Marshallsaaret kirjoitti:
1) Ilmaveivi!!!!1 ==> Henkilö ei tiedä jääkiekosta mitään ja seuraa varmasti vain keväiset MM-kisat.
2) Mikael Granlund on yliarvostettu ja heikko, ilmaveivi oli turha sirkustemppu ==> Henkilö on raivostuttava lätkähipsteri joka valittaa jatkuvasti väärin kannattamisesta ja sättii muita ihmisiä, joiden kiinnostus jääkiekkoon poikkeaa henkilön omasta kiinnostuksesta. Tämä on henkilö, joka väittelee mielellään jokavuotisten jääkiekkokisojen mielekkyydestä ja nyrpistää nenäänsä sille, kun playoff-matseja on katsomassa enemmän ihmisiä kuin runkosarjassa ja kun mestaruusjuhliin torille tulee enemmän ihmisiä kuin kauden ensimmäiseen harjoitusmatsiin. Väärin kannatettu, näet. Gloryhuntereita, kaikki paitsi minä.
Näistä tuo jälkimmäinen on muuten paljon rasittavampi kuin ensimmäinen. Se nyt ei sinänsä ole mikään uusi juttu, että Suomessa on paljon ihmisiä joita ei kansallinen sarja kiinnosta mutta maajoukkueen pelit kiinnostavat, ja maajoukkuetta pidetään tietyllä tavalla kansakuntaa yhdistävänä tekijänä. Vaikka nyt tietysti nämä talvisota-vertaukset ja muut ovatkin aina vähän niin ja näin, niin onhan siitä tehty tutkimuksiakin että vuosien 1995 ja 2011 maailmanmestaruudet ovat vaikuttaneet ainakin hetkellisesti positiivisella tavalla suomalaisiin.
Lisäisin vielä noihin Marshun kohtiin sellaiset tyypit, joiden mielestä MM-kisat ovat täyttä höntsää silloin jos Suomi sattuu pärjäämään, mutta Suomen epäonnistuessa kisat ovatkin heti paljon vakavampi juttu ja Suomi on p**ka jääkiekkomaa ja suoritus oli ihan normaali. Lisäksi muistetaan mainita siitä, että Kanadaa ei MM-kisat kiinnosta mutta mikäli Kanada voittaa MM-kultaa, niin silloin sanotaan että "näin sen homman pitikin mennä".
Fake-Edit:
Niin ja toki vielä sen verran, että olen jokseenkin itsekin sortunut tuohon "ilmaveivi on sirkustemppu" juttuun, mutta en kyllä kiistä Granlundin taitoja jääkiekkoilijana. Silti olen kuitenkin jokseenkin edelleen sitä mieltä, että miehen kannalta olisi ollut ehkä parempi jäädä nyt kotiin, vaikka toisaalta hyvän onnistumisen tullessa itseluottamus varmasti paranee.
Ei se Granlund toki heikennä tuota joukkuetta, ehkäpä mies ottaa Viitaluoman paikan kokoonpanosta ja aivan varmasti kyllä hoitaa sen paikan paremmin.