Foorumiarkisto

← Yleinen keskustelu

Heelit

Toisaalta silloinhan hän juuri on hyvä heel jos hän vituttaa sinua "ylimielisellä ja laiskalla painityylillään" ja te ette voi tehdä asialle mitään, mies on ja tulee olemaan ME:ssä jatkossakin, eli toisinsanoen hyvä heel.
"erkko777" kirjoitti:
Toisaalta silloinhan hän juuri on hyvä heel jos hän v***ttaa sinua "ylimielisellä ja laiskalla painityylillään" ja te ette voi tehdä asialle mitään, mies on ja tulee olemaan ME:ssä jatkossakin, eli toisinsanoen hyvä heel.

Jos kaikki heelit olisivat yhtä "hyviä" kuin Orton, saattaisi jäädä painin katselu siihen.
"What" kirjoitti:
"erkko777" kirjoitti:
Toisaalta silloinhan hän juuri on hyvä heel jos hän v***ttaa sinua "ylimielisellä ja laiskalla painityylillään" ja te ette voi tehdä asialle mitään, mies on ja tulee olemaan ME:ssä jatkossakin, eli toisinsanoen hyvä heel.

Jos kaikki heelit olisivat yhtä "hyviä" kuin Orton, saattaisi jäädä painin katselu siihen.


No millä tavalla Edge ärsyttää sinua? Vastaapa siihen. Minä pystyn lähinnä nauttimaan hänen pahiksen roolistaan.

Ja arvelinkin, että "oikea tappelu" -heittoni ei saisi paljon kannatusta. Totuus kuitenkin on, että Randy Orton on painijana harvinaisen uskottava. Hän tappelee kuin oikea katutappelija. Lähes jokainen hänen liikkeestään on sellainen, mitä voisi kuvitella oikeasti käytettävän tappelussa. Hän on tyyliltään siis riisutun realistinen. Psykologia hallussa, väittäisin.
Orton voi vaikka tökkiä vastustaan pikkurillillä 20 minuutin ajan ennen RKO:ta, ja silti pysyy ME:ssä, sen verran hyvässä asemassa veikkaan hänen olevan Triple H:n ystävänä pysyessä.
"Kratos" kirjoitti:
Orton voi vaikka tökkiä vastustaan pikkurillillä 20 minuutin ajan ennen RKO:ta, ja silti pysyy ME:ssä


Saanen epäillä. Varmaan saisi potkut heti.
On täysin eri asia olla hyvä ja toimiva heel kuin ärsyttävä persoona. Sillä oikealla tavalla ärsyttävä heel toimii niin monella tasolla. Hän on niin ärsyttävä, ja hyvällä tavalla vaikkapa ylimielinen tai muuta, että häntä haluaa katsoa ja ajattelee että kylläpä on ärsyttävä tai koppava jätkä. Herää pientä oikeanlaista inhoa, mutta sellaista että haluaa niiden facejen sulkevan moisten suun, sellaista että haluaa kuunnella tätä ärsyttävää heeliä. Hyvinä esimerkkeinä tästä vaikkapa helposti Ric Flair, JJ Dillon, Tully Blanchard, tai jopa Iron Sheik jos WWE:n suunnilta haetaan. "Million Dollar Man" Ted DiBiase oli ärsyttävyydeltään ja heeliydeltään puhdasta kultaa.
Katsokaa vaikka tätä:
http://www.youtube.com/watch?v=nwoQ2b3k8Uo

Sitten on huonolla tavalla ärsyttäviä ja inhottavia heelejä. Nämä ovat tavanomaisesti eleiltään tylsiä, ja jopa puuduttavia. Ehkä jokin piirre heissä on jotenkin rasittava. Metsään menee jos heel on siitä kulmasta ärsyttävä, ettei häntä huvita katsella. Niin että se vaikuttaa katsojan viihdyttämiseen. Ei heel toimi jos se aiheuttaa sellaista inhoa, ettei moista jaksa katsoa lainkaan. Kehässä mies voi olla juuri myös hyvin yksinkertainen, jopa rest-holdeihin tukeutuva, tai muuten vaan kehno Work-rateltaan. Tämä voi toki olla tahallistakin. Muistaakseni Johnny Valentinella oli joskus tapana ottaa vastustaja pitkään guillotine head lockiin tai vastaavaan rest-holdia muistuttavaan otteeseen, ja pysäyttää ottelun kulku pitkäksi aikaa siihen liikkeeseen. Ote saattoi siis kestää minuutteja, ja juuri kun vastustaja alkoi keräämään momentumia, saattoi Johnny taas ohjata ottelun suoraan uuteen rest holdiin, ellei jopa samaan. Itse en tue tällaista heelmäisyyttä. Mitä hyötyä on pahiksesta jonka haluaa vain pois ruudusta? Mitä hyötyä on pahiksesta joka ei viihdytä?
Supa tuossa veikin pitkälti jalat suustani. Kyllä heelinkin pitää jollain tavalla viihdyttää. Orton nykyisellään ei sitä tee.
Muutama vanha topic ja Superstarsin off-topic yhdistetty tähän. Jatkakaa.
Supa puhuu kyllä asiaa. Hyvä heel on tosiaan sellainen, jolle soisi annettavan opetuksen.

