Videopelit

Ai vapaapaini ei juuri nyt nappaa? No puhutaan sitten vaikkapa tv-ohjelmista tai termodynamiikasta.
Vastaa Viestiin
DeadManWalking
WrestlingAlertin johtava jääkiekkoanalyytikko

Re: Videopelit

Viesti Kirjoittaja DeadManWalking » La 01.12.2012 01:00

MR.Off Topic kirjoitti:Itse tykkään tuosta, että pitää lähteä rakentamaan uraa paskasta tallista ylöspäin.
Juu onhan se ihan jees, toisaalta olisi kiva ajaa MM-sarjaa jollakin omalla suosikkikuskilla.
Vinkki: Aja kummatkin päivät siitä nuorten kuljettajien blaablaablaasta niin voi ottaa esimerkiksi Toro Rosson tai Williamsin.
Joo näin tein, ja sain nyt Force Indian käyttöön. Nyt tuntuu jo ihan kilvanajolta.

Harmillista tosin se, että en saa oikein kunnon vaikeustasoa laitettua. Aloitin suosiolla helpoimmalla, koska en ole tällaisia kunnon ajopelejä pelannut vuosikausiin. Tuntuu vaan aika-ajojen perusteella aavistuksen turhan helpolla, kun taas siitä yhden pykälän vaikeampi taso on vähän liian haastava. Kaippa sitä harjoittelemalla oppii. Ajotyylini on toistaiseksi vähän sellainen, että nuolen kyllä radan jokaisen kohdan aika perusteellisesti.
Riveni kirjoitti:Tämä ei tosin auta siihen että joku Naarajärveläinen luulee olevansa Oulusta (Ja Manchesterista). Eihän sieltä olekkaan kuin se 400 kilometriä Ouluun, vaikka tämän pahamaineisen JYPin kotokunnille on alle 100 kilometriä. 8)
Four passes break any defense

MR.Off Topic

Viesti Kirjoittaja MR.Off Topic » La 01.12.2012 01:09

DeadManWalking kirjoitti:Harmillista tosin se, että en saa oikein kunnon vaikeustasoa laitettua. Aloitin suosiolla helpoimmalla, koska en ole tällaisia kunnon ajopelejä pelannut vuosikausiin. Tuntuu vaan aika-ajojen perusteella aavistuksen turhan helpolla, kun taas siitä yhden pykälän vaikeampi taso on vähän liian haastava. Kaippa sitä harjoittelemalla oppii. Ajotyylini on toistaiseksi vähän sellainen, että nuolen kyllä radan jokaisen kohdan aika perusteellisesti.
Sitä oppii. Itselle tuo toiseksi helpoin on näköjään liian helppo, vaikka kisavauhdissa en pärjääkään, mutta kun harvoin kukaan pääsee ohi niin pystyn huippu sijoituksiin. Nyt sitten itse nostin vain AI:n tasoa, mutta en koskenut omiin ajoapuihin. Vaurionmallinnuksen pistin päälle myös jo aiemmin, koska pelkät visuaalit on niin typerä asetus. Nyt pitää hieman varoakkin ettei törmäile.

Elikkä, jos noista normaaleista tasoista ei löydy sopivaa niin kannattaa miettiä, että missä itsellä tökkii. Helpoimmalla tasolla AI on ilmeisesti sinulla liian hidas, joten nosta heidän tasoaan, mutta pidä helpoimman tason ajoavustukset ja muut sydeemit.
GOD OF ALERT Heeelp meee

Tajunnan Rakennelmia

Hautsi_

Viesti Kirjoittaja Hautsi_ » La 01.12.2012 01:12

Fable kakkosen aloitin tänään. Kylläpäs hurahtaa aika nopeasti. Ja hyvä että olen päässyt edes pelissä alkuun. Loistavalta peliltä vaikuttaa.
Ei mikään ihme että,egyptiläinen keihään finaaliin, nehän on heitellyt kiviä yli vuoden Kairon kaduilla #huono #jopamauton

valkopeura

Viesti Kirjoittaja valkopeura » La 01.12.2012 01:25

Hautsi_ kirjoitti:Fable kakkosen aloitin tänään. Kylläpäs hurahtaa aika nopeasti. Ja hyvä että olen päässyt edes pelissä alkuun. Loistavalta peliltä vaikuttaa.
Minkä ikäinen olet?
Darien Fawks kirjoitti:Kappas, Mr.Off Topic kävi ulostamassa oikein kunnolla tänne ketjuun. Ihan pakarat heiluivat sitä tehdessä.

