Videopelit

Ai vapaapaini ei juuri nyt nappaa? No puhutaan sitten vaikkapa tv-ohjelmista tai termodynamiikasta.
Vastaa Viestiin
enska

Re: Videopelit

Viesti Kirjoittaja enska » Ti 30.10.2012 21:27

valkopeura kirjoitti:Mukana muunmuossa Dino Crisis 1 joka on vaivannut pitkään, kun lapsena tuli pelailtua sitä enkä päässyt yhessä kohtaa eteenpäin ja juoni kiinnostaa niin maan pirusti.
Hyvä peli ja Resident Evilin lähisukulainen. Kannattaa katsella tämä leffa, jos Dino Crisis ja laboratorioissa seikkailevat saurukset kiehtovat. :)

valkopeura

Viesti Kirjoittaja valkopeura » Ti 30.10.2012 21:33

enska kirjoitti:
valkopeura kirjoitti:Mukana muunmuossa Dino Crisis 1 joka on vaivannut pitkään, kun lapsena tuli pelailtua sitä enkä päässyt yhessä kohtaa eteenpäin ja juoni kiinnostaa niin maan pirusti.
Hyvä peli ja Resident Evilin lähisukulainen. Kannattaa katsella tämä leffa, jos Dino Crisis ja laboratorioissa seikkailevat saurukset kiehtovat. :)
"Carnosaur is a 1993 science fiction horror film starring Diane Ladd as a mad scientist who plans to recreate dinosaurs and destroy humanity." Niin katon ton !!
Darien Fawks kirjoitti:Kappas, Mr.Off Topic kävi ulostamassa oikein kunnolla tänne ketjuun. Ihan pakarat heiluivat sitä tehdessä.

MR.Off Topic

Viesti Kirjoittaja MR.Off Topic » Ke 31.10.2012 14:57

AC3 on postiluukusta kolahtanut alas tänään. Harmi vain, että tuo luukku on 80 kilometrin päässä.-.- Ois pitäny aatella pitemmälle tilatessa tota.
GOD OF ALERT Heeelp meee

Tajunnan Rakennelmia

Wanhus

Viesti Kirjoittaja Wanhus » To 01.11.2012 01:13

GameStopista tullut tekstaria, että peli olisi saatavissa nyt. Ei vain ole rahaa ja vielä on pelaamatta aikaisemmatkin AC:t. :lol: Kakkonen on aika hyvällä mallilla, joten Brotherhood ja Revelations on yhä edelleen aloittamatta. Kaikki täällä kuitenkin on, kun veljet ovat nuo läpi jo pelanneet.
"If you combined Paul Heyman and Big E, you would have one full haircut"

MR.Off Topic

Viesti Kirjoittaja MR.Off Topic » To 01.11.2012 08:44

Wanhus kirjoitti:GameStopista tullut tekstaria, että peli olisi saatavissa nyt. Ei vain ole rahaa ja vielä on pelaamatta aikaisemmatkin AC:t. :lol: Kakkonen on aika hyvällä mallilla, joten Brotherhood ja Revelations on yhä edelleen aloittamatta. Kaikki täällä kuitenkin on, kun veljet ovat nuo läpi jo pelanneet.
Brotherhoodin läpi pelaamisessa saattaa hetki mennätkin, jos aikoo kaikki tehtävät ja sivutehtävät tehdä jättäen pois vain keräiltävät jutut, mutta Revelations on oikeasti tajuttoman lyhyt peli. Kaikista neljästä pelanneestani AC:sta tuo Revelations on huonoin juuri sén vuoksi, että se oli niin hiton lyhyt, mutta muuten kyllä ihan hyvä. Ykkösestäki tykkään enemmän, josta täytyy sanoa, että nyt myöhemmin kun sitä on pelannut niin son saanu lisää puhtia. En tiedä oikein, että mistä johtuu.
GOD OF ALERT Heeelp meee

Tajunnan Rakennelmia

Wanhus

Viesti Kirjoittaja Wanhus » To 01.11.2012 14:01

Niin, mä luulen että tuosta Brotherhoodista tulee pelattua pitkälti vain se juoniosuus. En ole sellainen pelaaja, joka jaksaa kerätä kaiken mahdollisen. Veljet sitten ovat - tuossa toinen veli pelasi juuri Final Fantasy (eli Final Grind) XIII-2 ja meinaa sen nyt pelata 100%. Tuskaa.

