Oisi kiva tietää vähän WWE:n ja muitenkin liitojen painijoiden palkoista minkälaisia ne on esim. mikä on ero HHH ja Hurricanen palkkojen välillä luulisin että huimaavan iso mutta en tiiä!
ja pyydän anteeksi jos pistin tämän topicin väärään paikkaan siis tänne painijat juttuun!!
Siirsin Kyselyihin, kuten varmasti huomaat... /TrishStraTuS
Ares2004-06-12 22:04
A
Tästä on keskusteltu jo jonkin toisen otsikon alla, mutta enpäs sitä löytänyt, joten kerrottakoon jotain.
Painijat eivät ole WWEn työntekijöitä, vaan heidät lasketaan itsenäisiksi urakoitsijoiksi. Tästä johtuen he joutuvat itse hoitamaan käytännössä kaikki kulunsa (matkustaminen, majoittuminen, vakuutukset, eläkkeet, jne). Tämä näin taustatietona.
Painijat saavat palkkioita jokaisesta esiintymisestä. TV-esiintymisistä saa jonkinlaisen vakiotaksan, house show'sta ja PPVstä saa prosenttiosuuden. Lisäksi jokaisella painijalla on sovittu vähimmäissumma, joka vaihtelee hyvin paljon. Jos painija ei saa palkkioina tuota summaa kerättyä kasaan, hänelle maksetaan sopimusvuoden päättyessä erotus. Jotkut painijat saavat pelkästään keikkapalkkioita, kuten Foley.
Nuo yllämainitut vähimmäissummat vaihtelevat noin 50.000 dollarista jobbereille, noin 75.000 dollaria hiukan pidemmälle päässeille, muutamia satoja tuhansia pitkään yhtiön palveluksessa olleille ja muille melko isoille nimille. Tästäkin pääsee vielä ylemmäs. Kevin Nash sai 700.000 vuodessa, Mark Henry saa miljoonan, Goldberg sai noin 1,6 miljoonaa. Austinille tarjottiin miljoonaa vuodessa ja vain 50 esiintymisestä, mutta se ei näyttänyt kelpaavan. Triple H ei saa sopimuksella erityisen suuria summia, mutta käytännössä hän on parhaiten tienaava kaikista painijoista, koska hän on käytännössä jokaisen PPVn main eventissä. Myös Brock Lesnar ehti tienata reilun miljoonan kumpanakin vuonnaan, vaikka hänelle taatut rahasummat tuskin ovat lähellekään niin suuria.
Kaiken kaikkiaan WWE-sopimus ei ole sellaista hunajaa, jota sen voisi kuvitella olevan. Työ on raskasta ja kuluja on paljon. Hyvällä suunnittelulla ja yhteistyöllä muiden painijoiden kanssa, voi säästää huomattavia summia rahaa ja kuten hyvin tiedetään, urat eivät välttämättä ole kovin pitkiä, joten monet painijat säästävät suuren osan tuloistaan tulevaisuutta varten.
djaimo2004-06-13 12:12
D
No miten on nämä Tna:n painijat kuitenkin, Tna on pienenpi liiga kuin wwe niin niille ei varmastikaan eivät tule saamaan samanlaista palkkaa kuin wwen painijoille??
Ares2004-06-13 12:20
A
Todella isot nimet, jotka ovat silloin tällöin ohjelmiin putkahtaneet saavat tietääkseni 5.000 dollaria per esiintyminen. Tällaisia tähtiä ovat mm. Sting, Luger, Scott Hall, jne. Muut painijat saavat sitten huomattavasti vähemmän. Isommat omat tähdet (lähinnä AJ Styles ja Jeff Jarrett, miksei myös Raven, Killings, jne) saavat luultavasti tuhannesta kahteen tuhanteen dollaria esiintymiseltä, muut saavat sitten vähemmän. Etuna tässä on myös se, että TNAn painijoiden ei tarvitse matkustaa yhtä paljon kuin WWEn painijoiden. Lisäksi heillä on hyvät mahdollisuudet tehdä muita töitä ohessa, kuten indyesiintymisiä. Indyesiintymisten palkat taas ovat todella surkeita, usein vain parikymmentä dollaria nimettömille vielä koulutuksessa oleville painijoille, muutamaan sataseen isoille nimille. Toki jotkut isommat tähdet saavat enemmänkin, mutta harvemmin.
