Leffat
Itsekin katselin ja juoni meni tyhmyyttäni vähän ohi, mutta hei; Willis, Gere & Poitier + Suomi = ratings imoTebacka kirjoitti:Tuo eilinen maikkarileffa Sakaali oli muuten aika hyvä leffa pitkään aikaan maikkarilla.
En voinut yhtään epäselvemmin sanoa...
Religion is like farting: we like our own but hate everyone elses.
-Homer Simpson
-Homer Simpson
Kerrassaan merkillisten herrasmiesten liiga on minulle suhteellisen uusi tuttavuus, ensimmäinen kosketus tähän kirjaan tuli itse asiassa vasta kun Egmont julkaisi käännetyn version. Myönnän myös että yleissivistykseni ei ollut aivan vaadittavaa tasoa joten en tunnistanut jokaista kirjallista viittausta mitä tähän eepokseen oli ympätty. Mutta pidin siitä kuitenkin. Pidin erittäin paljon. Elokuvaversiosta en ollut sitten kuullut juurikaan mitään hyvää joten olin suhteellisen varma että se tulisi olemaan todella huono. Mutta tiesin kuitenkin että minun pitäisi se nähdä ennen kuin sanoisin että se on läjä höyryävää sarvikuonon lantaa.
Herrasmiesliiga on läjä höyryävää sarvikuonon lantaa. Jossain vaiheessa harkitsin vakavasti dvd:n ostamista, koska se kuitenkin on filmatisointi loistavasta sarjakuvasta joten järkeilin että minun pitäisi se omistaa. Onneksi en ollut aivan niin päissäni silloin ja dvd jäi hankkimatta. Nyt MTV3 antoi minulle mahdollisuuden nähdä se ilmaiseksi, ja kuitenkin tuntuu kuin minut olisi ryöstetty.
Elokuva itsessään on suhteellisen harmiton tapaus, tylsä ja mitäänsanomaton actionpläjäys, mutta jopa moiset kohteliaisuudet tuntuvat liiallisilta kun ajattelee minkälaisen tarinan pohjalta tämä elokuva on tehty. En yksinkertaisesti ymmärrä millä opeilla on päädytty siihen että otetaan yksi parhaimmista ja nerokkaimmista sarjakuvatarinoista pitkään aikaan ja sitten napataan pois kaikki mikä siitä alunperin teki loistavan.
Mielestäni sarjakuvassa hienoa oli nimenomaan se, että suuri osa hahmoista oli parhaimmillaankin antisankareita ja heidän käytöksensä oli sen mukaista. Elokuvassa taasen kaikista oli tehty joko hyviksiä tai väärinymmärrettyjä hyviksiä. Esimerkiksi Hyde oli kaikessa sadismissaan mahtava, vaikka tiesi että hän oli tarinassa "hyvien" puolella, häntä oli vaikea kannustaa. Elokuvan Hyde oli... tylsä. Ja ilmeisesti elokuvan tekijät eivät luottaneet vahvan naishahmon voimaan, vaan tekivät Minasta a) melkein sivuhahmon ja b) kewlin tappelijavampyyrin.
V for Vendetta oli mielestäni erittäin onnistunut filmatisointi, joten väkisinkin pistää ajattelemaan kuinka paljon parempi se olisi voinut olla jos Alan Moore olisi ollut mukana sen tekemisessä. Mutta koska fiasko jota myös Herrasmiesliigaksi kutsutaan sai hänet sanoutumaan irti kaikista hänen sarjakuvistaan tehdyistä elokuvista, emme koskaan saa tietää sitä. Siitä yksi miinus lisää tälle elokuvalle.
Itse elokuva oli ehkä puolentoista tähden arvoinen, yksi miinus typerästä juonesta (mikä vika ensimmäisen kirjan tarinassa oli? Ai niin joo, siinä oli jotain ideaa), yksi miinus munattomista hahmoista ja yksi miinus Alan Mooren päätöksestä.
-*1/2/*****
Läjä höyryävää sarvikuonon lantaa.
Onneksi sentään sain katsoa Kovan onnen kundin tämän jälkeen, joten sain huonon maun pois suustani.
Herrasmiesliiga on läjä höyryävää sarvikuonon lantaa. Jossain vaiheessa harkitsin vakavasti dvd:n ostamista, koska se kuitenkin on filmatisointi loistavasta sarjakuvasta joten järkeilin että minun pitäisi se omistaa. Onneksi en ollut aivan niin päissäni silloin ja dvd jäi hankkimatta. Nyt MTV3 antoi minulle mahdollisuuden nähdä se ilmaiseksi, ja kuitenkin tuntuu kuin minut olisi ryöstetty.
