Videopelit

Ai vapaapaini ei juuri nyt nappaa? No puhutaan sitten vaikkapa tv-ohjelmista tai termodynamiikasta.
Vastaa Viestiin
MR.Off Topic

Re: Videopelit

Viesti Kirjoittaja MR.Off Topic » La 19.05.2012 11:44

Stefa kirjoitti:Änäreistä sen verran että itsellä on nyt purrut niin paha lätkäkärpänen, että suorastaan haluan uuden päivityksen änäripelaamiseeni. Viimeisin ostamani änäri on 09 ja kaipaisin suuresti jo uudistusta. Suunnitellut jo pidemmän aikaa ostavani 12-version. Ehdotuksia?
No jos ei ihan hirveä hinku ole niin odota 13-versioon asti. Tottakai se on hieman parempi kuin 12:sta, mutta jos omistaa jo 12:sta niin en menisi ostamaan 13:sta niin kuin en teekkään. Uudistus on samaa luokkaa kuin WWE-peleissä viidessä vuodessa eli todella vähäinen uudistus, mutta kyllä se eteepäin kulkee kokoajan ja luultavasti on paras jääkiekkopeli markkinoilla tullessaan. Se onkin oikeastaan suurin ero EA:n NHL-peleissä ja THQ:n WWE-peleissä. Änärit, kun ovat aina parhaita markkinoille tullessaan, kun taas THQ ei ole vieläkään onnistunut tekemään WWF No Mercyä parempaa painipeliä.

Joistain asioista olen kuitenkin Mehun kanssa samaamieltä. Jonkin verran EA voisi panostaa juurikin tuohon GM:n modeen ja keksiä lisää tekemistä pelaamisen ulkopuolelle. Juurikin tuo moodi on ainakin omassa kaveripiirissä se pelatuin ja vaikka minä voin kuluttaa jo tunteja tehdessä pelkkiä pelaajavaihtoja niin kyllä se lopulta menee ihan vain pelailuksi, kun hyvän joukkueen saa kokoon. Paitsi ensi kerran, kun avaan pelin niin pitänee tehdä muutamia vaihtoja taas.

Lisää lähinnä kaipaisin pelaajien harjoittelun suunnittelemiseen ja siihen, miten se vaikuttaa pelaajiin. Lisäksi esimerkiksi voisi olla jotain menttaalitaistoa pelaajien kanssa ja voitaisiin tuoda myös se esille, että liian moni supertähti samassa joukkueessa voi tuottaa ongelmia. Pelaajamarkkinat pitäisi myös avata euroopan puolelle eli kesken kauden voisi tehdä sopimuksia myös ulkomaalaisten pelaajien kanssa joita ei ole varattu. Ja näiden varattujen pelaajien kehittymistä, vaikka SM-Liigassa pitäisi seurata. GM-moodia voitaisiin myös laajentaa niin paljon, että GM:nä voisi aloittaa vaikka siellä SM-Liigassa, mutta voisi sitten tulla palkatuksi NHL-joukkueen toimesta. Mutta kyllä se moodi tälleenkin toimii.

Mehun valitus pelillisistä ominaisuuksista on turhaa.
GOD OF ALERT Heeelp meee

Tajunnan Rakennelmia

PapaShango

Viesti Kirjoittaja PapaShango » La 19.05.2012 12:12

eCiuj kirjoitti:2K oli ylivoimaisesti parempaa lätkää, vaikkakin uudella sukupolvella ero tasoittuikin. "Mutta siinä ei ole SM-liigaa = p**ka peli!". Ei EA:n NHL kehity yhtään. Vähän fiksaavat luistelua sekä animaatioita, ja siksi se on yli 50€ arvoinen? Ainoa fiksaus jota olen toivonut ikuisuuksia on kunnollinen managerimoodi, mutta ei. Mielummin laittavat maalivahdit pyörimään 360 astetta ympäri ym. epärealistista sontaa. Jos "muutokset" ovat noin pieniä kuin tuossa pätkässä lukee, taitaa jäädä NHL taas ostamatta.
2k:ssa oli omat hyvät puolensa ja teki osan asioista paremmin kuin EA, mutta pelattavuus oli hirveää ja bugeja ihan helvetissti. Tekoäly taas oli hyvin säädettävissä, josta johtuikin sen sarjan niin sanottu hyvyys. EA:n peleihin siis enemmän noita slidereita, koska eihän kukaan jaksa jauhaa noilla perusasetuksilla ollenkaan vaan peliä on oikeasti pakko säätää, että siitä saa mieleisen. Itse olen nyt löytänyt NHL 12:seen hyvät säädöt.

eCiuj, ota kokeiluun 09 ja 12. Varmasti löydät kehitystä. Vaikka kehitystä tapahtuu hitaasti, niin sitä tapahtuu kuitenkin varmasti.

