Goldberg
- MR.Off Topic
Re: Goldberg palaamassa?
Minäpä kerron yhden syyn, miksi todellakin riittäisi se, että Goldberg sanoisi 'Takerille, että "You're Next!", ja sitten nähtäisiin vielä pari esiintymistä ennen WA:ta. Miestä ei tarvitsisi sen kummemmin esitellä WWE:ssä, koska jokainen joka ei herrasta tiedä, sivistäisivät itseään about heti. Goldbergin nimi olisi joka puolella twitterissä, facebookissa, chateissa ja kaikkialla. Ihmiset katsoisivat hänen youtube videoitaan ympäri maailmaa kuin idiootit. Seuraavan kerran, kun Goldberg astuisi Smackdowniin, Rawiin tai mihinkään muualle WWE:n tapahtumista kaikki tietäisivät hänet. Ihmisten ei tarvitsisi nähdä kuin se yksi Rumble pätkä, jossa Goldberg tekee muutaman Spearin. Se olisi jo tarpeeksi. Ainiin, jos aaaamerikkalaiset ei osaa käyttää tietokonetta nii ei sitten.
Minä olen muuten katsonu vapaapainia 6 vuotta. Tiedän suurimmaksi osaksi WCW, WWE, ECW, TNA ja nykyindyjen isot nimet. Sen lisäksi tiedän jotain sieltä sun täältä. Minä sanoisin, että keskivertofani osaa käyttää tietokonetta ja löytää nuo ihan samat asiat ja ensimmäisenä on aina joko WCW tai ECW. Goldbergin hypätessä showhun fanit tekisivät itse itsestään tietoiseksi miehestä.
Minä olen muuten katsonu vapaapainia 6 vuotta. Tiedän suurimmaksi osaksi WCW, WWE, ECW, TNA ja nykyindyjen isot nimet. Sen lisäksi tiedän jotain sieltä sun täältä. Minä sanoisin, että keskivertofani osaa käyttää tietokonetta ja löytää nuo ihan samat asiat ja ensimmäisenä on aina joko WCW tai ECW. Goldbergin hypätessä showhun fanit tekisivät itse itsestään tietoiseksi miehestä.
Mites tuo nyt liittyy mihinkään? Nashin valinta tuntui todellakin erittäin randomilta tuohon kohtaan, joten itsessäni se ei juuri mitään tunteita herättänyt. Eihän mies ole ollut koko kuviossa mukana. Lisäksi yli 50v painikyvytön mies tuntui lähinnä myötähäpeältä ruman powerbombinsa kanssa. Rawissa saatiin kuitenkin selitettyä homma hyvin ja nyt pidän Nashia oikeastaan todella mielenkiintoisena, kunhan ei painimaan laiteta ainakaan kovin paljoa.Moni täällä valitteli SummerSlamin loppua, kun "joku rändöm Nash" tuli sekaantumaan. Niin. Joku rändöm Nash..
Jos en tykkää jonkun henkilön buukkauksesta, ei tarkoita ettenkö tietäisi itse henkilöä. Taas se kuuluisa järki esiin sieltä korvien välistä.
Big Show ja Kane
Make wrestlingalert rage again
Se powerbomb oli komein pommi vuosiin, en edes tiennyt liikkeen olevan noin komea. Ja olet ainut jolle tuli myötähäpeän tunne, meille tulee myötähäpeän tunne jo sun kirjoituksista.Lisäksi yli 50v painikyvytön mies tuntui lähinnä myötähäpeältä ruman powerbombinsa kanssa.
Sulle samat sanat, voisit katsoa TNA:ta pari viikkoa ja sitten palata ykkösviihteen pariin, niin huomaat kuinka mahtavat ajat WWE:llä on menneillään.Taas se kuuluisa järki esiin sieltä korvien välistä.
Vuoden 2013 comeback
Vuoden 2013 mielensäpahoittaja
Vuoden 2013 surkuhupaisin
Vuoden 2013 paras feudi
Vuoden 2013 paras feudi
Mitä helvettiä? Nytkö sinäkin alat tähän "jos kritisoi jotaki asiaa nii ei tykkää koko tuotteesta" koiranpaskaan? WWE on mielenkiintoisempi kuin ainakaan 6-8 vuoteen.
Bustout kirjoitti:Ja olet ainut jolle tuli myötähäpeän tunne, meille tulee myötähäpeän tunne jo sun kirjoituksista.
BustUout kirjoitti:Itse äänestään persuja parin asian vuoksi:
1: hyvä nimi puolueella
2: timo soini on coolein kaikista, politiikan Stone cold
3: näkemys pakkoruotsista on samanlainen
Big Show ja Kane
Oletko kuullut ikinä sarkasmista? Luuletko oikeasti että edes kävin äänestämässä? LOL
Nyt menee off-topikiksi, lopetan.
Nyt menee off-topikiksi, lopetan.
Vuoden 2013 comeback
Vuoden 2013 paras feudi
Vuoden 2013 paras feudi
Otetaan huomioon, että se tärkein ja varmaan suurinkin osa WWE:n yleisöstä asuu ameriikoissa (sisältäen siis Yhdysvaltojen lisäksi Kanadan ja latinalaisen Amerikan) jossa showpaini on huomattavasti suuremmassa roolissa kulttuurisessa ympäristössä kuin esimerkiksi Suomessa. Painijat, nykyiset ja entiset, ovat suuria julkkiksia (ainakin ne kaikkein suurimmat nimet, joiden joukkoon Goldberg ja myös Stingkin kuuluvat), jotka vierailevat kaikenmaailman talk showeissa ja realitysarjoissa kuten Tanssii tähtien kanssa (joo, olihan Starbukin siinä jossain kotimaisessa visailuohjelmassa, mutta aika lailla eri asia). Monet painijat vierailevat myös muissa ohjelmissa, kuten vaikkapa CSI:ssa, Law and Ordereissa, Desperate housewifeissa ynnä muissa, ja ovat elokuvissakin mukana. Lisäksi starakulttuuri on paljon suurempi kuin Euroopassa yleensä, saati Suomessa. Lisäksi täällä WWE on aina ollut se tunnetuin ja suurin ja kaunein, mutta jenkeissä WCW oli jonkin aikaa se rikkaampi ykkösbrändi ja tuolloin Goldberg nousi kuuluisuuteen.