Kumiorava2004-06-13 12:44
K
"Ares" kirjoitti: Indyesiintymisten palkat taas ovat todella surkeita, usein vain parikymmentä dollaria nimettömille vielä koulutuksessa oleville painijoille, muutamaan sataseen isoille nimille. Toki jotkut isommat tähdet saavat enemmänkin, mutta harvemmin.
Onhan näiden indy-painijoiden pakko tehdä muutakin, kuin painia. Eihän tuollaisilla palkoilla elä kukaan!
Kuinkas sitten Japanin palkat?
Ares2004-06-13 12:52
A
Niin, indypainijat ovat harvoin vain painijoita. Useimmilla on jokin toinen työpaikka. Se saattaa tosin sitten olla esim. kouluttajana (CM Punk).
Japanissa palkat ovat hyviä. Usein jopa parempia kuin WWEssä, varsinkin tiettyjen tyylien edustajille, joiden mahdollisuudet WWEssä ovat todella heikot (vrt. Spanky). Nythän (kun WWElle on jostain syystä alettu aktiivisesti hakea kilpailijaa IWCssä) on esitetty jopa ajatus, että Dreamstage Japanista saattaisi nousta WWEn kilpailijaksi ostamalla joitain isoja nimiä samaan tapaan kuin WCW teki aikoinaan. Tällöin tietyn eliitin palkat saattaisivat nousta pilviin (tai ainakin selvästi kovemmiksi kuin nykyisen WWEssä).
WCW maksoi huomattavasti parempaa palkkaa painijoilleen kuin WWE. Esim. Hogan sai loppuaikoinaan taattua valuuttaa neljä miljoonaa vuodessa, Nashin palkka liikkui samoissa luvuissa. Tästä johtuen useimmilla WCWn isoilla nimillä kesti pitkään saapua WWEhen. He saivat uskomattomia palkkasekkejä TV-yhtiöltä, koska heidän sopimuksensa oli vielä voimassa, eikä WWE halunnut ostaa niitä ylimitoitettuja sopimuksia pois. (DDP ja Booker T ottivat WWEltä uuden sopimuksen ja kuinkas heidän kävikään?)
djaimo2004-06-13 15:23
D
.(DDP ja Booker T ottivat WWEltä uuden sopimuksen ja kuinkas heidän kävikään?)
Kuinka heille kävi sitten
Ares2004-06-13 15:28
A
WWE ei oikein osannut käyttää heitä ja rivien välistä luvatut provikat jäivät saamatta. DDP päätyi rooliinsa pervona ja Bookerista tuli Stone Coldin heittopussi. Kumpikin olisi varmaan tienannut huomattavasti enemmän jos olisivat vain odottaneet ja keränneet meheviä palkkasekkejä ennen WWEhen siirtymistään.
Deadman. Inc2004-06-13 19:11
D
Kysyisin vielä että paljonko jotkut luchador tyypit kuten Rey, Tajiri, Noble, Nunzio, Ultimo yms.... saavat palkkaa.....
Kumiorava2004-06-13 19:11
K
"Deadman. Inc" kirjoitti: Kysyisin vielä että paljonko jotkut luchador tyypit kuten Rey, Tajiri, Noble, Nunzio, Ultimo yms....
[pädetään]Ainoa luchadore noista on Rey... [/pädetään]
Ares2004-06-13 19:19
A
Ja Rey on ainut noista, joka tienaa hyvin, muut taitavat olla siellä 50.000-75.000 kastissa. Rey saattaa tienata jonkin verran enemmän. Lisäksi Reylla on se etu, että hänen fanikamaansa myydään varmaan ihan kohtalaisesti ja ne provikat ovat myös usein hyviä. Aikoinaan Stone Cold tienasi 4,2 miljoonaa yhdessä vuodessa sälämyynnillä.
djaimo2004-06-13 20:55
D
Suomalaiset painijat eivät varmaan tienaa mitään tai niin ainekin veikkaisin?
