Jalkapallo
- The Blasterpiece
Jalkapallo
Koitin jo toissapäivä tehdä topicia kuningaslajista, futiksesta eli jalkapallosta, mutta lopulta jätin tekemättä.
Jalkapallo on kuningaslaji, maailman suosituin urheilulaji. Se on erityisen suosittua Euroopassa ja Etelä-Amerikassa, mutta myös muualla erittäin suosittua. Esim. Aasia on nouseva alue futiksessa, hyvänä osoituksena vuoden 2002 MM-kisat joissa toinen isäntämaista Etelä-Korea yltäsi huikeaan neljänteen sijaan.
Itselleni jalkapallo on erittäin suuri juttu. Olen pienestä pitäen potkinut palloa ja sukulaisiani on pelannut mm. KTP:ssä. Onko muilla pelaajauraa? Itse pelasin KoNa Westissä (Kotkan Nappulat), sen jälkeen siirryimme Kotkan Jäntevään, ensi kauden joukkue epäselvä. Joko KTP tai kymiläisten PeKa. Toivon mukaan KTP.
Veikkausliigan lisäksi seuraan mm. Englannin valioliigaa. Suomalaisista seuroista ehdottomasti parhaimmat ovat KTP ja FC KooTeePee (Kyseessä on täysin eri seurat btw). Muu maailmasta ylivoimaisesti Manchester United. Joten WT_ voi nuolla varpaitani samalla kun pyyhin paskaisen perseeni Chelsean paidalla (:P).
Kotkan arkkivihollinen MyPa voitti historiansa ensimmäisen SM:n, toivon mukaan KTP nousee kakkosdivariin ja ensi vuonna Saksassa MM-kisat. Kaikki keskustelu futiksesta tänne näin...
Jalkapallo on kuningaslaji, maailman suosituin urheilulaji. Se on erityisen suosittua Euroopassa ja Etelä-Amerikassa, mutta myös muualla erittäin suosittua. Esim. Aasia on nouseva alue futiksessa, hyvänä osoituksena vuoden 2002 MM-kisat joissa toinen isäntämaista Etelä-Korea yltäsi huikeaan neljänteen sijaan.
Itselleni jalkapallo on erittäin suuri juttu. Olen pienestä pitäen potkinut palloa ja sukulaisiani on pelannut mm. KTP:ssä. Onko muilla pelaajauraa? Itse pelasin KoNa Westissä (Kotkan Nappulat), sen jälkeen siirryimme Kotkan Jäntevään, ensi kauden joukkue epäselvä. Joko KTP tai kymiläisten PeKa. Toivon mukaan KTP.
Veikkausliigan lisäksi seuraan mm. Englannin valioliigaa. Suomalaisista seuroista ehdottomasti parhaimmat ovat KTP ja FC KooTeePee (Kyseessä on täysin eri seurat btw). Muu maailmasta ylivoimaisesti Manchester United. Joten WT_ voi nuolla varpaitani samalla kun pyyhin paskaisen perseeni Chelsean paidalla (:P).
Kotkan arkkivihollinen MyPa voitti historiansa ensimmäisen SM:n, toivon mukaan KTP nousee kakkosdivariin ja ensi vuonna Saksassa MM-kisat. Kaikki keskustelu futiksesta tänne näin...
Jyystä apinareikääni. Olen apina.
- forMANKIND
Itse olen pelannut jalkapallo jo 9 vuotta, ja pidän kyseistä lajista todella paljon. Kyllä jääkiekkoakin tv:stä mielellään katsoo mutta jalkapalloa sieltä enimmäkseen katselen. Olen pelannut viimeiset 3 vuotta alempaa keskikenttää ja on sitä tulostakin tullut, tällä kaudella 5-6 maalia tehtynä, luonollisesti VJS:sä pelailen kun vantaaltakin olen kotoisin. Syyskauden loppui eilen ja kausi päättyi 3 sijaan sarjassa. Jos nyt jotain vielä vähempää voisi kiinnostaa, niin olen Juventuksen kannattaja ja tulen aina olemaan.
One love
Tunge Giggs hanuriisi, ansaitset kuollaBlasterMaster kirjoitti:Muu maailmasta ylivoimaisesti Manchester United. Joten WT_ voi nuolla varpaitani samalla kun pyyhin paskaisen perseeni Chelsean paidalla (Razz).
Kuten Blassu tuossa totesi, olen Chelsean miehiä henkeen ja vereen. Sitä taitoa, jota siitä joukkueesta löytyy, ei vain voi olla rakastamatta. Muita suosikkiseurojani ovat Barcelona FC ja A.S Roma.
Jalkapallo todellakin on kaikeista lajeista se kuninkaallisesti paras. NHL-jääkiekko jää kauas taakse, jostain rupuisesta SM-Liigasta puhumattakaan.
- Icon of Flesh... No more, No less
- www.mikseri.net/coven
Ja uusin projekti, Rope Too Tight: www.mikseri.net/rtt
- www.mikseri.net/coven
Ja uusin projekti, Rope Too Tight: www.mikseri.net/rtt
Jalkapallo > 100000 X Jääkiekko.