valkopeura

Viesti Kirjoittaja valkopeura » La 01.12.2012 01:27

Muuten DMW kaikki pelitkin joista oon nähnyt sun puhuvan täällä saitilla mielestäni lisää sairauttasi, eli junttiuttasi.
Darien Fawks kirjoitti:Kappas, Mr.Off Topic kävi ulostamassa oikein kunnolla tänne ketjuun. Ihan pakarat heiluivat sitä tehdessä.

Stefa

Viesti Kirjoittaja Stefa » La 01.12.2012 01:37

valkopeura kirjoitti:
Hautsi_ kirjoitti:Fable kakkosen aloitin tänään. Kylläpäs hurahtaa aika nopeasti. Ja hyvä että olen päässyt edes pelissä alkuun. Loistavalta peliltä vaikuttaa.
Minkä ikäinen olet?
Kivoja peliähän nuo Fablet on.

valkopeura

Viesti Kirjoittaja valkopeura » La 01.12.2012 01:43

Muuten vaan oon kiinnostunut postaajan iästä. Vois Fablea joskus kokeilla.

Ostan aina kaupasta pelejä jossa on anime kansi ja jotka on halpoja. Tänään lähti mukaan Valkyria Chronicles. Kannesta näkee että on animetyyppejä kiväärien kanssa kiinnostavaa.. Oon kans joskus kuullut jossain ton nimen aikasemminkin.

DeadManWalking

Viesti Kirjoittaja DeadManWalking » La 01.12.2012 01:54

valkopeura kirjoitti:Muuten DMW kaikki pelitkin joista oon nähnyt sun puhuvan täällä saitilla mielestäni lisää sairauttasi, eli junttiuttasi.
Mieluummin rehellinen juntti kuin kaltaisesi esittävä wnb-hipstergootti.
Riveni kirjoitti:Tämä ei tosin auta siihen että joku Naarajärveläinen luulee olevansa Oulusta (Ja Manchesterista). Eihän sieltä olekkaan kuin se 400 kilometriä Ouluun, vaikka tämän pahamaineisen JYPin kotokunnille on alle 100 kilometriä. 8)

valkopeura

Viesti Kirjoittaja valkopeura » La 01.12.2012 10:05

http://www.youtube.com/watch?v=udcucjwo ... r_embedded Tän vois ennakkotilata. En tiiä mikä muhun meni Combichristin musiikki taustalla vai joku muu.

DeadManWalking kirjoitti:
valkopeura kirjoitti:Muuten DMW kaikki pelitkin joista oon nähnyt sun puhuvan täällä saitilla mielestäni lisää sairauttasi, eli junttiuttasi.
Mieluummin rehellinen juntti kuin kaltaisesi esittävä wnb-hipstergootti.
Sun argumentti sille että oon wnb-hipstergootti on muuten säälittävyyden huippu vielä, kun sekään ei edes varsinaisesti pidä paikkaansa. Oon myös goottikulttuurista enemmän perillä kuin 90 % Suomen gooteista. Käytin jo violettia silloin, kun vasta ensimmäiset gootit käytti sitä joissain goottiedistyksillisissämaissa ja joka ei ollut vielä rantautunut yhdellekkään Suomeen muuta kuin minulle. Joten v***u jos vielä sanot mua tollaseks niin en ota sitä hyvällä stnan ihmissaasta juntti.

