Tämä on ensimmäinen viestini Laatuksekusteluun, ja kertoo mielipiteeni diivoista showpainissa.
Eli WWE: ssä on diivoja suhteellisen runsaasti. Osa on ns. "pahiksen" näköisiä, osa taas niitä perusblondeja. Mutta mikä on diivojen varsinainen merkitys showpainille?
WWE:n diivat ovat monet painitaitoisia, joilta käyvät monipuoliset liikkeet. Kuitenkaan naiset eivät saa minusta kaipaamaansa huomiota. Usein naistenväliset ottelut ovat show'n aloittajia. Niihin ei muutenkaan kiinnitetä huomiota niin paljon, kuin miesten otteluihin. Lisäksi miesten storylinet tulevat selvästi paremmin näkyviin. Minusta nimittäin on naisia (Jazz, Victoria, Trish, Molly jne.) Jotka ansaitsisivat paljon isompaa pushia. Lisäksi naistenmestaruudesta pitäsi tehdä paljon tärkeämpi ja huomiotaherättävä juttu.
Kuitenkaan en naisia laittaisi Main Eventeihin, paitsi jos olisi pitkää feudia, missä on jotenkin miespainijat vahvasti mukana. Vaikka muistan kyllä yhden Smackdownin, jossa Fabulous Moolah oli Main Eventissä mukana, melko pienessä asemassa tosin, koska se päättyi Brock Lesnarin ja Big Show'n feudin jatkamiseen. Mutta olisi mielenkiintoista nähdä naispainijoita isommissa juonikuvioissa, pari miespainijaa mukaan sekoitettuna.
Minusta yksi asia, mikä tekee naisten matseista tylsiä ja yksitoikkoisia on se, että naistenväliset ottelut ovat lyhyitä. Naisilla hienoimmat ottelut voisivat olla keskimäärin 10-15 minuutin mittaisia. Silloin mielenkiintoa tulisi enemmän, sitten vieläpä voisi lisätä enemmän todellisia nearfalleja. Ja enemmän liikevaihtelua otteluihin, osa painijoista tekee aina niitä samoja liikkeitä.
Vielä sellainen, mikä liittyy enemmän aiheeseen naiset "miesten" mestaruuksissa. Minusta naisella on liian kova push, jos hän voittaa vaikkapa Chavo Guerrerolta CW-mestaruuden. Minusta ei ole mitään järkeä tehdä tuollaista. paremmin olisi sopinut, jos Jacqueline olisi voittanut CW- tittelin vaikkapa Chavo Seniorilta kunnon pituisessa painimatsissa ilman niitä alkuhöpötyksiä. Ei tämäkään silti mikää ihannematsi olisi ollut, Jackie kun ei olisi ansainnut koko mestaruutta.
Aivan toinen juttu on esimerkiksi Japanissa. Siellä kun naiset osaavat painia. Jos japanilaisia naispainijoita siirrettäisiin WWE: hen, taso paranisi huomattavasti, ja silloin voisi kuvitella esim. Intercontinental- tai Cruiserweight mestaruuden siirtyvän naiselle, kuitenkin kunnon ottelun, ehkä pienen feudinkin jälkeen.
NWA-TNA: ssakin taitaa muutama nainen olla, mutta en puhu niistä sen enempää koska en ole perehtynyt asiaan. Joku voisi tänne niistä kuitenkin jotain kertoa, jos tietää asiasta. Kiitos.
Toivottavasti tämä edes jotenkin tältä epäselvyydeltään kertoi mielipiteistäni naisista showpainissa.
Eli WWE: ssä on diivoja suhteellisen runsaasti. Osa on ns. "pahiksen" näköisiä, osa taas niitä perusblondeja. Mutta mikä on diivojen varsinainen merkitys showpainille?
WWE:n diivat ovat monet painitaitoisia, joilta käyvät monipuoliset liikkeet. Kuitenkaan naiset eivät saa minusta kaipaamaansa huomiota. Usein naistenväliset ottelut ovat show'n aloittajia. Niihin ei muutenkaan kiinnitetä huomiota niin paljon, kuin miesten otteluihin. Lisäksi miesten storylinet tulevat selvästi paremmin näkyviin. Minusta nimittäin on naisia (Jazz, Victoria, Trish, Molly jne.) Jotka ansaitsisivat paljon isompaa pushia. Lisäksi naistenmestaruudesta pitäsi tehdä paljon tärkeämpi ja huomiotaherättävä juttu.
Kuitenkaan en naisia laittaisi Main Eventeihin, paitsi jos olisi pitkää feudia, missä on jotenkin miespainijat vahvasti mukana. Vaikka muistan kyllä yhden Smackdownin, jossa Fabulous Moolah oli Main Eventissä mukana, melko pienessä asemassa tosin, koska se päättyi Brock Lesnarin ja Big Show'n feudin jatkamiseen. Mutta olisi mielenkiintoista nähdä naispainijoita isommissa juonikuvioissa, pari miespainijaa mukaan sekoitettuna.
Minusta yksi asia, mikä tekee naisten matseista tylsiä ja yksitoikkoisia on se, että naistenväliset ottelut ovat lyhyitä. Naisilla hienoimmat ottelut voisivat olla keskimäärin 10-15 minuutin mittaisia. Silloin mielenkiintoa tulisi enemmän, sitten vieläpä voisi lisätä enemmän todellisia nearfalleja. Ja enemmän liikevaihtelua otteluihin, osa painijoista tekee aina niitä samoja liikkeitä.
Vielä sellainen, mikä liittyy enemmän aiheeseen naiset "miesten" mestaruuksissa. Minusta naisella on liian kova push, jos hän voittaa vaikkapa Chavo Guerrerolta CW-mestaruuden. Minusta ei ole mitään järkeä tehdä tuollaista. paremmin olisi sopinut, jos Jacqueline olisi voittanut CW- tittelin vaikkapa Chavo Seniorilta kunnon pituisessa painimatsissa ilman niitä alkuhöpötyksiä. Ei tämäkään silti mikää ihannematsi olisi ollut, Jackie kun ei olisi ansainnut koko mestaruutta.
Aivan toinen juttu on esimerkiksi Japanissa. Siellä kun naiset osaavat painia. Jos japanilaisia naispainijoita siirrettäisiin WWE: hen, taso paranisi huomattavasti, ja silloin voisi kuvitella esim. Intercontinental- tai Cruiserweight mestaruuden siirtyvän naiselle, kuitenkin kunnon ottelun, ehkä pienen feudinkin jälkeen.
NWA-TNA: ssakin taitaa muutama nainen olla, mutta en puhu niistä sen enempää koska en ole perehtynyt asiaan. Joku voisi tänne niistä kuitenkin jotain kertoa, jos tietää asiasta. Kiitos.
Toivottavasti tämä edes jotenkin tältä epäselvyydeltään kertoi mielipiteistäni naisista showpainissa.