Videopelit

Ai vapaapaini ei juuri nyt nappaa? No puhutaan sitten vaikkapa tv-ohjelmista tai termodynamiikasta.
Vastaa Viestiin
The Rocker

Re: Videopelit

Viesti Kirjoittaja The Rocker » Pe 20.09.2013 03:30

Seksismiä videopeleissä artikkeli/kolumni whatever. Saattaa aiheuttaa päänsärkyä.

EDIT: Tässä Youtube käyttäjän The Amazing Atheist mielipide kohdasta numero viisi. Muihin kohtiin palaan mikäli on eriäviä mielipiteitä.

EDIT: Korjataan edellistä lausuntoa sen verran että videossa haukutaan lähinnä Anita Sarkeesianin video (mitä käytetään esimerkkinä artikkelissa) ja se sattuu liittymään aiheeseen.
"The only time success comes before work is in the dictionary."
"Legal interpretation takes place in a field of pain and death." -Robert Cover
Blogi (Päivitetty 12.05.2015)
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

takaovi

Viesti Kirjoittaja takaovi » Pe 27.09.2013 17:05

The Last of Us "Alternate" Ending

:D . Spoilaa pelin loppupuolta jonkinverran!
No anna kakkua, anna sakkoa, s****na. Hymyile, hymyile oikein. Mä en kestä näitä s****nan mikkihiiriä. KAKS TUOMARIA, KUMPIKIN SANOO, EN NÄHNY!-Harri Ahola
Kuullmma mylsän koulujen opetussuunnitelmaa on muutettua ja seksivalistusvideona näytetään tästälähin HJK-Schalke ottelu

The Rocker

Viesti Kirjoittaja The Rocker » Su 29.09.2013 10:51

Onkos täällä ketään jolla olisi sekä NHL13 ja NHL 14? Kiinnostaisi tietää että kannattaako NHL 14 hankkia sen takia etä se on parempi vai onko siihen vain päivitetty konferenssit ja rosterit?

DeadManWalking
WrestlingAlertin johtava jääkiekkoanalyytikko

Viesti Kirjoittaja DeadManWalking » Su 29.09.2013 11:06

The Rocker kirjoitti:Onkos täällä ketään jolla olisi sekä NHL13 ja NHL 14? Kiinnostaisi tietää että kannattaako NHL 14 hankkia sen takia etä se on parempi vai onko siihen vain päivitetty konferenssit ja rosterit?
Ihan mututuntumalla heittäisin, että tuskin on mitään kovin oleellista eroa näissä peleissä keskenään. Perusteluna se, että ensi vuonna tulee sitten PS4:lle ja muille seuraavan sukupolven konsoleille NHL15, johon on sitten panostettu ihan eri tavalla. Varmaankin tämän 14:n kohdalla jotain pientä kivaa on tullut lisää, mutta tuskin mitään kovin ihmeellistä. Tämä NHL 14 taitaa olla viimeisin änäripeli PS3:lle ja XBox 360:lle.

Toki joku muu voi kertoa tarkemman analyysin, jos molemmat omistaa.

EDIT:

Ja eikös tuohon NHL 13-peliin saa myös tuoreet rosterit ladattua?
Riveni kirjoitti:Tämä ei tosin auta siihen että joku Naarajärveläinen luulee olevansa Oulusta (Ja Manchesterista). Eihän sieltä olekkaan kuin se 400 kilometriä Ouluun, vaikka tämän pahamaineisen JYPin kotokunnille on alle 100 kilometriä. 8)
Four passes break any defense

The Rocker

Viesti Kirjoittaja The Rocker » Su 29.09.2013 17:24

DeadManWalking kirjoitti: Ihan mututuntumalla heittäisin, että tuskin on mitään kovin oleellista eroa näissä peleissä keskenään. Perusteluna se, että ensi vuonna tulee sitten PS4:lle ja muille seuraavan sukupolven konsoleille NHL15, johon on sitten panostettu ihan eri tavalla. Varmaankin tämän 14:n kohdalla jotain pientä kivaa on tullut lisää, mutta tuskin mitään kovin ihmeellistä. Tämä NHL 14 taitaa olla viimeisin änäripeli PS3:lle ja XBox 360:lle.

