Suomalaisen urheilun nykytaso

Ai vapaapaini ei juuri nyt nappaa? No puhutaan sitten vaikkapa tv-ohjelmista tai termodynamiikasta.
Griffin

Re: Suomalaisen urheilun nykytaso

Viesti Kirjoittaja Griffin » Ma 17.02.2014 23:10

DeadManWalking kirjoitti:
Griffin kirjoitti:Missään kohtaa et ole pystynyt kertomaan, että miten se konkurssi vaikuttaa siihen, että mies on antanut aika paljon aikaansa näillä projekteille ja suomalaiselle urheilulle.
Mutta kun niillä antamisilla ei loppupeleissä ole juuri hevonvitunvinkulan merkitystä tähän "Suomalaisen urheilun tasoon". Ne syyt ovat ihan jossain muualla, piste.

EDIT:

Tai ainakin oletin että tämän ketjun tarkoituksena oli puhua ihan yleisesti suomalaisen urheilun tasosta, eikä pelkästään suomalaisen koripalloilun tasosta Aleksi Valavuoren tempausten ansiosta.
Edittiin sen verran, että oikeassa olet. Silti, mikä on todella suuri osa urheilua? Aivan, fanit. Mitä Valavuori on tehnyt? Näyttänyt loistavaa esimerkkiä fanikulttuurille. Siinä samalla hän on osoittanut tukeaan joukkueille. Eli täten pyrkinyt olemaan mukana menestyksessä, ja tason nostossa. Mitä muuta? Aivan, ne juniorit. Edelleen, mieti miten iso ja innostava asia se heille on. Mihin näitä junioreita tarvitaan? Aivan, he ovat tulevaisuudessa olemaan osa tätä tason nostoa.

Kukaan nyt tuskin väittää, että näillä olisi negatiivista vaikutusta suomalaiseen urheiluun.

Lyödään nyt vähän vielä totuuksia tiskiin:
- Valavuori ideoi ja toteutti 2010 vuonna Ihan Finaalissa formaatin. Tällöin siis he suuntasivat maajoukkueen mukana Kanadaan.
- Valavuori toimi korisliigassa Hongan joukkueenjohtajana ja markkinointipäällikkönä. Honka voitti tuolloin mestaruuden.
- Valavuoren siirtyessä Torpan Poikiin alkoi jälleen tulla menestystä. Tuolloin Valavuori toi Suomeen NBA-legendat Rodmanin ja Pippenin. Korisliigan katsojaennätys on edelleen ottelussa, jossa Rodman pelasi.
- Liittyessään Biisonilaumaan vuonna 2011, no loppu on historiaa. Pääsarjatasolla debytoiva joukkue on nauttinut siitä asti mainetta ja kunniaa.
- Vuoden urheilumarkkinointiteko 2012 (Bisons)
- Vuoden urheiluteko 2013
- Vuoden urheilukulttuuriteko 2013 (Susijengi-ilmiö)
- Mukana luomassa Nelosen jääkiekko studiota.
- Kisamatkat
- Juniori-leiri
- Osana toteuttamassa 200 000 euron lahjoitusta turvakaukaloihin.

Siinä nyt osa. Oikeasti, kysyn vaan, että eikö Valavuori ole tehnyt mitää? Jos yksi konkurssi vuosien takaa kumoaa tämän kaiken, niin mitä ihmisen pitää tehdä, jotta häntä arvostetaan teoistaan urheilun taustahenkilönä. Muistetaan nyt vielä tuollaiset, että mies auttoi rahallisesti niin sulkapalloilija Ville Långiä, kuin myös taekwondoka Suvi Mikkosta, sekä tätä lupaavaa nuorta salibandy poikaa, jonka kausimaksut hän maksoi.

Dorian

Viesti Kirjoittaja Dorian » Ma 17.02.2014 23:22

Griffin kirjoitti:Edittiin sen verran, että oikeassa olet. Silti, mikä on todella suuri osa urheilua? Aivan, fanit. Mitä Valavuori on tehnyt? Näyttänyt loistavaa esimerkkiä fanikulttuurille.
Voi v***u. Go home, you're drunk. Valavuoren näkemys fanikulttuurista on joukkueen nimen muuttaminen joksikin englanninkieliseksi eläimeksi ja kalliit ulkkarit.

Btw. Susijengi-ilmiön laittaminen Valavuoren nimiin sotii kaikkea hänen omia "arvojaan" vastaan. Nelosen kiekkostudio taas on, noh studio. Kiekon kanssa ei mitään tekemistä.

Eikä nyt tosiaan sillä, että kaikki mitä hän tekee on 100% paskaa, päin vastoin. Tehnyt monia hienoja asioita suomalaisen urheilun eteen. Mutta edelleen suurin osa on pelkkää tyhjää puhetta taikka vedätystä, jossa tyhmiltä kerätään rahat pois.

Hyvä luomaan buumeja? Kyllä.
Hyvä markkinoija? Kyllä.
Urheilua rakastava henkilö? Kyllä.
Hyvä urheilujohtaja? Ei sinne päinkään.
Joku urheilukulttuurin suurlähettiläs? Varmasti omasta mielestään.
Tämä pysyy tässä niin kauan, kunnes seuraavat asiat tapahtuvat:

SM-liiga käy liian pieneksi Jokereille [ ]

Hjallis harkimo suksii vittuun Jokereista [ ]

Joel Armia tekee Olympiakisoissa maalin [ ]

Minä ja DMW istutaan tuopin ääressä [ ]

DeadManWalking
WrestlingAlertin johtava jääkiekkoanalyytikko

Viesti Kirjoittaja DeadManWalking » Ma 17.02.2014 23:29

Niin ja sen Susijengi-ilmiön loi ensisijaisesti kyllä kyseinen koripallomaajoukkue itse, sekä Yleisradio joka näytti ne pelit ilmaiseksi televisiosta. Tämä toi pelit ihmisten tietoisuuteen ja sen tiedon avulla sitä ilmiötä luotiin.

