Katsoin juuri TNAn Deadly Draw'ta ja minulle tuli mieleen, että onko Ron Killings tuon matsin perusteella todistanut olevansa mestaruuden arvoinen. Siinä vaiheessa kun The Truth tuli kehään, hänen vastustajistaan kaksi oli ollut jo kymmenen minuuttia toistensa kimpussa ja Ravenkin oli ollut jo viisi minuuttia ringissä. Uuden mestarin pitää todistaa olevansa vanhaa parempi. Täyttyykö tuo ehto tämän tyyppisessä tilanteessa? Mielestäni ei.
Sama tilanne ensimmäisessä Elimination Chamberissa, jossa HHH joutui aloittamaan matsin ja HBK tuli vasta viimeisenä mukaan. Viime Armageddonin tag team gauntlet systeemissäkin (mikä lienee sen nimi ollutkaan) tapahtui jälleen sama juttu, Natu ja Batista tulivat haastajina mukaan otteluun vasta mestareiden jälkeen.
Samasta syystä kuin se, että DQ tai count out ei voi johtaa mestaruuden vaihtumiseen, mestaruus ei saisi mielestäni missään nimessä vaihtua näin. Uuden mestarin pitää oikeasti taistella tiensä vanhan mestarin kimppuun ja voittaa sitten vanha mestari. Haastajalla ei saa olla mitään tuollaisia keinotekoisia etuja. Joskus on toki ihan hyvä juttu, että heel pääsee nappaamaan facelta mestaruuden epärehellisesti, mutta se taas on aivan eri asia. Heelin ei tarvitse todistaa olevansa ketään parempi, pelkästään pahempi.
Tämä näkökulma on tavallaan hyvin markittava, mutta sisälläni elää vielä pieni mark ja mielestäni AJ ei hävinnyt mestaruutta. Samoin HHH ei mielestäni menettänyt mestaruutta ECssä, vaan itse asiassa silloin hän vain todisti olevansa kaikkia muita kovempi, koska onnistui olemaan ottelussa alusta loppuun asti (vaikka tulikin lopulta eliminoiduksi).
Mielipiteitä?
Sama tilanne ensimmäisessä Elimination Chamberissa, jossa HHH joutui aloittamaan matsin ja HBK tuli vasta viimeisenä mukaan. Viime Armageddonin tag team gauntlet systeemissäkin (mikä lienee sen nimi ollutkaan) tapahtui jälleen sama juttu, Natu ja Batista tulivat haastajina mukaan otteluun vasta mestareiden jälkeen.
Samasta syystä kuin se, että DQ tai count out ei voi johtaa mestaruuden vaihtumiseen, mestaruus ei saisi mielestäni missään nimessä vaihtua näin. Uuden mestarin pitää oikeasti taistella tiensä vanhan mestarin kimppuun ja voittaa sitten vanha mestari. Haastajalla ei saa olla mitään tuollaisia keinotekoisia etuja. Joskus on toki ihan hyvä juttu, että heel pääsee nappaamaan facelta mestaruuden epärehellisesti, mutta se taas on aivan eri asia. Heelin ei tarvitse todistaa olevansa ketään parempi, pelkästään pahempi.
Tämä näkökulma on tavallaan hyvin markittava, mutta sisälläni elää vielä pieni mark ja mielestäni AJ ei hävinnyt mestaruutta. Samoin HHH ei mielestäni menettänyt mestaruutta ECssä, vaan itse asiassa silloin hän vain todisti olevansa kaikkia muita kovempi, koska onnistui olemaan ottelussa alusta loppuun asti (vaikka tulikin lopulta eliminoiduksi).
Mielipiteitä?