Toki joku muu voi kertoa tarkemman analyysin, jos molemmat omistaa.

EDIT:

Ja eikös tuohon NHL 13-peliin saa myös tuoreet rosterit ladattua?
Rosterit saa mutta tuota konferenssien uusjakoa ei kaiketi saa ladattua. Ja sehän se isompi juttu on.

Edgefan100397

Viesti Kirjoittaja Edgefan100397 » Su 29.09.2013 21:55

The Rocker kirjoitti:Onkos täällä ketään jolla olisi sekä NHL13 ja NHL 14? Kiinnostaisi tietää että kannattaako NHL 14 hankkia sen takia etä se on parempi vai onko siihen vain päivitetty konferenssit ja rosterit?
Mulla on toi 14 ja muuten ei pelaamisessa suurta eroa verrattuna 13:sta oo, mutta taklauksista on tehty ehkä aidomman (ainakin hienomman) näkösiä, ja lisäksi on mahdollisuus, että sut haastetaan esimerkiksi vastustajan tähtipelaajaan kohdistuneen niitin jälkeen tappeluun, mistä ei sitten voi kieltäytyä. Saattaa välillä toki olla ärsyttävää, kun joka pelissä on se noin 5 tappelua.. Voisi myös mainita, että tässä on hieman helpompaa saada maalivahdillekin hyvät tilastot. 13:ssa ne kun tuppasivat aina olemaan aika järkyttävät, ikinä en saanut torjuntaprosentiksi edes 90:ta. Nyt Ottawalla pelannut kakskyt peliä Be a GM:ää ja Craig Andersonin tilastot ihan kivat n. 92 % ja 2,30 PMK.

Pelimuotoihin on lisätty Be a Prosta eteenpäin kehitetty Live the Life, missä voi aloittaa pelaajan uran jo Kanadan junioriliigoista, ja edetä sieltä sitten. Lisäksi aina välillä pääsee vastailemaan median esittämiin kysymyksiin, joiden vastauksilla on sitten erinäisiä vaikutuksia esimerkiksi seurajohdon, fanien ja jengin muiden pelaajien suhtautumisessa omaan pelaajaasi. Tykkään ite ainakin enemmän ku edellisestä versiost! kysymykset on mukava lisä, ja on tota sitten tullut hakattua manageriuran ohella paljonkin.

Ei tämä siis todellakaan mikään pakko-ostos ole, mutta mukavaa pelailtavaa, ja kyllä eteenpäin on menty 13:sta muutenkin kuin rostereiden yms tasolla.
Viina on viisasten juoma

MR.Off Topic

Viesti Kirjoittaja MR.Off Topic » La 05.10.2013 23:10

Tuli sorruttua taas välistä, vaikka taloudellinen tilanne ei antaisi juurikaan periksi. Onneksi oli kuitenkin 2K-viikonloppu Steamissä, joten ei tämä itseni vallannut XCOM-innostus nyt hirveän kalliiksi tullut. Elikkä Enemy Unknownin ostin ja tosiaan jo jonkin aikaa katsonut kyseistä naksuttelua "sillä silmällä" ja nyt erehdyin sitten katsomaan enemmissä määrin kyseisen pelin gameplay-videoita ja pakkohan tuo oli saada. En nyt yleisesti ottaen ole mikään maailman suurin naksuttelujen ystävä, mutta tämä on juuri semmoista naksuttelua, joka itseäni kiinnostaa. Katsotaan, jos tämä imaisisi minut mukaansa.
GOD OF ALERT Heeelp meee

