Levyraati
- Bushmeister
Aika käy vähiin, joten KISS-perustelut (Keep It Simple, Stupid) kehiin.
Kent - Om Du Var Här
Ruotsinkielistä angstaamista, josta en ole ikinä hirveästi perustanut. Tästä tulee mieleen Levottomat. Kent on suosittu bändi, mutta tuhannet ihmiset voivat olla myös väärässä.
ARVOSANA: 2
Jex Thoth - Nothing Left To Die
Varsin kelvollista synkistelyä. Voisin kuvitella yhden jos toisenkin vanhan Rokkibaarituttavani maukuvan tätä hevikaraokessa. Kuuntelin tämän kahteen kertaan, joten sekin kertoo jotain biisin aikaansaamasta positiivisesta fiiliksestä.
ARVOSANA: 8
Hannibal & Joku Roti Mafia - Porteillas ft. K-Rino
Suomiräppi aiheuttaa meikäläisessä lähes aina oksennusreaktion, mutta tämä biisi on nostaa em. tunteen uusiin sfääreihin. Taustatilu + surkeat sanat (olen kuullut suomiräpissä ihan järkevääkin settiä, eli ei ajatella tätä nyt niin että väitän sanoja surkeiksi vain väittämisen takia) + yleistylsä tunnelma = huono biisi. Ei lisättävää.
ARVOSANA: 1
Ayreon - Amazing Flight
Pitkä ja monipuolinen biisi. Arjen-poju on käyttänyt kappaleissaan parempiakin laulajia, mutta itse en valittaisi tästäkään "niggasaundista". Vaihtelevuutta piisaa ja tylsiä hetkiä ei juuri ole, varsinkin räyhäkäs loppu on omaan mieleeni.
ARVOSANA: 9
Camel - Rhayader
Loistavaa! Tulee ihan mieleen Jethro Tull ja Ian Anderson huiluineen. Vanhana Jethro-diggarina en voi olla pitämättä tästä rennosta instrumentaalista. Pientä miinusta tosin siitä, että kappale loppuu vähän kuin kesken.
Raimo - Tää On Aluekeskus
Ja taas tätä minulle niin rakasta suomiräppiä.. mutta sanat ainakin naurattivat paikoin. Voittaa siis Hannibalin 100-0.
ARVOSANA: 4
Coheed and Cambria - The Running Free
Mitäs täällä bashataan Coheed and Cambriaa..? Biisissähän on mukavan reipas meininki ja tarttuva melodia, joskin laulajan ääni on vähän ohut. Voisin kuvitella kuuntelevani tätä radiosta (ja jättäväni kanavan vaihtamiset sikseen) tullessani töistä kotiin.
ARVOSANA: 7
Kylesa - Scapegoat
Geneeristä "amerikanrokkia" snadeilla Nickelback-fiboilla. Ja.. siinä kaikki mitä haluan sanoa tästä kappaleesta.
ARVOSANA: 5
Patti Smith - Free Money
Naisääni klassisen rokin ajalta. Laulutaidoiltaan ei ehkä niin ihmeellinen tapaus, mutta kokonaisuutena tämä kappale potkii ihan tarpeeksi hyvin myös allekirjoittanutta. Piristävää menoa Kylesan jälkeen.
The Damned - History of the World Part 1
Bändi ei ole erityisen tuttu, mutta kansikuvasta päättelin sen olevan jotain päällekäyvää tavaraa. Sen sijaan sainkin reipasta kasarirevittelyä. Mikäs siinä, varsin keskitasoinen kappale.
ARVOSANA: 6
Kent - Om Du Var Här
Ruotsinkielistä angstaamista, josta en ole ikinä hirveästi perustanut. Tästä tulee mieleen Levottomat. Kent on suosittu bändi, mutta tuhannet ihmiset voivat olla myös väärässä.
ARVOSANA: 2
Jex Thoth - Nothing Left To Die
Varsin kelvollista synkistelyä. Voisin kuvitella yhden jos toisenkin vanhan Rokkibaarituttavani maukuvan tätä hevikaraokessa. Kuuntelin tämän kahteen kertaan, joten sekin kertoo jotain biisin aikaansaamasta positiivisesta fiiliksestä.
ARVOSANA: 8
Suomiräppi aiheuttaa meikäläisessä lähes aina oksennusreaktion, mutta tämä biisi on nostaa em. tunteen uusiin sfääreihin. Taustatilu + surkeat sanat (olen kuullut suomiräpissä ihan järkevääkin settiä, eli ei ajatella tätä nyt niin että väitän sanoja surkeiksi vain väittämisen takia) + yleistylsä tunnelma = huono biisi. Ei lisättävää.