Mitä tulee GM:n, niin ehdottomasti pitäisi parantaa. Itse olen pelaillut reilu 1000 peliä GM:ää tänä "kautena" (Kyllä, ei ole muutakaan elämää paitsi työt, koulu ja urheiluharrastukset). Käyttöliittymän voisi GM:ään suunnitella kuten NHL 2k:ssa oli, mutta hieman paremmin toteutettuna.

DeadManWalking
WrestlingAlertin johtava jääkiekkoanalyytikko

Viesti Kirjoittaja DeadManWalking » La 19.05.2012 12:28

Tietokoneelle tehdyistä NHL-peleistä parhaana taidetaan pitää NHL 2004:ää. Ilmeisesti juurikin sen takia, että siinä on suht. vaivaton tehdä hyvät ja omanlaisensa säädöt, että pelaamisesta tulee nautinnollista. Tämän lisäksi tuon pelin modaaminen taitaa olla äärettömän helppoa, ja ilmeisesti eri harrastajat modaavat vieläkin uusia päivityksiä tuohon. Ilmeisesti pelattavuus on ihan huippuluokkaa sen avulla.

Otetaan nyt vielä vertauksena pari videota:

Modattu NHL 2004

Alkuperäinen NHL 2004

Alemman videon kuvakulma ja kuvanlaatu on hieman huono, mutta kyllä tuosta se idea varmaan tulee selville. En ole siis koskaan itse kokeillut tätä modattua versiota, mutta tuon ylemmän videon perusteella voisi ottaa asiasta selvää.
Riveni kirjoitti:Tämä ei tosin auta siihen että joku Naarajärveläinen luulee olevansa Oulusta (Ja Manchesterista). Eihän sieltä olekkaan kuin se 400 kilometriä Ouluun, vaikka tämän pahamaineisen JYPin kotokunnille on alle 100 kilometriä. 8)
Four passes break any defense

eCiuj

Viesti Kirjoittaja eCiuj » La 19.05.2012 14:35

PapaShango kirjoitti:
eCiuj kirjoitti:2K oli ylivoimaisesti parempaa lätkää, vaikkakin uudella sukupolvella ero tasoittuikin. "Mutta siinä ei ole SM-liigaa = p**ka peli!". Ei EA:n NHL kehity yhtään. Vähän fiksaavat luistelua sekä animaatioita, ja siksi se on yli 50€ arvoinen? Ainoa fiksaus jota olen toivonut ikuisuuksia on kunnollinen managerimoodi, mutta ei. Mielummin laittavat maalivahdit pyörimään 360 astetta ympäri ym. epärealistista sontaa. Jos "muutokset" ovat noin pieniä kuin tuossa pätkässä lukee, taitaa jäädä NHL taas ostamatta.
2k:ssa oli omat hyvät puolensa ja teki osan asioista paremmin kuin EA, mutta pelattavuus oli hirveää ja bugeja ihan helvetissti. Tekoäly taas oli hyvin säädettävissä, josta johtuikin sen sarjan niin sanottu hyvyys. EA:n peleihin siis enemmän noita slidereita, koska eihän kukaan jaksa jauhaa noilla perusasetuksilla ollenkaan vaan peliä on oikeasti pakko säätää, että siitä saa mieleisen. Itse olen nyt löytänyt NHL 12:seen hyvät säädöt.
Bugit enimmäkseen korjattiin, eikä se pelattavuus ollut hirveää nähnytkään. Mielestäni paljon realistisempaa lätkää.
PapaShango kirjoitti:eCiuj, ota kokeiluun 09 ja 12. Varmasti löydät kehitystä. Vaikka kehitystä tapahtuu hitaasti, niin sitä tapahtuu kuitenkin varmasti.

