Yleinen jääkiekkokeskustelu #2 (SM-Liiga, maajoukkue jne.)
Re: Jääkiekkokausi 2013-14
Tuo hirvitys onneksi unohdettiin hyvin pian. Muutenkin tuo 2000-luvun taite oli ihan v***n karseeta menoa. Tryffelithän siinä oli edelläkävijänä (ja ainoana, jotka onnistuivat edes auttavasti). Espoossa meni koko konsepti uusiksi, meillä kävi tuo hirvitys, Hämeenlinnassa oli se v***n kypärä ja Raumalla kettu(?????), joista kahdesta jälkimmäisestä luovuttiin vasta äskettäin.
Kai se oli sillon coolia. Vähän kun tribaalitatuoinnit.
Tämä pysyy tässä niin kauan, kunnes seuraavat asiat tapahtuvat:
SM-liiga käy liian pieneksi Jokereille [ ]
Hjallis harkimo suksii vittuun Jokereista [ ]
Joel Armia tekee Olympiakisoissa maalin [ ]
Minä ja DMW istutaan tuopin ääressä [ ]
Eikös Larsson laittanut omiin ja maalikin merkittiin Aaltoselle? Ja Humlille syöttö... Mistä lähtien omaan maaliin ollaan saatu moisia?Griffin kirjoitti: Tasaista on Oulussa. Todella tasainen sarja.. Haluaisin kyllä vielä jatkuvan. Riittääkö Humlin maali vai vieläkö Tappara puskee rinnalle?
Arguing on the Internet is like competing in the Special Olympics.
Even if you win, you're still retarded.
Even if you win, you're still retarded.
- DeadManWalking
- WrestlingAlertin johtava jääkiekkoanalyytikko
Tämä olikin ihan ensimmäinen kerta SM-Liigan historiassa kun on annettu vähän kyseenalaisia syöttöpisteitä.ToNy-MaN kirjoitti: Eikös Larsson laittanut omiin ja maalikin merkittiin Aaltoselle? Ja Humlille syöttö... Mistä lähtien omaan maaliin ollaan saatu moisia?
Four passes break any defenseRiveni kirjoitti:Tämä ei tosin auta siihen että joku Naarajärveläinen luulee olevansa Oulusta (Ja Manchesterista). Eihän sieltä olekkaan kuin se 400 kilometriä Ouluun, vaikka tämän pahamaineisen JYPin kotokunnille on alle 100 kilometriä.
Tuolloin luki tulospalvelussa, että Huml teki, ja Aaltonen syötti. En siis katsonut peliä, joten en tätä tiennyt.ToNy-MaN kirjoitti:Eikös Larsson laittanut omiin ja maalikin merkittiin Aaltoselle? Ja Humlille syöttö... Mistä lähtien omaan maaliin ollaan saatu moisia?Griffin kirjoitti: Tasaista on Oulussa. Todella tasainen sarja.. Haluaisin kyllä vielä jatkuvan. Riittääkö Humlin maali vai vieläkö Tappara puskee rinnalle?
Tuplat, sori.
Hagman ja Daine Todd KHL-Jokereihin. Jälkimäisestä en tiedä mitään, mutta jo jonkin aikaa sitten huhuttu Hagman on kova nappaus. Todd on siis Kanadalainen puolustaja.
Hagman ja Daine Todd KHL-Jokereihin. Jälkimäisestä en tiedä mitään, mutta jo jonkin aikaa sitten huhuttu Hagman on kova nappaus. Todd on siis Kanadalainen puolustaja.
Se HPK:n ritari oli hieno, erityisesti se pelipaita, jossa ei ollut pelkkä pää vaan hahmo kokonaisuudessaan 8) Nykyinen kerhon logohan on aivan törkeän ankea, eikä sen pitämisessä ole mitään muuta syytä kuin joku v***n nostalgia. Kaikissa noissa muissa tapauksissahan vanha oli kirkkaasti uutta parempi (kaikkein pahin tuo aivan järkyttävä Jokeri-muutos), mutta HPK on poikkeus.Dorian kirjoitti:Tuo hirvitys onneksi unohdettiin hyvin pian. Muutenkin tuo 2000-luvun taite oli ihan v***n karseeta menoa. Tryffelithän siinä oli edelläkävijänä (ja ainoana, jotka onnistuivat edes auttavasti). Espoossa meni koko konsepti uusiksi, meillä kävi tuo hirvitys, Hämeenlinnassa oli se v***n kypärä ja Raumalla kettu(?????), joista kahdesta jälkimmäisestä luovuttiin vasta äskettäin.