Orton on minusta silti aika hyvä.
Mutt on myös sellainen heel hyvä joka ärsyttää jo olemuksellaan ja jonka saisi oikeasti saavan turpaan. Siinä mielessä Orton on loistava heel koska hänen koko olemukseksensa ärsyttää, muutenkin on typerää edes väittää etteikö Orton olisi hyvä heel, edge on erilainen tyyliltään ja myös hyvä heel.
"erkko777" kirjoitti:
Mutt on myös sellainen heel hyvä joka ärsyttää jo olemuksellaan ja jonka saisi oikeasti saavan turpaan. Siinä mielessä Orton on loistava heel koska hänen koko olemukseksensa ärsyttää, muutenkin on typerää edes väittää etteikö Orton olisi hyvä heel, edge on erilainen tyyliltään ja myös hyvä heel.

Edelleenkin puhutaan sports entertainmentista. Orton ei ole viihdyttänyt sen jälkeen kun murjoi Stephanien. Ja kehässä Ortonin viimeisin todella hyvä singles-matsi taitaa ulottua No Mercy 2007:n asti. Eihän siinä toki mitään vikaa ole, jos joku näkee Ortonin headlockin ja murjomisen viihdyttävänä, ei toki. Itse en vain kykene siihen, tosin samaan hengenvetoon täytyy mainita, että odottelen Ortonin ja Cenan Summerslam-kohtaamisesta eeppistä, mikä on kyllä vähän ristiriidassa koko muun tekstin kanssa. Cena kun on yksi niistä harvoista, joita vastaan Orton näyttää hyvältä ja pystyy viihdyttämään.
Mä taas tykkään, kuinka Orton maanisesti murjoo ja musertaa vastustajansa, välillä tosin tylsäksi menee, mutta yleisesti ottaen Orton ainakin minua viihdyttää, toisin kuin moni muu.
"Ihmine" kirjoitti:
Mä taas tykkään, kuinka Orton maanisesti murjoo ja musertaa vastustajansa, välillä tosin tylsäksi menee, mutta yleisesti ottaen Orton ainakin minua viihdyttää, toisin kuin moni muu.


Samaa mieltä. Orton jos joku sitä paitsi osaa näytellä.

What saisi jo ottaa nuo anti-Orton-lasit pois.
Minunki mielestä Orton on mahtava heel, vaikka kehässä nykyään onkin melko syvältä. Kuitenkin tämä nykyinen feudi alkaa olla jo vähän pitkästyttävää ja odotan sitä, että HBK ja Cena tuovat siihen makua.
Myös minulla on anti-Orton lasit päässä. Näytellä Randy osaa, muuten kökkö paska, etenkin kehässä. Mikissä pystyy välillä vetämään ok settiä, se nähtiin psycho-aikanakin. Kuitenkin WWE:n tylsimpiä heelejä, ja täysin riippuvainen kiinnostavasta buukkauksesta, omilla ''taidoillaan'' hän ei ole itseänsä pahemmin kiinnostavaksi tehnyt. Ei ole kyllä mitenkään viihdyttävä heel.

Randy Orton on turhimus.

EDIT: Ainiin, tuolla mielipiteitäni laajemmin Booringtonista: http://www.wrestlingalert.com/phpBB2/vi ... 889#203889
Orton loistava näyttelijä? Mitä vittua? Minä ainakin tunnen myötähäpeää miehen kick out irvailuista. Promoissa mies menee silloin tällöin, mutta tilannekohtauksissa mies on luokaton!
Ortonin lahjakkuuteen näyttelijänä liittyen - en muista milloin olisin viimeksi nähnyt huonompaa ja epäsopivampaa ilmettä, kuin Ortonilla oli Night of Championsissa, kun hän oli potkaisemassa Hunterilta ja Cenalta aivoja pihalle. Randyhan näytti silloin tältä. Yleensä Orton on onnistunut näyttämään jokseenkin uskottavalta sekopäältä, mutta tuossa hän näyttää vain jälkeenjääneeltä.
"Supermac" kirjoitti:
Ortonin lahjakkuuteen näyttelijänä liittyen - en muista milloin olisin viimeksi nähnyt huonompaa ja epäsopivampaa ilmettä, kuin Ortonilla oli Night of Championsissa, kun hän oli potkaisemassa Hunterilta ja Cenalta aivoja pihalle. Randyhan näytti silloin tältä. Yleensä Orton on onnistunut näyttämään jokseenkin uskottavalta sekopäältä, mutta tuossa hän näyttää vain jälkeenjääneeltä.