Dorian

Viesti Kirjoittaja Dorian » La 01.12.2012 10:50

valkopeura kirjoitti:Käytin jo violettia silloin, kun vasta ensimmäiset gootit käytti sitä joissain goottiedistyksillisissämaissa ja joka ei ollut vielä rantautunut yhdellekkään Suomeen muuta kuin minulle.
Ei s****na :lol:

Haluutko mitalin?
Tämä pysyy tässä niin kauan, kunnes seuraavat asiat tapahtuvat:

SM-liiga käy liian pieneksi Jokereille [ ]

Hjallis harkimo suksii vittuun Jokereista [ ]

Joel Armia tekee Olympiakisoissa maalin [ ]

Minä ja DMW istutaan tuopin ääressä [ ]

Hautsi_

Viesti Kirjoittaja Hautsi_ » La 01.12.2012 10:55

valkopeura kirjoitti:Muuten vaan oon kiinnostunut postaajan iästä. Vois Fablea joskus kokeilla
En tiedä miten liittyy aiheeseen, mutta eivät Fablet käsittääkseni lapsille suunnattuja pelejä ole? Ja ikää on 23.

Onhan tuo kakkososakin jo viitisen vuotta vanha, mutta helpostihan siitä 12 euroa maksaa. Ei ole kyllä aiemmin oikeastaan kokemusta RPG-peleistä, mitä nyt Torchlightia ja Final Fantasy 4 & 5:ttä olen joskus vähän pelaillut, joten senkin puolesta kyseessä on itselleni hieman uudenlaista pelattavaa. Huonoa Fable II:ssa on ainakin tuo ilmeilyjuttu/kommunikointi muiden kanssa. Tulee mieleen Sims. Muuten ei vielä valittamista.
Ei mikään ihme että,egyptiläinen keihään finaaliin, nehän on heitellyt kiviä yli vuoden Kairon kaduilla #huono #jopamauton

Wormmaster

Viesti Kirjoittaja Wormmaster » La 01.12.2012 12:43

valkopeura kirjoitti:Sun argumentti sille että oon wnb-hipstergootti on muuten säälittävyyden huippu vielä, kun sekään ei edes varsinaisesti pidä paikkaansa. Oon myös goottikulttuurista enemmän perillä kuin 90 % Suomen gooteista. Käytin jo violettia silloin, kun vasta ensimmäiset gootit käytti sitä joissain goottiedistyksillisissämaissa ja joka ei ollut vielä rantautunut yhdellekkään Suomeen muuta kuin minulle. Joten v***u jos vielä sanot mua tollaseks niin en ota sitä hyvällä stnan ihmissaasta juntti.
Hipster.

Saints Row: The Third, Red Faction: Armageddon ja muita aika nimekkäitä titteleitä tuli plakkariin tuosta uusimmasta Humble Bundlesta. Jos joku nyt ei ole kyseisestä bundlesta tietoinen niin äkkiä vaan hankkimaan (http://www.humblebundle.com/). $5.70 maksamalla (~5€) viisi loistavaa peliä (plus Company of Heroesin lisärit), ja pelithän tulee tosiaan Steamiin sopivina CD-avaimina.
Last.fm | Xfire | Steam
TAISTELE LUKKO!

DeadManWalking

Viesti Kirjoittaja DeadManWalking » La 01.12.2012 13:25

Jonkin verran on tullut nyt ajeltua tuota F1 2012:sta, mutta kyllä tämän auton hallinnan kanssa on vähän vielä harjoittelua. Kilpailuun en ole vielä osallistunut, vaan olen enemmänkin harjoitellut DRS:n ja KERSin käyttöä. Noiden ominaisuuksien hyödyntäminen on varmaankin alussa ainakin hieman hankalaa, mutta toivottavasti se siitä lähtee.

Melbournessa aika-ajon seitsemäs ruutu, ja komeasti voitettiin heti tallikaveri. Autona siis Force India.

DeadManWalking

Viesti Kirjoittaja DeadManWalking » La 01.12.2012 15:16

Eka kisa ajettu, ja ohjastin tuon Force Indian kolmanneksi. Ensimmäisessä mutkassa pääsin hätyyttelemään jo kärkipaikkoja, vaikka Telfonso yrittikin Ferrarillaan törkeästi sulkea ajolinjojani. Onneksi esitin jäämiehen kylmiä otteita ja ohitin Telfonson sitten komeasti. Nousin hetkeksi jopa kärkeenkin, mutta pieni ajovirhe pakotti minut toiseksi, ja Jenson Button pääsi kärkeen ja ajamaan hurjia kierrosaikoja. Button piti sitten kärkipaikan loppuun asti.