Mitä tulee GM:n, niin ehdottomasti pitäisi parantaa. Itse olen pelaillut reilu 1000 peliä GM:ää tänä "kautena" (Kyllä, ei ole muutakaan elämää paitsi työt, koulu ja urheiluharrastukset). Käyttöliittymän voisi GM:ään suunnitella kuten NHL 2k:ssa oli, mutta hieman paremmin toteutettuna.
Kokeillut olen NHL 11 ja 12 demoja, eivätkä ole iskeneet. GM:stä en voi sitä ymmärtää, että miksi siitä ollaan otettu niin paljon erinlaisia ominaisuuksia pois? NHL 2004 dynasty oli sitä parhautta.
AAAWWWEEESSSOOOMMMEEE

Ravenwood

Viesti Kirjoittaja Ravenwood » La 19.05.2012 15:49

Woooahh! Kerrankin oon samaa mieltä Juissin kanssa. NHL 04:n Dynasty-mode oli todellakin parhautta. Sitä tuli aikanaan jyystettyä satoja ja taas satoja tunteja. Harmi vaan että innostus laski kun yksi sukulaiskakara meni poistamaan mun tallennuksen silläaikaa kun itse olin koulussa. Olen vieläki katkera.

MR.Off Topic

Viesti Kirjoittaja MR.Off Topic » La 19.05.2012 15:52

Ravenwood kirjoitti:Woooahh! Kerrankin oon samaa mieltä Juissin kanssa. NHL 04:n Dynasty-mode oli todellakin parhautta. Sitä tuli aikanaan jyystettyä satoja ja taas satoja tunteja. Harmi vaan että innostus laski kun yksi sukulaiskakara meni poistamaan mun tallennuksen silläaikaa kun itse olin koulussa. Olen vieläki katkera.
Oma joukkue nimellä Pegasus ja kakskyt vai kakskytviis mestaruutta peräjälkeen. No tuli sitä aikoinaan oikeallalailla Chigacollaki hakattua aika kovasti.
GOD OF ALERT Heeelp meee

Tajunnan Rakennelmia

PapaShango

Viesti Kirjoittaja PapaShango » La 19.05.2012 15:54

eCiuj kirjoitti: Bugit enimmäkseen korjattiin, eikä se pelattavuus ollut hirveää nähnytkään. Mielestäni paljon realistisempaa lätkää.
Realistista toki, varsinkin kun pisti vielä side camille, niin se lähes saattoi ajottain näyttää oikealta peliltä. Pelattavuus oli kauheaa paskaa verrattuna EA:n vastaavaan. Jos EA:n pelattavuus olisi lyöty 2k:hon ja pari asiaa hiottu, niin olisi ollut lähes täydellinen jääkiekkopeli.

Velocity
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Velocity » La 19.05.2012 15:57

Ravenwood kirjoitti:Woooahh! Kerrankin oon samaa mieltä Juissin kanssa. NHL 04:n Dynasty-mode oli todellakin parhautta. Sitä tuli aikanaan jyystettyä satoja ja taas satoja tunteja. Harmi vaan että innostus laski kun yksi sukulaiskakara meni poistamaan mun tallennuksen silläaikaa kun itse olin koulussa. Olen vieläki katkera.
Anna kun arvaan, äiti sanoi: "VOOOI SILLÄ PELATA, -RAVENWOOD- ON VIELÄ KOULUSSA MUTTA PELAA VAAN".

En ikinä olisi antanut omien s****nan vatipääserkkujen koskea omaan PS2:seeni ilman minun välitöntä läheisyyttä. Siis jotenkin retardit vain AINA onnistuvat menemään sinne muistikortille ja olla lähellä painamassa deleteä. Kerran serkkupoika ihan oikeasti onnistui olemaan painalluksen päästä omasta kuolemastaan siinä Shut Your Mouthin seivitiedoston kohdalla. Onneksi ei painanut. :|
XBKuvaX 360 - Jump In.
PLAYSTATION 3 - PLAY B3YOND
Kuva -The Future Is Blue-

Ravenwood

Viesti Kirjoittaja Ravenwood » La 19.05.2012 16:04

Velocity kirjoitti:Anna kun arvaan, äiti sanoi: "VOOOI SILLÄ PELATA, -RAVENWOOD- ON VIELÄ KOULUSSA MUTTA PELAA VAAN".|
Juurikin näin. Mut minkäs siinä ite tekee kun iloisena poikana on koulussa ja samaan aikaan himassa tapahtuu kauheuksia. Tuon tapauksen jälkeen meni muuten ohjaimet sen verta hyvään piiloon että kukaan ei päässyt pelaamaan ilman että itse olin kotona. Vieläkin muistuu mieleen se vitutuksen määrä jonka tuo aiheutti. Olin (tai olenhan mä edelleenkin) kyllä kunnon nörtti.

