Sosiaaliset verkostot

Ai vapaapaini ei juuri nyt nappaa? No puhutaan sitten vaikkapa tv-ohjelmista tai termodynamiikasta.
SkullCrushingFinale

Re: Facebook

Viesti Kirjoittaja SkullCrushingFinale » Ke 22.06.2011 20:21

Darien Fawks kirjoitti:Tajusin myös tuosta balettitanssijadeittipartneristani, että homma kusi siinä vaiheessa, kun kysyin häntä ulos saadakseni tietää hänestä enemmän. Normaalisti olen käynyt ulkona sellaisten kanssa, joista olen ensin netissä oppinut tietämään sen verran, että olen tajunnut haluavani tutustua paremmin livenäkin. Deittailu on ihan persiistä. Parempi netissä selvittää yhteensopivuus ja sitten tavata ja lyödä hynttyyt yhteen.

Että silleen.
Heh, ite menossa huomenna ulos muijan kanssa keneen törmäsin baarissa pari päivää sitte ja tosiaan ainoa mitä hänestä tiedän, on tuo tanssiminen. Harrastuksena ja sama studio työpaikkana. Facebook-tiedot on hyvä tsekata, että on vähän ground workia alla, mutta sen ulkopuolelta mun mielestä aika tarpeetonta...riittääpähän puheenaiheita :)

Pari vuotta sitte olin sellasilla treffeillä, että kesti sellanen reilu viikko ensitapaamisesta ennen itse date nightia, jonka seurauksena siinä parin tuntia ennen uloslähtöä muistan miettineeni, että mistä vitusta mä meinaan puhua, kun joka pirun aihe on käsitelty kolmeen kertaan ja mesessä :D Ihan hienostihan tuo homma lähti käyntiin, vaikkei muutamaa kuukautta kauempaa kestänytkään, mutta olisi voinut potkasta takasin jonkun toisen kanssa.

Darien Fawks

Viesti Kirjoittaja Darien Fawks » Pe 24.06.2011 18:41

SkullCrushingFinale kirjoitti:
Darien Fawks kirjoitti:Tajusin myös tuosta balettitanssijadeittipartneristani, että homma kusi siinä vaiheessa, kun kysyin häntä ulos saadakseni tietää hänestä enemmän. Normaalisti olen käynyt ulkona sellaisten kanssa, joista olen ensin netissä oppinut tietämään sen verran, että olen tajunnut haluavani tutustua paremmin livenäkin. Deittailu on ihan persiistä. Parempi netissä selvittää yhteensopivuus ja sitten tavata ja lyödä hynttyyt yhteen.

Että silleen.
Heh, ite menossa huomenna ulos muijan kanssa keneen törmäsin baarissa pari päivää sitte ja tosiaan ainoa mitä hänestä tiedän, on tuo tanssiminen. Harrastuksena ja sama studio työpaikkana. Facebook-tiedot on hyvä tsekata, että on vähän ground workia alla, mutta sen ulkopuolelta mun mielestä aika tarpeetonta...riittääpähän puheenaiheita :)
Mites tämä tapaaminen nyt sitten meni? Livenä voi olla kyllä vähän raskasta, jos tulee jatkuvasti lisää tietoa. Eivät ne puheaiheet lähimpien ystävienkään kanssa lopu vuosienkaan jälkeen. Aina on jotain.

SkullCrushingFinale

Viesti Kirjoittaja SkullCrushingFinale » La 25.06.2011 16:34

Darien Fawks kirjoitti:

Että silleen.
Mites tämä tapaaminen nyt sitten meni? Livenä voi olla kyllä vähän raskasta, jos tulee jatkuvasti lisää tietoa. Eivät ne puheaiheet lähimpien ystävienkään kanssa lopu vuosienkaan jälkeen. Aina on jotain.
Hienostihan tuo meni, pari tuntia sujahti oikeen kepeästi. Jotenkin kyllä jäi hiukan takertuva fiilis tytöstä, itse en mitään sen vakavampaa tavaraa ole poimimassa...katellaan miten etenee :)

Button

Viesti Kirjoittaja Button » Su 26.06.2011 01:41

Oonko muuten ainoa ihminen maailmassa, jolla ei ole kuvia facessa?
..RAW commentary
Scott Stanford "Hey punk, this whole straightedge thing, i know its no smoking no drinkin, can i still eat cocoa puffs?" Punk: "Where did you come from?"