Elokuva itsessään on suhteellisen harmiton tapaus, tylsä ja mitäänsanomaton actionpläjäys, mutta jopa moiset kohteliaisuudet tuntuvat liiallisilta kun ajattelee minkälaisen tarinan pohjalta tämä elokuva on tehty. En yksinkertaisesti ymmärrä millä opeilla on päädytty siihen että otetaan yksi parhaimmista ja nerokkaimmista sarjakuvatarinoista pitkään aikaan ja sitten napataan pois kaikki mikä siitä alunperin teki loistavan.
Mielestäni sarjakuvassa hienoa oli nimenomaan se, että suuri osa hahmoista oli parhaimmillaankin antisankareita ja heidän käytöksensä oli sen mukaista. Elokuvassa taasen kaikista oli tehty joko hyviksiä tai väärinymmärrettyjä hyviksiä. Esimerkiksi Hyde oli kaikessa sadismissaan mahtava, vaikka tiesi että hän oli tarinassa "hyvien" puolella, häntä oli vaikea kannustaa. Elokuvan Hyde oli... tylsä. Ja ilmeisesti elokuvan tekijät eivät luottaneet vahvan naishahmon voimaan, vaan tekivät Minasta a) melkein sivuhahmon ja b) kewlin tappelijavampyyrin.
V for Vendetta oli mielestäni erittäin onnistunut filmatisointi, joten väkisinkin pistää ajattelemaan kuinka paljon parempi se olisi voinut olla jos Alan Moore olisi ollut mukana sen tekemisessä. Mutta koska fiasko jota myös Herrasmiesliigaksi kutsutaan sai hänet sanoutumaan irti kaikista hänen sarjakuvistaan tehdyistä elokuvista, emme koskaan saa tietää sitä. Siitä yksi miinus lisää tälle elokuvalle.
Itse elokuva oli ehkä puolentoista tähden arvoinen, yksi miinus typerästä juonesta (mikä vika ensimmäisen kirjan tarinassa oli? Ai niin joo, siinä oli jotain ideaa), yksi miinus munattomista hahmoista ja yksi miinus Alan Mooren päätöksestä.
-*1/2/*****
Läjä höyryävää sarvikuonon lantaa.
Onneksi sentään sain katsoa Kovan onnen kundin tämän jälkeen, joten sain huonon maun pois suustani.
"Just once, couldn't your attitude reflect the gravity of the situation?"
"Not if I can help it!"
-Transformers: FFoD-
"Not if I can help it!"
-Transformers: FFoD-
Lauantain perheleffana 16.9. MTV3 klo 14:55 Pink Floyd: The Wall.
Tuota noin.... Yksi omista lempileffoista, mutta mitä ihmettä Maikkarin ohjelmapäällikköjen päässä liikkuu, kun pistävät tämän keskelle lauantaipäivää, jolloin normaalisti tulee Yksin Kotona tyylisiä leffoja? Katselkaa nyt kumminkin.
Jaa niin ja perjantaina 15.9. Neloselta 21:00 Die Hard - Koston Enkeli. Hyvä leffa tuokin, itse aion nyt kolmatta kertaa katsella.
Tuota noin.... Yksi omista lempileffoista, mutta mitä ihmettä Maikkarin ohjelmapäällikköjen päässä liikkuu, kun pistävät tämän keskelle lauantaipäivää, jolloin normaalisti tulee Yksin Kotona tyylisiä leffoja? Katselkaa nyt kumminkin.
Jaa niin ja perjantaina 15.9. Neloselta 21:00 Die Hard - Koston Enkeli. Hyvä leffa tuokin, itse aion nyt kolmatta kertaa katsella.
Religion is like farting: we like our own but hate everyone elses.
-Homer Simpson
-Homer Simpson
Legendaleffa, tulee vaan täysin typerään aikaan, varsinkin kun The Wall on kaikkea muuta kuin perheleffa. Se on synkkä, outo ja raskas, josta pikkulapset saavat enemmänkin painajaisia.Karmacoma kirjoitti:Lauantain perheleffana 16.9. MTV3 klo 14:55 Pink Floyd: The Wall.
http://www.istuntosali.net
BLOGI / DeviantArt / Last.fm / Mikseri
the car is on fire
and there's no driver at the wheel
the car is on fire
- Mahti Ankka
- Viesti:
WOU! The Wall tuli joku aika sitten supparilta, mutta keskellä viikkoa ja yhden jälkeen yöllä, joten jäi katsomatta. Onneksi nyt on jälleen mahdollisuus tämä nähdä, mutta aika on todellakin melko outo.