Jostain olin lukevani joskus, että tuo Revelationsin tarinasta oli tarkoitus tehdä DS:lle peli, mutta sitten tekivätkin sen peruskonsoleille. Selittäisi tuon lyhyen juonen.

Mitäs mieltä muuten AC3:sta, te joille se jo on?
"If you combined Paul Heyman and Big E, you would have one full haircut"

MR.Off Topic

Viesti Kirjoittaja MR.Off Topic » To 01.11.2012 20:11

Wanhus kirjoitti:Mitäs mieltä muuten AC3:sta, te joille se jo on?
No justiinsa ensimmäisen kerran olen pelin kanssa viettänyt aikaa ja hyvältähän tuo vaikuttaa, vaikka ei ihan hirveää kokonaiskuvaa ole saanut. Muutamia glitchejä olen nähnyt kuten esimerkiksi välillä siviili katoaa silmiesi edestä. Taistelusydeemi on edistynyt hieman ja jo nyt voisin sanoa, että mennyt eteepäin, vaikka en ole luultavasti päässyt käyttämään kuin ihan perusjuttuja. Ei oikein hirveän paljon voi vielä sanoa, koska tosiaan ehkä jonku tunnin pelasin, kun ensin jouduin päivittelemään ja lataamaan vissiin ensimmäisen peliin tehdyn patchin.

Hauskin juttu joka tällä hetkellä on tullut vastaan on suomen kieli. Ei sentäs ääninäyttelyä ole tehty, mutta tekstitykset saa suomeksi, valikot, infotekstit yms. En tiedä kuka niitä animus tietopankkia on kirjoittanut ja jos ne on englanniksi samanlaisia, mutta suomeksi ainakin älyttömän huvittavia. Välillä hyvällä tavalla välillä huonolla tavalla. Lisäksi ainakin pääsin kuuntelemaan, kun Benjamin Franklin kertoi kuinka kannattaa ottaa vanhempi nainen rakastajakseen. Hyvät fiilikset kaiken kaikkiaan.
GOD OF ALERT Heeelp meee

Tajunnan Rakennelmia

Velocity
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Velocity » To 01.11.2012 20:45

Siis juuri kaverilta kuulin että sitä Suomea ei saa mitenkään pois. "Moukasta mieheksi"-tehtävä ja muut parhaat.

Itse en kyllä aiemmin tuota tule pelaamaan kunnes nuo saadaan päivitettyä vaihdettaviksi.
XBKuvaX 360 - Jump In.
PLAYSTATION 3 - PLAY B3YOND
Kuva -The Future Is Blue-

valkopeura

Viesti Kirjoittaja valkopeura » Pe 02.11.2012 02:01

Se mainos joka kokoaika Tv.ssä tulee Ac 3:sta pitäisi kai jotenkin olla houkutteleva ja saada ostamaan sen pelin. Mulla se tekee kyllä päinvastoin se grafiikka siinä on niin ruma ja Ac3:n kaltasessa pinnallisessa ADHD pelissä grafiikalla on iso merkitys. Näin olen käsittänyt että Ac:t on tollasia pelejä. Ite paljon mielummin ostaisin Dishonoredin, jos pitäis valita sen ja Ac3:n väliltä. Puhun nyt Dissusta sentakia, kun Offari sitä täällä aikaisemmin mainosti ja ilmeisesti Offari mielummin kulutti rahansakkin Ac:hen kuin siihen. Dishonoredin dystopia mailma vaikuttaa kanssa kerrassaan siistiltä. Etenkin mailmassa vallitseva zombieepidemiakin jota rotat levittää ja nämä aristokraatit jotka ovat piiloissa vallitsevilta kauhuilta isoissa kartanoissaan. Sääli että se peli kuulemma on melko lyhyt muuten ehkä hankkisin sen.

