Angle aikoo mennä jälleen leikkaukseen. Niska vaatii jälleen rukkaamista ja Kanadassa hän kertoi, että hänen pikkusormessaan ei ole lainkaan tuntoa. Huono merkki. Angle aikoo palata SummerSlamiin... Nähtäväksi jää, kuka on GM SmackDown!'ssa ensi viikolla
Angle tekee aina kaikkensa fanien eteen. Hän on riskeerannut niskansa jo monia kertoja tavoilla, jotka olisivat hyvin voineet johtaa pysyvään halvaantumiseen. Toisaalta hän on ongelmistaan huolimatta onnistunut tuottamaan uskomattoman hyviä matseja... erityisesti toisten painitaitoisten kanssa (Benoit tulee ensimmäisenä mieleen, samoin tietenkin Brock (vaikka hänen nimeään ei kai saisi enää mainita)).
Angle on nelinkertainen WWEn mestari, WCW-mestari (WWF aikoina toki), tag team mestari (Benoit'n kanssa), IC-mestari, European Champ, HC-mestari, US-mestari... Ja pitkään yhtiön ykkösheelejä. Promo puoli on kunnossa, hän osaa olla sekä face, että heel (heel taitaa onnistua paremmin).. Hän saa hyviä matseja irti kenestä vain...
Kysymys siis kuuluukin: Pitäisikö Kurt Anglen olla tyytyväinen siihen mitä hän on saanut aikaan vai onko hänellä vielä todistettavaa?
Henkilökohtaisesti pidän häntä yhtenä parhaista koskaan. Ehkä hänen uransa ei ole vielä ollut kovin pitkä, mutta pituus ei sinänsä kerro mitään. Monet turhatkin painijat ovat 'nauttineet' pitkästä urasta (Koko B. Ware painii edelleen aktiivisesti). Toisaalta kuka saa niin paljon aikaan neljässä vuodessa? Siitä huolimatta, että hän ei ole fyysisesti Vincen vakiotyyppiä (hän painoi vain noin 100 kiloa WWFään tullessaan, nykyisin noin 110)?
Ilmeisesti Angle itse kokee, että hänellä on vielä yksi tavoite painijana: Hän haluaa matsin Bret Hartin kanssa. Hän otti tämän esiin jo viime vuoden puolella ja otti itse yhteyttä Hartiin. Hiljattain hän myös haastoi Hartin julkisesti. Ja tämä ei ollut mitään avautumista, kuten Savage Hoganille, vaan Angle halusi osoittaa kunnioittavansa Hartia enemmän kuin ketään muuta... Kannattaako tuon takia riskeerata terveytensä? Hart tuskin edes kykenee matsiin koskaan, joten se kysymys on varmaan turha... Olisihan se toki hienoa nähdä Hart vs. Angle -matsi, mutta toisaalta, jos kumpikaan ei ole oikein kunnossa, niin se ei oikein toimi... Dream Matchin pitää olla unelmien toteutuminen...
The King of Harts2004-05-02 20:32
T
Minun mielestä Anglella ei ole enää yhtään mitään todistettavaa paini kehässä, hän saavuttanut kaiken, kaikki mestaruudet, WrestleManian main-event jne. Chris Jericho sanoi vähän WrestleMania X8'n jälkeen, kun hän oli saavuttanut lähes kaiken mitä Wrestling maailmassa voi saavutta, että nyt kun hän on jo saavuttanut kaiken, hän voi vaan nauttia painimisesta ja jäädä sitten joskus eläkkeelle rauhassa. Minä veikkaisin että nyt Kurt Anglekin aikoo vain nauttia painimisesta, vielä niin pitkään kun voi... Enkä usko että Angle kohtaisi Bretin kehässä, on Anglelle tavoite, pikemminkin unelma, kuten varmasti kaikille faneillekin, kaksi historian parasta painijaa... Veikkaisin että se olisi myös Bretille unelma, kun häneltä kerran kysyttiin miten haluaisit päättää urasi, niin Hitman vastasi, että parhaalla matsilla minkä hän on koskaan otellut... Enkä todellakaan usko että hänen matsi Goldbergia vastaan, oli Bretin mielestä tarpeeksi hyvä matsi päättämään hänen ura. Jos Bret pystyisi ottamaan vielä yhden matsin Anglea vastaan, en usko että siitä tulisi ihan SummerSlam 92'n tai WrestleMania X'n tasoinen klassikko, tai sehän on jo selvä ettei siitä tulisi, mutta kyllä siitä varmasti jäisi parempi maku suuhun kun tuosta Goldberg matsista... Harmi vaan, että tuo matsi ei tule todennäköisesti koskaan tapahtumaan, mutta jos Angle ja Bret pystyisivät, niin he mitä todennäköisemmin ottelisivat, vaikka terveys saattaisi mennä.
