Videopelit

Ai vapaapaini ei juuri nyt nappaa? No puhutaan sitten vaikkapa tv-ohjelmista tai termodynamiikasta.
Vastaa Viestiin
Velocity
Viesti:

Re: Videopelit

Viesti Kirjoittaja Velocity » Ti 03.12.2013 22:47

Wanhus kirjoitti:
Stefa kirjoitti:Dark Souls :heart:
Tuota kokeilin ja kirosin alimpaan helvettiin. Ei ole minun peli tuo tuollainen. :| Ehkäpä joskus pitää kokeilla jälleen.

Täytyy tunnustaa vähän nolo juttu tässä nyt. PlayStation 4 tuli postissa perjantaina, mutta mulla ei ole mitään, mihin saisin HDMI-piuhaa kiinni. Että tällä tavalla. :D
Nyt varoituksen sana. Olet varmaan nyt sitten etsimässä halpaa telkkaria. Tai ihan mitä tahansa telkkaria. Jos ostat LED-telkkarin, tarkista se valovuoto heti kotiin päästyäsi. Eli mieluiten ostat netistä jotta voit turvautua 14 päivän palautusoikeuteen, ja tosiaan tarkastat ihan perinpohjin sen suoriutuvuuden pimeistä kohtauksista leffoissa ja peleissä. Oma kallis 3D-über C7705 Samsungini on aivan p**ka moisissa. Jää muuten vituttamaan jos vasta hetken telkkarin omistettuasi huomaat tämän "ominaisuuden".

Eli http://www.mpc.fi/vertailut/taulutelevi ... oa/a431174

Sanon vaan että v***ttaa kun 2007 hankitussa telkkarissa oli parempi suoriutuvuus melkein jokaisella osa-alueella.
XBKuvaX 360 - Jump In.
PLAYSTATION 3 - PLAY B3YOND
Kuva -The Future Is Blue-

Dedu

Viesti Kirjoittaja Dedu » Ti 03.12.2013 23:25

Itsellä vähän niin ja näin nämä uuden sukupolven konsolit. Olisi kyllä ihan kiva sellainen hommata ja onhan sielä ihan mielenkiintoisia pelejä. Jos konsolin tulen hankkimaan niin varmaankin aikaisintaan ensi kesän/syksyn aikoihin, tosin eihän sitä koskaan tiedä.

Mutta mikä on sitten se ongelma? Jotenkin tuntuu, ettei noista peleistä meinaa enään saada niin paljon irti. Pelit maksaa nykyään sen 50-70€ kipale, niin ei niitä ihan hirveästi viitsi pidemmän päälle ostella, varsinkaan jotain offline-pelejä. Jos ostan jonkun NHL-pelin, niin siitä saa rahan edestä pelattavaakin, kun sitä pystyy hakkaamaan onlinessä. Sen sijaan pelit joiden ainoa viihde on offline-pelaaminen nostavat aina kysymyksen onko peli sen arvoinen. Jos peli maksaa 50-70 euroa ja sitä hakkaa sen 20-40 tuntia, niin on se minun mielestäni aivan liikaa, varsinkaan kun pelin uudelleen läpipelaamisessa ei ole (ainakaan minulle) mitään viihdearvoa.

Konsolin arvohan olisi kohdillaan, jos ostaisin siihen uuden änärin ja pelaisin sitä yhtä paljon kuin tähän mennessä. Mutta tässä onkin se suurin ongelma: en tiedä haluaisinko ostaa uutta NHL-peliä vaikka konsolina olisi Xbox 360. Pelisarjan ongelma on pelattavuus ja pelin kehittyminen. Lätkäpeliin ei voi lisätä paljon uusia ominaisuuksia, mutta pelattavuudeltaan peli on niin ailahteleva ja välillä (itseasiassa aivan liian usein) liikaa tuurista kiinni, joka ei sovi kilpailuhenkiseen peliin.