Jos nyt siis ajatellaan Bill Goldbergia, joka oli jonkin aikaa katsoituimman showpainiohjelman suurin tai ainakin suurimpia staroja, jonka voittoputki on ennätyksellinen (joo, toki bookkauksellinen juttu, mutta silti), jonka mukaan on nimetty monster truckeja ynnä muita härpäkkeitä, ja joka oli mahdollisesti WCW:n suurin itse tehty tähti, niin voisi kuvitella, että ei hän täysin pystymetsästä tule amerikkalaisille faneille. En jaksa uskoa, että Suomessa ja suomalaisessa kulttuuriympäristössä asuvat showpainin fanit, jotka ovat seuranneet lajia uskollisesti 8 vuotta muodostaisivat kovinkaan suurta osaa WWE:n kohderyhmästä.
Jos nyt siis ajatellaan Bill Goldbergia, joka oli jonkin aikaa katsoituimman showpainiohjelman suurin tai ainakin suurimpia staroja, jonka voittoputki on ennätyksellinen (joo, toki bookkauksellinen juttu, mutta silti), jonka mukaan on nimetty monster truckeja ynnä muita härpäkkeitä, ja joka oli mahdollisesti WCW:n suurin itse tehty tähti, niin voisi kuvitella, että ei hän täysin pystymetsästä tule amerikkalaisille faneille. En jaksa uskoa, että Suomessa ja suomalaisessa kulttuuriympäristössä asuvat showpainin fanit, jotka ovat seuranneet lajia uskollisesti 8 vuotta muodostaisivat kovinkaan suurta osaa WWE:n kohderyhmästä.
DonEmilio kirjoitti:Otetaan huomioon, että se tärkein ja varmaan suurinkin osa WWE:n yleisöstä asuu ameriikoissa (sisältäen siis Yhdysvaltojen lisäksi Kanadan ja latinalaisen Amerikan) jossa showpaini on huomattavasti suuremmassa roolissa kulttuurisessa ympäristössä kuin esimerkiksi Suomessa. Painijat, nykyiset ja entiset, ovat suuria julkkiksia (ainakin ne kaikkein suurimmat nimet, joiden joukkoon Goldberg ja myös Stingkin kuuluvat), jotka vierailevat kaikenmaailman talk showeissa ja realitysarjoissa kuten Tanssii tähtien kanssa (joo, olihan Starbukin siinä jossain kotimaisessa visailuohjelmassa, mutta aika lailla eri asia). Monet painijat vierailevat myös muissa ohjelmissa, kuten vaikkapa CSI:ssa, Law and Ordereissa, Desperate housewifeissa ynnä muissa, ja ovat elokuvissakin mukana. Lisäksi starakulttuuri on paljon suurempi kuin Euroopassa yleensä, saati Suomessa. Lisäksi täällä WWE on aina ollut se tunnetuin ja suurin ja kaunein, mutta jenkeissä WCW oli jonkin aikaa se rikkaampi ykkösbrändi ja tuolloin Goldberg nousi kuuluisuuteen.
Emiliossa on potentiaalia vuoden painipostaajaksi viimeaikojen näyttöjen perusteella.
kumiorava kirjoitti:Jossain määrin ihailen sitä intoa, että heppu jaksaa kirjoittaa rivikaupalla markkinaliberaalista utopiastaan jollekin painifoorumille.
Re: Pienet uutiset & huhut
Oletko kenties Atletico Madrid fani? Sori, oli pakko tarttuaSaimou kirjoitti: Ja kun Goldbergin mahtipontisen tunnarin pamahtaessa soimaan yleisö räjähtää, ei siihen edes sovi kirkuna, vaan matalana bassona kajahtavat "Goooldbeerg"-huudot tuovat siihen sen oikeanlaisen arvokkuuden. Lapsi, pieni ja viaton, nostaa hämmentyneen katseensa vanhaan ja viisaaseen isään, kysyy mistä meteli johtuu. Isä kertoo pojalleen: "Tuossa, rakas Joe, on todellinen äijä, minun sankarini." Pari spearia, jotka suorastaan katkaisevat ilkeän heelin, ja Bill on myös pienen Joen sankari. Isä ja poika, kumpikin primitiivisen adrenaliiniryöpyn vallassa, hölmö ja raukea hymy kasvoillaan. Voiko kauniimpaa hetkeä olla?
Hieno juttu jos Goldberg saataisiin takaisin. Olisi varmasti ainut uskottava painija, joka voisi Undertakerin kaataa. Luulen, että Goldbergin nimi tunnetaan jenkkilän jokaisessa kolkassa ja parin esiintymisen jälkeen hahmo avautuisi pienimmillekkin.
"A guy who looks like Tarzan and wrestles like Jane."