Ja olen kyllä samaa mieltä Areksen kanssa siitä, että Kurt Angle on jo lyhyen uransa aikana noussut historian parhaiden painijoiden joukkoon. 'Classy' Freddie Blassie sanoi, että Kurt Angle on jopa parempi kun Lou Thesz... Ja se on jo jotain se.
Tee2004-05-03 07:11
T
Angle kuuluu niihin painijoihin, joidenka ei toivoisi lopettavan ikinä. Mies on aiheuttanut monet naurut aivan viime aikoinakin, vaikka yleenä minä katson WWE:tä todella vakava ilme kasvoillani. Anglen mikkikyvyt ovat ilmiömäiset, ja hänen ilmeensä viestittävät aina loistavasti sen tunteen mitä Angle on kokenut juuri. Ilo, tuhautuneiusuus, pettymys, voitto, ja muut ilmeet tilanteesta riippuen tuovat oikeasti sen illuusion, että tämä laji on totisinta totta, samalla tavalla kuin Ric Flairikin. Vaikka Flair ja Angle eivät edustakaan samaa koulukuntaa, niin on silti huomattavissa monia samanlaisia asioita: ensinnäkin kivun loistava näytteleminen submission tilanteissa, se kipu suorastaan välittyy kotisohvalle. Toinen samankaltaisuus on promot; Flairin promot olivat aina kultaa, ja yleisö vihasi rakastaen Flairia. Sama juttu Anglellakin, vaikka rehellisyyden nimissä on sanottava, että kaikki Anglen promot eivät kaikki missään tapauksessa ainakaan alkuaikoina olleet lähelläkään Flairin vastaavia, mutta kokemuksen karttuessa Angle osasi mestarillisesti kääntää yleisön häntä vastaan, ja todellista heattia tuli enemmän kuin tarpeeksi. Myös yleisö alkoi omalla tavalla rakastaa Anglen jokaista heel-pilkkaa muita painijoita kohtaan.
Sitten ne painitaidot olivat jotain täysin uskomatonta; Angle oli kuin Malenko/Bret Hart/Chris Benoit yhdistettynä samassa kropassa. Häneltä sujui mattopaini paremmin, kuin itse Bret Hartilta, mutta olihan Angle sentään painin olympiavoittaja. Angle osasi tehdä myös loistavia slamejä, suplexeja, tyylipuhtaita Moonsaultteja ja kaikkea muuta. Angle antaa aina myös kaikkensa tavallisissa tv-ohjelmissa, vaikei olisi tarpeellista. Anglella on myös taito, joka saa vastustajan näyttämään hyvältä tilanteesta riippuen. Jopa Big Showkin Angle onnistui näyttämään hyvältä kehässä, ja tämä on saavutuksena erittäin vaikea, mutta Angle onkin Angle.
Onkin sääli jos Angle joutuu lopettamaan, koska silloin Benoit jää kantamaan takniikkapainijoiden edustusta ylemmällä tasolla, mutta Sheltonista voi tulla jotain suurta. Mutta samanlaista mikkimiestä ei WWE:stä löydy kuin mr. Angle. Onkin suuri sääli menettää Angle painikehästä, mutta varmasti GM homma tuo varmasti ainakin muutaman loistavan promon. Ainoa hami onkin, että Angle leikkaukseen kuten Ares sanoi, mutta toivottavasti Heyman osaa korvata Anglea. Samalla rukoilkaamme, että eräs Stephanie ei palaa ruutuun vielä pitkääään aikaan.