Vähän siis mietityttää tuo uusi konsolisukupolvi. Kiinnostaisi, mutta jos pelit jo itsessään ovat siinä rajamailla, että haluaako niistä sitä 50-70 euroa pulittaa, niin vielä vähemmän kiinnostaa hankkia 400-550 euron konsoli niiden pelien pelaamiseen. Mutta saapi nähdä, kyllä sen saatan ostaakin jossain vaiheessa.
Myhvatte kirjoitti:pitäisi kai olla iloinen että Cena ei pistänyt sekä Lesnaria että Rollinsia taputtamaan, pukenut molempia mekkoihin ja pannut p*****seen, samalla vitsaillen Summerslamin beatdownista.

Merovingi

Viesti Kirjoittaja Merovingi » Ke 04.12.2013 02:33

Minulla on tässä tullut myös uuden sukupolven konsolikuume. Ei, en tarkoita PS4:sta tai Xbonea, vaan käsikonsoleiden uuden sukupolven edustajaa eli Nintendon 3DS:ää. Pari viime kuukautta jo miettinyt, että voisi käsikonsolin hankkia, koska tulee matkusteltua ja olisi mukava pelata Pokemoneita kunnolla pitkästä aikaa. Ja nyt jopa netissä muita ihmisiä vastaan, kiitos nykyajan.

Parilla kaverilla jo 3DS on ja kun hintoja katselee, niin ei 3DS:ää ole todellakaan hinnalla pilattu. Pelattavaa riittää myös varmasti, koska sillähän toimii DS:n pelit, jotka olen missannut täysin. Eli pelkistä DS:n ja 3DS:n Pokemoneista saa jo pirusti pelattavaa, jonka lisäksi löytyy varmasti kaikkea muuta mukavaa.

Ei muuta kuin rahaa säästöön ja ensi vuoden puolella 3DS hankintaan.
hevosen k**pä

Dedu

Viesti Kirjoittaja Dedu » Ke 04.12.2013 04:25

Merovingi kirjoitti:Minulla on tässä tullut myös uuden sukupolven konsolikuume. Ei, en tarkoita PS4:sta tai Xbonea, vaan käsikonsoleiden uuden sukupolven edustajaa eli Nintendon 3DS:ää. Pari viime kuukautta jo miettinyt, että voisi käsikonsolin hankkia, koska tulee matkusteltua ja olisi mukava pelata Pokemoneita kunnolla pitkästä aikaa. Ja nyt jopa netissä muita ihmisiä vastaan, kiitos nykyajan.

Parilla kaverilla jo 3DS on ja kun hintoja katselee, niin ei 3DS:ää ole todellakaan hinnalla pilattu. Pelattavaa riittää myös varmasti, koska sillähän toimii DS:n pelit, jotka olen missannut täysin. Eli pelkistä DS:n ja 3DS:n Pokemoneista saa jo pirusti pelattavaa, jonka lisäksi löytyy varmasti kaikkea muuta mukavaa.

Kannattaa myös lueskella arvioita noin ylipäätään laitteesta. Itsekin nyt odottelen jonkinaikaa, kun en tällähetkellä uutta konsolia tarvitse. Vahvasti näyttäisi siltä, että siirtyisin Xboxin puolelta PlayStationille, eli PS4 on tällä hetkellä todennäköisempi hankinta kuin Xbox One. Seurailen kuitenkin jonkinaikaa minkälaisia arvosteluja ja huomioita konsolit saavat käyttäjiltä, sekä miten konsolit noin ylipäätään toimivat.
Myhvatte kirjoitti:pitäisi kai olla iloinen että Cena ei pistänyt sekä Lesnaria että Rollinsia taputtamaan, pukenut molempia mekkoihin ja pannut p*****seen, samalla vitsaillen Summerslamin beatdownista.

Grabbag

Viesti Kirjoittaja Grabbag » Ke 04.12.2013 04:38

On kyllä typerää jos se pitää paikkaansa että PS4 ei tue ollenkaan mitään mediatiedostoja. Menee vähän liian pitkälle tuo "true gaming console" homma. Aion kyllä hommata sen siitä huolimatta, mutta toivottavasti tuet lisätään myöhemmin, sillä muuten PS4 jää paljon vähemmälle käytölle kuin PS3.