Ares2004-06-13 20:57
A
PWF toimii toistaiseksi talkoovoimin. Kaippa heilläkin on tavoitteena joku päivä jotain painijoilleen maksaa, mutta jos verrataan suureen maailmaan, niin enpä olisi niin varma, että se koskaan tulee onnistumaan missään merkittävissä määrin.
djaimo2004-06-13 23:02
D
No sitten on vielä nämä aina seksikäältä näyttävät Diivat minkälaista palkkaa ne vetää.eikö oo sileen että aika paljon ne tienaa noista kuvauksista sun muista?
Ares2004-06-13 23:09
A
Luultavasti he ovat aika pitkälti yhtä heikossa asemassa kuin cruiserit, mutta saavat tosiaan lisätuloja erilaisilla kuvauksilla. Se riippuu tietenkin hyvin paljon myynnistä, mutta todennäköisesti Divat saavat pienen osuuden jokaisesta myydystä DVDstä ja se osuus voi olla jopa aika hyvä, koska tuotantokustannukset ovat muuten hyvin alhaiset. Sitten on tietenkin erilaisten lehtien kannet, kalenterit, Playboy (joka maksaa aina hyvin) ja niin edelleen. Luultavasti divoilla menee suhteellisen hyvin, ainakin tietyillä.
NWO Wolfpac2004-06-14 14:59
N
Entäs kuinka paljon CZW painijat tienaa "itsensä silppomisesta?"
Doom2004-06-14 16:21
D
"NWO Wolfpac" kirjoitti: Entäs kuinka paljon CZW painijat tienaa "itsensä silppomisesta?"
Sanotaanko, että saavat kuitenkin makkaraa leivän päälle.
Fall Brawl2004-06-14 16:27
F
"BronZe" kirjoitti:
"NWO Wolfpac" kirjoitti: Entäs kuinka paljon CZW painijat tienaa "itsensä silppomisesta?"
Sanotaanko, että saavat kuitenkin makkaraa leivän päälle.
Kaipa he saavat firmalta vielä juomaksi lasillisen vettä matsin päälle, etteivät rusinoiksi kuivu.
Nashimus2004-06-14 17:01
N
Miten sitten WWE:n käsikirjoittajat? Onko minkäänlaista tietoa, kuinka he hyvin he tienaavat?
Ares2004-06-14 17:07
A
Ei ole mitään tietoa kuinka paljon käsikirjoittajat tienaavat, mutta monien painijoiden mielestä he ovat liian hyvässä asemassa, koska heidän työpaikkansa on turvattu, heidän ei tarvitse matkustaa ja jostai syystä, kun joku angle, storyline tai gimmick ei toimikaan, niin painijat saavat siitä syyt niskoilleen (tai ainakin kärsivät).
Tiettävästi ainakin yksi elokuvakäsikirjoittaja on siirtynyt WWEn palvelukseen, joten kyllä sillä varmaan ihan mukavasti tienaa.
Road agenttienkaan palkat eivät välttämättä ole kaikkein heikoimmat, koska moni iso tähti on kiinnostunut sellaiseen hommaan siirtymisestä eläköidyttyään.
CZW ei ole ihan tavallinen indyfede, koska heillä on oma TV-ohjelma, vaikka se ei kovin laajalle alueelle näykään. Lisäksi heidän DVDnsä myyvät kohtalaisen hyvin, mikä tuo varmasti lisädollareita painijoiden taskuun. En kuitenkaan ihmettelisi, vaikka monet heidän painijoistaan olisivatkin paikallisen supermarketin työkaluosastolla töissä.