Velocity
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Velocity » La 19.05.2012 16:12

Ravenwood kirjoitti:
Velocity kirjoitti:Anna kun arvaan, äiti sanoi: "VOOOI SILLÄ PELATA, -RAVENWOOD- ON VIELÄ KOULUSSA MUTTA PELAA VAAN".|
Juurikin näin. Mut minkäs siinä ite tekee kun iloisena poikana on koulussa ja samaan aikaan himassa tapahtuu kauheuksia. Tuon tapauksen jälkeen meni muuten ohjaimet sen verta hyvään piiloon että kukaan ei päässyt pelaamaan ilman että itse olin kotona. Vieläkin muistuu mieleen se vitutuksen määrä jonka tuo aiheutti. Olin (tai olenhan mä edelleenkin) kyllä kunnon nörtti.
Eikä tarvitse olla edes mikään yli-nörtti, jolla ei ole muuta elämää(kuten pre-pillukänni-Darien).

Mutta rakkaasta pelistä seivin poistaminen on sama kuin kaataisi tämän jätkän korttitalot
Kuva
XBKuvaX 360 - Jump In.
PLAYSTATION 3 - PLAY B3YOND
Kuva -The Future Is Blue-

valkopeura

Viesti Kirjoittaja valkopeura » La 19.05.2012 21:16

Viimeks pelikaupassa ollessani Mass Effect 3:lmosen ostaessa, (mikä kankean alun jälkeen ei ollukkaa niin huono peli, mitä tänne yhessä vaiheessa viha päässäni angstasin). Myyjä kysy haluunko ennaltavarata Diablo 3 pelin. Sanoin " En todellakaa se on varmaa ihan pska".

Kauhee hype tuosta pelistä, entiiä ketä se kiinnostaa? Kenties wowittajia. Mutta nii musta Diablo 2 oli sillon sen ilmestyttyä ihan keskinkertanen peli, sellanen minkä just paremman puutteessa pelas läpi. Mun kaikki kaverit oli siihen kyllä ihan hurahtaneita ne tahkos sitä sillon 2000 luvun alussa samaan malliin kuin mä tahkosin ps ykköselle ilmestynetä Final Fantasyjä. Mut oikeesti toi Diablo 3 vaikuttaa ihan järkyttävän pskalta mitä vähän oon pelivideoita kattonu :lol: :lol: :lol: . Luulis ettei kukaan Skyrimin jälkee haluais pelata tollasella mekaanikalla. Sitten vielä, kun käsittääkseni sitä peliä on yksinkertaistettu, on yksinkertaisempi kehitys-systeemi, kun Diablo 2:hessa niin ellei peli ole täysi floppi odotuksiaan nähden olen hiukan ihmeissäni.
Darien Fawks kirjoitti:Kappas, Mr.Off Topic kävi ulostamassa oikein kunnolla tänne ketjuun. Ihan pakarat heiluivat sitä tehdessä.

Ravenwood

Viesti Kirjoittaja Ravenwood » La 19.05.2012 21:19

valkopeura kirjoitti:Mass Effect 3:lmosen.
Ei mua yleensä kirjotusvihreet haittaa, mut ny v***u oikeesti...

eCiuj

Viesti Kirjoittaja eCiuj » Su 20.05.2012 01:58

Ravenwood kirjoitti:
=D>

Äläkä väitä että teit tuon tahallasi.
AAAWWWEEESSSOOOMMMEEE

valkopeura

Viesti Kirjoittaja valkopeura » Su 20.05.2012 03:23

En ymmärrä mikä tossa kirjotusvirheessä niin kauheasti vois haitata. Tylsää olis, jos kauheesti ajattelis viestin sisältöä ja kirjotusvirheitä ennen postaamista. Mun mielestä yhdyssana virheet ja, vaikka mitkä muut virheet on paljon ärsyttävämmän näkösiä. Ootte vaa Diablo fanei.
Darien Fawks kirjoitti:Kappas, Mr.Off Topic kävi ulostamassa oikein kunnolla tänne ketjuun. Ihan pakarat heiluivat sitä tehdessä.

Ravenwood

Viesti Kirjoittaja Ravenwood » Su 20.05.2012 08:17

eCiuj kirjoitti:
Ravenwood kirjoitti:
=D>

8)

Reno Hex

Viesti Kirjoittaja Reno Hex » Su 20.05.2012 14:52

eCiuj kirjoitti:
Ravenwood kirjoitti:
=D>

Kannattaako tollasiin keskittyä, kaikille sattuu silloin tällöin pieniä panovireitä.
Pikachu kirjoitti:Pika Pika.