Tällä hetkellä pelaan Wowii, Final Fantasy 13:ta ja Parasite Evee. Wowia enimmäkseen. Keskimmäinen peleistä on kanssa alkanut vtuttamaan melko suunnattomasti niin se ehkä jää kesken. Dino Crisistä en ees alkanukkaan pelata, kun tyhmänä luin wikipediasta sen juonen : <. On Wow vaan niin koukuttava. Jälkeenpäin taas alkaa kuitenkin vtuttaa kun kaiken pelaamisajan on kuluttanut siihen eikä jälkeenpäin ajateltuna se pelikokemus sitten tunnukkaan miltään hyvältä. Muissa peleissä vaan usein on niin kankeat alut jotka on ärsyttäviä. Esim: Xenoblade Chroniclesissa pakotettiin kokoajan tekeen jotain niin se ärsytti enkä jaksanut kiduttaa itseäni sillä, kenties vielä joskus jaksan. Skyrim oli kanssa siitä hyvä, kun siinä jo suht nopeasti sai tehä ihan mitä huvitti eikä ollut mtn esteitä. Mutta kaikki pelit on silti ihan pskoja verrattuna pleikka 1:n Final Fantasyihin sääli että oon noikin pelannut jo 1000 kertaa kaikki. Jos pleikka 1:n Final Fantasyt ei oo mailman parhaita pelejä niin kertokaa mulle mitkä on.
Darien Fawks kirjoitti:Kappas, Mr.Off Topic kävi ulostamassa oikein kunnolla tänne ketjuun. Ihan pakarat heiluivat sitä tehdessä.

MR.Off Topic

Viesti Kirjoittaja MR.Off Topic » Pe 02.11.2012 11:50

Velocity kirjoitti:Siis juuri kaverilta kuulin että sitä Suomea ei saa mitenkään pois. "Moukasta mieheksi"-tehtävä ja muut parhaat.

Itse en kyllä aiemmin tuota tule pelaamaan kunnes nuo saadaan päivitettyä vaihdettaviksi.
Itsekkin tuossa mietin, että ei taia saaha pois muista kuin tekstityksistä joita kaikki täällä ei varmaan edes pidä päällä, mutta itellä on tapana ollut piettää enkkutekstejä. No ei nuo vielä ole kuin naurattanut, mutta oishan se englanti ihan kiva tuohon. Onhan tuo melkosen naurettavaa tekstiä välillä.
Riistakameran rakkain poseeraaja kirjoitti:Se mainos joka kokoaika Tv.ssä tulee Ac 3:sta pitäisi kai jotenkin olla houkutteleva ja saada ostamaan sen pelin. Mulla se tekee kyllä päinvastoin se grafiikka siinä on niin ruma ja Ac3:n kaltasessa pinnallisessa ADHD pelissä grafiikalla on iso merkitys. Näin olen käsittänyt että Ac:t on tollasia pelejä. Ite paljon mielummin ostaisin Dishonoredin, jos pitäis valita sen ja Ac3:n väliltä. Puhun nyt Dissusta sentakia, kun Offari sitä täällä aikaisemmin mainosti ja ilmeisesti Offari mielummin kulutti rahansakkin Ac:hen kuin siihen. Dishonoredin dystopia mailma vaikuttaa kanssa kerrassaan siistiltä. Etenkin mailmassa vallitseva zombieepidemiakin jota rotat levittää ja nämä aristokraatit jotka ovat piiloissa vallitsevilta kauhuilta isoissa kartanoissaan. Sääli että se peli kuulemma on melko lyhyt muuten ehkä hankkisin sen.
En nyt kyllä tiiä siitä ADHD:sta ja graffakki on itelle ihan riittävät. Dishonored on kyllä ostolistalla, mutta AC ensin, koska enemmän ns. perinteitä tuon pelin parissa. Dishonored tulee varmaan ostettua jossain vaiheessa. Kyseiseen peliin muuten tulee vissiin DLC:den kautta lisää tehtäviä ynnä muuta shittiä. Kyseisellä pelillä on muutenkin kuulema uudelleen peluu arvoa ihan hitosti.
GOD OF ALERT Heeelp meee

Tajunnan Rakennelmia

valkopeura

Viesti Kirjoittaja valkopeura » Pe 02.11.2012 13:07

Oikeesti kertokaa mulle mikä on mailman paras peli. Itse olen vankkumaton ja sillä linjalla että se on Final fantasy 9. Kaikki jotka ovat tämän pelin pelanneet loppuun voivat sanoa jos ovat eri mieltä. Kiinnostaa aika paljon. Joku Stefakin on varmaan pelaillut aika paljon.