Wanhus

Viesti Kirjoittaja Wanhus » Ke 04.12.2013 13:31

Merovingi kirjoitti:Minulla on tässä tullut myös uuden sukupolven konsolikuume. Ei, en tarkoita PS4:sta tai Xbonea, vaan käsikonsoleiden uuden sukupolven edustajaa eli Nintendon 3DS:ää. Pari viime kuukautta jo miettinyt, että voisi käsikonsolin hankkia, koska tulee matkusteltua ja olisi mukava pelata Pokemoneita kunnolla pitkästä aikaa. Ja nyt jopa netissä muita ihmisiä vastaan, kiitos nykyajan.

Itse olen omistanut 3DS:n tässä jo parisen vuotta ja voisin sanoa, että suosittelen. Aikas vähän on tosin noita itse 3DS-pelejä tullut pelattua, mutta DS-pelejä sitten aikas paljonkin. Pokemoneitahan tuolla laitteella voi tahkoa paljonkin. Black/White 2 en ole vielä itse pelannut, mutta ykkösosa on mielestäni paras Pokemonia aikapäiviin. HeartGold/SoulSilver on myös loistava peli ja jos olet joskus muinoin pelannut Goldia/Silveria/Crystalia niin se voi olla myös aika nostalgiapommi.

Vasta 3DS:n kanssa löysin Ace Attorney -pelisarjan, joka on aivan loistava. Se alkuperäinen trilogia on aivan loistava ja, noh, on se Apollo Justice myös ihan jees. Tänä syksynä on 3DS:lle tullu tuo uusin Ace Attorney, jota en tosin vielä ole hankkinut eikä ole kyllä ihan heti hankinnassakaan.

Tuosta 3DS:n hankinnasta vielä, niin kannattaa miettiä minkä niistä hankkii. Noista kun on mitä XL versiota ja 2DS versiota. Itse olen tosi vähän käyttänyt 3DS-peleissäkin tuota 3D-efektiä, kun ei sitä silmä oikein erota, niin juuri tuo Nintendo 2DS olisi hyvä vaihtoehto, jos tuo 3D-efekti ei ole tärkeä.
"If you combined Paul Heyman and Big E, you would have one full haircut"

valkopeura

Viesti Kirjoittaja valkopeura » To 05.12.2013 03:04

Pokemon on todella yksinkertaistettua pskaa, noloa jos joku kakskymppinen pelaa pokemonia. 3ds:lle on esim Fire Emblem joka kai ottaa vähän Pokemonin roolin mutta tarjoaa samankaltaisen pelin jota ihan pystyy pelaamaan. Kiitä Merovingi minua että pelastan sinut pokemonilta :D Oh gawd.
Darien Fawks kirjoitti:Kappas, Mr.Off Topic kävi ulostamassa oikein kunnolla tänne ketjuun. Ihan pakarat heiluivat sitä tehdessä.

zemppari

Viesti Kirjoittaja zemppari » To 05.12.2013 20:28

valkopeura kirjoitti:Pokemon on todella yksinkertaistettua pskaa, noloa jos joku kakskymppinen pelaa pokemonia. 3ds:lle on esim Fire Emblem joka kai ottaa vähän Pokemonin roolin mutta tarjoaa samankaltaisen pelin jota ihan pystyy pelaamaan. Kiitä Merovingi minua että pelastan sinut pokemonilta :D Oh gawd.
Kai jokaisella on oikeus omaan mielipiteeseen? Olisi myös kiva kuulla perusteluja miten tämä Fire Emblem on niin paljon parempi. Ovathan Emblemitkin toki kehuttuja pelejä, mutta kaikille ei uppoa sen tyylinen japsiropellus. Pokemonithan ovat suhteellisen simppeleitä (varsinkin verrattuna monimutkaisempiin ropeihin). Ei joka peliä tarvitse painaa hiki hatussa, vaan joskus voi rentoutua taskumonsteriensa kasvatuksen parissa. Kyllä meikäkin on aina välillä harkinnut DS:n ostoa ihan vaan Pokemonien takia.
ZSJ is God