Tirkka

Viesti Kirjoittaja Tirkka » Su 20.05.2012 20:57

Kyllä tommoset "3:lmonen" -tyyliset kirjoitusvirheet pitäisi olla täysin mahdottomia sellaisille jotka on käyneet edes tokaluokan. Jos tuollaisia kirjoitatte niin menkää takaisin ala-asteelle ja aloittakaa ihan alusta suosiolla.

Hävettää että tässä maassa koulusta pääsee sellaisia jotka eivät osaa kirjoittaa edes tuon vertaa.
All your message are belong to me.

I dont always win... but when I do, it's PPV-veikkaus (2005, 2015).

eCiuj

Viesti Kirjoittaja eCiuj » Su 20.05.2012 21:14

Tirkka kirjoitti:Kyllä tommoset "3:lmonen" -tyyliset kirjoitusvirheet pitäisi olla täysin mahdottomia sellaisille jotka on käyneet edes tokaluokan. Jos tuollaisia kirjoitatte niin menkää takaisin ala-asteelle ja aloittakaa ihan alusta suosiolla.

Hävettää että tässä maassa koulusta pääsee sellaisia jotka eivät osaa kirjoittaa edes tuon vertaa.
Luulisi, että tuollaisia näkee vain facebookissa (jossa en muuten ole). Mutta kyllä nykynuorten (enimmistön) kirjoitus on niin surkeaa, että olen noihin aikalailla tottunut. Yhdyssanoista ei tietoakaan, päätteet ovat surkeita sekä käytetään sanoja tietämättä niiden todellista merkitystä. Ja toki sanojen mm. "v***u" jatkuva viljely pistävät silmäni vuotamaan verta.
AAAWWWEEESSSOOOMMMEEE

Sliditanko

Viesti Kirjoittaja Sliditanko » Su 20.05.2012 21:42

Oon ainakin sellaisen havainnon tehnyt monissa nykynuorissa, että niillä jää se "näyttämisenhalu" päälle jopa yksinollessaan. Yritetään hakata sillä näppiksellä kirjaimia nopeammin kuin kykyä riittää ja ajatukset tulevat sitten kaukana perässä. Tämä tottakai korostuu toisten läsnäollessa, kun yritetään olla toistaan parempia koneen äärellä. Silti tätä tapahtuu jopa yksinäisyydessä. Viestit jäävät tätä mukaa totaalisen sisällöttömiksi ja sekaviksi.

Hauska huomio muuten myös tuokin, että johtopäätöksiä tehdään videomateriaalin perusteella. Mieleni tekis esittää vieläpä klassinen kysymys Diablo Kolmosta ("3:lmosta") koskien, että eikö mikään enää nykyisin ihmisille riitä? Etenkään nykynuorille! Itsehän olen retroa ja yksinkertaisuutta rakastava ihminen, joka antaisi kaikkensa, että vieläkin voitaisiin vaan napsuttaa tässä maailmassa kasibittisen Nintendon pelejä ja niiden tarjoama anti riittäisi, tästä hyvänä esimerkkinä viimeisimmän sukupolven konsoleille toteutetut storeista saatavat Mega Man - pelit.. Mutta ei ei ei niin ei.. vaatimukset kaiken sisällön suhteen ovat alati kohtuuttomampia. Omaan makuuni tällainen sisällön suunnattomuus jo pelimekaniikasta lähtien on täydellinen sivuseikka sen sijaan, että peli olisi oikeasti koukuttava tekele.

Valkopeura, toivon syvästi että et enää rönsyilisi ajatustesi kanssa moneen suuntaan saman lyhyen kirjoitelman aikana.. Jos kerran itse sanot, että tylsää olis jos viestin sisältöön pitäis keskittyä paljon ennen postaamista.. niin onneksi olkoon, olet totaalisen kujalla. Kirjoittamansa sisältöhän on kaikkein oleellisinta tarkistaa ennen viestin lähettämistä, yksi oleellisimpia internetzin nyrkkisääntöjä.

Yhdyssana virheet on muuten yhdyssanavirhe. Ei, en ole Diablo-fani.
Sliditanko laskeutui taas jälleen kerran rankaisemaan kaikkia tympeillä puheillaan.

valkopeura

Viesti Kirjoittaja valkopeura » Ma 21.05.2012 07:26

Tirkka kirjoitti:Kyllä tommoset "3:lmonen" -tyyliset kirjoitusvirheet pitäisi olla täysin mahdottomia sellaisille jotka on käyneet edes tokaluokan. Jos tuollaisia kirjoitatte niin menkää takaisin ala-asteelle ja aloittakaa ihan alusta suosiolla.