ARVOSANA: 1
Ayreon - Amazing Flight
Pitkä ja monipuolinen biisi. Arjen-poju on käyttänyt kappaleissaan parempiakin laulajia, mutta itse en valittaisi tästäkään "niggasaundista". Vaihtelevuutta piisaa ja tylsiä hetkiä ei juuri ole, varsinkin räyhäkäs loppu on omaan mieleeni.
Camel - Rhayader
Loistavaa! Tulee ihan mieleen Jethro Tull ja Ian Anderson huiluineen. Vanhana Jethro-diggarina en voi olla pitämättä tästä rennosta instrumentaalista. Pientä miinusta tosin siitä, että kappale loppuu vähän kuin kesken.
Raimo - Tää On Aluekeskus
Ja taas tätä minulle niin rakasta suomiräppiä.. mutta sanat ainakin naurattivat paikoin. Voittaa siis Hannibalin 100-0.
ARVOSANA: 4
Mitäs täällä bashataan Coheed and Cambriaa..? Biisissähän on mukavan reipas meininki ja tarttuva melodia, joskin laulajan ääni on vähän ohut. Voisin kuvitella kuuntelevani tätä radiosta (ja jättäväni kanavan vaihtamiset sikseen) tullessani töistä kotiin.
Kylesa - Scapegoat
Geneeristä "amerikanrokkia" snadeilla Nickelback-fiboilla. Ja.. siinä kaikki mitä haluan sanoa tästä kappaleesta.
ARVOSANA: 5
Patti Smith - Free Money
Naisääni klassisen rokin ajalta. Laulutaidoiltaan ei ehkä niin ihmeellinen tapaus, mutta kokonaisuutena tämä kappale potkii ihan tarpeeksi hyvin myös allekirjoittanutta. Piristävää menoa Kylesan jälkeen.
The Damned - History of the World Part 1
Bändi ei ole erityisen tuttu, mutta kansikuvasta päättelin sen olevan jotain päällekäyvää tavaraa. Sen sijaan sainkin reipasta kasarirevittelyä. Mikäs siinä, varsin keskitasoinen kappale.
ARVOSANA: 6
You want the best? Here I am.Darien Fawks kirjoitti:Provoatteko JDubille, vai oletteko oikeasti tuota mieltä?

Kent - Om du var här
Arvosana: 4
Jex Thoth - Nothing Left to Die
Arvosana: 6
Ayreon - Amazing Flight
Arvosana: 9
Camel - Rhayader
Arvosana: 10
Raimo - Tää on aluekeskus
Arvosana: 7
Arvosana: 8
Kylesa - Scapegoat
Patti Smith - Free Money
Arvosana: 5
The Damned - The History of the World (Pt. 1)
Perusteluitta jää.
Paitsi että Camelin Rhayaderille ei oikeasti riitä tämä asteikko.
Jex Thoth - Nothing Left to Die
Arvosana: 6
Ayreon - Amazing Flight
Arvosana: 9
Camel - Rhayader
Arvosana: 10
Raimo - Tää on aluekeskus
Kylesa - Scapegoat
Patti Smith - Free Money
Arvosana: 5
The Damned - The History of the World (Pt. 1)
Perusteluitta jää.
Paitsi että Camelin Rhayaderille ei oikeasti riitä tämä asteikko.
XB
X 360 - Jump In.
PLAYSTATION 3 - PLAY B3YOND
-The Future Is Blue-
X 360 - Jump In.PLAYSTATION 3 - PLAY B3YOND
-The Future Is Blue-Mennään eteenpäin, niin saadaan jotain aikaseksi. Sori vaan darralle, jos vien raatijohtajuutesi.
Olkoon tämä siis Levyraati IV ja nyt fuck-that (faktat) tiskiin.
Olkoon tämä siis Levyraati IV ja nyt fuck-that (faktat) tiskiin.
- 1) Ei tarvitse ilmoittautua erikseen. Kaikki halukkaat pääsevät mukaan.
2) Osallistuminen tapahtuu YV:llä. Lähetä biisi linkin kera minulle ja that's it.
3) Biiseillä ei ole minkään sortin rajoituksia keston suhteen.
4) Tästä voi tulla aikamoinen maratonurakka, mutta pidetään siitä kiinni, että ellei perusteluja heruu biiseille, ei ääniä lasketa. (vrt. Velo)
5) Lopullisen osallistujamäärän kerron kun raati alkaa.
