Wormmaster kirjoitti:Mitä eroa on Clotheslinellä ja Lariatilla?
Clotheslinessa lyöjän käsi pysyy paikallaan, kun taas Lariatissa lyönti lähtee heilurina takaa ja iskeytyy vastustajaan. En osaa selittää paremmin. Termejä käytetään usein ristiin, sillä käytännössä kyseessä on kuitenkin sama perusliike, joka vain toteutetaan hieman eri tyylillä. Esimerkiksi JBL:n Clothesline from Hell on aivan tyylipuhdas Lariat, eikä niinkään clothesline.
Heavy The Game kirjoitti:Sellaista vain, että mikä on WWE:n/WWF:n pisin ottelu koskaan? Entäs sitten muuten kaikki fedet ja muut laskettuna?
WWE:ssä varmastikkin Royal Rumblet vievät helpon voiton, WWE.Comin mukaan 2002 vuoden Rumble olisi pisin ikinä, ja se kesti about 69 minuuttia. Toinen on tietty se Iron Man-ottelu Wrestlemania 12:ssa. Sekin taisi kestää joku vähän päälle tunnin. Mitään tunnin gimmick-mättöjä on tuskin nähty ikinä noitten lisäksi WWE:ssä. Se Shawn Michaels vs. John Cena kesti muutenkin reilu 40 minuuttia.
Indyissä? Muistelisin että Chris Hero on vetänyt joskus puolentoistatunnin ottelun, mutta vastustajaa en tällä hetkellä muista, joku valaiskoon. Tietysti jos kaivellaan vanhoja, ovat muistaakseni Lou Thesz ja Verne Gagne otelleet melkein kahden tunnin ottelunkin, mutta tuo on melko hapara tieto.
The Wrestling industry used to be, first and foremost, about wrestling. All the posing, fan interaction and promos took a back seat to what happened in the ring. Not anymore. -Harley Race
Supa kirjoitti:Toinen on tietty se Iron Man-ottelu Wrestlemania 12:ssa. Sekin taisi kestää joku vähän päälle tunnin.
Joo, mutta eipä tuo ottelu nyt erityisemmin kauemmin kestänyt kuin normaali 60 Minutes Iron Man -ottelu, arviolta noin minuutin enemmän.
Supa kirjoitti:Se Shawn Michaels vs. John Cena kesti muutenkin reilu 40 minuuttia.
Kyllä tuo Michaels vs. Cena kaikkien lähteiden mukaan, mistä minä olen asiasta kuullut, kesti lähes tulkoon sen tunnin. Eihän se ottelu tietenkään kokonaisuudessaan telkkarissa näkynyt, kun niitä mainoksia oli aina välissä. Ei ole tuota Raw'ta enää tallessa niin en voi tarkistaa oliko tuo ~40 minuuttia nimen omaan se televisiossa näytetyn osuuden pituus, mutta näin muistelisin sen olleen :P
Noista kaikkein pisimmistä otteluista of all time on aika hankala ruveta sanomaan. Joskus olen kuullut juttuja jostain monen tunninkin otteluista, jotka on ihan valmisteltu etukäteen niin tuhottoman pitkiksi, mutta tiedä sitten näistä. Tuskin kovin paljon tuota 90 minuutin ottelua pidempiä otteluita kuitenkaan otellaan. WWE:ssä 1 vs. 1 -otteluista voiton tosiaan ehkäpä vievät Iron Manit. Royal Rumblet sitten taas ovat tietenkin oma lukunsa.
Käsittääkseni pisin tai ainakin varmasti yksi pisimmistä otteluista on William Muldoon vs. Clarence Whistler, joka käytiin ilmeisesti 1880-luvulla ja kesti lähteestä riippuen 8-9 tuntia. Tunnetuin erittäin pitkä ottelu on varmaan vuoden 1916 paikkeilla käyty maailmanmestaruusottelu Ed "Strangler" Lewis vs. Joe Stecher, joka päättyi noin viiden tunnin ilmeisen puuduttavan kyttäilyn jälkeen tasapeliin ilman yhtään selätystä tai luovutusta. Tällaisissa otteluissa tosin oli monesti esim. 10 minuutin tauko jokaisen tunnin jälkeen ja jokaisen selätyksen jälkeen vielä pidempi. Pituutta siis kertyy reilusti kun ottelut olivat 2 out of 3 falls tai 3 out of 5 falls. Usean tunnin matseja tuona aikana käytiin paljon eikä mikään ottelu viimeisen 50 vuoden aikana taida päästä kovin lähelle. Tosin modernin ajan tunnin tai puolen tunnin matseissa varmaan tapahtui enemmän kuin useimmissa noissa monen tunnin otteluissa, eikä noita kyllä viihteen vuoksi ainakaan jaksaisi millään katsoa kokonaan. Tuo n. 90 minuuttia taitaa olla viimeisten vuosikymmenien aikana onneksi sellainen raja mihin asti ainakin lähes kaikki pisimmät ottelut kestivät.