valkopeura

Viesti Kirjoittaja valkopeura » To 05.12.2013 20:39

zemppari kirjoitti:Pokemonithan ovat suhteellisen simppeleitä (varsinkin verrattuna monimutkaisempiin ropeihin). Ei joka peliä tarvitse painaa hiki hatussa, vaan joskus voi rentoutua taskumonsteriensa kasvatuksen parissa.
Tämän takia niitä ei pitäisi pelata. Pokemon pelien tarkotus on olla lapsille etappi, että niitä pelaamalla pystyy siirtymään monimutkasempiin ropeihin, jos vielä ennen niitä pelattaessa ei riitä rahkeet moiseen. Usein ropeja juuri pelaa sentakia että niitä on rentouttava pelata. Ärsyttää vaan itseäni tuo pokemonin suosio aikuistenkin parissa kun itse pidän pelejä täysin pskoina enkä saa mitään mielihyvää niitä pelatessa ja vielä kun niitä pelaa aina sellaset casualpelaajat jotka on vaikkapa käyny tarkkailukoulun ja joille muiden ropejen alkukynnys on liian monimutkainen aloitettavaksi.
Darien Fawks kirjoitti:Kappas, Mr.Off Topic kävi ulostamassa oikein kunnolla tänne ketjuun. Ihan pakarat heiluivat sitä tehdessä.

Stefa

Viesti Kirjoittaja Stefa » To 05.12.2013 21:03

valkopeura kirjoitti:
zemppari kirjoitti:Pokemonithan ovat suhteellisen simppeleitä (varsinkin verrattuna monimutkaisempiin ropeihin). Ei joka peliä tarvitse painaa hiki hatussa, vaan joskus voi rentoutua taskumonsteriensa kasvatuksen parissa.
Tämän takia niitä ei pitäisi pelata. Pokemon pelien tarkotus on olla lapsille etappi, että niitä pelaamalla pystyy siirtymään monimutkasempiin ropeihin, jos vielä ennen niitä pelattaessa ei riitä rahkeet moiseen. Usein ropeja juuri pelaa sentakia että niitä on rentouttava pelata. Ärsyttää vaan itseäni tuo pokemonin suosio aikuistenkin parissa kun itse pidän pelejä täysin pskoina enkä saa mitään mielihyvää niitä pelatessa ja vielä kun niitä pelaa aina sellaset casualpelaajat jotka on vaikkapa käyny tarkkailukoulun ja joille muiden ropejen alkukynnys on liian monimutkainen aloitettavaksi.
Hassua. itehän nautin Pokemonien yksinkertaisuudesta, ja niitä on rentoa hakata sillon tällön. Ja pidän myös monimutkasemmista ropeista. Miten tämä on mahdollista?

v***u että Dark Souls on koukuttava.

EDIT: Viesti nro 900. Hurjaa.

valkopeura

Viesti Kirjoittaja valkopeura » To 05.12.2013 21:10

Stefa kirjoitti:
valkopeura kirjoitti:
Hassua. itehän nautin Pokemonien yksinkertaisuudesta, ja niitä on rentoa hakata sillon tällön. Ja pidän myös monimutkasemmista ropeista. Miten tämä on mahdollista?

v***u että Dark Souls on koukuttava.

EDIT: Viesti nro 900. Hurjaa.
Mistä sä nyt et pitäisi?? Mutta oikeesti en ymmärrä mitä jotkut saa pokemonin pelaamisesta koko peli ihan tylsää grindiä joka vielä on yksinkertaista ja sisältää harvinaisen vähän mitään kehittämiseenkään liittyviä koukkuja että niitä pokemoneja olisi ollenkaan kiva kehittää.
Kerrohan ihmeessä Dark Soulsista lisää jos tohdit on kiva aina lukea sellaisista peleistä jotka on esim Offarin tason yläpuolella. Demon's Soulsissa ainakin oli Onimushan käyttöliittymä about täysin.
Mikä tekee Dark Soulsin pelaamisesta kivaa ja mikä motivoi jatkamaan pelaamista?

MR.Off Topic

Viesti Kirjoittaja MR.Off Topic » To 05.12.2013 21:23

Stefa kirjoitti:v***u että Dark Souls on koukuttava.
Dark Souls on aina herättänyt kiinnostusta itsestäni tai no ei oikeastaan, mutta siitä lähtien, kun luin armeijassa jostain lehdestä Dark Soulsin tekijän haastattelua, jossa puhuttiin enemmän Dark Souls kakosesta. Pitäisi jossain vaiheessa hommata, vaikka Steamistä, jos on isossa alennuksessa tosin epäilyttää pyörittääkö oma kone tätä. Toki 'boxi on myös mahdollisuus ja toisaalta saattaisi lähteä halvalla Gamestopista, kun pelissä vissiin on aikamoinen rage quit elementti olemassa. Oon hiukan kuullu/lukenu, että pelissä on muutama varsin trollaus kohta olemassa. Mutta lähinnä peli kiinnostaa sen vuoksi, että taistelujärjestelmä ollaan tehty haastavaksi.

