Pitkästä aikaa voisi jotain raapustela Smackdownista:
The Undertaker hengaili hallin katolla. Ok.
Show'n avausmatsina nähtiin oikein mainio Rhodes vs. Mysterio. Heti ottelun alussa tuli sellainen fiilis, että onpa mukavan tuore kohtaaminen. Ei näin nopeasti mietittynä tule mieleen yhtään parempaa 1 vs. 1-ottelua Codylta. On se ReyRey vaan ihmeellinen mies, kun saa aina vastustajistaan kaiken irti. Tyytyväinen olin myös Mysterion voittoon, sillä nyt on edelleen mahdollisuus saada tag-mestaruusmatsi PPV:hen.
Backstagekohtaus Big Show'n, Kavalin ja Hornswogglen välillä oli oikein toimiva. Kaikki vetivät roolinsa hyvin, eikä 'Woggle ärsyttänyt. Show'n ja Kavalin tulevaa matsia jäin odottamaan sekavin ajatuksin.
Paul Bearer haastoi 'Takerin Buried alive-otteluun. En ole missään vaiheessa tästä feudista pitänyt, eikä tämäkään toiminut. Liian paljon puhetta, liikaa efektejä, liikaa kuvitusta. Minä haluan old school-promoja ilman mitään musiikkeja tai erikoisefektejä!
MVP vs. Swagger olikin sitten varsin mitäänsanomaton kohtaaminen. Positiivista tässä oli Big Show, joka oli kuin kotonaan selostuspöydän takana. Sanoi bookert mitä tahansa, niin MVP nykyään todella tylsä. Toki buukkauksella on varmasti jotain tekemistä asian kanssa, mutta onhan ero valtava, kun vertaa hänen nykyistä painia esim. neljän vuoden takaiseen. Itse en kyllä mitään ikäkorttia lähtisi vetämään esiin, sillä ei MVP nyt 36-vuotiaana mitenkään liian vanha ole. Hän ei vain yksinkertaisesti ole riittävän hyvä tai kiinnostava.
The Undertaker oli edelleen katolla. Ok.
Kolmas karsintaottelu käytiin Alberto Del Rion ja Chris Mastersin välillä. Ja tämähän yllätti positiivisesti! Aikaa matsi sai about kolme minuuttia, mutta kaksikko käytti sen hemmetin hyvin. Del Rio on aivan loistava (vaikka en nyt aivan varma olekaan hänen painiasustaan...) ja Masterskin on melkeinpä huomaamatta kehittynyt ihan mukiinmeneväksi painijaksi. Harmi vain, että karisma hänellä on varsin alhaisella tasolla.
Sitten oli vuorossa Zigglerin ja Edgen välinen kohtaaminen, joka oli varsin kova kohtaaminen. Olin aivan varma, että Mysterio vs. Rhodes tulee olemaan jakson paras matsi, mutta kyllä tämä meni hieman senkin yli. Toivottavasti tämä kaksikko saisi joskus tulevaisuudessa PPV-matsin.
The Undertaker seisoskeli edelleen samassa paikassa. Onkohan se ihan kunnossa?
Ja sitten nähtiin ottelu, jota olin kauhunsekaisin tuntein odotellut, eli Show vs. Kaval. Pelkäsin, että BS nappaa helpon voiton alle puolessa minuutissa, tai sitten vain pieksee pikkumiestä viisi minuuttia ja selättää viimeisellä sekunnilla. Kumpikaan näistä ei kuitenkaan toteutunut, vaan Kaval kesti viisi minuuttia ja pääsi mukaan Smackdownin joukkueeseen! Jee! Matsin buukkaus oli semi-ok, mutta lopputulos loistava! JES! Ööh, hetkinen... Tyler Reks? Ai, se tuli ja vei Kavalin paikan joukkueessa. Kiva. Olisihan tuo ollutkin liian hyvää ollakseen totta.
Cody kertoi miten pitäisi hoitaa kynsiään. Hmm, pitäisi ehkä otta neuvosta vaari, sillä itse yleensä vaan pureskelen kynnet lyhyemmiksi.
Viimeinen karsintamatsi McIntyren ja Kingstonin välillä olikin sitten samaa tasoa, kuin MVP vs. Swagger, eli varsin mitäänsanomaton. "Hauska" fakta tästä show'sta oli se, että kaikki otelleet mestarit (McIntyre, Rhodes ja Ziggler) hävisivät matsinsa. Periaatteessa kaikissa otteluissa oikeat miehet etenivät joukkueeseen, mutta en kyllä siltikään pidä siitä, että viikosta toisensa jälkeen pienempien mestaruusvöiden haltijat häviävät tv-otteluissa.
Show'n päätti segmentti Kanen, Paul Bearerin ja The Undertakerin välillä. Ja se oli... tylsä. Ei vain nappaa, eikä ole missään vaiheessa napannut. Tai no, se jakso jossa Bearer teki paluunsa, oli ainoa jolloin kiinnostus nousi hetkeksi. Onneksi tätä ei tarvitse enää katsoa kuin yhden viikon verran.
Jakso jäi kokonaisuutena ehdottomasti plussan puolelle. Veljesten feudi pois, Kavalille parempaa buukkausta ja jotain muutosta selostukseen, niin saadaan vielä parempaa viihdettä.