Mitä itse kysymykseen tulee, niin Anglella on vielä paljon todistettavaa faneille, koska me suorastaan janoamme Kurtin suorituksia kehässä. Ollakseen todellinen legenda Anglen on todistettava kykynsä, joka viikko kuten monet suuruudet ennen häntä. Voihan Angle olla jo nyt sinäänsä legenda meriittiensä avulla, mutta todellinen status syntyy viikosta viikkoon olevilla otteluilla, jossa Anglen on pistettävä parastaan meille faneille. Sitten hän voi sanoa olevansa tämän lajin legenda...
Nsoi: R.E.M - Man on the Moon
SCSA2004-05-04 16:41
S
Itselleni tulee Kurt Anglesta mieleen heti maailman kaikkien aikojen paras tekniikkapainija. Mies on kaikkea mitä edeltävissä viesteissä on sanottu ja toivon myös, että Angle ei ikinä lopeta uraansa vaikka se tuleekin väistämättä eteen viimeistään 4 vuoden sisällä, sillä muuten mies halvaantuu loppuiäkseen, koska hän ottaa niin paljon riskejä matseissaan. Toivon että Angle pystyy vielä viihdyttämään yleisöä loistavilla paini- ja mikkitaidoillaan pitkään.
puustinen2004-05-04 18:36
P
Minun mielestäni Kurtilla ei ole enää mitään todistettavaa. Hän on tehnyt kaiken. Kurtin olisi varmaan tässä vaiheessa hyvä lopettaa mahtava uransa ennenkuin hänen niskansa on tosi huonossa kunnossa... Mielestäni riskit ovat liian suuria. Kurt on mielestäni kaikkien aikojen paras painija, hänellä on karismaa ja hän on kehässä aina mahtava.
Kurtille on kyllä varmaan vaikeaa lopettaa painiminen, mutta eiköhän hänelle kuitenkin WWE:ssä jotain keksittäisi.
Toivoisin, että pidetään siitä laadusta kiinni. Välimerkit, isot ja pienet kirjaimet oikein, ei turhaa slangia ja lauserakenteet kuntoon. //Ares
Ares2004-06-10 10:34
A
Näyttää nyt siltä, että Anglen leikkaus oli vain workkia. Mitään tapaamista lääkärille ei ilmeisesti ole tehty. Tämä tietenkin tarkoittaa, että Angle voi tehdä paluun rinkiin koska vain. Ehkä 'Slamiin saadaan 'Mania uusinta.
"Harry Simon" kirjoitti: CASE STUDY #1: HHH VS. KURT ANGLE (2000).
The Facts: HHH, Angle, and Stephanie were intertwined in a tri-angle that was the talk of the biz and a ratings machine, particularly among broads. All signs pointed to Steph leaving her storyline husband (HHH) for the sensitive "other man" (Angle). In the first known example of an HHH career-kill, he whined that no heterosexual woman would ever leave him, uh, I mean "his character." So after months of build, Steph inexplicably low-blowed Angle, allowing HHH to beat Your Olympic Hero in their big climatic no-DQ match at Unforgiven 00 (9/23/00).
The Prosecution: It made Angle look like a schmuck and did nothing to help HHH or Steph. Angle was in the middle of the biggest push any WWWFE wrestler had received in his rookie year (Euro Title, IC Title, King Of The Ring Winner), and this left him with less heat than an Abominable Snowman's taint. Even the trifling little fact that Angle won the World Title the following month didnt repair the damage HHH had done. The months of promos where HHH inferred that Angle was a homosexual didn't help Angle (or HHHs case) either.
The Defense: Screw Kurt Angle. After he won everything in his rookie year, what the hell was left for him to do? Besides, HHH has laid down for Angle a bunch of times. What about Royal Rumble 2001, which saw interference from Vince, Steph, and Trish before Steve Austin interfered and screwed HHH? Then there was No Way Out 2002, after the HHH/Steph storyline split. Angle beat HHH there after HHH got screwed by Steph the ref. It took HHH almost a full week to re-beat Angle to regain his status as #1 Contender for the World Title going into Wrestlemania 18.
The Verdict: Guilty. Kurt Angle is a once-in-a-blue-moon talent that got over DESPITE his visit to HunterLand. One could even suggest that Angle ruined it for the rest of them, because he stayed over anyway, wrongly implying that HHH didnt have "that much" power or that his shenanigans weren't "that bad." As for Hunter's WM18 match, we'll get to that shortly.