Se, että sä osasit kirjoittaa jo alakoulun, tai toisenluokan jälkeen täydellisesti, ei ole tainnut kuitenkaan niin auttaa sua elämässä kerta, kun sossupummiksi olet päätynyt.
Sliditanko kirjoitti:Hauska huomio muuten myös tuokin, että johtopäätöksiä tehdään videomateriaalin perusteella. Mieleni tekis esittää vieläpä klassinen kysymys Diablo Kolmosta ("3:lmosta") koskien, että eikö mikään enää nykyisin ihmisille riitä? Etenkään nykynuorille! Itsehän olen retroa ja yksinkertaisuutta rakastava ihminen, joka antaisi kaikkensa, että vieläkin voitaisiin vaan napsuttaa tässä maailmassa kasibittisen Nintendon pelejä ja niiden tarjoama anti riittäisi, tästä hyvänä esimerkkinä viimeisimmän sukupolven konsoleille toteutetut storeista saatavat Mega Man - pelit.. Mutta ei ei ei niin ei.. vaatimukset kaiken sisällön suhteen ovat alati kohtuuttomampia. Omaan makuuni tällainen sisällön suunnattomuus jo pelimekaniikasta lähtien on täydellinen sivuseikka sen sijaan, että peli olisi oikeasti koukuttava tekele.
En pitänyt johtopäätöstäni minään kauhean vahvana videomateriaalin perusteella, mutta en itse ainakaan halua tuollaista pelimekaniikkaa katella 2012 luvulla. Videomateriaalin perusteella tuo Diablo 3 toimisi paremmin IOS pelinä kuin pc pelinä. Omapa on asiasi, jos tykkäät naputella yksinkertaisia pelejä. Niistä ajoista on onneksi kasvettu ohi. Ja en tykkää yksinkertaisista peleistä haluan, että pelissäni on paljon tehtävää, sun muuta kaikkea vapaaehtoisesti suoritettavaa sälää. Pelissäni voi, vaikka sen pelin sisällä olla monta ns yksinkertaista peliä. Yksinkertaiset pelit käyvät minulle äkkiä tylsiksi.

Sliditanko kirjoitti:Valkopeura, toivon syvästi että et enää rönsyilisi ajatustesi kanssa moneen suuntaan saman lyhyen kirjoitelman aikana.. Jos kerran itse sanot, että tylsää olis jos viestin sisältöön pitäis keskittyä paljon ennen postaamista.. niin onneksi olkoon, olet totaalisen kujalla. Kirjoittamansa sisältöhän on kaikkein oleellisinta tarkistaa ennen viestin lähettämistä, yksi oleellisimpia internetzin nyrkkisääntöjä.
Tietysti tarkistan viestini sisällön ennen postaamista, mutta olisi tyhmää ja rasittavaa suhtautua foorumiviesteihin samalla tarkkuudella, kuin vaikkapa äidinkielenkirjoitukseen. En muutenkaan koe tätä foorumia kaiken sen vaivan mitä siitä koituu arvoiseksi paikaksi.

Tirkka

Viesti Kirjoittaja Tirkka » Ma 21.05.2012 07:46

valkopeura kirjoitti:Se, että sä osasit kirjoittaa jo alakoulun, tai toisenluokan jälkeen täydellisesti, ei ole tainnut kuitenkaan niin auttaa sua elämässä kerta, kun sossupummiksi olet päätynyt.
Ad Hominem.