Tätä juuri hain Mieshän joutui vähän aikaa sitten Conaninkin pilkan kohteeksi näistä "loistavista" ilmeistä.
Orton on pelkkä hahmo. Tuon samaisen lauseen taisin SOS:ille ja Supalle sanoa RAW Liven päätyttyä Helsingin jäähallin ulkopuolella. Mielipide ei ole muuttunut siitä, eikä muutu ennen kuin Randy todistaa osaavansa myös painia. Näyttelyssä ja myymisessä Orton on kuin Shawn Michaels: välillä upeaa, välillä sitten vedetään oikein huolella naurettavuuden puolelle.

Täytyy muuten lainata Jäbältä tekstinpätkä, johon yhdyn 100%
"Jäbä" kirjoitti:
Kuitenkin WWE:n tylsimpiä heelejä, ja täysin riippuvainen kiinnostavasta buukkauksesta, omilla ''taidoillaan'' hän ei ole itseänsä pahemmin kiinnostavaksi tehnyt. Ei ole kyllä mitenkään viihdyttävä heel.

Orton elää ja kuolee käsikirjoittajien mukana. Hyvä painija on aina hyvä painija, vaikka olisikin osallisena huonossa storylinessa. Ortonin hyvyys on puolestaan täysin käsikirjoituksesta kiinni. Pakko verrata Edgeen vielä: vihasin tuota pitkitettyä Vickie-kuviota, mutta silti Edge pysyi koko ajan kohtuullisen kiinnostavana. Vasta tämän vuoden Road To WrestleManian aikana aloin kyllästyä mieheen, mutta en todellakaan samassa mittakaavassa kuin Ortoniin tällä hetkellä.
"Supermac" kirjoitti:
Ortonin lahjakkuuteen näyttelijänä liittyen - en muista milloin olisin viimeksi nähnyt huonompaa ja epäsopivampaa ilmettä, kuin Ortonilla oli Night of Championsissa, kun hän oli potkaisemassa Hunterilta ja Cenalta aivoja pihalle. Randyhan näytti silloin tältä. Yleensä Orton on onnistunut näyttämään jokseenkin uskottavalta sekopäältä, mutta tuossa hän näyttää vain jälkeenjääneeltä.




En tiedä olenko ainoa, mutta minusta nuo ilmeet taas ovat kultaa! Ei tuo mitää retard ilme todellakaan ole, ilme kertoo erittäin innostuneestä äijästä, joka näkee tilaisuuden. Okei, Orton on muuttunut tylsemmäksi niin kehässä kuin promoissa. Promot ovat kaikki samaa sh*ttiäja kehässäkään ei ihmeitä tapahdu. Onneksi Ortonilla on sentään nuo ilmeet jälellä! Orton pitäisi irrottaa hemmettiin koko mestaruuskuvioista niin saataisiin jotain vaihtelua aikaan.
Joo kyllä on Randy menettänyt pahasti loistoaan. Minun mielestäni mies toimii paremmin haastajan roolissa kuin mestarina. Mieshän oli silloin ilmiliekeissä, kun vimmatusti koitti vyötä riistää Cenoilta ja kumppaneilta. Ei ollut niin paljoa näitä headlockeja, niin eikä ollut kyllä Legacyakaan. Hetkikun miehestä tuli mestari niin homma alkoi latistumaan. Ja Legacy on vienyt miehestä lopunkin hohdon ainaisilla sekaantumisillaan.

Mutta näyttelijänä kyllä ehdottoman kova. Ilmeet ja eleet tuovat aina omaa väriään matseihin. Myy myöskin useimmiten hyvin iskut, välillä jopa liian hyvin.

Vyö pois ja faceksi.
"takaovi" kirjoitti:
Vyö pois ja faceksi.

Tuskin WWE kääntää kaksi ainakin ajoittain firman parasta heeliä faceksi. Sen vyön Orton saisi tiputtaa.
"ECW Original" kirjoitti:
"takaovi" kirjoitti:
Vyö pois ja faceksi.

Tuskin WWE kääntää kaksi ainakin ajoittain firman parasta heeliä faceksi. Sen vyön Orton saisi tiputtaa.