Eli siis, fudis on aina ollut se suurin. Suomesta MyPa rokkaa muiden perseitä ja muualta maailmasta Liverpool tai Barcelona. Kyllä, Liverpoolissa pelaa Hyypiä, mutta se ei ole se syy miksi joukkuetta arvostan. Legendaarinen seura ja muutenkin paljon voittoa. Mutta, se puolustustyö, se uskomaton muuri, mikä LP:ltä löytyy on aivan uskomatonta. Edes Rivaldo ei sitä läpäisisi. (Nyt tosin tuli turpaan pari kertaa ja sekin oli puolustuksen sählingin syytä.)
Barcelona on toinen suosikkini. Taidokas joka osa-alueella, niin hyökkäys-kuin puolustuspäässä.
Pelit tulee aina niin hiton myöhään ja harvoinkin, että en Liverpoolin enkä Barcelonan pelaajia edes kunnolla tunne. FiFa-pelit auttavat aina tähä pulmaan, voisin ostaa uusimman.
Itse olen fudista kesäisin pelaillut minkä sairaus antaa myöten. Olin joukkueessakin joskus, tosin se oli periaatteessa jalkapallokerho. Siellä pelasi kaíken ikäisiä ja toiminta oli muutenkin vähän persauksista.
EDIT: Suosikkipelaajia:
1. Gary McAllister
2. Emile Heskey
3. Roberto Carlos
4. Jaap Stam
5. Sami Hyypiä
6. Steven Gerrard
7. Ole Gunnar Solskjär
8. Alessandro Nesta
9. Ruud Van Nistelrooy
10. Luis Figo
Kuten näkyy, ei paljoa suomalaisia, ja kuten myös näkyy, en arvosta hyökkääjiä puoliakaan siitä mitä puolustajía ja keskikenttäpelaajia.
Eli siis, fudis on aina ollut se suurin. Suomesta MyPa rokkaa muiden perseitä ja muualta maailmasta Liverpool tai Barcelona. Kyllä, Liverpoolissa pelaa Hyypiä, mutta se ei ole se syy miksi joukkuetta arvostan. Legendaarinen seura ja muutenkin paljon voittoa. Mutta, se puolustustyö, se uskomaton muuri, mikä LP:ltä löytyy on aivan uskomatonta. Edes Rivaldo ei sitä läpäisisi. (Nyt tosin tuli turpaan pari kertaa ja sekin oli puolustuksen sählingin syytä.)
Barcelona on toinen suosikkini. Taidokas joka osa-alueella, niin hyökkäys-kuin puolustuspäässä.
Pelit tulee aina niin hiton myöhään ja harvoinkin, että en Liverpoolin enkä Barcelonan pelaajia edes kunnolla tunne. FiFa-pelit auttavat aina tähä pulmaan, voisin ostaa uusimman.
Itse olen fudista kesäisin pelaillut minkä sairaus antaa myöten. Olin joukkueessakin joskus, tosin se oli periaatteessa jalkapallokerho. Siellä pelasi kaíken ikäisiä ja toiminta oli muutenkin vähän persauksista.
EDIT: Suosikkipelaajia:
1. Gary McAllister
2. Emile Heskey
3. Roberto Carlos
4. Jaap Stam
5. Sami Hyypiä
6. Steven Gerrard
7. Ole Gunnar Solskjär
8. Alessandro Nesta
9. Ruud Van Nistelrooy
10. Luis Figo
Kuten näkyy, ei paljoa suomalaisia, ja kuten myös näkyy, en arvosta hyökkääjiä puoliakaan siitä mitä puolustajía ja keskikenttäpelaajia.
Viimeksi muokannut Mostal0, Pe 07.10.2005 16:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
<3
Itselläni tuli tänä vuonna 11. vuosi täyteen, kun on jalkapalloa pelailtu, ja melkoisesti myös seurattu. Tämän kauden päätteeksi joukkueemme onnistui nousemaan B-juniorien kakkosdivarista ykköseen. Harmi vaan, että ensi kaudella olen jo A-junnuikäinen, joten itse en pääse sielä pelaamaan. Ykkösestä tosin kokemusta tuli jo viime vuonna ykkösjoukkueemme mukana.
Omia suosikkijoukkueitani on Chelsea, sekä AC Milan. En ole Chelsean gloryhuntteri, sillä olen kannattanut joukkuetta, kuten Milaniakin, jo ihan alusta asti. Tästä todisteena esim. kopio kirjeestä, jonka lähetin ~8-vuotiaana Futarista saatuun Chelsean osoitteeseen. Ei innokas pikkupoika koskaan saanut vastausta kirjeeseensä...