Eikös Suomen korisjengi pärjännyt myös pari vuotta aiemmin ihan hyvin EM-kisoissa? Tuolloinhan pelit tuli maksulliselta Nelonen Prolta, ja jokainen voikin sitten miettiä että oliko niiden pelien ympärillä buumia vai ei.
Riveni kirjoitti:Tämä ei tosin auta siihen että joku Naarajärveläinen luulee olevansa Oulusta (Ja Manchesterista). Eihän sieltä olekkaan kuin se 400 kilometriä Ouluun, vaikka tämän pahamaineisen JYPin kotokunnille on alle 100 kilometriä. 8)
Four passes break any defense

Griffin

Viesti Kirjoittaja Griffin » Ti 18.02.2014 00:46

Anteeksi vain mutta minä en jakanut tuota kyseistä palkintoa. :(

Tässä ei nyt ole päätä, eikä häntää. Minun mielestä se nyt vain on suorastaan typerää kieltää, etteikö mies olisi tehnyt paljon näiden asioiden eteen. Edelleen, ei kukaan järjestä noita leirejä ja reissuja huvin vuoksi. Mies voi mielestänne olla kuinka p****estä tahansa, minä en siihen edelleenkään ota kantaa, mutta puhukoon "faktat" puolestaan. Jos sinulla ei ole tietotaitoa niin ei niitä joukkueita tähtiin ihan tuurillakaan nosteta. Ja alkuperäinen asian ydin oli se, että arvostan sitä, että joku tekee tuollaista. DMW:ltä mielestäni naurettavaa vetää mukaan konkurssit siinä vaiheessa, kun puhe on näistä kyseisistä teoista, joihin konkurssi tai vaikka viisi ei vaikuta millään v***n tavalla. Nyt kun tässä lumipallo lähti vierimään niin tuli kaikki asiat mukaan.
Dorian kirjoitti:
Griffin kirjoitti:Edittiin sen verran, että oikeassa olet. Silti, mikä on todella suuri osa urheilua? Aivan, fanit. Mitä Valavuori on tehnyt? Näyttänyt loistavaa esimerkkiä fanikulttuurille.
Voi v***u. Go home, you're drunk. Valavuoren näkemys fanikulttuurista on joukkueen nimen muuttaminen joksikin englanninkieliseksi eläimeksi ja kalliit ulkkarit.
Mitä v**tua? Tiedät näköjään asioista hyvin paljon. Ensinnäkin, Valavuorella tuskin on nimen kanssa mitään tekemistä. Toiseksi, nimi vaihdettiin, koska ilmeisesti vanha nimi (LoKoKo) ei sopinut uuteen pääsarjatason "imagoon". Edustusjoukkuetta lukuunottamatta muut pelaavat yhä vanhan nimen alla. Ja miksi Bisons? Taitaa tulla paikallisen biisoni tilan mukaan. Jotenkin siihen liittyen anyway.

Olette ihmeen negatiivisiä. Jos joku on yrittänyt parhaansa ja oikeasti tehnyt hienoja juttuja, niin miksi pitää heti aloittaa juuri tuollainen soopa? Ihmiset, jotka tekevät tuollaista ovat muutenkin hyvin vähissä. Ei varmasti pienin syy ole se, että vastaavissa tapauksissa saa aina niskaansa kunnon paskamyrskyn.

Minä en silti tässä tapauksessa tule mieltäni muuttamaan. Olkoot Aleksi Valavuori ihmisenä ja persoonana mitä tahansa, hän on silti tehnyt esimerkillisesti monia hienoja juttuja, joista hän ansaitsee edes vähän kunnioitusta.

Japeet

Viesti Kirjoittaja Japeet » Ti 18.02.2014 01:13

Mitä jos vetäisit vähän henkeä ja vaikka lukisit ne viestit joihin vastaat ennen kuin alat näyttämään ainoastaan ihan v***n vajaalta.

Ensinnäkin: Kukaan ei hyökkää sinua vastaan henkilönä. Alkaa kyrpimään kun jokainen viesti sisältää vähintään yhden "sanoinko että ____?" "en missään vaiheessa sanonut että ____" ja parissa uusimmassa "ei ole minun vikani että ____" -heiton, kun keskustelun pointti ei ole saivarrella siitä kuka sanoi ja mitä sanoi vaan väitellä ja keskustella. Ei ihan hirveästi anna kenellekään että vastapuolen argumentti kumotaan puolivillaisella "No itseasiassa en sanonut noin" -kommentilla.

Toiseksi: Kukaan ei ole myöskään vähätellyt Aleksi Valavuoren panosta suomen urheiluskenessä. Se että jokaisen junnun kiinnostusta urheiluun ei pistetä Valavuoren niskaan ja että tätä ei ylistetä urheilukenttien messiaana ei tarkoita että tämän tekoja vietäisiin jotenkin pois. Nelosen aamun lastenohjelmien mustavalkoinen maailma harvemmin pätee oikeassa elämässä, jossa ihminen voi sekä tehdä paljon että jauhaa tyhjiä lupauksia.

Varsinaiseen aiheeseen liittyen (tai en tiedä kuinka paljon liittyy kun puhtaan kosmeettinen seikka kuitenkin) on se että suomalaisten urheilujoukkueiden nimeäminen ei ole oikein hallussa. Joko ollaan vaivaannuttavia (Rajaritarit, Korikobrat) tai sitten koitetaan kuulostaa tosi siisteiltä ja kosmopoliiteilta ja ollaan silti vaivaannuttavia (Butchers, Bisons, Crocodiles). Tietty joukkeilla on perinteitä ja historiaa ja sen sellaista, tällaisen urheilua hyvin vähän seuraavan silmiin nuo vaan iskevät ikävästi.

DeadManWalking

Viesti Kirjoittaja DeadManWalking » Ti 18.02.2014 09:47

Eikös muuteen Biisoneiden nimi ole virallisesti Nilan Bisons? Nilan on muuten tanskalainen lämmitys- ja ilmanvaihtojärjestelmiä valmistava yritys. En tiedä teistä, mutta omasta mielestäni vähintäänkin arveluttavaa myydä seuran nimi tanskalaiselle yritykselle.
Riveni kirjoitti:Tämä ei tosin auta siihen että joku Naarajärveläinen luulee olevansa Oulusta (Ja Manchesterista). Eihän sieltä olekkaan kuin se 400 kilometriä Ouluun, vaikka tämän pahamaineisen JYPin kotokunnille on alle 100 kilometriä. 8)

Griffin

Viesti Kirjoittaja Griffin » Ti 18.02.2014 11:20

Aluksi DMW:lle, että on kyllä. Ilmeisesti aika iso sponsori sopimus. Nilan on kuitenkin mukana vain korisliigassa. Europeleissä joukkue kulki pelkkä Bisons nimellä. Kuulin tuolloin huhua, että aikamoisella summalla olisi voinut joku ostaa nimen tuon eurocupin peleihin. Yllätävän paljon on muitakin sponsoreita isolla summalla mukana. Näiden tuella tällä hetkellä ilmeisesti suunnittellaan myös omaa hallia. Käsittääkseni kyseessä ei ole mikään pikku projekti, koska mukana tukemassa on myös paljon paikallisia tahoja. Ihan yksityisistä henkilöistä lähtien...