"In front of the Rock's fans, you wanna serve the Rock a great, big piece of that poontang pie"
-The Rock
"In front of the Rock's fans, you wanna serve the Rock a great, big piece of that poontang pie"
-The Rock
On ihmeellistä, kuinka naurettavasti IWC arvioi muita ja ylipäätänsä WWE-faneja. Porukka oikeasti pokkana väitti muun muassa, että "80% (
) yleisöstä ei tiedä kuka Rock on", ennen kuin tyyppi tuli takaisin. Luullaanko täällä (siis sekä muutama täällä, että yleisesti netissä), etteivät muut fanit tiedä mitään lajin historiasta/ketään vanhoja tähtiä tai osaa ottaa selvää? Tietenkin tähänkin tulee mukaan vielä perus "muttaku pikkucenafanit!!" -argumentti, mutta kun ottaa huomioon että wikinkin mukaan WWE:n yleisöstä vain 40% on naisia ja nuoria lapsia, niin menee tämä jo naurettavuuksiin. Ja tottavie hyvin suuri osa oikeasti tiesi kuka Kevin Nash on, miehelle popattiin RAWin sisääntulossa, huolimatta hyökkayksestä firman ehkä 2. beibifeissiä kohtaan edellisenä päivänä. Toki WWE on nykyään PG ja lapsiystävällisempi ja onhan 40% paljon ja ehkäpä tuottavin osa, mutta silti heistäkin luultavasti hyvin moni käyttää nettiä ja kyllä yleisö tietää, kuka Goldberg on.
En nyt ketjusta ole ihan varma, mutta sainpa ainakin ulos.
En nyt ketjusta ole ihan varma, mutta sainpa ainakin ulos.
Darien Fawksille ViiZei kirjoitti: Jos tämä oli taas joku hassunhauska "suomen kielen" vitsi niin juokse jo seinään.
Loistava huomio, jonka tapaista (tosin en yhtään laajaa) meinasin itsekin tänne postata. Tähän kun yhdistää tosiaan sen, että Jenkeissä Darien Fawksin ikäiset painifanijanarit olivat Monday Night Warsien aikaan sellaisia 10-14-vuotiaita janttereita, jotka luultavasti seurasivat niin WCW:tä kuin WWF:ää, jotka molemmat olivat omana aikanaan alueen ykköspromootioita, on aika selvää, että Bill Goldberg on enemmän kuin tuttu nimi suurelle osalle WWE:n katsojakunnasta. Hankala sitä on Suomesta käsin ymmärtää Goldbergin suuruutta, kun täällä Peräpohjolassa ei lähetetty minkään valtakunnan painiohjelmistoa WCW:n huippuaikoina (joo, jotain satelliittihommia varmasti mutta muita vakavasti otettavia). Lyhyesti siis juurikin se, että jos Darien asuisi Ameriikoissa, silloin hän edustaisi sitä hehkuttamaansa "varsin suurtakin osaa WWE:n kohderyhmästä", mutta toisaalta silloin hän myös tietäisi mitä todennäköisemmin Goldbergin (ja Kevin Nashin ja Stingin) erittäin hyvin ;)DonEmilio kirjoitti:Otetaan huomioon, että se tärkein ja varmaan suurinkin osa WWE:n yleisöstä asuu ameriikoissa (sisältäen siis Yhdysvaltojen lisäksi Kanadan ja latinalaisen Amerikan) jossa showpaini on huomattavasti suuremmassa roolissa kulttuurisessa ympäristössä kuin esimerkiksi Suomessa. Painijat, nykyiset ja entiset, ovat suuria julkkiksia (ainakin ne kaikkein suurimmat nimet, joiden joukkoon Goldberg ja myös Stingkin kuuluvat), jotka vierailevat kaikenmaailman talk showeissa ja realitysarjoissa kuten Tanssii tähtien kanssa (joo, olihan Starbukin siinä jossain kotimaisessa visailuohjelmassa, mutta aika lailla eri asia). Monet painijat vierailevat myös muissa ohjelmissa, kuten vaikkapa CSI:ssa, Law and Ordereissa, Desperate housewifeissa ynnä muissa, ja ovat elokuvissakin mukana. Lisäksi starakulttuuri on paljon suurempi kuin Euroopassa yleensä, saati Suomessa. Lisäksi täällä WWE on aina ollut se tunnetuin ja suurin ja kaunein, mutta jenkeissä WCW oli jonkin aikaa se rikkaampi ykkösbrändi ja tuolloin Goldberg nousi kuuluisuuteen.
- Darien Fawks
DonEmiliolta kieltämättä hemmetin viisas postaus. Tuollaisilla argumenteilla tehdään epäilijöistä uskojia, eikä niillä, joilla vain kettuillaan (lopetan kiroilun tällä palstalla) minulle, että "valot päälle". Kenitys tietysti vakuutti myös kompatessaan Emiliota.
Moni täällä mutisee, että kyllä ihmiset osaavat käyttää nettiä. Totuus on, että mikäli hyvää bisnestä halutaan tehdä, niin ei tehdä typeriä olettamuksia. Tämän vuoksi sanoin alusta alkaen, että jos Goldberg (mies sekä kuvio itsessään) bookataan viisaasti, voidaan hänestä saada hyvä vastustaja Takerille. DonEmilio hyvin perusteli, miksi Goldberg ylipäätään olisi relevantti Yhdysvalloissa, vaikka hän minulle onkin paininörttien ylistämä messias. Tälläkin laudalla kun on muutama sellainen wrestling-hörhö, jotka tietävät lajin historiasta paljon muita enemmän ja pärjäisivät Out Think the Finkissä paljon esimerkiksi minua paremmin. Jenkeissä tällaisia painihulluja ja "katsoin aikanaan WWE:tä, en enää" -väkeä on luonnollisesti paljon paljon enemmän.
Turhan paljon täällä kuitenkin tunnutaan hyökkäävään minun kimppuuni keskimääräistä huonompana fanina, koska en tiedä WWE:stä asioita kuin lähinnä kahdeksan vuoden ajalta. Miksi loppujen lopuksi edes kiinnostuisin katselemaan 10 vuoden takaisia tapahtumia YouTubesta, kun nykypäivänäkin puserretaan uutta materiaalia jatkuvasti. Näen jo silmissäni, kuinka joku lainaa tätä kohtaa viestissäni ja kertoo, kuinka on tärkeä tietää historiasta, jotta voi arvostaa nykypäivää. Jokunen varmasti sanoo myös, että ennen asiat ylipäätään olivat paremmin. Hyödynkö toisaalta siitä tiedosta, että joskus jotkin asiat olivat paremmin kuin nykyään?
