ARMEIJA -topic
Re: ARMEIJA -topic
Outoa... Ilmeisesti tuo sitten vaihtelee aika reilusti komppanioittain.
Big Show ja Kane
Make wrestlingalert rage again
Meillä ainakin haastattelut teki yksikön vääpeli, komppanian päällikkö ei tehnyt yhtäkään haastattelua.
- DeadManWalking
- WrestlingAlertin johtava jääkiekkoanalyytikko
Toisaalta Gonabiitsillä oli silloin meidän II/09 saapumiserän aikaan ainakin meidän PsTK:n päälliköllä vuosiloma. En tiedä onko sattunut olemaan ehkä sitten teikäläisen komppaniassa kanssa?Inkfish kirjoitti:Meillä ainakin haastattelut teki yksikön vääpeli, komppanian päällikkö ei tehnyt yhtäkään haastattelua.
Mutta tosiaan, itselleni sen tulohaastattelun teki eräs yliluutnantti, joka ei siis ollut edes yksikön vääpeli. Myöhemmin kun AUK-halukkuuksia kyseltiin, niin senkin suoritti vain luutnantti erään taisteluharjoituksen yhteydessä. Aiemmin oltiin toki täytetty paperit missä kerrottiin omasta halukkuudesta, ja kun itselläni vastaus oli ehdoton ei, niin lähinnä kysyttiin että "Onko mieli muuttunut?". Vastasin että ei ole, niin tämän jälkeen todettiin vain "selvä homma", ja itselleni oli tuon hetken jälkeen aika kristallinkirkasta että puolella vuodella selvittiin. Meillä toki oli näitä AUK:iin halukkaitakin aika paljon, joten siinä ei sen vuoksi tarvinnut edes juuri jännittää. Itse asiassa, meillä oli jopa eräs niin töhö jätkä joka ei päässyt AUK:iin, koska oli yksinkertaisesti niin tyhmä.
Four passes break any defenseRiveni kirjoitti:Tämä ei tosin auta siihen että joku Naarajärveläinen luulee olevansa Oulusta (Ja Manchesterista). Eihän sieltä olekkaan kuin se 400 kilometriä Ouluun, vaikka tämän pahamaineisen JYPin kotokunnille on alle 100 kilometriä.
Enpä muista enää sinne asti, oliko komppanian päälliköllä silloin vuosiloma. Ja kun tarkemmin miettii, tämä haastatteluita tehnyt yliluutnantti oli ihan perus yliluutnantti myös, mutta hänestä tuli sitten jälkeenpäin yksikön vääpeli, kun edellinen yksikön vääpeli lähti jonnekin muualle hommiin.
Eipä tuosta niin hirveästi mitään kerrottavaa ole. Skapparit oli vain jo P-kauden jälkeen melkeen hermoraunioina, kun perseilin kaikkea pientä koko ajan, kuten en totellut meidän arvon kokelastamme. Otti vähän arvon päälle lähteä juoksemaan johonkin v***n lähipuolustukseen, kun upskok. jäi makaamaan sinne tukikohtaansa. Sitten jossain vaiheessa ne vaihto mun hommat miehistötehtävin päiväksi(ilmeisesti koitti herätellä), jonka jälkeen sitten paransin huomattavasti viimeistään J-kaudelle mentäessä.DeadManWalking kirjoitti:Kerro tästä lisää vaikka siinä ihan oikeassa topicissa?ViiZei kirjoitti:Olin kauhukakara ja se näkyy papereissa.
Tuohon aikaan muutenkin kaikki tuntu olevan vähän vaikeaa ja palvelusmotivaatio oli täysi nolla käytännössä koko E-kauden erinäisten syiden takia. Tarkempia kysymyksiä, jos haluat tarkempia vastauksia, Demariseni ;)
Big Show ja Kane
E-kausi oli kyllä ainakin omana armeij-aikana juuri se paskin. Neljä viikkoa putkeen tykkisulkeisia ei paljon naurattanu. Eikä kyllä naurata vieläkään. Yhtä perkeleen ravaamista hiekkakenttää ympäri sirpat päällä hirveet soijat pukkaamassa läpi. Huhhuh...