Sanoin tuon, etten minä ole palkintoa jakanut siksi, koska kuulosti siltä, että luullaan minun olevan sitä mieltä. Olen täysin samaa mieltä siitä asiasta, että Valavuori ei luonut Susijengin hypeä, vaan susijengi itse. Ja kyllä, jos sanomisiani vääristellään niin voin kysyä, että missä kohtaa olen niin sanonut. Jos se saa sitten näyttämään vajaalta niin voih.. En ole kumonnut vastapuolen argumenttia tuolla tavalla, vaan olen oikaissut jos sanomiani vääristellään.

Ja edelleen: Olen sanonut tämän jo monta kertaa. Aloitus postauksessa mainitsin Valavuoresta. Ei kenenkään pidä pitää häntä urheilukenttien messiaana. En pidä minäkään. Mainitsin tuolloin, että arvostan sitä miten joku jaksaa ja viitsii tehdä tuollaisia juttuja. Ja näitä juttuja pidän varsin hyvinä koko urheiluskenelle. Ei sillä, että ne vaikuttaisivat koko urheiluskeneen mutta se, että joku näyttää esimerkillistä mallia. Väittelyhän alkoi siitä, kun omista pohdinnoistani DMW kommentoi siten, että Valavuorella on takanaan konkurssi. Ja että miehen teot ovat isot puheet ja juuri nämä konkurssit. Missään vaiheessa väittelyä DMW ei edelleenkään ole antanut perustetta sille, että millä tavoin nämä konkurssit vaikuttavat näihin tempauksiin. DMW veti mukaan sen, että Valavuoren kaltaisen ihmisen, jolla on takanaan konkurssi, ei pitäisi saada olla minkään tason urheilujohtaja. Siitä en sitten tiedä, että onko Valavuoresta siihen, mutta sen tiedän, että konkurssin ei tuohon pitäisi vaikuttaa. DMW itse sanoi, että kaikki tekevät virheitä. Valavuori on itse haastattelussa todennut, että välillä mentiin tosi lujaa. Ja silloin mentiin lujaa myös seinään. Urheilujohtamisessa puhutaan tärkeistä ja isoista asioista. En usko, että kukaan lähtisi leikkiin uudelleen konkurssin jälkeen, ellei hän olisi ottanut opikseen. Enkä muutenkaan ymmärrä ajatusta siitä, että miten konkurssin tehnyt ihminen on sitten niin huono. Suljetaan nyt Valavuori pois. Jos seura tekee konkurssin ja alamäki on valtaisa. Fyrkat loppuvat ja pian kaikki. Tarkoittaako tässä tapauksessa se sitä, että kyseinen henkilö, joka kantoi vastuuta ei voisi enään koskaan palata näiden asioiden pariin? Vai onko tässä vain kyse Valavuoren suuruudenhulluudesta? Tiedän, että sitä on. Persoonana hän vaikuttaa juuri siltä, että mennään tuhatta ja sataa, ja pohditaan vasta sitten. Siltikin olisi älytöntä, jos hän ei olisi ottanut opikseen yhden joukkueen kaatumisesta. Luulisi, että tuolla saralla hänestä olisi tullut viisaampi kantapään kautta.

Otsikoksi olisi varmaan sopinut paremmin nykytilanne, kuin taso. Toivoin hyvää keskustelua ja sitähän syntyi. Mainitessani Valavuoren nimenkin, tiesin, että joku tässä saadaan aikaiseksi. Mies osaa kyllä herättää tunteita, niin puolesta, kuin myös vastaan. Itsessään tuntuu, että herra on yksi iso kysymysmerkki. DMW otti esiin tuon työryhmän, jossa ainakin Kojonkoski on. Tuohon joku voisi selventää tietämättömälle, että ketä muita siellä on ja mikä oikeastaan on heidän toimenkuvansa. Itse en tuohon ole sen enempää perehtynyt. Pidän kuitenkin hyvänä asiana, että on oikeasti ihmisiä, jotka näitä asioita pohtivat. Ehkä se joskus palkitaan. Totuus on kuitenkin se, että pohja on kunnossa. Silti Suomi on monessakin asiassa perässä monia maita. Enkä näkisi, että tilannetta ainakaan helpottaa jatkuvasti negatiivisessä valossa esitetty johto. Viittaan tällä mm. nyt olleeseen juttuun, jossa tämä Hongan valmentaja sai potkut ja rankkoja syytöksiä. Astuessaan esiin hän kuitenkin itse kertoi, että seuran puolelta on jääneet esimerkiksi palkat hoitamatta.

DeadManWalking

Viesti Kirjoittaja DeadManWalking » Ti 18.02.2014 11:46

Griffin kirjoitti:Missään vaiheessa väittelyä DMW ei edelleenkään ole antanut perustetta sille, että millä tavoin nämä konkurssit vaikuttavat näihin tempauksiin.
Ja vastaavasti sinä et ole antanut mitään perustetta sille, että MILLÄ v***n TAVALLA NÄMÄ TEMPAUKSET VAIKUTTAVAT SIIHEN SUOMALAISEN URHEILUN NYKYTASON ISOIMPAAN ONGELMAAN, ELI RAHANPUUTTEESEEN, HUONOON HARJOITTELUUN JA SIIHEN ETTEI VALMENNUKSEEN PANOSTETA TARPEEKSI?

Jäikö vielä epäselväksi? Sinä itse viet tämän keskustelun jatkuvasti epäolennaiseen asiaan, eli alat listaamaan näitä Valavuoren järjestämiä tosi fantsuja fanimatkoja, vaikka edelleenkään näillä ei ole mitään merkitystä siihen ruohonjuuritason ongelmaan, jotka ovat harjoittelu ja valmennus, sekä hieman ylempänä sitten resurssit ja raha sekä niiden jakaminen ja kohdistaminen oikein.
DMW veti mukaan sen, että Valavuoren kaltaisen ihmisen, jolla on takanaan konkurssi, ei pitäisi saada olla minkään tason urheilujohtaja.
Ja voi nyt v***u taas, puhut sanojen vääristelystä, ja nyt itse piereskelet näppikseltäsi tällaista. Minähän en ole sanonut etteikö Valavuori voisi puuhastella urheilun kanssa ihan mitä itseään lystää, olen vaan ottanut joissain määrin kantaa siihen että en halua Valavuorta esimerkiksi tällaiseen huippu-urheilun muutostyöryhmään, tai muutenkaan sellaiseen rooliin jossa nimenomaan etsitään ja tehdään ratkaisuja sen suomalaisen huippu-urheilun kehittämiseksi.
DMW otti esiin tuon työryhmän, jossa ainakin Kojonkoski on. Tuohon joku voisi selventää tietämättömälle, että ketä muita siellä on ja mikä oikeastaan on heidän toimenkuvansa.
Siinä alkuperäisessä HuMu:ssa oli Kojonkosken lisäksi Tapio Korjus, Erkka Westerlund, Leena Paavola ja Jukka Pekkala. HuMu:n tarkoitus on yksinkertaisesti löytää keinot siihen, että Suomesta tulee vuoteen 2020 mennessä Pohjoismaiden paras urheilumaa sekä tulosten että toiminnan tehokkuuden kannalta.