Kukaan ei ole myöskään ottanut pöydälle sitä pointtiani, että yleisössä olevat ihmiset tietävät aina WWE:n tapahtumista keskimäärin enemmän kuin ne miljoonat, joita WWE tahtoo tuotteensa pariin kahlita. Onkin kuitenkin hyvin ontuvaa väittää, että koko Yhdysvaltojen lähes 300 000 000 ihmistä tietäisi Kevin Nashin tai Goldbergin.
Moni täällä mutisee, että kyllä ihmiset osaavat käyttää nettiä. Totuus on, että mikäli hyvää bisnestä halutaan tehdä, niin ei tehdä typeriä olettamuksia. Tämän vuoksi sanoin alusta alkaen, että jos Goldberg (mies sekä kuvio itsessään) bookataan viisaasti, voidaan hänestä saada hyvä vastustaja Takerille. DonEmilio hyvin perusteli, miksi Goldberg ylipäätään olisi relevantti Yhdysvalloissa, vaikka hän minulle onkin paininörttien ylistämä messias. Tälläkin laudalla kun on muutama sellainen wrestling-hörhö, jotka tietävät lajin historiasta paljon muita enemmän ja pärjäisivät Out Think the Finkissä paljon esimerkiksi minua paremmin. Jenkeissä tällaisia painihulluja ja "katsoin aikanaan WWE:tä, en enää" -väkeä on luonnollisesti paljon paljon enemmän.
Turhan paljon täällä kuitenkin tunnutaan hyökkäävään minun kimppuuni keskimääräistä huonompana fanina, koska en tiedä WWE:stä asioita kuin lähinnä kahdeksan vuoden ajalta. Miksi loppujen lopuksi edes kiinnostuisin katselemaan 10 vuoden takaisia tapahtumia YouTubesta, kun nykypäivänäkin puserretaan uutta materiaalia jatkuvasti. Näen jo silmissäni, kuinka joku lainaa tätä kohtaa viestissäni ja kertoo, kuinka on tärkeä tietää historiasta, jotta voi arvostaa nykypäivää. Jokunen varmasti sanoo myös, että ennen asiat ylipäätään olivat paremmin. Hyödynkö toisaalta siitä tiedosta, että joskus jotkin asiat olivat paremmin kuin nykyään?
Kukaan ei ole myöskään ottanut pöydälle sitä pointtiani, että yleisössä olevat ihmiset tietävät aina WWE:n tapahtumista keskimäärin enemmän kuin ne miljoonat, joita WWE tahtoo tuotteensa pariin kahlita. Onkin kuitenkin hyvin ontuvaa väittää, että koko Yhdysvaltojen lähes 300 000 000 ihmistä tietäisi Kevin Nashin tai Goldbergin.
- Darien Fawks
Re: Goldberg
Hyvin kirjoitettu historiikki. Näin pienellä minustakin saatiin totaalinen kannattaja Goldbergille, vaikka kyllähän minä häntä toivoin takaisin heti videon nähtyänikin.
Wrestlemania 20 oli siis hänen viimeinen vuotensa. Siitähän on kohta juurikin 8 vuotta. Ehdin siis itsekin seurata äijän edesottamuksia vain puoli vuotta, mutta silti muistan hänet yhä niinkin hyvin. Kertonee jotain.
Miten muuten muistelen myös sellaista, että tällä foorumilla ei ole miehestä koskaan pidetty? Aina vain parjattu, vaikka Spearia onkin kehuttu ylivoimaisesti hienoimmaksi puskuksi, mitä wrestling-maailma on kuunaan nähnyt.
Wrestlemania 20 oli siis hänen viimeinen vuotensa. Siitähän on kohta juurikin 8 vuotta. Ehdin siis itsekin seurata äijän edesottamuksia vain puoli vuotta, mutta silti muistan hänet yhä niinkin hyvin. Kertonee jotain.
Miten muuten muistelen myös sellaista, että tällä foorumilla ei ole miehestä koskaan pidetty? Aina vain parjattu, vaikka Spearia onkin kehuttu ylivoimaisesti hienoimmaksi puskuksi, mitä wrestling-maailma on kuunaan nähnyt.
Joo, eipä Goldbergia ole koskaan internetfanien keskuudessa arvostettu, koska...Darien Fawks kirjoitti:Hyvin kirjoitettu historiikki. Näin pienellä minustakin saatiin totaalinen kannattaja Goldbergille, vaikka kyllähän minä häntä toivoin takaisin heti videon nähtyänikin.
- Goldberg painii vain rahan vuoksi
- Goldbergin ottelut ovat "squasheja"
- Goldberg ei pysty jobbaamaan puhtaasti
- Goldbergilla on vain muutama liike
- Goldberg ei osaa promottaa
- Goldberg on mul**u siviilissä
- Goldberg sitä ja tätä ja lässyn lää.
Osa noista väittämistä on varmasti totta, mutta oma mielipiteeni Goldbergista tulee selvästi esille avausviestistä. Kyllähän se ihan fakta on, että Goldberg kuuluu lajin historian parhaiden "isojen miehien" joukkoon, ja on legenda statuksensa täysin ansainnut.
- Darien Fawks
Näinpä se vähän tuntuu olevan, että näitä paluita hypetetään aina smarkkienkin keskuudessa, vaikka silloin aikanaan ei oltaisikaan kohteista dikattu. Voisi hyvin kuvitella, että Batistan paluu saisi monet huutamaan ilosta. Samoin Ortonkin lähtiessään ja palatessaan vetäisi perseitä penkkiin.
Yksi hyvä asia oppia elämästä on se, että nauttii asioista nyt eikä ainoastaan jälkikäteen.