Tajunnan Rakennelmia

MR.Off Topic

Viesti Kirjoittaja MR.Off Topic » Ma 07.10.2013 20:24

MR.Off Topic kirjoitti:Tuli sorruttua taas välistä, vaikka taloudellinen tilanne ei antaisi juurikaan periksi. Onneksi oli kuitenkin 2K-viikonloppu Steamissä, joten ei tämä itseni vallannut XCOM-innostus nyt hirveän kalliiksi tullut. Elikkä Enemy Unknownin ostin ja tosiaan jo jonkin aikaa katsonut kyseistä naksuttelua "sillä silmällä" ja nyt erehdyin sitten katsomaan enemmissä määrin kyseisen pelin gameplay-videoita ja pakkohan tuo oli saada. En nyt yleisesti ottaen ole mikään maailman suurin naksuttelujen ystävä, mutta tämä on juuri semmoista naksuttelua, joka itseäni kiinnostaa. Katsotaan, jos tämä imaisisi minut mukaansa.
BTW ihan v***n hyvä peli. Varsinkin, kun vähitellen alkaa saamaan parempaa ja parempaa otetta. Toki ei tässä pelissä alussakaan ihan käsi ollut, koska perusjutut on melko simppeleitä ja kasuaalilla klikkailulla pääsee johonkin asti. Tosin sitten tuli hieman vaikeampi tehtävä ja 5 hengen tiimistäni kuoli neljä ja ainoastaan rookie sniperi pääsi elossa takaisin tukikohtaan, mutta tappoipa kaikki alienit kuitenkin. No seuraavassa "very difficult" vaikeustasolla tägätty tehtävä meni hiukan paremmin, kun käytin enemmän aikaa jokaisen siirron suunnitteluun. Yhden kaverin menetin, mutta oikeastaan uhrasin sen, jotta sain napattua alieenin panttivangiksi. Harmi tosin sille rookielle, joka kuoli.
GOD OF ALERT Heeelp meee

Tajunnan Rakennelmia

valkopeura

Viesti Kirjoittaja valkopeura » Pe 25.10.2013 16:52

Lainasin kaveril mielikuvituskaverilta Metalgear Solid legacy jutun ps3:lle jossa on kaikki Metalgear pelit hd:hen käännettynä. Alotin pelaamaan Mgs 3 Snake Eater koska sijottu kaikkein aikasempii vuosii ja vissiin alotti tarinan.. Odotin peliltä kyllä huikeasti enemmän oon joidenkin kuullu joskus kehuneen Metalgearien juonta ilmeisesti niille kelpaa mikä vaa sillä tää juoni oli todella korni voisi sanoa lapsellinen paikoitellen ja keksisin vaikka mitä negatiivista muutakin sanottavaa !

Luulisin että oon nyt aika loppupuolella peliä mua juuri kidutettiin ja oon nyt vankilassa. Jätän pelin kesken koska yksinkertasesti ton pelaaminen ei ole tarpeeks kivaa kun toi peli on tota samaa hiippailua alusta loppuun siihen ehtii kyllästymään melko nopeaa eikä myöskään nuo vempeleet mitenkään lisää nautintoa pelistä. Hirvittää kun kulutin aikaani tähän ja uskoni väheni taas kerran ihmisiin koska kriitikot ovat pitäneet näistä peleistä ja käsittääkseni yleisestikkin pidetään tälläsestä todella tylsästä pskasta joka ei aiheuttanu minkäänlaista inspiraatiota vtuvvtugytfhfdj.

Rehellisesti sanottuna joku Onimushakin voittaa pelikokemuksena ihan helposti tämän Mgs:n, lisättäköön vielä etten ole elämäni aikana oikein koskaan pitänyt yhdestäkään pelaamasta pelistäni joka ei ole ollut rpg koska yleensä pelien sisältö jotka ei ole rpg:eitä on kauhean suppeaa. Kamalaa vielä että yritän yhä uudelleen ja uudelleen pelata ei rpg-pelejä vaikkei niitä selvästi ole tarkoitettu minulle.