Tuon alkuperäisen HuMu:n tarkoitus oli nimenomaan löytää ne keinot tähän, ja nyt tästä eteenpäin Mika Kojonkoski johtaa Olympiakomitean huippu-urheiluyksikköä, jonka tehtävä on sitten käytännössä hoitaa tämä.

Griffin

Viesti Kirjoittaja Griffin » Ti 18.02.2014 13:25

Ei. Ei. Ei j******ta. Jälleen vastasit vain vastakysymyksellä. Ja se vastakysymyskin on ihan paskaa, koska kukaan ei ole missään kohta väittänyt tuollaista. Ei todellakaan. Sanoohan sen nyt jo järkikin, ettei Valavuoren reissuilla tehdä mitään hyvää valmennukselle tai rahatilanteelle. Väännetään taas rautalangasta, että olen sanonut näiden vaikuttavan positiivisesti JUNIOREIHIN. Heille hienoja kokemuksia, joka toivon mukaan lisää heidän innostusta lajia kohtaan. Ja positiivisesti myös joukkueisiin, koska sitä kannustusta tuskin on ikinä liikaa. Saatikaan silloin, kun pelataan ulkomailla arvokisoja. Eihän nyt s****na sadan juniorin matka kisoihin vaikuta valmennukseen millään tavalla. En tiedä mistä sinä näitä keksit, koska voit selata vaikka koko ketjun läpi, missään ei olla sanottu, että näin olisi. Ei rahan eikä valmennuksen suhteen. Tuo on ihan täyttä paskaa.

Jäikö vielä epäselväksi kysyit.. No itseasiassa jäi, pahasti. Tuo caps lockkauksesi ei liittynyt mitenkään mihinkään. Ja edelleenkään en saanut vastausta vaan vastakysymyksen. Nyt minä vastasin, joten ole hyvä ja vastaa sinä: Menettääkö Valavuoren tempaukset arvonsa, koska mies on ollut osa konkurssia vuosia vuosia sitten? En koe vieväni keskustelua epäolennaiseen asiaan jos alunperin itse mainitsin siitä miten hienoa on, että joku järjestää moisia juttuja. Sinä itse heitit epäolennaisin argumentin Valavuoren konkurssista, joka ei minun alkuperäiseen kommenttiini liittynyt millään tapaa.

Enkä kyllä jauhanut paskaa siitä, ettetkö sanonut, ettei Valavuoren kaltaisen pitäisi olla missään johdossa. Jossain kohtaa mainitsit miten hän luultavasti tulee kaatamaan Biisonitki ja taisit siinä mainitakkin, ettei tuollaista pitäisi mihinkään organisaation johtoon päästää. Eli kyse ei ollut pelkästä muutosryhmästä. Ja edelleenkään en väitä, että Valavuoren pitäisi olla osa muutosryhmää.

Okei, tuo HuMu nyt selveni. Hyvä, että on sentään "realistinen" tavoite, koska vuodessa tai kahdessa ei hirveätä muutosta tehdä. Itse en ole hirveästi perehtynyt hiihtolajeihin, mutta olenko väärässä jos väitän Norjan olevan tällä hetkellä ylivoimainen ykkönen? Painotan nyt, että hiihtolajeista tiedän oikeasti todella vähän. Tuossa kyllä voi olla hieman työnsarkaa mutta pitkäjänteisellä kehityksellä varmasti kiinni kurottavissa.

DeadManWalking

Viesti Kirjoittaja DeadManWalking » Ti 18.02.2014 13:46

Griffin kirjoitti:Tuo caps lockkauksesi ei liittynyt mitenkään mihinkään.
Topicin nimi = Suomalaisen urheilun nykytaso. Caps lockauksessani mainitsen, että suurimmat ongelmat ovat rahanpuute, harjoittelun huon taso ja ettei valmennukseen panosteta tarpeeksi. Jos se ei liity tähän aiheeseen mitenkään, niin en jatka tätä keskustelua kanssasi enempää.
Menettääkö Valavuoren tempaukset arvonsa, koska mies on ollut osa konkurssia vuosia vuosia sitten?
Niin, eihän niissä tempauksissa ole mitään vikaa, mutta kun ne eivät vaan vie sitä ongelmaa pois noista aiemmin mainituista asioita. Saahan niitä tempauksia järjestää vaikka Jeesus Nasaretilainen, mutta kun edelleenkin ne ongelmat ovat muualla.
Enkä kyllä jauhanut paskaa siitä, ettetkö sanonut, ettei Valavuoren kaltaisen pitäisi olla missään johdossa. Jossain kohtaa mainitsit miten hän luultavasti tulee kaatamaan Biisonitki ja taisit siinä mainitakkin, ettei tuollaista pitäisi mihinkään organisaation johtoon päästää.
Kirjoitin, että en ihmettelisi jos Valavuori tulee ajamaan Bisonsin konkurssiin. Lisäksi mainitsin aiemmin, että Valavuori ajoi jo suurudenhuulludellaan yhden koripalloseuran konkurssiin. Sen jälkeen mainitsin, että tällaisia henkilöitä en halua nähdä huippu-urheilun muutostyöryhmästä vastaavissa elimissä. Sen sijaan en ole sanonut etteikö Valavuori voisi puuhastella omissa piireissään ihan mitä tahansa ja puolestani kaveri voi järjestää fanimatkojaan vaikka kuuhun.

Seuraavan kerran kun alat väittämään että olen muka kirjoittanut jotain, niin tarkista ensin ihan suoraan mitä olen kirjoittanut ja käytä vaikka sitä quote-toimintoa. Mutta älä koskaan - toistan - KOSKAAN ala väittämään että olen maininnut jotain sellaista, mitä en ole kirjoittanut, tuliko nyt s****na selväksi?