Tällä hetkellä itellä hakkauksessa Arkham City. Mut eipä kerkeekään selittämään siitä.
GOD OF ALERT Heeelp meee

Tajunnan Rakennelmia

Stefa

Viesti Kirjoittaja Stefa » Pe 06.12.2013 03:55

MR.Off Topic kirjoitti:
Stefa kirjoitti:v***u että Dark Souls on koukuttava.
Dark Souls on aina herättänyt kiinnostusta itsestäni tai no ei oikeastaan, mutta siitä lähtien, kun luin armeijassa jostain lehdestä Dark Soulsin tekijän haastattelua, jossa puhuttiin enemmän Dark Souls kakosesta. Pitäisi jossain vaiheessa hommata, vaikka Steamistä, jos on isossa alennuksessa tosin epäilyttää pyörittääkö oma kone tätä. Toki 'boxi on myös mahdollisuus ja toisaalta saattaisi lähteä halvalla Gamestopista, kun pelissä vissiin on aikamoinen rage quit elementti olemassa. Oon hiukan kuullu/lukenu, että pelissä on muutama varsin trollaus kohta olemassa. Mutta lähinnä peli kiinnostaa sen vuoksi, että taistelujärjestelmä ollaan tehty haastavaksi.

Tällä hetkellä itellä hakkauksessa Arkham City. Mut eipä kerkeekään selittämään siitä.
Osta ihmeesä. Ja just se oli mm. Xbox livessä ja Steamissa alessa, homo. Suosittelen suuresti.

Valkopeura, selittelen ku huvittaa. Tällä hetkelä oon liian pöhnässä siihe

MR.Off Topic

Viesti Kirjoittaja MR.Off Topic » Pe 06.12.2013 11:28

^ Joulunahan on steamin jouluale niin voisi siitä napata, jos halvalla saa ja rahaa jää joululahjojen jälkeen.

En ole Arkham Cityä juuri kerennyt pelailemaan, jotain puolitoistatuntia. Siihen asti, että Jokeri tyrmäsi bätmiksen. Peli on vaikuttanut erinomaiselta tähän asti ja kaikessa on isompi tuntu. Taistelusysteemi on monimutkaisempi ja haastavampi, mutta toisaalta tarjoaa sinulle enemmän työkaluja. Stealth ei vielä ole ainakaan tuntunut juuri erilaiselta, mutta se luultavasti saa muutoksia pelin edetessä. Kaiken kaikkiaan kaikessa tosiaan ihan riddlerin chalengeista, aiemmin mainitsemiini, gadgetit ovat lisääntyneet yms yms. Hyvä fiilis tästä tällä hetkellä.
GOD OF ALERT Heeelp meee

Tajunnan Rakennelmia

Smark

Viesti Kirjoittaja Smark » Ma 09.12.2013 14:46

Gran Turismo 6 on ehkä ostoslistalla, mutta arvostelut eivät vakuuta. Onko vitosesta menty eteenpäin, junnattu paikallaan vai otettu jopa takapakkia? Joku on sen todennäköisesti täältäkin jo hankkinut, eli mikä on omakohtaisten kokemustenne perusteella tuomio.. kauppaan vai Xbonea ja Forzaa odottelemaan?
Darien Fawks kirjoitti:Provoatteko JDubille, vai oletteko oikeasti tuota mieltä?
You want the best? Here I am. Kuva

Mr.Perfekt

Viesti Kirjoittaja Mr.Perfekt » Ma 09.12.2013 17:38

Ei ainakaan eteenpäin Gran Turismo 5'sta olla menty. Ei pysty ostamaan käytettyjä autoja, AI on todella huono (ajavat jonossa eivätkä edes yritä ohitella toisiaan), graafisesti ei ole paljoa (jos ollenkaan) menty eteenpäin eikä ajaminenkaan kovin kummoista ole.