Kysymys kuuluu: Onko kellään jotain inside tietoa, milloin WWE on jälleen tulossa Suomeen käymään? WWE:n sivuilla ei anakaan ole ollut mainintaa "Schedules"- osiossa.
Näet eipä ole tullut käytyä ikinä missään tapahtumassa, joten tämä pitäisi nyt kokea - edes karsittuna.
JDub kirjoitti:Cock_Sucker sopisi kyllä sinulle paremmin..
Show_Stopper kirjoitti:Kysymys kuuluu: Onko kellään jotain inside tietoa, milloin WWE on jälleen tulossa Suomeen käymään? WWE:n sivuilla ei anakaan ole ollut mainintaa "Schedules"- osiossa.
Näet eipä ole tullut käytyä ikinä missään tapahtumassa, joten tämä pitäisi nyt kokea - edes karsittuna.
No jos kerran WWE ei ole aikataulussakaan ilmoittanut joten melko varmaa että ei ole tietoa asiasta.
Tuskin tulee enää koskaan, koska ohjelmien laillisia katsojia on nykyän kovin vähän.
kumiorava kirjoitti:Jossain määrin ihailen sitä intoa, että heppu jaksaa kirjoittaa rivikaupalla markkinaliberaalista utopiastaan jollekin painifoorumille.
Merovingi kirjoitti:
Katsooko kukaan tällä foorumilla niitä Maxilta? Minä ennen vähän, mutta en enää nykyisellä aikataululla.
Kyllä minä katselen. MTV3 on tietysti laittanut esitysajat keskelle yötä, mutta onneksi kovalevyt löytyy DVD- soittimista. ja toivottavasti WWE myös MTV3:n ohjelmistoon kuuluu vielä pitkään. ECW saisi myös ruveta näkymään...
- "Eihän nämä mitkään reilut jaot ole. Jos pihapeleissä tämmöiset jaot olisivat, jakoja vaihdettaisiin viimeistään erätauolla. Jos ensimmäisellä tauolla jaot pysyisivät samoina, niin viimeistään toisella tauolla äidit tulisivat vaatimaan poikia vaihtamaan jakoja."
Merovingi kirjoitti:
Katsooko kukaan tällä foorumilla niitä Maxilta? Minä ennen vähän, mutta en enää nykyisellä aikataululla.
Kyllä minä katselen. MTV3 on tietysti laittanut esitysajat keskelle yötä, mutta onneksi kovalevyt löytyy DVD- soittimista. ja toivottavasti WWE myös MTV3:n ohjelmistoon kuuluu vielä pitkään. ECW saisi myös ruveta näkymään...
Kyyllähän niitä tulee MAXilta katsottua, vaikkaikin ottaa naamaan edelleen tuo leikkaaminen. Mutta tuleepahan katsottua kolme vko vanhoja jaksoja hhhieman tarkempana...
EDIT: siis kuvalaatua meinasin
JDub kirjoitti:Cock_Sucker sopisi kyllä sinulle paremmin..
Minäkin katson Maxilta jos olen hereillä vielä siihen aikaan, kuten aika usein olen, ja tietenkin se leikkaus on aina välilä mennyt ihan päin honkia ja joskus suomennoksetkin, mutta kaikkein eniten minua ottaa päähän että joka ainoa kerta kun joku käyttäää asetta pitää kuvata yleisöä! Esimerkiksi en muista oliko viimeksi vai sitä ennen Maxilla kun Umaga heitti jonkun randomin häkin seinään nin kuvattiin yleisöä ja kun sama hyypiö lensi selostuspöydän yli kuvattiin yleisöä....
Kattelin tuossa äsken Wrestlemania X-7:an ja huomasin että Nikolai Volkoffin tunnari oli melkein täsmälleen samanlainen kuin Suomen kansallislaulu. Onko se aina ollut?
- "Eihän nämä mitkään reilut jaot ole. Jos pihapeleissä tämmöiset jaot olisivat, jakoja vaihdettaisiin viimeistään erätauolla. Jos ensimmäisellä tauolla jaot pysyisivät samoina, niin viimeistään toisella tauolla äidit tulisivat vaatimaan poikia vaihtamaan jakoja."
nWo-Sting kirjoitti:Se tunnari kuului Tony"Viikinki" Halmeella kun hän oli WWE:ssä 1993 Ludvig Borga Hahmona.
okei, aika ihmeellistä että se tuossa Wrestlemaniassa sitten soi...
SmackDown is, SmackDown was, and will always be... EDGE
Jeff Hardy rulez the world!
Ladies and gentlemen, mark the time, Vince McMahon has officially flipped. -Triple H
The #1 Diva in WWE... Melina
ECW= John Morrison