Dorian kirjoitti:Olenko nähnyt unta vai tuliko uuden työehtosopimuksen mukana sääntöuudistus, jossa yksi (vai kaksi?) pelaajaa sai tagata franchise-pelaajiksi, jolloin he eivät rasita palkkakattoa lainkaan tai ainakaan niin paljoa? Olen liian laiska tarkistamaan itse.
Olet varmaan sekoittanut KHL:ään. Siellä on tuollainen sääntö voimassa, mutta taisi olla vain yhdelle pelaajalle tai jopa kahdelle.
Avalanchella on joo senttereitä ihan tarpeeksi. Löytyy Duchene, O'Reilly, Stastny ja nyt McKinnon eli paras sentterikalusto koko liigasta, mutta nyt heillä on varaa kaupata joku eli Stastny valmiiseen puolustajaan tai laituriin. Jonesin kanssa olisi pitänyt odottaa muutama vuosi ja jopa pidempään täyden potentiaalin saavuttamista, joten McKinnon oli varmempi valinta.
Lisäksi hyökkääjät ovat kaikista varmimpia varauksia alussa. Puolustajista ei ikinä tiedä mitä tulee ja hyviä puolustajia löytyy alemmilta vuoroilta yhtä hyvin. Shea Weber varattiin vasta toisella kierroksella jos nyt oikein muistan ja Erik Johnson ensinmäisenä, mutta Johnsonista ei koskaan ole tullut sitä franchise-pakkia, mitä hänestä odotettiin. Osasyynä taisi tosin olla hänelle tapahtunut onnettomuus golfkärryn kanssa.
Tietysti korkealta on varattu viime vuosina hyviäkin pakkeja - Pietrangelo ja Doughty esimerkiksi - mutta hyökkääjistä saa nopeammin apua joukkueelle.
Dorian kirjoitti:Olin aistivani lievää pettymystä Sashan olemuksessa tuossa haastattelussa

Sinne vaan kurpitsapään jalanjäljissä, ei tartte ilman liksaa pelailla pleijareita

Kait se pelkää Panttereita lupauksien hautausmaan takia. Track record varauksien kusemisessa on aika vahva. Frolik ja Olesz radikaalimpina, mutta ei Hortonista eikä Weissistäkään ihan sitä tullut mitä odotettiin.
Mutta jos on pettynyt surkean joukkueeseen varatuksi, niin pitäisi varmaan Barkovilla hymyillä vasta jonkun 20 vuoron kohdalla. Ei tuolla alussa ilman kauppoja ole kuin huonoja joukkueita.
Onhan Floridalla ihan jees prospekteja. Mm. Huberdau, joka voitti Calderin. Hyökkäyksessä on sitten Quinton Howden ja Nick Bjugstad lisäksi merkittävimpinä. Puolustuksessa Kulikov, Petrovic ja Gudbranson.