Seuraavaksi lähtee Dishonoredin pelaaminen, jossen tästä tykkää millää tavalla niin en enään ikinä koske ei rpg-peleihin.
Darien Fawks kirjoitti:Kappas, Mr.Off Topic kävi ulostamassa oikein kunnolla tänne ketjuun. Ihan pakarat heiluivat sitä tehdessä.

takaovi

Viesti Kirjoittaja takaovi » Pe 25.10.2013 17:30

valkopeura kirjoitti:Lainasin kaveril mielikuvituskaverilta Metalgear Solid legacy jutun ps3:lle jossa on kaikki Metalgear pelit hd:hen käännettynä. Alotin pelaamaan Mgs 3 Snake Eater koska sijottu kaikkein aikasempii vuosii ja vissiin alotti tarinan.. Odotin peliltä kyllä huikeasti enemmän oon joidenkin kuullu joskus kehuneen Metalgearien juonta ilmeisesti niille kelpaa mikä vaa sillä tää juoni oli todella korni voisi sanoa lapsellinen paikoitellen ja keksisin vaikka mitä negatiivista muutakin sanottavaa !

Luulisin että oon nyt aika loppupuolella peliä mua juuri kidutettiin ja oon nyt vankilassa. Jätän pelin kesken koska yksinkertasesti ton pelaaminen ei ole tarpeeks kivaa kun toi peli on tota samaa hiippailua alusta loppuun siihen ehtii kyllästymään melko nopeaa eikä myöskään nuo vempeleet mitenkään lisää nautintoa pelistä. Hirvittää kun kulutin aikaani tähän ja uskoni väheni taas kerran ihmisiin koska kriitikot ovat pitäneet näistä peleistä ja käsittääkseni yleisestikkin pidetään tälläsestä todella tylsästä pskasta joka ei aiheuttanu minkäänlaista inspiraatiota vtuvvtugytfhfdj.

Rehellisesti sanottuna joku Onimushakin voittaa pelikokemuksena ihan helposti tämän Mgs:n, lisättäköön vielä etten ole elämäni aikana oikein koskaan pitänyt yhdestäkään pelaamasta pelistäni joka ei ole ollut rpg koska yleensä pelien sisältö jotka ei ole rpg:eitä on kauhean suppeaa. Kamalaa vielä että yritän yhä uudelleen ja uudelleen pelata ei rpg-pelejä vaikkei niitä selvästi ole tarkoitettu minulle.

Seuraavaksi lähtee Dishonoredin pelaaminen, jossen tästä tykkää millää tavalla niin en enään ikinä koske ei rpg-peleihin.
Nii että ihanko pääsi yllättämään, notta MGS sisältää paljon hiippailua? Juonesta lienee ihan turha varmaa yrittää edes vääntää sun kanssas.
No anna kakkua, anna sakkoa, s****na. Hymyile, hymyile oikein. Mä en kestä näitä s****nan mikkihiiriä. KAKS TUOMARIA, KUMPIKIN SANOO, EN NÄHNY!-Harri Ahola
Kuullmma mylsän koulujen opetussuunnitelmaa on muutettua ja seksivalistusvideona näytetään tästälähin HJK-Schalke ottelu

Mostal0

Viesti Kirjoittaja Mostal0 » Pe 25.10.2013 17:58

valkopeura kirjoitti:Lainasin kaveril mielikuvituskaverilta Metalgear Solid legacy jutun ps3:lle jossa on kaikki Metalgear pelit hd:hen käännettynä. Alotin pelaamaan Mgs 3 Snake Eater koska sijottu kaikkein aikasempii vuosii ja vissiin alotti tarinan.. Odotin peliltä kyllä huikeasti enemmän oon joidenkin kuullu joskus kehuneen Metalgearien juonta ilmeisesti niille kelpaa mikä vaa sillä tää juoni oli todella korni voisi sanoa lapsellinen paikoitellen ja keksisin vaikka mitä negatiivista muutakin sanottavaa !