Kuullmma mylsän koulujen opetussuunnitelmaa on muutettua ja seksivalistusvideona näytetään tästälähin HJK-Schalke otteluNo anna kakkua, anna sakkoa, s****na. Hymyile, hymyile oikein. Mä en kestä näitä s****nan mikkihiiriä. KAKS TUOMARIA, KUMPIKIN SANOO, EN NÄHNY!-Harri Ahola
- MR.Off Topic
Hajoan aamuihini, pakko son myöntää. Niin paljon turhaa paskaa, jotka periaatteessa sotivat tiettyjä armeijaan minusta kuuluvia periaatteita vastaan. Itse ainakin näen, että armeijassa pitäisi aina hakeutua mahdollisimman käytännöllisiin ratkaisuihin. Neljässä viikossa tullut esille kuinka monista turhuuksista tämä armeija koostuu ja siinä on sitten hiukan lihaakin luiden ympärillä. Harmi, että luihin on jo vuosia sitten iskenyt kova luukato niin eipä nää jutut vaan toimi.
No puolillakaan ei varmaan p-kauden jälkeen juuri väliä ole.
Armeija on turha, mene sivariin ja saat työtodistuksen.MR.Off Topic kirjoitti:Hajoan aamuihini, pakko son myöntää. Niin paljon turhaa paskaa, jotka periaatteessa sotivat tiettyjä armeijaan minusta kuuluvia periaatteita vastaan. Itse ainakin näen, että armeijassa pitäisi aina hakeutua mahdollisimman käytännöllisiin ratkaisuihin. Neljässä viikossa tullut esille kuinka monista turhuuksista tämä armeija koostuu ja siinä on sitten hiukan lihaakin luiden ympärillä. Harmi, että luihin on jo vuosia sitten iskenyt kova luukato niin eipä nää jutut vaan toimi.
XB
X 360 - Jump In.
PLAYSTATION 3 - PLAY B3YOND
-The Future Is Blue-
X 360 - Jump In.PLAYSTATION 3 - PLAY B3YOND
-The Future Is Blue-- DeadManWalking
Muuten hyvä, mutta:Velocity kirjoitti:Armeija on turha, mene sivariin ja saat työtodistuksen.
ISÄM MAA, Mannerheim, 1939-45. Plus että sivarit on myös homoja. Kaikki.
Mutjoo, tuli kyllä tuosta Offarin viestistä taas aika elävästi mieleen muistot omalta armeija-ajalta. Ei niin mitään järkeä.
Four passes break any defenseRiveni kirjoitti:Tämä ei tosin auta siihen että joku Naarajärveläinen luulee olevansa Oulusta (Ja Manchesterista). Eihän sieltä olekkaan kuin se 400 kilometriä Ouluun, vaikka tämän pahamaineisen JYPin kotokunnille on alle 100 kilometriä.
Kävin noukkimassa postista melkoisen pysäyttävän kirjeen. Kirjeessä ilmoitettiin palvelusaikani alkavan 27.5.2013. Olin kaavaillut hakevani alkusyksyn eriin, jotta saisin sovitettua opintoni yksiin palveluksen kanssa ja jotta voisin suorittaa tuon orjaduunin itselleni mieleisessä paikassa - paikallisella ala-asteella. Noh koska minut määrättiinkin jo loppukeväästä alkavaan erään, astui esiin heti muutamia ongelmia.
1) Heti seuraavana lauantaina palvelukseen astumisesta olisi omat lakkiaiset. Saako tuon jotenkin junailtua, että pääsisin mestoilta heti ensimmäiseksi viikonlopuksi takaisin Etelä-Suomeen?
2) Palvelusaika alkaa juuri niillä tienoilla, kun kouluissa starttaavat kesälomat. Ottavatko koulut sivareita duuniin siten, että ensimmäinenä parina kuukautena koulun oppilailla ei ole koulua?
3) Jos ei kouluun, niin mihin sitten? Kirjastoon?