Varikkokäyntien jälkeen sain pidettyä oman paikkani toisena, ja se kesti aina kisan viimeiselle kierrokselle saakka. Viimeisellä kierroksella Lewis Hamilton pääsi vielä ohitseni, koska renkaani olivat kuluneet sen verran paskaksi että en pystynyt ajamaan mutkissa tarpeeksi kovasti. Onneksi neljännellä sijalla olleella Webberillä oli ilmeisesti myös hankaluuksia renkaiden kanssa (Webber oli Hamiltonin edellä, mutta jäi yhdellä kierroksella pari sekuntia), ja hän ei päässyt enää lähellekään minua. Hamiltonille en kyllä viimeisellä kierroksella mahtanut enää mitään, sillä niin kovasti sieltä tultiin.

Ihan tyytyväinen olen suoritukseen, vaikka hieman jäi hampaankoloon tuon viimeisen kierroksen vuoksi. Toisaalta McLarenit olivat koko viinkolopun erittäin nopeita, joten sen suhteen ansaitusti heille kaksoisvoitto. Seuraavassa kisassa pitää pyrkiä ajamaan hieman enemmän renkaita säästellen, jotta myös lopussa pystyn ajamaan hyviä kierroksia.

Stefa

Viesti Kirjoittaja Stefa » La 01.12.2012 16:31

Wormmaster kirjoitti:Saints Row: The Third, Red Faction: Armageddon ja muita aika nimekkäitä titteleitä tuli plakkariin tuosta uusimmasta Humble Bundlesta. Jos joku nyt ei ole kyseisestä bundlesta tietoinen niin äkkiä vaan hankkimaan (http://www.humblebundle.com/). $5.70 maksamalla (~5€) viisi loistavaa peliä (plus Company of Heroesin lisärit), ja pelithän tulee tosiaan Steamiin sopivina CD-avaimina.
Tulipahan tuo eilen hommattua, lukuunottamatta Saints Rowia, jonka ostan luultavasti boxille joskus tulevaisuudessa.

MR.Off Topic

Viesti Kirjoittaja MR.Off Topic » Su 02.12.2012 01:08

DMW kirjoitti:Kisaselostus.
Täytyy sen verran myöntää, että viime kisan alotin pari kertaa alusta. Yritin ensimmäisillä kerroilla ajaa liian hampaat irvessä. Tilannehan oli siis se, että voitin HRT:llä edellisen (4 kisa, en muista nimiä) kilpailun ja nostin vaikeustasoa. Miten kävi? No aika-ajoissa 21 ruutu, kun tavoite oli kahdeksas. Ei ollut mitään mahdollisuuksia saavuttaa tuota. Sitten itse kisaan:

21. ruudusta lähtö, joka meni vähän pieleen, mutta ensimmäisessä mutkassa pujottelin 19. sijalle. Seuraavassa mutkassa Massa kolaroi Grosjeanin ja Kobayashin kanssa ja samaisessa myllykässä ajaudun sijalle 14. No ei aikaakaan niin kaksi autoa ajaa ohitseni (Hulkenberg, joku muu), mutta sitten pidätän takanani ollut Piciä takanani. Kymmenennen kierroksen kohdalla Grosjean on taistellut itsensä ylöspäin sijoituksissa Kobayashin kanssa ja nyt hän on tullut kiusaamaan peiliäni. Kierroksen onnistun pidättämään, mutta sitten Grosjean meinaa päästä ohi, mutta estän, dääm Kobayashi meni sitten ohi. Hetkeä myöhemmin Grosjean menee ohitseni. Renkaiden vaihtoon.

Renkaiden vaihdon lomassa Massa sitten pääsi ohitseni ja tipahdin näin ollen jo 19. sijalle takaisin. Tässä sitten tuli pitkä vaihe, jossa milloin Pic yritti päästä ohitseni ja välillä myös Kovalainen sekä Glock, mutta kukaan siinä ei onnistunut. Sitten tulee ensimmäinen kierroksella ohi ajaja nimeltään Telfonso! Päästän miehet näppärästi ohi ja vaihdan äkkiä bensasuunnitelmani mixaus numero kolmoseen (rich). Siinä sitten kaikin voimini pysyttelen Alonson perässä ja ajan hyviä kierrosaikoja, kun taas takana olleeni joutuivat päästämään Hamiltonin ja muita ohitse. Kohta eroni taka-ajajiin on jo kymmenen sekunttia.