Ihailkaa näitä perusteluja.
<3

valkopeura

Viesti Kirjoittaja valkopeura » Pe 25.10.2013 18:07

Mostal0 kirjoitti:Nii että ihanko pääsi yllättämään, notta MGS sisältää paljon hiippailua? Juonesta lienee ihan turha varmaa yrittää edes vääntää sun kanssas.
Ei yllättäny että siinä oli paljon hiippailua. Yllätti se ettei se pelaaminen ollut tarpeeksi kivaa. Mutta tosiaan en ole elämäni aikana koskaan pitänyt yhdestäkään ei-rpg pelistä paljoa. Olen tällänen rpg-homo joka haluaa että peleissä on hirveesti sisältöä paljon valikoissa näpräämistä jne vaadin peliltä paljon enemmän kuin pinnallista nopeaa läpipeluukertaa. Ehkä sentakia ei pitäisi pelata ei rpg-pelejä.
Darien Fawks kirjoitti:Kappas, Mr.Off Topic kävi ulostamassa oikein kunnolla tänne ketjuun. Ihan pakarat heiluivat sitä tehdessä.

DeadManWalking

Viesti Kirjoittaja DeadManWalking » Pe 25.10.2013 18:48

Oot kyl v***n tyhmä homo.
Riveni kirjoitti:Tämä ei tosin auta siihen että joku Naarajärveläinen luulee olevansa Oulusta (Ja Manchesterista). Eihän sieltä olekkaan kuin se 400 kilometriä Ouluun, vaikka tämän pahamaineisen JYPin kotokunnille on alle 100 kilometriä. 8)

MR.Off Topic

Viesti Kirjoittaja MR.Off Topic » Pe 25.10.2013 21:40

En tiedä teistä muista, mutta eikö jossain MGS-pelissä esimerkiksi joku valikkojen räpläily tavallaan rikkoisi pelikokemusta. Itse mieluusti pelaisin jotain hemmetin hyvää peliä, että minua kertaakaan aloittamisen ja lopettamisen välisenä aikana häirittäisiin minkäänlaisella valikolla. Kaikkein siisteinhän olisi, jos mitään tähtäys täpliä tai muita HUD-juttuja näkyisi. Tietenkin Oculus Rift vielä tähän ja muah. Semmonen ois täydellinen first person peli. Toki MGS-pelit ei ole FP-pelejä, mutta son sitten ihan eriasia.

Dishonoredin en usko sopivan Valkkikselle. Tai no se on vähän semmoinen peli, että siinä pitää hieman asennoitua sitä pelaamaan tietyllä tavalla. Pelinhän voi periaatteessa mörssätä kokonaan läpi ja muistaakseni olen jonkun näin tehneen ihan vaikeimmallakin tasolla. Tämä on jopa aika hiton hauskaa osan ajasta ja olen tuota mörssäystä itsekkin kokeillut. Toisaalta pelin voi pelata tappamatta ketään, paitsi ainakin osan pääkohteista joutuu muistaakseni tappamaan. Itse en edes tuota yrittänyt. Itse pelasin stealthina, mutta tapoin about kaikki ja käytin aikaa välillä siihen, että mietin miten tapan kenetkin. Aina en mennyt sillä tehokkaimmalla tavalla vaan joskus piti leikkiä tyypeillä. Hiton hauska peli, mutta se pitää osaksi nähdä leikkikenttänä. Vaikeimmalla tasolla en ole testannut.
GOD OF ALERT Heeelp meee