Koko juttu löytyy täältä: http://seanvicious.tripod.com/wrestlingfan/id78.html
Genghis Khan2004-06-10 13:32
G
Kyllähän Angle on todistanut kaikkille minkälainen painija hän on. Flair oli ykkönen 80 -luvulla, Michaels ja Bret 90 -luvulla ja Angle on ollut 2000 -luvun ehdoton ykkösnimi showpainin saralla.
Mutta onko Angle legenda? Mikä tekee painijasta legendan on näitä ikuisuus kysymyksiä. Onko se voitetut vyöt vaiko merkitys lajille ja sen kehitykselle. Toki, Angle on otellut 2000 -luvulla ikimuistoisia otteluita ja voittanut rutkasti mestaruuksia, mutta oikeuttaako se vielä sanomaan herraa legendaksi? Painijat kuten Dynamite Kid, jotka eivät koskaan voittaneet mitään isoa suurilla areenoilla, mutta joiden vaikutus nykypainiin on suuri ovat mielestäni ansainneet legenda -asemansa. No, mutta nyt meni vähän offtopiciksi .
Painitaidoiltaan herra Angle on selviä ykkösnimiä WWE:ssä Benoit'n kanssa sillä erotuksella, että Anglesta löytyy siinä mielessä monipuolisuutta, että hän ei ole niin vahvasti sidoksissa pelkästään tekniikkapainiin vaan brawlaaminen luonnistuu hyvin ja high flyingiakin on nähty ainakin Moonsaultien muodossa, enkä sanonut tätä Benoit'n bashaamiseksi vaan Anglen kehumiseksi. Mielestäni Angle on WWE:n(jopa showpainin) historian monipuolisin workeri, ainut ketä on lähelle päässyt aikoinaan oli Michaels, mutta häneltä tekniikapaini ei luonnistunut lähellekään niin hyvin kuin Kurtie-boylta.
Wankie2004-06-10 15:14
W
Tästä ollaan aiemmin jo kinattu, mm. Arsen kanssa, mutta kyllä, pidän vieläkin sanani tämän 'legenda' -tittelin suhteen.
Toki, Angle on ollut aina hänen WWF -debyytistä saakka 'rasslinmaailman ykkösnimiä. Kurt on loistava ringissä, sillä hänen työpanos ja kehätyöskentely on huippu luokkaa. Vaikka vastassa olisi taidoton, hieman 'iso' -tyyppinen painija, Angle saa hänet näyttämään hyvältä. Hän on siis mahtava kantaja, kuten muutkin alan kovimmat nimet (Bret, Flair, Owen, Henning...). Tietenkin hän on myös loistava painija sekä nopea oppimaan. Kun vertaa hänen ensimmäisiä matseja esim. hänen viime kertaisiin matseihin, niin huomaa selviä eroja niin mikkityöskentelyssä kuin kehävarmuudessa. Anglea pidetään myös backstagella ja häntä ollaan kommentoitu hyvin mukavana persoonana, joka antaa tukea veteraaneille, uusillle- että tulevaisuuden 'staroille'.
Kuitenkin se mikä häneltä puuttuu on pitkä painiura. Hänen lyhyt viiden vuoden 'spurtti' on hieman vaisu verrattuna muihin legendoihin, jotka ovat kiertäneet maailmaa ainakin kymmenen-viisitoista vuotta. Painiura on se jota arvostetaa ja se on yksi tärkeimmistä kriteereistä kun puhutaan legendoista. Kun puhutaan Anglesta, ei voida puhua, että hän 'rakensi' tai 'ansaitsi' uran itselleen. Kun hän astui ensimmäisen kerran Vincen promootioon, hänellä oli jo suprestar -leima otsassa. Kun miettii tuollaista taustaa ja vertaa sitä vaikka Flairiin, joka aloitti pienistä muutaman kymmenen/sadan ihmisen tapahtumista, jotka painittiin ladossa tai ulkona. Eroa? Kyllä.
Tietty, jos hän on vielä mukana WWE:ssä painijana, commisionerina, road agenttina tai muuna alaisena seuraavat viisi-kymmenen vuotta, niin uskallan päästä hänet minun omaan Hall of Fameen. Hän on saanut todella paljon aikaseksi viidessa vuodessa ja 'rispektit' siitä, mutta itse jään vielä odottamaan sitä toista viittä vuotta.