Japeet

Viesti Kirjoittaja Japeet » Ti 18.02.2014 14:09

Griffin kirjoitti: olen sanonut [Valavuoren reissujen] vaikuttavan positiivisesti JUNIOREIHIN. Heille hienoja kokemuksia, joka toivon mukaan lisää heidän innostusta lajia kohtaan. Ja positiivisesti myös joukkueisiin, koska sitä kannustusta tuskin on ikinä liikaa. Saatikaan silloin, kun pelataan ulkomailla arvokisoja. Eihän nyt s****na sadan juniorin matka kisoihin vaikuta valmennukseen millään tavalla.
En ole perillä Valavuoresta tai miehen muista "tempauksista", mutta väitän että sadan junnun kustantaminen kisoja katsomaan ei ole kovin arvokas reissu urheilun kannalta. Hieno kokemus junnuille varmasti, mutta nuorille pelaajille monille urheilu on vain kiva harrastus, joka lopetetaan sitten kun rahat tai aika ei enää riitä (tässä vaikuttaa tietysti vanhempien panos, junnujen ikä ja muut pelaajasta itsestä riippumattomat syyt). On aika utopistista ajatella että parin viikon matka isojen poikien peliä katsomaan vähentäisi tätä lopettajien määrää, erityisesti kun aika pieni otanta kuitenkin loppupeleissä sinne reissuun pääsee. Ja koska tykkäät niin paljon saivarrella ja huomautella mitä olet ja et ole sanonut niin todettakoon vielä että osaan lukea. Tiedän siis että et ylläolevassa lainauksessa sano reissujen vähentävän lopettamista. Tämä on oma tulkintani joka pohjautuu a) mainitsemaasi "lisää [junnujen] innostusta lajia kohtaan" -pätkään, ja b) 20 sekunnin pohdiskeluun jonka aikana tulin siihen tulokseen että tuo on ainoa tapa millä tuommoiset reissut voisivat junnuihin vaikuttaa.

Tirkka

Viesti Kirjoittaja Tirkka » Ti 18.02.2014 14:55

Suomen urheilun ongelma:

1. Urheiluun käytettävistä rahoista aivan valtavasti liian suuri osa menee urheilujohtajien palkkoihin ja organisaatioiden ylläpitoon, kuten nyt vaikkapa tähän Huippu-urheilun muutostyöryhmään.

2. Suomalaisilla on tapana haukkua maankoloon urheilijat (nuoretkin), jos he eivät menesty arvokisoissa/maailmancupissa/missälie. Tämä aiheuttaa ylimääräisiä paineita jolloin urheilijoiden on paljon vaikeampaa keskittyä tekemään parhaan mahdollisen suorituksen kovassa paikassa. Pää ei kestä kun pelätään yleisön reaktiota niin epäonnistumisen kuin onnistumisenkin kohdalla; onnistuminen kun tuo mukanaan ylisuuren kiinnostuksen joka taas haittaa urheilijan keskittymistä olennaiseen.

3. Suomalaisilla ei ole onnistumisen kulttuuria yhtään missään asiassa. Siinä missä taöloudessa ei osata markkinoida tuotteita yhtä hyvin kuin Ruotsissa, niin urheilussa ei osata voittaa kuten Ruotsissa.

Ratkaisut näihin:

1. Heitetään ylimääräiset urheilujohtajat vittuun ja turhat organisaatiot pois. Tähän nyt käytettävä raha käytetään vaikkapa liikunnanopettajien tai muiden ruohonjuuritason toimijoiden kouluttamiseen jotta lahjakkaimmat nuoret saataisiin ohjattua liikuntaharrastusten pariin. Tämän kautta saataisiin lisää nuoria lahjakkaita urheilijoita peliin. Tämän jälkeen sitten voitaisiin alkaa katselemaan niitä ammattitaitoisempia valmentajia niiden lajiominaisuuksien parantamiseen, lajien rajat ylittäen.

2. Jos nyt vaikka media koettaisi olla huoraamatta klikkejä nuorten urheilijoiden epäonnistumisilla ja "epäonnistumisilla" ja uutisoitaisiin mieluummin vaikka urheilujohtajien epäonnistumisesta luoda parhaat menestymisen edellytykset niille urheilijoille. Ja sitten jos puitteet saataisiin kuntoon niin sitten voi uutisoida niistä onnistumisista ja siitä miten taas muutama turha urheilujohtaja sai kenkää.

3. No, tätä on vaikea korjata muulla kuin menestyksellä.
All your message are belong to me.

I dont always win... but when I do, it's PPV-veikkaus (2005, 2015).

DeadManWalking

Viesti Kirjoittaja DeadManWalking » Ti 18.02.2014 15:01

Tirkka kirjoitti:3. Suomalaisilla ei ole onnistumisen kulttuuria yhtään missään asiassa.
Tämä nyt on ihan täyttä paskaa. En tiedä mikä tilasto on nykyään, mutta siitä ei ole kovin pitkä aika kun Suomi oli ykkösenä kun mitattiin olympiamitalien määrää suhteessa väkilukuun.

Suomi on menestynyt ja jopa legendaarinen urheilumaa etenkin talviurheilussa. Nyt on tullut notkahdusta, mutta ihan samanlainen notkahdus oli Ruotsillakin 90-luvulla. Asioita pitää vaan alkaa nyt tekemään oikein, ja saada oikeat ja viisaat miehet oikeille paikoille. Lisäksi Tirkalta hyvä huomio että rahoja pitäisi ohjata paremmin, ei siinä mitään.

EDIT:

Pitää myös ihmetellä sitä, että suomalaisia huippuvalmentajia päästetään niin paljon ulkomaille. Otetaan nyt esimerkiksi mäkihyppy; Hannu Lepistö valmensi Puolan mäkijoukkuetta monta vuotta tässä 2000-luvulla, ja veti vielä yhden tiukan harjoitusleirin viime syksynä. Puolan Kamil Stoch voitti näissä kisoissa kaksi kultamitalia, ja joukkuekisassa Puola oli neljäs. Yleisesti ottaen Puolassa on kiitelty Lepistön panosta tässä menestyksessä.

Dorian

Viesti Kirjoittaja Dorian » Ti 18.02.2014 15:14

Suomessa muuten Veikkauksen monopolihan perustellaan tällä urheilun ja kulttuurin tukemisella. Lukuja ei ole nyt heittää, mutta käsittääkseni varojen jakosuhde on aivan perseellään kun huomioidaan paljonko urheilun vedonlyönti tuo Veikkaukselle rahaa.

Ei sillä että kulttuurin tukemisessa olisi sinänsä mitään väärää, mutta vittujako sitä syytää tolkuttomasti rahaa jonkun "kiasman" ylläpitämiseen, kun ei siellä kukaan kuitenkaan kouluryhmiä lukuunottamatta käy. Kouluryhmätkin vaan, koska se on jokun demarin mielestä tärkeää että alakoululaiset näkee kissantappovideoita. Näin kärjistäen.