Tajunnan Rakennelmia

Mostal0

Viesti Kirjoittaja Mostal0 » Su 27.10.2013 02:08

valkopeura kirjoitti:
Mostal0 kirjoitti:Nii että ihanko pääsi yllättämään, notta MGS sisältää paljon hiippailua? Juonesta lienee ihan turha varmaa yrittää edes vääntää sun kanssas.
Ei yllättäny että siinä oli paljon hiippailua. Yllätti se ettei se pelaaminen ollut tarpeeksi kivaa. Mutta tosiaan en ole elämäni aikana koskaan pitänyt yhdestäkään ei-rpg pelistä paljoa. Olen tällänen rpg-homo joka haluaa että peleissä on hirveesti sisältöä paljon valikoissa näpräämistä jne vaadin peliltä paljon enemmän kuin pinnallista nopeaa läpipeluukertaa. Ehkä sentakia ei pitäisi pelata ei rpg-pelejä.
Mitä nyt oikeesti taas v***u
<3

Jack DiBiase
Moderaattori

Viesti Kirjoittaja Jack DiBiase » Su 27.10.2013 20:37

Vähän kyllästynyt jo ainaisiin futis- ja lätkäpeleihin, joten päätin krapulapäissäni napata Prismasta NBA 2K13:n. Olin kuullut kyseisestä pelisarjasta niin paljon kehuja korisfanien ulkopuoleltakin, niin pitihän tuota kokeilla kun parilla kympillä lähti. Täytyy ensimmäisen matsin jälkeen todeta, että kyllähän tämä aivan loistavalta urheilupeliltä tuntuu, vaikka en lajin saloista paljon tiedäkään. Pelattavuus on monipuolista ja animaatiot sulavaa, mutta ennen kaikkea tämä hakkaa kaikki EA:n tuotokset yleisessä presentaatiossa. Kaikki selostuksesta, uusinnoista ja ulkoasusta lähtien antaa vaikutelman, että oikeasti pelaat aitoa NBA TV-lähetystä. Matsin jälkeiset highlights pätkät tuovat erektion silmäpupilleihini. Otin turpaan ekassa pelissä joku 63-70. Tein Lebronilla 25 pistettä.

Edelliset kokemukset korispeleistä on tältä ajalta:

Itse asiassa pelasin myös joskus kaverin kanssa NBA Live 97:ta tietokoneella. Kaveri pelasi näppäimistöllä, niin minulle jäi pelivälineeksi hiiri. SHAQUUUUIIILLLEEE OOOOOO'NNEEEEAAAAAAALLL
WE BACK YA'LL?!

Jack DiBiase
Moderaattori

Viesti Kirjoittaja Jack DiBiase » Ma 28.10.2013 09:58

Unohtakaa kaikki mitä sanoin äsken. TÄMÄ ON v***u BUGISIN PASKAPELI, MITÄ IKINÄ ON TEHTY. v***n NEEKERI JAY-Z JA HOMO-BIEBER. v***u vuoden vanha peli, mutta peli kaatuu ihan v***u koko ajan valikoissa, eikä pelaamaan pääse kuin yksittäisiä näytöspelejä. v***u v***u v***u
WE BACK YA'LL?!

DeadManWalking

Viesti Kirjoittaja DeadManWalking » Ma 28.10.2013 10:06

Jack DiBiase kirjoitti:TÄMÄ ON v***u BUGISIN PASKAPELI, MITÄ IKINÄ ON TEHTY.
Et ole ilmeisesti pelannut F1 2012-peliä.

v***n MICHAEL SCHUMACHER JA ROMAIN GROSJEAN JA k**pä ALONSO HAISTAKAA PITKÄ JA VERINEN KULLI!

Jack DiBiase
Moderaattori

Viesti Kirjoittaja Jack DiBiase » Ma 28.10.2013 19:30

DeadManWalking kirjoitti:
Jack DiBiase kirjoitti:TÄMÄ ON v***u BUGISIN PASKAPELI, MITÄ IKINÄ ON TEHTY.
Et ole ilmeisesti pelannut F1 2012-peliä.
En ole.