"Such beauty, it touches me! Love, hatred, pain, pleasure, life, death, they are all there...This is to be human! This is to be evil!"
Vasarasta päähän!
Vasarasta päähän!
Öh... Just. Ymmärsivät kai että kyseessä ei ole perheleffa. No, ihan sama, kun en itse sitä kuitenkaan näe. Sen sijaan menen katsomaan Rakkautta & Anarkiaa -festareille katsomaan Hayao Miyazakin Totoroa.
the car is on fire
the car is on fire
Onko se VIELÄKIN teattereissa!?!? Meh kävin kattoo joskus prkl puol vuotta sitten.Nevis kirjoitti:Kävin eilen katsomassa Da Vicni-koodin ja yllätyin, kuinka lässynlässyn jumalallisesta aiheesta oli saatu erittäin syvällinen ja mielenkiintoinen elokuva. Pidin sitä loistavana! Tomppa Hanks sopi rooliin loistavasti ja "Gandalf"'kin veti ihan hyvin. Yllätyin ihan tosissaan.
BTW, tämä näyttää jo kiinnostavalta.
http://www.sandrewmetronome.fi/template ... 40&Place=2
XB
X 360 - Jump In.
PLAYSTATION 3 - PLAY B3YOND
-The Future Is Blue-
X 360 - Jump In.PLAYSTATION 3 - PLAY B3YOND
-The Future Is Blue-Fearless on nähty jo aikaa sitten ja suht koht tasapaksu elokuva kyseessä. Toimintakohtaukset olivat osittain hienoja ja osittain taas lähinnä naurettavia. Kuitenkin tässä elokuvassa Li sai edes jotain tekemistä näyttelijänlahjoilleen pelkän turhan mätkimisen sijaan. Paljon huonompi kuin taannoinen Hero.
kumiorava kirjoitti:Jossain määrin ihailen sitä intoa, että heppu jaksaa kirjoittaa rivikaupalla markkinaliberaalista utopiastaan jollekin painifoorumille.
Onko kukaan täällä nähnyt Jadesoturia?
Ajattelin itse käydä jossain vaiheessa katsomassa tai sitten ostan DVD:n kun se joskus ilmestyy.
Ajattelin itse käydä jossain vaiheessa katsomassa tai sitten ostan DVD:n kun se joskus ilmestyy.
Viimeksi muokannut kalis, Ti 24.10.2006 21:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
SmackDown is, SmackDown was, and will always be... EDGE
Jeff Hardy rulez the world!
Ladies and gentlemen, mark the time, Vince McMahon has officially flipped. -Triple H
The #1 Diva in WWE... Melina
ECW= John Morrison
Jeff Hardy rulez the world!
Ladies and gentlemen, mark the time, Vince McMahon has officially flipped. -Triple H
The #1 Diva in WWE... Melina
ECW= John Morrison
Itse kävin katsomassa, mutta ei oikein napannut. Juoni on alussa aika sekava ja ei oikein jaksa kiinnostaa. Taistelut ovat toki tyylikkäitä, mutta niitä on vähän.kalis kirjoitti:Onko kukaan täällä nähnyt Jadesoturia?
Juoni kertoo Sammosta, sillä Kiinassa on lähes samankaltainen tarina ja elokuvissa pompitaankin kahden tarinan välillä. Nyky Suomessa ja muinais kiinassa ja elokuvan edetessä tarinat alkavat kietoutua yhä enemmän toisiinsa.
Leffan kieli pomppii suomen-,englannin- ja kiinankielen välillä. Välillä suomalaiset puhuvat huonoa englantia ja joskuks kiinalaiset tosi hoono soomi, mutta ei se juurikaan haittaa. Ehkä eniten leffassa hämää se, että se lähtee vähän heikosti käyntiin ja puolet leffasta tuntuukin melko turhalta jaarittelulta ja tuijottelulta.
En nyt jaksa sen syvällisempiä alkaa selostamaan, mutta jos tuon pätkän haluaa nähdä, kannattaa se vuokrata vasta DVDnä sillä omasta mielestäni ei ihan 9euron maksamisen arvoista. Ellei siis lajityyppi ole suuri suosikki.