SkullCrushingFinale

Viesti Kirjoittaja SkullCrushingFinale » Su 26.06.2011 12:44

Button kirjoitti:Oonko muuten ainoa ihminen maailmassa, jolla ei ole kuvia facessa?
Lienet toinen, mulla on yksi kasvoton kaveri.

Button

Viesti Kirjoittaja Button » Su 26.06.2011 13:06

Button kirjoitti:Oonko muuten ainoa ihminen maailmassa, jolla ei ole kuvia facessa?
Onko hän sitten jotenkin antisosiaalinen kummajainen tai muuten (normaalia enemmän) sekaisin :D.. Olihan mullakin yksi, mutta heti kun nainen jätti kuvat napsahti takasin facebookiin.
..RAW commentary
Scott Stanford "Hey punk, this whole straightedge thing, i know its no smoking no drinkin, can i still eat cocoa puffs?" Punk: "Where did you come from?"

SkullCrushingFinale

Viesti Kirjoittaja SkullCrushingFinale » Su 26.06.2011 16:01

Button kirjoitti:
Onko hän sitten jotenkin antisosiaalinen kummajainen tai muuten (normaalia enemmän) sekaisin :D.. Olihan mullakin yksi, mutta heti kun nainen jätti kuvat napsahti takasin facebookiin.
Baariin kun viet niin 150 sekuntissa on molemmilla nainen.

Edgefan100397

Viesti Kirjoittaja Edgefan100397 » Su 26.06.2011 18:22

Et ole, ei mullakaan ole!
Viina on viisasten juoma

Razorman
Viesti:

Google+

Viesti Kirjoittaja Razorman » La 06.08.2011 17:37

Näemmä uudistivat Google+:n kutsusysteemin, joten sisälle halajavat voivat seurata tätä linkkiä, pitäisi toimia. Muistakaa, että tuokin sivusto muuttuu paremmaksi mitä enemmän siellä on käyttäjiä.
It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.

Blõg

Kenitys
Moderaattori
Viesti:

Re: Soapbox 13

Viesti Kirjoittaja Kenitys » La 06.08.2011 18:11

En ihan ymmärrä, miksi Facebook pitää keksiä uudestaan vain sen takia, että Google saa hommasta nimeä itselleen (niin kuin sillä sitä ei ennestään olisi). Nyt tässä alkaa tietenkin käymään niin, että osa porukasta käyttää pelkkää Googleplussaa ja taas katoaa yksi niistä harvoista syistä (ihmisten tavoittaminen), miksi alun perin FB:seen edes liityin.

Ja ei, älkää tulko selittämään niistä Google+:n mistä lie lähipiirirenkaista. Todella mullistavaa.

Razorman
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Razorman » La 06.08.2011 19:17

Kenitys kirjoitti:En ihan ymmärrä, miksi Facebook pitää keksiä uudestaan vain sen takia, että Google saa hommasta nimeä itselleen (niin kuin sillä sitä ei ennestään olisi).
Miten käykään tuotteen valmistajalle, kun markkinoille saapuu (ainakin toistaiseksi) varteenotettava kilpailija? Aivan, sekä Facebook ja Google+ panostavat nyt laatuun. Tuskinpa kummallakaan on rahkeita ostaa toisensa pois markkinoilta. Facebookin tilanne on tukalampi, koska sillä on nyt aihetta pelätä suurta käyttäjäkatoa. Tärkeämpi huomio kuitenkin on, että Googlella on oma vahva brändi sekä roppakaupalla erilaisia pilvisovelluksia, kuten GMail, Blogger ja Picasa. Näiden kutominen samaan verkkoon uuden sosiaalisen median ympärille tuo hajallaan olevaa käyttäjäkuntaa yhteen.

Itse ainakin pidän tästä Plussasta (virallinen tapa lausua), sillä se on Facebookin "meillä-voit-tehdä-mitä-vaan" periaatteen jälkeen mahtavan yksinkertainen, selkeä ja ennen kaikkea toimiva kokonaisuus. Jotain, jota Facebook ei koskaan ole ollut ja jota Diasporasta ei tullut. Tätä ei toki näe, niin kauan kuin pakottaa itsensä olemaan skeptikko ja hylkäämään kaikki ilmiöt, jotka sattuvat olemaan pinnalla (ts. hipsteri).
It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.