Vaikka EA Sports tekeekin varsin keskinkertaisia ja tylsiä urheilupelejä, niin pakko antaa kunnioitusta siitä, että ne ovat aina todella toimivia ja virheiden ja bugien korjaamiseksi nähdään paljon vaivaa päivityksien yms. muodossa.

Tämä vika korjaantui sillä että poisti koko pelin päivitykset, ja esti siten internet-yhdistämisen. Kun netti on päällä, niin peli kaatuu valikoissa koko ajan. Ja kyseessä on siis yli vuoden vanha peli, eikä ongelmia ole fixattu. No, offline kausi-moodia varten minä tämän pelin ostinkin, joten ei se nyt varsinaisesti haittaa. Itse pelattavuus ja pelimekaniikka kuitenkin toimivat enemmän kuin hyvin.
WE BACK YA'LL?!

Phenomenon

Viesti Kirjoittaja Phenomenon » Su 03.11.2013 20:54

Pitäisiköhän hankkia Football Manager 14? Kuitenkin tämä on se ainoa peli jota tulee oikeasti pelattua eikä mitään puolen tunnin kokeiluja. En ole tähän asti maksanut tästä pelistä (en ylipäänsä juuri mistään) mitään, joten voisi sitä sen muutama kymppiä maksaakin kun tulee kuitenkin pelattua useita satoja tunteja jokaista sarjan peliä.

Myös John Madden NFL 25 on harkinnassa.
Phe-no se on, sai hän suosion
fanilauma perässänsä on jo loputon
Mah-do-ton, ownausputki on
nörttejä lakos, voimansa on rajaton

vendicta

Viesti Kirjoittaja vendicta » Su 03.11.2013 21:06

Tuli laitettua F1 2013 tilaukseen nyt kuitenkin viakken aikonut.. 40 euroa pitää köyhtyä siitä "paremmasta" versiosta..

Sitte tuli vielä parillakympillä ostettua Thrusmasterin joku Ferrari-ratti boxille. Kyllä näillä pärjää taas vähän aikaa..

takaovi

Viesti Kirjoittaja takaovi » Ti 05.11.2013 20:43

The Last of Us:n uusi kierros lähti tänään pyörimään. Alkukohtaus on kyllä vaikuttavimpia mitä on missään pelissä tullut vastaan. Aivan huikea tekele.

DeadManWalking

Viesti Kirjoittaja DeadManWalking » To 14.11.2013 15:07

Pelasin tuossa äsken vähän reilun vuoden vanhaa Transport Tycoon Deluxen tallennusta, ja hyvinhän tuo aika taas vierähti. Jos peli ei ole tuttu, niin lyhyesti sanottuna pelin ideana on se että aloitat kuljetusyhtiön omistajana, ja kuljetat sitten lentokoneiden, junien, autojen ja laivojen avulla erilaisia asioita. Pääasiassa matkustajia, mutta junilla/autoilla sitten esim. öljyä, puuta, rautamalmia, terästä yms, ja laivoilla sitten matkustajia ja öljyä.

Ihan hauska peli. Erittäin yksinkertainen ja ei vie koneelta juuri paskaakaan tilaa, koska kyseessä on jotain 20 vuotta vanha peli. Toki itse pelaan siitä hieman päivitettyä versiota, eli Open TTD:tä, joka on jonkun uudemman nörttiporukan luomus ja on käytännössä ihan sama peli, mutta siinä on muutama uusi kulkuneuvo ja sen saa myös suomenkielisenä. Samalle pohjalle tehty kuitenkin.

Nojoo, tämä nykyinen tallennus on tosiaan ollut yli vuoden olemassa, ja vuosia on mennyt eteenpäin sellaiset 140. Yrityksen arvo on sellaiset kuusi miljardia ja käteiskassa lähes saman verran. Junat tuottavat vuodessa n. 90-100 miljoonaa ja lentokoneet sellaiset 80 miljoonaa. Laivat pari miljoonaa, ja autoja ei ole nykyään enää ollenkaan.