Stefa

Viesti Kirjoittaja Stefa » Pe 02.11.2012 13:16

valkopeura kirjoitti:Oikeesti kertokaa mulle mikä on mailman paras peli. Itse olen vankkumaton ja sillä linjalla että se on Final fantasy 9. Kaikki jotka ovat tämän pelin pelanneet loppuun voivat sanoa jos ovat eri mieltä. Kiinnostaa aika paljon. Joku Stefakin on varmaan pelaillut aika paljon.
FF9 voisi olla helposti yksi parhaita pelejä maailmassa mutta kun en ikinä saanut pelattua sitä loppuun asti kiitos kolmoslevyn, joka osoittautui vialliseksi joskus vuosia sitten. Tykkään ysistä melkeimpä enemmän kuin seiskasta. Tässä nyt viimeaikoina pohtinutkin että pitäs serkulta tuo lainata ja läpäistä.

Tuohon maailman paras peli kysymykseen en kyllä vastausta lähde sanomaan, kun sellaista ei ole. Suosikkipeli vaihtuu sitä mukaa mikä kausi on menossa. Ja maailmassa on niin paljon hyviä pelejä ja suuri osa niistä on vieläpä suorittamatta.

Tälläkin hetkellä olis liuta pelejä pelaamatta. Steamin halloween-aleista tuli ostettua LEft 4 Dead 2 jota on se 12 tuntia ainakin mätätty. Hyvää ajantappoa ehdottomasti. FEAR ykkösenkin ostin, mutta pelaaminen on toistaiseksi jäänyt kun paskahousuna aloittaminen on jo vaikeata. Lone Survivor ja Killing Floor tuli myös ostettua.

Serkulta tuli lainattua tuossa viikko takasin muutamat pelit. Wiille se Xenoblade Chronicles joka pitäis aloitella. Pleikkari kakkoselle lainasin Silent Hill kakkosen (hnnnngh vielä kun sais senkin alotettua) ja Persona 4:n jota on se pari tuntia takana. Kivalta Japski-ärpeegeeltä tuo tuntuu. Mikä on Valkopeuran mielipide kyseiseen peliin, tai ylipäätänsä Shin Megami Tensei-sarjaan.

valkopeura

Viesti Kirjoittaja valkopeura » Pe 02.11.2012 13:25

Stefa kirjoitti:Kivalta Japski-ärpeegeeltä tuo tuntuu. Mikä on Valkopeuran mielipide kyseiseen peliin, tai ylipäätänsä Shin Megami Tensei-sarjaan.
En oo peliin sen koommin tutustunut muuta kun että Persona 3:ea yksi suositteli mulle aiemmin ja olen siitä samaisesta pelistä arvostelun lukenut. Mielipiteeni nyt on aika turha, kun en ole koskaan pelannut sitä. Arvostelun perusteella Persona 3 peli ei ainakaan houkutellut. Dating Simmäinen koulussa oleminen ja sitten aina yöllä jonnekkin torniin meno tappamaan vihollisia vaikutti aika yksitoikkoisen kuuloiselta... Yleensä kyllä arvosteluja lukiessa peli tuntuu huonolta. Ehkä tosta Persona 4:stä vois lueskella ja katsoa, jos niin kiinnostuisin että sen hankkisin. Sellanen Dating Sim meininki ei kyllä oikein houkuttele, jos siinä sellasta on.

Stefa

Viesti Kirjoittaja Stefa » Pe 02.11.2012 14:51

valkopeura kirjoitti:
Stefa kirjoitti:Kivalta Japski-ärpeegeeltä tuo tuntuu. Mikä on Valkopeuran mielipide kyseiseen peliin, tai ylipäätänsä Shin Megami Tensei-sarjaan.
En oo peliin sen koommin tutustunut muuta kun että Persona 3:ea yksi suositteli mulle aiemmin ja olen siitä samaisesta pelistä arvostelun lukenut. Mielipiteeni nyt on aika turha, kun en ole koskaan pelannut sitä. Arvostelun perusteella Persona 3 peli ei ainakaan houkutellut. Dating Simmäinen koulussa oleminen ja sitten aina yöllä jonnekkin torniin meno tappamaan vihollisia vaikutti aika yksitoikkoisen kuuloiselta... Yleensä kyllä arvosteluja lukiessa peli tuntuu huonolta. Ehkä tosta Persona 4:stä vois lueskella ja katsoa, jos niin kiinnostuisin että sen hankkisin. Sellanen Dating Sim meininki ei kyllä oikein houkuttele, jos siinä sellasta on.
Persona 4:n tarina on varsin kiinnostava ainakin näin alkufiiliksien puolesta.