Se, että reagoit tuolla lailla, kun kritisoin (nähtävästi tarkoituksellista) idioottimaisuuttasi kieliopin suhteen, ei saa sinua vaikuttamaan ainakaan yhtään järkevämmältä kirjoittajalta, pikemminkin entistäkin isommalta idiootilta.

~~~~~~

Vois kai tässä ketjun aiheeseenkin liittyen kirjoittaa että pelasin tuossa jokin aika sitten läpi pelin nimeltä Total Overdose. Kyseessä tuollainen GTA-henkinen open world-peli jossa on myös tarina mukana ja siihen liittyviä tehtäviä sekä sidequesteja tarjolla. Pelihän nyt alkaa olla jo suht vanha mutta oikein mukava peli yhtä kaikki. Pelille on ollut aikoinaan jatko-osakin suunnitteilla mutta sellaista ei kuitenkaan olla julkaistu. Harmillista. Mielelläni tuota olisi toisenkin pelin edestä pelaillut.

On muuten sanottava että kaikki näkemäni muut Open World-pelit ovat olleet minusta vähintään yhtä hyviä, jos ei parempiakin kuin GTA-pelit. Ehkä tuo thug-maailma ei sitten ole niin minua kiehtova juttu kuitenkaan.
All your message are belong to me.

I dont always win... but when I do, it's PPV-veikkaus (2005, 2015).

MR.Off Topic

Viesti Kirjoittaja MR.Off Topic » Ma 21.05.2012 09:57

Kuva
Kyseessä on siis Neo-Victorian/steampunk first person stealth game, jonka traileri näyttää uubercoolilta. Juoni kuulostaa ihan kivalta, mutta se nyt ei ole pääasia. Ainoastaan epäilyttää hiukkasen First Personin toimiminen, mutta toisaalta voi olla upea yhdistelmä. Pelin pääsuunnittelija on ollut esimerkiksi tekemässä Deus Ex -pelejä sekä Thief -pelejä. Sitten sieltä löytyy tekijä tiimistä esimerkiksi mies, joka on suunnitellut Half Life 2:n City 17:ta. Wikipediassa myös mainitaan, että peli olisi jonkinlainen sekoitus Bioshockkia, Assassin's Creediä, Deus Exeä ja Thief -pelejä.

Mielenkiinnolla odottelen peliä ja ehkäpä sen tulen tulevaisuudessa ostamaan. Tosin tulee vissiin aikalailla AC:n kanssa päällekkäin, joten saa nähdä. Olen kuitenkin ihminen jolla ei ole aikaa ja voimia pelata montaa peliä päällekkäin ja pelaan aika hitaassa tahdissa. Tämä kuitenkin vaikuttaa lupaavalta.
GOD OF ALERT Heeelp meee

Tajunnan Rakennelmia

eCiuj

Viesti Kirjoittaja eCiuj » Ma 21.05.2012 11:15

Pakko ihmetellä, että mitä ihmettä EA on miettinyt tehdessään tuota UEFA Euro 2012 DLC:tä? Ensinnäkin, pelimuotoja on vain kick-off, UEFA Euro™, Expedition ja online. Ja pelissä on joka kerta menty aidan matalimmasta kohdasta. Ensinnäkin, main menun asetuksissa ei ole omaa valikkoaan squads/rosterseille, vaan jos niitä haluaa katsoa (muuttaa ei voi, eivät ole pysyviä) pitää mennä kick-offiin. Ja jostain syystä peli on niin vammainen, että jos menee kick-offiin katsomaan rostereita, kaikki itse tehdyt taktiikat sekä muodostelman (esim. 4-4-2, 5-3-2) katoavat muita pelimuodoista. Jos haluaa saada ne takaisin, pitää sammuttaa konsoli/käydä poissa pelistä. Tuon takia on pakko kikkailla, mikäli haluaakin mennä pelaamaan Expeditionia ja on sillä hetkellä turnauksessa.

Turnauskin on tehty hirvittävän laiskasti. Ei ole karsintoja ja voi valita vain yhden joukkueen. Kaikki muu onkin siinä hyvää, mutta koska ei ole karsintoja ja voi valita vain yhden joukkueen koko turnauksen voi käytännössä "vetää läpi" tunnissa, jos karsiutuu ensimmäisen kolmen pelin jälkeen. Siinä sitten hymyssä suin loppu turnaus simuloituna läpi. Plussaa on se, että turnaus "elää" kokoajan (verrattuna FIFA World Cup 2010:een). Alla pyörii uutisia muistakin otteluista kun vain sinun peleistäsi, ja managerit antavat kommenttia punaisista korteista ym. FIFA World Cup 2010:ssä kaikki uutiset koski sinua, ja nekin olivat tyhjänpäiväisiä.

Ottelun/turnauksen tunnelma on loistava. Katsomo on sopivan realistinen (fanit about 50/50 ja neutraaleja faneja sekä tyhjiä penkkejä on myös), stadionit ovat hienoja sekä selostajat ovat yllättävän hyvin mukana. He jauhavat historiaa, mainitsevat poissaolot sekä kun maalipörssiä johtava/kärjessä oleva laukoo, koskettaa palloon tai tekee jotain muuta. Tunnelma on siis hyvin mukana.