1) Heti seuraavana lauantaina palvelukseen astumisesta olisi omat lakkiaiset. Saako tuon jotenkin junailtua, että pääsisin mestoilta heti ensimmäiseksi viikonlopuksi takaisin Etelä-Suomeen?
2) Palvelusaika alkaa juuri niillä tienoilla, kun kouluissa starttaavat kesälomat. Ottavatko koulut sivareita duuniin siten, että ensimmäinenä parina kuukautena koulun oppilailla ei ole koulua?
3) Jos ei kouluun, niin mihin sitten? Kirjastoon?
WrestlingAlertin seuraava kehäpsykologi
Cocalle osaan sen verran kertoa sivarista ja koulujen toiminnasta, että kaverini joka teki sivaria yläasteella keväällä, laitettiin kesäksi kaupungin listoille liikennenpuiston valvojaksi ja syksyllä meni takaisin samaan kouluun sivarinsa loppuajaksi, kun koulut alkoivat uudestaan. Voit varmaan yrittää siis samanlaista palvelusta eli kesällä eri paikassa ja syksyllä ala-asteelle.
hevosen k**pä
Minulle tuli sama kirje, ja nyt minua pakotetaan lähtemään 2.4. Lapinjärvelle. En todellakaan ole suunnitellut asiaa näin ja lykkäystä haen. Paiskin nyt duunia jonkun aikaa ennen kun koko sivariin pyrin lähtemään. Noh, toivottavasti lykkäyshakemus menee läpi ettei vasten tahtoa pakoteta lähtemään.
Henkilökohtaisesti pidän tuota hyvin vittumaisena, etenkin jos on omat suunnitelmat ihan toiset.
Henkilökohtaisesti pidän tuota hyvin vittumaisena, etenkin jos on omat suunnitelmat ihan toiset.
Hyvinkin sopiva miete intin ihmeelliseen maailmaan.Stefa kirjoitti:Henkilökohtaisesti pidän tuota hyvin vittumaisena, etenkin jos on omat suunnitelmat ihan toiset.
Kuullmma mylsän koulujen opetussuunnitelmaa on muutettua ja seksivalistusvideona näytetään tästälähin HJK-Schalke otteluNo anna kakkua, anna sakkoa, s****na. Hymyile, hymyile oikein. Mä en kestä näitä s****nan mikkihiiriä. KAKS TUOMARIA, KUMPIKIN SANOO, EN NÄHNY!-Harri Ahola
Astuuko tänään ketään Alertin sankari palvelukseen?
Kavereita lähdössä vähän turhankin paljon. Jään ihan yksin 
Eihän se nyt välttämättä haittaisi vähän tuonnempana kun duuni alkaa, mutta se tekee tästä lomailusta rankkaa. HSL:ää ollut jo juhannuksesta asti ja elokuun viidenteen olisi tarkoitus sluibailla. Hiton hyvää aikaa tämä. Olen urheillut ja muutenkin keskittynyt hyvinvointiini enemmän kuin koskaan.
Eihän se nyt välttämättä haittaisi vähän tuonnempana kun duuni alkaa, mutta se tekee tästä lomailusta rankkaa. HSL:ää ollut jo juhannuksesta asti ja elokuun viidenteen olisi tarkoitus sluibailla. Hiton hyvää aikaa tämä. Olen urheillut ja muutenkin keskittynyt hyvinvointiini enemmän kuin koskaan.
WrestlingAlertin seuraava kehäpsykologi
- DeadManWalking

No, not again!
Tuli vietettyä taas aikaa armeijassa tässä pari yötä sitten. En tosin ole ihan varma siitä, että olinko vain kertaamassa vai olinko ihan oikeasti astunut taas palvelukseen. Joka tapauksessa tässä unessa tiedostin jälleen sen että olin koko homman jo käynyt, mutta kaikesta huolimatta olin siellä taas. Se on oikeasti jotenkin jäätävä tunne, ja olisi kyllä hienoa tietää että mistä moiset unet johtuvat. Näitä on kun on yhteensä tullut ehkä n. kymmenen kappaletta sen jälkeen kun olen sieltä päässyt pois.
Noh, TJ miinuksen puolella ihan turvallisen paljon kuitenkin.