Kumiorava2004-06-14 18:00
K
Tulikin mieleen, että tietääkö meidän kaikkitietävä Ares Nick Mondon ammattia? Koska nyt kun hän lopetti, niin mitenkäs hän jatkaa? Ja minkälaisia ammatteja näillä UV-painijoilla ylipäätään on? Koska olisihan se kurkoa, että tulee aamulla töihin, kun eilen illalla on käynyt kovan deathmatchin...
LatQ2004-06-14 18:07
L
"Kumiorava" kirjoitti: Tulikin mieleen, että tietääkö meidän kaikkitietävä Ares Nick Mondon ammattia? Koska nyt kun hän lopetti, niin mitenkäs hän jatkaa? Ja minkälaisia ammatteja näillä UV-painijoilla ylipäätään on? Koska olisihan se kurkoa, että tulee aamulla töihin, kun eilen illalla on käynyt kovan deathmatchin...
Varmasti sama asia kuin menisi krapulaisena/juovuksissa töihin. Siis samanlaista helvettiä se olisi. Itselle vai muille, siihen en ota mitään kantaa. Oikeastaan olisi kyllä hauska tietää enemmänkin painijoiden koulutus-/työtaustasta. Linkkiä anyone?
Ares2004-06-14 22:07
A
Itseäkin kyllä kiinnostaa. Aika monilla WWEn painijoilla on jonkinlainen urheilutausta, esim. Rockilla, Farooqilla, JBLllä, Anglella, ja niin edelleen. Toiset taas ovat aina olleet painijoita (Foley, Guerrero). Erityisesti minua kiinnostaa minkälaista koulutusta näillä ihmisillä on ollut. Spike Dudley kertoo Beyond the Matissa opiskelleensa englantia, mutta ei kerro, että kuinka paljon.
Joitain yksittäisiä ammatteja tiedän:
[list]
[*:37c13ig7]A-Train: opettaja[/*:m:37c13ig7]
[*:37c13ig7]Spike Dudley: englannin opettaja[/*:m:37c13ig7]
[*:37c13ig7]Stacy Kiebler: Cheer leader[/*:m:37c13ig7]
[*:37c13ig7]Big Show: portsari (kuulemma koko uransa aikana törmäsi vain yhteen ongelmatapaukseen ja sekin kusi lopuksi housuunsa)[/*:m:37c13ig7]
[*:37c13ig7]Rico: poliisi[/*:m:37c13ig7]
[*:37c13ig7]Ted DiBiase: nykyään saarnaaja[/*:m:37c13ig7][/list:u:37c13ig7]
Yleisesti ottaen erityisesti indypainijat tuntuvat olevan melko haluttomia puhumaan yksityiselämästään. Esim. Amazing Red on pyytänyt, että hänen oikeaa nimeään ei paljasteta.
djaimo2004-06-15 10:59
D
Sittern on selistajat minkälaista palkkaa ne vetää,veukkaisin että JR ja King cetää pikasen isonpaa palkkaa kuin Tazz ja Cole koska on ollu paljon kauemmin duunissa wwe.ssä,ja JR on kuiteskin painijoiden kouluttaja vai oliko se niin?
Ares2004-06-15 11:39
A
Selostajat tekevät paljon muutakin kuin käyvät kerran viikossa paikalla. He ovat myös osa hallintoa. JR on Vincen joku henkilökohtainen neuvonantaja, esimerkiksi. Kuilu JRn ja Bill DeMottin välillä on varmasti melkoisen suuri.
punkkiz2004-08-21 12:34
P
On pakko kysyä: Paljonkos sitten tuomarit ja kehäkuuluttajat tienaavat? Veikkaisin, että eivät kovin paljoa. Hekin tekevät jotain muita hommia WWE:sä?
Velocity2005-08-10 17:44
V
Nyt on pakko kysyä yksi kysymys: Tietääkö joku(lue: Ares) mitä John Cena saa palkkaa tätä nykyä? Cenallahan on erittäin suuri rooli, ja äijä myy fanikamaa(chaingang) enemmän kuin kukaan muu vuosiin...