Pari repeämistä elokuva kuitenkin dialogillaan aiheutti.
"Iskitkö sä mua miekalla mahaan?"
"jepejep..."
Noh, joku sasa tehdä isomman jutun jos viitsii.
This goes way beyond my spilled diet-soda.
-CM Punk
-CM Punk
Jaa, minusta kun kaikki Kalevalat ynnä muut kansantarinat ovat hyvin kiinnostavia.Tebacka kirjoitti:Ei, koska ei vaan kiinnostakalis kirjoitti:Onko kukaan täällä nähnyt Jadesoturia?
Eli itse kävin lauantaina katsastamassa, eikä se nyt niin säväyttänyt - eli jossain määrin vastasi odotuksiani. Visuaalisesti leffa oli kyllä upea, ja taistelut olivat erittäin taidokkaasti toteutettuja. Myös näyttelytyö oli varsin kelvollista. Eniten leffassa kuitenkin häiritsi tuo juonen sekavuus sekä se, että se otti itsensä aivan liian vakavasti, tuli ikävällä tavalla Matrix mieleen. Hymy on kaikilla jäsenillä harvassa, ja dramaattinen musiikki soi taustalla. Minusta fantasiaelokuvan tekijät eivät oikein voi ottaa itseään haudanvakavasti, sillä silloin homma menee tekemällä tehdyksi ja vähän tahattoman hauskaksikin. Leffassa oli kyllä yksi kohta, missä huomasi että kyllä sinne jaksettiin vähän huumoriakin tunkea mukaan, ja se oli juuri tuo kohtaus minkä Rocky mainitsi.
Vähän kyllä jäi harmittamaan se, että elokuvan juoni oli toteutettu sekavasti - ja varsinkin loppu oli outo - sillä tästä olisi kyllä saanut oikein hyvänkin fantasiaseikkailun aikaan. No, kyllä tämä debyyttiohjaukseksi on kolmen tähden arvoinen, sanoisin.
Seuraavaksi voisi käydä katsastamassa Ruokala Lokin, mitä en ole vieläkään nähnyt. :p
the car is on fire
the car is on fire
Kattelin kaverini leffapinkkaa ja käteeni sattui yksi elokuva. Kauna. Kauna 2 kun on tullut (?vai tulossa?) markkinoille, päätin katsoa tämän leffan.
Ja pakko sanoa, että olipa hyvä leffa. Ei parhaita, mutta hyvä. Meinasi melkein ruveta jo ihan oikeasti pelottamaan. Tosin en ole paljoa kauhuja katsonut ja tiedän että pahempaakin löytyy, mutta melko mielenkiintoinen ja värisyttävä elokuva se oli. Pakko kai se Kauna 2:kin on katsoa, tuo ilmeisesti loppua kesken??
Ja pakko sanoa, että olipa hyvä leffa. Ei parhaita, mutta hyvä. Meinasi melkein ruveta jo ihan oikeasti pelottamaan. Tosin en ole paljoa kauhuja katsonut ja tiedän että pahempaakin löytyy, mutta melko mielenkiintoinen ja värisyttävä elokuva se oli. Pakko kai se Kauna 2:kin on katsoa, tuo ilmeisesti loppua kesken??
Puutunutta.
- Mahti Ankka
- Viesti:
Kauna on ihan p**ka, täynnä tekemällä tehtyjä pelottelukohtauksia ja elokuvan lopetus on kaikenlisäksi todella typerä. Aivan p**ka.
"Such beauty, it touches me! Love, hatred, pain, pleasure, life, death, they are all there...This is to be human! This is to be evil!"
Vasarasta päähän!
Vasarasta päähän!
Tuli sitten katsottua See No Evil. Eipä se mitään kunnon kauhua, lähinnä Gorea. Kelpo murhaamista melko huonolla juonella (mutta sehän on elokuvissa toissijaista). Huonointa oli kokoajan vähän liian hyvin alleviivattu juoni, jonka seuraaminen toki oli helppoa, mutta ei jättänyt yhtään mitään arvauksen varaan. Yllättäviä käänteitä oli vain kaksi, ja nämäkin olivat loppujenlopuksi merkityksettömiä.
No kivaa katteltavaa kuitenkin. Kane voisi olla isompikin juttu kauhuleffoissa, jollei sattuisi olemaan Kane.
No kivaa katteltavaa kuitenkin. Kane voisi olla isompikin juttu kauhuleffoissa, jollei sattuisi olemaan Kane.