilpailun voittajalta, jonka kenttä Atom pyörii tällä hetkellä matchmakingissä. Siinä sitten mainitsi juuri, että suunnittelu on tärkeää ja mainitsi Google Sketch Up -ohjelman. Tuota käytettiin aika vasta koulussa rakennuksen suunnitteluu, joten latasin sen omalle koneelle ja aloin suunnitella tuommosta 4v4 kenttää. Heitetäänpä tähän pari kuvaa, mitä sain tänään aikaan, mutta suunnittelu on aikalailla keskissä. En ole vielä edes päättänyt toteutanko tämän loppuje lopuksi maan päälle vai ilmaan leijuvana kokonaisuutena. Tästä on kuitenkin hyvä jatkaa.
http://img710.imageshack.us/img710/7885 ... telua2.png
http://img530.imageshack.us/img530/6238 ... ttelua.png
http://img710.imageshack.us/img710/7885 ... telua2.png
http://img530.imageshack.us/img530/6238 ... ttelua.png
Näköjään tuli uuden GeForcen mukana kuponki, jolla saa ladata joko Dark Voidin, RE5:n tai SFIV:n! Mikä valinnan vaikeus, kaikki niin konsolipelejä kuin olla vaan voi, jonka lisäksi ensimmäinen noista on täyttä paskaa. Katutappelija on hyvä, mutta tietokoneella.. plääh. Näin eliminointimenetelmän kautta pistin sitten Resident Evilin tulemaan, vaikka sarja onkin aina ollut varsin keskivertoa tavaraa. Noh, eipä maksa ja onpa ainakin laillinen. 

RE5 on paskin peli mihin olen ikinä rahaa laittanut. Ei sittenkään, vaan toisiksi paskin, mutta kuitenkin.Smark kirjoitti:Näköjään tuli uuden GeForcen mukana kuponki, jolla saa ladata joko Dark Voidin, RE5:n tai SFIV:n! Mikä valinnan vaikeus, kaikki niin konsolipelejä kuin olla vaan voi, jonka lisäksi ensimmäinen noista on täyttä paskaa. Katutappelija on hyvä, mutta tietokoneella.. plääh. Näin eliminointimenetelmän kautta pistin sitten Resident Evilin tulemaan, vaikka sarja onkin aina ollut varsin keskivertoa tavaraa. Noh, eipä maksa ja onpa ainakin laillinen.
SFIV:ssä olisit voinut ottaa minulta turpaasiSmark kirjoitti:Näköjään tuli uuden GeForcen mukana kuponki, jolla saa ladata joko Dark Voidin, RE5:n tai SFIV:n! Mikä valinnan vaikeus, kaikki niin konsolipelejä kuin olla vaan voi, jonka lisäksi ensimmäinen noista on täyttä paskaa. Katutappelija on hyvä, mutta tietokoneella.. plääh. Näin eliminointimenetelmän kautta pistin sitten Resident Evilin tulemaan, vaikka sarja onkin aina ollut varsin keskivertoa tavaraa. Noh, eipä maksa ja onpa ainakin laillinen.
We need CM Punk!
En minäkään siitä maksaisi.Riveni kirjoitti:RE5 on paskin peli mihin olen ikinä rahaa laittanut. Ei sittenkään, vaan toisiksi paskin, mutta kuitenkin.
EDIT:
Varsinkin kun installeri on v***u kiinaksi.
EDIT2:
Jaha, olisi pitänyt vaihtaa setup.ini -tiedostossa automaattinen kielentunnistus pois, suomea kun tämä paskainstalleri ei puhu. Eipä sillä, peli ei suostu edes käynnistymään tai aktivoitumaan oikeasta serialista huolimatta. Kiitos NVIDIA!
Ainakin näppiksellä.Jers1 kirjoitti:SFIV:ssä olisit voinut ottaa minulta turpaasi

- Darien Fawks