Milanin joukkuekuvakin on roikkunut seinälläni jo kymmenisen vuotta. Paolo Maldini on aina ollut suuri suosikkini Milanista, pidin paljon myös Ruud Gullitista. Chelseasta seurasin ennen tiiviisti Gianfranco Zolaa. Muita jo nyt lopettaneita suosikkipelaajiani oli George Hagi ja Bebeto.
Tämän hetken suosikkipelaajani ovat Francesco Totti ja Luis Figo. Figo juuttui Realissa vaihtopenkille, ja oli häneltä loistava ratkaisu siirtyä Interiin, jossa saa pelata maailman huippujen kanssa.
Mitä Tottiin tulee, omissa silmissäni hänen arvonsa ei juurikaan laskenut tästä surullisenkuuluisasta EM-kisojen sylkemistapauksesta. Se ei poista sitä tosiasiaa, että Totti on yksi maailman taitavimmista pelaajista, jota Roma ei viime kaudella vain tajunnut peluuttaa oikein. Totin paikka on heti kärkien takana, ei missään nimessä kärjessä! Ja olen varma siitä, että lähes kaikki muutkin supertähdet (Zlatan, Beckham, Rooney vain muutamia mainitakseni) harrastavat tällaisia koiruuksia ja vastustajan ärsyttämisiä. Totin tapauksesta vain nousi jostain syystä niin suuri kohu. Kuka muistaa enää EM-kisojen toista sylkytapausta, jossa joku sveitsiläispelaaja, Alexander Frei muistaakseni, käytti myös vastustajaa maalitauluna?
Omia suosikkijoukkueitani on Chelsea, sekä AC Milan. En ole Chelsean gloryhuntteri, sillä olen kannattanut joukkuetta, kuten Milaniakin, jo ihan alusta asti. Tästä todisteena esim. kopio kirjeestä, jonka lähetin ~8-vuotiaana Futarista saatuun Chelsean osoitteeseen. Ei innokas pikkupoika koskaan saanut vastausta kirjeeseensä...
Milanin joukkuekuvakin on roikkunut seinälläni jo kymmenisen vuotta. Paolo Maldini on aina ollut suuri suosikkini Milanista, pidin paljon myös Ruud Gullitista. Chelseasta seurasin ennen tiiviisti Gianfranco Zolaa. Muita jo nyt lopettaneita suosikkipelaajiani oli George Hagi ja Bebeto.
Tämän hetken suosikkipelaajani ovat Francesco Totti ja Luis Figo. Figo juuttui Realissa vaihtopenkille, ja oli häneltä loistava ratkaisu siirtyä Interiin, jossa saa pelata maailman huippujen kanssa.
Mitä Tottiin tulee, omissa silmissäni hänen arvonsa ei juurikaan laskenut tästä surullisenkuuluisasta EM-kisojen sylkemistapauksesta. Se ei poista sitä tosiasiaa, että Totti on yksi maailman taitavimmista pelaajista, jota Roma ei viime kaudella vain tajunnut peluuttaa oikein. Totin paikka on heti kärkien takana, ei missään nimessä kärjessä! Ja olen varma siitä, että lähes kaikki muutkin supertähdet (Zlatan, Beckham, Rooney vain muutamia mainitakseni) harrastavat tällaisia koiruuksia ja vastustajan ärsyttämisiä. Totin tapauksesta vain nousi jostain syystä niin suuri kohu. Kuka muistaa enää EM-kisojen toista sylkytapausta, jossa joku sveitsiläispelaaja, Alexander Frei muistaakseni, käytti myös vastustajaa maalitauluna?
Pakkanen kesyttää nudistin.
R.I.P. IWMPR
R.I.P. IWMPR
Potkupallo on toisinaan ihan ok, mutta suurina annoksina armottoman tylsää. En ikinä voisi saada siitä samanlaista orgastista olotilaa kuin jääkiekosta.
CL:ää katselen silloin kun on joku mielenkiintoinen peli. Valioliigaakin saattaisin katsella jos vain näkyisi, mutta Espanjan, Italian, Ranskan, Saksan ja Ruotsin sinänsä kovatasoiset sarja eivät jaksa kiinnostaa. Täytyy myöntää, että CL:ssä nähdään toisinaan upeita otteluita, valitettavan harvoin kylläkin. Vuoden '99(?) finaali ManU:n ja BM:n välillä oli kaikkien aikojen upein futismatsi, viime vuotinenkin aika hieno.
Maaottelut ovat tietysti asia erikseen. Suomea kannatan tietenkin, ja vahvan kansallistunteen vuoksi niissä otteluissa tulee toisinaan elettyä ihan kunnolla mukanakin. Muunmuassa keväinen Tshekkiottelu otti pattiin ihan tosissaan jonkin aikaa.
Kun Suomea on turha noihin arvokisoihin odotella, on minusta jostain syystä muodostunut armoton Englanti-fani. Tämä juontaa juurensa yhtä armottomasta Beckham fanituksestani, joka kieltämättä kuullostaa sangen teinimäiseltä. ManUn vuodet tuli tarkasti seurattua niin Manua kuin ennenkaikkea Becksiä, mutta nyt kun hän palloilee Realissa, on kiinnostus hivenen lopahtanut. Niin ManUun kuin Davidiinkin.