valkopeura

Viesti Kirjoittaja valkopeura » Ma 09.12.2013 21:04

Kattelin tuossa gameplay videoita Final Fantasy 14 Realm Rebornista. Himottaa taas joku morppi ja ainoot vaihtoehdot jotka on käyny mielessä on tuo ja Wow. Sillon kun ff11 ilmesty ja olin ihan snadi pelasin sitä 1kk muistan että oli tosi vaikea alottaa. Tyyliin kun valitsin healerin niin alkupaikassa yhen vihun tapossa meni hirveä vaiva, sitten peli ei ollenkaan neuvonut mitä pitää tehä, oli siellä mailmassa ihan tyhjänpanttina tajuumatta mistään mitään. No uusien Final Fantasyjen tekijöiden morpista en odota mitään niin en voi kyllä pettyäkkään. Kuitenkin kun katoin noiden jotain instance menoo niin näytti se aika vauhdikkaalta, hienolta ja kivan näköseltä. Kyllä on otettava riski...

Merovingi

Viesti Kirjoittaja Merovingi » Ma 09.12.2013 23:59

Dark Soulsista sellainen vinkki kaikille sen ostamista harkitseville ettei sitä kannata missään nimessä hommata tietokoneelle, jos sinulla ei ole Xboxin ohjainta koneeseen laittaa. Kyseisen pelin näppäinohjaimet ovat nimittäin pahamaineisen surkeat, jopa niin surkeat, että Steam varoittaa niistä ja kehottaa konsoliohjaimen omistukseen.

Pokémonin sanominen yksinkertaiseksi on aika hauskaa. Ymmärrän kyllä mitä sillä haetaan takaa, sillä voihan sen vetää aika yksinkertaisella asenteella läpi, mutta siitä voi myös saada todella monimutkaista ja aikaa vievää puuhaa. Etenkin se sellaiseksi muuttuu, jos haluaa tosissaan pärjätä muita ihmisiä vastaan netin kautta pelatessa. Siellä vedetään aika häröä optimointia ja minmaxausta, jossa kärsimättömämpi luovuttaa nopeasti.

Jos sellaiset termit kuin Effort Value, Nature, Individual Value, Breeding ja Tiers eivät ole tuttuja, niin perehtykää jos huvittaa. Se kertoo, kuinka häröä Pokémon voi yksinkertaisen pintansa alla olla.

IV:t esimerkiksi määrittävät millaisen arvon taskuhirviösi saa statseihin - siis hipareihin, speediin jne. Näitä sitten aletaan minmaxaamaan breedaamalla useita sukupolvia monsuja keskenään, jotta vanhemmille saadaan erinomaiset IV-arvot, jotka sitten toivon mukaan (tähän on olemassa apuja pelin sisällä) periytyvät näiden jälkeläiselle. Tässä samalla pitäisi saada myös sopiva Nature eli luonteenpiirre myös tälle arjalaisen rodunjalostuksen huipentumalle. Mahdollisesti myös poksulle muuten poisolevia liikkeitä. ns. egg moveja, joita Pokemon voi saada toiselta vanhemmaltaan, vaikka poksu ei normaalisti levuttamalla niitä oppisi. Esimerkiksi Charizard ei normaalisti opi Dragon Dance -liikettä, mutta breedauksella se voi sellaisen oppia.

Sairaammaksi tämä menee, kun tajuaa, että poksuja on yhdessä tiimissä kuusi. Roolituksia on useita ja sitten pitäisi olla myös countterit vastustajalle. Pelkästään kuuden Pokemonin saaminen arjalaiseksi huipputuotteeksi vie aikaa - sitten pitäisi vielä saada ne tasolle 100. Mieti kun pitäisi olla mieluusti monta eri tiimikombinaatiota.. Sitten on vielä tuplataistelut, jotka ovat taas ihan oma maailmansa. Yksinotteluissa hyödyllinen poksu voi olla täyttä paskaa kaksintaisteluissa ja päinvastoin.
hevosen k**pä

Phenomenon

Viesti Kirjoittaja Phenomenon » Ti 10.12.2013 00:14

Football Manager 14 ja pari täydellistä hutia hankittu joista en pääse varmaan ikinä eroon. Ja v***u vielä oikein Bossmanilla joten tienaa aika hyvin tälläisessä divariseurassa.