Blõg

Riveni
Moderaattori

Viesti Kirjoittaja Riveni » La 06.08.2011 20:10

Kyseessä on vain yksi askel siinä samassa sosiaalisen median oravanpyörässä joka on jatkunut jo vuosikymmenen. Ominaisuudet ovat loppujen lopuksi merkityksettömiä koska sosiaalisen median ongelmana on aina ollut sen täyttyminen paskalla. Kun ihmisellä alkaa olla "kavereina" tällaisessa palvelussa satoja ihmisiä, osa jopa puolituttuja, palvelun käytännöllisyys kärsii. Kaikki merkittävä tieto vajoaa lähes tuntemattomien ihmisten päivityksiin, typeriin kyselyihin ja peleihin jne. Sitten tuleekin uusi taho joka esittelee uuden, näennäisesti käytännöllisemmän palvelun, saa markkinoinnin ja hypen kasaan, ja sama p**ka alkaa uudelleen.

Jos joku kuvittelee että Facebook tulee säilymään ykköspalveluna, niin hän on hyvin väärässä. Facebook on jo ylittänyt suurella osalla käyttäjistä tämän kulminaatiopisteen ja palvelusta on tullut täysin hyödytön ja käyttökelvoton. Mahdollisuus aloittaa alusta houkuttaa.

Saako Google+ sitten pidettyä nämä loikkarit itsellään, vai jatkuuko kierre? Mahdollisesti, sillä voi olla että käyttäjät ovat viimein oppineet kolmen, neljän palvelun läpikäytyään että kaikkia ihmisiä ei tarvitse kavereikseen lisätä. Ja kuten Razorman totesi, Googlen palvelut ovat yleisesti niin mallikkaat että koko Google Imperiumin kanssa kilpaileminen käy uusille tulokkaille äärimmäisen vaikeaksi.
kumiorava kirjoitti:Jossain määrin ihailen sitä intoa, että heppu jaksaa kirjoittaa rivikaupalla markkinaliberaalista utopiastaan jollekin painifoorumille.

Kenitys
Moderaattori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kenitys » La 06.08.2011 23:31

Razorman kirjoitti:Miten käykään tuotteen valmistajalle, kun markkinoille saapuu (ainakin toistaiseksi) varteenotettava kilpailija? Aivan, sekä Facebook ja Google+ panostavat nyt laatuun. Tuskinpa kummallakaan on rahkeita ostaa toisensa pois markkinoilta. Facebookin tilanne on tukalampi, koska sillä on nyt aihetta pelätä suurta käyttäjäkatoa. Tärkeämpi huomio kuitenkin on, että Googlella on oma vahva brändi sekä roppakaupalla erilaisia pilvisovelluksia, kuten GMail, Blogger ja Picasa. Näiden kutominen samaan verkkoon uuden sosiaalisen median ympärille tuo hajallaan olevaa käyttäjäkuntaa yhteen.
Joo, toki nuo Googlen muiden sovelluksien kutominen yhteen on varmasti niitä parhaita puolia. Itse en niitäkään vain oikeastaan käytä, joten ei tuota mitään suurta käytännön hyötyä :) En vain edelleenkään tajua, mitä hyötyä on tuoda lähestulkoon sama palvelu uudelleen eri kuorilla ja mitä hyötyä siitä minulle Pera Perusfaboilijalle on, mutta ehkä se tässä lähitulevaisuudessa selviää. Kilpailu on toki aina hyväksi, mutta kun toisenakaan kilpailun osapuolena ei ole yksittäisten ihmisten yksityisyyteen ja sen suojaan mitenkään erittäin upeasti suhtautuva yhtiö, niin siltä puolelta mitään suurta hyötyä lienee turha odottaa olevan tulossa. Tuntuu vain hassulta, että "tuokin sivusto muuttuu paremmaksi mitä enemmän siellä on käyttäjiä", kun siellä toisella sivulla on jo ne vaadittavat käyttäjät :)
Tätä ei toki näe, niin kauan kuin pakottaa itsensä olemaan skeptikko ja hylkäämään kaikki ilmiöt, jotka sattuvat olemaan pinnalla (ts. hipsteri).
Ovela hipsteri-kortin veto :) Täytyy myöntää, etten ole hipsteri-sanan tarkkaan merkitykseen perehtynyt tarkemmin muuten kuin siten, että usein vaikuttaa siltä, että tuota sanaa negasävytteisesti käyttää semmoinen porukka, joka pelkää itse leimautuvansa siihen. Itse mieltäisin tässä tapauksessa hipsteriyden enemmänkin siihen, että pyritään olemaan juuri siellä "edellä aallonharjaa" ja pyritään kuulumaan siihen niin sanottuun innovaattorikuluttajaporukkaan, jotka ottavat uudet tuotteet käyttöön sen ensimmäisen viiden prosentin joukossa ennen suuria massoja. True-FB-käyttäjiäkinhän (ja varmaan myös hipstreitä) ovat juuri ne, jotka täällä Suomessa aloittivat Kirjan käytön ennen kuin sivusta tehtiin suomenkielinen versio. Voi kai sanaa tuohonkin elämänkatsomukseen käyttää, en tosiaan tiedä.