Arvostaisin sitä jos joku vastaisi.
Bushmeister2005-08-10 18:20
B
"Kumiorava" kirjoitti: Tulikin mieleen, että tietääkö meidän kaikkitietävä Ares Nick Mondon ammattia? Koska nyt kun hän lopetti, niin mitenkäs hän jatkaa? Ja minkälaisia ammatteja näillä UV-painijoilla ylipäätään on? Koska olisihan se kurkoa, että tulee aamulla töihin, kun eilen illalla on käynyt kovan deathmatchin...
Mondon lopettaessa vuonna 2003 hän oli menossa täysipäiväisesti yliopistoon opiskelemaan, joten joko mies on jo valmistunut tai on viimeisillään. Siitä mitä mies opiskeli, en muista.
Mitä tulee tuohon jälkimmäiseen, suurin osa showeista on kuitenkin perjantaina tai lauantaina, mikä antaa useimmille painijoille viikonlopun aikaa toipua sitten mahdollista maanantain työrupeamaa varten. Eihän se päivä-kaksi ole paljoa, mutta ainakin haavat ehtivät arpeutua ja kolotus katoaa nivelistä.
Ares2005-08-11 07:34
A
"Velocity" kirjoitti: Nyt on pakko kysyä yksi kysymys: Tietääkö joku(lue: Ares) mitä John Cena saa palkkaa tätä nykyä? Cenallahan on erittäin suuri rooli, ja äijä myy fanikamaa(chaingang) enemmän kuin kukaan muu vuosiin...
Arvostaisin sitä jos joku vastaisi.
Eihän tuota varmaan kukaan tiedä tarkasti...
Anyway, Cena on varmaan vielä alkuperäisen sopimuksensa alla, eikä saa mitenkään erityisen hyvää taattua palkkaa. Hänen tulonsa varmaan tosin ylittävät sen selvästi, joten sillä ei ole mitään väliä. WMn main eventistä (vaikka olikin vain SD! ME) irtosi varmasti kuusinumeroinen bonus, mahdollisesti jopa jossain puolen miljoonan paikkeilla, riippuen siitä kuinka hyvin se myi. SSlamistakin irtoaa varmasti joitain satoja tuhansia.
Painimalla hän kerännee tänä vuonna ehkä 1,5 miljoonan dollarin verran.
Krääsän myynti on sitten hankalampi juttu. Cena myy ihan hyvin tavaraa, mutta oikeastaan ei mitenkään uskomattoman hyvin. Vuonna -99 Austin hallitsi esim. Shopzonen listaa täysin (ja tienasi yhtenä vuonna uskomattomat 42 miljoonaa). Tällä hetkellä Cena ei ole edes ykkösenä. Lisäksi hänen tällä hetkellä myydyin tuotteensa on hinnaltaan vain 3 dollaria. Siitä ei paljon lohkea Cenan taskuun. Ehkä hän tekee tuolla pari miljoonaa, mutta ei mitään mitä voisi verrata Austinin tai Hoganin tuloihin aikoinaan.
Eiköhän Cena tuplaa tulonsa tuolla krääsällä. Levystä hän tekee varmaan myös jotain, mutta tuskin kovin paljoa, koska promootiot syövät niitä tuloja.
Hyrkanos2005-08-11 10:32
H
Cena saanee kuitenkn isommat rojaltit kun omalla nimellään myy. Vertaa hoganiin jonka tuotteita myytiin periaatteessa keksityllä tavaramerkillä, kuten myös Austin, tosin Steve Austin nimi taitaa miehellä itellään olla hallussa
Viper2005-08-11 21:44
V
"Ares" kirjoitti: Spike Dudley kertoo Beyond the Matissa opiskelleensa englantia, mutta ei kerro, että kuinka paljon.
Missäs kohtaa Spike siinä sellaista juttelee? En muista, että miestä edes näkyisi koko rainassa.
Ares2005-08-12 05:32
A
Oikea nimi Matt Hyman tai jotain sinne päin... Ei esiinny kovin pitkään.