Sitten tapahtui unesta johtunut pieni silmien räpähdys ja auto spinnaa. Ei flashbackejä enää, koska ekoilla kierroksilla kului ne. Jollain ihmeen kaupalla pysyn kuitenkin takaa-ajajieni edessä, mutta aivan perseessä kiinni. Sitten yhtäkkiä huomaan, että olen noussut yhtäkkiä 17. sijalle. Ilmeisesti Hulkenberg ja Senna olivat kolaroineet, joka aiheutti molempien keskeytyksen. Nyt alkaa sitten se vaihe, kun kierroksella ohittaa kokoajan joku ja no siinä oli melkosta taistelua sijoista. Lopulta kuitenkin pääsee ajamaan kunnolla kilpaa, mutta kierroksella numero 27 spinnaan uudestaan ja tipahdan sijalle 21. Arvatkaapa mitä? Sijalla 22. oli Pic ja se oli sitten kisan loppuun asti rallia pysyä miehen edessä ja lopulta tulin maaliin samalla sijalla, kun lähdin.

BTW: Nyt tiedän jokseenkin miltä Kovalaisesta tuntuu.
GOD OF ALERT Heeelp meee

Tajunnan Rakennelmia

DeadManWalking

Viesti Kirjoittaja DeadManWalking » Su 02.12.2012 01:45

MR.Off Topic kirjoitti:BTW: Nyt tiedän jokseenkin miltä Kovalaisesta tuntuu.
Hyvä selostus, ja tälle kohdalle kyllä naurahdin makeasti.

Itse olen nyt toisessa kisaviikonlopussa, ja paikkana on Malesia. Ja v***u, oikeastikin on tullut kiroiltua sitä että miksi siellä järjestetään sadekauden aikana kisa, niin eikö sitä vettä työnnä sitten ihan huolella. Perjantain vapaat harjoitukset menivät ihan hyvin kevyessä vesisateessa, ja kaikki vaikutti myös hyvälle lauantain aika-ajoissa ensimmäisellä osiolla sään ollessa kuiva, kun hoidin homman tyylikkäästi kotiin ja taisin olla viidenneksi nopein.

Mutta mitäs hemmettiä, sen jälkeen Malesia näyttää sen todellisen luonteensa ja aika-ajojen toisella osiolla vettä alkaa tulla kuin Esterin hanurista. Ei oikein vielä tuo rankkasateella ajaminen onnistu, ja aika-ajoissa napattiin näppärästi sija 17., joten tästä on äärimmäisen hyvä lähteä rakentamaan kilpailua. Kaiken kukkuraksi vielä Telfonso kaappasi paalupaikan.

Rupesi kyrsimään sen verran, että ajan kisan vasta huomenna. p****le. Jos sieltä jotain repisi.

P.S Tuleeko tässä mitenkään turva-autoa radalle? Vai pitääkö olla joku vaikein vaikeustaso tjsp.

MR.Off Topic

Viesti Kirjoittaja MR.Off Topic » Su 02.12.2012 13:35

DeadManWalking kirjoitti:P.S Tuleeko tässä mitenkään turva-autoa radalle? Vai pitääkö olla joku vaikein vaikeustaso tjsp.
Vesisade Monacossa ja kisassa nähtiin niin turva-auto, että punainen lippu. Saattaa olla, että pitää olla vaurioiden simulointi asennossa "full", mutta en ole ihan varma. Sen verran peli minua kusetti, että ajaessani kiinni turva-auton perässä olevaa letkaa niin ajoin ilmeisesti liian hitaasti ja kaksi autoa ajoi minun auton läpi, kyllä läpi. Sitten ne muuttui samantien minun edessä taas fyyssisiksi autoiksi ja yrittäessä ottaa sijaani takaisin peli herjasi, että "No overtaking behind safety car". HAISTA NY JO v***u!