Sama menohan NHL:n puolella oli logojen suhteen. Esimerkkinä nyt vaikkapa Buffalo tai Islanders siinä ysärin ja milleniumin kohdilla.Kenitys kirjoitti:Se HPK:n ritari oli hieno, erityisesti se pelipaita, jossa ei ollut pelkkä pää vaan hahmo kokonaisuudessaanDorian kirjoitti:Tuo hirvitys onneksi unohdettiin hyvin pian. Muutenkin tuo 2000-luvun taite oli ihan v***n karseeta menoa. Tryffelithän siinä oli edelläkävijänä (ja ainoana, jotka onnistuivat edes auttavasti). Espoossa meni koko konsepti uusiksi, meillä kävi tuo hirvitys, Hämeenlinnassa oli se v***n kypärä ja Raumalla kettu(?????), joista kahdesta jälkimmäisestä luovuttiin vasta äskettäin.
Kai se oli sillon coolia. Vähän kun tribaalitatuoinnit.Nykyinen kerhon logohan on aivan törkeän ankea, eikä sen pitämisessä ole mitään muuta syytä kuin joku v***n nostalgia. Kaikissa noissa muissa tapauksissahan vanha oli kirkkaasti uutta parempi (kaikkein pahin tuo aivan järkyttävä Jokeri-muutos), mutta HPK on poikkeus.
Vähän sellanen jääkiekon attitude era noiden suhteen.
"v***n nostalgia"
Pikemminkin v***n perinteet, sanooks mitään?
Muutellaanhan noita logoja toki isossakin maailmassa ja vielä perinteikkäämpien seurojen kohdalla, mutta jotain 9 kertaa kymmenestä lopputulos on pelkkää paskaa.
Jenkkien franchiset nyt ei ole edes oikeita seuroja minun silmissäni, joten niiden logomuutokset on itselle ihan se ja sama. Toki sielläkin eniten ihailua omalta suunnaltani nauttivat perinteiset ja jonkinlaisen identiteetin omaavat joukkueet.
Muutellaanhan noita logoja toki isossakin maailmassa ja vielä perinteikkäämpien seurojen kohdalla, mutta jotain 9 kertaa kymmenestä lopputulos on pelkkää paskaa.
Jenkkien franchiset nyt ei ole edes oikeita seuroja minun silmissäni, joten niiden logomuutokset on itselle ihan se ja sama. Toki sielläkin eniten ihailua omalta suunnaltani nauttivat perinteiset ja jonkinlaisen identiteetin omaavat joukkueet.
Tässä vastauksessa ei ollut taas yhtään mitään logiikkaa (koska tuossa toisessa kappaleessa olit täsmälleen samaa mieltä kanssani mutta silti puolustat "perinteillä" tota HPK-keissiä). Ehkä olen sitten jotenkin poikkeuksellinen lätkäfani, kun mielestäni visuaalisen ilmeen uudistaminen ei kaada yhtään millään tavalla yhtään minkään urheiluseuran perinteitä.Dorian kirjoitti:"v***n nostalgia" :roll: Pikemminkin v***n perinteet, sanooks mitään?
Uudistus uudistuksen vuoksi on toki aivan p****estä, ja suurin ongelma juuri noissa 2000-luvun vaihteen muutoksissa oli se, että suurimmassa osassa tehtiin muutos paljon huonompaan, vaikka vanha toimi moitteetta. Pahimpana esimerkkinä juuri Jokerit. Sen sijaan Kerhon logo oli, on yhä ja tulee aina olemaan mielestäni äärimmäisen tylsä, kehno ja varmaan huonoin liigalogo, jossa ei esim. ole yhtään mitään samaa viehättyvyyttä kuin TPS:n simppelissä logossa. Oranssi on vielä pirun ruma väri tuohon. Juuri siksi se ritarimuutos oli oikeasti hyvä ja siinä oli vieläpä kunnon idea. Harmi, että sitten näiden "perinteiden" takia piti palata vanhaan logoon, koska kyllähän hämeenlinnalaisen jääkiekkoilun perinteet ovat kiinni tuossa oranssissa pallurassa. Eikun eivätpä olleet. Eli ainut syy on nimenomaan se "v***n" nostalgia.