Niin, siitä Englannista. Kannattamisen syyt ovat tietysti päivänselvät. Täydellisen futishullu maa, miellyttävä futiskulttuuri sekä ainainen epäonni. Jep, olisin voinut silloin '98 valita helposti jonkun Ranskan tai Argentinan, mutta ne eivät vaan herätä mitään tunteita. Mitä nyt Brasilia joskus harvoin...Britit vain jotenkin kolahtivat saman tien. Suurin syy on varmasti (Beckhamin ohella) englantilaisella "kyynärpäät korkealla" pelityylillä, etelämaalaisten kaatuilu pilaa koko pelin. Tai ainakin minun kiinnostukseni.
Ensi kesänä on ämmämmät Saksassa, eiköhän se kuukausi tule taas elettyä varsin tiiviisti futiksen parissa. Sittenhän sen voi taas unohtaa pariksi vuodeksi.
Heitetään nyt tähän loppuun vielä suosikkimaat ja pelaajat:
1. Suomi
2. Englanti
3. Hollanti
4. Italia
5. Espanja
6. Brasilia
1. Beckham
2. Niemi
3. Litmanen
4. Rooney
5. Dudek
6. Gerard
Entisistä mm. Klinsmann, Köpke ja The Peter. Myös Saviola, Ronaldinho yms. muut taiturit ovat ok.
Potkupallofaneissa kyrsii erityisesti se, kuinka suuri tarve heillä on tuputtaa futiksen ylivertaisuuttaa. Samaa sakkia himouskovaisten ja ateistien kanssa.
CL:ää katselen silloin kun on joku mielenkiintoinen peli. Valioliigaakin saattaisin katsella jos vain näkyisi, mutta Espanjan, Italian, Ranskan, Saksan ja Ruotsin sinänsä kovatasoiset sarja eivät jaksa kiinnostaa. Täytyy myöntää, että CL:ssä nähdään toisinaan upeita otteluita, valitettavan harvoin kylläkin. Vuoden '99(?) finaali ManU:n ja BM:n välillä oli kaikkien aikojen upein futismatsi, viime vuotinenkin aika hieno.
Maaottelut ovat tietysti asia erikseen. Suomea kannatan tietenkin, ja vahvan kansallistunteen vuoksi niissä otteluissa tulee toisinaan elettyä ihan kunnolla mukanakin. Muunmuassa keväinen Tshekkiottelu otti pattiin ihan tosissaan jonkin aikaa.
Kun Suomea on turha noihin arvokisoihin odotella, on minusta jostain syystä muodostunut armoton Englanti-fani. Tämä juontaa juurensa yhtä armottomasta Beckham fanituksestani, joka kieltämättä kuullostaa sangen teinimäiseltä. ManUn vuodet tuli tarkasti seurattua niin Manua kuin ennenkaikkea Becksiä, mutta nyt kun hän palloilee Realissa, on kiinnostus hivenen lopahtanut. Niin ManUun kuin Davidiinkin.
Niin, siitä Englannista. Kannattamisen syyt ovat tietysti päivänselvät. Täydellisen futishullu maa, miellyttävä futiskulttuuri sekä ainainen epäonni. Jep, olisin voinut silloin '98 valita helposti jonkun Ranskan tai Argentinan, mutta ne eivät vaan herätä mitään tunteita. Mitä nyt Brasilia joskus harvoin...Britit vain jotenkin kolahtivat saman tien. Suurin syy on varmasti (Beckhamin ohella) englantilaisella "kyynärpäät korkealla" pelityylillä, etelämaalaisten kaatuilu pilaa koko pelin. Tai ainakin minun kiinnostukseni.
Ensi kesänä on ämmämmät Saksassa, eiköhän se kuukausi tule taas elettyä varsin tiiviisti futiksen parissa. Sittenhän sen voi taas unohtaa pariksi vuodeksi.
Heitetään nyt tähän loppuun vielä suosikkimaat ja pelaajat:
1. Suomi
2. Englanti
3. Hollanti
4. Italia
5. Espanja
6. Brasilia
1. Beckham
2. Niemi
3. Litmanen
4. Rooney
5. Dudek
6. Gerard
Entisistä mm. Klinsmann, Köpke ja The Peter. Myös Saviola, Ronaldinho yms. muut taiturit ovat ok.
Potkupallofaneissa kyrsii erityisesti se, kuinka suuri tarve heillä on tuputtaa futiksen ylivertaisuuttaa. Samaa sakkia himouskovaisten ja ateistien kanssa.
Futis on ollut ihan kivaa liikuntatunneilla ja välkillä. Löytyy paljon hyviä muistoja
Tuosta ketjusta tulee erityisen viihdyttävä kun joku vetää Irakin mukaan...