Miten itse kisa meni? No ihan täyttä paskaahan tuo oli. Jokainen auto oli semmoset 7 sekunttia minua nopeampi radalla, paitsi ne jotka olin tulpannut taakseni. Toiseksi viimeisellä kierroksella hajoitin myös esimerkiksi etusiipeni. Silti selvisin sijalla 19 maaliin harmi vain, että Pedro ajoi sitten 14. sijalle.
GOD OF ALERT Heeelp meee

Tajunnan Rakennelmia

DeadManWalking

Viesti Kirjoittaja DeadManWalking » Su 02.12.2012 14:35

No mutta mitäs v**tua. Taivaalta alkaa tulla vettä, niin minulle pistetään varikolla kuivan kelin renkaat alle, vaikka myös tiimiradiossa on todettu että vettä tulee. Eipä kestänyt auto vähääkään hanskassa, ja ensimmäistä kertaa ikinä tuli jätettyä joku ajo kesken. v***u mitä paskaa, kohta lähti F-ykköset! :evil:

MR.Off Topic

Viesti Kirjoittaja MR.Off Topic » Su 02.12.2012 15:54

DeadManWalking kirjoitti:No mutta mitäs v**tua. Taivaalta alkaa tulla vettä, niin minulle pistetään varikolla kuivan kelin renkaat alle, vaikka myös tiimiradiossa on todettu että vettä tulee. Eipä kestänyt auto vähääkään hanskassa, ja ensimmäistä kertaa ikinä tuli jätettyä joku ajo kesken. v***u mitä paskaa, kohta lähti F-ykköset! :evil:
En ole ihan varma, mutta jos sataa niin pitää ehkä "itse" vaihtaa renkaat. Eli ennenkuin menet varikolle niin näppäimillä 1-4 pystyy säätelemään renkaita. Itseasiassa samoilla näppäimillä vois myös säätää bensaa ja jarruja. Ykköstä painamalla vasemmalle aukeaa valikko. Sitten, jos painat ykköstä pääset bensa valintoihin joita on rich, standart ja lean. Kakkosta painamalla aukeaa muistaakseni rengas valikko ja kolmosta painamalla jarruvalikko. Itsellehän kävi äsköisessä kisassa niin, että ajettuani rikkaalla bensalla, jotta saisin pientä eroa Kovalaiseen, koska allani oli 10 sekunnin aikarangaistus. Noniin jossain 30/35 kierroksesta tiimiradiosta ilmoitetaan, että nyt pitää aloittaa säästämään bensaa, että heitä lean kehiin. Noniin näin muka teen, mutta en katso niitä ja painoin vahingossa richin päälle vain. 33/35 kierroksesta, bensani loppuu. NOOO! Kattoa, jos ajais illalla uudestaan tuon kisan.
GOD OF ALERT Heeelp meee

Tajunnan Rakennelmia

DeadManWalking

Viesti Kirjoittaja DeadManWalking » Su 02.12.2012 16:40

MR.Off Topic kirjoitti:En ole ihan varma, mutta jos sataa niin pitää ehkä "itse" vaihtaa renkaat. Eli ennenkuin menet varikolle niin näppäimillä 1-4 pystyy säätelemään renkaita.
No voi nyt helekkari. Pitääkö sen Räikkösenkin muka itse nousta sieltä autosta ja vaihtaa ne renkaat? Haistakee p**ka! Pitää varmaan illalla ajaa lisää kunhan menen Kuopioon.

Äsken tuli leikittyä tuossa Champions modessa, mikä on ihan hauskaa ajanvietettä. Menin Räikkösen ja Hamiltonin haasteet läpi, mutta Buttonia vastaan en enää ryhtynyt ajamaan. Sinänsä muuten ihan hauska tämäkin moodi, koska Kimi-haasteessa ajetaan Spassa, ja Kimihän on King of Spa, ja Hamiltonia vastaan ajetaan Interlagosin radalla sadekelillä, eli sellaisissa olosuhteissa ja paikassa jossa Hamilton voitti mestaruutensa. Buttonia vastaan on sitten turva-auto ja vesisade, joten aika hyvin osuu kohdalleen sekin. Muista en tiedä, mutta olisi hauskaa jos Telfonson kohdalla pitäisi ajaa Vitaly Petrovina Abu Dhabissa ja olla päästämättä Telfonso edelle, ja saada hänet näyttämään keskaria. Toinen vaihtoehto voisi myös olla Nelson Piquet juniorin rooli Singaporen GP:ssä, ja siinä pitäisi ajaa auto seinään siten että turva-auto tulee radalle ja tämän avulla Telfonso karkaisi voittoon.