Mielestäni Angle on WWE:n(jopa showpainin) historian monipuolisin workeri, ainut ketä on lähelle päässyt aikoinaan oli Michaels, mutta häneltä tekniikapaini ei luonnistunut lähellekään niin hyvin kuin Kurtie-boylta.
Bah, monipuolisin worker ~ Owen Hart, period.
Ares2004-06-10 16:51
A
Anglen merkityksestä lajille: Angle ei ollut ensimmäinen amatööripainija, joka siirtyi toiselle puolelle aitaa, mutta hänen kuuluisuutensa vanhassa lajissaan avasi mahdollisuuksia amatööripainijoille alan vaihtoon, samalla hän on näyttänyt, että alan vaihdossa ei ole mitään hävettävää. Hänen perässään WWEhen on seurannut jo Brock Lesnar, Shelton Benjamin ja Charlie Haas. Lisäksi WWE on alkanut tarkkailla enemmän amatööripainijoita rekrytointiprosessissaan.
Uran pituudesta: Okei, Angle ei ehkä ole paininut koskaan ladossa, mutta kyllä hän on mielestäni vastaavan työn tehnyt. Painittuaan yli kymmenen vuotta surkeilla urheilustipendeilla ja sponsorirahoilla, hän vihdoin voitti olympiakultaa ja sai sen avulla mahdollisuuden siirtyä toiselle alalle.
Totta kai jokaisesta kolmenkymmenen vuoden urasta tulee jo itsestään legendaarinen, vaikka painija ei koskaan mikään huippu olisikaan ollut. Toisaalta tuollaisen pitkän uran aikana on myös lukuisia mahdollisuuksia muodostaa itselleen henkistä perintöä. Se, että Anglelta ei ole kulunut läheskään niin paljon aikaa, ei saisi olla mikään todiste hänen legendastatustaan vastaan. Hänen kymmenvuotinenkin uransa oli aina kyseenalainen, koska hän teki debyyttinsä vasta 31-vuotiaana.
Worst Technical Wrestler2004-06-11 06:50
W
Vähän mielipiteitä Anglesta: Fanien on hyvin helppo ottaa hänet "omakseen". Kun WWE teki ensiesiintymisensä Suomessa, eräässäkin chatissä kirjoitettiin: "Ja muistakaa nyt kaikki, että kukaan ei sitten huuda YOU SUCK, kun Kurt Angle astuu sisään." Luonnollisesti tuon yksinäisen äänen pyyntö kaikui kuuroille korville mutta osoittaa kyllä sen, että Anglen storylineihin ja hahmoon on helppo mennä mukaan. Tuon samaisen WWE-tapahtuman alla useat niistäkin, jotka eivät mitään muuta Smackdownista tienneet, tunnistivat kyllä Kurt Anglen nimen.
"Legenda"-titteliä on aika paljon jo sinkoiltu paini- ja muussa maailmassa turhaan ympäriinsä. Kyllä Angle voidaan laskea legendaksi, sillä hänessä tiivistyy amerikkalainen unelma: ensin kovalla raadannalla olympiavoittajaksi ja sitten koko kansakunnan tietoisuuteen telsun välityksellä kahmien siinä sivussa kaikki WWE:n mestaruudet.
Anglen karisma ja mikkitaidot uppoavat yleisöön lähes aina, olipa hän heel tai face - tosin henk.koht. hän on uskottavampi ja parempi heelinä. Kun hän astuu sisään yleisö ei taatusti jää tuoleihinsa nukkumaan ja siksi hän on todella kultakimpale WWE:lle Angle ei myöskään (tietääkseni) ole hankala WWE:n käsikirjoitustiimille, vaan on suostunut monesti nöyryytettäväksi juonikuvioissa (tukka pois, trikoot kinttuihin jne.) ja silti aina jatkanut pystyssä päin.
Anglella siis on: 1) kyky aina herättää yleisö 2) ehkä parhaat mahdolliset painitaidot 3) loistava yhteistyökyky kässäripuolella 4) aina valmius riskinottoihin kehässä 5) laaja tunnettavuus myös vapaapainimaailman ulkopuolella. Mitä muuta voisi "legendalta" vielä vaatia? Ai niin, ja 5) myös hyvin samannäköinen veli OVW:ssä, jolla voidaan silloin tällöin pistää pystyyn screw jobeja