Yksi hyvä asia oppia elämästä on se, että nauttii asioista nyt eikä ainoastaan jälkikäteen.
- DeadManWalking
- WrestlingAlertin johtava jääkiekkoanalyytikko
Niin no, joskus sitä olettaisi että ihminen ymmärtäisi edes ajatella hieman pidemmälle kuin vain oman itsensä kohdalle. Ainoa argumentti jota sinä väitteillesi sanoit, oli "minäkään en tiedä kuka on Kevin Nash/Goldberg/Lesnar/etc." ja oletit, että kukaan muukaan ei tiedä.Darien Fawks kirjoitti:DonEmiliolta kieltämättä hemmetin viisas postaus. Tuollaisilla argumenteilla tehdään epäilijöistä uskojia, eikä niillä, joilla vain kettuillaan (lopetan kiroilun tällä palstalla) minulle, että "valot päälle". Kenitys tietysti vakuutti myös kompatessaan Emiliota.
Silloin kun itse aloitin painin seuraamisen, eli joskus vuonna 2002, en tiennyt Goldbergistä mitään. En tiennyt myöskään silloin, kun Goldberg spearasi The Rockin, mutta arvaapa mitä tein seuraavana päivinä? Aivan oikein, googletin hakusanoilla "Goldberg + wrestling", ja löysin vaikka mitä mielenkiintoista.Moni täällä mutisee, että kyllä ihmiset osaavat käyttää nettiä. Totuus on, että mikäli hyvää bisnestä halutaan tehdä, niin ei tehdä typeriä olettamuksia.
Huomasit varmaan myös, että DonEmilio kirjoitti miten painijat yleisesti ottaen ovat Amerikassa hieman suuremmassa huudossa kuin jossain Suomessa. Ei Goldberg ole mikään pelkkä paininörttien ylistämä messias, vaan yksi näitä suurimpia nimiä koko lajissa.DonEmilio hyvin perusteli, miksi Goldberg ylipäätään olisi relevantti Yhdysvalloissa, vaikka hän minulle onkin paininörttien ylistämä messias.
Koita nyt hyvä ihminen ymmärtää, että todellakaan tarvitse olla mikään wrestling-hörhö että tietää kuka on Bill Goldberg. Aivan sama jos minä jääkiekkoa seuraavana en tietäisi kuka on Gordie Howe, vaikka koko mies ei ollut pelannut 11 vuoteen ennen minun syntymääni. Tai joku jalkapalloihminen ei tietäisi Diego Maradonaa.Tälläkin laudalla kun on muutama sellainen wrestling-hörhö, jotka tietävät lajin historiasta paljon muita enemmän ja pärjäisivät Out Think the Finkissä paljon esimerkiksi minua paremmin.
Tässä näkee jälleen, että maailmassasi ei taida oikeasti olla mitään muuta kuin musta ja valkoinen (Riveniä lainatakseni). Ei se ole mikään itseisarvo, että tarvitsee katsoa vanhoja tapahtumia vain nykypäivän arvostuksen takia, mutta onhan se nyt helkkarin paljon mielenkiintoisempaa seurata lajia jonka historian suurista tapahtumista on hyvin perillä.Turhan paljon täällä kuitenkin tunnutaan hyökkäävään minun kimppuuni keskimääräistä huonompana fanina, koska en tiedä WWE:stä asioita kuin lähinnä kahdeksan vuoden ajalta. Miksi loppujen lopuksi edes kiinnostuisin katselemaan 10 vuoden takaisia tapahtumia YouTubesta, kun nykypäivänäkin puserretaan uutta materiaalia jatkuvasti. Näen jo silmissäni, kuinka joku lainaa tätä kohtaa viestissäni ja kertoo, kuinka on tärkeä tietää historiasta, jotta voi arvostaa nykypäivää.
Ei h****tti Darien.Kukaan ei ole myöskään ottanut pöydälle sitä pointtiani, että yleisössä olevat ihmiset tietävät aina WWE:n tapahtumista keskimäärin enemmän kuin ne miljoonat, joita WWE tahtoo tuotteensa pariin kahlita. Onkin kuitenkin hyvin ontuvaa väittää, että koko Yhdysvaltojen lähes 300 000 000 ihmistä tietäisi Kevin Nashin tai Goldbergin.
Ei ole onneksi varmaankaan kovin ontuvaa väittää, että koko USA:n liki 300 000 000 ihmistä seuraisi wrestlingiä? Et toki näin suoraan sanonut, mutta silti tuo lauseesi on täysin naurettava. Ei täällä kukaan ole olettanutkaan, että kaikki jenkit katsovat painia.
EDIT:
Ja jälleen muuten huomasi senkin, että ajattelet asioista kovin itsekeskeisesti. Jälleen annoit ymmärtää, että kun SINUA ei kiinnosta katsoa asioita kuin viimeisen kahdekasn vuoden ajalta, niin kukaan muukaan kahdeksan vuoden ajan painia seurannut ei voisi katsoa asioita hieman pidemmältä ajalta.
Four passes break any defenseRiveni kirjoitti:Tämä ei tosin auta siihen että joku Naarajärveläinen luulee olevansa Oulusta (Ja Manchesterista). Eihän sieltä olekkaan kuin se 400 kilometriä Ouluun, vaikka tämän pahamaineisen JYPin kotokunnille on alle 100 kilometriä.
- DeadManWalking
Goldbergin lyhyt paluu voisi ollakin ihan mielenkiintoinen, mutta haluaisinko Goldbergin palaavan pysyvästi pidemmäksi ajaksi? En missään nimessä, sillä ei hänestä kuitenkaan saataisi enää pitkäkestoista hyötyä.