Olen noussut siis jo Valioliigaan, mutta ei näitä uskalla peluuttaa eikä kukaan osta niitä. Lainallekaan ei kelpaa, että seura maksaisi 50% palkasta... Onneksi 18-vuotias argentiinalainen 2.7 miljoonan re-gen on aivan hullu maalihaukka joka chippailee palloa maalivahtien taakse.
Phe-no se on, sai hän suosion
fanilauma perässänsä on jo loputon
Mah-do-ton, ownausputki on
nörttejä lakos, voimansa on rajaton

Koopatroopa

Viesti Kirjoittaja Koopatroopa » Ke 11.12.2013 21:02

Merovingi kirjoitti: Pokémonin sanominen yksinkertaiseksi on aika hauskaa. Ymmärrän kyllä mitä sillä haetaan takaa, sillä voihan sen vetää aika yksinkertaisella asenteella läpi, mutta siitä voi myös saada todella monimutkaista ja aikaa vievää puuhaa. Etenkin se sellaiseksi muuttuu, jos haluaa tosissaan pärjätä muita ihmisiä vastaan netin kautta pelatessa. Siellä vedetään aika häröä optimointia ja minmaxausta, jossa kärsimättömämpi luovuttaa nopeasti.

Jos sellaiset termit kuin Effort Value, Nature, Individual Value, Breeding ja Tiers eivät ole tuttuja, niin perehtykää jos huvittaa. Se kertoo, kuinka häröä Pokémon voi yksinkertaisen pintansa alla olla.

IV:t esimerkiksi määrittävät millaisen arvon taskuhirviösi saa statseihin - siis hipareihin, speediin jne. Näitä sitten aletaan minmaxaamaan breedaamalla useita sukupolvia monsuja keskenään, jotta vanhemmille saadaan erinomaiset IV-arvot, jotka sitten toivon mukaan (tähän on olemassa apuja pelin sisällä) periytyvät näiden jälkeläiselle. Tässä samalla pitäisi saada myös sopiva Nature eli luonteenpiirre myös tälle arjalaisen rodunjalostuksen huipentumalle. Mahdollisesti myös poksulle muuten poisolevia liikkeitä. ns. egg moveja, joita Pokemon voi saada toiselta vanhemmaltaan, vaikka poksu ei normaalisti levuttamalla niitä oppisi. Esimerkiksi Charizard ei normaalisti opi Dragon Dance -liikettä, mutta breedauksella se voi sellaisen oppia.

Sairaammaksi tämä menee, kun tajuaa, että poksuja on yhdessä tiimissä kuusi. Roolituksia on useita ja sitten pitäisi olla myös countterit vastustajalle. Pelkästään kuuden Pokemonin saaminen arjalaiseksi huipputuotteeksi vie aikaa - sitten pitäisi vielä saada ne tasolle 100. Mieti kun pitäisi olla mieluusti monta eri tiimikombinaatiota.. Sitten on vielä tuplataistelut, jotka ovat taas ihan oma maailmansa. Yksinotteluissa hyödyllinen poksu voi olla täyttä paskaa kaksintaisteluissa ja päinvastoin.
Meinasin itsekin kirjoittaa tuosta, mutten jaksanut. Itse pelasin Pokémonia netissä DS:llä ja simulaattori-ohjelmilla (mm. NetBattle, Pokémon Online ja Shoddy Battle) kilpailullisesti parin-kolmen vuoden ajan lukiossa ja aina hymähdän, kun ihmiset sanovat niitä ns. lastenpeleiksi tai yksinkertaisiksi jne. Toki, peleissä on naurettavan helppo vetää ingame, eli salipäälliköt ja Elite 4 läpi pelkästään leveluppaamalla, mutta toisia pelaajia vastaan pärjääminen onkin jo sitten ihan toinen juttu. Itse asiassa Pokémon Emeraldista lähtien myös itse peleihin on laitettu Battle Frontier (taisi olla Battle Subway -nimellä Black/Whitessä), joka tarjoaa jo parhaimmillaan erittäin haastavaa pelaamista ja siellä ei pitkälle pötki randomisti koulutetuilla/kasvatetuilla Poksuilla.