Onko kukaan Alertilainen pelannut tätä koskaan? Varmaan joku Jack tai vastaava tietää tämän pelin.

Niin ja joo, sen voi ladata TÄYSIN LAILLISESTI täältä. Tuolta varmaan löytyy jotain lisämateriaaliakin, mutta en ole jaksanut sen tarkemmin tutustua.

Krizski

Viesti Kirjoittaja Krizski » To 14.11.2013 16:12

DeadManWalking kirjoitti:Pelasin tuossa äsken vähän reilun vuoden vanhaa Transport Tycoon Deluxen tallennusta, ja hyvinhän tuo aika taas vierähti. Jos peli ei ole tuttu, niin lyhyesti sanottuna pelin ideana on se että aloitat kuljetusyhtiön omistajana, ja kuljetat sitten lentokoneiden, junien, autojen ja laivojen avulla erilaisia asioita. Pääasiassa matkustajia, mutta junilla/autoilla sitten esim. öljyä, puuta, rautamalmia, terästä yms, ja laivoilla sitten matkustajia ja öljyä.

Ihan hauska peli. Erittäin yksinkertainen ja ei vie koneelta juuri paskaakaan tilaa, koska kyseessä on jotain 20 vuotta vanha peli. Toki itse pelaan siitä hieman päivitettyä versiota, eli Open TTD:tä, joka on jonkun uudemman nörttiporukan luomus ja on käytännössä ihan sama peli, mutta siinä on muutama uusi kulkuneuvo ja sen saa myös suomenkielisenä. Samalle pohjalle tehty kuitenkin.

Nojoo, tämä nykyinen tallennus on tosiaan ollut yli vuoden olemassa, ja vuosia on mennyt eteenpäin sellaiset 140. Yrityksen arvo on sellaiset kuusi miljardia ja käteiskassa lähes saman verran. Junat tuottavat vuodessa n. 90-100 miljoonaa ja lentokoneet sellaiset 80 miljoonaa. Laivat pari miljoonaa, ja autoja ei ole nykyään enää ollenkaan.

Onko kukaan Alertilainen pelannut tätä koskaan? Varmaan joku Jack tai vastaava tietää tämän pelin.

Niin ja joo, sen voi ladata TÄYSIN LAILLISESTI täältä. Tuolta varmaan löytyy jotain lisämateriaaliakin, mutta en ole jaksanut sen tarkemmin tutustua.
En ole tälläiseen peliin törmännyt, mutta lukemastani päätellen Game Dev Tycoon on vähän samankaltainen peli, mutta siinä suunnitellaan pelejä eri alustoille ja mikäli pääset yritykselläsi niin pitkälle, voit suunnitella oman pelikoneenkin. Luultavasti jäisin tuohon Transporttiin koukkuun, koska helposti jään tuohon Game Dev Tycoonkin koukkuun :)
The Krizski Twitterissä
The Krizski Youtubessa
The Krizskin pelistriimejä Twitchissä

Diaryni:
WWE by Krizski viewtopic.php?f=5&t=7422

Uuden WWE PPV-veikkauksen ylituomari!
Vuoden 2013 kehittynein!!

DeadManWalking

Viesti Kirjoittaja DeadManWalking » To 14.11.2013 16:15

Krizski kirjoitti:Luultavasti jäisin tuohon Transporttiin koukkuun, koska helposti jään tuohon Game Dev Tycoonkin koukkuun :)
Jeps, se on vähän hämäävää kun yksi vuosi kestää n. 15 minuuttia pelata, niin siinä onkin sitten nopeasti pelattu pari tuntia ja sellaiset kahdeksan vuotta eteenpäin.

Game Deviä voisi joskus kokeilla.

Vastaa Viestiin