Niin ja itse en muuten ole skeptikko ja hylkää kaikkia ilmiöitä, jotka sattuvat olemaan pinnalla, ihan vain sen perusteella, että Google+ ei minua kiinnosta :) Sen myönnän, että monissa asioissa olen vähän jäljellä ja harvoin jaksan olla niin kiinnostunut asioista, että pääsen olemaan tuossa inovaattoriporukassa, joka sitten levittää vaikkapa Plussan sanaa eteenpäin, mutta otan kyllä käyttöön kaikki uudet sovellukset, tuotteet jne. heti, kun huomaan niistä vain olevan oikeasti hyötyä minulle. Mistään semmoisesta, jonka en näe toistaiseksi minulle mitään hyötyä tarjoavan, en jaksa innostua tarpeeksi. Jos laite tai mikälie muuttuu jossain vaiheessa hyödylliseksi minulle, suhtautumisenkin tietty muuttuu. Jos se tekee minusta hipsterin, niin voisi kai tässä huonomminkin asiat olla.

MR.Off Topic

Re: Google+

Viesti Kirjoittaja MR.Off Topic » La 06.08.2011 23:51

Itseppä tuonne rekisteröidyin, kun ei parempaakaan tekemistä ollut. Itse en ole kyllä pitkään aikaan käyttänyt FB:tä muuhun kuin keskustelemiseen sekä tapahtumiin ilmoittautumisiin ja tietysti niiden katsomiseen, että mitä on tulossa. Jonkin verran on tullut omaa musablogia siellä jaettua linkeillä ja öö.. no joskus olen ilmoittanu tilapäivityksessä minnepäin maailmaa olen suuntaamassa. Helpottaa ehdottomasti sitä, että jos joku tuttu on samaan suuntaan matkaamassa. Saapi nähdä onko tuosta plussasta mitään hyötyä, eipä juuri kukaan tuttu ollut tuonne edes liittynyt. Noh, pistin FB:hen tuon rekisteröitymis linkin, saa nähdä tuleeko ryntäys Plussaan sieltä.
GOD OF ALERT Heeelp meee

Tajunnan Rakennelmia

Hyrkanos

Viesti Kirjoittaja Hyrkanos » Su 07.08.2011 09:38

MR.Off Topic kirjoitti:Itseppä tuonne rekisteröidyin, kun ei parempaakaan tekemistä ollut.
Havaitsin se loistavaksi tavaksi käyttää aikaansa. Neljä sekuntia meni kuin siivillä.
Ominaisuudet ovat loppujen lopuksi merkityksettömiä koska sosiaalisen median ongelmana on aina ollut sen täyttyminen paskalla. Kun ihmisellä alkaa olla "kavereina" tällaisessa palvelussa satoja ihmisiä, osa jopa puolituttuja, palvelun käytännöllisyys kärsii.
Olen samaa mieltä, paitsi aina kohdasta. Se on tullut ongelmaksi lähinnä mybookien myötä. Itselleni Internet oli joskus nimenomaan parempaa viestintää, ei enemmän veistintää. Porukan sai valikoitua isosta joukosta niin ettei tarvinnut olla tekemisissä kaiken maailman pellejen kanssa. Siinä on se juttu miksi kannattaa istua tietokoneella ennemmin kuin mennä jonnekin satunnaiseen paikkaan kuuntelemaan yhdentekevien ääliöiden huutelua. Varsinkin Facebook taas on otettu aivan liian vakavasti. Kaveri on kuka tahansa jonka tuntee, on joskus tavannut tai on jonka kanssa jakaa tuttuja. Jos ei hyväksy jotain kaveriksi, se pitää selitellä jollain tavalla, mikäli kyseinen henkilö on liian läheinen. Facebookin paras sosialinen ominaisuus onkin ykstityisviestittely porukassa - eli siis se mitä aiemmin kutsuttiin postituslistaksi.
Palannut kuolleista 2015