Four passes break any defenseRiveni kirjoitti:Tämä ei tosin auta siihen että joku Naarajärveläinen luulee olevansa Oulusta (Ja Manchesterista). Eihän sieltä olekkaan kuin se 400 kilometriä Ouluun, vaikka tämän pahamaineisen JYPin kotokunnille on alle 100 kilometriä.
- Darien Fawks
DeadManWalkingilta kasa höyryävää, ei pahalla.
Onko se niin vaikea ymmärtää, että meikäläinen on WWE-fani? Ei liene. Se, etten tunne Nashia, tarkoittaa, että ei tätä tunne monikaan minua kasuaalisemmin wrestlingiä seuraava. Mikä tässä on väärin? Joo joo, voihan sitä googlettaa. Mitäs sitten. Luuletko, että henkilö, joka on nyt katsellut vuoden – tai ehkä tähän esimerkkiin sopien viikon tai pari – wrestlingiä, saisi jonkinlaisen orgasmin siitä, kun joku 8 vuotta sitten paininut käppänä ryntää kehään ja kyselee, että kuka on seuraava. Sitä voi itse kukin miettiä, että lähteekö tämä henkilö oitis Googlen ääreen vai tarvitseeko hänet koukuttaa tekemällä tämä kehään ilmestynyt kuulapää jollakin tavalla relevantiksi vuonna 2011. Huono bisnesnäkökulma ja -olettamus tuollainen, että ihmiset varmasti kiinnostuvat niin paljon, että googlettaisivat.
Tällaisissa asioissa puhutaan niin sanotuista konversioista. Samalla tavalla nettipalveluiden sivustoille tulee porukkaa, pieni osa rekisteröityy ja vielä pienempi osa jää palvelun pidemmäksi aikaa kuin viikoksi.
En sanonut, että 300 000 000 ihmistä katsoisi wrestlingiä, mutta eiköhän lie WWE:n ole tarkoitus koukuttaa ne kaikki, jotka kanavalle osuvat? Siinä pieni selitys myös sille, miksi firmalla ei useinkaan ole munaa luoda uusia tähtiä – se on saakelin riskaabelia. Jenkkilän kulttuuri eroaa Suomesta myös siten, että siellä on muutama sata kanavaa, eivätkä paatuneimmat sohvaperunat jää kanavalle mainoksien ajaksi. Siellä kanava vaihtuu, jos joku hintelä ja karismaton indy-uikkari olevinaan dominoi Big Show'ta tuosta vain.
Ps. En tiedä, kuka on Gordie Howe, vaikka seuraankin MM-lätkää. Myöskään Diego Maradonaa en ole itse googlannut, vaan olen kuullut hänestä juttuja selostajilta ja tuttavilta.
Onko se niin vaikea ymmärtää, että meikäläinen on WWE-fani? Ei liene. Se, etten tunne Nashia, tarkoittaa, että ei tätä tunne monikaan minua kasuaalisemmin wrestlingiä seuraava. Mikä tässä on väärin? Joo joo, voihan sitä googlettaa. Mitäs sitten. Luuletko, että henkilö, joka on nyt katsellut vuoden – tai ehkä tähän esimerkkiin sopien viikon tai pari – wrestlingiä, saisi jonkinlaisen orgasmin siitä, kun joku 8 vuotta sitten paininut käppänä ryntää kehään ja kyselee, että kuka on seuraava. Sitä voi itse kukin miettiä, että lähteekö tämä henkilö oitis Googlen ääreen vai tarvitseeko hänet koukuttaa tekemällä tämä kehään ilmestynyt kuulapää jollakin tavalla relevantiksi vuonna 2011. Huono bisnesnäkökulma ja -olettamus tuollainen, että ihmiset varmasti kiinnostuvat niin paljon, että googlettaisivat.
Tällaisissa asioissa puhutaan niin sanotuista konversioista. Samalla tavalla nettipalveluiden sivustoille tulee porukkaa, pieni osa rekisteröityy ja vielä pienempi osa jää palvelun pidemmäksi aikaa kuin viikoksi.
En sanonut, että 300 000 000 ihmistä katsoisi wrestlingiä, mutta eiköhän lie WWE:n ole tarkoitus koukuttaa ne kaikki, jotka kanavalle osuvat? Siinä pieni selitys myös sille, miksi firmalla ei useinkaan ole munaa luoda uusia tähtiä – se on saakelin riskaabelia. Jenkkilän kulttuuri eroaa Suomesta myös siten, että siellä on muutama sata kanavaa, eivätkä paatuneimmat sohvaperunat jää kanavalle mainoksien ajaksi. Siellä kanava vaihtuu, jos joku hintelä ja karismaton indy-uikkari olevinaan dominoi Big Show'ta tuosta vain.
Ps. En tiedä, kuka on Gordie Howe, vaikka seuraankin MM-lätkää. Myöskään Diego Maradonaa en ole itse googlannut, vaan olen kuullut hänestä juttuja selostajilta ja tuttavilta.
- Darien Fawks
Minkä pituinen paluu sitten olisi sopiva? Ja määrittele pitkäkestoinen hyöty.DeadManWalking kirjoitti:Goldbergin lyhyt paluu voisi ollakin ihan mielenkiintoinen, mutta haluaisinko Goldbergin palaavan pysyvästi pidemmäksi ajaksi? En missään nimessä, sillä ei hänestä kuitenkaan saataisi enää pitkäkestoista hyötyä.