Pientä fantasiointiahan tuo vain oli. Ja tuon jälkee alkaisivat heelit olemaan aika kortilla RAW:n ME:ssä. HHH,Cena kuitenkin hyviksiä niin ikään.

Ja onhan Orton hyvä heel tosiaan silloin kuin bookataan oikein.
"Siima" kirjoitti:

En tiedä olenko ainoa, mutta minusta nuo ilmeet taas ovat kultaa! Ei tuo mitää retard ilme todellakaan ole, ilme kertoo erittäin innostuneestä äijästä, joka näkee tilaisuuden. Okei, Orton on muuttunut tylsemmäksi niin kehässä kuin promoissa. Promot ovat kaikki samaa sh*ttiäja kehässäkään ei ihmeitä tapahdu. Onneksi Ortonilla on sentään nuo ilmeet jälellä! Orton pitäisi irrottaa hemmettiin koko mestaruuskuvioista niin saataisiin jotain vaihtelua aikaan.


99% samaa mieltä. Mestaruuskuvioista irroittamisesta en osaa sanoa, kun kuitenkin RAW'n main event on niin heikolla pohjalla muutenkin. Eihän sinne jäisi kuin Cena ja Triple H...
Onko kukaan huomannut, että moni painija on heel-ajat jätettyään tai kortissa noustuaan huonontanut myymistään?

Ihastuin Morrisoniin jo MNM-aikoina juuri upean myymisen vuoksi, mutta nykyään siinä ei ole sitä samaa meininkiä. Tämän kyllä ymmärtää varsin hyvin, koska eihän facen kurittamisen soisi näyttävän hienolta. Sen sijaan Randy Ortonin pitäisi yhä myydä yhtä hienosti kuin ennen, vaikka kortissa korkealla onkin.
No-sellaus kuuluu jokaikisen main-eventterin vaatimuksiin.

Kysy vaikka Hoganilta.
Hmmpphh....Rivenin postaukset "miksi olen niin ilkeä"-aiheessa nostivat mieleeni kysymyksen. Onko nykypäivänä onnistuneen heelin oltava oikeasti keskinkertainen/huono painija ollakseen hyvä heel? Esimerkkeinä Randy Orton ja nykyinen dubaljadabaljajii-mestari Sheamus. Ovatko CM Punkin ja Chris Jerichon kaltaiset taidokkaat heelit alempana kortissa sen vuoksi, koska ovat parempia, ja osa faneista tietää sen?

Jos suuntaus on tämä, en tiedä haluanko lajia enää seurata.
What kirjoitti:
Hmmpphh....Rivenin postaukset "miksi olen niin ilkeä"-aiheessa nostivat mieleeni kysymyksen. Onko nykypäivänä onnistuneen heelin oltava oikeasti keskinkertainen/huono painija ollakseen hyvä heel? Esimerkkeinä Randy Orton ja nykyinen dubaljadabaljajii-mestari Sheamus. Ovatko CM Punkin ja Chris Jerichon kaltaiset taidokkaat heelit alempana kortissa sen vuoksi, koska ovat parempia, ja osa faneista tietää sen?

Jos suuntaus on tämä, en tiedä haluanko lajia enää seurata.


Entäs sitten, kun Jericho ja CM Punk kääntyvät faceiksi? Hehän singahtavat saman tien tittelikuvioihin. Myös Morrison toimii huomattavasti paremmin facena, koska hän on vain niin pirun lennokas.
Mitäköhän tuohon nyt sanoisi :o Kyllä omasta mielestäni heel saa olla taitava ja viihdyttävä. Vaikka sekä Jerichosta että Punkista pidänkin, niin kuin moni muukin, he ovat silti toimivia heelejä. Itse sanoisin että heel alkaa siinä vaiheessa olemaan liian viihdyttävä ja taitava tai face liian huono ja tylsä, jos heelille aletaan katsomossa hurraamaan ja facelle buuamaan. Onhan noitakin nähty, ja silloin kirjoittajien ja painijan pitäisi kehittää painijaa/painijoita hieman eri suuntaan.

En siis todellakaan allekirjoita väitettä etteikö heel saisi olla taitava kehässä. Mutta silloin hänen pitää osata kuitenkin hankkia heatia eri tavoilla. Välillä se onnistuu ihan vain loistavalla face vastustajalla, välillä heelin pitää esim. käyttäytyä mikissä hieman aggressiivisemmin katsojia kohtaan.
Minusta yleisöstä ei oikeastaan pitäisi välittää. Antaa niitten mölistä niin kuin tahtovat. Kyllähän Randykin sai hurraita, vaikka oli kuinka vetelä kehässä. Ei yleisöllä ole mitään väliä.
Darien Fawks kirjoitti:
Minusta yleisöstä ei oikeastaan pitäisi välittää. Antaa niitten mölistä niin kuin tahtovat. Kyllähän Randykin sai hurraita, vaikka oli kuinka vetelä kehässä. Ei yleisöllä ole mitään väliä.