En kyllä tiedä tuollaisesta tosielämässä, mutta http://imdb.com/title/tt0385002/board/nest/25969111Henkka kirjoitti:Potkupallofaneissa kyrsii erityisesti se, kuinka suuri tarve heillä on tuputtaa futiksen ylivertaisuuttaa. Samaa sakkia himouskovaisten ja ateistien kanssa.
Tuosta ketjusta tulee erityisen viihdyttävä kun joku vetää Irakin mukaan...
- The Blasterpiece
Jos eivät lisenssit niin tärkeitä ole, niin suosittelen mieluummin PES:iä. PES 5 ilmestyy 20.10. PES:n pelattavuus > Fifan pelattavuus.FiFa-pelit auttavat aina tähä pulmaan, voisin ostaa uusimman.
Itse olen joukkueen kanssa lähdössä muuten ensi keskiviikkona katsomaan Suomen ja Tshekin välistä maaottelua. Huomennahan Suomi kohtaa Romanian.
EDIT: Muokataans nyt vähäsen.
Eli Kotkan ylpeys KTP on nyt näillä näkymin aika varmasti nousemassa kakkosdivariin. Nousukarsinnoissa se voitti 5-0 SiPS:n ja nyt tarvitsisi enää JJK/2:sta tasapelin. MUTTA jos JJK voittaa, KTP todennäköisesti silti nousee.
1. Samalla sarjatasolla ei saa samalla joukkuella olla kaksi joukkuetta (JJK pelaa ensi kauden kakkosessa).
2. Tätä varten pitäisi perustaa uusi organisaatio (Uudet valmentajat jne.)
3. Kuulemma Keskisuomalaisessa luki, että JJK/2 ei edes hae nousua.
Itse pelasin jotain seitsemän vuotta nuorempana, mutta polvet ja akillesjänteet ei jostain syystä oikein enää tykännyt. Nykyisin pelailen kavereiden kanssa lähes viikoittain. Mieluiten pelaan piilokärkenä tai oikealla laidalla. Kaikkien aikojen lempipelaajia
Jean-Pierre Papin, Marco Van Basten, Paul Casgoine(miten lie kirjotettan oikein, auttakaa), Eric Cantona ja kaikki ketkä ovat pelanneet ikinä Reippaassa, FC Lahdessa tai Manchester Cityssä.
Ja nykyisiä lemppareita Vassell, Djibril Cisse, Maldini, Forlan, Väyrynen
Jean-Pierre Papin, Marco Van Basten, Paul Casgoine(miten lie kirjotettan oikein, auttakaa), Eric Cantona ja kaikki ketkä ovat pelanneet ikinä Reippaassa, FC Lahdessa tai Manchester Cityssä.
Ja nykyisiä lemppareita Vassell, Djibril Cisse, Maldini, Forlan, Väyrynen
Listen to Music.
Thrasher 'til death
Thrasher 'til death
- The Blasterpiece
p****le!
Turhautunut olo, todella ärsyyntynyt ja vittuuntunut. Pakko ottaa FF:n keskarit esiin.

JJK/2 vs KTP 2-1
JJK siis voitti KTP:n tehtyä rankkarista lisä-ajalla maalin. Ei siinä mitään, kun porukka ajatteli, että JJK ei ota kakkosdivaripaikkaa vastaan, vaan KTP pääsee. Mutta ei. Suomen Pöllöliitto päästääkin ellei JJK/2 ota paikkaa vastaan, niin Helsingin Ponnistukselle. Jos Ponnistus ei ota paikkaansa vastaan, niin Tervarit pääsee kakkoseen. Sitten vasta KTP. Eli kolmen joukkueen pitäisi kieltäytyä kakkosdivaripaikasta.
Ja JJK:n toiminnalle keskarit. Miksi? He eivät edes yrittäneet nousta kakkoseen ja vei täten KTP:n paikan, joka tosissaan haki paikkaansa. Miksi v***u piti noin tehdä? Haistakaa kakka, ja
teillekin (EI teille, vaan JJK:lle).
Lisäksi KTP:kin ansaitsee keskarit. Ei, ei ja ei. Junnujoukkueelle tappio.
Ja vielä yhdet keskarit, tuomarille. Kymmenen minuuttia lisäaikaa ja pilkku siinä ajassa. Harvalla tuomarilla on munaa antaa pilkku noin pelin lopussa.

^ KTP:n esitykselle, JJK:n toiminnalle, Pöllöliitolle, tuomarille jne.
Shit Happens. Ensi vuonna uudestaan. Sitäpaitsi kolmosessa majaileva KooTeePee 2 haluaa vaihtaa nimensä takaisin PEli-Karhuiksi. Täten saattaisi tulla KTP:n ja KooTeePeen välille diili, joka tietäisi hyvää. Siinä tapauksessa tietenkin, että KTP-nimi pysyy.
Turhautunut olo, todella ärsyyntynyt ja vittuuntunut. Pakko ottaa FF:n keskarit esiin.