- The Rocker
DMW... tapahtuiko sinulle jotain ikävää asepalveluksenaikana? Jotain jonka aivosi ovat piilottaneet alitajuntaan? Ja nyt se pyrkii tietoisuuteesi unien kautta?
Tai sitten se oli elämäsi parasta aikaa ja tajuat sen vasta jälkikäteen ja nyt haluat takaisin sinne. Tämä tieto pyrkii alitajunnastasi tietoisuuteesi vaikka haluat kieltää sen. Ehkä kannattaa mennä heti huomenna kysymään pääsetkö takaisin?
Tai sitten se oli elämäsi parasta aikaa ja tajuat sen vasta jälkikäteen ja nyt haluat takaisin sinne. Tämä tieto pyrkii alitajunnastasi tietoisuuteesi vaikka haluat kieltää sen. Ehkä kannattaa mennä heti huomenna kysymään pääsetkö takaisin?
"The only time success comes before work is in the dictionary."
"Legal interpretation takes place in a field of pain and death." -Robert Cover
Blogi (Päivitetty 12.05.2015)
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.
- DeadManWalking
Ei.The Rocker kirjoitti:DMW... tapahtuiko sinulle jotain ikävää asepalveluksenaikana?
Ei ollut.Tai sitten se oli elämäsi parasta aikaa ja tajuat sen vasta jälkikäteen ja nyt haluat takaisin sinne.
Eiköhän noita unia tule melkein kaikille (no, vähän yleistäen). Itse näen melkein kerran kuussa unta, jossa olen syystä tuntemattomasta vapaaehtoisesti aloittanut uudestaan palveluksen alusta lähtien ja jo ensimmäisenä päivänä tajuan, kuinka järkyttävän p****estä kyseinen paikka on. Sitten yritän mennä selittämään yksikön päällikölle, että olen jo kertaalleen asevelvollisuuteni suorittanut, mutta mitään dokumentteja ei todisteeksi löydy. Hirvittävä uni.
No siis kuka ei nää tollasia unia? Nään jatkuvasti armeijaunia vaikken ees käynyt inttiä.
You asked if I'd be anyone from history, fact or fiction, dead or alive:
I said "I'd be Tony Cascarino, circa 1995".
I said "I'd be Tony Cascarino, circa 1995".
-
Show_Stopper
Itsekin näin tässä joskus unen, jossa en kuitenkaan itse edes ollut palveluksessa, vaan kävin vain moikkaamassa kavereita paikan päällä. Sain kaikilta osakseni dissausta ja höykytystä, ehkä turpaankin otin. Heräsin hikoillen ahdistukseen. Otan tämän vahvana merkkinä sekä viestinä: "älä tuu tänne homo!" Tuntui vähän sellaiselta Full Metal Jacket -saippuahoitelulta.
Juuh, en ois tulossakaan...
Juuh, en ois tulossakaan...
JDub kirjoitti:Cock_Sucker sopisi kyllä sinulle paremmin..
- The Rocker
Miksi te ihmiset ajattelette niin paljon asepalvelusta?
"The only time success comes before work is in the dictionary."
Se siinä onkin. Ei me ajatella. Mutta unissa se vaan tuntuu säännöllisin väliajoin toistuvan. Ehkä armeija testaa uutta psyykkisen sodankäynnnin laitettaan, M12 Dream Sequenceria, jonka tarkoituksena on herättää maanpuolustustahtoa suomalaisissa miehissä. Laite on kuitenkin vielä toistaiseksi susi, sillä maanpuolustustahdon heräämisen sijaan altistuneet kokevat lähinnä pelkoa ja turhautumista. He heräävät helpottuneina TJ miinuksen puolella, ja inhoavat asepalvelusta entisestään.The Rocker kirjoitti:Miksi te ihmiset ajattelette niin paljon asepalvelusta?
XB
X 360 - Jump In.
PLAYSTATION 3 - PLAY B3YOND
-The Future Is Blue-
X 360 - Jump In.PLAYSTATION 3 - PLAY B3YOND
-The Future Is Blue-