1. Se - ...ja sä tapaat sun ystäviä
Tästä nyt puuttuu sitä jotain mun mielestä. Ihan kivaa tavaraa periaatteessa mutta ei tästä jäänyt mitään käteen. Toimisi paljon paremmin silloin jos tätä joutaisi kuuntelemaan useita kertoja, mutta sehän vesittäisi levyraati-idean. Ei tämä kuitenkaan minun makuuni oikein ole.
4
2. Dave Lindholm - Annan kitaran laulaa vaan
Erittäin hyvä biisi. Harmi vaan kun on niin lyhyt biisi, tällaista jaksaisi kuunnella pidempäänkin.
9
3. Ossi Ahlapuro - Minne kukat kadonneet
Tämä taas sitten ei oikeastaan ole alunperin suomalainen biisi ollenkaan, aijai.

Alkuperäinen "Where have all the flowers gone" toimii myös mutta ei tämä suomalainenkaan versio ole hullumpi käännös.
7
4. Absoluuttinen nollapiste - Kassi kauniita silmiä
Onpas biisillä typerä nimi. Laulajalla on ärsyttävä lauluääni. Vähän renkutuskin tämä on. "On v***n hieno sää" on kyllä rokkibiisiin todella huonoa lyriikkaa. Ei tää oikein ole hyvä, ei.
3
5. Olavi Uusivirta - Nukketalo palaa
Onhan tämä kyllä niin matkittu 80-luvun alun suomirockin maailmasta kaikin puolin. Yllättävää että tällainen biisi on julkaistu vielä 2010-luvulla. Ei siinä mitään, minuun tällainen meno kyllä uppoaa vaikka ei tässä mitään originaalia ja tuhansia kertoja tekemätöntä olekaan.
8
6. Suomen Talvisota 1939-1940 - Kasvoton kuolema ja Sirhan Sirhan
Badding \o/ Ei tää biisi kyllä loistavasta laulajasta huolimatta muuten oikein minuunkaan uppoa. Vähän tässä on sitä Marshallsaarten mainitsemaa outoilua outoilun vuoksi havaittavissa.
5
7. Tuomas Henrikin Jeesuksen Kristuksen Bändi - Narkkarit Bailaamaan
Jos edellinen biisi oli outoilua outoilun vuoksi niin samaa tämäkin kyllä on.

Vaikkei muuten oikein minun juttuni olekaan niin tällä kertaa tää on onnistuttu toteuttamaan aika hauskasti. Naurahdin.
6
8. Goon - Tehtaan varjossa
Ennakkoon olin ihan varma että tää on ihan saatananmoista paskaa. Mutta ihan kelpo biisihän tämä on. En jaksa kuunnella että onko tässä joku sanoma mutta saundi ainakin toimii kotkalaiseksi nykymusiikiksi yllättävän hyvin. ;o Miinusta on pakko antaa siitä että tämä bändi on tullut nähtyä televisiossa liian usein ja sen yhden tyypin pärstä aiheuttaa aina välitöntä pahoinvointia.
7
9. Kaseva - Tyhjää
Kaseva = 'nuff said, kyllähän kaikki tietää millaista musiikkia osaavat odottaa? Upea biisi.
10
10. Liekki - Pienokainen
Tästä en oikein osaa sanoa mitään. Hyvä biisi, jota kuuntelisi mielellään toistekin mutta jossa ei oikeastaan jää mitään analysoitavaa. Ei mitään erityisiä hienouksia eikä vikoja. Ihan jees.
8½
All your message are belong to me.
I dont always win... but when I do, it's PPV-veikkaus (2005, 2015).