DeadManWalking

Viesti Kirjoittaja DeadManWalking » Ti 18.02.2014 15:18

Dorian kirjoitti:Suomessa muuten Veikkauksen monopolihan perustellaan tällä urheilun ja kulttuurin tukemisella. Lukuja ei ole nyt heittää, mutta käsittääkseni varojen jakosuhde on aivan perseellään kun huomioidaan paljonko urheilun vedonlyönti tuo Veikkaukselle rahaa.
Veikkaus jakoi vuonna 2012 veikkausvoittovaroja 525,7 miljoonaa, ja tästä 52% meni taiteeseen ja 27% tieteeseen. Loput sitten nuorisotyöhön ja liikuntaan. Ehkäpä tuota taiteen osuutta voisi vähän pienentää, ja jakaa sitä sitten enemmän nuorisotyöhön ja liikuntaan.

Griffin

Viesti Kirjoittaja Griffin » Ti 18.02.2014 15:20

Japeet kirjoitti:
Griffin kirjoitti: olen sanonut [Valavuoren reissujen] vaikuttavan positiivisesti JUNIOREIHIN. Heille hienoja kokemuksia, joka toivon mukaan lisää heidän innostusta lajia kohtaan. Ja positiivisesti myös joukkueisiin, koska sitä kannustusta tuskin on ikinä liikaa. Saatikaan silloin, kun pelataan ulkomailla arvokisoja. Eihän nyt s****na sadan juniorin matka kisoihin vaikuta valmennukseen millään tavalla.
En ole perillä Valavuoresta tai miehen muista "tempauksista", mutta väitän että sadan junnun kustantaminen kisoja katsomaan ei ole kovin arvokas reissu urheilun kannalta. Hieno kokemus junnuille varmasti, mutta nuorille pelaajille monille urheilu on vain kiva harrastus, joka lopetetaan sitten kun rahat tai aika ei enää riitä (tässä vaikuttaa tietysti vanhempien panos, junnujen ikä ja muut pelaajasta itsestä riippumattomat syyt). On aika utopistista ajatella että parin viikon matka isojen poikien peliä katsomaan vähentäisi tätä lopettajien määrää, erityisesti kun aika pieni otanta kuitenkin loppupeleissä sinne reissuun pääsee. Ja koska tykkäät niin paljon saivarrella ja huomautella mitä olet ja et ole sanonut niin todettakoon vielä että osaan lukea. Tiedän siis että et ylläolevassa lainauksessa sano reissujen vähentävän lopettamista. Tämä on oma tulkintani joka pohjautuu a) mainitsemaasi "lisää [junnujen] innostusta lajia kohtaan" -pätkään, ja b) 20 sekunnin pohdiskeluun jonka aikana tulin siihen tulokseen että tuo on ainoa tapa millä tuommoiset reissut voisivat junnuihin vaikuttaa.
Käsittääkseni mukaan ei päässyt ihan ketä tahansa. Kai mukana oli juuri näitä, jotka ovat sen osoittaneen ansaitsevansa. Muutaman mukana olleen tiedän, ja yhden heistä tunnen. Kyseessä on erittäin lupaavia kavereita, joiden elämä oikeasti pyörii koripallon ympäri. Ei se välttämättä estä sitä, että osa lopettaa pallon pomputtelun, mutta voisin kuvitella, että näille, joille se koripallo ammatilaisuus on unelma, että he näkevät mihin he voivat jonkin päivä päästä tai näkevät mihin pyrkiä.. Heille se on iso juttu. En nyt varsinaisesti pysty samaistumaan heidän lenkkareihinsa mutta jos ajattelen itseni nuorena tuossa tilanteessa niin kyllä se olisi ollut aivan s****nan positiivista. Enkä nyt ole satavarma mutta käsitin, että osan junioreista Valavuori valitsi itse ja osassa oli valmentajia ja muita vaikuttajia mukana. Tuskin siis yhdeksän vuotias Oskari, joka on pelannut kaksi kuukautta ja hän lopettaa vuoden sisällä, pääsi mukaan. Ja tämä oli oma näkemys eikä perustu varsinaisesti mihinkään faktaan.

Lajin seurassa pysyminen, ja etenkin luja harjoittelu vaatii rutkasti motivaatiota. Näkisin, että tämä toimii kuitenkin nuorille melkoisena motivaattorina.

DMW.. En käytä quote-toimintoa, koska kännykällä räplätessä se on hyvin vittumaista.

Noh.. Niin nyt vastasit näin. Jos me väittelemme siitä, että Valavuoren konkurssi vuosien takaa ei liity hänen järjestämiinsä tapahtumiin , niin miten vedät siihen nyt mukaan sen, että ongelmat ovat muualla? Juurihan tuossa edeltävässä viestissä painotin, että niin on eikä ketään olekkaan väittänyt, että Valavuoren matkoilla ratkottaisiin rahaan tai valmennukseen liittyviä ongelmia. Jos koko jutun idea on siinä, että alunperin painotin arvostavani kyseisiä tempauksia. Sen jälkeen olen painottanut, että joukkueelle varmasti positiivinen juttu ja ennen kaikkea näillä junioreille. Sinun alkuperäinen argumenttisi oli Valavuoren konkurssi. Mitä v**tua? Suoraan sanottuna en edelleenkään saanut kunnon vastausta. Se johtunee varmastikkin siitä, että egosi ei anna periksi myöntää sitä tosiasiaa, josta tässä väiteltiin, eli että Valavuoren konkurssi ei vaikuta hänen hienoihin tempauksiinsa. Näin ollen pyrit muuttamaan alkuperäistä asiaa täysin, jotta tuntisit olevasi oikeassa. Hei, olet kyllä. Olet oikeassa, että nämä matkat sun muut eivät korjaa todellisia ongelmia. Tosin, jälleen kerran sen sinulle väännän: Kukaan ei ole niin myöskään väittänyt ja olen täysin samaa mieltä. Ja kuten tuolla ylempänä kirjoitin, että senhän nyt sanoo jo järkikin, ettei junioreiden lennättäminen kisoihin korjaa millään tavalla valmennus tai raha ongelmia. Yritä nyt ymmärtää.

Väittelimme aiheen ulkopuolelta. Nyt vetoat siihen vaikka luulin sen olevan kokoajan tiedossa. En pakota jatkamaan keskustelua mutta olit itse alunperin mukana, kun aloitimme väittelemään aiheesta, joka ei koske varsinaisesti aihetta. Selvästi yrität nyt sivuttaa alkuperäistä pointtia, jossa puolestaan yritit "sivuttaa" Valavuoren tekoja, koska konkurssi. Se s****nan konkurssi nyt vain ei liity millään tavoin siihen, että joku oikeasti yrittää ja toteuttaa tuollaisia reissuja. Nyt sanot, ettei tempauksissa ole mitään vikaa vaikka kokoajan olet huutanut, että Valavuoren teot ovat isot puheet ja konkurssi. Ei mene aivan yksi yhteen. Ja se, että sanot uskovasi Valavuoren kaatavan myös Biisonit ei mitenkään mielestäsi viittaa siihen, että kyseinen konkursseja tehnyt ihminen ei mielestäsi sovi johtamaan organisaatiota? Jota hän ei itseasiassa edes Biisoneiden kohdalla tee.