T. Kerhofani vuodesta '95.
- DeadManWalking
Mikä idea siinä ritarimuutoksessa siis oli? Joukkueen nimihän on Hämeenlinnan Pallokerho, joten siinä mielessä se pallon kuva on ihan pätevä siihen.Kenitys kirjoitti:Juuri siksi se ritarimuutos oli oikeasti hyvä ja siinä oli vieläpä kunnon idea.
Hämeenlinnan ritarikerho?
Four passes break any defenseRiveni kirjoitti:Tämä ei tosin auta siihen että joku Naarajärveläinen luulee olevansa Oulusta (Ja Manchesterista). Eihän sieltä olekkaan kuin se 400 kilometriä Ouluun, vaikka tämän pahamaineisen JYPin kotokunnille on alle 100 kilometriä.
Taas nyt päivitellään näitä sopimuksia tänne.. Ilvekseltä aikamoinen kasa.
Meiltä nappasivat kapteeni-Laakson. Eipä erityisesti harmita.Ilves rysäytti torstaina julki ison kasan nimiä ensi vuoden kokoonpanostaan.
Tupsukorvat on tehnyt pelaajasopimukset neljän uuden hyökkääjän kanssa. Ilvekseen siirtyvät Antti Tyrväinen, 25, Jokereista, Teemu Rautiainen, 22, HPK:sta, Joonas Riekkinen, 26, KalPasta sekä Tapio Laakso, 28, TPS:stä. Tyrväisen sopimus on yksivuotinen ja muiden kaksivuotisia.
Lisäksi Ilves on tehnyt jatkosopimukset maalivahti Joonas Korpisalon, puolustaja Atte Pentikäisen sekä hyökkääjien Juuso Rämön ja Eero Savilahden kanssa.
Korpisalon sopimus on kaksivuotinen ja Pentikäisen sekä Rämön ja Savilahden sopimukset yksivuotisia. Lisäksi Ilves on tehnyt vuoden liigasopimuksen 18-vuotiaan oman kasvatin Ville Meskasen kanssa. Meskanen pelasi viime kaudella 34 ottelua Ilveksen A-nuorissa tehoilla 9+5=14.
Tryoutille Ilvekseen tulevat hyökkääjät Patrik Moisio ja Petr Stloukal sekä puolustaja Saku Salmela. Patrik Moisio, 22, on pelannut aikaisemmin Ilveksen A-nuorissa sekä Mestistä TuTossa ja Liigaa Ässissä.
Hänen viime kauttaan varjosti paha polvivamma, joka tuli elokuussa, kun hän oli Jokereissa tryoutilla.
Stloukal on 20-vuotias tsekki. joka on viimeiset kolme kautta pelanut Suomessa nuorten SM-liigaa, Mestistä sekä Liigaa. Hän siirtyy Ilvekseen HIFK:sta. Salmela on 23-vuotias puolustaja, joka on pelannut nuorten SM-liigaa HIFK:ssa sekä Mestistä Kiekko-Vantaassa.
Ilves kertoo etsivänsä vielä ainakin yhtä hyökkääjää ja yhtä puolustajaa.
Lähde: Ilveksen tiedote
- The Rocker
Mikäs jenkkien joukkueissa nyt harmittaa? Tai luo sellaisen kuvan että ne eivät ole oikeita seuroja?Dorian kirjoitti:"v***n nostalgia"Pikemminkin v***n perinteet, sanooks mitään?
"The only time success comes before work is in the dictionary."
"Legal interpretation takes place in a field of pain and death." -Robert Cover
Blogi (Päivitetty 12.05.2015)
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.
"Legal interpretation takes place in a field of pain and death." -Robert Cover
Blogi (Päivitetty 12.05.2015)
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.
Se että ne ei ole seuroja (sellaisena, kuin minä urheiluromantikkona seuran käsitän), vaan tuotteita, joita voidaan ja liikutellaankin rahalla just sinne, mihin suljettu liiga haluaa markkinoitaan laajentaa. Suurimmalla osalla ei taida olla edes junnutoimintaa ja vaikka olisikin, ei sillä ole mitään muuta tekemistä franchisen kanssa, kuin nimi.The Rocker kirjoitti:Mikäs jenkkien joukkueissa nyt harmittaa? Tai luo sellaisen kuvan että ne eivät ole oikeita seuroja?