MR.Off Topic

Viesti Kirjoittaja MR.Off Topic » Su 07.08.2011 11:30

Hyrkanos kirjoitti:
MR.Off Topic kirjoitti:Itseppä tuonne rekisteröidyin, kun ei parempaakaan tekemistä ollut.
Havaitsin se loistavaksi tavaksi käyttää aikaansa. Neljä sekuntia meni kuin siivillä.
Niin no tuokin riippuu mistä roikkuu. Rekistöröidyn, koska ei ollut parempaakaan tekemistä, mutta rekistöröityminen ei sinänsä vienyt aikaa vaan se, että katsoin Plussan ominaisuuksia ja muokkasin oman profiilini tiedot. Lisäksi pistin muutaman kutsun suoraan henkilöille ja tietysti FB:n linkki toiminnolla suoran linkin kaikille kummajaisille. Kappas vain siinä meni jo jonkin aikaa, ei kovin paljon, mutta vähän.
GOD OF ALERT Heeelp meee

Tajunnan Rakennelmia

Razorman
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Razorman » Su 07.08.2011 12:29

Kenitys kirjoitti:Ovela hipsteri-kortin veto :) Täytyy myöntää, etten ole hipsteri-sanan tarkkaan merkitykseen perehtynyt tarkemmin muuten kuin siten, että usein vaikuttaa siltä, että tuota sanaa negasävytteisesti käyttää semmoinen porukka, joka pelkää itse leimautuvansa siihen. Itse mieltäisin tässä tapauksessa hipsteriyden enemmänkin siihen, että pyritään olemaan juuri siellä "edellä aallonharjaa" ja pyritään kuulumaan siihen niin sanottuun innovaattorikuluttajaporukkaan, jotka ottavat uudet tuotteet käyttöön sen ensimmäisen viiden prosentin joukossa ennen suuria massoja. True-FB-käyttäjiäkinhän (ja varmaan myös hipstreitä) ovat juuri ne, jotka täällä Suomessa aloittivat Kirjan käytön ennen kuin sivusta tehtiin suomenkielinen versio. Voi kai sanaa tuohonkin elämänkatsomukseen käyttää, en tosiaan tiedä.
Tajusit melko hyvin hipsteriyden täydellisen ironisuuden. ;) Tuohon määritelmään täytyy vielä lisätä se, että aito hipsteri lakkaa käyttämästä palvelua heti, kun sen tuntee muu kuin oma piiri. Samasta syystä hipsteri ei myöskään ala käyttää palvelua, jos siellä on jo "kaikki". Myös Plus on jo huolestuttavan mainstreamia yli 25 miljoonan ihmisen käyttäjäkunnalla.
Riveni kirjoitti:Ominaisuudet ovat loppujen lopuksi merkityksettömiä koska sosiaalisen median ongelmana on aina ollut sen täyttyminen paskalla. Kun ihmisellä alkaa olla "kavereina" tällaisessa palvelussa satoja ihmisiä, osa jopa puolituttuja, palvelun käytännöllisyys kärsii.
Twitterin ja Plussan hyödyntämä tapa tarjota käyttäjiä toisilleen seurattavaksi on aika näppärä veto Facebookin kaverisuhteiden jälkeen. Toki jossain välissä iskee sosiaalinen paine, mikäli paskaa suoltava puolituttu lisää sinut piireihinsä, mutta sinä et häntä. Plussan hyöty tässä tapauksessa piilee siinä kuinka innovatiivisesti väki hoksaa käyttää näitä ympyröitä. Mene ja tiedä.

Blõg

PhD of Thuganomics

Apua Twitterin käyttöön tv:nyyppä

Viesti Kirjoittaja PhD of Thuganomics » Ma 07.11.2011 19:06

Meitsillä on ollut jo kauan Twitter-accountti, ja seuraan varmaan jotain tuhatta julkisuuden henkilöä. Ehkä tämän takia mokoman palvelun käytön opettelusta on tullut hankalaa. Hakusessa on myös ihan perustavaa laatua olevat termit, kuten hashtagit, Twitter handlet, trending topicsit jne. Ja jos minä seuraan jotain julkkiksen twitter accounttia, niin voinko suoraan lähettää tälle henkilölle tweetin, jonka hän näkee feedissään? Mikä olisi asiallinen muoto? esim: @mister.X, thou sucketh? Näkeekö tämä kyseinen henkilö tämän tweettini?