JJK/2 vs KTP 2-1JJK siis voitti KTP:n tehtyä rankkarista lisä-ajalla maalin. Ei siinä mitään, kun porukka ajatteli, että JJK ei ota kakkosdivaripaikkaa vastaan, vaan KTP pääsee. Mutta ei. Suomen Pöllöliitto päästääkin ellei JJK/2 ota paikkaa vastaan, niin Helsingin Ponnistukselle. Jos Ponnistus ei ota paikkaansa vastaan, niin Tervarit pääsee kakkoseen. Sitten vasta KTP. Eli kolmen joukkueen pitäisi kieltäytyä kakkosdivaripaikasta.
Ja JJK:n toiminnalle keskarit. Miksi? He eivät edes yrittäneet nousta kakkoseen ja vei täten KTP:n paikan, joka tosissaan haki paikkaansa. Miksi v***u piti noin tehdä? Haistakaa kakka, ja
teillekin (EI teille, vaan JJK:lle).Lisäksi KTP:kin ansaitsee keskarit. Ei, ei ja ei. Junnujoukkueelle tappio.
Ja vielä yhdet keskarit, tuomarille. Kymmenen minuuttia lisäaikaa ja pilkku siinä ajassa. Harvalla tuomarilla on munaa antaa pilkku noin pelin lopussa.

^ KTP:n esitykselle, JJK:n toiminnalle, Pöllöliitolle, tuomarille jne.
Shit Happens. Ensi vuonna uudestaan. Sitäpaitsi kolmosessa majaileva KooTeePee 2 haluaa vaihtaa nimensä takaisin PEli-Karhuiksi. Täten saattaisi tulla KTP:n ja KooTeePeen välille diili, joka tietäisi hyvää. Siinä tapauksessa tietenkin, että KTP-nimi pysyy.
- Genghis Khan
Tuomarille pitäisi antaa tuosta erityiskiitokset, kuten itse sanoit "harvalla tuomarilla on munaa antaa pilkku noin pelin lopussa".Blassu kirjoitti:Ja vielä yhdet keskarit, tuomarille. Kymmenen minuuttia lisäaikaa ja pilkku siinä ajassa. Harvalla tuomarilla on munaa antaa pilkku noin pelin lopussa.
Liian usein tuntuu nimenomaan siltä, että tuomarit päättävät luopua kaikista säännöistä pelin loppuhetkillä, koska idiottimaisen fraasin mukaan "eivät halua ratkaista peliä". Joten pilkun antaneelle tuomarille
Looking California, feeling Minnesota.
Täysin samaa mieltä Genghisin kanssa, jos on pilkun paikka, niin pilkku annettakoon. Pullamössötuomarit antavat pelaajien katkoa toistensa jalat ottelun lopulla, ennen kuin viheltää rankkua. Toki siitä tärkeämmissä matseissa tulee tappouhkauksia, tuskin kuitenkaan Suomen kakkosdivarinousukarsinnoissa.
P.S. Ensi viikon keskiviikkona täällä Suomen Cuppia TP-Seinäjoki - Tampere United. Antakaahan pojat vielä yksi hieno saavutus tähän kauden loppuun!
P.S. Ensi viikon keskiviikkona täällä Suomen Cuppia TP-Seinäjoki - Tampere United. Antakaahan pojat vielä yksi hieno saavutus tähän kauden loppuun!
R.I.P. IWMPR
R.I.P. IWMPR
- The Blasterpiece
Juu, eilen olin joukkueen kanssa katsomassa päättäjäisiksi Suomi-Tshekki matsia. Tshekki oli selvästi parempi joukkue ja ansaitsi voiton 0-3. Ainut piristys pelissä oli Forssell. Pelissä olisi tarvittu Eremenkoa. Ja monia muita. Onneksi olkoon Tshekki. Yksi piristys oli kuitenkin ylikalliit snackit joita mäyhäsin. Tässä pistän karsintalohkojen lopputlokset Euroopasta:
Lohko 1
1. Hollanti
2. Tshekki
3. Romania
4. Suomi
5. Makedonia
6. Armenia
7. Andorra
Lohko 2
1. Ukraina
2. Turkki
3. Tanska
4. Kreikka
5. Albania
6. Georgia
7. Kazakstan
Lohko 3
1. Portugali
2. Slovakia
3. Venäjä
4. Viro
5. Latvia
6. Liechestein
7. Luxemburg
Lohko 4
1. Ranska (p****le)
2. Sveitsi
3. Israel
4. Irlanti
5. Kypros
6. Färsaaret
Lohko 5
1. Italia
2. Norja
3. Skotlanti
4. Slovenia
5. Valko-Venäjä
6. Moldova
Lohko 6
1. Englanti
2. Puola
3. Itävalta
4. Pohjois-Irlanti
5. Wales
6. Azerbaidzan
Lohko 7
1. Serbia & Montenegro
2. Espanja
3. Bosnia-Hertsegovina
4. Belgia
5. Liettua
6. San Marino
Lohko 8
1. Kroatia
2. Ruotsi
3. Bulgaria
4. Unkari
5. Islanti
6. Malta
Lihavoitu = Lohkoykkösenä MM-loppusarjaan
Lihavoitu punaisella = Parhaimpina lohkokakkosina suoraan MM-loppusarjaan
Lihavoitu vihreällä = Pääsee taistelemaan kolmesta jäljellä olevasta jatkopaikasta
Elikkäs jatkopaikoista karsii Tshekki, Turkki, Slovakia, Sveitsi, Norja ja Espanja. Ennakkosuosikkina lähtee varmasti Tshekki, Turkki ja Espanja. En tiedä miten nämä menee, mutta uskon, että Tshekki, Espanja ja joku muu kuin Turkki pääsevät jatkoon.