Se olisi sitä realismia!

Jack DiBiase
Moderaattori

Viesti Kirjoittaja Jack DiBiase » Su 02.12.2012 23:23

Pelaan Uncharted ykköstä ekaa kertaa. Tuntuu oikein mainiolta seikkailuräiskinnältä... mutta sitten ihän jäätävät Far Cry 1 deja vu:t ja peli jäi siihen. v***u mitä paskaa.
WE BACK YA'LL?!

Japeet

Viesti Kirjoittaja Japeet » Ma 03.12.2012 00:08

Tykkäsin Unchartedista aluksi. Sitten mielenkiintoinen tutkiskelu ja ongelmanratkonta muuttui ramboiluksi ja peli alkoi etenemään malliin "kerää aseita, hiivi, joudu väijytykseen, ammu 20 vihollista, toista".

Velocity
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Velocity » Ma 03.12.2012 06:54

Unchartedeista alkaa pitää sitten, kun ei odota niiltä 80% puzzlea / 20 % räiskintää. Ne menee toisinpäin. Täytyy sanoa että jälkeenpäin mietittynä ei se Uncharted 1 varmaan kovin kiva ole läpi pelata, vuoden 2012 standardeilla. 2007 meni monta kertaa, mirror mode ftw!

Edelleen antaisin ykköselle sen ysin. Kakkonen lähentelee kymppiä, ja on pelisarjan ehdoton helmi. Kolmonen on hirveää paskaa (hyvä, mutta paskaa kakkosen jälkeen, ja jotain äärimmäisen typeriä ratkaisuja) .

Mutta ymmärrän kyllä hyvin jos ei uppoa. Onhan sitä räiskintää, varsinkin ykkösessä, aivan liikaa.
XBKuvaX 360 - Jump In.
PLAYSTATION 3 - PLAY B3YOND
Kuva -The Future Is Blue-

Jack DiBiase
Moderaattori

Viesti Kirjoittaja Jack DiBiase » Ma 03.12.2012 09:05

Velocity kirjoitti:Unchartedeista alkaa pitää sitten, kun ei odota niiltä 80% puzzlea / 20 % räiskintää. Ne menee toisinpäin. Täytyy sanoa että jälkeenpäin mietittynä ei se Uncharted 1 varmaan kovin kiva ole läpi pelata, vuoden 2012 standardeilla. 2007 meni monta kertaa, mirror mode ftw!

Edelleen antaisin ykköselle sen ysin. Kakkonen lähentelee kymppiä, ja on pelisarjan ehdoton helmi. Kolmonen on hirveää paskaa (hyvä, mutta paskaa kakkosen jälkeen, ja jotain äärimmäisen typeriä ratkaisuja) .

Mutta ymmärrän kyllä hyvin jos ei uppoa. Onhan sitä räiskintää, varsinkin ykkösessä, aivan liikaa.
Todellinen ysin peli ei vanhene viidessä vuodessa kutosen-seiskan peliksi, vaan se kestää aikaa. Esimerkiksi 2000-luvun alun GTAt ovat edelleen loistavia pelejä, kuten varmasti monet sen ajan roolipelit, jos sellaisista tykkää. Unchartedista vaan paistaa nyt 5 vuoden jälkeen, että kyseessä ei ollut mitään muuta kuin grafiikkademo, jolla esitettiin uuden laitteen ominaisuuksia. Jos/kun tämä oli launchin yhteydessä pleikkarin lippulaivoja, en ihmettele yhtään miksi konsolisodassa tuli sata-nolla turpaan, koska tämä peli ei pure keneenkään muuhun kuin niihin sen ajan tekniikka-homo-velocityihin. Juoni on teemaltaan ihan jees, mutta yllätyksellisyydeltään vastaa jotain Ö-luokan Hollywood-räiskintää, eikä kömpelö pelattavuus ja tylsä putkijuokseminen random ammuskeluineen jaksa pitää kiinnostusta yllä.
Ja ne paljon mainostetut puzzletkin ovat tasoa: Kuva
WE BACK YA'LL?!

Vastaa Viestiin