The Rocker

Viesti Kirjoittaja The Rocker » Pe 02.11.2012 15:24

Siis kaikkien aikojen paras pelihän on The Legend of Zelda: Ocarina of Time. Tosin en kyllä ole FF9 pelannut joten en lähde vertailemaan siihen ilmiselvästä syystä.
"The only time success comes before work is in the dictionary."
"Legal interpretation takes place in a field of pain and death." -Robert Cover
Blogi (Päivitetty 12.05.2015)
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

valkopeura

Viesti Kirjoittaja valkopeura » Pe 02.11.2012 15:49

The Rocker kirjoitti:Siis kaikkien aikojen paras pelihän on The Legend of Zelda: Ocarina of Time. Tosin en kyllä ole FF9 pelannut joten en lähde vertailemaan siihen ilmiselvästä syystä.
Mitä ihmettä Rokkari Zeldathan on ihan hiton lapsellisii. Ei niitä tässä iässä pystyis pelaamaan millään. Uusin Zelda Skyward Sword meni heti hyllyyn pölyttymään ja toi Ocarina of Time youtube speedrunia katsoessa vaikuttaa ihan samalta. En millään usko että juoni voisi olla Zeldan hyvyydessä minään elementtinä niin kaikki jää pelkän pelillisen ulosannin puitteisiin joka on tollasta hack and slashia. Kai kuka vaan ottaisi mielummin rentouttavat vuoropohjaiset taistelut kuin hack and slashia. Tuskinpa oot itsekkään Zeldoja pelaillut moniin vuosiin. Epäilen ettet pystyisi, mä en ainakaan. Toi musiikkikin aiheuttaa jo suunnattoman vtutus elementin.

FF9:ssä puolestaan on erittäin viihdyttävä hahmokaarti joiden keskinäistä jutustelua ja hauskaa huumoria lukee erittäin mielellään, sitten pelin mailma ja kaikki pelissä olevat tyypit vaikuttavat hyvin tärkeiltä ja, vaikka FF9 on piirretty ehkä joistakin lapsellisen näköisellä grafiikalla niin se ei kyllä hetkeäkään tunnu lapselliselta peliltä. Pelasin pelin viimeksi läpi varmaan joku 2v sitten. Niin ja vielä kerran FF9:ssä on pirun hienot ja persoonalliset hahmot useampaakin voisi fanittaa oikein kunnolla sitten pääpahis on muistettavin ja rakastettavin pahis mistään teoksesta ikinä ! Sephirothkin kalpenee Kujan rinnalla. Voi sitä eeppisyyttä, kun Kujan Dark Messenger theme alkaa soimaan ja hän tulee filosofisesti puhumaan vttuilemaan tai mitä vaan kaikki sen puheenvuorot ja dialogit on ihan äärettömän parhaita.

Juge

Viesti Kirjoittaja Juge » Pe 02.11.2012 16:53

The Rocker kirjoitti:Siis kaikkien aikojen paras pelihän on The Legend of Zelda: Ocarina of Time.
Jep, näinhän se monien suurien peliarvostelijoiden mukaan on. Ja juurikin se alkuperäinen Nintendo 64:lle tehty versio. Itse en ole kyseistä peliä pelannut enkä muitakaan Zeldoja, joten ei siitä sen enempää.

Kaikkien aikojen paras videopeli. Tässä asiassa on niin monta erilaista mittapuuta, mikä tekee parhaimman videopelin määrittämisestä erittäin vaikeaa. Onko paras videopeli parhaiten myynyt peli? Tai se missä on paras grafiikka? Tai mikä on juonellisesti kaikkein monihaaraisin ja kiehtovin? Näitä nyt on loputtomasti.

Vaikea asia määritellä, koska mielipiteitä on yhtä paljon kuin on pelaajia/arvostelijoita. Absoluuttista totuutta ei ole olemassa.
“There’s a thin line between being a hero and being a memory.”