Ei näihin kaikkiin tarvitse vastata, jos netistä löytyisi vaikka joku kiva resurssi 'for dummies', mielellään alle tuhat sivua. :mrgreen: J/k, pari sivua tiivistettyä tavaraa auttaisi varmaan minuakin muuttumaan ihan pro-käyttäjäksi. Tai aina saa toivoa.

Mitä mieltä olette, tulisiko homma paljon vähemmän sekavaksi, jos unfollowttaisi ainakin 750 henkilöä ja tyytyisi johonkin pariin sataan? Ahneus iski alussa. :mrgreen:

Edit: Ja miten ihmeessä Twitterissä voi muka käydä keskusteluja, jos periaatteena on lähettää omia tilapäivityksiään ja lähettää kommentteja muille käyttäjille? :^o
Viimeksi muokannut PhD of Thuganomics, Ma 07.11.2011 19:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Razorman
Viesti:

Re: Apua Twitterin käyttöön tv:nyyppä

Viesti Kirjoittaja Razorman » Ma 07.11.2011 19:39

PhD of Thuganomics kirjoitti:Meitsillä on ollut jo kauan Twitter-accountti, ja seuraan varmaan jotain tuhatta julkisuuden henkilöä. Ehkä tämän takia mokoman palvelun käytön opettelusta on tullut hankalaa. Hakusessa on myös ihan perustavaa laatua olevat termit, kuten hashtagit, Twitter handlet, trending topicsit jne. Ja jos minä seuraan jotain julkkiksen twitter accounttia, niin voinko suoraan lähettää tälle henkilölle tweetin, jonka hän näkee feedissään? Mikä olisi asiallinen muoto? esim: @mister.X, thou sucketh? Näkeekö tämä kyseinen henkilö tämän tweettini?
Jos viesti alkaa @-merkillä, niin sen näkee uutisvirroissaan vain mainittu henkilö (@mister.X), sinä ja ne, jotka seuraavat teitä molempia. Jos @-merkki aloittaa vasta vaikka toisen sanan, niin se on julkinen tweet, joka näkyy välittömästi myös muille. Palvelusta löytyy tuon lisäksi ihan oikeat yksityisviestit. Jotta voit yksityisviestin lähettää, täytyy sen vastaanottajan seurata sinua. Syntaksi on seuraava: "d @mister.X moi".
Ei näihin kaikkiin tarvitse vastata, jos netistä löytyisi vaikka joku kiva resurssi 'for dummies', mielellään alle tuhat sivua. :mrgreen: J/k, pari sivua tiivistettyä tavaraa auttaisi varmaan minuakin muuttumaan ihan pro-käyttäjäksi. Tai aina saa toivoa.
Parempi aloittaa heti kunnollisilla ohjeilla nettitutoriaaleiden sijaan; Twitter Book.
Mitä mieltä olette, tulisiko homma paljon vähemmän sekavaksi, jos unfollowttaisi ainakin 750 henkilöä ja tyytyisi johonkin pariin sataan? Ahneus iski alussa. :mrgreen:
Ehkä? Et varmaan tilaisi 750 RSS-syötettäkään. Moisessa informaatiotulvassa menetät vain kiinnostavampaa tietoa mahdollisten typerien Foursquare -statuksien tieltä.
Edit: Ja miten ihmeessä Twitterissä voi muka käydä keskusteluja, jos periaatteena on lähettää omia tilapäivityksiään ja lähettää kommentteja muille käyttäjille? :^o
Riippuu ohjelmasta (kokeile DestroyTwitter tai MetroTwit). Toiset näyttää viestikeskustelut hieman järkevämmin, mutta pääasiassa tweettailu ei vaadi sähköpostin lähettelyä suurempaa aivokapasiteettia. Alustana se eroaa esim. Facebookista sen verran, että moni lyttää samantien maanrakoon eivätkä edes halua opetella. Reaaliaikaisessa uutistenseurannassa Twitter on kuitenkin selkeä ykkönen.