En nyt provosoi enkä edes tarkoita pahalla mutta tuntuu, että haluat vain olla oikeassa oli tilanne mikä tahansa. Hyvin ärsyttävää, että yrität nyt kääntää tilanetta täysin nurin kurin, vain siksi, että saisit todeta olevasi oikeassa. Ja selvästi itse ärsyynnyt jos tajuat olevasi väärässä jossakin. Tarkoitin nyt tätä raha/valmennus-korttia, joka on totta mutta siitä ei ollut mitään puhetta. Ja oikeasti, se nyt oli päivän selvä juttu.

Griffin

Viesti Kirjoittaja Griffin » Ti 18.02.2014 15:46

Dorian kirjoitti:Suomessa muuten Veikkauksen monopolihan perustellaan tällä urheilun ja kulttuurin tukemisella. Lukuja ei ole nyt heittää, mutta käsittääkseni varojen jakosuhde on aivan perseellään kun huomioidaan paljonko urheilun vedonlyönti tuo Veikkaukselle rahaa.
Veikkaus jakoi vuonna 2012 veikkausvoittovaroja 525,7 miljoonaa, ja tästä 52% meni taiteeseen ja 27% tieteeseen. Loput sitten nuorisotyöhön ja liikuntaan. Ehkäpä tuota taiteen osuutta voisi vähän pienentää, ja jakaa sitä sitten enemmän nuorisotyöhön ja liikuntaan.
Miksi se on jaettu noin? Tästähän jää vain 21% tuolle nuorisotyölle ja liikunalle. :o Luulin, että veikkauksen rahat menevät juuri päinvastoin, eli että liikunalle ja nuorisotyöhön uppoaa isoin osuus. Tuolloinhan liikunnan osuudeksi jää "vain" reilu sata miljoonaa. Miksi taiteen osuus on noin valtava.. En nyt käsitä.

Merovingi

Viesti Kirjoittaja Merovingi » Ti 18.02.2014 15:49

Griffin kirjoitti:Miksi se on jaettu noin? Tästähän jää vain 21% tuolle nuorisotyölle ja liikunalle. :o Luulin, että veikkauksen rahat menevät juuri päinvastoin, eli että liikunalle ja nuorisotyöhön uppoaa isoin osuus. Tuolloinhan liikunnan osuudeksi jää "vain" reilu sata miljoonaa. Miksi taiteen osuus on noin valtava.. En nyt käsitä.
Koska ei siitä nykytaiteesta kukaan haluaisi vapaaehtoisesti maksaa.

Onhan tuo suhde ihan p****estä, koska iso osa tuloista tulee juuri urheilusta ja urheilua ihmiset tahtovat oikeasti seurata ja siitä maksaa. Toisin kuin monesta nykytaideteoksesta voisi sanoa..

Nämä päin v**tua olevat tulojen jakosuhteet ovat käsittääkseni saaneet urheiluseurat harkitsemaan monopolijärjestelmän romuttamista EU:n toimesta, jotta voisivat perustaa oman vedonlyöntifirmansa ja saada enemmän rahaa.

EDIT: On myös ihan käsittämätöntä, miten valitetaan nuorten heikosta kunnosta ja liikuntaharrasteiden puutteesta, niin samaan aikaan Veikkaus merkittävänä tukijana syytää ison osan rahasta taiteelle ja kulttuurille.
Viimeksi muokannut Merovingi, Ti 18.02.2014 15:51. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
hevosen k**pä

Tirkka

Viesti Kirjoittaja Tirkka » Ti 18.02.2014 15:50

Tirkka kirjoitti:3. Suomalaisilla ei ole onnistumisen kulttuuria yhtään missään asiassa.
Tämä nyt on ihan täyttä paskaa. En tiedä mikä tilasto on nykyään, mutta siitä ei ole kovin pitkä aika kun Suomi oli ykkösenä kun mitattiin olympiamitalien määrää suhteessa väkilukuun.
Ja tämä johtuu siitä että niitä mitaleita todella tuli joskus 60 vuotta sitten, kuten vaikka olympiahistorian ainoa neloisvoitto keihäänheitossa. Se onnistumisen kulttuuri oli ja meni viimeistään joskus 70-80-luvulla kun kaupungistuminen alkoi toden teolla.
All your message are belong to me.

I dont always win... but when I do, it's PPV-veikkaus (2005, 2015).

DeadManWalking

Viesti Kirjoittaja DeadManWalking » Ti 18.02.2014 15:57

Tirkka kirjoitti:Ja tämä johtuu siitä että niitä mitaleita todella tuli joskus 60 vuotta sitten, kuten vaikka olympiahistorian ainoa neloisvoitto keihäänheitossa. Se onnistumisen kulttuuri oli ja meni viimeistään joskus 70-80-luvulla kun kaupungistuminen alkoi toden teolla.
Niin, mutta siltikin se väitteesi siitä että ei ole onnistumisen kulttuuria on täyttä paskaa, etenkin kun puhutaan talviurheilusta. Torinossa vuonna 2006 saatiin vielä yhdeksän mitalia, mikä on Suomen kokoiselle maalle ihan hyvä saldo. Puhumattakaan sitten muutamien seuraavien vuosien hiihdon MM-kisojen mitalitaulukoista, sillä esim. vuonna 2007 Suomi sai viisi kultamitalia ja oli toiseksi menestynein maa ja vielä 2009 tuli kolme kultamitalia ja Suomi oli kolmanneksi menestynein maa. Nyt on parit viimeisimmät kisat menneet vähän heikommin, mutta niitä notkahduksia tulee aina.

Näistä menestysvuosista ei ole niin pitkä aika, etteikö niitä voitaisi käyttää ihan hyvänä vertailuna nykypäivään ja jopa todisteena siitä, että suomalaiset kyllä pystyvät pärjäämään mikäli vaan asioita tehdään oikein.