Stefa

Viesti Kirjoittaja Stefa » Pe 02.11.2012 17:00

valkopeura kirjoitti:
The Rocker kirjoitti:Siis kaikkien aikojen paras pelihän on The Legend of Zelda: Ocarina of Time. Tosin en kyllä ole FF9 pelannut joten en lähde vertailemaan siihen ilmiselvästä syystä.
Mitä ihmettä Rokkari Zeldathan on ihan hiton lapsellisii. Ei niitä tässä iässä pystyis pelaamaan millään. Uusin Zelda Skyward Sword meni heti hyllyyn pölyttymään ja toi Ocarina of Time youtube speedrunia katsoessa vaikuttaa ihan samalta. En millään usko että juoni voisi olla Zeldan hyvyydessä minään elementtinä niin kaikki jää pelkän pelillisen ulosannin puitteisiin joka on tollasta hack and slashia. Kai kuka vaan ottaisi mielummin rentouttavat vuoropohjaiset taistelut kuin hack and slashia. Tuskinpa oot itsekkään Zeldoja pelaillut moniin vuosiin. Epäilen ettet pystyisi, mä en ainakaan. Toi musiikkikin aiheuttaa jo suunnattoman vtutus elementin.
Entäs sitten jos peli on ns. lapsellinen? Voi peli silti olla hyvä. Eikä se FF9 nyt mistään aikuisimmasta päästä ole, ainakin ulkonäöllisesti huomattavasti lapsiystävällisempää kuin esim seiska/kasi.

Ja tuo epäilen ettet pysty on vähän hölmö kun itelle edelleen nappaa Zeldat, Mariot, Raymanit yms. Ei pelin tarvitse olla mikään yybervakava jotta siitä voisi nauttia.

The Rocker

Viesti Kirjoittaja The Rocker » Pe 02.11.2012 17:02

No joo kyllähän Zeldoissa se oma lapsellisuutensa on toki. Mutta muista toki että kun pelasin ekaa kertaa tuota peliä olin 7. Viimeksi vetäisin sen läpi viime vuonna. Ja on siinä paljon muutakin kuin hack & slashiä. Puzzlet ja sivutehtävät ovat koko homman suola. Esim. joku Jättiläisenveitsen hankkiminen on aina yhtä hauska osio. Luonnollisesti jos tykkää enemmän vuoropohjaisista roolipeleistä niin sitten ei välttämättä kolahda.

Ja kyllähän tuota Skyward Swordia on yllättävän vähän tullut pelattua. johtuu tosin enemmän siitä että se vaatii aika paljon aikaa että pääsee taas sisälle pelaamiseen. Kyllä nykyään tulee enemmän jotain ajopelejä tai NHL:ää pelattua kun niitä voi pelata noin sen verran lyhyissä jaksoissa pitkällä aika välillä. Ja sen lisäksi siinä on jostain syystä huonommat grafiikat kuin Twilight Princessin GC versiossa. Noh kunhan peli ja juoni toimii niin hyvinhän sitä jaksaa pelata.

Tarinankerrontakin muuten luonnollisesti takertelee ellei viitsi jutella suunnilleen jokaisen asukkaan kanssa tai muuten viettää pelissä paljon aikaa. Myöskin se tosiasia että Linkille ei ole kirjoitettu pelisarjassa yhtäkään dialogin pätkää haittaa pikkuisen. Tosin uusimmassa pelissä voi peräti valita miten vastaa ihmisille joten isoja muutoksia :wink:
Ylipäätään kysehän on siitä että ei ole aikaa samalla tavalla pelata jostain syystä kuin ennen. Mene ja tiedä mihin se kaikki aika menee nykyään...
"The only time success comes before work is in the dictionary."
"Legal interpretation takes place in a field of pain and death." -Robert Cover
Blogi (Päivitetty 12.05.2015)
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