E: enkä tarkoita, että junnutoiminta olisi joku ainoa mittari. Joku harrastefutisseura on kuitenkin minulle enemmän seura, kun nuo franchiset.
http://www.mtv.fi/sport/mm2014/uutiset. ... aytymisiinJuge kirjoitti:MM-kisojen lähestyessä jokakeväinen uutisoinnin aihe on tietenkin Leijonien MM-miehistön muodostuminen. Ja myös eräs toinen suosittu uutistenaihe löytyy, nimittäin Tre Kronorin MM-joukkueesta kieltäytyjät. Niitä on saatu, tänäkin vuonna, melkoisen paljon. Eikä tässä vielä kaikki, sillä lisää on varmasti tulossa.
Tässäpä pientä listaa pelaajista jotka ovat Pär Mårtsille vastannut "Nej, tack":
Jhonas Enroth
Carl Gunnarsson
Marcus Johansson
Henrik Tallinder
Alexander Edler
Henrik Sedin
Daniel Sedin
Patrick Hörnqvist
Nicklas Bäckström
Oliver Ekman-Larsson
Erik Karlsson
3 ensimmäistä ainakin ovat sanoneet olevansa loukkaantuneina. Onhan tuokin lista jo melko komeaa luettavaa, koska tämä tuskin jää tähän.
Toistaiseksi Ruotsi on saamassa kolme NHL-vahvistusta MM-kisoihin. Mikael Backlund, Mattias Ekholm, ja Eddie Läck.
Seuraavaksi Mårts ottanee puhelun Tampa Bayn suuntaan, siellä kun pelit loppuivat Anders Lindbäckiltä, Viktor Hedmanilta, sekä Mattias Ohlundilta. Saas nähdä kumpi lista kasvaa enemmän..
Varmana pidetty Eddie Läck ei pääse sittenkään MM-kisoihin, seurajoukkueensa Vancouver Canucksin pyynnöstä.
“There’s a thin line between being a hero and being a memory.”
- Jack DiBiase
- Moderaattori
Sama kuin Helsingin Jokerit?Dorian kirjoitti:Se että ne ei ole seuroja (sellaisena, kuin minä urheiluromantikkona seuran käsitän), vaan tuotteita, joita voidaan ja liikutellaankin rahalla just sinne, mihin suljettu liiga haluaa markkinoitaan laajentaa.
WE BACK YA'LL?!
Niin en mä tiedä, kai siellä kaupungissa joku semmonen Hämeen linna on, johon liittyy kaikenlaisia ritariperinteitä. Hallin nimikin on muuten nykyisin Ritari-areena. Ja Luojalle kiitos, että jokaisen maailman "palloseura"-nimeä käyttävän urheiluseuran logona ei ole pallo.DeadManWalking kirjoitti:Mikä idea siinä ritarimuutoksessa siis oli? Joukkueen nimihän on Hämeenlinnan Pallokerho, joten siinä mielessä se pallon kuva on ihan pätevä siihen.Kenitys kirjoitti:Juuri siksi se ritarimuutos oli oikeasti hyvä ja siinä oli vieläpä kunnon idea.
Hämeenlinnan ritarikerho?
- DeadManWalking
Juu ja Kärpätkin pelaa Oulun Energia Areenassa ja Lukko Kivikylän Areenassa. Silti käytännössä jokainen kutsuu näitä paikkoja Raksilaksi tai Äijänsuoksi. Aivan kuten Ritari-areenakin taitaa olla edelleenkin melko yleisesti ihan Rinkelinmäki.Kenitys kirjoitti:Hallin nimikin on muuten nykyisin Ritari-areena.
Vähän niinkun, sillä erotuksella että Helsingin Jokerit on edelleen Helsingin eikä esimerkiksi Tallinnan Jokerit. Sinänsä vähän turhaa vyön alle lyömistä kun varmasti tiedät tarkkaan mitä mieltä olen tästä KHL:ään lähdöstä, mutta se sinulle sallittakoon.Jack DiBiase kirjoitti:Sama kuin Helsingin Jokerit?
- DeadManWalking
Eikös se nykyään ole joidenkin mielestä koko Suomen Jokerit.Dorian kirjoitti:sillä erotuksella että Helsingin Jokerit on edelleen Helsingin eikä esimerkiksi Tallinnan Jokerit.