Damn, kun ei Kamerun päässyt Afrikassa MM-kisoihin.
Lohko 1
1. Hollanti
2. Tshekki
3. Romania
4. Suomi
5. Makedonia
6. Armenia
7. Andorra
Lohko 2
1. Ukraina
2. Turkki
3. Tanska
4. Kreikka
5. Albania
6. Georgia
7. Kazakstan
Lohko 3
1. Portugali
2. Slovakia
3. Venäjä
4. Viro
5. Latvia
6. Liechestein
7. Luxemburg
Lohko 4
1. Ranska (p****le)
2. Sveitsi
3. Israel
4. Irlanti
5. Kypros
6. Färsaaret
Lohko 5
1. Italia
2. Norja
3. Skotlanti
4. Slovenia
5. Valko-Venäjä
6. Moldova
Lohko 6
1. Englanti
2. Puola
3. Itävalta
4. Pohjois-Irlanti
5. Wales
6. Azerbaidzan
Lohko 7
1. Serbia & Montenegro
2. Espanja
3. Bosnia-Hertsegovina
4. Belgia
5. Liettua
6. San Marino
Lohko 8
1. Kroatia
2. Ruotsi
3. Bulgaria
4. Unkari
5. Islanti
6. Malta
Lihavoitu = Lohkoykkösenä MM-loppusarjaan
Lihavoitu punaisella = Parhaimpina lohkokakkosina suoraan MM-loppusarjaan
Lihavoitu vihreällä = Pääsee taistelemaan kolmesta jäljellä olevasta jatkopaikasta
Elikkäs jatkopaikoista karsii Tshekki, Turkki, Slovakia, Sveitsi, Norja ja Espanja. Ennakkosuosikkina lähtee varmasti Tshekki, Turkki ja Espanja. En tiedä miten nämä menee, mutta uskon, että Tshekki, Espanja ja joku muu kuin Turkki pääsevät jatkoon.
Damn, kun ei Kamerun päässyt Afrikassa MM-kisoihin.
Oon pelannu 10 vuotiaasta asti eli 5 vuotta. IF Gnistan on seuran nimi ja edustujoukkue pelaa 2 Divarissa ja oli aika lähellä ettei noustu ykköseen, mutta Klubi-04 sai pari pistettä enemmän. Suomen Cupissa pari vuotta taaksepäin Gnisu pääs 8 parhaan joukkoon ja olin kattomassa ku saatiin nöyryyttävästi Lahdelta 3-2 turpaan, johdettiin jo kahella maalilla nii tuli sitte Lahden ikioma viuhahtaja kentälle ja siinä meni aikaa sitten. Lahti teki maalin vähän sen jälkeen ja teki tasotuksen lisäajan 5minuutilla (kiitos viuhahtajan) ja jatkoajalla tekivät sitten vielä kolmannen.
Champion Liigaa seuraan neloselta aina, muita en oikeen voi kun ei mistään nää ja 2006 MM-Kisat kiinnostaa kyllä varsinkin kun Afrikasta tuli yllättäviä maita mukaan.
Champion Liigaa seuraan neloselta aina, muita en oikeen voi kun ei mistään nää ja 2006 MM-Kisat kiinnostaa kyllä varsinkin kun Afrikasta tuli yllättäviä maita mukaan.
Kesäisin tätä kyseistä todella hyvää lajia tulee pelattua kavereitten kanssa, en harrasta siis muuten, enkä pelaa missään tiimissä. Isolla porukalla (12-15 pelaajaa) tätä on todella kiva pelata, ja hiki tulee. Ja varsinkin jalkapallon peluun jälkeen uimaan, tekee todella hyvää.
MM-kisoja tulee seuraavana vuonna varmaankin seurattua, kun noita 'oudompiakin' jalkapallomaita pääsee mukaan. Mikä maa voitti viimeksi MM-kisat? Kreikka? Vai voittiko ne olympialaisten jalkapallokisat? En ole aivan varma, joten korjatkaa jos olen väärässä.
MM-kisoja tulee seuraavana vuonna varmaankin seurattua, kun noita 'oudompiakin' jalkapallomaita pääsee mukaan. Mikä maa voitti viimeksi MM-kisat? Kreikka? Vai voittiko ne olympialaisten jalkapallokisat? En ole aivan varma, joten korjatkaa jos olen väärässä.