valkopeura

Viesti Kirjoittaja valkopeura » Pe 02.11.2012 17:31

Stefa kirjoitti:Entäs sitten jos peli on ns. lapsellinen? Voi peli silti olla hyvä. Eikä se FF9 nyt mistään aikuisimmasta päästä ole, ainakin ulkonäöllisesti huomattavasti lapsiystävällisempää kuin esim seiska/kasi.
Totta tämä mutta en nyt ulkonäöstä tuossa välitäkkään vaan pelkästä juonesta.
Stefa kirjoitti:a tuo epäilen ettet pysty on vähän hölmö kun itelle edelleen nappaa Zeldat, Mariot, Raymanit yms. Ei pelin tarvitse olla mikään yybervakava jotta siitä voisi nauttia.
Uskoisin ettei juuri kukaan pelaa Raymania tai Marioa ollenkaan juonen takia. Ehkä korkeintaan seuraa sitä siinä sivussa mutta onhan tollasten pelien juonet oikeasti, jos sitä alkaa ajattelemaan kauhean lapsellisia ja huonoja. Kyllä itsekkin voisin pelata Raymania mutta en sitä juonta noteeraisi ollenkaan vaan pelaisin ihan niiden muiden elementtien takia. Itse en nää Zeldaa samanlaisena pelinä kuin Marioa ja Raymania. Zeldassa juoni on kuitenkin paljon isommassa roolissa ja Skyward Swordin kaikille ihmisille jutteleminen ja niiden jutut tuntuivat kyllä mielestäni kovin tyhjiltä ja lapsellisilta. Se oli viimeinen naula arkkuun se joku Linkin luokkakaveri ja sen jutut. Se joka pölli Linkiltä sen jonkun jolla lentää...

FF9 on kyllä hyvin kaukana Skyward Swordin pehmeän oloisesta mailmasta jossa ei voi tulla mitään pipejä. Jotkut kohdat ff9:ssä muutenkin ois aika karmivia ja pelottavia sellasille 9-vuotiaille jotka pelaa Skyward Swordia. Esim, vaikka alussa Vivin väkivaltainen kidnappaaminen olisi ihan liikaa Zelda peliin laitettavaksi. Kyllä varmaan ymmärrät pointtini Zeldaa pelatessa minusta juonella on väliä ja se juoni minusta tuntuu ihan liian lapsiystävälliseltä. FF9 on juoneltaan hirveen paljon maturempi kuin Zelda, koska ff9:ssä mikään ei ole lapsellisen oloista muuta kuin grafiikka.. Ja nyt et kyllä ota tähän mitään Quina korttia se on vaan vähän seko sen takia, kun se edustaa sitä yhtä rotua !!! Siinä ei oo mitään lapsellista, kun se haluu syödä kaikkia asioita se oikeasti on hauskaa ja naurettavaa, kun hän ei ajattele muuta kuin ruokaa. Se tarjoaa kevennystä vaakvuuden keskellä kaikkien ollessa ihan tosissaan ja sitten tääkin sanoo tosissaan "Im going to cook you as a dinner"! ! Eikonkin pikkutyttö hahmo ja ihastus Zidaneen.. (No et edes ole nähnyt tätä kohtaa pelistä) On hauskaa viihdettä eikä miellettävissä lapselliseksi. Eiko muutenkin tais kutsua Garnettia halpamaiseksi huoraksi että sillai ei Zeldassa mitään noin siistiä ois, kun se on niin pehmeetä pumpulia.

Migu.22

Viesti Kirjoittaja Migu.22 » Pe 02.11.2012 17:42

valkopeura kirjoitti:Oikeesti kertokaa mulle mikä on mailman paras peli. Itse olen vankkumaton ja sillä linjalla että se on Final fantasy 9. Kaikki jotka ovat tämän pelin pelanneet loppuun voivat sanoa jos ovat eri mieltä. Kiinnostaa aika paljon. Joku Stefakin on varmaan pelaillut aika paljon.
FF8 on paras osa kys. pelisarjasta. Ysi on kolmantena seiskan jälkeen, vaikkakin nostaisin molempien edelle Tacticsin ja Tactics Advancedin, mutta niitä nyt ei sinällään voi verrata keskenään.

Itselläni on työn alla tällä hetkellä Hotline Miami, ja Kingdom Heartsien (1 & 2) uudelleenpeluu, jälleen kerran. KH jaksaa joka kerta yllättää vaikeudellaan, vaikka silloin pentuna en muista ongelmia olleen juuri ollenkaan. Tosin, suurin ongelma on varmaankin siinä, etten ole konsoleilla pahemmin pelannut muuta kuin urheilu/ajopelejä vuosiin. KH kaksikossakin tulee tosin kestämään varmaankin ikuisuus, kun eniten aikaa uppoaa uudempaan DotAan ja LoLiin, jotka koukuttavat edelleenkin. Hämmästyttävää kuinka sitä yhtä ja samaa karttaa jaksaa satoja ja taas satoja kertoja pelata uudestaan.
\____0___/