Toisia pelaajia vastaan pelaaminen kilpailullisesti on hyvinkin monipuolista ja vaatii helvetisti suunnittelua, kuten sanoit. Sitten vieläpä ns. hyvien yksilöiden hankkiminen (eli joilla on täydet IV:t jokaisessa statsissa ja oikea nature) ja tuohon päälle vielä EV-kouluttaminen on hyvinkin aikaa vievää ja tarkkaa puuhaa. Jos jotain kiinnostaa enempää niin mm. Smogon-niminen sivusto tarjoaa ihan mielenkiintoista juttua kilpailullisesta Pokémon-pelaamisesta.

Itse kuitenkin lopetin tuon kilpailullisen Pokémonin pelaamisen muutama vuosi sitten kun en pitänyt viidennen ja osittain neljännenkin generaation tuomista uudistuksista enkä siitä mihin suuntaan metagame kehittyi.
Darien Fawks kirjoitti: Etkö ymmärrä, että mielipiteesi on subjektiivinen?

Wanhus

Viesti Kirjoittaja Wanhus » To 19.12.2013 00:24

Walking Dead The Gamen toisen kauden ensimmäinen episodi julkaistiin aiemmin viikolla. Tuli tuo tuossa heti sitten pelattua ja oli se aivan loistavaa matskua kuten ensimmäinen pelikin oli. Tuo siis jatkuu kuta kuinkin siitä, mihin viimeksi jäätiin. Intensiivinen, tunteita herättävä parituntinen tuli vietettyä jälleen tuon parissa ja nyt kieli pitkänä seuraavaa episodia odotellessa. Suosittelen.

Eduardoo

Viesti Kirjoittaja Eduardoo » Ke 25.12.2013 21:18

Steamista saa tänään Left 4 Dead 2:kosen ilmaiseksi.
Yleensä parhaat koomikot napataan YouTuben kommenttikentästä

MR.Off Topic

Viesti Kirjoittaja MR.Off Topic » Ke 25.12.2013 21:53

Eduardoo kirjoitti:Steamista saa tänään Left 4 Dead 2:kosen ilmaiseksi.
Ainoa ongelma, että steam on ainakin itselleni melkoisen jumissa. Nooo kokeillaan, jos saan tuon toimimaan ennemmin kuin myöhemmin.

EDIT: Sitkaan yrittämisen jälkeen olen onnistunut! Win!
GOD OF ALERT Heeelp meee

Tajunnan Rakennelmia

Wanhus

Viesti Kirjoittaja Wanhus » Ke 25.12.2013 22:03

MR.Off Topic kirjoitti:
Ainoa ongelma, että steam on ainakin itselleni melkoisen jumissa. Nooo kokeillaan, jos saan tuon toimimaan ennemmin kuin myöhemmin.

Sama ongelma riivaa täällä. No, ehkäpä se tässä jossain kohtaa suostuu mennä läpi. Ei tässä mikään hätä kyllä ole, nimittäin jos konvertoin ajan oikein niin tuo on tuolla huomiseen klo 18 asti. Jos sitten siihen mennessä. :D

ToNy-MaN

Viesti Kirjoittaja ToNy-MaN » To 26.12.2013 00:48

Wanhus kirjoitti:
MR.Off Topic kirjoitti:

Sama ongelma riivaa täällä. No, ehkäpä se tässä jossain kohtaa suostuu mennä läpi. Ei tässä mikään hätä kyllä ole, nimittäin jos konvertoin ajan oikein niin tuo on tuolla huomiseen klo 18 asti. Jos sitten siihen mennessä. :D
Klo 20:00 asti aikaa. Ei toimi itelläkä steami. error 118 vai mikä olikaan pukkaa. Noh. Tässä odotellessa xboksilaiset ottakaa ilmaiseksi "Wolf among us". Mukavaa menoa "TWD:n" tyyliin.
Arguing on the Internet is like competing in the Special Olympics.
Even if you win, you're still retarded.

Vastaa Viestiin