- The Blasterpiece
Olet väärässä.Trollhammaren kirjoitti:Kesäisin tätä kyseistä todella hyvää lajia tulee pelattua kavereitten kanssa, en harrasta siis muuten, enkä pelaa missään tiimissä. Isolla porukalla (12-15 pelaajaa) tätä on todella kiva pelata, ja hiki tulee. Ja varsinkin jalkapallon peluun jälkeen uimaan, tekee todella hyvää.
Viime MM-kisat (2002 Etelä-Korea & Japani) voitti Brasilia.
Viime olympiafutikset (2004 Kreikka) voitti joku, mutta ei ainaskaan Kreikka.
Viime EM-kisat (2004 Portugali) voitti Kreikka.
Tänä vuonna Kreikka ei selvinnyt MM-kisoihin, mutta viime vuoden Kreikan ja Latvian suoritukset olivat loistavia. Miksei suomalaiset veny tämmöisiin suorituksiin?
EDIT: Ensi vuosi pelaan aika varmasti KTP:ssä.
Argentiina voitti Ateenan olympialaiset.
Itseänikin kyllä jännittää vähän, kuinka käy noiden Togon (muistaakseni ainakin pääsi mukaan) ja muiden hieman yllättävämpien maiden MM-kisoissa. On aivan eri asia voittaa Afrikan maaperällä joku Senegal kuin MM-kisa-areenalla Italia tai muu vastaava.
Itseänikin kyllä jännittää vähän, kuinka käy noiden Togon (muistaakseni ainakin pääsi mukaan) ja muiden hieman yllättävämpien maiden MM-kisoissa. On aivan eri asia voittaa Afrikan maaperällä joku Senegal kuin MM-kisa-areenalla Italia tai muu vastaava.
R.I.P. IWMPR
R.I.P. IWMPR
- The Blasterpiece
Samoin pärjäsi Kreikka hyvin viime EM-kisoissa. Yhdet kisat eivät vielä merkitse mitään. Mutta harmittaa, että Kamerun ja Senegal eivät päässeet MM-kisoihin, mutta mielenkiinnolla seuraan näiden Togon, Ghanan ja sun muiden touhuja.Kameli kirjoitti:Senegalhan pärjäsi aika hyvin viime MM-kisoissa.
Kamerunin ulosjäänti kisoista harmittaa itseäni eniten, maa pelaa parhaillaan loistavaa ja hyvin viihdyttävää jalkapalloa. Toisaalta, Kamerunin lohkosta pääsi jatkoon se joukkue, jolta odotan eniten afrikkalaisista, eli Norsunluurannikko. Norsunluurannikon pelaajat ovat levinneet hyvin nopeasti Euroopan huippuliigoihin, tunnetuimpina niminä Chelsean Drogba, Arsenalin Toure, sekä Kaloun veljekset.
R.I.P. IWMPR
R.I.P. IWMPR
- The Blasterpiece
No okei, vanha juttu, mutta mitä jos tilanteessa olisi ollut helsinkiläisjoukkueen tilalla joku muu?Hesari kirjoitti:Kaikkiaan 21 miesten Suomen mestaruutta voittaneen HJK:n väitetään käyttäneen yhden mestaruutensa varmistamiseen lahjuksia, kertoo Ilta-Sanomat.
HJK:ssa vuonna 1973 varapuheenjohtajana toiminut Paavo Einiö kertoo Töölöläinen-lehden kolumnissa, että HJK lahjoi vuonna 1973 Ilves-Kissat häviämään mestaruustaistelun kannalta ratkaisevan ottelun.
HJK kohtasi Ilves-Kissat Olympiastadionilla 14. syyskuuta 1973, ja voitti 3–1.
Einiön mukaan HJK maksoi voiton varmistamisesta "5 000 mummon markkaa". Einiön mukaan rahat toimitti Ilves-Kissojen pelaajille HJK:n silloinen valmentaja Kaj Pahlman. Einiön mukaan Pahlman oli ehdottanut hänelle voiton varmistamista lahjuksilla.
Einiö arvelee, että rahat jaettiin Ilves-Kissojen muutaman pelaajan kesken. Pahlman totesi Ilta-Sanomille, että Einiön kertomus "pitää suurin piirtein paikkansa".
Einiö antaa ymmärtää, ettei sopupeli ollut ainoa Suomessa 1950–70-luvuilla.
Mitä mieltä pitäisikö tuohon juttuun vielä puuttua vai jättää tuommoinen tahramestaruus tuleviin historian kirjoihin?
EDIT: Eli tolla ei-helsinkiläisjutulla tarkoitin, että jos nyt olisi selvinnyt, että vaikka juuri tuona vuonna Lappeenrannan Rakuunat olisi voittanut mestaruuden, mutta se olisi voitettu lahjuksilla. Toimisiko Palloliitto siinä tapauksessa? Välillä kun Palloliitto on mielestäni niin helsinkiläismielinen.