Joo heillä ei ole oikeuksia niihin biiseihin, joten ne hiljennetään tuolla lailla aika tökerösti. Sitä ei tehdä Japanin lähetyksissä, mutta niin alettiin tehdä kansainvälisissä ippv:issä heti niiden alettua puolisentoista vuotta sitten. Ulkomaiset markkinat ovat heille niin pieni juttu, että oikeuksien hankkiminen ei varmaan kannata, mutta onhan se katsojan näkökulmasta tosi turhauttavaa. Itse olen toisinaan laittanut mutetut themet valmiiksi odottamaan ja soittanut ne itse pitääkseni väkinäisesti jonkinlaista tunnelmaa yllä. Samaa tekee eräskin laiton streami, mikä tekee tästä erityisen turhauttavaa, kun mielellään maksaisi hyvästä painista, mutta ilmaiseksi saisi vähän paremman lähetyksen tapahtumasta.MR.Off Topic kirjoitti:Kahtelen tässä Wrestle Kingdom 8:a. Taas kerran NJPW:ssä ärsyttää se, että about joka toinen sisääntulo mennään mutetulla äänellä elikkä hiljaisuudessa. Johtuuko tämä nyt siitä, että kyseisen henkilön sisääntulomusiikki ei kuulu NJPW:lle ja heidän ei tarvitse niistä maksaa, kun nettistreameissä ynnä muissa musiikkeja ei kuulla? Olettaisin näin, mutta samassa hengenvedossa täytyy sanoa, että onhan tuo v***n ärsyttävää ja pilaa katselukokemusta. NJPW:n omat musat tuntuvat anyway ihan toimivilta.
Tämä toinen on nyt lähinnä kommentti. Ois aika kiva, jos näissä olisi englanninkieliset selostukset.
Tuo hiljentäminen koskee lähinnä themejä, jotka ovat niin tärkeitä ja/tai legendaarisia, että niitä ei mennä vaihtamaan vain käyttöoikeuksien saamisen takia. Eli esim. Jushin Ligerin, Togi Makaben, Satoshi Kojiman, Hiroyoshi Tenzanin, Kazushi Sakuraban ja Yuji Nagatan. Wrestle Kingdomissa tuo ongelma kuitenkin korostui kun mukana oli vieläpä niin monta vierailijaa kuten Graciet, Hansen ja Race. Kaikki noista mainituista alkaa olla iäkkäitä ja tulevien vuosien aikana jäävät vähitellen pois kuvioista. Uudet NJPW:n themet taas on poikkeuksetta heidän omiaan, joten ajan myötä tuo ongelma poistuu.
Heillä oli jo espanjankielinen selostus, joten ei kai englanninkielinen mikään mahdottomuus ole. Pitäisi kyllä olla joku huikean hyvä selostaja, jotta sitä malttaisi kuunnella. Sitten kun tietää NJPW:n painijat ja muutaman katsotun show'n jälkeen alkaa hahmottaa kuviot, niin ei selostusta tarvitse ymmärtää. Kunhan pitää silmät auki, niin ymmärtää tarpeeksi.