Ehkä Hjalmarin ja sen uuden markkinointimulkun mielestä. En tunnusta kumpaakaan osaksi mun Jokereita.
No nyt ei ollut kyse siitä vaan siitä, miten ritarit liittyvät hämeenlinnalaiseen jääkiekkoiluun. Varsinkin, kun tuo hallin nimi ei (kai?) ole minkään sponsoridiilin takia vaihtunut.DeadManWalking kirjoitti:Juu ja Kärpätkin pelaa Oulun Energia Areenassa ja Lukko Kivikylän Areenassa. Silti käytännössä jokainen kutsuu näitä paikkoja Raksilaksi tai Äijänsuoksi. Aivan kuten Ritari-areenakin taitaa olla edelleenkin melko yleisesti ihan Rinkelinmäki.Kenitys kirjoitti:Hallin nimikin on muuten nykyisin Ritari-areena.
Ritarit toki liittyvät Hämeenlinnaan ja siinä on ihan selvä yhteys, toisin kun Raumalla ja ketulla. Silti itselleni logo on seuran pyhin elementti ja sen sorkkiminen on, kuten sanoin vähintään 9 kertaa kymmenestä täyttä paskaa. Se yksi kerta saattaa onnistua, kun alkuperäistä logoa on kunnioitettu. Saattaa.
Mutta kuten todettua, olen urheiluromantikko eikä näkemykseni sen suhteen ole läheskään aina rationaalisesti selitettävissä. Cardiff City saattoi kääriä vinosilmiltä hillittömät massit vaihtamalla logon ja värit aasialaisille sopivammiksi, mutta samalla itse seura (eli kannattajat, yhteisö) muuttui merkityksettömäksi. Siitä tuli muovinen tuote. Sattuu niiden kaikkien oikeiden kannattajien puolesta, ihan oikeasti.
Mutta kuten todettua, olen urheiluromantikko eikä näkemykseni sen suhteen ole läheskään aina rationaalisesti selitettävissä. Cardiff City saattoi kääriä vinosilmiltä hillittömät massit vaihtamalla logon ja värit aasialaisille sopivammiksi, mutta samalla itse seura (eli kannattajat, yhteisö) muuttui merkityksettömäksi. Siitä tuli muovinen tuote. Sattuu niiden kaikkien oikeiden kannattajien puolesta, ihan oikeasti.
- Jack DiBiase
- Moderaattori
Minun Jokeri-vihani on varmasti kestänyt kauemmin kuin sinun kannatuksesi, joten älä mulle rupea hei. Muoviseurana olen sitä pitänyt jo paljon ennen kuin mitään KHL:ää oli perustettu.Dorian kirjoitti:Vähän niinkun, sillä erotuksella että Helsingin Jokerit on edelleen Helsingin eikä esimerkiksi Tallinnan Jokerit. Sinänsä vähän turhaa vyön alle lyömistä kun varmasti tiedät tarkkaan mitä mieltä olen tästä KHL:ään lähdöstä, mutta se sinulle sallittakoon.Jack DiBiase kirjoitti:Sama kuin Helsingin Jokerit?
WE BACK YA'LL?!
- DeadManWalking
Mun iskä on kovempi ku teidän iskä.
No se on ihan kiva, että fanitat Jokereiden vihaamista. Profiilisi merkityn iän peruseella en pitäisi varsinaisia vuosilukuja kovinkaan merkittävinä vs. omiin kannatusvuosiini. Saat toki aukoa päätäsi ihan miten paljon haluat, mä olen Jokeri hautaan asti.
Perin sen geenin faijalta, tapasin elämäni naisen sen kautta (joka myös peri sen omalta faijaltansa) ja saimme yhteisen lapsen, joka tulee myös olemaan Jokeri. KHL, Hjallis tai kukaan muukaan ei tule sitä muuttamaan. Jokerit on niin paljon muutakin, kun joku jääkiekkojoukkue joka valitettavasti pelaa jatkossa jostain muovipokaalista.
Perin sen geenin faijalta, tapasin elämäni naisen sen kautta (joka myös peri sen omalta faijaltansa) ja saimme yhteisen lapsen, joka tulee myös olemaan Jokeri. KHL, Hjallis tai kukaan muukaan ei tule sitä muuttamaan. Jokerit on niin paljon muutakin, kun joku jääkiekkojoukkue joka valitettavasti pelaa jatkossa jostain muovipokaalista.