Griffin

Viesti Kirjoittaja Griffin » Ti 18.02.2014 16:22

Tirkka kirjoitti:Ja tämä johtuu siitä että niitä mitaleita todella tuli joskus 60 vuotta sitten, kuten vaikka olympiahistorian ainoa neloisvoitto keihäänheitossa. Se onnistumisen kulttuuri oli ja meni viimeistään joskus 70-80-luvulla kun kaupungistuminen alkoi toden teolla.
Niin, mutta siltikin se väitteesi siitä että ei ole onnistumisen kulttuuria on täyttä paskaa, etenkin kun puhutaan talviurheilusta. Torinossa vuonna 2006 saatiin vielä yhdeksän mitalia, mikä on Suomen kokoiselle maalle ihan hyvä saldo. Puhumattakaan sitten muutamien seuraavien vuosien hiihdon MM-kisojen mitalitaulukoista, sillä esim. vuonna 2007 Suomi sai viisi kultamitalia ja oli toiseksi menestynein maa ja vielä 2009 tuli kolme kultamitalia ja Suomi oli kolmanneksi menestynein maa. Nyt on parit viimeisimmät kisat menneet vähän heikommin, mutta niitä notkahduksia tulee aina.

Näistä menestysvuosista ei ole niin pitkä aika, etteikö niitä voitaisi käyttää ihan hyvänä vertailuna nykypäivään ja jopa todisteena siitä, että suomalaiset kyllä pystyvät pärjäämään mikäli vaan asioita tehdään oikein.
Hyvänä esimerkkinä vedetään jälleen esiin jääkiekko. Olympiatasolla jäädään paperilla olevilla nimillä aina siihen, ettei ikinä olla minkäänlaisessa ennakkosuosikin asemassa. Silti Suomi on pelannut mitalleista, ja paljon. Menestystä nekin ovat. Ero tosin on siinä, että jos pelataan hyvät kisat ja jäädään hopealle finaalissa niin se tulee tappion myötä ja tuntuu tappiolta. Vaikkakin hopea tuolla tasolla jääkiekossa on uskomattoman hyvä saavutus. Menestys kokonaisuudessaan ei ehkä ole entisen tasolla mutts jotain positiivistakin löytyy. :)

The Rocker

Viesti Kirjoittaja The Rocker » Ti 18.02.2014 16:46

Merovingi kirjoitti:
Griffin kirjoitti:Miksi se on jaettu noin? Tästähän jää vain 21% tuolle nuorisotyölle ja liikunalle. :o Luulin, että veikkauksen rahat menevät juuri päinvastoin, eli että liikunalle ja nuorisotyöhön uppoaa isoin osuus. Tuolloinhan liikunnan osuudeksi jää "vain" reilu sata miljoonaa. Miksi taiteen osuus on noin valtava.. En nyt käsitä.
Koska ei siitä nykytaiteesta kukaan haluaisi vapaaehtoisesti maksaa.

Onhan tuo suhde ihan p****estä, koska iso osa tuloista tulee juuri urheilusta ja urheilua ihmiset tahtovat oikeasti seurata ja siitä maksaa. Toisin kuin monesta nykytaideteoksesta voisi sanoa..

Nämä päin v**tua olevat tulojen jakosuhteet ovat käsittääkseni saaneet urheiluseurat harkitsemaan monopolijärjestelmän romuttamista EU:n toimesta, jotta voisivat perustaa oman vedonlyöntifirmansa ja saada enemmän rahaa.

EDIT: On myös ihan käsittämätöntä, miten valitetaan nuorten heikosta kunnosta ja liikuntaharrasteiden puutteesta, niin samaan aikaan Veikkaus merkittävänä tukijana syytää ison osan rahasta taiteelle ja kulttuurille.
Taiteelle annetaan rahaa siksi että saataisiin muutakin taidetta kuin Cheekit ja Remekset. Samalla voisi kysyä miksi tuetaan urheilua kun voitaisiin tukea vanhuksia, lapsia jne. jne. jne. Ei se taide ole pelkästään abstrakteja maalauksia tai veistoksia vaan sisältää ihan musiikin, kirjallisuuden, teatterin, elokuvat ja muun tällaisen toiminnan.
"The only time success comes before work is in the dictionary."
"Legal interpretation takes place in a field of pain and death." -Robert Cover
Blogi (Päivitetty 12.05.2015)
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Dorian

Viesti Kirjoittaja Dorian » Ti 18.02.2014 16:58

Onko se taiteen tukeminen urheilun ystävien tehtävä? Veikkauksen monopoliasema menettää siinä perusteensa. Eikä nyt ruveta saivartelemaan mistään omien veroeurojen korvamerkitsemisestä.

Griffin

Viesti Kirjoittaja Griffin » Ti 18.02.2014 17:02

Mutta koska kyse on Veikkauksesta niin jotenkin ainakin allekirjoittanut ajattelisi asian niin, että tuo nuorille ja liikuntaan suunnattu osuus pitäisi olla huomattavasti isompi.

Riveni
Moderaattori

Viesti Kirjoittaja Riveni » Ti 18.02.2014 17:12

Vedonlyönti nyt on pieni osa Veikkauksen tuotosta, valtaosa tulee tuuripeleistä, eli akselilta lotto, keno, arvat. Miksi tuuripelien tuoma massi pitäisi antaa urheilulle? Veikkaan että urheiluvedonlyönnin osuus tuotetusta voitosta on aika lähellä saatuja tukiaisia.

Voisihan vedonlyönnin irrottaa omaksi organisaatiokseen samalla tavalla kuin raviurheilun kanssa on tehty, mutta voisi olla että kulutettavissa oleva hynä jopa pienenisi. Parastahan olisi joku palvelu jossa kuluttajalla olisi kaikki rahapelit samalla tunnuksella, mutta jos esim. vedonlyönnin irroittaminen veikkauksesta johtaisi taas uuteen, itsenäiseen palveluun, olisi tämä kuluttajalle varmasti epämieluisaa.
Merovingi kirjoitti: EDIT: On myös ihan käsittämätöntä, miten valitetaan nuorten heikosta kunnosta ja liikuntaharrasteiden puutteesta, niin samaan aikaan Veikkaus merkittävänä tukijana syytää ison osan rahasta taiteelle ja kulttuurille.
Ei se raha kyllä kuulu nykyiselle juniorityöllekään. Jos se menisi liikuntaharrastuksille niin vihreää valoa ehdottomasti, mutta jos (ja kun) se menee voittoja takovien sponsoritujen yksityisten urheilufirmojen tulevan pelaajamateriaalin koulimiseen niin iso stoppi on paikallaan. Niin kornilta kuin se kuulostaakin, niin valtion tuen pitäisi osua vain "kaikki saa pelata"-organisaatioille ja kilpailuorganisaatiot hankkikoot rahoituksensa muualta.

Kohta varmaan itketään kuinka pieni osa RAY:n rahasta menee pokeri- ja blackjack-juniorityöhön ;)
kumiorava kirjoitti:Jossain määrin ihailen sitä intoa, että heppu jaksaa kirjoittaa rivikaupalla markkinaliberaalista utopiastaan jollekin painifoorumille.

Vastaa Viestiin