Tzei-em kirjoitti:Viime päivien kuumaa perunaan F1 2012:een palatakseni...
Itse ajoin tuossa äsken Räikkösellä yhden quick racen Malesiassa aurinkoisessa kelissä. Eilen ajoin vapaat harjoitukset ja aika-ajot, joissa meni ihan kivasti kun harjoitussessiolla olin porukan nopein, ja aika-ajossa olin viides. Meinasin tosin tehdä tiukkaa päästä Q2:lta jatkoon, kun viimeisellä yrittämällä ajan jo ollessa lopussa pääsin mukaan Q3:een. Siellä sitten vitosruutu, mikä taisi olla aika maksimi.
Kisa oli sitten erikoinen. Ensinnäkin, sain loistavan startin ja nousin ensimmäisessä mutkayhdistelmässä kärkeen, ja pidin sen paikan sitten loppuun saakka. Tulipahan vaan huomattua se, että vaikka keli oli täysin aurinkoinen niin cpu:t tuntuivat tekevän ihan älyttömän määrän ajovirheitä. Siellä taisi sattua jonkinlaisia pieniä yhteentörmäyksiä, mutta myös ihan puhtaasti mutkien ajamisia pitkäksi ja muita vastaavia tuli lähes jokaiselle. En tiedä mistä ihmeestä se johtui, sillä vaikeustaso on tosiaan se toiseksi vaikein. Vettel pysyi aika pitkään kakkospaikalla, mutta hänen takanaan tilanteet muuttuivat aika paljon. Kolmossijalla oli välillä Hamilton, välillä Rosberg ja välillä sitten niinkin eksoottiset kaverit kuin Sergio Perez ja Bruno Senna. Nämä jätkät nousivat tuohon paikalle siksi, kun onnistuivat ajamaan virheettömästi, mutta sitten ainakin Senna teki jonkun virheen kun oli lopulta sijalla 11, Perezin sijoitusta en edes muista.
Noh, lopulta tuohon kolmostontille nousi itse Michael Schumacher, joka sitten lopulta nousi kisassa toiseksi kun Vettelkin meni pereilemään jotain aivan viimeisten kierrosten aikana. Itsehän onnistuin ajamaan käytännössä virheettömän kisan, ja eroa oli yli 45 sekuntia Schumiin. Jännä sinänsä, sillä noin yleisesti ottaen vauhdin suhteen ajoin kärkitallien kanssa aika samaa vauhtia (vertailin tätä kun eri kuskit kellottivat nopeimpia kierrosaikoja), mutta puhtaasti cpu-kuskien omista ajovirheistä johtuen karkasin ylivoimaiseen voittoon.
Noh, ihan hyvä kisaviikonloppu takana. Voisi seuraavaksi ehkä ajella career-modea Valtteri Bottaksena. Mietin tässä huvikseni, että pitäisiköhän aina kisaviikonloppujen aikana ottaa esim. Räikkösellä ajettavaksi aina se kisa mikä oikeasti on menossa, ja ajaa aina perjantaisin täysi tunti niitä harjoituksia, lauantaina aika-ajot ja sunnuntaina itse kisa.

Saas nähdä.