- Darien Fawks
- MR.Off Topic
Toki. Vähän nyt jääny, kun ollu nuo wanhojen tanssit ja jatkoa sun muuta. Virheitä voi laskuissa olla, koska ne on suoritettu parin oksennuksen kera.Ravenwood kirjoitti:Vaikka uutta raatia jo pukkaakin, niin meinasko Mr.Off Topic laskea nuo edellisen pisteet? Olisi kiva, kiitos
1. Kent - Om du var här 7+6+6+7+4+5+8+2+4= 49bingobongoa (Axl)
2. Jex Thoth - Nothing Left to Die 9+9½+10+10+8+9+9+8+6= 78½p (Kumiorava)
3. Hannibal & Joku Roti Mafia - Porteillas ft. K-Rino 7+4+4+4+4+8+4+1+4= 40p (Mr.Off Topic)
4. Ayreon - Amazing Flight 9+5+6+6+8+9+8+9+9= 69p (Smark)
5. Camel - Rhayader 10+8+8+8+6+10+7+9+10= 76p (Velocity)
6. Raimo - Tää on aluekeskus 8+10+7+5+7+7+8+4+7= 63p (Marshalsaaret)
7. Coheed and Cambria - The Running Free 9+3+5+2+4+5+6+7+8= 49p (Ravenwood)
8. Kylesa - Scapegoat 8+5+8+4+9+4+2+5+7= 52p (Stefa)
9. Patti Smith - Free Money 6+9+9+9+5+7+6+7+5= 63p (Wanker)
10. The Damned - The History of the World (pt.1) 7+7½+7+6+6+6+5+6+8= 58½p (Genghis Khan)
- Darien Fawks
Tässä vielä järjestyksessä:
10. The Damned - The History of the World (pt.1) 7+7½+7+6+6+6+5+6+8= 58½p (Genghis Khan)
3. Hannibal & Joku Roti Mafia - Porteillas ft. K-Rino 7+4+4+4+4+8+4+1+4= 40p (Mr.Off Topic)
PS3 ja XBOX eivät ole yhtään enempää "elämää" kuin tietokoneella istuminen.Velocity kirjoitti:Kultaa en kyllä ensi kierrokselle lähde tavoittelemaan sillä on niin paljon kaikkea muuta häslinkiä meneillään IRL.
Ensin jengi angstaa max. viiden minuutin biisin pituudesta ja kun on vapaus postata niin pitkä biisi, kuin vaan haluaa ja tykkää - niin ei yhtään sellaista saavu boksiin.
Olette te kanssa ihmeellisiä persereikiä.
- Bushmeister
vaihtoehdot oli joko tavoitella jumbosijaa tai sitten voittaa koko peli "Destination Beyondilla", valitsin ensimmäisenWankie kirjoitti:PS3 ja XBOX eivät ole yhtään enempää "elämää" kuin tietokoneella istuminen.Velocity kirjoitti:Kultaa en kyllä ensi kierrokselle lähde tavoittelemaan sillä on niin paljon kaikkea muuta häslinkiä meneillään IRL.
Ensin jengi angstaa max. viiden minuutin biisin pituudesta ja kun on vapaus postata niin pitkä biisi, kuin vaan haluaa ja tykkää - niin ei yhtään sellaista saavu boksiin.
Vain henkisesti sairas ihminen uskoo markkinatalouteen.
Itse olisin laittanut kisaan 18 minuuttia pitkän biisin vaan kun ei sitä löydä youtubesta (tai mistään muustakaan videopalvelusta sen puoleen) kokonaisena youtuben pituusrajoitusten vuoksi.
Pitipä sitten tyytyä huomattavasti lyhyempään biisiin.
All your message are belong to me.
I dont always win... but when I do, it's PPV-veikkaus (2005, 2015).
Yritän voittaa levyraadin kun siihen lähden - ja sitähän ei varmasti tule esim. Primordialin Coffin Shipsillä tai Heretic Agella. Sitä ei tule Behemothin Slaves Shall Servellä tai Meshuggahin Spasmilla. Postaamani Rhayader pääsi loistavilla melodioillaan ja rakenteellaan listakakkoseksi, johon olen vähintäänkin tyytyväinen. Tiedän, ettei moni lämpeä 13 minuutin progeorgasmeille, vaikkakin Shine On You Crazy Diamond olisi ollut jo laimeuden puolelle menevä varma voitto. Mutta myös ennenkaikkea yritän saada loistavaa musiikkia levitettyä kansalle. Ja tämä tuntui onnistuneen sekä Bucketheadin Whitewashin kuin Camelin Rhayaderinkin kanssa.Wankie kirjoitti:PS3 ja XBOX eivät ole yhtään enempää "elämää" kuin tietokoneella istuminen.Velocity kirjoitti:Kultaa en kyllä ensi kierrokselle lähde tavoittelemaan sillä on niin paljon kaikkea muuta häslinkiä meneillään IRL.