Ei pahalla (pirun käyttökelpoinen lausahdus tuo), eikä varsinaisesti aiheesta, mutta jotenkin tuo historiantuntemuksesi puute on yllättävää. Kuten olen joskus saattanut mainita, olen katsellut painia nyt jo puolisentoista vuotta. Sting vs 'Taker -kiusoittelut olivat jotain säväyttävää, Dieselin Rumble-esiintyminen loksautti suun auki ja Goldbergin paluu on kyynistymään päin olevalle smarkkiaivolleni jotain liian hyvää uskottavaksi. En ole kuvitellut suhtautuvani painiin jotenkin erityisen vakavasti tai intohimoisesti, mutta kyllä nämä nimet sentään ovat tuttuja. Kuten olen kuvitellut (ihan aikuisten oikeasti) niiden olevan kaikille, jotka seuraavat showpainia sen verran aktiivisesti, että siitä riittää keskusteltavaa netissä.Darien Fawks kirjoitti:DeadManWalkingilta kasa höyryävää, ei pahalla.
p.s. Etkö ihan oikeasti tiedä, kuka on Gordie Howe, vai meninkö trolliin? Nimimerkillä seuraan MM-lätkää.
Pikachu kirjoitti:Pika Pika.
- Darien Fawks
Juu, no historia ei ole ylipäätään koskaan juuri kiinnostanut minua. Harvemmin minua kiinnostavat myöskään uusinnat sarjoista, vaikka en olisi niitä nähnytkään. Voisihan sitä jonkin verran tapojaan muuttaakin. Tykkään kuitenkin vanhoista hyvistä ajoista. Tahdon vain pysyä ns. ajan hermolla.
Ps. En tiedä Gordon Howea. En ainakaan muista. Nimi on jokseenkin tuttu. Olikohan jotain valmennushommia tehnyt? Voisin vaikkapa googlettaa.
Edit: Okei. Yksi parhaita pelaajia of all the times? Millä tavalla tämä tieto rikastuttaa minua? Pitäisikö ladata netistä jotain hänen vanhoja matsejaan?
Ps. En tiedä Gordon Howea. En ainakaan muista. Nimi on jokseenkin tuttu. Olikohan jotain valmennushommia tehnyt? Voisin vaikkapa googlettaa.
Edit: Okei. Yksi parhaita pelaajia of all the times? Millä tavalla tämä tieto rikastuttaa minua? Pitäisikö ladata netistä jotain hänen vanhoja matsejaan?
- DeadManWalking
Perus-Darienia siinä vaiheessa, kun joku on eri mieltä kanssasi. Ei toki yllätä, tälläkään kertaa.Darien Fawks kirjoitti:DeadManWalkingilta kasa höyryävää, ei pahalla.
Ja onko sinusta taas niin vaikeaa ymmärtää, että joku vielä sinuakin vähemmän aikaa WWE:tä seurannut voisi ihan oikeasti ottaa asioista itse selvää ihan vain sen takia, että perehtyisi asioihin? Tässäkin topicissa ollaan monta kertaa sanottu, että wrestling on jenkeissä ja ameriikoissa hieman suuremmassa huudossa kuin jossain Suomessa. Jos Suomessa joku random darienfawks ei ole tietoinen siitä, ketkä ovat lajin suurimpia nimiä ihan niinkin kaukaa kuin 90-luvulta, ei tarkoita sitä etteikö saman ikäinen jenkkikatsoja, joka on todennäköisesti seurannut painia kauemminkin, voisi tietää? Keskustelut kanssasi ovat erittäin puuduttavia, sillä AINOAT näkökulmat joita sinulla on menevät kaavalla "minäminäminäminä" ja oletetaan, että kukaan muukaan ei voi tietää jos sinä et tiedä.Onko se niin vaikea ymmärtää, että meikäläinen on WWE-fani? Ei liene. Se, etten tunne Nashia, tarkoittaa, että ei tätä tunne monikaan minua kasuaalisemmin wrestlingiä seuraava. Mikä tässä on väärin?
Nämä tällaiset henkilöt nyt ovat edelleenkin aika pienessä osassa WWE:n yleisöstä. Mistä nyt muutenkin liitit tämän asian tähän juttuun? Eihän täällä kukaan ole puhunut mitään henkilöistä, jotka ovat seuranneet painia vuoden, tai sinun arviosi mukaan tässä tapauksessa viikon tai pari? Viikon tai pari painia seuranneet tuskin vielä täysin tuntevat koko nykyrosteriakaan.Luuletko, että henkilö, joka on nyt katsellut vuoden – tai ehkä tähän esimerkkiin sopien viikon tai pari – wrestlingiä, saisi jonkinlaisen orgasmin siitä, kun joku 8 vuotta sitten paininut käppänä ryntää kehään ja kyselee, että kuka on seuraava.
Kuka täällä nyt on väittänyt, että joku lähtisi HETI googlettamaan kyseistä painijaa?Sitä voi itse kukin miettiä, että lähteekö tämä henkilö oitis Googlen ääreen vai tarvitseeko hänet koukuttaa tekemällä tämä kehään ilmestynyt kuulapää jollakin tavalla relevantiksi vuonna 2011. Huono bisnesnäkökulma ja -olettamus tuollainen, että ihmiset varmasti kiinnostuvat niin paljon, että googlettaisivat.
Mutta silti ihmettelit, että heitit terävän päätelmän että 300 000 000 ihmistä ei tiedä Kevin Nashia, mikä on toki sinulta varsin terävä päätelmä.En sanonut, että 300 000 000 ihmistä katsoisi wrestlingiä, mutta eiköhän lie WWE:n ole tarkoitus koukuttaa ne kaikki, jotka kanavalle osuvat?
Tämähän toimii hienosti myös toisin päin; joku paatunut sohvaperuna, joka on seurannut painia intohimoisesti 90-luvulla, saattaa kanavasurffailun aikana nähdä WWE:n ohjelman, ja siellä pyörii tuttu nimi Kevin Nash. Mikä voisikaan olla reaktio? Yhdysvaltojen populaatiosta varmaankin tällaista väkeä löytyy.Jenkkilän kulttuuri eroaa Suomesta myös siten, että siellä on muutama sata kanavaa, eivätkä paatuneimmat sohvaperunat jää kanavalle mainoksien ajaksi.