P.S. Kun kiinnostaa kuitenkin, niin muista, ettet saa seuraajia, jollet kirjoita kiinnostavia. Botit ja vastaavat poislukien, jotka seuraavat jokaista joka puolella.

Blõg

PhD of Thuganomics

Re: Sosiaaliset verkostot

Viesti Kirjoittaja PhD of Thuganomics » To 10.11.2011 15:23

Kiitos Razormanille selkeistä ja hyvistä vinkeistä & linkeistä. Totta tosiaan, mun Twitter-feedini on kuin tulva, joten helmet menevät usein tietenkin ohi. Kiitos myös moderaatiolle tämän alkuperäisen ketjuni hitsaamisesta tänne asiaankuuluvampaan ketjuun! :D

What

Viesti Kirjoittaja What » Pe 13.01.2012 19:52

Pistin facebook-tilin jäihin ja 14 vrk päästä se on lopullisesti historiaa. Edellinen käynti olikin marraskuulta. Loppupeleissä kävi niin kuin monille muillekin, että sivu täyttyi puolituntemattomien ihmisten viestitulvasta joka ei jaksanut kiinnostaa. Kuten myöskään jonninjoutavat "hyvää joulua/juhannusta/uuttavuotta/pääsiäistä/whatever" päivitykset ja kovasti lagaava chat.

Eipä sitä tiedä jos joskus haluttaa palata takaisin, mutta sen tapahtuessa en kyllä enää ala haalimaan 200+ kaveria, joista 150 on "turhia." Muutenkin, jos haluaa ottaa yhteyttä johonkin niin puhelin on edelleen vallan mainio ja henkilökohtaisempi vaihtoehto.

Jack DiBiase
Moderaattori

Viesti Kirjoittaja Jack DiBiase » Pe 13.01.2012 21:00

What kirjoitti:Pistin facebook-tilin jäihin ja 14 vrk päästä se on lopullisesti historiaa. Edellinen käynti olikin marraskuulta. Loppupeleissä kävi niin kuin monille muillekin, että sivu täyttyi puolituntemattomien ihmisten viestitulvasta joka ei jaksanut kiinnostaa. Kuten myöskään jonninjoutavat "hyvää joulua/juhannusta/uuttavuotta/pääsiäistä/whatever" päivitykset ja kovasti lagaava chat.

Eipä sitä tiedä jos joskus haluttaa palata takaisin, mutta sen tapahtuessa en kyllä enää ala haalimaan 200+ kaveria, joista 150 on "turhia." Muutenkin, jos haluaa ottaa yhteyttä johonkin niin puhelin on edelleen vallan mainio ja henkilökohtaisempi vaihtoehto.
Kai tiedät, että se tili palautuu ennalleen välittömästi kun kirjaudut sinne uudelleen. Ei facebookistaan mikään koskaan poistu.

Hyvä kommunkointiväline se on, jos on kavereita. Jos ei ole, niin ei facebookilla tee mitään.
WE BACK YA'LL?!

Captain Charisma

Viesti Kirjoittaja Captain Charisma » Pe 13.01.2012 21:01

Messenger 4 life!

FB tosiaan myös ihan hyödyllinen kunhan ei lisää jokaista puolituttua ja naapurin serkkua.

pz0001

Viesti Kirjoittaja pz0001 » Pe 13.01.2012 21:15

Facebook on ihan kiva työkalu jos vaan osaa pitää kaverilistan siistinä. Itellä on vähän paha tapa hyväksyä satunnaisten baarituttavien kaveripyynnöt, mutta siisteyttä pyrin pitämään yllä poistamalla turhakkeet parin kuukauden välein. Yhteen väliin ahnehdin kavereita ja niitä oli kolmattasataa, mutta nyt olen rauhoittunut ja tällä hetkellä niitä on hieman reilut 100. Alle sataan pitäis pyrkiä että hommassa olis enemmän mieltä.
"Kirjallisuutta, taidetta, tiedettä. Sä et tarvii niitä, mä tiedän oikotien!"

Youtube
Last.fm

Darien Fawks

Viesti Kirjoittaja Darien Fawks » La 14.01.2012 03:09

Itselläni on kavereita, ystäviä ja sydänystäviä sen verran helvetisti, että Facebook on aivan ehdoton yhteydenpitoväline. :)
Uudistunut, entistä parempi Kielisirkus:

http://kielisirkus.blogspot.fi/

Vastaa Viestiin