Expedition-pelimuoto on mukava. Se oli alunperin mukana FIFA Streetissä. Ideana on siis se, että teet oman joukkueesi sekä otat oman prosi ja saat joukkueiden surkeimmista pelaajista oman avaus 11:si ja vaihtopelaajat. Päätät mistä karsintalohkosta aloitat matkasi, ja ensimmäisenä saat vastaan lohkon huonoimman joukkueen esim. San Marinon. Voittamalla San Marinon ensi kertaa, saat mosaiikkipalan (josta lopulta muodostuu suuri 181 palan kokoinen taulu) sekä heidän varapelaajan. Toisella kerralla uuden mosaiikkipalan sekä vaihtopelaajan. Kolmannella kerralla mosaiikkipalan sekä avauspelaajan. Voittamalla joukkueita avaat muita lohkon joukkueita sekä uusia lohkoja. Maasta toiseen pystyy liikkumaan teitä pitkin, joita saat rakentaa voitettuasi joukkueen, mutta jos hävitä käyttämäsi tie häviää. Se on mukavaa, vaikkakin välillä on tylsää piestä jotain Andorraa joukkueellasi, joka on Suomen tasoa (eli "palkintopelaajat" ovat surkeita).

Nettipeliä olen kokeillut kerran (en pelaile netissä pahemmin). Se on turnausmuodossa, eli aluksi lohko- ja lopuksi (jos jatkoon pääset) jatkopelit. Ihan mukavaa, vaikkakaan et voi tehdä omia muodostelmia tai taktiikoita. Sekä kaikilla (5) vastustajillani oli viiden tähden joukkue (itselläni 4 ja puoli Venäjä).

Paremmalla työllä tästä oltaisiin saatu loistava DLC. UEFA Euro -pelimuodon typeryyttä en ymmärrä, mutta Expedition on loistava. Captain your country loistaa poissaolollaan, mutta koska FIFA:n tekoäly on niin typerää ei haittaa. Hinta on kova, mutta jos olen maajoukkuemiehiä tämä on sen arvoinen. Ja iso miinus tulee siitä, ettei kaikki joukkueet ole lisensoituja. Se voi ehkä muuttua vielä.

Arvosana: Kuva KuvaKuva Kuva Kuva Kuva Kuva ja puoli palloa.
AAAWWWEEESSSOOOMMMEEE

Stefa

Viesti Kirjoittaja Stefa » Ma 21.05.2012 13:29

Tirkka kirjoitti:On muuten sanottava että kaikki näkemäni muut Open World-pelit ovat olleet minusta vähintään yhtä hyviä, jos ei parempiakin kuin GTA-pelit.
Allekirjoitan saman asian useissa peleissä. Kaikenmoiset Open World-pelit ovat munkin mieleen lähinnäkin juuri siksi että niissä on yleisesti paljon tekemistä. Vapaa maailma on aina plussaa pelille. Ja tuon GTA-kommentin voin myös allekirjottaa kun en itse mikään megaiso GTA-fani olekaan vaikka ne ihan nostalgisia pelejä ovatkin. Esimerkiksi Saints Row 2 oli aikanaan paljon parempi ja viihdyttävämpi peli kuin GTA IV.

Rockstarista vielä sen verran että porukka saisi tehdä useammin tietyn aikakauden teemaisia sandboxeja. Parhaana esimerkkinä nyt Red Dead Redemption, mikä on varmaankin paras Rockstarin julkaisu mitä olen pelannut.

Ja sandboxien kuningas on ehdottomasti Minecraft, tuo itse koukuttavuuden s****na.

Jack DiBiase
Moderaattori

Viesti Kirjoittaja Jack DiBiase » Ma 21.05.2012 14:29

Stefa kirjoitti: Esimerkiksi Saints Row 2 oli aikanaan paljon parempi ja viihdyttävämpi peli kuin GTA IV.

Rockstarista vielä sen verran että porukka saisi tehdä useammin tietyn aikakauden teemaisia sandboxeja. Parhaana esimerkkinä nyt Red Dead Redemption, mikä on varmaankin paras Rockstarin julkaisu mitä olen pelannut.
Samaa mieltä näistä molemmista.

GTA-pelestäkin sarjan selvästi parhaimmistoa olivat teema-pelit 80-luvun Vice City ja 90-luvun alun San Andreas. GTA III ja IV olivat tavallista tylsää normaalielämää teemaltaan. Ja vitonen näyttää seuraavaan samaa linjaa. Joku lähitulevaisuuteen (2020-luku) sijoittuva GTA olisi ollut varsin mielenkiintoista nähdä Rockstarin porukoilta, koska V näyttää aika väsyneeltä. Red Dead "kakkosta" odotellaan paljon kuumeisemmin. Give me California Gold Rush!
WE BACK YA'LL?!

Vastaa Viestiin