Sunnuntaina se sitten tapahtuu. Rey Mysterio palaa AAA:han ensimmäistä kertaa sitten vuoden 1997. AAA:lla on tapana ladata tv-ohjelmansa youtubeen (ja ilmeisesti PPV:nsä myös, esim. Triplemania XXII (AAA:n WrestleMania) ladattiin sinne vain noin viikko tapahtuman jälkeen.
Muutaman viikon Sin Límitet olen katsonut ja pakko myöntää, että zero fucks asenteella pyörivä AAA on kaikessa sekopäisyydessään todella mielenkiintoinen ja nautittava painifirma. Esimerkiksi heidän Rey de Reyes mainos (n. kohdasta 21:28 eteenpäin) suorastaan varastaa materiaalia Skyrimistä. Jep, luit oikein. Ihan täysin hatusta toki nuo Skyrim-viittaukset eivät ole, sillä Rey de Reyes (eli kuninkaista kuninkain) on turnaus, jonka voittaja saa miekan. Mitä tällä miekalla sitten tehdään ei ole ainakaan itselle vielä auennut, mutta jo ajatuksena tämä on niin kiehtova ja hämmentävä, että pakko tämä on nähdä.
Cardi näyttää seuraavalta:
Bengala, Drago & Super Nova vs. Daga, El Hijo de Pirata Morgan & Super Fly
Fénix vs. El Hijo del Fantasma -- AAA World Cruiserweight Champioship
Angelico, Blue Demon jr. & Jack Evans vs. Los Hell Brothers (Averno, Chessman & Cibernetico)
El Patrón Alberto vs. Brian Cage
Aero Star vs. Psycho Clown vs. El Mesías vs. El Texano jr. -- Rey de Reyes final
Myzteziz & Rey Mysterio jr. vs. El Hijo del Perro Aguayo & Pentagon jr.
Monet nimet eivät varmasti monelle mitään sano, ellet ole Lucha Undergroundia tai muuten lucha libreä seurannut. Yllättävän moni AAA:n painija kuitenkin Lucha Undergroundissa painii. Osa kuitenkin eri nimellä esim. El Hijo del Fantasma on LU:n King Cuerno ja El Mesías no LU:n Mil Muertes. Indyfaneille ainakin Brian Cagen ja Jack Evansin luulisi olevan tuttu. Jack Evanshan ei ole USA:ssa paininut vuosikausiin (pikaisen googlettelun jälkeen sanoisin että sitten vuoden 2011), vaan on ollut aikaslailla AAA-eksklusiivi siitä asti. Jos jostain syystä olet onnistunut välttämään sen että kuka Jack Evans on niin tässä hän vetäisee Double Moonsaultin häkin päältä. Ja sitten on tietenkin nämä WWE:stä tutut El Patron Alberto (Alberto Del Rio, joka sattumoisin on myös AAA:n päämestari), Myzteziz (Sin Cara) ja Rey Mysterio.
Erityismaininta on pakko antaa El Hijo del Perro Aguayosta eli tuttavallisemmin Perrito. Kourallisen näitä matseja olen nähnyt, mutta tämä mies on yksi karismaattisimmista pahoista pojista painissa, mitä olen tässä hetken aikaan nähnyt. Suosittelen kaikkia ainakin vilkaisemaan Perrito vs. Sin Caraa (alkaa n. kohdasta 57:13) Toki jos et kestä verenvuodatusta, niin jätä välistä, mutta tässä on TODELLA aggressiivinen ottelu.
Toinen erityismaininta Aerostarille, joka on mahdollisesti oma tämän hetken suosikkipainija maailmassa juurikin tämän uniikin tyylinsä vuoksi, mitä olenkin aika paljon hehkuttanut ainakin Lucha Underground-ketjuissa. Vaikka uskaltaakin hyppiä korkealta, niin se ei ole se mihin hänessä olen ihastunut vaan ne ovat hänen freefall-tyyliset hyppynsä. Jotain highlighteja männävuosilta, mikä antaa vähän makua tästä hieman erilaisemmasta tyylistä.
Jonkinlainen hypevideo La Evolución de AAA - Lucha Libre AAA
Itse ajattelin jopa maksaa ensimmäisestä iPVV:stäni, ellei AAA ehdi uploadamaan tätä youtubeen ennen kuin itse sen olen saanut katsottua. Ohjeet sen tilaamiseen, vaikka kuvittelisin että jos joku tämän tällä foorumilla jaksaa vilkaista, niin tuskin moni tästä jaksaa maksaa. Ja tuskin moni jaksaa katsoa muun kuin main eventin.
Vai? Onko muita kiinnostuneita?