valkopeura

Viesti Kirjoittaja valkopeura » Pe 02.11.2012 17:59

Migu.22 kirjoitti:FF8 on paras osa kys. pelisarjasta. Ysi on kolmantena seiskan jälkeen, vaikkakin nostaisin molempien edelle Tacticsin ja Tactics Advancedin, mutta niitä nyt ei sinällään voi verrata keskenään.
Mielestäni 8 on paras ysin jälkeen. Jännä juttu oon noi Tacticsit ihan täysin ignorannu, kun en omista gameboyta. Aina ollut niistä sellanen käsitys, että ne olis aika pieniä ja turhia pelejä mutta ehkä oon ollut väärässä.

Kingdom hearts 1 on ainoastaan tuttu eikä kyllä muhun silloin iskenyt. Tollasessa pelissä se juoni on mulle tärkeää onko se toimiva. Ei jaksa tahkota eteenpäin ellei kiinnosta. Olihan se aikansa ihan hauska vaeltaa niissä eri disneyn mailmoissa ja tapella akuankalla + hessuhopolla muttei sitä mitenkään voinut ottaa tosissaan ja peli jäikin silloin aikanaan kesken.

Stefa

Viesti Kirjoittaja Stefa » Pe 02.11.2012 18:22

valkopeura kirjoitti:
Stefa kirjoitti:a tuo epäilen ettet pysty on vähän hölmö kun itelle edelleen nappaa Zeldat, Mariot, Raymanit yms. Ei pelin tarvitse olla mikään yybervakava jotta siitä voisi nauttia.
Uskoisin ettei juuri kukaan pelaa Raymania tai Marioa ollenkaan juonen takia. Ehkä korkeintaan seuraa sitä siinä sivussa mutta onhan tollasten pelien juonet oikeasti, jos sitä alkaa ajattelemaan kauhean lapsellisia ja huonoja. Kyllä itsekkin voisin pelata Raymania mutta en sitä juonta noteeraisi ollenkaan vaan pelaisin ihan niiden muiden elementtien takia. Itse en nää Zeldaa samanlaisena pelinä kuin Marioa ja Raymania. Zeldassa juoni on kuitenkin paljon isommassa roolissa ja Skyward Swordin kaikille ihmisille jutteleminen ja niiden jutut tuntuivat kyllä mielestäni kovin tyhjiltä ja lapsellisilta. Se oli viimeinen naula arkkuun se joku Linkin luokkakaveri ja sen jutut. Se joka pölli Linkiltä sen jonkun jolla lentää...
En vissiin puhunut missään vaiheessa juonesta? Ja tarviiko tasoloikkien juoni olla sen kummallisempi. Tasoloikassa ei mua paljoa juoni innosta vaan katson ihan eri asioita sillon. Ja en sanonutkaan että Zelda olisi samanlainen kuin Rayman/Mario, vaan ne oli esimerkkejä tästä ns. lapsellisuudesta.

valkopeura

Viesti Kirjoittaja valkopeura » Pe 02.11.2012 18:26

Stefa kirjoitti:
valkopeura kirjoitti:
En vissiin puhunut missään vaiheessa juonesta? Ja tarviiko tasoloikkien juoni olla sen kummallisempi. Tasoloikassa ei mua paljoa juoni innosta vaan katson ihan eri asioita sillon. Ja en sanonutkaan että Zelda olisi samanlainen kuin Rayman/Mario, vaan ne oli esimerkkejä tästä ns. lapsellisuudesta.
Joojoo pidin vaan sitä ihmeellisenä, kun Rocker piti Zeldaa mailman parhaana pelinä. No makunsa kullakin. Ehkä se kaikilla on paljolti tuo nostalgia mitä silloin lapsena on pelannut. Tosin eka FF:ni ei edes ollut 9 vaan 8.

Ja siis mää en ainakaan itse voisi pitää mitään peliä mailman parhaana jonka juoni kusisi.

Stefa

Viesti Kirjoittaja Stefa » Pe 02.11.2012 18:31

Itellähän ei ole Zeldaan minkäänlaista nostalgiasidettä. Ekan Zeldani olen ostanut puoli vuotta sitten, ja hyvin sekin maistui! :)

Vastaa Viestiin