P.S. en usko että kukaan haluaisi kuunnella esim. 28 min. Achilles Agony and Ecstasya.
XB
X 360 - Jump In.
PLAYSTATION 3 - PLAY B3YOND
-The Future Is Blue-
X 360 - Jump In.PLAYSTATION 3 - PLAY B3YOND
-The Future Is Blue-Puhu vain omasta puolestasi.Velocity kirjoitti:Tiedän, ettei moni lämpeä 13 minuutin progeorgasmeille,
Kyllä siis pitkät biisit toisinaan ovat ihan hienoja kunhan ne on tehty hyvin eikä venytetty vain saadakseen biiseistä pitkiä. *köh*
All your message are belong to me.
Mä oisin voinut laittaa Rushin 2112:n koska se on ehkä yks eeppisimmistä biiseistä koskaan. Ajattelin kuitenkin että harva jaksaa sitä yli 20:n minuutin tykitystä kuunnella joten vähän lyhyempi biisi on luvassa. Ja itsehän en ole koskaan lähtenyt voittamaan. Kaksi kertaa mun biisi on tainnut olla viimeinen ja nyt se oli jaetulla toiseksi viimeisellä sijalla. Eipä tuo mua pahemmin rassaa. Itse kun tykkään niistä biiseistä, niin eipä siinä muiden mielipide paljoa paina. Onhan se tosin mukava kuulla mitä muut tykkää, tai ei tykkää.
- Bushmeister
kukaan ei halua kuunnella achiulles agony asnd ecstasya koska manowar on aivan turha läppäbändi jonka ois pitäny kuolla tokan levynsä jälkeenVelocity kirjoitti: P.S. en usko että kukaan haluaisi kuunnella esim. 28 min. Achilles Agony and Ecstasya.
- Bushmeister
btw turha toivo tällä kertaaRavenwood kirjoitti:Mä oisin voinut laittaa Rushin 2112:n koska se on ehkä yks eeppisimmistä biiseistä koskaan. Ajattelin kuitenkin että harva jaksaa sitä yli 20:n minuutin tykitystä kuunnella joten vähän lyhyempi biisi on luvassa. Ja itsehän en ole koskaan lähtenyt voittamaan. Kaksi kertaa mun biisi on tainnut olla viimeinen ja nyt se oli jaetulla toiseksi viimeisellä sijalla. Eipä tuo mua pahemmin rassaa. Itse kun tykkään niistä biiseistä, niin eipä siinä muiden mielipide paljoa paina. Onhan se tosin mukava kuulla mitä muut tykkää, tai ei tykkää.
viimeine sija on mun
ihan vain todistaakseni miten vähän te tiedätte mistään
Minä pistin tällä kertaa biisin, joka on vähän uudempi. Viime vuonna se tais tulla. Muutenkin on kivempi kuunnella jotain uusia biisejä, kuin jotain 20 vuotta vanhoja, jotka kaikki tietää jo. Paitsi Camelin Rhyaderia en ollut kuullut ja se olisi saanut voittaa edellisen raadin. Aivan huikea biisi, jota olen viimeaikoina tykittänyt aikalailla. Kiitos Velolle siitä. Se näissä raadeissa parasta on, että sieltä voi löytää vaikka minkälaisia helmiä.
- DeadManWalking
- WrestlingAlertin johtava jääkiekkoanalyytikko
Ja päinvastaisesti, pitkäkin kappale voi olla totaalista paskaa.Merovingi kirjoitti:Ei biisin pituus ole mitenkään verrannollinen hyvyyteen, kyllä lyhytkin kappale voi olla hyvä.
Four passes break any defenseRiveni kirjoitti:Tämä ei tosin auta siihen että joku Naarajärveläinen luulee olevansa Oulusta (Ja Manchesterista). Eihän sieltä olekkaan kuin se 400 kilometriä Ouluun, vaikka tämän pahamaineisen JYPin kotokunnille on alle 100 kilometriä.
Kyllä tuossa tuntuu mm. Velocityllä olevan jonkinlaista pippelinvenytystä ilmassa, kun pitäisi valita niin pitkiä biisejä ja voittaa joku 'Alertin levyraati.Ravenwood kirjoitti:Tarkotitko myös minua? Tarkoituksenani ei ole koskaan ollut pippelinvenytys, vaan olen aina laittanut biisejä joista itse pidän. En biisejä joista arvelen muiden pitävän.Merovingi kirjoitti:Naurattaa tämä pippelinvenytys, jota ylläolevat harrastavat.
Onhan tuo kilpailumieliala hyväkin asia, osallistujat pistävät mielestään parasta musiikkia mitä tietävät, jolloin immeiset tutustuvat uusiin artisteihin ja musiikkiin.