Eikö showpainissa yleisöllä nimenomaan ole paljon väliä, koska koko lajia tehdään käytännössä pelkästään yleisölle?? Eri asia jossain oikeassa kilpailussa (kuten nyrkkeily tai kickboxing) jossa kilpaillaan rehdisti paremmuudesta.
Tuonhan perusteella Cenasta olisi pitänyt tehdä jo heel, kaverillahan kuuluu useinkin buuauksia yleisöstä. Cena heelinä, aivot tuskin enää tottuisivat semmoiseen. :-k
TupsuVeitikka kirjoitti:
Tuonhan perusteella Cenasta olisi pitänyt tehdä jo heel, kaverillahan kuuluu useinkin buuauksia yleisöstä. Cena heelinä, aivot tuskin enää tottuisivat semmoiseen. :-k

Niin olisikin pitänyt tehdä.
Darien Fawks kirjoitti:
Ei yleisöllä ole mitään väliä.

Niin, paitsi että pellepainin tarkoitus on saada yleisö messiin. Et varmaankaan nauttisi erityisemmin tyhjällä areenalla pidetystä tapahtumasta, jossa indyuikkarit vuorotellen kävisivät viskomassa toisiaan kehässä ilman mitään yhteyttä faneihin, ilman mitään tarinaa - paljon mielummin katson kahden vähän "teknisesti heikomman", mutta fanit mukaansa tempaavan painijan välisen ottelun, jossa buuataan pahiksella ja hurrataan hyvikselle. Se on koko "lajin" idea.
Joo, mutta antaa heidän hurrata Randylle jos haluavat. Aina löytyy joku, joka hurraa heelille ja buuaa facelle. Kyllähän Cenakin välillä saa enemmän hurraita kuin välillä. Näin se vain menee.

Onko tuo systeemi sitten parempi, että pusheja ja juonikuvioita katkotaan siksi, että yleisö ei ehtinyt kiinnostua niistä kunnolla? Siinäkö sitten on järkeä? Saman tien pistetään facet voittamaan koko ajan, jotta yleisö viihtyy. Tripsullehan hurrataan aina kovasti, miksi sitten kitisette siitä, että mies on main eventissä? Yleisöstähän se johtuu?
Darien Fawks kirjoitti:
Tripsullehan hurrataan aina kovasti, miksi sitten kitisette siitä, että mies on main eventissä? Yleisöstähän se johtuu?

Oli puhe heeleistä ja painin syvimmästä olemuksesta, joten en tiedä mistä tuon Tripsu-argumentin vedit esiin.
What kirjoitti:
Darien Fawks kirjoitti:
Tripsullehan hurrataan aina kovasti, miksi sitten kitisette siitä, että mies on main eventissä? Yleisöstähän se johtuu?

Oli puhe heeleistä ja painin syvimmästä olemuksesta, joten en tiedä mistä tuon Tripsu-argumentin vedit esiin.


Asiat liittyvät toisiinsa, Whattiseni.

Edit: Miten itse vedit kickboxingin tähän asiaan?
Darien Fawks kirjoitti:
Onko tuo systeemi sitten parempi, että pusheja ja juonikuvioita katkotaan siksi, että yleisö ei ehtinyt kiinnostua niistä kunnolla? Siinäkö sitten on järkeä? Saman tien pistetään facet voittamaan koko ajan, jotta yleisö viihtyy. Tripsullehan hurrataan aina kovasti, miksi sitten kitisette siitä, että mies on main eventissä? Yleisöstähän se johtuu?

:? Miksi babyfacet pitäisi laittaa aina voittamaan? Vaikka heel voittaa ei se tarkoita etteikö yleisö voisi pitää ääntä. Vai olenko ymmärtänyt ihan väärin? :-k Vaikka pääosa WWE:n yleisössä ääntä pitävistä katsojista alkaa pikku hiljaa varmaan olemaan niitä pikkuskidejä, niin kyllä hekin varmasti osaavat buuata?

Ja jos yleisöä ei joku kuvio kiinnosta, niin bookkaustiimin pitäisi tehdä siitä kiinnostava, tai sitten lopettaa se edes jollakin tavalla (esim. Kane vs Impostor Kane feudi ja sen lopettaminen).