Tämä nyt ei liity mitenkään tähän, mutta otin Howen lähinnä tähän Goldberg -vertaukseen siksi, että molemmat ovat oman lajinsa suurimpia nimiä historiassa. Toki ajanjakso on ollut eri, mutta kuitenkin. Ja itsehän sanoin seuraavani jääkiekkoa, en pelkästään MM-lätkää.Ps. En tiedä, kuka on Gordie Howe, vaikka seuraankin MM-lätkää.
- The Rocker
Äijä oli melko risana jo WCW aikoina. Ikää on tullut lisää huomattavasti ja WWE ei kuitenkaan keksisi äijälle mitään järkevää tekemistä suurimmaksi osaksi siitä ajasta. Sen lisäksi äijä ei varmaan ihan pikkurahasta ottelisi. Joku noin ½-1 vuosi voisi olla aika passeli.Darien Fawks kirjoitti:Minkä pituinen paluu sitten olisi sopiva? Ja määrittele pitkäkestoinen hyöty.DeadManWalking kirjoitti:Goldbergin lyhyt paluu voisi ollakin ihan mielenkiintoinen, mutta haluaisinko Goldbergin palaavan pysyvästi pidemmäksi ajaksi? En missään nimessä, sillä ei hänestä kuitenkaan saataisi enää pitkäkestoista hyötyä.
Ai niin ja äijä enemmän tai vähemmän päätti Bret Hartin uran. Siinä tarpeeksi syytä vihata tyyppiä.
"The only time success comes before work is in the dictionary."
"Legal interpretation takes place in a field of pain and death." -Robert Cover
Blogi (Päivitetty 12.05.2015)
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.
"Legal interpretation takes place in a field of pain and death." -Robert Cover
Blogi (Päivitetty 12.05.2015)
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.
- DeadManWalking
The Rocker tekee kaiken puolestani.
Täsmennetään vielä, että nimenomaan tarkoitin maksimissaan vuotta. Ja nimenomaan siten, että feudaisi vaikkapa jonkun tulevaisuuden nimen kanssa (tässä tapauksessa The Undertaker ei siis sovi), ja auttaisi tämän uskottavuuden luomisessa sitä kautta.
Täsmennetään vielä, että nimenomaan tarkoitin maksimissaan vuotta. Ja nimenomaan siten, että feudaisi vaikkapa jonkun tulevaisuuden nimen kanssa (tässä tapauksessa The Undertaker ei siis sovi), ja auttaisi tämän uskottavuuden luomisessa sitä kautta.
Goldbergin ongelma oli väärä seura. Koska Bill tuli suoraan Power Plantilta, hänellä ei ollut pienintäkään hajua siitä miten bisnes toimii, ja kun hän pääsi nosteeseen, muut *köh* Hogan *köh* käyttivät tätä surutta hyväkseen. Liian paljon liian nopeasti.What kirjoitti:Joo, eipä Goldbergia ole koskaan internetfanien keskuudessa arvostettu, koska...Darien Fawks kirjoitti:Hyvin kirjoitettu historiikki. Näin pienellä minustakin saatiin totaalinen kannattaja Goldbergille, vaikka kyllähän minä häntä toivoin takaisin heti videon nähtyänikin.
- Goldberg painii vain rahan vuoksi
- Goldbergin ottelut ovat "squasheja"
- Goldberg ei pysty jobbaamaan puhtaasti
- Goldbergilla on vain muutama liike
- Goldberg ei osaa promottaa
- Goldberg on mul**u siviilissä
- Goldberg sitä ja tätä ja lässyn lää.
Osa noista väittämistä on varmasti totta, mutta oma mielipiteeni Goldbergista tulee selvästi esille avausviestistä. Kyllähän se ihan fakta on, että Goldberg kuuluu lajin historian parhaiden "isojen miehien" joukkoon, ja on legenda statuksensa täysin ansainnut.
Orton ei ole koko urallaan "vetänyt perseitä penkkiin"*, toisin kuin Goldberg ja jopa Batista.Darien Fawks kirjoitti:Samoin Ortonkin lähtiessään ja palatessaan vetäisi perseitä penkkiin.
* toim.huom. nyt puhutaan vertauskuvallisesti isommassa kaavassa. Varmasti maailmasta löytyy ihmisiä jotka maksavat nähdäkseen Ortonin.
kumiorava kirjoitti:Jossain määrin ihailen sitä intoa, että heppu jaksaa kirjoittaa rivikaupalla markkinaliberaalista utopiastaan jollekin painifoorumille.
- RoadWarrior
Minä väitän, että Yhdysvalloissa suurin osa tietää kuka Goldberg on joten jonkun Darienin on turha väittää ettei yleisö tunnista häntä siksi, että Darien itse ei häntä tunne.
Minä voin jo nähdä kuinka yleisö suorastaan räjähtää kun Goldbergin tunnari pärähtää soimaan ja JR alkaa huutaa "OH MY GOD IT'S GOLDBERG!! HE IS BACK!! GOLDBERG IS BACK!!" Colen tuijottaessa vieressä monttu auki.
Darienille ei varmasti sano mitään sellaiset nimet kuin Bruno Sammartino, Bob Backlund, Paul Orndorff, Ultimate Warrior, Greg Valentine, Andre the Giant ja Iron Sheik jos hän ei tiedä edes kuka Goldberg on.
Minä voin jo nähdä kuinka yleisö suorastaan räjähtää kun Goldbergin tunnari pärähtää soimaan ja JR alkaa huutaa "OH MY GOD IT'S GOLDBERG!! HE IS BACK!! GOLDBERG IS BACK!!" Colen tuijottaessa vieressä monttu auki.
Darienille ei varmasti sano mitään sellaiset nimet kuin Bruno Sammartino, Bob Backlund, Paul Orndorff, Ultimate Warrior, Greg Valentine, Andre the Giant ja Iron Sheik jos hän ei tiedä edes kuka Goldberg on.